Bedankt regering.quote:Bron
Criminaliteit kost ¤ 2000 per persoon
DEN HAAG - Criminaliteit heeft de samenleving in 2006 ruim 31 miljard euro gekost. Dat blijkt uit het onderzoek 'Criminaliteit en rechtshandhaving 2006' van het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum (WODC) van het ministerie van Justitie.
Vrijdag stonden de resultaten van het onderzoek op de website van het WODC. Twee jaar geleden stelde het WODC de kosten nog op ruim 20 miljard euro.
Omgerekend komt het totale bedrag per hoofd van de bevolking neer op bijna 2000 euro. Dat is vergelijkbaar met cijfers in Engeland en Wales.
De totale kosten bestaan voor 21 procent (6,7 miljard euro) uit overheidsuitgaven in reactie op criminaliteit, voor 12 procent (3,7 miljard euro) uit preventieve maatregelen van particulieren en bedrijven en voor 67 procent (21,1 miljard euro) uit schade voor bedrijven, particulieren en overheid.
quote:
Hehe, idd.quote:Op zaterdag 10 november 2007 11:56 schreef Slarioux het volgende:
Bedankt criminelen.
quote:Op zaterdag 10 november 2007 11:56 schreef Slarioux het volgende:
Bedankt criminelen.
Bedankt criminelen.
Zegt het softe beleid je iets en criminelen beter verzorgd worden dan mensen in verzorgingstehuizen?quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:17 schreef Market_Garden het volgende:
[..]
De TS mag dit even uitleggen..![]()
Ja, kut regering, ik stel voor geen geld meer uit te geven aan die criminelen, ze niet meer op te pakken en te straffen, dát zal die criminelen leren!quote:
De regering kanquote:Op zaterdag 10 november 2007 12:17 schreef Market_Garden het volgende:
[..]
De TS mag dit even uitleggen..![]()
Beetje zoals in Amerika bedoel je?quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:24 schreef Napalm het volgende:
[..]
De regering kan
1) criminaliteit terugdringen door afschrikking
2) de kosten voor de straffen terugdringen
ad 1 Zwaarder straffen, enorme geldboetes, gevangenis minder luxe maken dan een bejaardentehuis.
ad 2 Geen tv meer in de cel. Meerdere gevangenen in één cel (en dan niet vrijwillig in een twee maal zo grote cel maar gewoon een stapelbed erin keilen), etc.
Is wel een goed idee. En de criminelen dan ook nog gedwongen aan 't werk zetten is ook een goede optie.quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:29 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Beetje zoals in Amerika bedoel je?
Als je zelf geen zin hebt om voor je (groot)ouders te zorgen dan moet je daar niet zo over huilebalken. Denk ik dan. Lekker respectvol ook tegenover je ouders. Die hebben je grootgebracht maar zodra ze zelf hulpbehoevend worden moet de staat het maar oplossen. Kortom, loop naar de pomp.quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:23 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Zegt het softe beleid je iets en criminelen beter verzorgd worden dan mensen in verzorgingstehuizen?
Yep. En dat drukt lokale en kleine aannemers, schoonmaakbedrijven en de overheid zelf van de markt. Niks goedkoper dan gevangenen voor 10 cent per uur de berm laten maaien. Goed plan!quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:38 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Is wel een goed idee. En de criminelen dan ook nog gedwongen aan 't werk zetten is ook een goede optie.
Sja, je moet niet van mensen verlangen wat langer na te denken .. Ik ben ook wel benieuwd wie van de critici zelf eens een maand in zo'n superluxe cel zou willen zitten (waar de gedetineerden zelf voor betalen).quote:Op zaterdag 10 november 2007 13:50 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Yep. En dat drukt lokale en kleine aannemers, schoonmaakbedrijven en de overheid zelf van de markt. Niks goedkoper dan gevangenen voor 10 cent per uur de berm laten maaien. Goed plan!
Doen we met de sociale werkplaatsen iets anders? Of met de Melkertbanen? Of sowieso 60% van het overheidswerk?quote:Op zaterdag 10 november 2007 13:50 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Yep. En dat drukt lokale en kleine aannemers, schoonmaakbedrijven en de overheid zelf van de markt. Niks goedkoper dan gevangenen voor 10 cent per uur de berm laten maaien. Goed plan!
Uhm, dat doen ze al.quote:Op zaterdag 10 november 2007 13:54 schreef Napalm het volgende:
[..]
Doen we met de sociale werkplaatsen iets anders? Of met de Melkertbanen? Kunst is om ze iets te laten doen waar ze in het buitenland last van hebben; kleding in elkaar naaien ofzo.
quote:
PI Amsterdam biedt op diverse locaties ‘werk voor en door gedetineerden aan’. Met dit werk kunnen gedetineerden een klein bedrag per week bijverdienen, op zinvolle wijze hun detentieperiode doorbrengen en bovenal weer arbeidsritme opdoen.
Werkzaamheden
Gedetineerden zijn niet verplicht te werken in een huis van bewaring. Degenen die wel gaan werken, zijn dus extra gemotiveerd. In de ruime werkplaatsen kunnen uiteenlopende opdrachten worden uitgevoerd. Onder meer op het gebied van verpakking, textielbewerking, print- en reproductiewerk en montage. We beschikken over diverse machines en kunnen – indien noodzakelijk – ook machines van opdrachtgevers plaatsen.
Je bedoelt zoals in dat land waar criminaliteit de bevolking jaarlijks zo'n 7000 euro per hoofd van de bevolking kost?quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:29 schreef Hephaistos. het volgende:
Beetje zoals in Amerika bedoel je?
Yep, dat doen we.quote:Op zaterdag 10 november 2007 13:54 schreef Napalm het volgende:
[..]
Doen we met de sociale werkplaatsen iets anders? Of met de Melkertbanen? Of sowieso 60% van het overheidswerk?
Of wasknijpers vouwen. Wat ze ook al doen. Maar laat ze in godsnaam in een nieuwe markt duiken (wasknijpers worden al 80 jaar machinaal gemaakt, idem voor kleren), in plaats van de bermmaaiers, schoonmaakbedrijven en andere rotklus-bedrijfjes uit de markt te drukken.quote:Kunst is om ze iets te laten doen waar ze enkel in het buitenland last van hebben; kleding in elkaar naaien ofzo.
maar dan 12 uur per dag en niet om geld voor zichzelf mee te verdienen maar om hun eten mee te verdienen. Eten dat dan niet langer door de onschuldigden hoeft worden betaald.quote:
Bedankt criminelen.
quote:Op zaterdag 10 november 2007 13:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Onder criminelen verstaan ze in dit rapport dus ook de mensen die de verzekering of belasting oplichten. Ongeveer 90% van heel fok dus vermoed ik....
En het grootste deel zit minder dan een jaar vast ...quote:Het grootste deel van de gedetineerden zit vast vanwege een geweldsmisdrijf. In 2004 was dat 40 procent van alle gevangenen. In datzelfde jaar had 22 procent de opiumwet overschreden en had 21 procent een vermogensmisdrijf gepleegd. De overige 17 procent zat vast voor bijvoorbeeld vernieling, verstoring van de openbare orde, of een verkeersmisdrijf. De afgelopen 5 jaar is er weinig veranderd in deze percentages.
Het was dan ook een voorzetjequote:Op zaterdag 10 november 2007 13:55 schreef Heavenlyblue het volgende:
[..]
Je bedoelt zoals in dat land waar criminaliteit de bevolking jaarlijks zo'n 7000 euro per hoofd van de bevolking kost?![]()
Hou toch op met je domme borrelpraat, het gaat vervelen.quote:Op zaterdag 10 november 2007 13:59 schreef Napalm het volgende:
[..]
maar dan 12 uru per dag en niet om geld voor zichzelf mee te verdienen maar om hun eten mee te verdienen. Eten dat dan niet langer door de onschuldigden hoeft worden betaald.
Was ik maar zo slim als jij.quote:Op zaterdag 10 november 2007 14:00 schreef gelly het volgende:
[..]
Hou toch op met je domme borrelpraat, het gaat vervelen.
Langer vastzetten is uiteraard duurder dan kort vastzetten (al lijkt mij de vaste kostencomponent van de rechtszaak e.d. niet te onderschatten).quote:Op zaterdag 10 november 2007 14:14 schreef Topspin het volgende:
Langer straffen las ik net even. Gaan de kosten daarbij niet nog meer omhoog vraag ik me vanzelf af.
De straf werkt ook op anderen door de afschrikwekkende werking.quote:Op zaterdag 10 november 2007 14:14 schreef Topspin het volgende: Iemand 5 jaar langer dan nodig vast houden
Veel criminelen vallen in herhaling. Als het goed is houden rechters hier rekening mee. Als men nog moet leren dan is vastzetten wellicht niet goedkoop maar is loslaten dat ook niet..quote:Op zaterdag 10 november 2007 14:14 schreef Topspin het volgende:
terwijl zo iemand allang geleerd heeft van zijn straf lijkt me daarbij ook onzinnig.
Blijkt dat ook nog ergens uit of klinkt het gewoon goed ?quote:Op zaterdag 10 november 2007 15:02 schreef Napalm het volgende:
[..]
De straf werkt ook op anderen door de afschrikwekkende werking.
Je kan niet geloven in de afschrikwekkende werking van straffen?quote:Op zaterdag 10 november 2007 15:15 schreef gelly het volgende:
[..]
Blijkt dat ook nog ergens uit of klinkt het gewoon goed ?
Straffen werken afschrikwekkend, maar tot op zekere hoogte. Uit onderzoek is gebleken dat het niets uitmaakt voor de preventie of ergens 20 of 40 jaar opstaat.quote:Op zaterdag 10 november 2007 15:22 schreef Napalm het volgende:
[..]
Je kan niet geloven in de afschrikwekkende werking van straffen?
Mensen zijn crimineel totdat ze zelf een straf krijgen? Waarom zouden dan crimenelen die nog nooit gestraft zijn zoveel moeite doen om niet gepakt te worden?
Interessant maar dat zijn beide voor NL-begrippen extreme straffen. Maakt het wel verschil bij 1 of 5 jaar?quote:Op zaterdag 10 november 2007 15:27 schreef TNA het volgende:
[..]
Straffen werken afschrikwekkend, maar tot op zekere hoogte. Uit onderzoek is gebleken dat het niets uitmaakt voor de preventie of ergens 20 of 40 jaar opstaat.
Dat weet ik niet, het is alweer een tijdje geleden dat ik die studies heb gelezen. Maar het verschil tussen 1 of 5 jaar is idd interessanter. Hardrijden zal weer een ander verhaal zijnquote:Op zaterdag 10 november 2007 15:33 schreef Napalm het volgende:
[..]
Interessant maar dat zijn beide voor NL-begrippene xtreme straffen. Maakt het wel verschil bij 1 of 5 jaar? Stel nu dat te hard rijden meer dan 20 km p/u perdefinitie je rijbewijs kwijt zou betkenen. Denk je echt dat dat geen effect heeft op het aantal te hard rijders?
Verder me lijkt ook de pakkans belangrijk.
Zou graag willen maar helaas zijn mijn ouders en grootouders al geruime tijd geleden overleden.quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:42 schreef gelly het volgende:
[..]
Als je zelf geen zin hebt om voor je (groot)ouders te zorgen dan moet je daar niet zo over huilebalken.
Laat het denken aan anderen over die meer verstand hebben dan een rochel.quote:Denk ik dan.
Dat respect is zeker niet aan jou toevertrouwd.quote:Lekker respectvol ook tegenover je ouders.
Ouderen hebben ook premie betaald. Over respect gesproken.quote:Die hebben je grootgebracht maar zodra ze zelf hulpbehoevend worden moet de staat het maar oplossen.
Kortom, laat je eens psychisch onderzoeken.quote:Kortom, loop naar de pomp.
Klopt.quote:Op zaterdag 10 november 2007 14:20 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Maar jij woont toch helemaal niet Nederland?
Volgens mij is dit economie van de onderste plank. Criminaliteit levert ook veel werkgelegenheid en omzet winst op bij:quote:Op zaterdag 10 november 2007 15:38 schreef Hyperdude het volgende:
Die ¤2000 is nog steeds veel minder dan dat ik aan de belastingdienst mag betalen. Daar zit ook minstens ¤2000 bij aan uitgaven waar ik het niet mee eens ben.
Grootste bordeelhouders/gokbazen en dieven zijn nog steeds mijn vrienden uit Den Haag.![]()
Het gaat niet om zin denk ik, als je 40 uur per week werkt heb je er niet echt tijd voor.quote:Op zaterdag 10 november 2007 12:42 schreef gelly het volgende:
[..]
Als je zelf geen zin hebt om voor je (groot)ouders te zorgen dan moet je daar niet zo over huilebalken. Denk ik dan. Lekker respectvol ook tegenover je ouders. Die hebben je grootgebracht maar zodra ze zelf hulpbehoevend worden moet de staat het maar oplossen. Kortom, loop naar de pomp.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |