abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54636159
quote:
Op donderdag 15 november 2007 21:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik kies voor koffie.
Volgens mij komt er vanavond iemand met een scherp voorwerp langs
pi_54636190
quote:
Op donderdag 15 november 2007 21:43 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Jankerd. Voorlopig is er nog helemaal niets afgeschaft. Hooguit bijgeschaafd.
Dat gebeurt al jaren. Als je blijft schaven dan begrijp een kleuter nog dat je dan uiteindelijk niets meer overhoudt.

Maar blijf lekker uiterst rechts stemmen. Jullie komen jezelf nog wel tegen. Kan je straks heel hard JANKEN als je ziek wordt en er geen voorziening meer is.

Particulier verzekeren? Man schei toch uit. Niet te betalen, want winsten kost ook veel geld.
pi_54636235
quote:
Op donderdag 15 november 2007 21:46 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]
Particulier verzekeren? Man schei toch uit. Niet te betalen, w[b]ant winsten kost ook veel geld. [/b]
Dan richt bijvoorbeeld de vakbond toch een non-profit-organisatie op.
pi_54636306
quote:
Op donderdag 15 november 2007 21:47 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dan richt bijvoorbeeld de vakbond toch een non-profit-organisatie op.
Winst tov huidige situatie?
pi_54636339
quote:
Op donderdag 15 november 2007 21:50 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Winst tov huidige situatie?
Hogere kwaliteit, lagere kosten en dat je een keuze hebt.
  † In Memoriam † donderdag 15 november 2007 @ 21:54:58 #56
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_54636435
quote:
Op donderdag 15 november 2007 21:45 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Volgens mij komt er vanavond iemand met een scherp voorwerp langs
Die wanker die hulit van marokkaanse meisjes?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_54636469
U riep?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_54636484
quote:
Op donderdag 15 november 2007 21:56 schreef Apropos het volgende:
U riep?
Je bent vergeten uit te loggen
pi_54636560
quote:
Op donderdag 15 november 2007 21:56 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Je bent vergeten uit te loggen
Waar?
pi_54636609
quote:
Op donderdag 15 november 2007 21:51 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Hogere kwaliteit, lagere kosten en dat je een keuze hebt.
Ja dat zien we met die ziektekosten verzekeringen. De meesten klagen dat ze tov van het vorige stelsel gewoon per saldo duurder uit zijn....

Heb je de premies van 2008 al gezien? En goh wat liggen ze dicht tegen elkaar aan. Amper verschillen. Concurrentie? laat me toch niet lachen. Ze spreken de prijzen onderling gewoon af.. ...
pi_54636734
Mijn God, wie heeft het 10 uur Journaal gezien?

Eurlings komt niet met een kilometerheffing, nee er komt een 'kilometerbeloning'.

Wie kan deze onbenul met een dwangbuis afvoeren?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_54636793
Trouwens, Fastmatti, woon jij nu nog in Nederland of niet?
pi_54636834
Van m'n favoriete merk WC-papier:
quote:
Ella, de buitencategorie van blind links
woensdag 14 november 2007 13:55

Gisteren ook naar Pauw en Witteman gekeken met minister Ella Vogelaar? Een paar dingen vielen mij op.

Als Vogelaar zware kritiek uit op Henk Kamp, Rita Verdonk en Geert Wilders, wat is er dan logischer dan één van hen uit te nodigen? Lijkt me niet slecht vanuit het oogpunt van hoor en wederhoor en spannende televisie verzekerd.

Als het format je in de weg zit, kun je dat bij wijze van uitzondering best een keer aan de kant schuiven, Jeroen en Paul!

Spierballentaal
De kritiek van Vogelaar richt zich op de spierballentaal van rechts, die een wedstrijdje overschreeuwen zouden houden, met stevige uitspraken. Alsof links dat nooit doet.

Ahmed Aboutaleb is populair en staatssecretaris geworden dankzij zeer stevige uitspraken na de moord op Van Gogh en over frauderende uitkeringsgerechtigden. En zoals ik al eerder memoreerde, Marcouch doet niet anders:

-‘Het was Marokkaans tuig wat daar in het stadion de boel verbouwde’.
-‘Ik zeg wel eens tegen Marokkaanse vaders: wat doe je hier nog als je niet van Nederlands houdt, als je je kinderen vergiftigt met al die anti-Nederlandse sentimenten’.
-‘Dat komt vooral doordat de kwaliteit van de imams in Nederland zeer pover is. Ze spreken haast geen Nederlands, hebben geen flauw benul in wat voor samenleving wij leven’.
-Seksueel zijn zij (Marokkaanse jongens) vaak contactgestoord, maar dat is niet zo gek als je thuis opgroeit in een volledig gesloten en zeer traditionele omgeving terwijl de straat bij wijze van spreken een grote verleiding is’.

Wijze woorden
Wijze woorden, misschien onwijs in de oren van Vogelaar, maar intussen wél gedaan door partijgenoot Ahmed Marcouch. En dit zijn er nog maar enkele, gedaan in slechts één interview!

Ze zouden evengoed gedaan kunnen zijn door Kamp, Wilders of Verdonk. Maar ik kan me niet herinneren dat Vogelaar toen tegen Marcouch enig misbaar heeft geuit.

Of zou ze vinden dat alleen allochtonen negatieve uitspraken over allochtonen mogen doen? Dat lijkt me discriminatie. Breng je deze zaak van discriminatie zelf aan bij het Bureau Discriminatiezaken, Ella?

Selectieve verontwaardiging
Selectieve verontwaardiging, ook als het gaat om wie eigenlijk de zaken op de spits drijft. In haar vuistdikke rapport zullen er ongetwijfeld plichtmatig wat regels aan gewijd zijn, maar gisteren hoorde ik haar bijvoorbeeld niet of nauwelijks over opruiende imams.

Gelukkig zaten er aan de tafel ook Heleen van Royen en Jort Kelder. Zij zetten de discussie aan tafel wel op scherp (mag dat wel, van Pauw en Witteman en van Vogelaar?).

Zo zei Van Royen terecht dat het wollige taalgebruik van Vogelaar verhult dat ze niet of nauwelijks oplossingen aandraagt. Oei, die zat!

Blind links
In het nauw gebracht liet Vogelaar vervolgens zichzelf (zij het na enige aandrang) verleiden tot spierballentaal: Marokkaanse jongeren moesten steviger en langduriger gestraft worden.

Ella was overigens niet ter plaatse geweest in Slotervaart maar had wel contact gehad met stadsdeelvoorzitter Marcouch. Zou ze toen ook tegen hem gezegd hebben dat hij zich in het vervolg wat minder stevig moet uitlaten? Gokje? Nee.

Ella vormt de buitencategorie van blind links en rode doofheid. Een PvdA-minister waardig.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  † In Memoriam † donderdag 15 november 2007 @ 22:11:57 #64
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_54636863
quote:
Op donderdag 15 november 2007 22:07 schreef Klopkoek het volgende:

Eurlings komt niet met een kilometerheffing, nee er komt een 'kilometerbeloning'.

Wie betaalt dat dan? De ov-reiziger?
  † In Memoriam † donderdag 15 november 2007 @ 22:12:21 #65
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_54636873
quote:
Op donderdag 15 november 2007 21:56 schreef Apropos het volgende:
U riep?
Ben je zo ver gezonken?
  donderdag 15 november 2007 @ 22:14:02 #66
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54636926
quote:
Op donderdag 15 november 2007 22:07 schreef Klopkoek het volgende:

quote:
Kamer trommelt Eurlings op over kilometerheffing

ANP

DEN HAAG - De Tweede Kamer trommelt verkeersminister Camiel Eurlings op om opheldering te geven over de kabinetsplannen voor een kilometerheffing.

GroenLinks-fractievoorzitter Femke Halsema kreeg donderdag daarvoor de steun van VVD, D66, PVV en SP. Aanleiding is een uitgelekte notitie van Eurlings in De Telegraaf van donderdag dat invoering van zo'n kilometerheffing onbetaalbaar en dus onhaalbaar is. Schandalig en in strijd met het regeerakkoord, stelde Halsema.

De oppositiepartijen vroegen om een spoeddebat, nog deze week of uiterlijk dinsdag, stelde Halsema. Vanwege de overvolle agenda van de Kamer wees Kamervoorzitter Gerdi Verbeet dat laatste af. ‘Zodra er gelegenheid is, zal ik het debat plannen’, zei ze.

Suggesties van het CDA om Eurlings eventueel aan de tand te voelen aansluitend aan een spoedoverleg met hem over de Zuiderzeespoorlijn later in de middag, wees de oppositie af.

Volgens de uitgelekte notitie kan de landelijke kilometerheffing, bedoeld om de groeiende files in te perken, op zijn vroegst pas in 2016 ‘volledig operationeel’ zijn. Tussenstappen zoals in het regeerakkoord voorzien, zouden van de baan zijn. ‘Het heeft er alle schijn van dat rekeningrijden voor de zoveelste keer politiek gesaboteerd wordt’, concludeerde Halsema.

De notitie staat vrijdag op de agenda van de ministerraad. Volgens een woordvoerder gaat het echter om niet meer dan een beleidsverkennend stuk, met verschillende opties. Besluiten zijn niet voorzien dan pas tegen het einde van de maand. Eurlings heeft immers de Kamer beloofd voor het debat over zijn begroting voor 2008, dat vanaf 4 december is voorzien, zijn plannen te presenteren.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_54636938
Mijn ogen tranen in de winter al bijzonder snel en als ik dan al die onbereikbare schoonheid aan me voorbij zie trekken...
pi_54636980
quote:
Op donderdag 15 november 2007 22:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Wie betaalt dat dan? De ov-reiziger?
En alsof je daar niet allerlei dure apparatuur voor nodig hebt om dat te meten (wat Eurlings grootste bezwaar is tegen het kilometerheffingplan)

Als ik 1 plus 1 bij elkaar optel wordt dat dus straks gewoon een aan alle kanten rammelende lastenverlichting voor het bedrijfsleven (ervanuit gaande dat zij hun 9 tot 5 schema gaan aanpassen vanwege deze 'geweldige' korting).
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 15 november 2007 @ 22:16:24 #69
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54636994
quote:
Op donderdag 15 november 2007 22:14 schreef Apropos het volgende:
Mijn ogen tranen in de winter al bijzonder snel en als ik dan al die onbereikbare schoonheid aan me voorbij zie trekken...
2x daags een druppeltje citroensap op de oogbal druppelen
pi_54637043
quote:
Op donderdag 15 november 2007 22:09 schreef Apropos het volgende:
Trouwens, Fastmatti, woon jij nu nog in Nederland of niet?
Ja, moet nog ruim een jaar studeren. Hoop in april op buitenlandse stage te gaan en als het even kan in september (deels) in het buitenland af te studeren. Daarna wil ik internationaal gaan werken. Ik zal in ieder geval niet zomaar emigreren.
pi_54637101
quote:
Op donderdag 15 november 2007 22:00 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja dat zien we met die ziektekosten verzekeringen. De meesten klagen dat ze tov van het vorige stelsel gewoon per saldo duurder uit zijn....
Logisch, er is geen concurrentie. De overheid heeft namelijk zelf een kartel gecreëerd.
quote:

Heb je de premies van 2008 al gezien? En goh wat liggen ze dicht tegen elkaar aan. Amper verschillen. Concurrentie? laat me toch niet lachen. Ze spreken de prijzen onderling gewoon af.. ...
Dat wil de overheid zo. Buitenlandse verzekeringsmaatschappijen worden bijvoorbeeld niet toegelaten.

Ik vind het trouwens niet zo gek dat de burger wat tegen privatiseren heeft. Het gebeurt allemaal op zo'n knullige manier dat je van beide stelsel de nadelen hebt.
pi_54637353
quote:
Je fietste over de wallen zonder geld op zak?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_54637616
quote:
Op donderdag 15 november 2007 22:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je fietste over de wallen zonder geld op zak?
De schoonheid is daar dun gezaaid.
pi_54637918
quote:
Op donderdag 15 november 2007 21:08 schreef Crack_david het volgende:
zodat als je je tong er een beetje indrukt je langzaam zacht glibberig bruin spul in je mond krijgt
pi_54638386
quote:
Op donderdag 15 november 2007 22:20 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Logisch, er is geen concurrentie. De overheid heeft namelijk zelf een kartel gecreëerd.
Hoezo zou er geen concurrentie kunnen zijn? Hij lijstje heeft tig aanbieders
pi_54639594
quote:
Dat heb ik dus met meisjes.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_54639679
En de cafés waren leeg. Misschien maar goed ook.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  vrijdag 16 november 2007 @ 00:00:27 #78
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54639693
het is gewoon te koud voor bier
  † In Memoriam † vrijdag 16 november 2007 @ 00:01:43 #79
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_54639709
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 00:00 schreef Aoristus het volgende:
het is gewoon te koud voor bier
Dat kan niet.
Carpe Libertatem
  vrijdag 16 november 2007 @ 08:32:20 #80
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_54642909
Het is gewoon te vroeg voor bier.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  vrijdag 16 november 2007 @ 08:45:12 #81
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54643087
en te koud
  vrijdag 16 november 2007 @ 09:04:06 #82
Stranger than fiction
pi_54643331
Zeker te koud. Ik ga m'n baas maar eens verblijden met mijn aanwezigheid.
pi_54643860
Hundred million bottles!
pi_54645929
Wat is Afshin Ellian toch een teleurstellende 'opiniemaker' en waarom moet hij dat toch elke keer bewijzen.
quote:
Daar verklaarde Vogelaar de oorlog aan de liberaal-conservatieve oppositie. (...) Maar Vogelaar presenteert zich als de minister van oorlog tegen de liberale en conservatieve oppositie. (...) De onervaren minister Vogelaar verklaarde de oorlog aan de oppositie met deze polariserende woorden: ‘Wilders en Verdonk zetten het beeld neer dat allochtonen alleen maar problemen veroorzaken. Ik vind dat een recept voor onveiligheid.’
Dus Vogelaar verklaarde de oorlog aan de liberaal-conservatieve oppositie door te zeggen: "Wilders en Verdonk zetten het beeld neer dat allochtonen alleen maar problemen veroorzaken. Ik vind dat een recept voor onveiligheid." . Ik snap die obsessie van extreem-rechts met Vogelaar sowieso al niet, maar goed.

Dan:
quote:
Wat bedoelt Vogelaar met deze uitspraak? Is het te danken aan Verdonk en Wilders dat de niet-Westerse allochtonen oververtegenwoordigd zijn in de gevangenissen?
Misschien bedoelt ze wel... wat ze zegt! Als: "Wilders en Verdonk zetten het beeld neer dat allochtonen alleen maar problemen veroorzaken. Ik vind dat een recept voor onveiligheid." .
quote:
Vogelaar is willens en wetens bezig om ons land aan de rand van een onoverbrugbaar politiek conflict te brengen: de strijd tussen liberaal-conservatieven en links-postmodernisten.
, , .
quote:
‘Volgens de minister voelen veel immigranten en allochtonen zich afgewezen door de "radicale" uitlatingen van rechtse politici. Zo pleitte Wilders onlangs voor een verbod op de Koran. Indirect kan zo'n oproep volgens Vogelaar leiden tot geweld, zoals onlangs in Slotervaart, waar rellen met allochtone jongeren uitbraken. “Zij hebben het gevoel dat ze niet welkom zijn en gebruiken dat als legitimatie voor hun gedrag.”’ (...) Dus, degenen die in Slotervaart brandstichting hebben gepleegd, hebben dat gedaan omdat Wilders de Koran wilde verbieden.
, . .

Etcetera, etcetera, etcetera. En in de NRC oogt hij soms nog wel redelijk.
quote:
Een minister is een bestuurder die namens een politieke partij (een aantal volksvertegenwoordigers) in het kabinet zit om op haar terrein besluiten te nemen en beleid te ontwikkelen.
En hier zit-ie fout, niet?
  vrijdag 16 november 2007 @ 11:24:09 #86
Stranger than fiction
pi_54646241
iworks is de bomb!
  vrijdag 16 november 2007 @ 11:26:49 #87
Stranger than fiction
pi_54646306
Wat een wzig verhaal. Muggenziften en kommaneuken om maar zo hard mogelijk te kunnen uithalen naar Vogelaar.

Ik las gister wel een goed stuk in de NRC over haar nota. Vernietigend was dat. De hele nota is een herhaling van verouderd beleid en vage doelstellingen.
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 11:09 schreef Monidique het volgende:
Wat is Afshin Ellian toch een teleurstellende 'opiniemaker' en waarom moet hij dat toch elke keer bewijzen.
[..]

Dus Vogelaar verklaarde de oorlog aan de liberaal-conservatieve oppositie door te zeggen: "Wilders en Verdonk zetten het beeld neer dat allochtonen alleen maar problemen veroorzaken. Ik vind dat een recept voor onveiligheid." . Ik snap die obsessie van extreem-rechts met Vogelaar sowieso al niet, maar goed.

Dan:
[..]

Misschien bedoelt ze wel... wat ze zegt! Als: "Wilders en Verdonk zetten het beeld neer dat allochtonen alleen maar problemen veroorzaken. Ik vind dat een recept voor onveiligheid." .
[..]

, , .
[..]

, . .

Etcetera, etcetera, etcetera. En in de NRC oogt hij soms nog wel redelijk.
[..]

En hier zit-ie fout, niet?
  vrijdag 16 november 2007 @ 11:28:51 #88
Stranger than fiction
pi_54646345
pi_54646350
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 11:26 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wat een wzig verhaal. Muggenziften en kommaneuken om maar zo hard mogelijk te kunnen uithalen naar Vogelaar.

Ik las gister wel een goed stuk in de NRC over haar nota. Vernietigend was dat. De hele nota is een herhaling van verouderd beleid en vage doelstellingen.
Er zal best weinig van kloppen, ik heb bar weinig vertrouwen in de ministers van dit kabinet, maar de manier waarop haar critici proberen haar te bekritiseren, is van een dramatisch niveau. Ik ben nu, na het lezen van Ellians column, niets wijzer geworden, behalve dan dat Vogelaar op velen, om de een of andere duistere reden, als een rode lap werkt, maar dat wist ik eigenlijk al.
pi_54646376
O ja, zag het gisteren in de krant staan, maar omdat integratie mij nauwelijks boeit, heb ik het niet gelezen.
pi_54646458
quote:
Wat is dat toch, dat als men "allochtonen" noemt, men het meteen over moslims, en het liefst nog Turken en Marokkanen heeft?
pi_54646467
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 11:33 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Wat is dat toch, dat als men "allochtonen" noemt, men het meteen over moslims heeft?
Jaloers?
pi_54646511
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 11:34 schreef Monidique het volgende:

[..]

Jaloers?
Ik doe al jaren mijn best een vrome moslim te zijn...
  vrijdag 16 november 2007 @ 11:37:01 #94
Stranger than fiction
pi_54646533
De kritiek is helaas van sneu niveau.

Vernederen schijnt volgens velen het enige remedie te zijn bij integratie.
pi_54646539
Kut, twee uur verplicht college gemist
  vrijdag 16 november 2007 @ 11:37:47 #96
Stranger than fiction
pi_54646551
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 11:35 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Je neukt voor het huwelijk!
  vrijdag 16 november 2007 @ 11:38:03 #97
Stranger than fiction
pi_54646559
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 11:37 schreef Fastmatti het volgende:
Kut, twee uur verplicht college gemist
Goed geslapen?
pi_54646566
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 11:35 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ik ook.
pi_54646585
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 11:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De kritiek is helaas van sneu niveau.

Vernederen schijnt volgens velen het enige remedie te zijn bij integratie.
De softe hand heeft ook niet gewerkt.
pi_54646811
Is Ella Vogelaar niet gewoon de Rita Verdonk als die laatste links was gebleven en henna door 'r haar had gegooid? Nou ja, dat denk ik dus wel eens...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')