Laatste tijd inderdaad weer vaker ja..quote:Op zondag 11 november 2007 03:12 schreef poepeneesje het volgende:
Die smoes wordt wel vaker gebruikt, ook hier in Nijmegen...
Als je met dit soort achterlijke universalia komt, heb ik echt geen zin om naar je te luisteren. Het is onzin.quote:Op maandag 12 november 2007 09:54 schreef 700MB het volgende:
[..]
Intenties zijn in alle gevallen, altijd, in elke situatie belangrijker dan het uiteindelijke resultaat. Niet alleen hier in deze situatie, maar zonder uitzondering overal en altijd.
Je bent niet consequent. Je zou mogen - nee, zelfs moeten - moorden als morele overwegingen niet tellen. Dat je daarvoor vervolgd wordt is absoluut geen argument. Je zou bijvoorbeeld ook niet vervolgd kunnen worden, of zo machtig zijn dat vervolging geen probleem is (in corrupte omstandigheden).quote:Op maandag 12 november 2007 08:55 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Mijn argument blijft staan maar om andere redenen: Moorden wordt je persoonlijk voor vervolgd & is de sanctie té groot, weigeren op basis van huidskleur wordt je niet persoonlijk voor vervolgd én de sanctie valt nog best goed mee ook (als je al veroordeeld wordt), dus dat kan je je als bedrijf nog wel permitteren.
De persoonlijke moraal moet je zoveel mogelijk proberen vervlakken als je dergelijke beslissingen neemt, niet volledig in een hoekje drukken & er niet naar kijken. Dingen die nog enigszins een beetje aanvaardbaar zijn kan je uithalen, zaken die sowieso niet aanvaardbaar zijn niet meer.
volgende keer op z`n blote voeten valt het niet zoveel opquote:Op zondag 11 november 2007 03:41 schreef Lkw het volgende:
Wat die Gambiafiguur eens zou moeten doen is zónder sportschoenen naar die kroeg gaan. Braaf met zwartleren schoenen aan of zo. Eens kijken wat er dan gebeurt.
Je komt nooit in een kroeg?quote:Op maandag 12 november 2007 12:50 schreef DavyE het volgende:
[..]
volgende keer op z`n blote voeten valt het niet zoveel op![]()
![]()
* P0rt0 kijkt naar jouw fotoboek.quote:Op zondag 11 november 2007 20:19 schreef DR878 het volgende:
Sucks inderdaad,
Ik kwam gister gewoon niet binnen. Puur omdat ik er niet nederlands uit zie. D . Ik liep dus die kroeg in, die uitsmijters lieten me gewoon naar binnen. Staat die eigenares daar achter de bar ( type tokkie met een sigaret met grauw graftakgezicht) , komt ze ineens zo aanzetten " heb je ledenpas bij je ?" . Ik dacht van "wtf, er zijn helemaal geen pasjes" . Ja zonder pasje kom je niet binnen blabla. Mocht ik weer naar buiten, en dat terwijl nederlandse jongens er wel gewoon in mochten.
kuthoer.
De Luxor is spang jwtquote:Op maandag 12 november 2007 13:23 schreef Blue-eagle het volgende:
De Joffer.. ik ken ook blanke mensen die daar niet toegelaten werden omdat ze een kale kop hebben of er oud uitzien voor hun leeftijd. Dan krijg je de volgende smoesjes:
* "Studenten avond, mag ik uw studentenpas zien?"
* "Identificatie graag" - "Oh.. u bent 24 jaar, vanavond alleen tot 21 jaar."
* "Vandaag alleen in gezelschap met tenminste 1 dame."
Et cetera
Daarbij.. vind ik het gebruiken van "discriminatie" per definitie al het erkennen van verschillen tussen rassen. Ik zou zeggen: maak het de uitsmijter zo moeilijk mogelijk om je te weigeren (doe geen sportschoenen aan) - en doen ze het toch, zorg er dan voor dat je gewoon met z'n alleen de eigenaar van die tent aanschrijft. Vooral bij de Joffer is de eigenaar nog wel aanspreekbaar.
That said, er zijn in Deventer zeker wel risicogroepen. De R&B negers/Marokkanen/Turken zitten toch vaker in LuxorEn ja.. dat is een echt foute tent. Die mogen ze van mij zelfs wel het land uit schoppen, en dat heeft niks met huidskleur te maken, alles met hun gedrag.
Jij bent degene die niet met argumenten komt. Jij roept alleen maar 'het gaat over ras dus is het slecht en evil! en gemeen en oneerlijk' zonder je bewust te zijn van je eigen subjectiviteit daarover. Het is voor jou niet mogelijk om te bepalen of het voor de uitbater wel of niet om ras gaat. Jij bent hem namelijk niet. Ik heb je daarom al een hele reeks aan voorbeelden gegeven die aantonen dat verschillende belangen zorgen voor een verschillende interpretatie van bepaalde concepten. De uitbater deelt zijn bezoekers in in 'gewenst' en 'ongewenst' en 'winst' of 'verlies', JIJ deelt ze in in 'neger' en 'blanke'. Niet die uitbater. Iemand is of onschuldig, of niet. Een blanke met sportschoenen, een biker met tattoo's en een neger zijn allemaal net zo onschuldig. De herrieschoppers zijn allemaal net zo schuldig, ongeacht met welke van die drie hij de meeste overeenkomsten heeft. Er is te vaak ruzie. Een maatregel is nodig. Er moet een groep uit. Het enige dat belangrijk is bij de keuze welke groep weg moet, is dat het de problemen oplost. Bij elke verwijderde groep zijn er mensen die onschuldig zijn maar toch worden geweigerd. Dat valt niet te voorkomen. En dat hoeft ook niet.quote:Op maandag 12 november 2007 12:38 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Je herhaalt trouwens weer alleen jezelfde argumenten en bent nog geen één keer op mijn argumenten ingegaan..
inderdaad, vooral in die kroegen hé? Gaan ze je de balharen overeind doen laten staan door eerst in een donker hoekje te zitten en dan ineensch tevoorschijn te springen! Levensgevaarlijk!quote:
Discriminatie is niet personlijkquote:Op zondag 11 november 2007 22:13 schreef 700MB het volgende:
[..]
Nee, dat is lang niet altijd waar.
[..]
Zeker niet. Het is over het algemeen prima statistisch gezien te onderbouwen dat iemand een groter risico oplevert dan een ander. En dat is soms een neger, soms een andere groep. Waar het echter op neer komt is dat er een probleem is (steeds ruzie in de zaak) en dat de eigenaar op een gegeven moment toch iets moet ondernemen.
Een uitgebreid psychologisch onderzoek bij elke bezoeker is niet mogelijk, en oplossingen als pas-systemen kunnen in theorie wel maar dan kan je concurrentiepositie behoorlijk beinvloeden. Dus moet de oplossing zo simpel mogelijk zijn wil het zowel uitvoerbaar blijven als werken.
En dat is een filter zoals een deurbeleid. Het werkt nooit vlekkeloos, er worden mensen geweigerd die wel een nette bezoeker zijn, en er komt ook wel iemand binnen die niet aan het weiger-profiel voldoet maar toch problemen veroorzaken. Een perfect systeem bestaat niet en dat hoeft ook helemaal niet.
Het is dus nooit persoonlijk, en dus ook geen vorm van discriminatie.
Wat een klinkklare onzin, hoe kun je in 's hemelsnaam alle allochtonen op een hoop gooien met zo'n uitspraak. In mijn omgeving zijn surinamers en andere 'negers' niet opdringeriger dan de blanke hollandsche mannen, net als indo's, en de gemiddelde hollander is zelfs lomp opdringerig in vergelijking tot iedere chinees in Nederland.quote:Op maandag 12 november 2007 15:30 schreef rebel6 het volgende:
Voor een kroeg is het erg belangrijk dat er genoeg vrouwen zijn. En dus doen ze er alles aan om te voorkomen dat die wegblijven, door zorgvuldig te selecteren welke mannen er wel en niet worden toegelaten.
Volgens mij zijn allochtonen vaker opdringerig naar vrouwen toe en besteden ze minder geld, geen wonder dat ze niet zo geliefd zijn bij kroegbazen.
En niet alleen bij jullie, maar overal in Nederland is luxor de shoarmatent!quote:Op maandag 12 november 2007 13:32 schreef VlaDje het volgende:
[..]
De Luxor is spang jwt![]()
Wel komisch, hoor iedereen erover dat dat zo'n turkentent is...
En bij ons is de Luxor de shoarmatent![]()
Nederlanders zijn idd vaak wat lomper en directer, maar aan de andere kant benaderen ze ook weer minder snel vrouwen. Hier in Den Haag vindt er niet echt discriminatie bij clubs plaats op grond van ras, wel op grond van sekse/leeftijd/sociale klasse.quote:Op maandag 12 november 2007 15:38 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Wat een klinkklare onzin, hoe kun je in 's hemelsnaam alle allochtonen op een hoop gooien met zo'n uitspraak. In mijn omgeving zijn surinamers en andere 'negers' niet opdringeriger dan de blanke hollandsche mannen, net als indo's, en de gemiddelde hollander is zelfs lomp opdringerig in vergelijking tot iedere chinees in Nederland.
Internationaal bekeken zijn hollanders lomper en opdringeriger dan de gemiddelde wereldburger.
Ja, wij hllandsche mannen benaderen minder snel vrouwen, want we gaan naar die clubs om lekker te dansen. Vandaar dat het Hollandsche ritmegevoel en de swing ook beter is dan bij andere rassen.quote:Op maandag 12 november 2007 15:48 schreef slaapvaak het volgende:
[..]
Nederlanders zijn idd vaak wat lomper en directer, maar aan de andere kant benaderen ze ook weer minder snel vrouwen. Hier in Den Haag vindt er niet echt discriminatie bij clubs plaats op grond van ras, wel op grond van sekse/leeftijd/sociale klasse.
Indo's en Aziaten zijn inderdaad niet opdringerig, ik generaliseerde iets teveel door het over 'allochtonen' te hebben. Maar de verschillen tussen groepjes blanke hollandsche mannen (zoals jij dat noemt) en groepjes negers die uitgaan zie ik maar al te goed.quote:Op maandag 12 november 2007 15:38 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Wat een klinkklare onzin, hoe kun je in 's hemelsnaam alle allochtonen op een hoop gooien met zo'n uitspraak. In mijn omgeving zijn surinamers en andere 'negers' niet opdringeriger dan de blanke hollandsche mannen, net als indo's, en de gemiddelde hollander is zelfs lomp opdringerig in vergelijking tot iedere chinees in Nederland.
haha nee snap ik ja, maar ik ben niet de TS hoor. van mij mogen ze systematisch al die negers weren. om de redenen die door 700mb zijn uitgelegd.quote:Op zondag 11 november 2007 23:02 schreef xman het volgende:
[..]
Hahaha.. ja ach. Het boeit me niet enorm.. Dat was eigenlijk m'n boodschap.
Zulke paupertenten wil je nieteens bezoeken joh. En als het je zo ontzettend deert (ik kan begrijpen dat dat gebeurt met maar 1 goede tent in een dorp), maak dat dan terplekke kenbaar. Het liefst met zoveel mogelijk (liefst blanke) vrienden dreigen zo'n tent te boycotten.
Of doe nieteens de moeite joh. Je treft ze het hardst door juist niet je geld daar uit te geven. En neem zoveel mogelijk vrienden mee.
quote:Op maandag 12 november 2007 16:28 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Ja, wij hllandsche mannen benaderen minder snel vrouwen, want we gaan naar die clubs om lekker te dansen. Vandaar dat het Hollandsche ritmegevoel en de swing ook beter is dan bij andere rassen.
Niks geen vrouwen aanspreken, wij hollanders gaan lekker naar de clubs om voetje van de vloer te doen.![]()
Schooierquote:Op zondag 11 november 2007 03:24 schreef 700MB het volgende:
[..]
Het geven van fooien, aan wie dan ook, is per definitie flauwekul.
Germaine C. aka de tasjesdief-op-scooter-achteruit-doodrijdster?quote:Op maandag 12 november 2007 20:17 schreef Liquidootje het volgende:
Ik ken een nederlandse oma die daar wel raad mee weet
Dat is raar?quote:Op maandag 12 november 2007 21:42 schreef MetalSonic het volgende:
los van dit alles, een hollander met een zwarte als vriend ?
Dat je ervoor vervolgd kan worden is absoluut wel een argument; bij elke "misdaad" die je begaat (van het gebruik van een illegale windows over te snel rijden/parkeergeld niet betalen tot belastingen creatief aangeven...) overweeg je altijd wat de gevolgen zijn als je gepakt wordt, wat de pakkans is, en hoeveel je winst eruit is. Als de pakkans of de gevolgen laag genoeg zijn is dat inderdaad geen probleem, dan ga je ervoor.quote:Op maandag 12 november 2007 12:45 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Je bent niet consequent. Je zou mogen - nee, zelfs moeten - moorden als morele overwegingen niet tellen. Dat je daarvoor vervolgd wordt is absoluut geen argument. Je zou bijvoorbeeld ook niet vervolgd kunnen worden, of zo machtig zijn dat vervolging geen probleem is (in corrupte omstandigheden).
los van dit alles, anoniem een grote bek hebben op een internetforum en een puisterige kutmaagd in het echt zijn ?quote:Op maandag 12 november 2007 21:42 schreef MetalSonic het volgende:
los van dit alles, een hollander met een zwarte als vriend ?
Lol wat ben jij op je pikkie getraptquote:Op dinsdag 13 november 2007 14:53 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
los van dit alles, anoniem een grote bek hebben op een internetforum en een puisterige kutmaagd in het echt zijn ?
quote:Op dinsdag 13 november 2007 19:45 schreef MetalSonic het volgende:
[..]
Lol wat ben jij op je pikkie getrapt. En waarvoor
. Je leest ook maar wat je wilt lezen, ik zeg toch niet dat 't niet goed is of niet mag. Ik zeg slechts dat het mij opvalt. Grappig opzich dat je je onzekere zelfbeeld op mij probeert af te schuiven
![]()
Lastig hé , posts lezen die meer dan 3 woorden bevattenquote:
volgens mij kan jij zelf niet zo heel helder lezen of schrijven. of was je ook sarcastisch?quote:Op woensdag 14 november 2007 16:15 schreef MetalSonic het volgende:
[..]
Lastig hé , posts lezen die meer dan 3 woorden bevatten. Maarja het is al duidelijk dat je jezelf ook niet serieus neemt, ga nu maar weer jezelf vervelen
![]()
Iemand die een fooi verwacht is inderdaad een schooier.quote:Op maandag 12 november 2007 20:30 schreef st0fzuiger het volgende:
Schooier
Als het een goeddraaiende discotheek is steekt dat echt niet op 1 klantje die 100¤ minder gaat uitgeven hoor...quote:Op woensdag 14 november 2007 12:00 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Je kan dan ook gewoon ergens anders gaan stappen en denken fuck it, geef ik toch ergens anders mn geld uit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |