abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54768176
Ik heb een kleine discussie met iemand.. Zij zegt dat je niet eens 1 druppel alcohol op mag achter het stuur, binnen de eerste 5 jaar van je rijbewijs.
Ik geloof daar natuurlijk de tering niet van, want na 1 pilsje geeft dat blaasapparaat toch nog wel een P van Prima aan..
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_54768288
Nouja, zolang het een P is, niks aan de hand toch?
Hoewel sommige mensen zó klein en mager kunnen zijn dat één biertje al teveel is
pi_54768324
Als je er toch maar 1 mag drinken, drink dan gewoon helemaal niet.
X
X
X
pi_54768338
Officieel mag het niet (geloof max 0,1 prom. voor een beginnend bestuurder). Ik weet niet hoe apparaat reageert erop (en of dat in te stellen is?).
Ehm... ok
  woensdag 21 november 2007 @ 20:57:38 #5
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_54768360
Je zal niet gepakt worden, maar als richtlijn is het verstandig om gewoon helemaal niet te drinken.
pi_54768412
quote:
Op woensdag 21 november 2007 20:50 schreef DuTank het volgende:
Ik heb een kleine discussie met iemand.. Zij zegt dat je niet eens 1 druppel alcohol op mag achter het stuur, binnen de eerste 5 jaar van je rijbewijs.
Ik geloof daar natuurlijk de tering niet van, want na 1 pilsje geeft dat blaasapparaat toch nog wel een P van Prima aan..
en je denkt niet dat zo'n toevallige meerdere standen kan hebben? met bijv. een lager promillage als ondergrens?
Scheren is voor schapen!
pi_54768417
Idd.. Ik kan het meestal niet bij 1 Juupke houden.. Behalve vannochtend om 11.15, maar ik had nog PW's dus ja..
(Het is nooit vroeg genoeg voor een Juup.)
pi_54768448
Nee, mag niet. Je mag als beginnend bestuurder max. 0.2 promille hebben en dat is minder dan 1 biertje
Na 5 jaar mag je 0.5 promille blazen. Het ligt echter wel aan je bouw en hoe lang je wacht ofwel hoever die al is afgebroken enzo, maar hetgeen hiervoor klopt dacht ik..
pi_54768451
Als je rijdt gewoon niet drinken, punt.

Wat is nou 1 pilsje? Daar ga je toch niet de moeite voor doen?
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_54768479
Nee, dus. Of je nu wel of geen P hebt, en je krijgt een ongeluk, kunnen ze met zekerheid vaststellen dat jij met drank (hoewel binnen de gestelde limiet) achter het stuur zat.
pi_54768502
Waarom zou je het risico nemen?
pi_54768669
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:00 schreef Eric_Cantona het volgende:
Als je rijdt gewoon niet drinken, punt.

Wat is nou 1 pilsje? Daar ga je toch niet de moeite voor doen?
Het ging om het idee, dat ik dus voor mijn pw een pilsje op had.. dan krijg je er gezeik omheen, toen zei ik: je mag met 1 pilsje nog rijden, dus kan je dan ook normaal je pw maken
pi_54768850
Waarom zou je een biertje drinken als je moet rijden?
Of je nou een puntenrijbewijs hebt of niet, bier is bier en dat beïnvloed je rijgedrag.
Veel mensen zullen nu zeggen dat het onzin is wat ik zeg, maar kijk maar eens hoeveel ongelukken er gebeuren met drank op.
pi_54768879
pw als in proefwerk? en dan om 11.15 uur een biertje?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Donald Duck held woensdag 21 november 2007 @ 21:16:45 #15
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_54768941
Gewoon totaal niet drinken als je moet rijden, hoe moeilijk is dat nou.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 21 november 2007 @ 21:19:03 #16
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_54769019
quote:
Op woensdag 21 november 2007 20:50 schreef DuTank het volgende:
jij bent echt zo'n textbook example van een beginnende bestuurder die zijn auto tegen een boom zet in de eerste 3 maand van ziijn rijbewijs.

Meteen afnemen dat roze papiertje, je verdient em niet.
pi_54769211
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:15 schreef miss_sly het volgende:
pw als in proefwerk? en dan om 11.15 uur een biertje?
Ja, tuurlijk, even moed indrinken Of misschien was het een proefwerk over de effecten van alcohol en wilde TS nog even op het laatste moment wat proefondervindelijk vaststellen.
pi_54769346
Mensen luisteren niet..
Ik ben niet van plan om achter het stuur te kruipen met alcohol op, maar het ging om het feitje hoeveel je op mag.. Niet dat ik die grens ga opzoeken..

Overigens heb ik mijn roze plasticje nog niet..
pi_54769397
quote:
Op woensdag 21 november 2007 20:59 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

en je denkt niet dat zo'n toevallige meerdere standen kan hebben? met bijv. een lager promillage als ondergrens?
P voor minder dan 0,2 promille, P/A voor 0,2 - 0,5 promille, A voor meer dan 0,5 promille en F voor veel meer dan 0,5 promille. Volgens mij dan.

En wat mij betreft voeren ze 0,2 promille nog vandaag in voor alle bestuurders (van motorvoertuigen). Of 0,5 promille laten staan, maar bij een ongeval wel 0,2 promille hanteren. Tussen 0,2 en 0,5 promille mag je dan zelf proberen aan te tonen dat de alcohol niet medeverantwoordelijk was voor het ongeval.
pi_54769956
Er komt misschien een regel dat beginnend bestuurders, dus minder dan 5 jaar in het bezit van een rijbewijs, totaal geen alcohol meer mogen. Ik zie nu in dat dat wel een wijs besluit is waarschijnlijk..
pi_54769992
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:16 schreef __Saviour__ het volgende:
Gewoon totaal niet drinken als je moet rijden, hoe moeilijk is dat nou.
Idd. Want ook 1 biertje beïnvloedt je rijgedrag. Alleen heb je 't zelf niet door.
Kan me herinneren op TV eens iets met Wibi Soerjadi gezien, die na een biertje op zijn F1-simulator kroop, en ontdekt dat 'ie opeens veel langzamer was, terwijl 'ie het gevoel had dat 't juist beter ging.
pi_54770133
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:31 schreef DuTank het volgende:
Mensen luisteren niet..
Ik ben niet van plan om achter het stuur te kruipen met alcohol op, maar het ging om het feitje hoeveel je op mag.. Niet dat ik die grens ga opzoeken..

Overigens heb ik mijn roze plasticje nog niet..
De blaasatari's van de agenten zijn aangepast voor beginnende bestuurders. Een score tussen 0,2 en 0,5 wordt dus ook aangegeven door het apparaat.

0,2 promille is krap een biertje. Maar dat hangt dus van je lichaamsbouw af. Zwaardere mensen geven een lagere score dan lichtere mensen.

Natuurlijk is het beter om niet te drinken, maar als je als beginnend bestuurder of safe wilt spelen, kun je het beste na je biertje (0,25 l, normale tap of flesje Jupiler) een half uurtje wachten voor je gaat rijden.
Disclaimer: Als je dus staande gehouden wordt en je krijgt een proces verbaal aan je broek, dan is dat op eigen risico. Dus geen: 'Ja, maar ene Ridocar zei dat het geen kwaad kon...'

[ Bericht 9% gewijzigd door Ridocar op 21-11-2007 22:03:42 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_54770194
Gewoon consuquient in zijn rijden geen alcohol. klaar.
Ik zwaai naar dieren.
pi_54770394
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:51 schreef SuperRogier het volgende:
Er komt misschien een regel dat beginnend bestuurders, dus minder dan 5 jaar in het bezit van een rijbewijs, totaal geen alcohol meer mogen. Ik zie nu in dat dat wel een wijs besluit is waarschijnlijk..
Minder dan 0,2 promille is niet echt haalbaar omdat het lichaam ook zelf iets van alcohol kan maken.
pi_54770451
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:14 schreef Zweefvliegje het volgende:
Veel mensen zullen nu zeggen dat het onzin is wat ik zeg, maar kijk maar eens hoeveel ongelukken er gebeuren met drank op.
Kijk eens naar hoeveel ongelukken er gebeuren zonder drank op.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')