Das handel toch?quote:Op maandag 2 april 2007 10:36 schreef squealmaster het volgende:
Ik ben zelf op een indirecte manier betrokken bij de huizenmarkt, makelaardij en zie dat het niet goed gaat !
Ik zie soms wel 4 tot 5 huizen te koop staan in een straat en er zijn zelfs straten waar onderhand elk huis te koop staat.
Kwestie van vraag en aanbod?quote:Ik denk, dat als je een beetje met gezond verstand nadenkt, dat dit komt door de hoge stijgingen van de prijzen!
Een huis wat vroeger 200.000 gulden kostte, kost nu 200.000 euro of meer. Get the picture !!!
Dat plannetje ken ik niet... Of bedoel je de CHF, dat proefballonnetje wat bij alle banken te omzeilen is en derhalve over een jaar waarschijnlijk niet meer zal bestaan...quote:De overheid heeft dan ook nog eens zo'n wazig plannetje bedacht, sinds januari, mag de geldverstrekker 15% minder hypotheek gelden verstrekken, zodat de koper minder geldzorgen heeft om z'n hypotheek aftelossen.
Je spreekt het zeker ook uit als de uro?quote:Het roer zal om moeten worden gegooit, anders gaat het niet goedkomen met de huizenmarkt !
Over de EURO heb ik helaas ook geen goed woord over, want die is dat uiteindelijk allemaal schuld !
Onze overheid zal nu toch eens een keuze moeten maken.
Je vergeet de standaard punchline: De hoge heren in Den Haag worden er alleen maar beter vanquote:Kijk in principe hoeven ze de EURO niet afteschaffen, maar de prijzen zullen wel omlaag moeten, want de "gewone burger" kan gewoon niet meer mee in deze tijd.
Dit geldt natuurlijk voor zoveel zaken die met geld te maken hebben.
Ja, maar als er niets verkocht wordt, valt er ook niets te verdienen !quote:Op maandag 2 april 2007 10:41 schreef Lucille het volgende:
Ik denk dat een makelaar weinig reden tot klagen heeft, die verdient alleen maar meer met een stijgende verkoopsprijs.
Zolang iedereen nog goed zijn brood kan beleggen is er niks aan de hand tochquote:Op maandag 2 april 2007 10:43 schreef squealmaster het volgende:
[..]
Ja, maar als er niets verkocht wordt, valt er ook niets te verdienen !
Jij begint toch.quote:Op maandag 2 april 2007 10:42 schreef squealmaster het volgende:
Ho, wacht effe Lariekoek, ik ben geen makelaar en reageer eens op de topic i.p.v. te blairen !
Wilders heeft er weer een stem bij.quote:Op maandag 2 april 2007 10:36 schreef squealmaster het volgende:
Over de EURO heb ik helaas ook geen goed woord over, want die is dat uiteindelijk allemaal schuld !
Ik had over deze zin heen gelezen maar WTFquote:Op maandag 2 april 2007 10:36 schreef squealmaster het volgende:
Ja en mijn salaris keer 2. Dan wordt het pas echt lachenquote:Op maandag 2 april 2007 10:52 schreef squealmaster het volgende:
[..]
Op zich mag de EURO best blijven, maar deel de prijzen die nu gehanteerd worden door 2 !![]()
Dat hadden ze toen moeten doen, toen de prijzen een factor 2 zijn gestegen, waren er nu ook niet zo'n grote problemen geweest !quote:Op maandag 2 april 2007 10:52 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Ja en mijn salaris keer 2. Dan wordt het pas echt lachen![]()
Alleen jammer dat vraag en aanbod niet zo goed werken als de aanbodkant nogal tegengewerkt wordt door allerlei instanties. Waarom denk je dat de prijzen zo hoog zijn? Er mogen amper huizen gebouwd worden terwijl er wel steeds meer mensen bijkomen. Dat drijft de prijs op. Normaal gesproken wordt er dan meer bijgebouwd en stabiliseert de prijs zich, bij onze huizenmarkt kan dit nauwelijks omdat er zo ontzettend veel bemoeienis in de markt is van overheid, gemeentes en provincies.quote:
Mensen die nog steeds de euro de schuld geven van allesquote:Op maandag 2 april 2007 10:59 schreef squealmaster het volgende:
[..]
Dat hadden ze toen moeten doen, toen de prijzen een factor 2 zijn gestegen, waren er nu ook niet zo'n grote problemen geweest !![]()
Het is een complotquote:Op maandag 2 april 2007 11:34 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Alleen jammer dat vraag en aanbod niet zo goed werken als de aanbodkant nogal tegengewerkt wordt door allerlei instanties. Waarom denk je dat de prijzen zo hoog zijn? Er mogen amper huizen gebouwd worden terwijl er wel steeds meer mensen bijkomen. Dat drijft de prijs op. Normaal gesproken wordt er dan meer bijgebouwd en stabiliseert de prijs zich, bij onze huizenmarkt kan dit nauwelijks omdat er zo ontzettend veel bemoeienis in de markt is van overheid, gemeentes en provincies.
Ik heb niet de indruk dat er niets verkocht wordt. De verkoop is met 7.7% gedaald tov vorig jaar, maar daar staat tegenover dat de gemiddelde huizenprijs tov vorig jaar met 4.7% is gestegen volgens het kadaster. Dus de makelaars zien een kleine daling in hun inkomen. Wat op zich niet zo erg is als je bedenkt dat de huizenprijs in de laatste 10 jaar verdubbeld is, dus het inkomen van deze mensen is in de laatste 10 jaar ook aardig die richting op gegaan. Dat wil ik ook wel hoor, een verdubbeling in 10 jaar en dan een keertje 3% minder voor een jaar.quote:Op maandag 2 april 2007 10:43 schreef squealmaster het volgende:
[..]
Ja, maar als er niets verkocht wordt, valt er ook niets te verdienen !
Dan heb jij een wel errúg grote toonbank men.quote:Op maandag 2 april 2007 11:59 schreef HarryP het volgende:
Bij ons in de buurt gaan de huizen als warme broodjes over de toonbank.
quote:Op maandag 2 april 2007 12:21 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Dan heb jij een wel errúg grote toonbank men.
Tien jaar geleden kocht je een huis van 150.000 euro. Makelaarscourtage 2% dus inkomsten: 3000 euroquote:Op maandag 2 april 2007 13:01 schreef Stansfield het volgende:
Makelaars hebben toch een korte termijn visie. Prijzen hoog -> hoge inkomsten. En klaar is de makelaar hij kan weer een nieuwe saab 93 cabrio kopen.
Dat is goochelen met cijfers wat je nu doet. Onderstaand de werkelijke situatie:quote:Op maandag 2 april 2007 11:46 schreef Lucille het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat er niets verkocht wordt. De verkoop is met 7.7% gedaald tov vorig jaar, maar daar staat tegenover dat de gemiddelde huizenprijs tov vorig jaar met 4.7% is gestegen volgens het kadaster. Dus de makelaars zien een kleine daling in hun inkomen. Wat op zich niet zo erg is als je bedenkt dat de huizenprijs in de laatste 10 jaar verdubbeld is, dus het inkomen van deze mensen is in de laatste 10 jaar ook aardig die richting op gegaan. Dat wil ik ook wel hoor, een verdubbeling in 10 jaar en dan een keertje 3% minder voor een jaar.
aahhhquote:Op maandag 2 april 2007 13:18 schreef Echo99 het volgende:
Dus in 20 jaar tijd zijn ze 75% minder gaan verdienen per transactie![]()
Ja, volgens mij weet zo'n beetje iedereen wel dat de huizenprijzen nogal gestegen zijn, en verkopers proberen nu standaard het onderste uit de kan te halen. Als huizen op een gegeven moment erg lang te koop staan betekent dat volgens mij gewoon dat het te duur/niet concurrerend is.quote:Op maandag 2 april 2007 11:59 schreef HarryP het volgende:
Bij ons in de buurt gaan de huizen als warme broodjes over de toonbank.
Maar die huizen die te koop staan zullen dan wel te duur zijn. Uiteindelijk is het de markt die bepaald wat een huis waard is en niet de makelaars.
quote:Op maandag 2 april 2007 13:18 schreef Echo99 het volgende:
Dus in 20 jaar tijd zijn ze 75% minder gaan verdienen per transactie![]()
tsjah, tegenwoordig moet je met zijn 2en zijn om een huis te kunnen kopen helaasquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:07 schreef karr-1 het volgende:
Hier in de buurt worden huizen van ruim 2 ton verkocht als Starterswoningen. Ik vraag me af welke starter een hypotheek van 2 ton of meer kan nemen, ik niet in ieder geval en zeker niet op 1 salaris.
Precies! Hetzelfde werk, provisie neemt toe...quote:Op maandag 2 april 2007 10:41 schreef Lucille het volgende:
Ik denk dat een makelaar weinig reden tot klagen heeft, die verdient alleen maar meer met een stijgende verkoopsprijs.
De regering wil ook dat je met z'n tweeen werkt.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:14 schreef Slasher het volgende:
[..]
tsjah, tegenwoordig moet je met zijn 2en zijn om een huis te kunnen kopen helaas
? waar denk je wordt de hypotheekrenteaftrek van betaald?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:32 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Overheid - en vooral gemeentes - heeft er zelf ook belang bij dat de huizenprijzen hoog blijven (en blijven stijgen). Levert meer belasting op.
Het begint er wel op te lijken ja. Minimaal 2 personen en allebei een full time baan alleen om de hypotheek te kunnen opbrengen. Ik begin er niet aan, maar ik ken genoeg mensen die tot hun nek toe vast zitten.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:14 schreef Slasher het volgende:
[..]
tsjah, tegenwoordig moet je met zijn 2en zijn om een huis te kunnen kopen helaas
"Uit eigen doos"!quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:34 schreef Matty___ het volgende:
[..]
? waar denk je wordt de hypotheekrenteaftrek van betaald?
Dat was mijn 1e gedachte netquote:
Het is een mythe dat makelaars meer verdienen met stijgende huizenprijzen. Natuurlijk, als een woning voor 2% meer verkocht wordt neemt hun provisie ook met 2% toe, maar dat is slechts een heel gering bedrag. Het gaat om de totale omzet die ze draaien.quote:Op maandag 2 april 2007 10:41 schreef Lucille het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |