Is dit weer zo'n Kamagurkagrap?quote:Op donderdag 15 november 2007 19:03 schreef Reya het volgende:
Postnataal?
Respect...quote:Op donderdag 15 november 2007 19:06 schreef Aoristus het volgende:
het is vandaag de dag van respect
Dit artikel hoort er bijquote:Op donderdag 15 november 2007 19:16 schreef Jurgen21 het volgende:
Ger Koopmans, naar verluid de meest rechtse CDA'er in Den Haag![]()
Wat nou ''dus''? Er komt in het hele bericht geen redenering voor!quote:En ik vond 'What the bleep do we know' dus echt behoorlijk slaapverwekkend
GroenFrontquote:Op donderdag 15 november 2007 19:19 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Dit artikel hoort er bij
De leugens van het CDA over Schinveld
CDA: Kap het bos, stem op ons
Het CDA speelt in de zaak rond de kap van de Schinveldse bossen een dubieus dubbelspel. De houding van het CDA kenmerkt zich door een scheiding in uitspraken en daadwerkelijk stemgedrag.
Het CDA loopt al jaren te zeggen dat ze opkomen voor de bevolking van Onderbanken, Brunssum en de rest van Zuid Limburg, maar als het op stemmen aankomt leggen ze de Navo-basis niets in de weg.
Het lijkt er sterk op dat ze meer opkomen voor stembehoud, dan dat ze werkelijk opkomen voor de bevolking.
GroenFront! is vandaag begonnen met de campagne "CDA: Stem op ons, kap het bos!"
De afbeelding hiernaast gaat als poster verspreid worden. Daarnaast zal er binnenkort meer materiaal beschikbaar zijn voor deze campagne.
Sprekend.quote:Op donderdag 15 november 2007 19:14 schreef Zwaardvisch het volgende:
Had ik jullie al gezegd dat Dolores Umbridge op Rita Verdonk lijkt? Bij deze.
[ afbeelding ]
Onze volgende premierquote:Op donderdag 15 november 2007 19:14 schreef Zwaardvisch het volgende:
Rita Verdonk
Dat zou wel echt een domper zijn.quote:
Ach, misschien stopt de PvdA wel iets in het drinkwater en spreken we over een jaar over premier CPN Ella.quote:Op donderdag 15 november 2007 19:40 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Dat zou wel echt een domper zijn.
Kijk, het is niet zo dat het een keuze is tussen Verdonk of Vogelaar. Er zijn nog wel wat andere mogelijkheden.quote:Op donderdag 15 november 2007 19:41 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ach, misschien stopt de PvdA wel iets in het drinkwater en spreken we over een jaar over premier CPN Ella.
Ja, draaikont en wollige, ggristelijke verrader. Daar wordt je vrolijk vanquote:Op donderdag 15 november 2007 19:47 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Kijk, het is niet zo dat het een keuze is tussen Verdonk of Vogelaar. Er zijn nog wel wat andere mogelijkheden.
Ik begrijp overigens best dat je met beide een 'speciale' relatie hebt.
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=103629quote:CDA wil weten wat 'noodsituatie' inhoudt
DEN HAAG - Huisartsen zijn vaak niet goed in staat om ongewenst zwangere vrouwen op alternatieven voor abortus te wijzen. Dat zegt CDA-Kamerlid Schermers. Zij wil dat staatssecretaris Bussemaker (Volksgezondheid) artsen instrumenten aanreikt om dat gesprek wel goed te kunnen voeren. Artsen moeten ook gewezen worden op de mogelijkheid door te verwijzen naar hulporganisaties als FIOM en VBOK, vindt Schermers.
Het Kamerlid vroeg gisteren bij de begrotingsbehandeling van Volksgezondheid ook wanneer het kabinet komt met de uitkomsten van het onderzoek naar de 'noodsituatie' van de vrouw die aanleiding is voor haar vraag om abortus. Schermers gaf aan dat het hebben van een hazenlip voor haar fractie niet valt onder zo'n noodsituatie.
Ze werd daarop fel aangevallen door de woordvoerders van de fracties van D66, GroenLinks en VVD. Die betoogden dat het altijd de vrouw is die uitmaakt of er sprake is van een noodsituatie. Zo geredeneerd, is het een recht van de vrouw of ze een abortus kan krijgen.
Schermers hield vol dat het belangrijk is dat vrouwen niet in paniek handelen, maar dat ze de verschillende keuzes afwegen. Dat betreft de keus tussen een abortus, adoptie, of - met hulp van anderen - het kind toch geboren laten worden.
Van der Vlies (SGP) zei dat abortus niet uitsluitend een recht van de vrouw is. In de wetsgeschiedenis is wel degelijk ook de interventie van een deskundige hulpverlener voorzien die de vrouw ervan kan overtuigen dat er andere mogelijkheden zijn dan een abortus.
VBOK-huis
Vendrik (GroenLinks) antwoordde daarop dat het wel het recht van de vrouw is dat oordeel van de deskundige te negeren.
Van der Vlies hekelde de laksheid van het kabinet op medisch-ethisch gebied. Ondanks de deelname van de ChristenUnie aan de coalitie is van de beloften nog maar weinig terechtgekomen, zei de SGP'er. Het blijft stil rond de aangekondigde alternatieven voor abortus, terwijl nog altijd ook een duidelijk plan van aanpak voor de palliatieve zorg ontbreekt. Van der Vlies riep het kabinet op ,,ruimhartig steun te bieden aan opvanghuizen zoals die van de VBOK''.
ChristenUnie-Kamerlid Esmé Wiegman-van Meppelen Scheppink riep Bussemaker op niet meer te spreken van ,,abortushulpverlening'' maar van ,,alle vormen van hulpverlening bij een ongewenste zwangerschap''.
Inhoudelijk ging Wiegman niet in op de kritiek van de abortusartsen die vinden dat de VBOK-hulpverleners ,,niet neutraal'' zijn. Ze verwees daarvoor naar het debat over de beleidsbrief medisch ethiek die volgende maand in de Kamer wordt besproken.
Ik heb het niet over saaiheid, maar gebrekkige integriteit.quote:Op donderdag 15 november 2007 19:53 schreef sigme het volgende:
Hoe saaier de luitjes aan de top, hoe beter het land ervoor staat.
Nah, als je denkt dat Balkenende of Bos voorbeelden van niet-integere politici zijn, ben je buitengewoon verwend met je politici. En dat ben je. Als paap zou je moeten weten hoe niet-integer bestuur handelt.quote:Op donderdag 15 november 2007 19:57 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik heb het niet over saaiheid, maar gebrekkige integriteit.
Dat weet ik. Ik ken bijvoorbeeld Jos Som, burgemeester van Kerkrade. Als je corrupt bent, moet je enigzins charismatisch zijn. Dat zijn windvaan en Pinocchio niet.quote:Op donderdag 15 november 2007 20:00 schreef sigme het volgende:
Nah, als je denkt dat Balkenende of Bos voorbeelden van niet-integere politici zijn, ben je buitengewoon verwend met je politici. En dat ben je. Als paap zou je moeten weten hoe niet-integer bestuur handelt.
Waar bemoeien ze zich meequote:Voeg dit bericht toe aan eKudos Voeg dit bericht toe aan MSN Reporter Voeg dit bericht toe aan NUjij
lees voor
19:48 15 November 2007
Kamer wil borstvoeding stimuleren
De Tweede Kamer vindt dat moeders meer en langer borstvoeding moeten geven. De regeringsfracties van CDA, PvdA en ChristenUnie wijzen op onderzoeken waaruit blijkt dat borstvoeding goed is voor de gezondheid van moeder en kind.
Moedermelk voorkomt ziektes en minder vrouwen die borstvoeding hebben gegeven krijgen borstkanker. Vrouwen geven nu gemiddeld een maand borstvoeding en ze stoppen vaak als ze weer gaan werken.
Minister Klink zou zich er voor moeten inzetten om het percentage vrouwen dat vijf of zes maanden borstvoeding geeft omhoog te krijgen naar veertig procent. Nu is dat nog minder dan 25 procent.
Hier zal de vreselijke CU wel weer bij betrokken zijn.quote:
Puur natuur toch, die borstvoeding. Prima dat het kabinet mensen eens wijst op hun verantwoordelijkheid jegens hun kind. Het geven van borstvoeding zorgt voor een betere gezondheid van het kind op zowel korte als lange termijn. Hoe kun je daar nou op tegen zijn? Mensen die hun kind na een dag de fles aan geven en na een paar weken dumpen in een creche zijn verkeerd bezig.quote:
Volgensmij blijkt nergens uit dat flesvoeding ongezonder is?quote:Op donderdag 15 november 2007 20:55 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Puur natuur toch, die borstvoeding. Prima dat het kabinet mensen eens wijst op hun verantwoordelijkheid jegens hun kind. Het geven van borstvoeding zorgt voor een betere gezondheid van het kind op zowel korte als lange termijn. Hoe kun je daar nou op tegen zijn? Mensen die hun kind na een dag de fles aan geven en na een paar weken dumpen in een creche zijn verkeerd bezig.
25 jaar geleden dachten ze nog precies het tegenovergestelde.quote:Op donderdag 15 november 2007 20:55 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Puur natuur toch, die borstvoeding. Prima dat het kabinet mensen eens wijst op hun verantwoordelijkheid jegens hun kind. Het geven van borstvoeding zorgt voor een betere gezondheid van het kind op zowel korte als lange termijn.
Je gebruikt het meest walgelijke argument dat er te vinden is.quote:Hoe kun je daar nou op tegen zijn?
Dan dump jij je kind niet. Maar je geeft ze natuurlijk wel mee aan de predikant....quote:Mensen die hun kind na een dag de fles aan geven en na een paar weken dumpen in een creche zijn verkeerd bezig.
Dat staat inderdaad in het bericht.quote:Op donderdag 15 november 2007 20:48 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Hier zal de vreselijke CU wel weer bij betrokken zijn.
De enige partij waarvan de woordvoerders een fatsoenlijke maar dikwijls te argeloze indruk maken, is toch de PSP.quote:Op donderdag 15 november 2007 19:47 schreef sigme het volgende:
Een PSPster als president, als dat we dat nog mogen beleven..
Als je echt zo'n goed geheugen had, zou je dit niet met zoveel genoegen opmerken.quote:Op donderdag 15 november 2007 20:26 schreef sigme het volgende:
Oh, wat een lol kan een mens toch beleven aan een geheugen als een olifant. Dolle pret.
quote:
Maak een topic waarin je vraagt vanaf welke leeftijd je een kind niet meer kan verbieden te rokenquote:
Wacht maar. Over een jaar presenteert ze haar plannen om de sociale zekerheid aan te pakken.quote:
Mensen zonder leven zullen zich altijd met dat van een ander willen bemoeien hè. Moreel verval! (van de ander)quote:Op donderdag 15 november 2007 20:55 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Puur natuur toch, die borstvoeding. Prima dat het kabinet mensen eens wijst op hun verantwoordelijkheid jegens hun kind. Het geven van borstvoeding zorgt voor een betere gezondheid van het kind op zowel korte als lange termijn. Hoe kun je daar nou op tegen zijn? Mensen die hun kind na een dag de fles aan geven en na een paar weken dumpen in een creche zijn verkeerd bezig.
Doe jij het maar, jij bent verbaal de sterkste van ons allemaalquote:Op donderdag 15 november 2007 21:33 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Maak een topic waarin je vraagt vanaf welke leeftijd je een kind niet meer kan verbieden te roken![]()
quote:Op donderdag 15 november 2007 21:35 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Doe jij het maar, jij bent verbaal de sterkste van ons allemaal
Wordt hier toch wel afgeschaft. Wie het doet interesseert mij eerlijk gezegd niet zo.quote:Op donderdag 15 november 2007 21:34 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Wacht maar. Over een jaar presenteert ze haar plannen om de sociale zekerheid aan te pakken.
Jankerd. Voorlopig is er nog helemaal niets afgeschaft. Hooguit bijgeschaafd.quote:Op donderdag 15 november 2007 21:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wordt hier toch wel afgeschaft. Wie het doet interesseert mij eerlijk gezegd niet zo.
Volgens mij komt er vanavond iemand met een scherp voorwerp langsquote:Op donderdag 15 november 2007 21:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik kies voor koffie.
Dat gebeurt al jaren. Als je blijft schaven dan begrijp een kleuter nog dat je dan uiteindelijk niets meer overhoudt.quote:Op donderdag 15 november 2007 21:43 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Jankerd. Voorlopig is er nog helemaal niets afgeschaft. Hooguit bijgeschaafd.
Dan richt bijvoorbeeld de vakbond toch een non-profit-organisatie op.quote:Op donderdag 15 november 2007 21:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Particulier verzekeren? Man schei toch uit. Niet te betalen, w[b]ant winsten kost ook veel geld. [/b]
Winst tov huidige situatie?quote:Op donderdag 15 november 2007 21:47 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dan richt bijvoorbeeld de vakbond toch een non-profit-organisatie op.
Die wanker die hulit van marokkaanse meisjes?quote:Op donderdag 15 november 2007 21:45 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Volgens mij komt er vanavond iemand met een scherp voorwerp langs![]()
Je bent vergeten uit te loggenquote:Op donderdag 15 november 2007 21:56 schreef Apropos het volgende:
U riep?
Waar?quote:Op donderdag 15 november 2007 21:56 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Je bent vergeten uit te loggen![]()
Ja dat zien we met die ziektekosten verzekeringen.quote:Op donderdag 15 november 2007 21:51 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Hogere kwaliteit, lagere kosten en dat je een keuze hebt.
quote:Ella, de buitencategorie van blind links
woensdag 14 november 2007 13:55
Gisteren ook naar Pauw en Witteman gekeken met minister Ella Vogelaar? Een paar dingen vielen mij op.
Als Vogelaar zware kritiek uit op Henk Kamp, Rita Verdonk en Geert Wilders, wat is er dan logischer dan één van hen uit te nodigen? Lijkt me niet slecht vanuit het oogpunt van hoor en wederhoor en spannende televisie verzekerd.
Als het format je in de weg zit, kun je dat bij wijze van uitzondering best een keer aan de kant schuiven, Jeroen en Paul!
Spierballentaal
De kritiek van Vogelaar richt zich op de spierballentaal van rechts, die een wedstrijdje overschreeuwen zouden houden, met stevige uitspraken. Alsof links dat nooit doet.
Ahmed Aboutaleb is populair en staatssecretaris geworden dankzij zeer stevige uitspraken na de moord op Van Gogh en over frauderende uitkeringsgerechtigden. En zoals ik al eerder memoreerde, Marcouch doet niet anders:
-‘Het was Marokkaans tuig wat daar in het stadion de boel verbouwde’.
-‘Ik zeg wel eens tegen Marokkaanse vaders: wat doe je hier nog als je niet van Nederlands houdt, als je je kinderen vergiftigt met al die anti-Nederlandse sentimenten’.
-‘Dat komt vooral doordat de kwaliteit van de imams in Nederland zeer pover is. Ze spreken haast geen Nederlands, hebben geen flauw benul in wat voor samenleving wij leven’.
-Seksueel zijn zij (Marokkaanse jongens) vaak contactgestoord, maar dat is niet zo gek als je thuis opgroeit in een volledig gesloten en zeer traditionele omgeving terwijl de straat bij wijze van spreken een grote verleiding is’.
Wijze woorden
Wijze woorden, misschien onwijs in de oren van Vogelaar, maar intussen wél gedaan door partijgenoot Ahmed Marcouch. En dit zijn er nog maar enkele, gedaan in slechts één interview!
Ze zouden evengoed gedaan kunnen zijn door Kamp, Wilders of Verdonk. Maar ik kan me niet herinneren dat Vogelaar toen tegen Marcouch enig misbaar heeft geuit.
Of zou ze vinden dat alleen allochtonen negatieve uitspraken over allochtonen mogen doen? Dat lijkt me discriminatie. Breng je deze zaak van discriminatie zelf aan bij het Bureau Discriminatiezaken, Ella?
Selectieve verontwaardiging
Selectieve verontwaardiging, ook als het gaat om wie eigenlijk de zaken op de spits drijft. In haar vuistdikke rapport zullen er ongetwijfeld plichtmatig wat regels aan gewijd zijn, maar gisteren hoorde ik haar bijvoorbeeld niet of nauwelijks over opruiende imams.
Gelukkig zaten er aan de tafel ook Heleen van Royen en Jort Kelder. Zij zetten de discussie aan tafel wel op scherp (mag dat wel, van Pauw en Witteman en van Vogelaar?).
Zo zei Van Royen terecht dat het wollige taalgebruik van Vogelaar verhult dat ze niet of nauwelijks oplossingen aandraagt. Oei, die zat!
Blind links
In het nauw gebracht liet Vogelaar vervolgens zichzelf (zij het na enige aandrang) verleiden tot spierballentaal: Marokkaanse jongeren moesten steviger en langduriger gestraft worden.
Ella was overigens niet ter plaatse geweest in Slotervaart maar had wel contact gehad met stadsdeelvoorzitter Marcouch. Zou ze toen ook tegen hem gezegd hebben dat hij zich in het vervolg wat minder stevig moet uitlaten? Gokje? Nee.
Ella vormt de buitencategorie van blind links en rode doofheid. Een PvdA-minister waardig.
Wie betaalt dat dan? De ov-reiziger?quote:Op donderdag 15 november 2007 22:07 schreef Klopkoek het volgende:
Mijn God, wie heeft het 10 uur Journaal gezien?
Eurlings komt niet met een kilometerheffing, nee er komt een 'kilometerbeloning'.
Wie kan deze onbenul met een dwangbuis afvoeren?
Ben je zo ver gezonken?quote:Op donderdag 15 november 2007 21:56 schreef Apropos het volgende:
U riep?
quote:Op donderdag 15 november 2007 22:07 schreef Klopkoek het volgende:
Mijn God, wie heeft het 10 uur Journaal gezien?
Eurlings komt niet met een kilometerheffing, nee er komt een 'kilometerbeloning'.
Wie kan deze onbenul met een dwangbuis afvoeren?
quote:Kamer trommelt Eurlings op over kilometerheffing
ANP
DEN HAAG - De Tweede Kamer trommelt verkeersminister Camiel Eurlings op om opheldering te geven over de kabinetsplannen voor een kilometerheffing.
GroenLinks-fractievoorzitter Femke Halsema kreeg donderdag daarvoor de steun van VVD, D66, PVV en SP. Aanleiding is een uitgelekte notitie van Eurlings in De Telegraaf van donderdag dat invoering van zo'n kilometerheffing onbetaalbaar en dus onhaalbaar is. Schandalig en in strijd met het regeerakkoord, stelde Halsema.
De oppositiepartijen vroegen om een spoeddebat, nog deze week of uiterlijk dinsdag, stelde Halsema. Vanwege de overvolle agenda van de Kamer wees Kamervoorzitter Gerdi Verbeet dat laatste af. ‘Zodra er gelegenheid is, zal ik het debat plannen’, zei ze.
Suggesties van het CDA om Eurlings eventueel aan de tand te voelen aansluitend aan een spoedoverleg met hem over de Zuiderzeespoorlijn later in de middag, wees de oppositie af.
Volgens de uitgelekte notitie kan de landelijke kilometerheffing, bedoeld om de groeiende files in te perken, op zijn vroegst pas in 2016 ‘volledig operationeel’ zijn. Tussenstappen zoals in het regeerakkoord voorzien, zouden van de baan zijn. ‘Het heeft er alle schijn van dat rekeningrijden voor de zoveelste keer politiek gesaboteerd wordt’, concludeerde Halsema.
De notitie staat vrijdag op de agenda van de ministerraad. Volgens een woordvoerder gaat het echter om niet meer dan een beleidsverkennend stuk, met verschillende opties. Besluiten zijn niet voorzien dan pas tegen het einde van de maand. Eurlings heeft immers de Kamer beloofd voor het debat over zijn begroting voor 2008, dat vanaf 4 december is voorzien, zijn plannen te presenteren.
En alsof je daar niet allerlei dure apparatuur voor nodig hebt om dat te meten (wat Eurlings grootste bezwaar is tegen het kilometerheffingplan)quote:Op donderdag 15 november 2007 22:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Wie betaalt dat dan? De ov-reiziger?![]()
2x daags een druppeltje citroensap op de oogbal druppelenquote:Op donderdag 15 november 2007 22:14 schreef Apropos het volgende:
Mijn ogen tranen in de winter al bijzonder snel en als ik dan al die onbereikbare schoonheid aan me voorbij zie trekken...
Ja, moet nog ruim een jaar studeren. Hoop in april op buitenlandse stage te gaan en als het even kan in september (deels) in het buitenland af te studeren. Daarna wil ik internationaal gaan werken. Ik zal in ieder geval niet zomaar emigreren.quote:Op donderdag 15 november 2007 22:09 schreef Apropos het volgende:
Trouwens, Fastmatti, woon jij nu nog in Nederland of niet?
Logisch, er is geen concurrentie. De overheid heeft namelijk zelf een kartel gecreëerd.quote:Op donderdag 15 november 2007 22:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja dat zien we met die ziektekosten verzekeringen.De meesten klagen dat ze tov van het vorige stelsel gewoon per saldo duurder uit zijn....
Dat wil de overheid zo. Buitenlandse verzekeringsmaatschappijen worden bijvoorbeeld niet toegelaten.quote:
Heb je de premies van 2008 al gezien? En goh wat liggen ze dicht tegen elkaar aan. Amper verschillen. Concurrentie? laat me toch niet lachen. Ze spreken de prijzen onderling gewoon af.. ...
Je fietste over de wallen zonder geld op zak?quote:Op donderdag 15 november 2007 22:14 schreef Apropos het volgende:
Mijn ogen tranen in de winter al bijzonder snel en als ik dan al die onbereikbare schoonheid aan me voorbij zie trekken...
De schoonheid is daar dun gezaaid.quote:Op donderdag 15 november 2007 22:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je fietste over de wallen zonder geld op zak?
quote:Op donderdag 15 november 2007 21:08 schreef Crack_david het volgende:
zodat als je je tong er een beetje indrukt je langzaam zacht glibberig bruin spul in je mond krijgt
Hoezo zou er geen concurrentie kunnen zijn? Hij lijstje heeft tig aanbiedersquote:Op donderdag 15 november 2007 22:20 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Logisch, er is geen concurrentie. De overheid heeft namelijk zelf een kartel gecreëerd.
Dat heb ik dus met meisjes.quote:Op donderdag 15 november 2007 22:14 schreef Apropos het volgende:
Dat kan niet.quote:Op vrijdag 16 november 2007 00:00 schreef Aoristus het volgende:
het is gewoon te koud voor bier
Dus Vogelaar verklaarde de oorlog aan de liberaal-conservatieve oppositie door te zeggen: "Wilders en Verdonk zetten het beeld neer dat allochtonen alleen maar problemen veroorzaken. Ik vind dat een recept voor onveiligheid."quote:Daar verklaarde Vogelaar de oorlog aan de liberaal-conservatieve oppositie. (...) Maar Vogelaar presenteert zich als de minister van oorlog tegen de liberale en conservatieve oppositie. (...) De onervaren minister Vogelaar verklaarde de oorlog aan de oppositie met deze polariserende woorden: ‘Wilders en Verdonk zetten het beeld neer dat allochtonen alleen maar problemen veroorzaken. Ik vind dat een recept voor onveiligheid.’
Misschien bedoelt ze wel... wat ze zegt! Als: "Wilders en Verdonk zetten het beeld neer dat allochtonen alleen maar problemen veroorzaken. Ik vind dat een recept voor onveiligheid."quote:Wat bedoelt Vogelaar met deze uitspraak? Is het te danken aan Verdonk en Wilders dat de niet-Westerse allochtonen oververtegenwoordigd zijn in de gevangenissen?
quote:Vogelaar is willens en wetens bezig om ons land aan de rand van een onoverbrugbaar politiek conflict te brengen: de strijd tussen liberaal-conservatieven en links-postmodernisten.
quote:‘Volgens de minister voelen veel immigranten en allochtonen zich afgewezen door de "radicale" uitlatingen van rechtse politici. Zo pleitte Wilders onlangs voor een verbod op de Koran. Indirect kan zo'n oproep volgens Vogelaar leiden tot geweld, zoals onlangs in Slotervaart, waar rellen met allochtone jongeren uitbraken. “Zij hebben het gevoel dat ze niet welkom zijn en gebruiken dat als legitimatie voor hun gedrag.”’ (...) Dus, degenen die in Slotervaart brandstichting hebben gepleegd, hebben dat gedaan omdat Wilders de Koran wilde verbieden.
En hier zit-ie fout, niet?quote:Een minister is een bestuurder die namens een politieke partij (een aantal volksvertegenwoordigers) in het kabinet zit om op haar terrein besluiten te nemen en beleid te ontwikkelen.
quote:Op vrijdag 16 november 2007 11:09 schreef Monidique het volgende:
Wat is Afshin Ellian toch een teleurstellende 'opiniemaker' en waarom moet hij dat toch elke keer bewijzen.
[..]
Dus Vogelaar verklaarde de oorlog aan de liberaal-conservatieve oppositie door te zeggen: "Wilders en Verdonk zetten het beeld neer dat allochtonen alleen maar problemen veroorzaken. Ik vind dat een recept voor onveiligheid.". Ik snap die obsessie van extreem-rechts met Vogelaar sowieso al niet, maar goed.
Dan:
[..]
Misschien bedoelt ze wel... wat ze zegt! Als: "Wilders en Verdonk zetten het beeld neer dat allochtonen alleen maar problemen veroorzaken. Ik vind dat een recept voor onveiligheid.".
[..],
,
.
[..],
.
.
Etcetera, etcetera, etcetera. En in de NRC oogt hij soms nog wel redelijk.
[..]
En hier zit-ie fout, niet?
Er zal best weinig van kloppen, ik heb bar weinig vertrouwen in de ministers van dit kabinet, maar de manier waarop haar critici proberen haar te bekritiseren, is van een dramatisch niveau. Ik ben nu, na het lezen van Ellians column, niets wijzer geworden, behalve dan dat Vogelaar op velen, om de een of andere duistere reden, als een rode lap werkt, maar dat wist ik eigenlijk al.quote:Op vrijdag 16 november 2007 11:26 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wat een wzig verhaal. Muggenziften en kommaneuken om maar zo hard mogelijk te kunnen uithalen naar Vogelaar.
Ik las gister wel een goed stuk in de NRC over haar nota. Vernietigend was dat. De hele nota is een herhaling van verouderd beleid en vage doelstellingen.
Wat is dat toch, dat als men "allochtonen" noemt, men het meteen over moslims, en het liefst nog Turken en Marokkanen heeft?quote:Op vrijdag 16 november 2007 11:28 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
http://www.nrc.nl/opinie/(...)lecht_met_integratie
[ afbeelding ]
Jaloers?quote:Op vrijdag 16 november 2007 11:33 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Wat is dat toch, dat als men "allochtonen" noemt, men het meteen over moslims heeft?
Je neukt voor het huwelijk!quote:Op vrijdag 16 november 2007 11:35 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik doe al jaren mijn best een vrome moslim te zijn...
Goed geslapen?quote:Op vrijdag 16 november 2007 11:37 schreef Fastmatti het volgende:
Kut, twee uur verplicht college gemist![]()
Ik ook.quote:Op vrijdag 16 november 2007 11:35 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik doe al jaren mijn best een vrome moslim te zijn...
De softe hand heeft ook niet gewerkt.quote:Op vrijdag 16 november 2007 11:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De kritiek is helaas van sneu niveau.
Vernederen schijnt volgens velen het enige remedie te zijn bij integratie.
hij vergeet Neelie Kroesquote:Quote of the day
"Globalization was supposed to mean the worldwide triumph of the market economy. Yet some of the most influential players are turning out to be states, not private actors."
Martin Wolf, Financial Times columnist
quote:Agressief gedrag van Marokkaanse jongeren heeft niets te maken met hun cultuur, blijkt uit onderzoek. Het ligt aan de dynamiek in de straatgroep.
"Kapot Moeilijk" doen leer je buiten. Mar. pubers zitten vast in een straatcultuur.
Tuig op straat zijn vaak luitjes met een zwakke positie op school en problemen thuis.quote:Op vrijdag 16 november 2007 12:06 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ik denk dat die jochies op school niet meekomen, thuis onder de duim worden gehouden en dus "kapot moeilijk doen" tegen voorbijgangers op straat. Als ze die mensen kunnen vernederen halen ze toch nog ergens een vorm van eer vandaan. Het zijn losers en dat weten ze van zichzelf.
bronquote:ATLANTA (AP) -- What to do when the rain won't come? If you're Georgia Gov. Sonny Perdue, you pray.
The governor will host a prayer service next week to ask for relief from the drought gripping the Southeast.
"The only solution is rain, and the only place we get that is from a higher power," Perdue spokesman Bert Brantley said on Wednesday.
Perdue's office has sent out invitations to leaders from several faiths for the service, set for Tuesday.
Toch jammer, want Ellian heeft best potentieel. Maar dit is inderdaad een bijzonder laag geschrift; een academicus onwaardig.quote:Op vrijdag 16 november 2007 11:09 schreef Monidique het volgende:
Wat is Afshin Ellian toch een teleurstellende 'opiniemaker' en waarom moet hij dat toch elke keer bewijzen.
Fijn dat ze bidden, maar hebben ze ook al geprobeerd een geit te offeren?quote:Op vrijdag 16 november 2007 12:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
bron
Volgens mij kan hij beter even advies vragen aan Indianenstammen, die schijnen er ervaring mee te hebben.
Ik schrik me al dood als ik je icon zie.quote:Op vrijdag 16 november 2007 13:48 schreef Mutant01 het volgende:
STERF!
HUILIE!quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:12 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik schrik me al dood als ik je icon zie.
Iconen is het meervoud van icoon. Wel goed lezen.quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hebben moslims iconen dan?
Daarom.quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:24 schreef Gabry het volgende:
Icons is het meervoud van icon.
quote:Opnieuw rellen Groningen
AMSTERDAM - Opnieuw rellen met scholieren in Groningen. Demonstrerende leerlingen van middelbare scholieren stichtten brand en richtten vernielingen aan.
Gisteren begonnen de rellen in Groningen, vandaag gingen ze door
Een groot aantal jongeren is in de binnenstad aangehouden. De leerlingen zijn boos over de nieuwe regels van het ministerie waardoor ze veel meer uren op school zitten dan voorheen.
En vergeet bevolkingsgroei niet. Ik dacht dat de Amerikaanse bevolking gemiddeld met1,5% per jaar groeit (over een langere periode gemeten), en die zorgen normaal gesproken voor een economische groei van 1,5%, maar het gemiddelde welvaartspeil per inwoner blijft dan hetzelfde.quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:21 schreef Zwaardvisch het volgende:
http://www.rtl.nl/(/finan(...)_economie_groeit.xml
En waarom worden de inflatiecijfers niet genoemd? De Amerikaanse groei van de economie gaat gewoon teniet aan de inflatie, maar consumenten weten de inflatiecijfers niet eens (worden niet vrijgegeven) dus wordt je stilletjes armer. Eng.
Ik zag het gister ook al. Ik vond het vooral erg sneu overkomen. Ze riepen allemaal: 'wij willen minder les', maar zagen eruit alsof ze juist meer les nodig hebben....quote:Op vrijdag 16 november 2007 15:38 schreef Jurgen21 het volgende:
Waar is de luchtmacht als je hem nodig hebt![]()
[..]
4,5 miljoen mensen per jaar?!quote:Op vrijdag 16 november 2007 17:33 schreef Montov het volgende:
[..]
En vergeet bevolkingsgroei niet. Ik dacht dat de Amerikaanse bevolking gemiddeld met1,5% per jaar groeit (over een langere periode gemeten), en die zorgen normaal gesproken voor een economische groei van 1,5%, maar het gemiddelde welvaartspeil per inwoner blijft dan hetzelfde.
Zimbabwe komt er zo weer bovenop.quote:HARARE, Zimbabwe (AP) -- President Robert Mugabe has said ministers at a Cabinet meeting he agreed to pay two head of cattle and three buffaloes to a woman who claimed she could produce gasoline out of rocks, the official media reported Friday.
Zimbabwe's leader Robert Mugabe, right, tours a biodiesel plant Thursday amid an acute gas shortage.
Mugabe later ordered the woman's arrest on fraud charges.
The Herald newspaper, a government mouthpiece, reported the woman claiming to be a tribal healer, known in the West as a witch doctor, also took large sums of money, a car and a piece of land from the nation's highest ranking politicians, promising in return to use spells to produce diesel fuel from rocks in the bush outside the provincial town of Chinhoyi, 70 miles northwest of Harare.
Instead of invoking spirits, the woman bought diesel and piped it into the rocks, the newspaper reported.
It said Mugabe himself ordered Rotina Mavunga's arrest. She was charged with fraud last month -- more than a year after the gas from rocks saga began.
"We are not going to be too hard on her. We just want the truth and to know who put her up to such things," the state media quoted Mugabe as telling guests at the commissioning of a biofuel plant Thursday in the nation stricken by the world's highest official inflation and chronic fuel shortages.
Mugabe said he at one point sent a delegation of his most senior colleagues, the defense and police ministers to investigate the claims, and when they returned without a clear answer he dispatched the ministers of energy, mines and science and technology and a third delegation of top military and police officers, the Herald reported.
Critics accuse the 83-year-old Mugabe, Zimbabwe's only ruler since independence from Britain in 1980, of ruining the economy by ordering often violent seizures of farms from whites to be handed over to blacks.
Since the campaign started in 2000, a country that once exported food has been in crisis. The economic meltdown has been accompanied by a crackdown on Mugabe's political opponents and increasing international isolation.
bron: CNN
quote:Er mist slechts 1 aspect waardoor je hen geen terroristische groepering kan noemen. Het geweld namelijk.
1.5 was wellicht wat te hoog, ik had dat ergens gelezen maar ik weet niet meer waar. Via google zag ik dat het tegenwoordig rond de 1% ligt, dus 3 miljoen per jaar. Maar een langjarig gemiddelde komt wel wat hoger, zie ook:quote:
Je hebt gelijk, daar zit hij foutquote:
Dank je, dat wilde ik even horen.quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, daar zit hij fout.
Heb je je lunchpakket en je theemoskan al klaar voor het einde van de maand?quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:35 schreef Monidique het volgende:
Dank je, dat wilde ik even horen.
O, we gaan gewoon eerst even wat eten, uurtje of vier, en dan naar binnen. Zo druk zal het niet zijn, ik denk dat veel mensen niet om zes uur al voor de poort staan.quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Heb je je lunchpakket en je theemoskan al klaar voor het einde van de maand?![]()
Vijf uur mag je al naar binnen. Zes uur beginnen die lutsers te spelen.quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:42 schreef Monidique het volgende:
O, we gaan gewoon eerst even wat eten, uurtje of vier, en dan naar binnen. Zo druk zal het niet zijn, ik denk dat veel mensen niet om zes uur al voor de poort staan.
Maar niet voor een koffie!quote:Op vrijdag 16 november 2007 08:32 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het is gewoon te vroeg voor bier.
quote:Peiling: rechts verliest aan christelijke partijen
(Novum) - De rechtse oppositiepartijen VVD, Partij voor de Vrijheid (PVV) en Trots Op Nederland, hebben deze week zetels verloren. De christelijke coalitiepartijen CDA en ChristenUnie stegen daarentegen in de wekelijkse Politieke Barometer.
Trots op Nederland van Rita Verdonk verliest in de peiling twee zetels en zou als nu verkiezingen worden gehouden uitkomen op zeventien zetels. De VVD en de PVV van Geert Wilders verliezen in de peiling beiden een zetel en komen uit op respectievelijk veertien en twaalf Kamerzetels.
De coalitiepartijen CDA, ChristenUnie en de PvdA blijven samen steken op 71 zetels. In de Tweede Kamerverkiezingen vorig jaar behaalden de partijen in totaal tachtig zetels. Het CDA staat in de peiling op 39 zetels, twee meer dan vorige week. De ChristenUnie wint in de peiling één zetel ten opzichte van vorige week en komt daarmee op acht zetels. De PvdA blijft hangen op 24 zetels.
De barometer wordt wekelijks opgesteld door Nova en Synovate/Interview NSS.
320 km/hquote:Op vrijdag 16 november 2007 20:35 schreef EchtGaaf het volgende:
http://www.lowefo.com/pdf/Storm%20update%2015.11.2007.pdf
![]()
![]()
![]()
Als het al realistisch is, dan zal dat vast niet boven land zijn......Ik vraag me nu wel af hoe Sinterklaas dit gaat doen, net in die dagen dat kinderen hun schoen zetten.....quote:
Even de url handmatig in de browser kopieren.quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:05 schreef Autodidact het volgende:
Ik zie het. Deze grafiek vertoont het kikvorspatroon.
Ook wel even netjes bij vermelden waar je dit grafiekje vandaan hebt, dat vergeten veel mensen hier vaak te doen, wat op dan weer een bron van discussie op levert.quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:40 schreef Montov het volgende:
[..]
1.5 was wellicht wat te hoog, ik had dat ergens gelezen maar ik weet niet meer waar. Via google zag ik dat het tegenwoordig rond de 1% ligt, dus 3 miljoen per jaar. Maar een langjarig gemiddelde komt wel wat hoger, zie ook:
[ afbeelding ]
Jij doet dat zelf ook niet altijd. En wat zou het?quote:Op vrijdag 16 november 2007 21:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ook wel even netjes bij vermelden waar je dit grafiekje vandaan hebt, dat vergeten veel mensen hier vaak te doen, wat op dan weer een bron van discussie op levert.
Gelul. Dat doe ik juist wel.quote:Op vrijdag 16 november 2007 21:12 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Jij doet dat zelf ook niet altijd. En wat zou het?
Beter kijken, het staat erbij en één Googletje levert je http://www.census.gov/compendia/statab/tables/07s0001.xlsquote:Op vrijdag 16 november 2007 21:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ook wel even netjes bij vermelden waar je dit grafiekje vandaan hebt, dat vergeten veel mensen hier vaak te doen, wat op dan weer een bron van discussie op levert.
die mogen toch niet?quote:Op vrijdag 16 november 2007 21:06 schreef Monidique het volgende:
Leuk, nu al strijkers.
Die hele Mises, Spencer en nog meer van z'n geloofsgenoten zijn natuurlijk het schoolvoorbeeld van het pot verwijt de ketel syndroomquote:Op vrijdag 16 november 2007 21:14 schreef Zwaardvisch het volgende:
Hier nog een leuke video voor Klopkoek, als hij tenminste wil laden:
http://www.meervrijheid.nl/index.php?pagina=1550
Zeker. Ik krijg ook het opstartscherm, de cd-drive gaat als een gek draaien maar na verloop van tijd houdt 'ie er gewoon mee op.quote:Op vrijdag 16 november 2007 21:46 schreef Monidique het volgende:
Zwaardvisch, je hebt toch wel Civilization 4 Complete voor dertig euro gekocht, waarbij ook de twee uitbreidingen worden geleverd?
Autorunquote:Op vrijdag 16 november 2007 21:49 schreef Monidique het volgende:
O, nog steeds een error? Welk opstarmscherm? Loading XML blabla... of dat je ook echt een menu ziet?
Jawel. M'n pc draait op Vista dus staan alle spellen in een aparte map. Nou, als ik daar CivIV wil starten geeft hij een laadscherm, maar na verloop van tijd verdwijnt dat scherm, en hoor ik ook echt aan m'n computer dat hij gestopt is met laden. Ik heb zoveel mogelijk programma's afgesloten voor ik het opstart, dus dat is het niet. Misschien iets grafisch?quote:Op vrijdag 16 november 2007 21:52 schreef Monidique het volgende:
Je hebt het ook nog niet kunnen installeren?
Ik bedoelde dat scherm dat je krijgt wanneer je dubbelklikt. Dat noem ik altijd autorun, maar dat zeg ik waarschijnlijk verkeerd.quote:Op vrijdag 16 november 2007 21:52 schreef Monidique het volgende:
Je hebt het ook nog niet kunnen installeren?
Alleen dit zie je?
[ afbeelding ]
Je deed toch rechten?quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:26 schreef Gabry het volgende:
Ik heb ook Civ4 met BTS, maar BTS heb ik pas één keer gedaan. Ben te druk bezig met CNC3, (nu) Crysis en studeren om daar tijd voor te maken.
Ik moet ineens aan Til Gardeniers denken, zegt iemand die naam nog iets....quote:Op zaterdag 17 november 2007 04:52 Opland in de Volkskrant van 3 november 1982: De eerste beleidsdaad van het kabinet-Lubbers I (Fa. Lubbers & Nijpels BV) was het opheffen van het ministerie van Cultuur, Recreatie en Maatschappelijk Werk.
Toen ik tiener was rookte ik nog enthousiast. 't Was vast een extra pro-abortusargument geweestquote:Kinderen dienen beschermd te worden tegen de schadelijke werking van roken. Een rookverbod in de buurt van kinderen is een eerste zet om dat te bereiken. Daartoe deed ChristenUnie-kamerlid Esmé Wiegman woensdag een voorstel bij de begrotingsbehandeling van het ministerie van Volksgezondheid.
“De gezondheid van het kind is ontzettend belangrijk”, licht Wiegman toe. Ze zegt haar voorstel niet ‘betuttelend’ te vinden. “Het gaat hier niet zozeer om de opvoeding van kinderen, maar om hun gezondheid. Een kind kan ernstige gezondheidsschade oplopen.” Bovendien is een kind zelf niet ‘mondig’ genoeg om te kiezen of het sigarettenrook wil inademen, stelt het kamerlid. “Kinderen zijn heel kwetsbaar.”
Wiegman zegt zich te realiseren dat een dergelijk rookverbod niet gemakkelijk te controleren zal zijn. Daarom stelt ze ook voor om het concreet te maken door bijvoorbeeld het roken in de auto te verbieden. “Auto’s bevinden zich in de openbare ruimte en daar heb je wat over te zeggen. Er kan, net zoals de controle op niet-handsfree bellen, worden gelet op het roken in auto's met kinderen erin."
De ChristenUnie bepleit volgens Wiegman geen algeheel rookverbod, maar wil wel de lijn blijven volgen die is ingezet met uitbannen van roken in de openbare ruimten en de horeca. “Het gaat ons om de bescherming van mensen die er niet voor kiezen om passief mee te roken.”
Hehe.quote:Op zaterdag 17 november 2007 12:26 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Gvd wat een hoofdpijn.
En dat met jouw senioriteit.quote:Op zaterdag 17 november 2007 12:26 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Gvd wat een hoofdpijn.
quote:
Je kans op geluk verkeken.quote:Op zaterdag 17 november 2007 12:31 schreef Monidique het volgende:
Ik heb geen hoofdpijn, wel het idee dat ik niet had moeten weglopen na een wijntje gegeven te hebben aan een dronken meisje.
Idiocracy van de horrorfilms? Hoe kom je erbij.quote:Op zaterdag 17 november 2007 13:33 schreef pberends het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Grindhouse
Geniale film, beetje de Idiocracy van de horrorfilms! 8,2 op imdb.
Ik moest er steeds bij lachenquote:Op zaterdag 17 november 2007 13:37 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Idiocracy van de horrorfilms? Hoe kom je erbij.
quote:Op zaterdag 17 november 2007 13:47 schreef Autodidact het volgende:
Wat gebeurt er?
quote:Op zaterdag 17 november 2007 12:26 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Gvd wat een hoofdpijn.
quote:Op zaterdag 17 november 2007 13:46 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
Non-stop wanbeleidquote:2 Miljard compensatie voor schrappen Zuiderzeelijn
ANP
DEN HAAG - De Zuiderzeelijn, een nieuwe snelle spoorverbinding van de Randstad naar het noorden van het land, is definitief van de baan. Het kabinet stelt wel 2 miljard euro beschikbaar om het noorden economisch te versterken.
Volgens minister Camiel Eurlings (Verkeer) heeft het noorden, dat jarenlang campagne voerde voor de ‘ZZL', ‘veel meer’ aan dit miljardenpakket dan aan de snelle verbinding. Tegelijk is de spoorlijn niet verantwoord te exploiteren, stelde Eurlings vrijdag na de wekelijkse ministerraad.
Met het geld kan de financiering geregeld worden van de zuidelijke ringweg rond Groningen en kan Leeuwarden bereikbaarder worden gemaakt. Het openbaar vervoer krijgt extra middelen voor bijvoorbeeld de ‘spoordriehoek’ Zwolle-Groningen-Leeuwarden-Zwolle. Dit alternatieve pakket zal veel meer werkgelegenheid opleveren, enkele duizenden banen tegen ‘enkele honderden’ door het snelle spoor, aldus Eurlings.
Teleurstellend
Voor het Zuiderzeespoor stond sinds Paars-2 2,7 miljard euro - inmiddels aangegroeid tot 3,15 miljard euro - aan rijksbijdrage gereserveerd. De reacties uit het noorden spraken boekdelen. Gronings commissaris van de Koningin Max van den Berg noemde het besluit ‘buitengewoon teleurstellend’. ‘Men wil het noorden op een karrenspoor laten functioneren, terwijl overal in de Randstad wel wordt geïnvesteerd.
Het kabinet besloot vrijdag ook 1,35 miljard euro te steken in het openbaar vervoer tussen Schiphol, Amsterdam, Almere en Lelystad. Van den Berg wees de 2 miljard af. ‘Ik ben niet van plan de Zuiderzeelijn in te ruilen voor een pakket van twee miljard euro.’
Geen verrassing
Fries gedeputeerde Piet Adema vond het echter ‘niet helemaal een verrassing’ en sprak van een ‘openingsbod’. De 200 miljoen extra uit een ander potje voor de Groningse ringweg was volgens hem al toegezegd. Adema wil dat bedrag in elk geval bovenop de 2 miljard. Voor de invulling van het pakket heeft het kabinet de medewerking van het noorden nog nodig. Voor een aantal projecten is een regionale financiële bijdrage aan de orde.
Monidiqië.quote:Op zaterdag 17 november 2007 14:10 schreef Autodidact het volgende:
10% life satisfaction...gemiddeld in een land?
Zwarte Pieten gesignaleerd in Amsterdam.quote:Op zaterdag 17 november 2007 14:35 schreef Zwaardvisch het volgende:
Er gebeuren gekkere dingen.
En maar pronken met dat slavernijverleden.quote:Op zaterdag 17 november 2007 14:41 schreef Gabry het volgende:
[..]
Zwarte Pieten gesignaleerd in Amsterdam.
Hier ook al. De sint neemt vreemde routes...quote:Op zaterdag 17 november 2007 14:41 schreef Gabry het volgende:
[..]
Zwarte Pieten gesignaleerd in Amsterdam.
quote:
quote:
Tof, retorische vragen. Ik zou het gewoon doen.quote:Op zaterdag 17 november 2007 15:18 schreef gronk het volgende:
Ander nieuws: AHA daagt balkenende uit 'om haar het nederlanderschap te ontnemen'.
Pffrtr. Aandacht te kort?
quote:Op zaterdag 17 november 2007 15:16 schreef gronk het volgende:
[..]
Gevraagd onder rechtse huilies, natuurlijk.
http://www.brabantsdagbla(...)eselijk-gedrocht.ecequote:Het is eng en ongewenst dat politici wetenschappers de maat nemen.
"Nee, er zijn grenzen aan de autonomie van universiteiten. Als mensen worden aangesteld met een dubieuze financiering en met een dubieuze achtergrond, en hier is allebei aan de hand, heeft de overheid het recht om te zeggen: 'dat moeten we niet doen'.
U belemmert de vrije wetenschap met uw kritiek op een professorale benoeming.
"Niks in het leven is zonder bemoeienis. Het is geen toeval dat het sultanaat van Oman iemand als Tariq Ramadan als professor in Leiden financiert. Een ex-moslim als Ayaan Hirsi Ali zou nooit door Oman worden betaald. Oman, is een islamo-fascistisch land."
Uw partij zou moeten toejuichen dat de kennis over de islam wordt vergroot.
"We hebben geen behoefte aan meer kennis van de islam, we hebben behoefte aan minder islam in Nederland. Wij willen dat de islam in Nederland wordt teruggedrongen. De universiteit van Leiden heeft een verkeerd besluit genomen. Deze man heeft een gevaarlijke ideologie."
Kennis van de islam draagt bij aan begrip en tolerantie.
"De islam, met zijn haatdragende teksten, staat haaks op onze cultuur van tolerantie. De islam is het meest verschrikkelijke gedrocht dat in deze wereld het licht heeft gezien, en Mohammed is daar het beste voorbeeld van. Ik maak wel een onderscheid tussen het geloof en de mensen. Ik zeg: probeer te investeren in mensen. Ik wil er ook voor opkomen dat die mensen niet worden gediscrimineerd en dat ze op een normale manier participeren en daarbij niet minder zijn dan u en ik."
Het bannen van een redelijke moslimwetenschapper voedt moslimextremisme.
"Ramadan is allesbehalve redelijk: hij is niet tegengehouden in Frankrijk en de VS omdat hij zo redelijk was. We praten over een man die geen afstand neemt van terrorisme en die verwantschap heeft met extremistische groeperingen als de Moslim Broederschap."
U mist een visie op het samenleven van mensen.
"Ik heb een hekel aan het linksige cultuurrelativisme. Onze cultuur is duizend malen beter, netter en ontwikkelder dan de islamitische cultuur. In Frankrijk is het geen schande om trots te zijn op je eigen cultuur. Hier word je bijna besmuikt in de nationalistische hoek geduwd. Moslims in Nederland moeten de islam en de Koran in de huidige extreme vorm afzweren en assimileren in de samenleving."
De staat die zich met de wetenschap bemoeit... Dat zijn Soviet-toestanden... Nee, (laat ik de vergelijking maar weer gebruiken) het zijn jaren '30 toestanden.quote:Op zaterdag 17 november 2007 15:28 schreef Monidique het volgende:
Dit dus:
[..]
http://www.brabantsdagbla(...)eselijk-gedrocht.ece
Op naar de nul zetels.
Nah, 't wordt natuurlijk een ander verhaal als mensen religie en propaganda als 'wetenschap' verkopen. Zeg maar, wat de creationisten doen.quote:Op zaterdag 17 november 2007 15:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De staat die zich met de wetenschap bemoeit... Dat zijn Soviet-toestanden... Nee, (laat ik de vergelijking maar weer gebruiken) het zijn jaren '30 toestanden.
Ik verwerp dergelijke denkbeelden ook maar toch moet je dat subsidieren. Dat is wetenschap. Die mensen worden vanzelf wel geowned en ingehaald door de waarheid.quote:Op zaterdag 17 november 2007 15:35 schreef gronk het volgende:
[..]
Nah, 't wordt natuurlijk een ander verhaal als mensen religie en propaganda als 'wetenschap' verkopen. Zeg maar, wat de creationisten doen.
http://www.opinionjournal.com/extra/?id=110008768quote:What is the significance of Aug. 22? This year, Aug. 22 corresponds, in the Islamic calendar, to the 27th day of the month of Rajab of the year 1427. This, by tradition, is the night when many Muslims commemorate the night flight of the prophet Muhammad on the winged horse Buraq, first to "the farthest mosque," usually identified with Jerusalem, and then to heaven and back (cf Koran XVII.1). This might well be deemed an appropriate date for the apocalyptic ending of Israel and if necessary of the world. It is far from certain that Mr. Ahmadinejad plans any such cataclysmic events precisely for Aug. 22. But it would be wise to bear the possibility in mind.
Dergelijke universiteiten zijn nu eenmaal onder druk gezet door de Rechtse Kerk van Jerry Fallwell met z'n Freedom (quote:Op zaterdag 17 november 2007 15:39 schreef Monidique het volgende:
Je zou maar historicus zijn en iets dergelijks schrijven:
[..]
http://www.opinionjournal.com/extra/?id=110008768
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601116&sid=aa7mtxk1InF0&refer=africaquote:Zimbabwe's inflation soared to 14,841 percent last month as food and fuel shortages deepened a crisis in the world's fastest-shrinking economy.
Ach welnee.quote:Op zaterdag 17 november 2007 15:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
![]()
Leuk die meervrijheid propaganda.
Nee. Het komt uit een pdf'je.quote:Op zaterdag 17 november 2007 15:52 schreef Monidique het volgende:
Is het van MeerVrijheid? Ik probeerde het te zoeken, vond het niet.
Mwoch. Ik vind het net zoiets als de moslimgrens.quote:Op zaterdag 17 november 2007 15:48 schreef Monidique het volgende:
Ik vond het een grappig woord,!!!!, maar het is ook heel erg racistisch, hè?
.
De VN is nog best OK. Die zure praatjes in de telegraag...quote:Op zaterdag 17 november 2007 15:51 schreef Zwaardvisch het volgende:
Lees jij trouwens wel eens iets anders dan Vrij Nederland of de krant?
Waarom is zo'n stoot onder de gordel nou weer nodig? Zo'n grafiekje neerdumpen zonder significantie en de cases weer te geven of zonder bronvermelding.... Tja, daar kun je weinig mee. Dergelijke verdraaidheid verwacht ik van PJORourke ofzo maar niet van jou.quote:Op zaterdag 17 november 2007 15:51 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ach welnee.
Lees jij trouwens wel eens iets anders dan Vrij Nederland of de krant?
En staat het grafiekje erin?quote:Op zaterdag 17 november 2007 15:55 schreef Monidique het volgende:
http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=830545
quote:Brussel denkt aan ‘Made in the EU'-label
ANP
BRUSSEL - Brussel denkt aan een ‘Made in the EU'-aanduiding voor voeding en drank. Landen die dat willen mogen dat toestaan, aldus een uitgelekt ontwerpvoorstel van Europees Commissaris Markos Kyprianou (Gezondheid) zaterdag.
‘Made in the EU’ is dan toegestaan voor producten die de laatste grondige bewerking hebben ondergaan in een EU-land. Dat betekent dat bepaalde grondstoffen dan nog wel van buiten de Europese Unie mogen komen.
‘De aanduiding ‘Made in the EU’ vind ik veel te algemeen’, reageert Europarlementslid Dorette Corbey. ‘De trend is toch om te kijken waar een product precies vandaan komt. Vervoer over lange afstanden is slecht voor het milieu.’
Alleen voor vlees blijft aanduiding van de nationale landen verplicht, voor zowel land van geboorte, opgroeien als slacht.
Het idee is onderdeel van een groter voorstel van EU-commissaris Kyprianou voor etiketten van voeding. Plan is dat de hoeveelheden suiker, vet en zout goed zichtbaar moeten zijn op de voorkant van voorverpakte voeding. Ook de energiewaarde moet duidelijk op het etiket.
De aangescherpte regels moeten burgers helpen om suikerziekte en overgewicht te voorkomen. Momenteel is een op de vier Europeanen te zwaar. Samen zeulen de EU-burgers 1,5 miljard kilo overgewicht mee.
De Europese Consumentenbond en Europarlementslid Dorette Corbey (PvdA) adviseerden commissaris Kyprianou eerder een simpele groene of rode kleur op etiketten. De Europese voedingsfabrikanten en supermarkten wilden echter verschillende aanduidingssystemen voor houden zoals cijfers, staafjes of andere methoden. Dan zou vanzelf het beste systeem naar voren komen, redeneren ze.
't valt me ook wel op dat zwaardvisch de laatste tijd wat meer rechtse-huilie-gedrag vertoont. Ik zou bijna zeggen dat-ie eens wat vaker moet neuken.quote:Op zaterdag 17 november 2007 15:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarom is zo'n stoot onder de gordel nou weer nodig? Zo'n grafiekje neerdumpen zonder significantie en de cases weer te geven of zonder bronvermelding.... Tja, daar kun je weinig mee. Dergelijke verdraaidheid verwacht ik van PJORourke ofzo maar niet van jou.
Ja.quote:Op zaterdag 17 november 2007 15:18 schreef gronk het volgende:
Ander nieuws: AHA daagt balkenende uit 'om haar het nederlanderschap te ontnemen'.
Pffrtr. Aandacht te kort?
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/179808/index.htmlquote:Premier Jan Peter Balkenende heeft schade toegebracht aan de geloofwaardigheid van de Nederlandse politiek in de kwestie rond de beveiliging van Ayaan Hirsi Ali. 'Met deze man is het hele politieke ambt gedegenereerd.'
Dat zegt Hirsi Ali in een interview met NRC Handelblad. ‘Dit is Zimbabwe niet, dit is een rechtstaat. Beveiliging zolang de dreiging duurt: dat is wat de Staat der Nederlanden mij heeft toegezegd,’ zegt ze in de krant.
Volgens mij niet (ik heb em ergens anders vandaan geplukt). Maar zoals ik al liet zien kun je dergelijke grafiekjes heel verneukeratief maken door bepaalde cases(=landen) weg te laten of toe te voegen, niet de trend door de tijd heen in je onderzoek mee te nemen en metingen naar jouw goeddunken uitkiezen (zelfs over het GDP bestaan vaak meerdere soorten metingen, naar het schijnt).quote:Op zaterdag 17 november 2007 16:02 schreef Monidique het volgende:
Geen idee, maar is dat 'm?
http://ap.google.com/arti(...)QVCHvCHhfEAD8SUTBE00quote:This month's discovery of a monster offshore oil reserve justifies Brazil's plan to build a nuclear submarine because it would be used to protect the find, the defense minister said.
Omdat je suggereert dat dat stukje van MeerVrijheid komt (quad non) en dat is net zoiets als dat ik jou zou verwijten dat je al je info uit Vrij Nederland of het clubblad van de Jonge Socialisten zou halen.quote:Op zaterdag 17 november 2007 15:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarom is zo'n stoot onder de gordel nou weer nodig? Zo'n grafiekje neerdumpen zonder significantie en de cases weer te geven of zonder bronvermelding.... Tja, daar kun je weinig mee. Dergelijke verdraaidheid verwacht ik van PJORourke ofzo maar niet van jou.
[instant StefanP opmerking]quote:Op zaterdag 17 november 2007 16:04 schreef gronk het volgende:
[..]
't valt me ook wel op dat zwaardvisch de laatste tijd wat meer rechtse-huilie-gedrag vertoont. Ik zou bijna zeggen dat-ie eens wat vaker moet neuken.
StefanP zou in mijn fobo gaan vloeken en tieren.quote:
Whehe, deed-ie bij mij ook eens. Zomaar uit het niets. Ach ja.quote:Op zaterdag 17 november 2007 16:30 schreef gronk het volgende:
[..]
StefanP zou in mijn fobo gaan vloeken en tieren.
De Telegraaf komt er bij mij niet in.quote:Op zaterdag 17 november 2007 15:54 schreef gronk het volgende:
[..]
De VN is nog best OK. Die zure praatjes in de telegraag...
Wat doet hij precies voor de gewone werknemer?quote:Op zaterdag 17 november 2007 16:35 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een mooi interview met Wim Kok trouwens in de Volkskrant van vandaagJe ziet dat het nog steeds een pragmaticus is die de behoeftes van de gewone werknemer voorop stelt
De gotspe.quote:
Heeft ie het ook over. Nog een mooi stukje:quote:Op zaterdag 17 november 2007 16:45 schreef gronk het volgende:
[..]
De gotspe.
Hoeveel mensen zijn er niet vroegtijdig met pensioen (vermomd als WAO) gestuurd?
Ben ik ook voor hoor, maar Donner vergeet in zijn plan mijns inziens noodzakelijke voorzieningen in te bouwen die de staat geld zullen gaan kosten (net zoals in Denemarken), daarom vindt ik het een slecht plan. En als je Wim Koks verhaal goed leest, dan dicht hij eigenlijk in dat 'emancipatieproces van de werknemer' ook nog steeds de staat een rol toe.quote:Op zaterdag 17 november 2007 16:41 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ha, ook Wim Kok pleit voor een versoepeld ontslagrecht.
Mexicoquote:Clinton wijst er op dat hij in 2001 een begrotingsoverschot achterliet. "Nu lenen we miljarden van landen als China, Japan en zelfs Mexico.
Die lelijke anorexiapatiënte.quote:Op zaterdag 17 november 2007 17:48 schreef Aoristus het volgende:
Mei Li Vos glibbert vast al bijna van haar stoel
http://news.yahoo.com/s/a(...)uyWa2HeN24sEbhkEtbAFquote:Megan Meier thought she had made a new friend in cyberspace when a cute teenage boy named Josh contacted her on MySpace and began exchanging messages with her.
Anzeige
Megan, a 13-year-old who suffered from depression and attention deficit disorder, corresponded with Josh for more than a month before he abruptly ended their friendship, telling her he had heard she was cruel.
The next day Megan committed suicide. Her family learned later that Josh never actually existed; he was created by members of a neighborhood family that included a former friend of Megan's.
(...)
The woman who created the fake profile has not been charged with a crime. She allegedly told the St. Charles County Sheriff's Department she created Josh's profile because she wanted to gain Megan's confidence to know what Megan was saying about her own child online.
The mother from down the street told police that she, her daughter and another person all typed and monitored the communication between the fictitious boy and Megan.
Wat is daar positief aan?quote:Op zaterdag 17 november 2007 19:38 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://news.yahoo.com/s/a(...)uyWa2HeN24sEbhkEtbAF
Je wilt toch niet zeggen dat je zelf wel weet wat goed voor je is?quote:Op zaterdag 17 november 2007 20:06 schreef sigme het volgende:
"Te kort werken, zeker in de vorm van vervroegd pensioen of vervroegd uitstappen, staat nu haaks op vergroting van draagvlak in de economie."
![]()
Huilliequote:Op zaterdag 17 november 2007 18:16 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Die lelijke anorexiapatiënte.
Ik denk eerder duivelsaanbidding en aanverwante bezigheden omdat dat zo lekker tegendraads isquote:Op zaterdag 17 november 2007 20:11 schreef Autodidact het volgende:
Wat is dat dan? Muizen slachten en zo?
Nog los van de absurde notie van te kort werken, wat is in vredesnaam "vergroting van draagvlak in de economie" voor NewSpeak?quote:Op zaterdag 17 november 2007 20:07 schreef Reya het volgende:
[..]
Je wilt toch niet zeggen dat je zelf wel weet wat goed voor je is?
Klinkt het heel fatalistisch als ik zeg dat zulk soort taal allang aan mij voorbij gaat?quote:Op zaterdag 17 november 2007 20:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Nog los van de absurde notie van te kort werken, wat is in vredesnaam "vergroting van draagvlak in de economie" voor NewSpeak?
Zoals ik het lees: 'alle mensen die dankzij mij en de vakbond in de WAO terecht zijn gekomen, en ik en mijn medejaargenoten moeten straks natuurlijk wel een goede gezondheidzorg, een nette AOW-uitkering en dito pensioenen krijgen. En daarom moeten er meer mensen aan het werk.'quote:Op zaterdag 17 november 2007 20:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Nog los van de absurde notie van te kort werken, wat is in vredesnaam "vergroting van draagvlak in de economie" voor NewSpeak?
Rechts overigens net zo pro tuchtiging-door-arbeid. Voor de vrijheid te werken naar gelang je zin hebt moet je bij de echt liberale stromingen zijn.quote:Ik kan moeilijk denken, dat er op het oogenblik nog socialisten zoûden zijn, die in ernst voorstellen dat opzichters elken morgen alle huizen zoûden rondgaan om toe te zien, dat iedere burger opstond en zijn acht uur handenarbeid verrichtte. De menschheid is dat standpunt voorbij, en wil zulk een levenswijze beperken tot de wezens die zij met een zeer willekeurige benaming misdadigers belieft te heeten. Maar ik moet toegeven dat vele socialistische beschouwingen, die mij onder de oogen kwamen, mij aangestoken lijken met denkbeelden, zooal niet van daadwerkelijken dwang, dan toch van gezagmatigheid.
Heel veel stromingen willen gewoon dat alles bij het oude blijft. Het verhaal gaat dat de [amerikaanse] politiek zich eind jaren 60 het apelazerus schrok, omdat ze zich opeens realizeerden dat er een generatie van LSD-gebruikende langharige boomknuffelaars aan het opgroeien was die het niet vanzelfsprekend vonden dat allerlei dingen zo waren zoals ze waren. Zoals werken voor geld, bijvoorbeeld. Maar kijk nu eens naar Paul McCartney.quote:Op zaterdag 17 november 2007 20:21 schreef sigme het volgende:
Rechts overigens net zo pro tuchtiging-door-arbeid. Voor de vrijheid te werken naar gelang je zin hebt moet je bij de echt liberale stromingen zijn.
Je hebt een eilandje gekocht en gaat daar wonen?quote:Op zaterdag 17 november 2007 20:57 schreef sigme het volgende:
Gelukkig bestaat de vrijheid je vrij te kopen van die noodzaak - voor wie het kan betalen. Ik wens links & rechts heel veel plezier met hun arbeidsmoraal en hun "ontplooiïng door werk". Nog eventjes en dan ben ik vrij van verplichtingen.
Neu, d'r zit wel een gemeenschappelijk motief daar hoor.quote:Op zaterdag 17 november 2007 20:57 schreef sigme het volgende:
HenriO z'n zin geven versus noteren dat de politiek nogal dwingelanderig mensen tot werk noodzaakt zijn twee erg verschillende dingen.
-je gaat een bank overvallen?quote:Nog eventjes en dan ben ik vrij van verplichtingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |