abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54415926
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 21:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Proper ? Nog nooit in Brussel geweest zeker ?
Gezien je nick wist je het misschien al .... maar in de Knack van 24 oktober staat een artikel "Overleven in de hoofstad", met Sint Joost ten Node als armste gemeenten van het gewest en zelfs heel België. (met een mediaan jaarkomen van alle belastingsaangiftes van 11888 Euro, in Vlaanderen is het 19313 Euro)
Geen "proper" beeld.
  † In Memoriam † dinsdag 6 november 2007 @ 22:04:09 #62
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_54415982
Eerder dus iets als Washington D.C., met ghetto's enzo.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_54416125
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 22:04 schreef Barbaaf het volgende:
Eerder dus iets als Washington D.C., met ghetto's enzo.
Het vervelende is dat al die voorstanders van het EU district nooit hun ideeën heel concreet uit de doeken doen.
In de VSA heeft Washington D.C. geen senator en geen stemgerechtigde vertegenwoordiger in het Congres. Ze hebben zoveel kiesmannen voor de presidentsverkiezingen als het minimum van "het aantal dat ze zouden hebben als ze een staat waren" en "het aantal kiesmannen van elke andere staat" (Daarmee hebben ze er dus drie, hoewel sommige kiesmannen uiteindelijk uit protest niet meestemmen omdat ze het systeem ondemocratisch vinden)
Maar uiteindelijk is de VSA wel één land, en elke inwoner van DC kan als hij wil verhuizen naar Seattle en Miami en dan is hij doodgewoon VSA-er.
Geen idee hoe dat dan moet in Europa...
  dinsdag 6 november 2007 @ 22:27:40 #64
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_54416685
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 22:08 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Het vervelende is dat al die voorstanders van het EU district nooit hun ideeën heel concreet uit de doeken doen.
In de VSA heeft Washington D.C. geen senator en geen stemgerechtigde vertegenwoordiger in het Congres. Ze hebben zoveel kiesmannen voor de presidentsverkiezingen als het minimum van "het aantal dat ze zouden hebben als ze een staat waren" en "het aantal kiesmannen van elke andere staat" (Daarmee hebben ze er dus drie, hoewel sommige kiesmannen uiteindelijk uit protest niet meestemmen omdat ze het systeem ondemocratisch vinden)
Maar uiteindelijk is de VSA wel één land, en elke inwoner van DC kan als hij wil verhuizen naar Seattle en Miami en dan is hij doodgewoon VSA-er.
Je zult dan ook iets moeten regelen met betrekking tot de politie. De kans is aanwezig dat Brussel een toevluchtsoord wordt voor allerlei geboefte. Een soort 'vrij parkeren' vakje zeg maar voor de Benalals van deze wereld.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 6 november 2007 @ 23:04:43 #65
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_54417797
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 22:08 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Elke inwoner van België kan ook verhuizen naar Frankrijk en Spanje of Nederland en terug als hij wil. Iedereen in de EU heeft in principe overal dezelfde rechten hé. Enige uitzondering is volgens mij nu Italië met die nieuwe uitzet-wet die ze daar gestemd hebben.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 6 november 2007 @ 23:11:10 #66
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_54417985
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 23:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Elke inwoner van België kan ook verhuizen naar Frankrijk en Spanje of Nederland en terug als hij wil. Iedereen in de EU heeft in principe overal dezelfde rechten hé. Enige uitzondering is volgens mij nu Italië met die nieuwe uitzet-wet die ze daar gestemd hebben.
Daarom hebben EU-rechten ook een januskop: in de praktijk zijn enkel kleine landen verplicht zich eraan te houden.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_54418010
Nog updates over de toekomst van Vlaanderen
pi_54418767
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 23:11 schreef Fastmatti het volgende:
Nog updates over de toekomst van Vlaanderen
You bet!
Daarnet op Nova opnieuw van onze noorderburen een reportage, deze keer over BHV, met interviews in Gooik met burgemeester Doomst, die al jarenlang voor de splitsing van het kiesdistrict pleit.
En ook een interview met Maingain.
pi_54418834
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 23:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat klopt niet he... als ik naar Nederland ga verlies ik al een hele hoop rechten (of mogelijkheden, als je dat liever wil) : ik kan er niet voor alles stemmen, kan geen kandidaat zijn, enz....
Ik heb hier al het voorbeeld aangehaald van de Finse autoriteiten die hun eigen inwoners niet zomaar de Zweedstalige Alandeilanden laten overnemen, die beperkingen zullen dan toch ook gelden voor iemand die niets met Finland of Zweden te maken heeft?
pi_54422598
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 23:41 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Dat klopt niet he... als ik naar Nederland ga verlies ik al een hele hoop rechten (of mogelijkheden, als je dat liever wil) : ik kan er niet voor alles stemmen, kan geen kandidaat zijn, enz....
Ik heb hier al het voorbeeld aangehaald van de Finse autoriteiten die hun eigen inwoners niet zomaar de Zweedstalige Alandeilanden laten overnemen, die beperkingen zullen dan toch ook gelden voor iemand die niets met Finland of Zweden te maken heeft?
Als je 3 jaar in Nederland blijft kan dat wel. Volgens mij geldt een versnelde regeling voor EU-burgers en anders is het 5 jaar. In Duitsland is het 10 jaar geloof ik.

Maarrr... je moet dan één van je paspoorten inleveren en daar zit meestal de pijn in.

Bedoelde je deze reportage eigenlijk?
http://www.novatv.nl/novaplayer/player169.html?bw=bb&player=wmp&id=rep-5567-0&x=28&y=9
Je moet wel bedenken dat die reportage is gemaakt door een Francofiele verslaggeefster die al 30 jaar in Parijs woont Dus als je het gekleurd vond dan weet je waar het aan ligt
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_54424530
Oeh ik kan niet wachten op de uitspraak.

Ik hoop echt (als vlaming) dat we geen toegevingen doen aan de walen inzake BHV
pi_54424999
Nog 03 uur, 7 minuten en 38 seconden voor de start van de Kamercommissie.

Olivier Maingain (FDF) lijkt Leterme het genadeschot gegeven te hebben. Hij liet vanmorgen weten dat "Leterme niet in staat is om de partijen te verzoenen over BHV". Opvallend is wel dat Leterme momenteel met Reynders (MR) praat over zijn voorstel, zónder Maingain.

Hoe dan ook lijkt een stemming onvermijdelijk. Leterme heeft geen mirakel, maar een achtste wereldwonder nodig om deze situatie nog recht te trekken...
pi_54425014
Ondertussen wordt Paola ongerust. Zij vraagt zich af wanneer zij en Albert terug naar Frankrijk kunnen. .
pi_54426014
quote:
Op woensdag 7 november 2007 11:24 schreef Heero87 het volgende:
Nog 03 uur, 7 minuten en 38 seconden voor de start van de Kamercommissie.

Olivier Maingain (FDF) lijkt Leterme het genadeschot gegeven te hebben. Hij liet vanmorgen weten dat "Leterme niet in staat is om de partijen te verzoenen over BHV". Opvallend is wel dat Leterme momenteel met Reynders (MR) praat over zijn voorstel, zónder Maingain.

Hoe dan ook lijkt een stemming onvermijdelijk. Leterme heeft geen mirakel, maar een achtste wereldwonder nodig om deze situatie nog recht te trekken...
Ook Milquet zit nu bij Reynders en Leterme. Volgens de VRT is Maingain er niet bij omdat Leterme dat weigerde...
  woensdag 7 november 2007 @ 12:42:28 #75
66825 Reya
Fier Wallon
pi_54426694
quote:
MR vraagt uitstel stemming BHV
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
MR-voorzitter Didier Reynders vraagt
een uitstel van de stemming over
Brussel-Halle-Vilvoorde deze namiddag
in de Kamercommissie Binnelandse Zaken.

De MR blijft bereid om voort te praten
over de voorstellen van formateur
Leterme. Maar volgens Reynders kan het
niet dat de Vlamingen eenzijdig hun wil
opleggen aan de Franstaligen.

Als er vanmiddag gestemd wordt, is het
voor de MR gedaan met de
onderhandelingen over
Brussel-Halle-Vilvoorde.
Dit viel natuurlijk te verwachten; de vraag is nu of de Vlamingen daarmee akkoord gaan zonder dat er de contouren van een concreet akkoord zijn.
pi_54426780
quote:
Op woensdag 7 november 2007 12:42 schreef Reya het volgende:

[..]

Dit viel natuurlijk te verwachten; de vraag is nu of de Vlamingen daarmee akkoord gaan zonder dat er de contouren van een concreet akkoord zijn.
Die hebben ze natuurlijk zelf ook niet geschept... Leterme heeft een hoop voorstellen op tafel gelegd die als basis voor onderhandelingen kunnen dienen, een concreet voorstel heeeft hij niet gedaan. De N-VA heeft zelfs al laten weten dat zelfs een deel van die voorstellen ook voor hen nuet kunnen...
pi_54426783
quote:
Op woensdag 7 november 2007 12:42 schreef Reya het volgende:

[..]

Tuurlijk willen ze een uitstelling
  woensdag 7 november 2007 @ 12:48:43 #78
66825 Reya
Fier Wallon
pi_54426820
quote:
Op woensdag 7 november 2007 12:46 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Die hebben ze natuurlijk zelf ook niet geschept... Leterme heeft een hoop voorstellen op tafel gelegd die als basis voor onderhandelingen kunnen dienen, een concreet voorstel heeeft hij niet gedaan. De N-VA heeft zelfs al laten weten dat zelfs een deel van die voorstellen ook voor hen nuet kunnen...
Als je over zulke abstracte zaken al dergelijke onenigheid hebt, wordt de basis voor coalitievorming wel erg mager.
pi_54426869
quote:
Op woensdag 7 november 2007 12:48 schreef Reya het volgende:

[..]

Als je over zulke abstracte zaken al dergelijke onenigheid hebt, wordt de basis voor coalitievorming wel erg mager.
Ach, zelfs als er al een regering komt, is de vraag niet of ze zal vallen, maar wanneer... Dit houdt in ieder geval nooit stand tot 2011.
pi_54426934
Het zou ontzettend laf zijn als men zich niet aan hun eigen ultimatum houdt.
pi_54426949
quote:
Op woensdag 7 november 2007 12:54 schreef Fastmatti het volgende:
Ooit een politicus gezien die niet op z'n schreden terugkwam?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_54427006
quote:
Op woensdag 7 november 2007 12:54 schreef Fastmatti het volgende:
ik hoop dat ze deze keer niet zo laf zullen zijn
pi_54427025
quote:
Op woensdag 7 november 2007 12:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ooit een politicus gezien die niet op z'n schreden terugkwam?
Hitler?
pi_54427222
quote:
Op woensdag 7 november 2007 12:57 schreef Aufruhr het volgende:

[..]

ik hoop dat ze deze keer niet zo laf zullen zijn
Zou het echt helpen bij het vinden voor een oplossing van de problemen? Heeft radicalisatie en polarisatie ooit echt iets opgelost?
pi_54427631
quote:
Op woensdag 7 november 2007 13:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zou het echt helpen bij het vinden voor een oplossing van de problemen? Heeft radicalisatie en polarisatie ooit echt iets opgelost?
Papen en nathouden ook niet.
  woensdag 7 november 2007 @ 13:22:50 #86
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_54427637
Vanaf wikipedia over BHV:
quote:
Bezwaren Grondwettelijk Hof
Het voortbestaan van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde is actueel geworden door een uitspraak van het Grondwettelijk Hof van België. Dat oordeelde in een arrest in 2003 (toen nog Arbitragehof geheten) dat de huidige indeling van België in kieskringen onhoudbaar is. Daar waar elders in België de kieskringen overeenkomen met de provincies, is dat in Vlaams-Brabant en Brussel niet het geval. Dit vormt een onaanvaardbare ongelijkheid. Het Hof gaf de politiek tot de volgende federale verkiezingen, die gepland stonden voor 24 juni 2007, de tijd om de kwestie op te lossen, anders zouden de verkiezingen ongrondwettelijk zijn.

De Vlaamse partijen zagen in het arrest steun voor hun eis tot splitsing van de kieskring. In ieder geval is duidelijk dat een oplossing noodzakelijk is. De Franstalige partijen benadrukken dat het Hof nergens een splitsing oplegt en zien ook een terugkeer naar de oude arrondissementele kieskringen als mogelijke oplossing, zodat BHV toch behouden kan blijven.
Hoe zit dat eigenlijk met ongrondwettelijke verkiezingen enzo?!
pi_54427688
quote:
Op woensdag 7 november 2007 13:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik vind dat de kwestie lang genoeg geduurd heeft. De Vlaamse partijen moeten iets ondernemen.
  woensdag 7 november 2007 @ 13:27:55 #88
66825 Reya
Fier Wallon
pi_54427776
quote:
Op woensdag 7 november 2007 13:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Vanaf wikipedia over BHV:
[..]

Hoe zit dat eigenlijk met ongrondwettelijke verkiezingen enzo?!
Daarom is het probleem nu ook zo dringend; totdat er een aanvaardbare oplossing is gevonden voor de kieskring, kunnen er formeel gezien geen federale verkiezingen worden gehouden.
pi_54427876
quote:
Op woensdag 7 november 2007 13:22 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Papen en nathouden ook niet.
Die papen ook altijd .

Maar geleidelijke overgang werkt vaak niet onaardig hoor. Tsjechie en Slowakije zijn ook in goed overleg uit elkaar gegaan b.v.
pi_54427912
quote:
Op woensdag 7 november 2007 13:24 schreef Aufruhr het volgende:

[..]

Ik vind dat de kwestie lang genoeg geduurd heeft. De Vlaamse partijen moeten iets ondernemen.
Maar wie zal dat echt vooruit helpen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')