abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54400767
Lo allemaal,
Vandaag ga ik samen met mijn partner foto's laten maken bij de fotograaf als cadeautje.
Alleen heb nogal weinig ervaring met het laten schieten van foto's in een 'studio'.
Is het zo dat de fotograaf zelf met ideeen komt op basis van wat jij graag wil?
Verder wil ik vragen of jullie misschien nog leuke ideeen hebben, leuke poses voor in de studio
Ik weet bijna zeker dat ik de foto zwart wit wil en dat het geen standaard 'kijk-eens-naar-het-vogeltje' foto moet worden.
Alvast bedankt voor jullie hulp
forum.fok.nl
pi_54401244
Maakt niet uit wat je doet. Die foto's zien er toch gemaakt uit en je staat er altijd lilliker op dan je had gehoopt.
Of je moet een hele goede fotograaf hebben natuurlijk. In dat geval hoef je niets te eten en zal de fotograaf zeggen hoe en wat.
Rescuer of the distressed damsel
  dinsdag 6 november 2007 @ 11:51:25 #3
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_54401317
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 11:28 schreef 4nima het volgende:
Lo allemaal,
Vandaag ga ik samen met mijn partner foto's laten maken bij de fotograaf als cadeautje.
Alleen heb nogal weinig ervaring met het laten schieten van foto's in een 'studio'.
Is het zo dat de fotograaf zelf met ideeen komt op basis van wat jij graag wil?
Verder wil ik vragen of jullie misschien nog leuke ideeen hebben, leuke poses voor in de studio
Ik weet bijna zeker dat ik de foto zwart wit wil en dat het geen standaard 'kijk-eens-naar-het-vogeltje' foto moet worden.
Alvast bedankt voor jullie hulp
Beetje jammer dat je nu pas met je vraag komt, nu kunnen nog maar weinig mensen reageren voor je op pad moet.

Een goede fotograaf zal fotos maken aan de hand van ideeën die je zelf meebrengt. Hij zal er alleen wel voor zorgen dat het er fotografisch ook goed uit komt te zien.

Weten julie zelf al wat je wilt?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_54401346
Kijk eerst even rond bij een fotograaf wat voor studio hij heeft.
Bij de meeste stelt het niet zoveel voor terwijl het wel belangrijk is.
Vraag ook of hij wat voorbeelden kan laten zien. Misschien dat je daar nog leuke ideeen kan zien.
pi_54401652
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 11:51 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Beetje jammer dat je nu pas met je vraag komt, nu kunnen nog maar weinig mensen reageren voor je op pad moet.

Een goede fotograaf zal fotos maken aan de hand van ideeën die je zelf meebrengt. Hij zal er alleen wel voor zorgen dat het er fotografisch ook goed uit komt te zien.

Weten julie zelf al wat je wilt?
Ja inderdaad een beetje aan de late kant ja. Heb wel van meerdere gehoord dat het een goeie fotograaf was, maar dat is het dan ook wel een beetje. De foto moet wel een beetje liefde/intimiteit uitstralen. Ik heb wel een beetje zitten googlen maar daar vind ik niet zoveel op. Misschien heeft iemand een site waar wat mooie voorbeelden op staan?
forum.fok.nl
pi_54402045
Mits je 200 kg weegt, kun je bij hem op de rug gaan zitten.
Sappig !!
  dinsdag 6 november 2007 @ 12:32:44 #7
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_54402393
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 12:19 schreef Loontjah het volgende:
Ik mag hopen dat je "tenzij" bedoelt...
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_54402465
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 12:19 schreef Loontjah het volgende:
hehe, heb geen man als partner maar een jongedame maar dat is inderdaad nog niet eens een slecht idee, bedankt voor de tip! Meer ideeen welkom
forum.fok.nl
pi_54402535
Ja weet ik veel!
Je snapt wat ik bedoel !
Sappig !!
pi_54403169
Kijk hier eens bij. Ws nogal standaard en nogal Amerikaans, maar ms helpt het.

En als je maar verliefd genoeg bent, lukt een duo-shoot altijd.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_54403389
Ik heb ook zoiets gedaan met An24 en zij had hele mooie fotos gemaakt van mij en mijn vriend. Zo wel in high key als in low-key. Zelf vind ik high key erg mooi, dus neem witte kleren mee Verder had ze ook een leuke 2 luik gemaakt van onze gezichten. Van mij de linker helft en van mijn vriend de rechter helft. Zo word je samen weer 1 succes!
pi_54403692
Je zou ook als je het wat anders dan anders wilt op zoek kunnen gaan naar een kleine jonge fotostudio/fotograaf (vaak wel online gepresenteerd) of kunstacademiestudent. Of iemand van het fotoforum van fok .

Een creatief persoon weet ook met leuke poses e.d. te komen die bij jullie passen. Zo krijg je toch wat meer anders-dan-anders foto's. Je zou bijv. ook kunnen denken aan foto's op lokatie.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_54405512
Ik vind het echt aan de fotograaf om met ideeën te komen en te zorgen dat er leuke foto's uitkomen, anders is hij de titel portretfotograaf niet waard. (Zo, da's een flinke stelling! ) Als de fotograaf nergens mee komt, geen ideeën heeft en het aan jullie overlaat: héél snel een andere fotograaf zoeken!
Ik ben gewoon ik en dit is mijn ding.
  FOK!fotograaf dinsdag 6 november 2007 @ 15:01:03 #14
18921 freud
Who's John Galt?
pi_54405901
Ik hoor het liefste wat voor gevoel men met de foto's over wil brengen, en ik ben dan degene die de poses etc er bij verzint. Je kan natuurlijk zelf ook met ideeen komen, maar de fotograaf krijgt ook betaald om enige creativiteit ten toon te spreiden. Studiofoto's zijn imo al snel wat statisch/steriel, werk liever met een locatie.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_54406562
bedankt voor alle gave tips/ideeen, ik weet denk ik wel een btje wat ik nu wil.. straks naar de fotograaf. we gaan het zien Ik ben als het om mezelf gaat nooit zo heel crea
_Lau_ nog even in je Fb gekeken, mooie foto's hoor!
4nima
forum.fok.nl
pi_54406597
Eensch met beide bovenbuurmannen.

@TS: Waarom wil je eigenlijk zwart-wit? Omdat het beter in de kamer past waar de foto's komen te hangen, of omdat je dat mooit vindt? Je wilde geen standaardfoto's, misschien kan de fotograaf iets met kleur doen wat ook niet-standaard is? Of bijvoorbeeld iets met één kleur tegen veel wit, dat zie je ook wel eens. Kijk idd eens bij de fotograaf in de showroom, op de site en op de sites van andere fotografen. Er zijn genoeg voorbeelden lijkt me!
pi_54406696
Wat voor soort foto's?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_54407109
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 15:32 schreef 4nima het volgende:
_Lau_ nog even in je Fb gekeken, mooie foto's hoor!
dank je
pi_54424735
heb uiteindelijk zowel kleur als sepia-achtig gedaan, dus geen zwart-wit fotograaf kwam zelf met ideeen en was heel vriendelijk. Ook gaat hij alle vlekjes enzo weghalen. Iets wat de vorige keer met fotograferen absoluut niet aan bod kwam.
forum.fok.nl
pi_54434873
Wat voor soort foto's zijn het geworden? Of ga je ze tzt inscannen?
pi_54436482
dat moet ik nog even overleggen haha, daar is mijn vriendin niet zo happig op geloof ik ik vind ze zelf heel mooi geworden fotograaf maakte gebruik van blokken, zodat we bijvoorbeeld op elkaar konden leunen enzo. het resultaat zien jullie (misschien) nog terug.
forum.fok.nl
pi_54443342
Omschrijven mag ook, kan me voorstellen dat je ze liever voor jezelf houdt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')