Heeft ie het nou gezien of niet?quote:Maar goed, de vrachtwagen blijft fout. Hij heeft het ongeluk niet zien gebeuren, hij zag alleen "dat je een meter de lucht in ging".
Ja sorry. Ik bedoel: hij heeft de aanleiding niet gezien. Wel toen ik begon te spinnen en te botsen.quote:
"De alleenstaande verklaring van uzelf is onvoldoende. Getuigenverklaringen en politierapport kunnen noodzakelijk zijn om uw lezing te ondersteunen. In de praktijk wordt iedere zaak op zijn eigen waarde beoordeeld"quote:Op maandag 12 november 2007 15:48 schreef Gunner het volgende:
Gezien de omstandigheden denk ik dat je wel een kans maakt bij het wbf
klik hier
Misschien wel, maar mijn ervaring is dat vrachtwagenchauffeurs niet de meest intelligente mensen zijn en dus gewoon naar links knallen als het hen zo uitkomt. Ik kan het aantal bijna-ongelukken dat ik heb zien gebeuren al bijna niet meer tellen.quote:Op maandag 12 november 2007 15:53 schreef TNA het volgende:
Niet dat het achteraf nog uitmaakt, maar had je niet beter even heel hard kunnen toeteren om meneer de vrachtwagenchauffeur wakker te maken?
Ongeveer elk half uur sinds vrijdag denk ik aan wat ik anders zou hebben kunnen doen... Misschien wel, misschien niet. Maar als ik het terughaal, moest ik snel reageren want de chauffeur kwam al op mijn weghelft. Dus om mijzelf te redden heb ik op dat moment gekozen om te remmen. Ik weet niet of toeteren iets uit had gemaakt. Is inderdaad achteraf...quote:Op maandag 12 november 2007 15:53 schreef TNA het volgende:
Niet dat het achteraf nog uitmaakt, maar had je niet beter even heel hard kunnen toeteren om meneer de vrachtwagenchauffeur wakker te maken?
Ik denk niet dat hij me heeft geraakt (het ging zo snel dat ik het niet helemaal meer weet). Maar mij maak je niet wijs dat ik daardoor schuldig ben. Als ik iemand zodanig van de weg af snij dat iemand vol op de remmen moet, dan is dat MIJN fout en niet die van die persoon. En me laten aanrijden door een vrachtwagen lijkt me qua levensverwachting niet de beste keuze.quote:Op maandag 12 november 2007 15:55 schreef HarryP het volgende:
Heeft die vrachtwagen je geraakt?
Nee dan is hij ook niet aanwijsbaar de schuldige. Je de volgende keer gewoon laten aanrijden...
Bedankt voor je nuttige bijdrage. Volgens mij was die vrachtwagenchauffeur toch echt een man. Maar dat roept natuurlijk wel lekker he, heb jij je verzetje van de dag ook weer gehad.quote:
hap, hapquote:Op maandag 12 november 2007 15:58 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Bedankt voor je nuttige bijdrage. Volgens mij was die vrachtwagenchauffeur toch echt een man. Maar dat roept natuurlijk wel lekker he, heb jij je verzetje van de dag ook weer gehad.
quote:Op maandag 12 november 2007 15:55 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Misschien wel, maar mijn ervaring is dat vrachtwagenchauffeurs niet de meest intelligente mensen zijn en dus gewoon naar links knallen als het hen zo uitkomt. Ik kan het aantal bijna-ongelukken dat ik heb zien gebeuren al bijna niet meer tellen.
Mja, toeteren lijkt me in basis beter, maar als zo'n vent niet reageert is remmen weer de betere optie.quote:Op maandag 12 november 2007 15:56 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Ongeveer elk half uur sinds vrijdag denk ik aan wat ik anders zou hebben kunnen doen... Misschien wel, misschien niet. Maar als ik het terughaal, moest ik snel reageren want de chauffeur kwam al op mijn weghelft. Dus om mijzelf te redden heb ik op dat moment gekozen om te remmen. Ik weet niet of toeteren iets uit had gemaakt. Is inderdaad achteraf...
Ik weet niet hoe het met vergoedingen zit. Hoewel die vrachtwagenchauffeur hier de directe aanleiding was heb jij feitelijk gezien je eigen schade veroorzaakt door te remmen. Iemand die een inbreker met een honkbalknuppel het ziekenhuis inslaat is ook automatisch "verdacht", ook al voelt dat niet rechtvaardig.quote:Op maandag 12 november 2007 15:57 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij me heeft geraakt (het ging zo snel dat ik het niet helemaal meer weet). Maar mij maak je niet wijs dat ik daardoor schuldig ben. Als ik iemand zodanig van de weg af snij dat iemand vol op de remmen moet, dan is dat MIJN fout en niet die van die persoon. En me laten aanrijden door een vrachtwagen lijkt me qua levensverwachting niet de beste keuze.![]()
Nee, omdat ik dus niet zeker weet of hij me heeft geraakt. Ik denk eerder van niet dan van wel. Maar goed, als hij in de basis fout is door mij van de weg te drukken, is hij in feite natuurlijk ook doorgereden na een ongeval. Ik weet alleen niet goed waar ik moet beginnen, aangezien er 0,0 gegevens zijn van die vent...quote:Op maandag 12 november 2007 16:11 schreef staaltje het volgende:
Da's heel vervelend voor je. Ik had laatst ook een akkefietje met zo'n truckchauffeur. Hij drukte me zo'n beetje van de weg af en ondanks hard remmen zat hij toch tegen me aan.
Lange krassen langs mijn auto.
Dus ik weer het gas erop, inhalen en signaleren, toeteren, wijzen whatever. Nada effect.
Gelukkig had ik wel gezien van welke firma die wagen was en heb direct toen ik op mijn werk was gebeld.
Reactie: tja, dat gebeurt wel vaker. Die chauffeur heeft waarschijnlijk niet eens gemerkt dat hij je geraakt heeft. Vul maar een schadeformulier in.
Ik leef met je mee. Heb je eigenlijk aangifte van doorrijden na ongeval gedaan?
dat wou ik dus ook net vragenquote:Op maandag 12 november 2007 16:21 schreef LieveJuf het volgende:
Waarom heb je die ene persoon die wél stopte niet als getuigen gebruikt ?
Dat is dan toch je getuige?quote:Eén persoon die is gestopt, heeft wel gezien dat "er een klein autootje met een rotgang de snelweg opreed, waardoor de vrachtwagen mogelijk uit heeft moeten wijken".
Jij vind het wel fijn om overreden te worden door een 30 tonner.quote:Op maandag 12 november 2007 15:55 schreef HarryP het volgende:
Heeft die vrachtwagen je geraakt?
Nee dan is hij ook niet aanwijsbaar de schuldige. Je de volgende keer gewoon laten aanrijden...
Het is misschien wat krom maar ik zou er niet zo stellig van zijn dat de vrachtwagenchauffeur als fout wordt gezien. Neemt niet weg dat het denk ik wel de meest verstandige beslissing is geweest. Je wilt ook niet wachten tot een vrachtwagen over je motorkap heen danstquote:Op maandag 12 november 2007 15:57 schreef KinkyGiraf het volgende:
Ik denk niet dat hij me heeft geraakt (het ging zo snel dat ik het niet helemaal meer weet). Maar mij maak je niet wijs dat ik daardoor schuldig ben. Als ik iemand zodanig van de weg af snij dat iemand vol op de remmen moet, dan is dat MIJN fout en niet die van die persoon. En me laten aanrijden door een vrachtwagen lijkt me qua levensverwachting niet de beste keuze.![]()
Dat dusquote:Op maandag 12 november 2007 16:21 schreef LieveJuf het volgende:
Waarom heb je die ene persoon die wél stopte niet als getuigen gebruikt ?
Hoor hoor, spuit elf geeft ook water.quote:Op maandag 12 november 2007 16:24 schreef Bill_E het volgende:
ok het is lullig voor je .. je moest een snelle keuze maken.. maar hoe krijg je het voor elkaar dat je auto gaat slingeren als je een noodstop moet maken?
hij zal mischien een beetje schuingaan ofzo.. maarde vangruil raken?
LEVER SNEL JE RIJBEWIJS IN!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |