Waarom? Zeg je dat ook tegen een werknemer in bijvoorbeeld een fabriek; "Ach hij moet z'n handen laten spreken...". Je werkt in Nederland dus dien je imo. binnen een jaar de taal van het land te spreken. En zoniet, dan sodemieter je maar lekker opquote:Op dinsdag 27 november 2007 22:52 schreef TNA het volgende:
En waarom zou Farfan Nederlands moeten leren? Om zijn voeten te laten spreken?
Zweeds is dan ook tof. Die Farfan praat gewoon overal Engels en heeft het voor zijn werk geen Nederlands nodig. Tsja, wat zou je dan moeite doen als je verzekerd bent van een miljoenen inkomen?quote:Op dinsdag 27 november 2007 22:54 schreef PieterBas het volgende:
Nou ja, als je langer dan een paar jaar in een land voetbalt/woont mag je toch wel verwachten dat je taal een beetje kan spreken.
Ik doe hier ook de moeite om te taal te leren, zelfs als ik hier maar een paar maandjes ben
En wie heeft er last van als Farfan geen Nederlands spreekt?quote:Op dinsdag 27 november 2007 22:55 schreef Frasier het volgende:
[..]
Waarom? Zeg je dat ook tegen een werknemer in bijvoorbeeld een fabriek? "Ach hij moet z'n handen laten spreken". Je werkt in Nederland dus dien je imo. binnen een jaar de taal van het land te spreken. En zoniet, dan sodemieter je maar lekker op
Het gaat er niet om of iemand er last van heeft. Ik walg gewoon van mensen met zo'n luie en ongeinteresseerde instelling. Als je in een ander land verblijft is het geven en nemen, en nemen doet hij hier al genoeg. 5 jaar in een land wonen en dan nog niet de taal spreken, schandaligquote:Op dinsdag 27 november 2007 22:56 schreef TNA het volgende:
[..]
En wie heeft er last van als Farfan geen Nederlands spreekt?
TSquote:Op dinsdag 27 november 2007 22:56 schreef TNA het volgende:
[..]
En wie heeft er last van als Farfan geen Nederlands spreekt?
Hij geeft ook wel genoeg. Sukkel.quote:Op dinsdag 27 november 2007 22:59 schreef Frasier het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of iemand er last van heeft. Ik walg gewoon van mensen met zo'n luie en ongeinteresseerde instelling. Als je in een ander land verblijft is het geven en nemen, en nemen doet hij hier al genoeg.
Farfan komt naar Nederland, merkt dat zijn medespelers Engels kunnen, dat hij een deel van de tijd in het buitenland zit en dat hij eigenlijk helemaal geen Nederlands nodig heeft. Ik geef hem groot gelijk zijn tijd in andere dingen te steken.quote:Op dinsdag 27 november 2007 22:59 schreef Frasier het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of iemand er last van heeft. Ik walg gewoon van mensen met zo'n luie en ongeinteresseerde instelling. Als je in een ander land verblijft is het geven en nemen, en nemen doet hij hier al genoeg. 5 jaar in een land wonen en dan nog niet de taal spreken, schandalig.
Ach, meer kan je ook eigenlijk niet van types als Farfan verwachtenquote:Op dinsdag 27 november 2007 23:02 schreef TNA het volgende:
[..]
Farfan komt naar Nederland, merkt dat zijn medespelers Engels kunnen, dat hij een deel van de tijd in het buitenland zit en dat hij eigenlijk helemaal geen Nederlands nodig heeft. Ik geef hem groot gelijk zijn tijd in andere dingen te steken.
Hij spreekt ook geen engels. Er moet een tolk bijkomen staan om hem te kunnen interviewen. Ik denk dat hij Spaans spreekt ofzo.quote:Op dinsdag 27 november 2007 23:02 schreef TNA het volgende:
[..]
Farfan komt naar Nederland, merkt dat zijn medespelers Engels kunnen, dat hij een deel van de tijd in het buitenland zit en dat hij eigenlijk helemaal geen Nederlands nodig heeft. Ik geef hem groot gelijk zijn tijd in andere dingen te steken.
idd en niet alle voetballers zijn zulke heldere lichten dat ze makkelijk een 2de taal lerenquote:Op dinsdag 27 november 2007 23:08 schreef TC03 het volgende:
Ik vind het ook debiel, maarja, hij is hier niet om zich permanenent in Nederland te vestigen. 't Is meer een expat.
Eerst schrijven dat het een kutneger is en dan je post edittenquote:Op dinsdag 27 november 2007 23:03 schreef Frasier het volgende:
[..]
Ach, meer kan je ook eigenlijk niet van types als Farfan verwachten
Ik vind het ook sympathiek als een buitenlandse voetballer Nederlands probeert te spreken, maar ik kan me net zo goed voorstellen dat ze de moeite niet willen nemen. Voor hetzelfde geld vertrekt hij binnenkort en doet hij er nooit meer wat mee.quote:Op dinsdag 27 november 2007 23:15 schreef DANILXL het volgende:
[..]
Hij spreekt ook geen engels. Er moet een tolk bijkomen staan om hem te kunnen interviewen. Ik denk dat hij Spaans spreekt ofzo.
Ik moet altijd denken aan Litmanen en Ronaldo, die proberen gewoon in het Nederlands te antwoorden. Laatst zag ik ook een voetballer die in een paar maanden vloeiend Nederlands sprak. Steinsson geloof ik
Ik heb liever een antwoord in gebrekkig nederlands dan een ongeinteresseerde voetballer die in zijn moedertaal antwoordt.
Eerder Portugees en Spaans bij PSV.quote:Op dinsdag 27 november 2007 23:02 schreef TNA het volgende:
[..]
Hij betaald in 1 jaar meer belasting dan jouw hele familie bij elkaar waarschijnlijkquote:Op dinsdag 27 november 2007 22:59 schreef Frasier het volgende:
Als je in een ander land verblijft is het geven en nemen, en nemen doet hij hier al genoeg.
Perez spreekt ook gewoon vloeiend Nederlands..(ok, die speelt al wat langer in Nederland). Nu hebben veel Scandinaviers niet heel veel moeite met de Nederlandse taal..quote:Op dinsdag 27 november 2007 23:15 schreef DANILXL het volgende:
[..]
Hij spreekt ook geen engels. Er moet een tolk bijkomen staan om hem te kunnen interviewen. Ik denk dat hij Spaans spreekt ofzo.
Ik moet altijd denken aan Litmanen en Ronaldo, die proberen gewoon in het Nederlands te antwoorden. Laatst zag ik ook een voetballer die in een paar maanden vloeiend Nederlands sprak. Steinsson geloof ik
Ik heb liever een antwoord in gebrekkig nederlands dan een ongeinteresseerde voetballer die in zijn moedertaal antwoordt.
Dat komt hem dan helemaal mooi uitquote:Op dinsdag 27 november 2007 23:17 schreef Emimich het volgende:
[..]
Eerder Portugees en Spaans bij PSV.
Ik verwacht dat meneer netjes staatsburger is van Monaco of een dergelijk ander landquote:Op dinsdag 27 november 2007 23:18 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Hij betaald in 1 jaar meer belasting dan jouw hele familie bij elkaar waarschijnlijk
quote:Op dinsdag 27 november 2007 23:18 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Hij betaalt in 1 jaar meer belasting dan jouw hele familie bij elkaar waarschijnlijk
Goh, nogal logisch als het zo makkelijk is om miljoenen te verdienen wanneer je goed tegen een balletje kan trappenquote:Op dinsdag 27 november 2007 23:18 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Hij betaald in 1 jaar meer belasting dan jouw hele familie bij elkaar waarschijnlijk
ja, idd en dan zijn de mensen verontwaardigd dat de topmannen zoveel verdienen. Dan kan ik me nog eerder in de salarissen van de topmannen vinden dan in de salarissen van de voetballers.quote:Op dinsdag 27 november 2007 23:22 schreef Frasier het volgende:
[..]
Goh, nogal logisch als je zo makkelijk miljoenen kan verdienen als je goed tegen een balletje kan trappen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |