idd, onder het motto van:quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 13:51 schreef HarryP het volgende:
Het kost iedereen tijd om te leren fietsen. Als kind fiets je eerst in je eigen straat.
Dus laat de client eerst alleen fietsen op het terrein van de instelling.
Hoelang oefenen kinderen met fietsen en opletten voordat ze zelfstandig deel gaan nemen aan het verkeer? toch wel een paar jaren. Verwacht dus niet dat de client binnen een paar maanden mee kan doen aan het verkeer.
Volgens mij kun je het beste kijken naar verkeersprogramma's voor het basisonderwijs.
Dat denk ik ook. Bestaan er nog van die verkeersscholen waar je als kind leert fietsen, in een nagebootste 'straatsituatie'? Dat zou ideaal zijn, denk ik.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 13:51 schreef HarryP het volgende:
Volgens mij kun je het beste kijken naar verkeersprogramma's voor het basisonderwijs.
Gaat een autist dan niet uit routine links, rechts, links kijken en dan alleen maar kijken? Hem moet je misschien wel expliciet vertellen wat hij moet doen als hij ook daadwerkelijk iets ziet.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 13:54 schreef Rnej het volgende:
[..]
idd, onder het motto van:
voor het oversteken:
Eerst links kijken, dan rechts kijken, en dan weer links kijken.
er werd ons vroeger er nooit bij verteld dat t was om zeker te weten dat er geen idioten te hard rijden, maar dat je dat gewoon MOEST doen. ... .. met die instelling proberen aan te leren dat je er altijd vanuit moet gaan dat je geen voorrang krijgt, zodat je nooit zelf een ongeluk veroorzaakt.. etc...
hij kijkt dus ook links rechts maar hij blijft gewoon door fietsen. Hij probleem is hij kan het verkeer niet inschatten, dus hij doet alles wel oke qua vaardigheden, maar alle veranderlijke dingen daar kan hij niet mee om gaan. Ik denk ook dat de client een paar jaar moet gaan fietsen voordat hij verkeersveilig is. Maar waar moet ik allemaal nog aan denken voordat een inschatting kan maken van het verkeer? Ik ben bang dat het gewoon net zo lang oefenen is totdat hij alle mogelijke dingen vaak genoeg heeft mee gemaakt...quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:09 schreef Unihoc_ACE het volgende:
[..]
Gaat een autist dan niet uit routine links, rechts, links kijken en dan alleen maar kijken? Hem moet je misschien wel expliciet vertellen wat hij moet doen als hij ook daadwerkelijk iets ziet.
nouja, het staat niet meteen gelijk aan het niet kunnen, het hangt van de mate af waarin het autisme aanwezig is, en ook nog van de verstandelijke beperking.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:40 schreef _Arual_ het volgende:
Ik wil niet negatief doen maar... Iemand die blind is, zet je ook niet op een fiets. Zo iemand heeft een handicap, waardoor het niet mogelijk is om aan het verkeer deel te nemen. Autisme + verstandelijke beperking lijkt me in dit geval vergelijkbaar met zo'n handicap.
Reëel dat is discutabel, mijn inziens is hij dat wel. Neemt niet weg dat hij daarvoor enorm lang zal gaan moeten oefenen. Wat ik zeg alle veranderingen eigen maken en goed hier schema's voor gaan maken. Ik denk dat we over 3 jaar misschien zo ver zijn dat hij zelfstandig kan gaan fietsen. Daarom is het denk ook belangrijk om te kijken wat hij zelf gaat verwachten, want niet reëel is te denken dat hij binnen een paar keer onder begeleiding fietsen het wel aan kan. Duidelijke kleine stappen zetten die duidelijk begrensd zijn. Maar denk wel dat het fietsen een eigenwaarde aan de cliënt geeft, het zal hem goed doen dat hij aan iets kan werken. Maar het gevaar daarbij is dat hij hier moedeloos van gaat worden, ook daarvoor kleine afgebakende duidelijke stappen...quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:45 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
nouja, het staat niet meteen gelijk aan het niet kunnen, het hangt van de mate af waarin het autisme aanwezig is, en ook nog van de verstandelijke beperking.
maar je afvragen of het wel reëel is, is wel een goed begin
Ok fietserslicht staat op groen, client fiets maar op dat moment komt er een ambulance aan, client rijd gewoon door.Gevolg: client doodquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 23:43 schreef Grimm het volgende:
Hoe reageert hij dan op onverwachtheden dan? wat doet hij dan?
Kan er niet iemand met hem mee fietsen van de dagbesteding? ik denk dat dit een enorm leerproces voor hem zal zijn waarin 100% zekerheid niet te garanderen is.
Dan zou ie toch wel stoppenquote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:27 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Ok fietserslicht staat op groen, client fiets maar op dat moment komt er een ambulance aan, client rijd gewoon door.Gevolg: client dood
Dat soort dingetjes. Hij werkt(op de sociale werkplaats) dus begeleiders daar zijn daar niet mee bezig.
Maar ik ga mijn plan de compagne opstellen en dan zie ik wel wat het wordt...
herkenningquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:09 schreef Unihoc_ACE het volgende:
[..]
Gaat een autist dan niet uit routine links, rechts, links kijken en dan alleen maar kijken? Hem moet je misschien wel expliciet vertellen wat hij moet doen als hij ook daadwerkelijk iets ziet.
Het kan natuurlijk ook net die mafkees zijn die net even 'oranje' meepakt omdat hij haast heeft.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 23:48 schreef B1nulnul het volgende:
overigens vraag ik me trouwens af hoevaak je een ambulance tegenkomt
oke. Maar in jaren naar school fietsen heb ik toch weinig met dat soort situaties te maken gehad.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 23:54 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook net die mafkees zijn die net even 'oranje' meepakt omdat hij haast heeft.
dat wil ik best doen hoor, kom maar opquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 15:21 schreef hierissieweer het volgende:
wie zou mijn plan willen inlezen om te kijken of hij begrijpbaar is?
=verzonden naar je prive emailadres als bijlage, alvast bedankt!quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 15:34 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
dat wil ik best doen hoor, kom maar op
Jap, Thanx ik heb het doorgelezen en ga het dus zometeen ff aanpassen!quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 16:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
zo, alles doorgelezen
terug gemaild
doet je PM het anders mag je me ook een mailtje sturen pascalreinders@gmail.com dan stuur ik het plan naar je toe.quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:50 schreef lady-wrb het volgende:
dit wil ik toch ook wel heel graag volgen, want dit maak ik dagelijks mee.
ik heb een zoon van 8 die ik voor geen goud alleen op de fiets er op uit durf te sturen.
gewoon omdat hij niet in staat is op het verkeer te reageren.
fietsen lukt ondertussen wel. (we hebben een tijd gehad dat als hij maar dacht dat er ergens iets vandaan kwam, hij van paniek met fiets en al omviel)
en ik heb geen zin om bij oud te posten. (voor het geval iemand me ernaar gaat verwijzen)
vabdaar dat hij er moeite mee heeft!quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:41 schreef mcDavid het volgende:
Hoe kan groen nou tegelijk liggen en staan? [ afbeelding ]
ik ga je pmmen later op de dagquote:Op maandag 29 oktober 2007 22:02 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
doet je PM het anders mag je me ook een mailtje sturen pascalreinders@gmail.com dan stuur ik het plan naar je toe.
Hij is vaardig in het fietsen, maar niet in het inzicht hebben in het verkeerquote:Op donderdag 8 november 2007 01:18 schreef Manono het volgende:
ik zou beginnen met een driewieler
quote:Op donderdag 8 november 2007 13:12 schreef hierissieweer het volgende:
Hij is vaardig in het fietsen, maar niet in het inzicht hebben in het verkeer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |