abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54552894
Afgelopen vrijdag ben ik betrokken geweest bij een "ernstig" ongeluk. Ik haalde op de snelweg een vrachtwagen in (zij rijden meestal zo'n 90 km per uur, ik zal 110 of 120 hebben gereden). Verder rustig op de weg. Toen ik links van de vrachtwagen reed, gaf hij zijn richtingaanwijzer aan om naar links te komen. Direct op dat moment gooide hij zijn vrachtwagen ook naar links en kwam over de streep al op de linkerrijbaan. Om te voorkomen dat mijn auto in de vangrail werd gedrukt, moest ik remmen. Ik had niet genoeg snelheid om de vrachtwagen nog te passeren, aangezien hij dus al bijna tegen mijn auto aanzat.

Helaas was het wegdek nat en begon mijn auto bij het (vrij hard) remmen te slingeren, kwam ik tegen de vangrail terecht, vloog door de lucht en kwam achterstevoren tot stilstand op de rechter-rijbaan. (Gelukkig letten de auto's en vrachtwagens achter mij goed op en zijn ze op tijd geremd).

Om een lang verhaal kort te maken: meneer vrachtwagenchauffeur is doorgereden. Door de snelheid waarmee alles gebeurde heb ik geen bedrijfsnaam of kenteken gezien. Eén persoon die is gestopt, heeft wel gezien dat "er een klein autootje met een rotgang de snelweg opreed, waardoor de vrachtwagen mogelijk uit heeft moeten wijken". Maar goed, de vrachtwagen blijft fout. Hij heeft het ongeluk niet zien gebeuren, hij zag alleen "dat je een meter de lucht in ging". Verder hebben zich (nog) geen getuigen gemeld bij de politie.

SCHADE: 4000 EURO

Heeft iemand enig idee hoe ik toch nog een kans kan maken bij het waarborgfonds? Of een goede tip om getuigen op te roepen? Ik baal echt verschrikkelijk, los van het feit dat het ongeluk echt heel eng was is het ook zo klote om zoveel schade te moeten betalen als het niet mijn eigen schuld is!!!

Alvast bedankt voor jullie tips, mochten jullie iets weten!!
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_54552935
quote:
Maar goed, de vrachtwagen blijft fout. Hij heeft het ongeluk niet zien gebeuren, hij zag alleen "dat je een meter de lucht in ging".
Heeft ie het nou gezien of niet?
pi_54552953
quote:
Op maandag 12 november 2007 15:45 schreef NED het volgende:

[..]

Heeft ie het nou gezien of niet?
Ja sorry. Ik bedoel: hij heeft de aanleiding niet gezien. Wel toen ik begon te spinnen en te botsen.
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
  maandag 12 november 2007 @ 15:48:24 #4
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_54553016
Gezien de omstandigheden denk ik dat je wel een kans maakt bij het wbf

klik hier
Where law ends, tyrrany begins.
pi_54553108
quote:
Op maandag 12 november 2007 15:48 schreef Gunner het volgende:
Gezien de omstandigheden denk ik dat je wel een kans maakt bij het wbf

klik hier
"De alleenstaande verklaring van uzelf is onvoldoende. Getuigenverklaringen en politierapport kunnen noodzakelijk zijn om uw lezing te ondersteunen. In de praktijk wordt iedere zaak op zijn eigen waarde beoordeeld"

Getuigen is dus echt een probleem. Ik heb het wbf al gebeld en hij vreesde ook dat het "heel lastig" zou gaan worden. Ik heb geen getuigenverklaring en uit navraag bij de politie zojuist blijkt ook dat niemand hen heeft gebeld om te getuigen.
  maandag 12 november 2007 @ 15:53:10 #6
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54553154
Niet dat het achteraf nog uitmaakt, maar had je niet beter even heel hard kunnen toeteren om meneer de vrachtwagenchauffeur wakker te maken?
pi_54553193
Heeft die vrachtwagen je geraakt?
Nee dan is hij ook niet aanwijsbaar de schuldige. Je de volgende keer gewoon laten aanrijden...
  maandag 12 november 2007 @ 15:55:51 #8
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_54553196
quote:
Op maandag 12 november 2007 15:53 schreef TNA het volgende:
Niet dat het achteraf nog uitmaakt, maar had je niet beter even heel hard kunnen toeteren om meneer de vrachtwagenchauffeur wakker te maken?
Misschien wel, maar mijn ervaring is dat vrachtwagenchauffeurs niet de meest intelligente mensen zijn en dus gewoon naar links knallen als het hen zo uitkomt. Ik kan het aantal bijna-ongelukken dat ik heb zien gebeuren al bijna niet meer tellen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_54553200
quote:
Op maandag 12 november 2007 15:53 schreef TNA het volgende:
Ongeveer elk half uur sinds vrijdag denk ik aan wat ik anders zou hebben kunnen doen... Misschien wel, misschien niet. Maar als ik het terughaal, moest ik snel reageren want de chauffeur kwam al op mijn weghelft. Dus om mijzelf te redden heb ik op dat moment gekozen om te remmen. Ik weet niet of toeteren iets uit had gemaakt. Is inderdaad achteraf...
  maandag 12 november 2007 @ 15:57:00 #10
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_54553217
Vrouwen en auto's.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_54553237
quote:
Op maandag 12 november 2007 15:55 schreef HarryP het volgende:
Nee dan is hij ook niet aanwijsbaar de schuldige. Je de volgende keer gewoon laten aanrijden...
Ik denk niet dat hij me heeft geraakt (het ging zo snel dat ik het niet helemaal meer weet). Maar mij maak je niet wijs dat ik daardoor schuldig ben. Als ik iemand zodanig van de weg af snij dat iemand vol op de remmen moet, dan is dat MIJN fout en niet die van die persoon. En me laten aanrijden door een vrachtwagen lijkt me qua levensverwachting niet de beste keuze.
pi_54553256
quote:
Op maandag 12 november 2007 15:57 schreef Rosbief het volgende:
Vrouwen en auto's.
Bedankt voor je nuttige bijdrage. Volgens mij was die vrachtwagenchauffeur toch echt een man. Maar dat roept natuurlijk wel lekker he, heb jij je verzetje van de dag ook weer gehad.
  maandag 12 november 2007 @ 16:06:39 #13
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_54553417
quote:
Op maandag 12 november 2007 15:58 schreef KinkyGiraf het volgende:

[..]

Bedankt voor je nuttige bijdrage. Volgens mij was die vrachtwagenchauffeur toch echt een man. Maar dat roept natuurlijk wel lekker he, heb jij je verzetje van de dag ook weer gehad.
hap, hap
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  maandag 12 november 2007 @ 16:07:22 #14
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54553436
quote:
Op maandag 12 november 2007 15:55 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Misschien wel, maar mijn ervaring is dat vrachtwagenchauffeurs niet de meest intelligente mensen zijn en dus gewoon naar links knallen als het hen zo uitkomt. Ik kan het aantal bijna-ongelukken dat ik heb zien gebeuren al bijna niet meer tellen.
quote:
Op maandag 12 november 2007 15:56 schreef KinkyGiraf het volgende:

[..]

Ongeveer elk half uur sinds vrijdag denk ik aan wat ik anders zou hebben kunnen doen... Misschien wel, misschien niet. Maar als ik het terughaal, moest ik snel reageren want de chauffeur kwam al op mijn weghelft. Dus om mijzelf te redden heb ik op dat moment gekozen om te remmen. Ik weet niet of toeteren iets uit had gemaakt. Is inderdaad achteraf...
Mja, toeteren lijkt me in basis beter, maar als zo'n vent niet reageert is remmen weer de betere optie.
quote:
Op maandag 12 november 2007 15:57 schreef KinkyGiraf het volgende:

[..]

Ik denk niet dat hij me heeft geraakt (het ging zo snel dat ik het niet helemaal meer weet). Maar mij maak je niet wijs dat ik daardoor schuldig ben. Als ik iemand zodanig van de weg af snij dat iemand vol op de remmen moet, dan is dat MIJN fout en niet die van die persoon. En me laten aanrijden door een vrachtwagen lijkt me qua levensverwachting niet de beste keuze.
Ik weet niet hoe het met vergoedingen zit. Hoewel die vrachtwagenchauffeur hier de directe aanleiding was heb jij feitelijk gezien je eigen schade veroorzaakt door te remmen. Iemand die een inbreker met een honkbalknuppel het ziekenhuis inslaat is ook automatisch "verdacht", ook al voelt dat niet rechtvaardig.
pi_54553543
volgende keer gewoon aan laten rijden door die vrachtwagen... dan is hij zowieso fout.....
pi_54553570
Da's heel vervelend voor je. Ik had laatst ook een akkefietje met zo'n truckchauffeur. Hij drukte me zo'n beetje van de weg af en ondanks hard remmen zat hij toch tegen me aan.
Lange krassen langs mijn auto.
Dus ik weer het gas erop, inhalen en signaleren, toeteren, wijzen whatever. Nada effect.

Gelukkig had ik wel gezien van welke firma die wagen was en heb direct toen ik op mijn werk was gebeld.
Reactie: tja, dat gebeurt wel vaker. Die chauffeur heeft waarschijnlijk niet eens gemerkt dat hij je geraakt heeft. Vul maar een schadeformulier in.

Ik leef met je mee. Heb je eigenlijk aangifte van doorrijden na ongeval gedaan?
Vroeger, toen schepen nog van hout en mannen van staal waren....
pi_54553609
quote:
Op maandag 12 november 2007 16:11 schreef staaltje het volgende:
Da's heel vervelend voor je. Ik had laatst ook een akkefietje met zo'n truckchauffeur. Hij drukte me zo'n beetje van de weg af en ondanks hard remmen zat hij toch tegen me aan.
Lange krassen langs mijn auto.
Dus ik weer het gas erop, inhalen en signaleren, toeteren, wijzen whatever. Nada effect.

Gelukkig had ik wel gezien van welke firma die wagen was en heb direct toen ik op mijn werk was gebeld.
Reactie: tja, dat gebeurt wel vaker. Die chauffeur heeft waarschijnlijk niet eens gemerkt dat hij je geraakt heeft. Vul maar een schadeformulier in.

Ik leef met je mee. Heb je eigenlijk aangifte van doorrijden na ongeval gedaan?
Nee, omdat ik dus niet zeker weet of hij me heeft geraakt. Ik denk eerder van niet dan van wel. Maar goed, als hij in de basis fout is door mij van de weg te drukken, is hij in feite natuurlijk ook doorgereden na een ongeval. Ik weet alleen niet goed waar ik moet beginnen, aangezien er 0,0 gegevens zijn van die vent...
  maandag 12 november 2007 @ 16:19:35 #18
134716 Schotse_Hooglander
Koeien, bedaard in de wei
pi_54553778
Als er 'slechts' 4000e schade is, zou denk ik wel te bekijken moeten zijn of je daadwerkelijk bent aangereden?
En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
pi_54553833
Waarom heb je die ene persoon die wél stopte niet als getuigen gebruikt ?
Liefde is niet te koop, maar toch het kostbaarste wat er is...
  maandag 12 november 2007 @ 16:23:39 #20
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_54553894
quote:
Op maandag 12 november 2007 16:21 schreef LieveJuf het volgende:
dat wou ik dus ook net vragen
Where law ends, tyrrany begins.
  maandag 12 november 2007 @ 16:24:26 #21
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_54553915
ok het is lullig voor je .. je moest een snelle keuze maken.. maar hoe krijg je het voor elkaar dat je auto gaat slingeren als je een noodstop moet maken?

hij zal mischien een beetje schuingaan ofzo.. maarde vangruil raken?

LEVER SNEL JE RIJBEWIJS IN!!!
  maandag 12 november 2007 @ 16:25:19 #22
14827 Kogando
Modelprutser
pi_54553937
quote:
Eén persoon die is gestopt, heeft wel gezien dat "er een klein autootje met een rotgang de snelweg opreed, waardoor de vrachtwagen mogelijk uit heeft moeten wijken".
Dat is dan toch je getuige?
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_54554004
quote:
Op maandag 12 november 2007 15:55 schreef HarryP het volgende:
Jij vind het wel fijn om overreden te worden door een 30 tonner.

Je kan een ongeluk veroorzaken zonder iemand te raken hoor, maar dan ben je nog wel verantwoordelijk/schuldig. Zijn trouwens geen camera's op dat stuk snelweg?
pi_54554040
quote:
Op maandag 12 november 2007 15:57 schreef KinkyGiraf het volgende:
Het is misschien wat krom maar ik zou er niet zo stellig van zijn dat de vrachtwagenchauffeur als fout wordt gezien. Neemt niet weg dat het denk ik wel de meest verstandige beslissing is geweest. Je wilt ook niet wachten tot een vrachtwagen over je motorkap heen danst
quote:
Op maandag 12 november 2007 16:21 schreef LieveJuf het volgende:
Dat dus
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_54554244
quote:
Op maandag 12 november 2007 16:24 schreef Bill_E het volgende:
ok het is lullig voor je .. je moest een snelle keuze maken.. maar hoe krijg je het voor elkaar dat je auto gaat slingeren als je een noodstop moet maken?

hij zal mischien een beetje schuingaan ofzo.. maarde vangruil raken?

LEVER SNEL JE RIJBEWIJS IN!!!
Hoor hoor, spuit elf geeft ook water.
Weet je hoe makkelijk je controle over je auto verliest als je vol remmend over de snelweg schuift?
Never mind, don't answer
Vroeger, toen schepen nog van hout en mannen van staal waren....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')