Gezien je nick wist je het misschien alquote:Op dinsdag 6 november 2007 21:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Proper ? Nog nooit in Brussel geweest zeker ?
Het vervelende is dat al die voorstanders van het EU district nooit hun ideeën heel concreet uit de doeken doen.quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:04 schreef Barbaaf het volgende:
Eerder dus iets als Washington D.C., met ghetto's enzo.
Je zult dan ook iets moeten regelen met betrekking tot de politie. De kans is aanwezig dat Brussel een toevluchtsoord wordt voor allerlei geboefte. Een soort 'vrij parkeren' vakje zeg maar voor de Benalals van deze wereld.quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:08 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Het vervelende is dat al die voorstanders van het EU district nooit hun ideeën heel concreet uit de doeken doen.
In de VSA heeft Washington D.C. geen senator en geen stemgerechtigde vertegenwoordiger in het Congres. Ze hebben zoveel kiesmannen voor de presidentsverkiezingen als het minimum van "het aantal dat ze zouden hebben als ze een staat waren" en "het aantal kiesmannen van elke andere staat" (Daarmee hebben ze er dus drie, hoewel sommige kiesmannen uiteindelijk uit protest niet meestemmen omdat ze het systeem ondemocratisch vinden)
Maar uiteindelijk is de VSA wel één land, en elke inwoner van DC kan als hij wil verhuizen naar Seattle en Miami en dan is hij doodgewoon VSA-er.
Geen idee hoe dat dan moet in Europa...
Elke inwoner van België kan ook verhuizen naar Frankrijk en Spanje of Nederland en terug als hij wil. Iedereen in de EU heeft in principe overal dezelfde rechten hé. Enige uitzondering is volgens mij nu Italië met die nieuwe uitzet-wet die ze daar gestemd hebben.quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:08 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Het vervelende is dat al die voorstanders van het EU district nooit hun ideeën heel concreet uit de doeken doen.
In de VSA heeft Washington D.C. geen senator en geen stemgerechtigde vertegenwoordiger in het Congres. Ze hebben zoveel kiesmannen voor de presidentsverkiezingen als het minimum van "het aantal dat ze zouden hebben als ze een staat waren" en "het aantal kiesmannen van elke andere staat" (Daarmee hebben ze er dus drie, hoewel sommige kiesmannen uiteindelijk uit protest niet meestemmen omdat ze het systeem ondemocratisch vinden)
Maar uiteindelijk is de VSA wel één land, en elke inwoner van DC kan als hij wil verhuizen naar Seattle en Miami en dan is hij doodgewoon VSA-er.
Geen idee hoe dat dan moet in Europa...
Daarom hebben EU-rechten ook een januskop: in de praktijk zijn enkel kleine landen verplicht zich eraan te houden.quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Elke inwoner van België kan ook verhuizen naar Frankrijk en Spanje of Nederland en terug als hij wil. Iedereen in de EU heeft in principe overal dezelfde rechten hé. Enige uitzondering is volgens mij nu Italië met die nieuwe uitzet-wet die ze daar gestemd hebben.
You bet!quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:11 schreef Fastmatti het volgende:
Nog updates over de toekomst van Vlaanderen![]()
Dat klopt niet he... als ik naar Nederland ga verlies ik al een hele hoop rechten (of mogelijkheden, als je dat liever wil) : ik kan er niet voor alles stemmen, kan geen kandidaat zijn, enz....quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Elke inwoner van België kan ook verhuizen naar Frankrijk en Spanje of Nederland en terug als hij wil. Iedereen in de EU heeft in principe overal dezelfde rechten hé. Enige uitzondering is volgens mij nu Italië met die nieuwe uitzet-wet die ze daar gestemd hebben.
Als je 3 jaar in Nederland blijft kan dat wel. Volgens mij geldt een versnelde regeling voor EU-burgers en anders is het 5 jaar. In Duitsland is het 10 jaar geloof ik.quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:41 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Dat klopt niet he... als ik naar Nederland ga verlies ik al een hele hoop rechten (of mogelijkheden, als je dat liever wil) : ik kan er niet voor alles stemmen, kan geen kandidaat zijn, enz....
Ik heb hier al het voorbeeld aangehaald van de Finse autoriteiten die hun eigen inwoners niet zomaar de Zweedstalige Alandeilanden laten overnemen, die beperkingen zullen dan toch ook gelden voor iemand die niets met Finland of Zweden te maken heeft?
Ook Milquet zit nu bij Reynders en Leterme. Volgens de VRT is Maingain er niet bij omdat Leterme dat weigerde...quote:Op woensdag 7 november 2007 11:24 schreef Heero87 het volgende:
Nog 03 uur, 7 minuten en 38 seconden voor de start van de Kamercommissie.
Olivier Maingain (FDF) lijkt Leterme het genadeschot gegeven te hebben. Hij liet vanmorgen weten dat "Leterme niet in staat is om de partijen te verzoenen over BHV". Opvallend is wel dat Leterme momenteel met Reynders (MR) praat over zijn voorstel, zónder Maingain.
Hoe dan ook lijkt een stemming onvermijdelijk. Leterme heeft geen mirakel, maar een achtste wereldwonder nodig om deze situatie nog recht te trekken...
Dit viel natuurlijk te verwachten; de vraag is nu of de Vlamingen daarmee akkoord gaan zonder dat er de contouren van een concreet akkoord zijn.quote:MR vraagt uitstel stemming BHV
MR-voorzitter Didier Reynders vraagt
een uitstel van de stemming over
Brussel-Halle-Vilvoorde deze namiddag
in de Kamercommissie Binnelandse Zaken.
De MR blijft bereid om voort te praten
over de voorstellen van formateur
Leterme. Maar volgens Reynders kan het
niet dat de Vlamingen eenzijdig hun wil
opleggen aan de Franstaligen.
Als er vanmiddag gestemd wordt, is het
voor de MR gedaan met de
onderhandelingen over
Brussel-Halle-Vilvoorde.
Die hebben ze natuurlijk zelf ook niet geschept... Leterme heeft een hoop voorstellen op tafel gelegd die als basis voor onderhandelingen kunnen dienen, een concreet voorstel heeeft hij niet gedaan. De N-VA heeft zelfs al laten weten dat zelfs een deel van die voorstellen ook voor hen nuet kunnen...quote:Op woensdag 7 november 2007 12:42 schreef Reya het volgende:
[..]
Dit viel natuurlijk te verwachten; de vraag is nu of de Vlamingen daarmee akkoord gaan zonder dat er de contouren van een concreet akkoord zijn.
Tuurlijk willen ze een uitstellingquote:Op woensdag 7 november 2007 12:42 schreef Reya het volgende:
[..]
Dit viel natuurlijk te verwachten; de vraag is nu of de Vlamingen daarmee akkoord gaan zonder dat er de contouren van een concreet akkoord zijn.
Als je over zulke abstracte zaken al dergelijke onenigheid hebt, wordt de basis voor coalitievorming wel erg mager.quote:Op woensdag 7 november 2007 12:46 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Die hebben ze natuurlijk zelf ook niet geschept... Leterme heeft een hoop voorstellen op tafel gelegd die als basis voor onderhandelingen kunnen dienen, een concreet voorstel heeeft hij niet gedaan. De N-VA heeft zelfs al laten weten dat zelfs een deel van die voorstellen ook voor hen nuet kunnen...
Ach, zelfs als er al een regering komt, is de vraag niet of ze zal vallen, maar wanneer... Dit houdt in ieder geval nooit stand tot 2011.quote:Op woensdag 7 november 2007 12:48 schreef Reya het volgende:
[..]
Als je over zulke abstracte zaken al dergelijke onenigheid hebt, wordt de basis voor coalitievorming wel erg mager.
Ooit een politicus gezien die niet op z'n schreden terugkwam?quote:Op woensdag 7 november 2007 12:54 schreef Fastmatti het volgende:
Het zou ontzettend laf zijn als men zich niet aan hun eigen ultimatum houdt.
ik hoop dat ze deze keer niet zo laf zullen zijnquote:Op woensdag 7 november 2007 12:54 schreef Fastmatti het volgende:
Het zou ontzettend laf zijn als men zich niet aan hun eigen ultimatum houdt.
Hitler?quote:Op woensdag 7 november 2007 12:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ooit een politicus gezien die niet op z'n schreden terugkwam?
Zou het echt helpen bij het vinden voor een oplossing van de problemen? Heeft radicalisatie en polarisatie ooit echt iets opgelost?quote:Op woensdag 7 november 2007 12:57 schreef Aufruhr het volgende:
[..]
ik hoop dat ze deze keer niet zo laf zullen zijn
Papen en nathouden ook niet.quote:Op woensdag 7 november 2007 13:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zou het echt helpen bij het vinden voor een oplossing van de problemen? Heeft radicalisatie en polarisatie ooit echt iets opgelost?
Hoe zit dat eigenlijk met ongrondwettelijke verkiezingen enzo?!quote:Bezwaren Grondwettelijk Hof
Het voortbestaan van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde is actueel geworden door een uitspraak van het Grondwettelijk Hof van België. Dat oordeelde in een arrest in 2003 (toen nog Arbitragehof geheten) dat de huidige indeling van België in kieskringen onhoudbaar is. Daar waar elders in België de kieskringen overeenkomen met de provincies, is dat in Vlaams-Brabant en Brussel niet het geval. Dit vormt een onaanvaardbare ongelijkheid. Het Hof gaf de politiek tot de volgende federale verkiezingen, die gepland stonden voor 24 juni 2007, de tijd om de kwestie op te lossen, anders zouden de verkiezingen ongrondwettelijk zijn.
De Vlaamse partijen zagen in het arrest steun voor hun eis tot splitsing van de kieskring. In ieder geval is duidelijk dat een oplossing noodzakelijk is. De Franstalige partijen benadrukken dat het Hof nergens een splitsing oplegt en zien ook een terugkeer naar de oude arrondissementele kieskringen als mogelijke oplossing, zodat BHV toch behouden kan blijven.
Ik vind dat de kwestie lang genoeg geduurd heeft. De Vlaamse partijen moeten iets ondernemen.quote:Op woensdag 7 november 2007 13:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zou het echt helpen bij het vinden voor een oplossing van de problemen? Heeft radicalisatie en polarisatie ooit echt iets opgelost?
Daarom is het probleem nu ook zo dringend; totdat er een aanvaardbare oplossing is gevonden voor de kieskring, kunnen er formeel gezien geen federale verkiezingen worden gehouden.quote:Op woensdag 7 november 2007 13:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Vanaf wikipedia over BHV:
[..]
Hoe zit dat eigenlijk met ongrondwettelijke verkiezingen enzo?!
Die papen ook altijdquote:
Maar wie zal dat echt vooruit helpen?quote:Op woensdag 7 november 2007 13:24 schreef Aufruhr het volgende:
[..]
Ik vind dat de kwestie lang genoeg geduurd heeft. De Vlaamse partijen moeten iets ondernemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |