abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54011768
Heb jij een bepaalde aantrekkingskracht tot een bepaalde cultuur? Ik wel, ik heb sinds jongs af aan altijd wat met de keltische cultuur gehad. Zo heb ik altijd veel warme gevoelens bij landen als Schotland en Ierland, en ben ik ook zeer geinteresseerd in die historie en cultuur van dat gebied. Ik ben nog altijd van plan om daar eens een tijd te gaan verblijven en het daar te gaan verkennen.

Hebben jullie dat ook met een bepaalde cultuur of gebied?
  donderdag 18 oktober 2007 @ 15:41:33 #2
111528 Viajero
Who dares wins
pi_54011956
Ja, ik heb dat met de Latijns-Amerikaanse cultuur, en in mindere mate ook met de mediterrane culturen.

Komt omdat ik in een Mexicaanse wijk in de VS heb gewoond, en de warmte van de mensen, het eten, de muziek hebben me vanaf de eerste kennismaking gefascineerd.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_54012035
oude cultuur, zoals van griekenland en egypte.
Verbazingwekkend mooi, en interresant.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 18 oktober 2007 @ 16:04:04 #5
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_54012271
Ik heb altijd al wat met de Japanse cultuur gehad. Het is erg jammer dat ze onderontwikkelde opvattingen hebben wat bepaalde kwesties betreft.

En met de Oud-Romeinse/Griekse cultuur. Op sommige punten lijken ze zoveel meer geavanceerd dan hoe de mens op dit moment leeft.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_54012513
De Amerikaanse cultuur. Dat is nogal breed en complex, maar ik vind het buitengewoon interessant.
pi_54012560
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 16:16 schreef Evil_Jur het volgende:
De Amerikaanse cultuur. Dat is nogal breed en complex, maar ik vind het buitengewoon interessant.
het is ook meteen de jongste cultuur denk ik. dus het is nog erg kneedbaar.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_54012739
tvp
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_54012798
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 16:19 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het is ook meteen de jongste cultuur denk ik. dus het is nog erg kneedbaar.
Van veel zaken liggen de wortels natuurlijk al ver in het verleden, dus die kunnen niet genegeerd worden. In die zin is de Amerikaanse cultuur maar tot op zekere hoogte jong te noemen. En laten we ook de vele verschillende culturen van de Indianen niet vergeten.

Het is heel moeilijk om Amerikaanse cultuur als 1 fenomeen te beschrijven, ik gebruik de term Amerikaanse cultuur dan ook als verzamelnaam voor alles wat met de VS te maken heeft op cultureel gebied. Niet alles daarvan vind ik even leuk, maar de meeste zaken wel.

Ik denk overigens dat ik ook voor andere culturen een diepere interesse zou kunnen ontwikkelen, zo vind ik de Chinese cultuur bijvoorbeeld ook fascinerend. Echter is de Amerikaanse cultuur toch wel mijn passie.
pi_54013090
Italië.
What Would Goku Do
pi_54013256
Rusland. Met name de cultuur van het gewone volk, niet de staatscultuur.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 17:08:56 #12
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_54013325
Bij mij is het meer de vraag met welke cultuur ik niets/weinig heb...

uitspringende culturen zijn voor mij midden-oosters, latijns amerikaans, keltisch en Oostelijk Azie. (Tibet tot Japan).
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_54013377
Me 2, de Keltische en de Aziatische culturen.

Dat komt waarschijnlijk door mijn indo-european genenpoel
  donderdag 18 oktober 2007 @ 19:25:13 #14
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54015859
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 15:56 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb dat heel erg met de joodse cultuur.
Dit, plus de Mediterrane, en dan vooral de Italiaanse en ook wel de Marokkaanse en de Joegoslavische.
En natuurlijk de Friese
pi_54015954
  • Islamitische cultuur.
  • Turkse cultuur (pre-Islamitische Turken, Seltsjoeken, Ottomanen, etc.).

+ Enlarge picture

[ Bericht 19% gewijzigd door TheMagnificent op 18-10-2007 20:49:36 ]
  •   donderdag 18 oktober 2007 @ 19:54:26 #16
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_54016443
    Ik heb iets met de Angelsaksische cultuur, vooral de Engelse cultuur trekt me enorm, de tradities, de plek die sport in neemt in de samenleving, de oude gebruiken etc.
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_54018265
    De Joodse cultuur, Italië, Japan, Spanje, Chili.
    God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
    pi_54018812
    De Grieken en de Romeinen natuurlijk.

pi_54018837
    Ik heb dat heel erg met de byfillus essensus cultuur van yakult!

(serieus heb ik het trouwens heel erg met de russische cultuur)
    Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
    pi_54021327
    De klassieke Romeinen en Grieken.
    pi_54022026
    Ook ik ben helemaal verzot op Ierland. Waarom? Prachtige volksmuziek, prachtig landschap, prachtig volk, lekker bier, lekkere whiskey. Alles wat Ierland is, is prachtig.
      vrijdag 19 oktober 2007 @ 04:43:55 #22
    152583 Schlumberger
    Voeten niet op de bank a.u.b.
    pi_54025373
    Leuk topic

Al het noordelijke heeft mijzelf altijd wel aangetrokken. Mijn familie is Fries, maar ik voel me ook vaak gemakkelijk bij Scandinavische mensen. Geen idee waarom, eigenlijk
      vrijdag 19 oktober 2007 @ 04:47:55 #23
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_54025389
    Ancient Egypt. .

, , .
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      vrijdag 19 oktober 2007 @ 04:48:28 #24
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_54025390
    quote:
    Op vrijdag 19 oktober 2007 04:47 schreef Harajuku. het volgende:
    Ancient Egypt. .

, , .
    Tot die kut Cleopatra en aanhang kwam. .
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:01:54 #25
    92711 hasse8
    Semper ad meliora
    pi_54037122
    Oj, waar zal ik beginnen...

Op de lagere school was ik mateloos geboeid door de Azteken, Tolteken, en Noord Amerikaanse indianen, en dan vooral de prairie-indianen (maar dat laatste zal wel door Winitoo en Old Shatterhand komen )
    Later was ik zeer gefascineerd door de Kelten en Toeareg.. (dat is dan weer de schuld van andere kinderboeken )
    Nu? Ik heb wat met Groot Brittanië, dat vind ik een geweldig land! Dus de Angelsaksische en Keltische cultuur.
    Joodse cultuur ben ik mee opgegroeid, net als de Indische (de Indisch-Nederlandse om precies te zijn) dus dat is geen fascinatie maar een soort thuis zijn...

Verder vind ik eigenlijk élke cultuur interessant, van onze eigen Nederlandse tot Japan, Midden Oosten en het Verre Oosten... Ik ga ervan uit dat je van alles wat kan leren, en wat is er nu leuker dan je verdiepen in een cultuur die niet de jouwe is? Het verrijkt je leven, daar ben ik van overtuigd! Neem nou IJsland, das toch bere interessant? Bjork is zo maf als een looien deur, zou dat komen omdat ze daar geen bomen hebben? Daar is serieus onderzoek naar gedaan, wisten jullie dat?
    pi_54037436
    Schotse.
    Geen idee maar gewoon als je docu ziet altijd vredig daar en altijd openhartig.
    Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
    pi_54037482
    Doen anderen hier ook wat met hun favoriete cultuur? Reizen, studeren, lezen, schrijven, enzovoorts?
    pi_54037512
    Ben tweemaal naar Rome geweest. Athene is er nog niet van gekomen. Heb examen gedaan in Latijn en Grieks en ook korte tijd Klassieke Talen gestudeerd.
      vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:24:15 #29
    27257 qwerty_x
    Tudo jóia !!
    pi_54037565
    quote:
    Op vrijdag 19 oktober 2007 19:19 schreef Evil_Jur het volgende:
    Doen anderen hier ook wat met hun favoriete cultuur? Reizen, studeren, lezen, schrijven, enzovoorts?
    er wonen, telt dat ook ?
    zonnig Brasil
      vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:27:53 #30
    92711 hasse8
    Semper ad meliora
    pi_54037623
    Groot Brittanië kom ik regelmatig (maar dat komt dan ook omdat ik veel Engelse vrienden heb). Verder lees ik graag historische romans, naslagwerken en biografieën. Ik wil eigenlijk nog graag Gaelic leren, en dan allemaal (tenminste Schots Gaelic, Iers Gaelic en Welsh), maar dat zal wel effe duren.... Het zijn niet de makkelijkste talen ter wereld.
    pi_54049452
    Thuis: Moluks

Interesse: Indonesie/Nl-Indie, Islamitische, Oceanische

Dit gezegd hebbende verlang ik sterk naar een bord verse bami dus tot zo
    Lawamena hitihala Lawamena haulala
    pi_54049500
    De Groot-Europese cultuur
    pi_54049907
    quote:
    Ik studeer slavische talen en culturen
    Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
    pi_54049944
    quote:
    Ik kijk sowieso altijd wel reportages erover mochten die langskomen op tv (Discovery of Nat. Geographic) en lees er weleens boeken over. Ik heb ooit eens overwogen om Keltische Talen & Cultuur te gaan studeren, maar dit heb ik uiteindelijk toch maar niet gedaan.
    pi_54060050
    Van vroeg af aan altijd al de Romeinse/Griekse/Egyptische geschiedenis. Van huisuit de Nederlands-Indische en Molukse geschiedenis. Door films als Once Were Warriors en Whale Rider ook de cultuur van de Maori..
    "Some of the shows on the network are not my cup of tea... mainly because I don't like huge pieces of sh** in my tea." Aziz on MTV
    pi_54060286
    quote:
    Op zaterdag 20 oktober 2007 21:58 schreef JMarsden het volgende:
    Van vroeg af aan altijd al de Romeinse/Griekse/Egyptische geschiedenis. Van huisuit de Nederlands-Indische en Molukse geschiedenis. Door films als Once Were Warriors en Whale Rider ook de cultuur van de Maori..
    Oceania
    Lawamena hitihala Lawamena haulala
      zondag 21 oktober 2007 @ 00:00:23 #37
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_54062693
    Afrika en specifiek Oost-Afrika / Uganda. Elke keer als ik er kom valt er een warme deken over me heen en heb ik het gevoel thuis te zijn tussen familie (alhoewel ik dat natuurlijk niet ben als mzungu
    pi_54069688
    ik heb good ol' fashioned gymnasium gedaan; maar de Scythische cultuur heeft me altijd erg geinteresseerd. Jammer dat daar op zich weinig over gepubliceerd wordt.
    It needs be aware of the war being common and justice strife
    and everything becoming in accordance with strife and necessity.
      zondag 21 oktober 2007 @ 18:03:25 #39
    45563 Djaser
    Holy monk yorp
    pi_54073640
    Ik vind eigenlijke alle culturen uit het verleden wel interessant t/m ca/ 1500. In 'een cultuur' geloof ik niet zo omdat er geen echte grenzen zijn en alles elkaar beïnvloed.
      zondag 21 oktober 2007 @ 18:19:05 #40
    81237 releaze
    best of both worlds
    pi_54073936
    tja. de westerse cultuur spreekt me wel heel erg aan niet erg exotisch, i know, maar verschrikkelijk interessant wel, omdat ik overal om me heen ermee geconfronteerd wordt. en hoe zit die westerse cultuur in mij, en hoe beinvloed het mij? maakt het gewoon heel persoonlijk, HEEL persoonlijk. diepgaand, alles. erg mooi. voor de rest interesseer ik me voor 'warme' culturen.. of eerder, hoe zit dat nou met het temperatuurverschil binnen verschillende culturen?
    pi_54074568
    quote:
    Op donderdag 18 oktober 2007 23:36 schreef Fides het volgende:
    De klassieke Romeinen en Grieken.
    deze plus japan en duitsland
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_54078115
    Griekse, Romeinse en Byzantijnse cultuur wat betreft geschiedenis en de Italiaanse van het heden.
    pi_54101668
    Romeinen, en de Duitsers vanaf zo rond de middeleeuwen. En natuurlijk onze eigen Nederlandse cultuur.
    Ich bin der Führer.
    pi_54101676
    Met de Duitse. En met de precolombiaanse culturen, met name de Maya.
    pi_54149240
    Joodse cultuur.

En de Italiaanse.
    'Wish I was old and a little sentimental'
    Porcupine Tee - Normal
    pi_54153919
    Die van antiek Sparta en de Japanse. En die van Nederland en Duitsland en de antieke Germanen, maar dat is eigenlijk hetzelfde natuurlijk.
    pi_54192978
    Ek het baie interesse vir die Afrikaner kuluur.

Nie alleen die taal nie.
    Ja, dat is een pseudoniem.
    pi_54238639
    De Romeinse en Indiase cultuur(van oorsprong mijn afkomst)
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 08:21:49 #49
    57360 Appie_HK
    I enjoy life
    pi_54257721
    Ierse en Chinese cultuur. Ierland vanwege dat ik daar hebt gewerkt en een hele goeie tijd hebt gehad. Mooie land, mooie cultuur (wat heel oud is), prachtige mensen, aardige mensen, mooi natuur, temple street. en ga zo maar door.

Chinees cultuur vanwege dat ik ermee getrouwd ben en mijn zoontje is half Chinees en ik woon in HK. En dan heb je nog... lekker eten, mooi natuur, helaas soms wat teveel smog, mooie panorama view, mooie wandel gebieden, het cultuur, hechte familie banden, zeer goeie vrienden. Heb ik al gezegd dat je lekker kan eten hiero. ;-). Mooi vuurwerk spektakel (2x per jaar), super openbaar vervoer en etc.
    pi_54272452
    Afrika boeit me enorm, Amerika ook, fascinerend land.. Het Midden Oosten vind ik ook wel interessant materie
    know'm sayin?
    word? word.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')