Toen was ze 14?quote:Op zaterdag 24 november 2007 02:59 schreef Logitik het volgende:
Twee jaar geleden, toen ik haar heb leren kennen, hebben wij af en toe ook gezoend met elkaar.
Ja dit klopt niet helemaal. Ze was toen 15, ze is nu bijna 17. "ongeveer twee jaar geleden dus"quote:
dank jequote:Op zondag 25 november 2007 11:05 schreef Emel het volgende:
Opgeschoond. Graag het verzoek om vanaf nu inhoudelijk te reageren. Dus geen bagger meer.
Eens met bovenstaande. Ondanks dat alles erop en eraan zit, zit zij nog in haar puberteitsfase. Niet aan beginnen, is mijn advies. 8 ŕ 9 jaar leeftijdsverschil is in deze leeftijd echt veel te groot.quote:Op zondag 25 november 2007 11:26 schreef TheChemeng het volgende:
(...) (jullie leven eigenlijk in twee verschilende werelden en dat moet je ook durven toe te geven). (...)
Ik denk dat je gewoon even een reality check moet doen en de waarheid onder ogen komen...
Ja dat dus iddquote:Op zondag 25 november 2007 11:26 schreef TheChemeng het volgende:
Persoonlijk vind ik het verschil veel te groot (jij staat al minstens 5 jaar op eigen voeten en zij zit nog op de middelbare school). Als je wil wachten tot ze 18 is dan moet je het zelf weten hoor, maar als het mijn zus of nichtje was zou ik toch even een hartig woordje met je komen spreken (jullie leven eigenlijk in twee verschilende werelden en dat moet je ook durven toe te geven).
Een ander feit is dat dit soort relaties, zelfs als je wacht gewoon bitter weinig kans maken puur door het leeftijdsverschil. Als jullie 25 en 35 waren dan is het geen probleem gezien je beide volwassen bent. Als ze gaat studeren en wat mensen leert kennen ben jij waarschijnlijk zo verleden tijd. Zelfs al ben je nog zo lief en nog zo aardig, ze moet gewoon nog opgroeien (en natuurlijk vind ze jou leuk, rijbewijs, geld, en haar vriendinnnen vinden het geweldig).
Ik denk dat je gewoon even een reality check moet doen en de waarheid onder ogen komen...
Dat zal nog wel eens tegen kunnen vallen.quote:Op zondag 25 november 2007 11:26 schreef TheChemeng het volgende:
(en natuurlijk vind ze jou leuk, rijbewijs, geld, en haar vriendinnnen vinden het geweldig).
quote:Op zaterdag 24 november 2007 03:01 schreef Logitik het volgende:
[..]
Ja dit klopt niet helemaal. Ze was toen 15, ze is nu bijna 17. "ongeveer twee jaar geleden dus"
Kan inderdaad maar geld en een rijbewijs doen het goed op de middelbare school, als je dan ook nog een VW golfje hebt...quote:Op zondag 25 november 2007 12:05 schreef Addict89 het volgende:
Dat zal nog wel eens tegen kunnen vallen.
In bepaalde kringen zal dat inderdaad voldoende zijn om een relatie te beginnen ja.quote:Op zondag 25 november 2007 12:07 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
Kan inderdaad maar geld en een rijbewijs doen het goed op de middelbare school, als je dan ook nog een VW golfje hebt...
Volgens mij is dat niet helemaal wat ie bedoeldquote:Op zondag 25 november 2007 12:38 schreef Addict89 het volgende:
[..]
In bepaalde kringen zal dat inderdaad voldoende zijn om een relatie te beginnen ja.
Ik snap je, en dat is natuurlijk ook waar, het is een mooi bijkomend voordeel. Maar zo kwam het bij hem niet over met de zin 'natuurlijk vind ze je leuk, want je hebt een rijbewijs, geld en haar vriendinnen vinden het stoer'.quote:Op zondag 25 november 2007 12:40 schreef liefie_ het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet helemaal wat ie bedoeld
Meer dat het bij draagt aan het "sprookje" / totaal plaatje
Ik bedoel een oudere jongen met een eigen woning/kamer en een auto is heel wat anders dan een knullie van 17 die om 11 uur thuis moet zijn van zn ouders en je op zn fiets op komt halen
snap je wat ik bedoel te zeggen
Ik denk dat hij (ik iig bedoeld) Natuurlijk vind ze je leuk door dat totaal plaatje sta je veel meer op een voetstuk dan haar gemiddelde klasgenootjequote:Op zondag 25 november 2007 12:43 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Ik snap je, en dat is natuurlijk ook waar, het is een mooi bijkomend voordeel. Maar zo kwam het bij hem niet over met de zin 'natuurlijk vind ze je leuk, want je hebt een rijbewijs, geld en haar vriendinnen vinden het stoer'.
Ik snap hetquote:Op zondag 25 november 2007 12:45 schreef liefie_ het volgende:
[..]
Ik denk dat hij (ik iig bedoeld) Natuurlijk vind ze je leuk door dat totaal plaatje sta je veel meer op een voetstuk dan haar gemiddelde klasgenootje
Maw zij heeft ook geen reeel beeld van de TS
Graag gedaan hoorquote:
Toch wel hoor, de kans is een heel stuk groter dat het niet gaat werken dan dat het wel gaat werken.quote:Op zondag 25 november 2007 12:55 schreef Addict89 het volgende:
Ik snap het. Vind het overigens in sommige gevallen wel kunnen, dit is iets wat erg afhankelijk is van de personen en waar dus zo niet echt iets zinnigs over te zeggen valt.
Ik denk dat dat vooral iets is wat de betrokken partijen zich zelf voor houden en zij zijn natuurlijk altijd de uitzondering...quote:Op zondag 25 november 2007 12:55 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Ik snap het. Vind het overigens in sommige gevallen wel kunnen, dit is iets wat erg afhankelijk is van de personen en waar dus zo niet echt iets zinnigs over te zeggen valt.
Je slaat de spijker op z'n kop. Het kan bijvoorbeeld ook zo zijn dat het wat spannender is dan een meid van 21 aan de haak slaan, omdat een meisje van bijna 17 toch eigenlijk niet geaccepteerd is door de maatschappij.quote:Op zondag 25 november 2007 13:04 schreef liefie_ het volgende:
[..]
Ik denk dat dat vooral iets is wat de betrokken partijen zich zelf voor houden en zij zijn natuurlijk altijd de uitzondering...
Volgens mij werkt het idd zelden en hoe zeg je dat... Zijn de motiven van beiden partijen alles behalve wat ze lijken te zijn zeg maar (ik bedoel het meisje zal wel iets van een vader figuur zoeken etc en de jongen is gecharmeerd van de simpelheid van het leven van een 16 jarige of zo... ik heb geen psychologie gestudeerd dus ik weet het ook allemaal niet precies maar ik bedoel de motiven zullen zelden puur liefde zijn)
Als de relatie goed is en voor beiden werkt kan je toch als partij wel terecht zeggen dat je een uitzondering bent. Wat betreft die motieven, dat is denk ik voornamelijk bij korte termijn relaties zo, als het wat langer duurt moet er toch wat meer zijn dan je aangetrokken voelen tot een vader figuur, of dat het zo ontzettend spannend is om iemand van 17 aan de haak te slaan. In het geval van TS kan het inderdaad zo zijn dat de motieven niet helemaal zuiver zijn.quote:Op zondag 25 november 2007 13:04 schreef liefie_ het volgende:
[..]
Ik denk dat dat vooral iets is wat de betrokken partijen zich zelf voor houden en zij zijn natuurlijk altijd de uitzondering...
Tja, dat is bij elke relatie die je begint zo (bij een leeftijdsverschil is die kans wel wat groter ja). Is dat een reden om er maar niet aan te beginnen?quote:Op zondag 25 november 2007 13:00 schreef TheChemeng het volgende:
Toch wel hoor, de kans is een heel stuk groter dat het niet gaat werken dan dat het wel gaat werken.
Als je waarschijnlijk gedurende het proces iets stuk gaat maken wel ja. Als ik met een strenge moslima een relatie begin waarvan ik eigenlijk al weet dat het niet gaat werken, ben ik uiteindelijk wel medeverantwoordelijk voor het verbreken van de relatie tussen haar en haar ouders. Als je als 25 jarige een relatie aangaat met een meisje van 16, is dat waarschijnlijk niet goed voor de relatie tussen het meisje en haar ouders.quote:Op zondag 25 november 2007 13:35 schreef Addict89 het volgende:
Tja, dat is bij elke relatie die je begint zo (bij een leeftijdsverschil is die kans wel wat groter ja). Is dat een reden om er maar niet aan te beginnen?
Maar je kunt toch nooit weten of iets voor langer is als je elkaar net leert kennen? En in het begin lijkt allesquote:Op zondag 25 november 2007 13:35 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Als de relatie goed is en voor beiden werkt kan je toch als partij wel terecht zeggen dat je een uitzondering bent. Wat betreft die motieven, dat is denk ik voornamelijk bij korte termijn relaties zo, als het wat langer duurt moet er toch wat meer zijn dan je aangetrokken voelen tot een vader figuur, of dat het zo ontzettend spannend is om iemand van 17 aan de haak te slaan. In het geval van TS kan het inderdaad zo zijn dat de motieven niet helemaal zuiver zijn.
[..]
Tja, dat is bij elke relatie die je begint zo (bij een leeftijdsverschil is die kans wel wat groter ja). Is dat een reden om er maar niet aan te beginnen?
Kan zijn. Maar ik heb wel ervaring met de situatie van TS, en jij (e.a.) waarschijnlijk niet. Dan had jij het misschien ook anders gezien. En sowieso ben jij ook maar 4 jaar ouder dan ik..quote:Op zondag 25 november 2007 13:47 schreef liefie_ het volgende:
En sorry addict89, je bent zelf ook pas 18....
Niet dat je geen mening mag geven in het topic hoor maar ik denk dat je het over een paar jaar toch echt anders zou zien
Vandaar dat ik ook vind dat je het maar moet proberen en dan merk je wel waar het schip strand.quote:Op zondag 25 november 2007 13:45 schreef liefie_ het volgende:
[..]
Maar je kunt toch nooit weten of iets voor langer is als je elkaar net leert kennen?
Ik heb juist ervaring met oudere vriendjesquote:Op zondag 25 november 2007 13:51 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Kan zijn. Maar ik heb wel ervaring met de situatie van TS, en jij (e.a.) waarschijnlijk niet. Dan had jij het misschien ook anders gezien. En sowieso ben jij ook maar 4 jaar ouder dan ik..
Dat valt wel mee denk ik, als je gewoon een normale jongen bent. Maar dat zou ik wel een legitieme reden vinden om er niet aan te beginnen.quote:Op zondag 25 november 2007 13:42 schreef TheChemeng het volgende:
Als je als 25 jarige een relatie aangaat met een meisje van 16, is dat waarschijnlijk niet goed voor de relatie tussen het meisje en haar ouders.
Mijn ouders zouden er echt niet blij mee zijn hoorquote:Op zondag 25 november 2007 13:54 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Dat valt wel mee denk ik, als je gewoon een normale jongen bent. Maar dat zou ik wel een legitieme reden vinden om er niet aan te beginnen.
quote:Op zaterdag 24 november 2007 04:48 schreef zoalshetis het volgende:
als het past, ga er voor!
Kansloos wel, maar fucking niet geloof ik.quote:Op zondag 25 november 2007 12:06 schreef Flashwin het volgende:
[..]gast. je ging op je 23ste met een 14jarige
FUCKING KANSLOOS
Langere relaties met zo'n verschil? Dat jij dat zo ervaren hebt betekend natuurlijk niet automatisch dat het ook zo ís.quote:Op zondag 25 november 2007 13:53 schreef liefie_ het volgende:
[..]
Ik heb juist ervaring met oudere vriendjes
En toen ik jong was zag ik het ook niet zo maar hoe ouder ik word hoe meer ik er een patroon in zie
Jij vast ook over een paar jaar (en dat bedoel ik niet zo kleinerend als het klinkt)
quote:Op zondag 25 november 2007 14:04 schreef liefie_ het volgende:
[..]
Mijn ouders zouden er echt niet blij mee zijn hoor
Volgens mij zo ongeveer elke wel denkende ouder maar ja
Dat geld ook voor jou...quote:Op zondag 25 november 2007 14:16 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Langere relaties met zo'n verschil? Dat jij dat zo ervaren hebt betekend natuurlijk niet automatisch dat het ook zo ís.
Leuk uitzonderingenquote:
[..]
Ik ken anders zat voorbeelden van normale ouders die het na de jongen (man) in kwestie te hebben ontmoet niet erg meer vonden.
Ik moet dit vrouwen vaak uitleggen (niet chauvinistisch bedoeld hoor), maar mannen denken vaak maar aan een ding. Om die reden wil de gemiddelde vader liever geen 25 jaar oude jongen bij zijn 16 jaar oude dochter (en terecht).quote:Op zondag 25 november 2007 13:54 schreef Addict89 het volgende:
Dat valt wel mee denk ik, als je gewoon een normale jongen bent. Maar dat zou ik wel een legitieme reden vinden om er niet aan te beginnen.
Dus vier en een half jaar verschil? Dat is toch al aardig wat anders dan 9.quote:Op zondag 25 november 2007 13:52 schreef TheThirdMark het volgende:
Bij mij en mijn vriendin zit 5 jaar verschil. Zij was 16 en ik bijna 21.
16 en 25? Dat is een heel verschil met 16 en 21 of 18 en 29 hoor.quote:Op zondag 25 november 2007 14:16 schreef Addict89 het volgende:
Ik ken anders zat voorbeelden van normale ouders die het na de jongen (man) in kwestie te hebben ontmoet niet erg meer vonden.
Vandaar dat ik al in een van mijn eerste posts zei dat het in sommige gevallen kan.quote:Op zondag 25 november 2007 14:19 schreef liefie_ het volgende:
[..]
Dat geld ook voor jou...
En toevallig staan psychologen en complete onderzoeken aan mijn kant
[..]
Prima. Mijn punt is ook duidelijk lijkt me, dat het om uitzonderingen gaat ontken ik ook nergens, zie bovenstaande. Het is alleen onzin om te stellen dat het niet kan.quote:Leuk uitzonderingen
Maar ik heb niet zo'n zin om hier een wellus nietus spelletje van te maken met jou waarin je uitzonderingen op gaat noemen dus daar hou ik nu dan ook maar mee op
Ik heb geloof ik mn punt ook al wel gemaakt
En je denkt dat ik dat niet weet? Of dat een jongen van 16/17/18 niet alleen maar aan een ding denkt?quote:Op zondag 25 november 2007 14:19 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
Ik moet dit vrouwen vaak uitleggen (niet chauvinistisch bedoeld hoor), maar mannen denken vaak maar aan een ding. Om die reden wil de gemiddelde vader liever geen 25 jaar oude jongen bij zijn 16 jaar oude dochter (en terecht).
16 en 26 zelfs.quote:Op zondag 25 november 2007 14:21 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
16 en 25? Dat is een heel verschil met 16 en 21 of 18 en 29 hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |