abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 november 2007 @ 20:32:26 #1
137122 RobDrop
It's the Gasman!
pi_54610141
Ik moest van de week bij de baas op kantoor komen bij de baas, ik werk al bijna 10 jaar bij hetzelfde bedrijf en dit is aan de hand:
-Ik voldoe niet aan de eisen die hij aan me stelt (had hij ook 8-9 jaar geleden kunnen weten)
-Ik verkoop niet genoeg spullen aan klanten (ik voel mezelf meer koerier en zie mezelf niet als verkoper, en heb dit zelfs in een functioneringsgesprek meerdere keren aangegeven, er was hier vrede mee)
-Hij wil binnen een maand resulaat zien, en gaat me hierop controleren
-Tijdens mijn ziekte (griep) MOEST ik naar een beurs, ben gegaan, maar ben op de heenweg zo beroerd geworden en toch naar huis gegaan, later hoorde ik na een paar weken dat mijn baas furieus was toen....
-Mijn uiterlijk stond ook ter discussie, er werd zelfs gevraagd hoe vaak ik onder de douche ga?!?!

Nu is het volgende mijn vraag: wat te doen, want hij wil binnen een maand een gesprek en heeft me verplicht om dit gesprek, wat genotuleerd wordt, te ondertekenen.

Ben bezig met ander werk te zoeken, maar omdat ik niemand vertrouw op mijn werk hou ik hierover mijn mond, ik heb zelf het vermoeden dat hij mij eruit wil hebben.
-Here we are now entertain us, put on your red shoes and dance the blues-
-Als je Kashmir (LedZep) draait, en hij begint erover dat het een slechte cover van Puff Daddy is, mag je hem een doodschop verkopen...-
  woensdag 14 november 2007 @ 20:33:38 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54610173
quote:
Op woensdag 14 november 2007 20:32 schreef RobDrop het volgende:
-Mijn uiterlijk stond ook ter discussie, er werd zelfs gevraagd hoe vaak ik onder de douche ga?!?!
Wtf?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 14 november 2007 @ 20:35:13 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_54610219
Is mogelijk dat hij je eruit wil werken.
Daarom ook niks tekenen, maar dan ook niks.
Het kan alleen maar tegen je gebruikt worden.
Voor de rest gewoon je werk doen, wanneer hij je wilt ontslaan zal hij een zeer goede gegronde reden moeten hebben.
Financiele schade enzo.
Zolang dat er niet is kan hij je niet zomaar eruit knikkeren.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 14 november 2007 @ 20:42:57 #4
137122 RobDrop
It's the Gasman!
pi_54610415
quote:
Op woensdag 14 november 2007 20:33 schreef TNA het volgende:

[..]

Wtf?
Ja, dat zei ik dus ook al!

Voor de vragenstellers: gewoon elke dag!

Ik ben ook furieus op de baas wegens deze opmerking, ik blijf gewoon mijn werk trouw elke dag doen, ben in de 10 jaar slechts 2X te laat gekomen.
Ik heb ook toegelicht dat Nee ook echt Nee is bij een klant en je niet kunt blijven pushen, mijn collega verkoopt wel een stuk meer dan mij, maar heeft daar ook meer ruimte voor, ik ga gemiddeld 30-40 klanten per dag af en heb een vol rooster hieraan.
Dit heb ik ook schriftelijk staan in een mijn functioneringsgesprek en de baas had er geen probleem mee dat het zo was.
-Als je Kashmir (LedZep) draait, en hij begint erover dat het een slechte cover van Puff Daddy is, mag je hem een doodschop verkopen...-
pi_54610573
Als ik dit zo eens lees, is hij ongeacht de resultaten toch van plan om jou eruit te werken.
Al verkoop je straks meer dan al je collega´s bij elkaar, is het tevergeefs, lijkt me.

Noteer wel op dagelijkse basis wat je allemaal gedaan hebt en doe dat op je pc thuis.

Misschien is het aan te raden om eens bij een wetswinkel binnen te stappen, zodat je alvast wat wat tips kan opdoen.

En zoals je zelf al aangaf, mondje dicht tegen je collega´s.
  woensdag 14 november 2007 @ 20:48:44 #6
137122 RobDrop
It's the Gasman!
pi_54610606
quote:
Op woensdag 14 november 2007 20:45 schreef snellejelle het volgende:
Foto?
beetje offtopic, ik heb geen foto's van mezelf, ik had lang haar maar dit is bij Rob Stenders eraf gegaan bij de Indecent Proposal.

Mijn baas heeft nooit een probleem gemaakt over mijn uiterlijk, maar hij is volgens mij gewoon aan het zoeken!
  woensdag 14 november 2007 @ 20:50:03 #7
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_54610641
Hij wil je er uit werken.

Nu heb je een slechte beoordeling en ga je dus een 'verbetertraject' in, waar elke stap nauwkeurig wrdt gemonitord. Als er na een wederzijds afgesproken periode geen verbetering waarneembaar is dan kan ontslag worden aangevraagd.

Je zou kunnen beginnen door schriftelijk te melden dat je het niet eens bent met hetgeen wat besproken en is waarom niet.

Maar de verwijdering is al ingezet, de enige vraag s nu nog hoeveel geld je mee kan krijgen en hoe lang het gaat duren. Als je er zeker van bent dat je een andere baan kan vinden dan zou je ook naar je baas kunnen stappen en gewoon zeggen, je wil me weg hebben, laten we het makkelijk maken, voor dit bedrag neem ik zelf ontslag en anders kun je er maanden over gaan doen bij de kantonrechter.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  woensdag 14 november 2007 @ 20:50:22 #8
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_54610651
Dat tekenen van de notulen was niet zo slim van je. Ik zou even een vakbond of jurist bellen en meer info vragen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 14 november 2007 @ 20:52:47 #9
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_54610739
quote:
Op woensdag 14 november 2007 20:35 schreef Netsplitter het volgende:
Is mogelijk dat hij je eruit wil werken.
Daarom ook niks tekenen, maar dan ook niks.
Het kan alleen maar tegen je gebruikt worden.
Voor de rest gewoon je werk doen, wanneer hij je wilt ontslaan zal hij een zeer goede gegronde reden moeten hebben.
Financiele schade enzo.
Zolang dat er niet is kan hij je niet zomaar eruit knikkeren.
Nou, anders gezegd:

Het is -zeker- dat hij je eruit wil hebben.
hij beledigt / vernedert je en stelt eisen waar je nooit aan kunt voldoen (1 maand en gesprek verplicht tekenen)

Verplicht tekenen.. pfff

† In Memoriam † woensdag 14 november 2007 @ 20:53:06 #10
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_54610756
Ten eerste, niets tekenen, dit kan hij je niet verplichten. Verder lijkt het er erg op dat je baas op een conflict aanstuurt, je bent zelf al aan het rondkijken () maar probeer er wat meer uit te slepen, minstens een kantonrechtertje (maandloon per gewerkt jaar).

Overigens, dit
quote:
Tijdens mijn ziekte (griep) MOEST ik naar een beurs, ben gegaan, maar ben op de heenweg zo beroerd geworden en toch naar huis gegaan, later hoorde ik na een paar weken dat mijn baas furieus was toen....
lijkt me voldoende aanleiding jezelf permanent ziek te melden en de arbeidsinspectie op z'n dak te sturen, ziek=ziek. Als de werknemer graag wil en toch gaat is een tweede maar een baas die zoiets verplicht verdient (insert vervelende ziekte/doodsverwensing hier).

Succes!
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  woensdag 14 november 2007 @ 20:54:54 #11
137122 RobDrop
It's the Gasman!
pi_54610802
quote:
Op woensdag 14 november 2007 20:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dat tekenen van de notulen was niet zo slim van je. Ik zou even een vakbond of jurist bellen en meer info vragen.
Ik heb gelukkig niets getekend, ik heb alleen mijn functioneringsgesprek getekend van anderhalf jaar geleden, en hierin stond vermeld dat zowel de baas als ik tevreden waren over mijn werkzaamheden.
Tekenen voor mijn doodvonnis doe ik absoluut niet!

Bijdeweg:iedereen echt hartstikke bedankt voor de raad, ben hier heel erg blij mee!!!!
  woensdag 14 november 2007 @ 21:01:28 #12
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_54610995
quote:
Op woensdag 14 november 2007 20:54 schreef RobDrop het volgende:

[..]

Ik heb gelukkig niets getekend, ik heb alleen mijn functioneringsgesprek getekend van anderhalf jaar geleden, en hierin stond vermeld dat zowel de baas als ik tevreden waren over mijn werkzaamheden.
Tekenen voor mijn doodvonnis doe ik absoluut niet!

Bijdeweg:iedereen echt hartstikke bedankt voor de raad, ben hier heel erg blij mee!!!!
Nou dan sta je er dus niet slecht voor.. afgezien van je naderende ontslag dan. Ik ga er vanuit dat het allemaal waar is wat je zegt, en in dat geval mag je hem van mij financieel ten gronde richten. Aan dit soort bazen heeft niemand wat
  woensdag 14 november 2007 @ 21:24:52 #13
137122 RobDrop
It's the Gasman!
pi_54611646
quote:
Op woensdag 14 november 2007 21:01 schreef JaZekerZ het volgende:

[..]

Nou dan sta je er dus niet slecht voor.. afgezien van je naderende ontslag dan. Ik ga er vanuit dat het allemaal waar is wat je zegt, en in dat geval mag je hem van mij financieel ten gronde richten. Aan dit soort bazen heeft niemand wat
Wat me echt aan het hart gaat is, dat ik er 10 jaar toch met veel plezier heb gewerkt, en ik ga mijn vaste klanten enorm missen, ik heb bij een paar klanten dit verhaal verteld, en spreken er schande van!
  woensdag 14 november 2007 @ 21:59:38 #14
137122 RobDrop
It's the Gasman!
pi_54612780
Morgen ook mijn rechtsbijstand even bellen, ik laat ook niets merken op mijn werk over de gang van zaken en doe dus of mijn neus bloedt tegenover mijn collega's.
pi_54612794
quote:
Op woensdag 14 november 2007 21:24 schreef RobDrop het volgende:

[..]

Wat me echt aan het hart gaat is, dat ik er 10 jaar toch met veel plezier heb gewerkt, en ik ga mijn vaste klanten enorm missen, ik heb bij een paar klanten dit verhaal verteld, en spreken er schande van!
Dat is niet handig.
pi_54612939
quote:
Op woensdag 14 november 2007 21:59 schreef RobDrop het volgende:
Morgen ook mijn rechtsbijstand even bellen, ik laat ook niets merken op mijn werk over de gang van zaken en doe dus of mijn neus bloedt tegenover mijn collega's.
In sommige gevallen zijn collega's al op de hoogte van de situatie, omdat het wel eens wil gebeuren, dat één of meerdere collega´s er juist de oorzaak van zijn.
Ik zeg " wel eens", dat hoeft niet te betekenen dat het nu ook zo is.

Succes in ieder geval.
  donderdag 15 november 2007 @ 00:24:28 #17
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_54616722
quote:

[..]

Niet doen, daarmee geef je je baas alleen maar ammunitie om je weg te werken. Gewoon goed blijven functioneren.
Life is what you make it.
pi_54616989
Kan het nuttig zijn je eigen verklaring -waarin je reageert op de aantijgingen- op papier te zetten, die te ondertekenen en je baas daarvan een exemplaar geven?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  donderdag 15 november 2007 @ 08:23:54 #19
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_54618354
Ik zou niet blijven. Gewoon een pak geld eisen en zelf opstappen. Kun jij lekker direct een andere baan zoeken met een aardige baas (voor zover die er zijn) en je baas kan een andere werknemer zoeken.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_54622252
quote:

[..]

.... ik heb bij een paar klanten dit verhaal verteld, en spreken er schande van!
OEI, nooit doen. Als je baas dit hoort, dan kan dit alleen in je nadeel werken. Denk er goed aan dat ze ALLES tegen je gaan gebruiken.
Goede raad:
- Win advies in bij rechtsbijstand of wetswinkel
- Ga desnoods naar een advocaat, kost een paar centen maar haal je er wel uit op een eventuele ontslagvergoeding
- Denk eraan dat elke werkgever elke werknemer kan ontslaan. Het kost wat, maar ze komen van je af als ze dat willen. En je vastklampen aan deze baan? De arbeidsrelatie is verstoord, misschien win je het nu maar bij een volgende poging staat je baas sterker, die leert hier ook van
- Dossiervorming is het sleutelwoord, zet alles op papier, inclusief voorgaande functioneringsgesprekken. Zoals ik het lees, waren ze altijd tevreden en nu "ineens" niet meer, dat is moeilijk hard te maken zonder verbetertrajecten en functioneringsgesprekken die dit onderbouwen. Daar sta je sterk mee.
- Kijk eens om je heen, weg moeten is niet leuk, maar misschien kun je met medewerking van je baas gaan solliciteren, een goede referentie meekrijgen en ergens anders aan de slag. Geen enkele baan is zaligmakend (al is het vervelend om weggestuurd te worden).
- En tegenwoordig bestaat er de mogelijkheid om met wederzijds goedvinden afscheid van elkaar te nemen, krijg je nog een oprotpremie mee (overeenkomst moet per geval opgesteld worden) en kun je een goede referentie afdwingen. Want het is wel zeker dat je weg moet, en als niet, dan werk je er nooit meer zo fijn als dat het ooit was. Misschien kun je daarom beter als vrienden uit elkaar gaan, wie weet hoe je elkaar nog eens nodig hebt. Met wederzijds goedvinden kun je nog als ontslagreden reorganisatie of bezuiniging aanvoeren. Ga je voor de kantonrechter, dan wordt het moddergooien en ben je ineens een lui, ongewassen zwijn dat niks uitvoert. Je nieuwe werkgever zal het toevallig ter oren krijgen.....

Gewoon wat overwegingen, maar ik denk dat je goed voor ogen moet houden dat de relatie stuk is. Gedraag je daarnaar, verschijn op tijd op je werk en ga op tijd weg. Een half uurtje later beginnen en dan een uur langer doorwerken als compensatie? Forget it, kun je niet meer maken. Gedraag je net zo correct alsof het weer je eerste werkdag is, neem geen collega's in vertrouwen.

Heel veel succes, laat even weten hoe het afloopt.
pi_54622284
quote:
Op donderdag 15 november 2007 08:23 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik zou niet blijven. Gewoon een pak geld eisen en zelf opstappen. Kun jij lekker direct een andere baan zoeken met een aardige baas (voor zover die er zijn) en je baas kan een andere werknemer zoeken.
110% mee eens.
pi_54622625
quote:
Op woensdag 14 november 2007 20:32 schreef RobDrop het volgende:
1. Ik voldoe niet aan de eisen die hij aan me stelt.
2. Ik verkoop niet genoeg spullen aan klanten
3. Hij wil binnen een maand resulaat zien, en gaat me hierop controleren
4. Tijdens mijn ziekte (griep) MOEST ik naar een beurs, ben gegaan, maar ben op de heenweg zo beroerd geworden en toch naar huis gegaan, later hoorde ik na een paar weken dat mijn baas furieus was toen....
5. Mijn uiterlijk stond ook ter discussie, er werd zelfs gevraagd hoe vaak ik onder de douche ga?!?!
Ik probeer even een weerwoord te vormen

1. Wat zijn die eisen? Wat staat in je contract/functieomschrijving en hoe vaak ben je daar op aangesproken vooraf?
2. Is dat zo? Aangezien je in een functioneringsgesprek hebt besproken dat verkopen er bij inschiet, kan dit geen probleem zijn. Bijna 10 jaar een goede staat van dienst en ineens is je functioneren zo slecht dat je weg moet? Gaat geen kantonrechter of CWI intrappen. CWI gaat zeker geen ontslagvergunning verlenen, dus dat wordt de kantonrechter. Poot stijfhouden, al is dat moeilijk. Jij staat het sterkste.
3. Okee, het erop aanspreken is redelijk (Mits die resultaten bij jouw functie horen), de termijn is misschien wat kort, maar hangt er van af hoeveel resultaten men wil zien.
4. BS. Had hij je dat direct moeten zeggen. Gelul achteraf doet niet ter zake.
5. Ligt aan de situatie, ze kunnen je een kledingvoorschrift geven. Maar als jij al 8-9 jaar hetzelfde uiterlijk hebt, hebben ze alweer geen poot om op te staan als je daar nooit op aangesproken bent.

1 en 2 kun je uiteraard niet als antwoord gebruiken, daarvoor moet je eerst weten welke eisen ze jou stellen en of die in jouw functie passen. Als ik lees dat je 30-40 klanten per dag bezoekt, dan mogen ze blij zijn dat je je pakketten (of wat dan ook) netjes aflevert en je papierwerk fatsoenlijk in orde hebt. Dat is 1 klant per 12-15 minuten!! Hoe ga je dan in godsnaam ook nog spullen verkopen, daar heb je echt geen tijd voor.

Je hebt wél een dik probleem als verkoop je belangrijkste taak is, en dit ondersneeuwt door koerierswerk. Dan ben je bezig met het verkeerde werk te doen en had JIJ moeten reclameren door te zeggen schrijven dat je niet aan je eigenlijke taak toekomt. Dan was het aan de werkgever geweest om hierop een passende reactie te doen. Dan hadden ze er een koeriertje bij kunnen nemen of jou koerier kunnen maken.

[ Bericht 7% gewijzigd door Osramp op 15-11-2007 12:22:04 ]
  donderdag 15 november 2007 @ 17:40:38 #23
137122 RobDrop
It's the Gasman!
pi_54630436
quote:
Op donderdag 15 november 2007 00:24 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Niet doen, daarmee geef je je baas alleen maar ammunitie om je weg te werken. Gewoon goed blijven functioneren.
Mijn klanten aan wie ik het vertelt heb, zijn ook prive goede vrienden, dus zullen hun mondje houden erover maar willen graag eens een "goed gesprek" hebben met hem hierover.
Dus ik weet wel tegen wie ik wat zeg.
  donderdag 15 november 2007 @ 17:44:07 #24
137122 RobDrop
It's the Gasman!
pi_54630510
quote:
Op donderdag 15 november 2007 12:09 schreef Osramp het volgende:

[..]

Je hebt wél een dik probleem als verkoop je belangrijkste taak is, en dit ondersneeuwt door koerierswerk. Dan ben je bezig met het verkeerde werk te doen en had JIJ moeten reclameren door te zeggen schrijven dat je niet aan je eigenlijke taak toekomt. Dan was het aan de werkgever geweest om hierop een passende reactie te doen. Dan hadden ze er een koeriertje bij kunnen nemen of jou koerier kunnen maken.
Mijn officiele functieomschrijving (OOK in mijn contract en nog steeds op loonstrookjes) is gereedsschapsmaker, maar door omstandigheden ben ik in het chauffeurswerk gerold.
De taak is dan ook om spullen bij klanten te halen (dit geldt denk ik voor 80% van mijjn chauffeursfunctie) en de overige tijd die ik over heb om te verkopen en nieuwe klanten te zoeken.
  donderdag 15 november 2007 @ 17:49:12 #25
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_54630618
Ja gaat eruit, bijna onvermijdelijk.
Bel eens een advocaat om er het maximale uit te slepen.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')