Hoe moeten we dit nu weer zien?quote:Good response to Maddy phoneline
A confidential 24-hour phone line set up by Gerry and Kate McCann in a fresh attempt to find their daughter has drawn a "very good response", their spokesman said today.
The couple launched it last night during an emotional appearance on Spanish TV, their first televised interview since being made official suspects in Madeleine`s disappearance.
Today, they revealed the phone line, which is manned by private detectives and targeted at Spain, Portugal and north Africa, had already brought people forward.
However, the McCanns would not comment on the number of calls made to the +34 902 300213 number or whether the calls had delivered any new leads.
Clarence Mitchell, the McCanns` spokesman, said: "I can confirm we have already had a very good response to our confidential, anonymous phone line in Spain.
"However, we will not be commenting on the volume of calls being received or whether any fresh lines are being pursued.
"As this is a private investigation it will remain exactly that - private."
Mooie persoonlijkheid> Ik dacht dat ze Maddy maar een kutkind vond. Anyway, het antwoord is: jijzelf?quote:Niemand kan een meisje met zo'n mooie persoonlijkheid iets aandoen.
Dat was eeb ober die zijn 15 minutes of fame wou hebben, net als de nanny volgens mij, het lijkt me niet dat dit aan de Portugese politie ontgaan was als het echt zo was.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:51 schreef SunChaser het volgende:
Hoe zit t met die Nanny, was ook zo'n vasls spoor van de McCans zeker? En intussen wiordt te chte spoor steeds vaker. En hoe zit t met datv ze lekker aan t tennissen waren direct na de verdwijning?
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:13 schreef Disorder het volgende:
Kan de foto uit de eerste post vervangen worden door deze?
[ afbeelding ]
Of in de grond bij het zwembad van Murat, anyweej ze moet gevonden worden voordat er een zinnig woord over te zeggen is.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:00 schreef SunChaser het volgende:
De enige manier waarop de McCans gerehabliteerd worden is als Maddy levend wordt gevonden, anders zullen ze altijd verdacht blijven
Oh, okay opgelost, slotje!quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:04 schreef SunChaser het volgende:
Ze zijn gewoon schuldig
http://www.product-review(...)elieve-abducted-her/quote:Gerry and Kate McCann, the parents of Madeleine McCann who has gone missing, have released a sketch of the man that they believe abducted their daughter. The image shows that the man is of European or Mediterranean appearance, and shows him walking away with a child in his arms although his face has been left blank.
Sky News reports that the sketch was drawn by an FBI-trained forensic artist who took all the information from Jane Tanner, an eyewitness who was with the group of friends who dined with Madeleine’s parents on the evening that she went missing.
Many of you may be thinking how come it has taken this long for the witness to come forward, Jane has said that she had spotted the man walking away from the area in a hurry but did not realize the relevance of it at the time. The man has greasy, straggly hair; he has beige chinos and was wearing a purple or maybe maroon top. He is thought to be between 35 to 40 and is 5 foot 6-inches tall with a slim build.
Vooral die laatste zin, als je echt niets te verbergen hebt......quote:NEARLY 70 per cent of callers to a popular Spanish TV show the McCanns' chose to broadcast their first public interview since they became official suspects believe they were not telling the truth about their daughter's disappearance.
The McCanns' reportedly chose Antena 3 over better known broadcasters such as Oprah Winfrey and Barbara Walters because they believe their daughter is more likely to be in Spain, Portugal or North Africa, the Daily Mail reported.
However, in a telephone vote held after the program was aired, Spanish viewers appeared to be unmoved by the interview, which showed Kate McCann finally crack and sob towards its end when she spoke about how her life felt incomplete without Madeleine, whose fourth birthday passed shortly after she disappeared.
Gerry McCann made matters worse by audibly warning his wife: "Don't say anything till they've taken off your microphone".
Ja, dat klopt. Staat ook in één van de eerdere delen. De man had niks met de hele zaak te maken.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 13:41 schreef kopvoltwijfels het volgende:
Ergens heb ik trouwens in een krant gelezen (al lang geleden )dat die getuigenis al weerlegt zou zou en dat het om een persoon ging die niks maar ook niks met heel Maddy te maken zou hebben.
Er zou door de politie met die man gepraat zijn maar dat werd op een gegeven moment ook weer ontkracht want ze konden geen naam geven volgens mij, ik denk dat het weer het oude liedje van het werd niet in het belang van het onderzoek geacht vanwege het feit dat de onderzoeksleiding Kate als verdachte op de korrel had.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 15:40 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Staat ook in één van de eerdere delen. De man had niks met de hele zaak te maken.
Bovendien was die verklaring van die Jane Tanner al dubieus, omdat het tennismaatje waarmee Gerry had staan praten de man helemaal niet gezien had. Terwijl dat wel had gemoeten als de man er op dat moment was geweest.
ik vermoed omdat ze dan de portugese politie op hun dak krijgen voor het hinderen van het onderzoek .. het mag nl niet volgens hun wet, onderzoek plegen naar een misdaadquote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:38 schreef kahaarin het volgende:
http://u.tv/newsroom/indepth.asp?id=85605&pt=n
[..]
Hoe moeten we dit nu weer zien?
Het loopt allemaal goed maar wezeggen lekker niet hoeveel mensen er hebben gebeld want dat zou hun privacy schenden?![]()
stond idd in een van de eerdere delen, de man was bekend en hetgeen hij droeg was iets anders .. later werd weer gezegd dat het nog steeds niet gelukt was om die man te vinden ..quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 15:40 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Staat ook in één van de eerdere delen. De man had niks met de hele zaak te maken.
Bovendien was die verklaring van die Jane Tanner al dubieus, omdat het tennismaatje waarmee Gerry had staan praten de man helemaal niet gezien had. Terwijl dat wel had gemoeten als de man er op dat moment was geweest.
Maar het betreft een telefoonlijn in Spanje, daar kunnen ze toch geen invloed op uit oefenen?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 16:25 schreef moussie het volgende:
[..]
ik vermoed omdat ze dan de portugese politie op hun dak krijgen voor het hinderen van het onderzoek .. het mag nl niet volgens hun wet, onderzoek plegen naar een misdaad
als ik het goed herinner waren ze behoorlijk pissed over dat britse bureau, meteen gaan dreigen en zoquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 16:38 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Maar het betreft een telefoonlijn in Spanje, daar kunnen ze toch geen invloed op uit oefenen?
mwah, ik zou dat niet cynisch willen noemen, eerder realistisch .. en naast dat olifanten-in-de-porseleinkast gedoe heb je ook nog dat je moet opletten dat je geen slapende honden wakker maakt, het laatste wat je wil is een ontvoerder die in paniek raakt en het kind alsnog vermoordquote:Ik denk zelf dat ze gewoon het achterste van de tong niet willen laten zien, om als er daadwerkelijk een tip binnenkomt in het geniep eerst alles uit te kunnen zoeken voordat de Portugezen het onderzoek weer kunnen verkloten.
Dan via de Britse politie (anonieme tip oid) het balletje aan het rollen brengen.
(Misschien een beetje cynisch gedacht hoor, maar ik verbaas me nergens meer over, kan me ook goed voorstellen dat de McCanns dergelijk gevoelige informatie niet aan die olifanten in een porceleinkast toe zouden vertrouwen.)
Of dat nu de reden heeft dat ze zelf wat te verbergen hebben of het geloof in het politieapparaat verloren zijn wil ik graag even in het midden laten, opgeschort tot uitslag en statement over de laatste testen.![]()
Klopt, maar daar hebben ze niets van waar kunnen maken toch?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 16:59 schreef moussie het volgende:
[..]
als ik het goed herinner waren ze behoorlijk pissed over dat britse bureau, meteen gaan dreigen en zo
[..]
Hmm, ik ga er inmiddels niet meer van uit dat ze nog leeft, als het wel zo is wil ik niet eens nadenken bij wat ze allemaal heeft meegemaakt.....quote:mwah, ik zou dat niet cynisch willen noemen, eerder realistisch .. en naast dat olifanten-in-de-porseleinkast gedoe heb je ook nog dat je moet opletten dat je geen slapende honden wakker maakt, het laatste wat je wil is een ontvoerder die in paniek raakt en het kind alsnog vermoord
zover mij bekent niet, maar ja, dan nog ga je niet de kat op het spek binden met de nadrukkelijk aanwezige kans de nieuwe chef tegen je in het harnas jagenquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:21 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Klopt, maar daar hebben ze niets van waar kunnen maken toch?![]()
daar is dat kleine beetje hoop dat zij ergens veilig bij mensen in huis zit die alleen maar een kindje willen hebben, dat dan gebaseerd op wat pedofilie experts zeggen, dat iemand op haar leeftijd niet aantrekkelijk is voor een pedo ..quote:Hmm, ik ga er inmiddels niet meer van uit dat ze nog leeft, als het wel zo is wil ik niet eens nadenken bij wat ze allemaal heeft meegemaakt.....![]()
waar haal je dat nou weer vandaan ?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:49 schreef kopvoltwijfels het volgende:
En ik las daarop nog een stukje waar ik niet veel over hoor, waar ze nu feitelijk van worden verdacht.
Daar worden ze van verdacht, dat is de aanklacht van het publieke ministerie: verwaarlozing (onnodig blootstellen aan gevaar)en verbergen van een lijkt, dat is waar de zaak om draait. Dat is een paar keer genoemd, maar de buitenlandse pers richt zich op het feit of ze hét al of niet gedaan hebben. Dat ze uitvinden hoe Maddie dood is gegaan is handig, maar feitelijk rekenen ze daar niet op. De rechtszaak zal de twee aanklachten waar wél bewijzen voor zijn, tegelijk behandelen.
OMFG, ik had het niet meerquote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:13 schreef Disorder het volgende:
[ afbeelding ]
In tegenstelling tot de post boven mij..kon ik er niet om lachen. Maar heey,...alles voor die glimp aandacht hč.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:13 schreef Disorder het volgende:
[ afbeelding ]
om hier iets zinvols over te kunnen zeggen zou je eigenlijk moeten weten wie in welk appartement verbleef en waar die 2 stonden te kletsen, waar dat open achterraam precies is, waar het op uit komt etc .. want als dat steegje echt zo nauw is maar Tanner niet door het steegje zelf moet maar verderop moet zijn, bij het andere complex is het goed mogelijk dat die haar niet zag, toch .. ?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:44 schreef Suko het volgende:
Ik geloof ook niks van die zogenaamde sketch die nu wereldwijd wordt gepubliceerd, het is allemaal onderdeel van de PR-campagne, Overiges over die Jeremy Wilkins op de avond van de vermissing: "9:05pm Gerry McCann left the table to check on his children, who were all sleeping soundly, he says. Returning, he bumped into another British tourist, Jeremy Wilkins, with whom he had played tennis. They chatted for several minutes, as Mr Wilkins has confirmed.
9:15pm Jane Tanner told police that at this time she went to check on her daughter, who was ill, and recalled seeing Mr McCann talking to Mr Wilkins. As she went into the apartment, she saw a man aged around 35 carrying a little girl wrapped in a blanket.
She thought nothing of it but is now convinced this was the kidnapper. The child's pyjamas matched the description of those Madeleine was wearing. Mr Wilkins apparently saw no such man, and does not remember seeing Miss Tanner. He has told police: "It was a very narrow path and I think it would have been almost impossible for anyone to walk by without me noticing." telegraph.co.uk
je kan anders aardig wat afleiden uit lichaamshouding en manier van bewegen, en dan is zij nog arts ook, lichamelijke kenmerken herkennen hoort bij de opleiding ?quote:Hoe kan die Jane Tanner trouwens beweren hoe oud hij is als ze zijn gezicht niet eens heeft gezien
poehoe, je zit nog geen week daar maar weet precies waar alles is .. het zou niet kunnen dat iemand met een oriëntatiegevoel van lik-me-vest een vergissing maakt, oeps, de supermarkt ligt de andere kant op ?quote:en bovendien zou hij eerst richting supermarkt (zuiderlijke richting, The Times) hebben gelopen en naderhand veranderde ze haar verhaal, dat hij richting het huis van Murat zou zijn gelopen, dus de andere kant op.
en dat is dan dus een van die dingen dat ik me afvraag wie het vertaald heeft .. Murat ?quote:The Guarduan schrijft dit: "It was while Mr McCann was away from the table, having run into an acquaintance outside his apartment, that Jane Tanner, another friend, saw a man walking in the direction away from the McCann apartment carrying a child over his shoulder wearing pink pyjamas, as was Madeleine." En ook deze timeline in The Guardian: "9.10 Jane Tanner, Mr O'Brien's partner, is coming late to the dinner, one of their children having been sick, when she sees a man walking away from the McCann's apartment with a child over his shoulder. She tells police that she passed directly alongside Mr McCann and Mr Wilkins; the latter tells police he saw neither her nor the mysterious man."
tja, zelfs de serieuze kranten krijgen het merendeel van hun informatie via via, er is zo goed als geen officiële informatiequote:Ik heb expres alleen de serieuze kranten geciteerd. Maar wat een bullshit zeg.
mwah, als je dan toch al bezig bent met het zout vraag je dan ook even af hoeveel daarvan bedacht is om wat kopij te genererenquote:Het wordt tijd dat het DNA-rapport, al of niet al in Portugal, wordt geopenbaard, want voorlopig is het merendeel media-vulling, waarbij mij nog steeds mij opvalt hoe vaak/veel familie en vrienden quootjes loslaten tegen de wat mindere kranten zal ik maar zeggen.
indirect zullen ze altijd schuldig zijn, ze hebben hun kinderen alleen gelaten ..quote:En verder is mijn mening dat de McCanns, direct of indirect, voor 75% schuldig zijn voor de dood van Madeleine, opgeschoven naar pakweg 95%. Op basis van artikelen in de serieuze pers, de zeer uitgekiende PR-campagne, wat er vooral niet wordt gezegd en nog zo'n 100 redenen waarom ik dat denk. Overigens staat de virtuele boom nog steeds klaar waaraan men mij mag ophangen mocht blijken dat de McCanns er niets mee van doen hebben....![]()
Tapasquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 18:11 schreef Suko het volgende:
[ afbeelding ]
Zo, tot nader order, wij kijken weer uit naar nieuws, echt nieuws....![]()
Maar er staat expliciet vermeld: at top of alleyway - dus níet ergens halverwege, of enkele meters verderop, of een beetje aan het eind, maar echt AAN HET EIND. Op die hoek, dus. Daar kun je natuurlijk over in discussie treden: ja, maar God, ze hadden gedronken en het was donker en in zo'n vreemde omgeving is je oriëntatievermogen niet op zijn best, maar ik wil me toch wel aan een páár feiten vasthouden, en dit wordt met zoveel woorden expliciet vermeld. Dus ga ik ervan uit dat ze inderdaad at the top van dat steegje stonden, en het zou een beetje gek zijn als beide mannen met hun rug naar de straat/uitgang stonden, qua gesprekshouding.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:39 schreef moussie het volgende:
dat plaatje maakt het idd iets duidelijker .. bedankt voor het vinden ervan![]()
ik begrijp uit de interviews zelf dat die 2 mannen idd nog in het steegje stonden .. Wilkins die iets zei in de trend van "het steegje was te smal, als er iemand langs gekomen was had ik het moeten zien" .. dus als je maar een paar meter in de steeg zelf staat heb je een beperkt gezichtsveld richting straat, en afhankelijk van welke kant op die 2 mannen stonden te praten heel goed mogelijk om eens langslopende Tanner te missen, terwijl zij hun wel ziet staan in dat steegje .. en tja, ook een man met een kind dus, dat ligt dan net buiten het gezichtsveld
ik heb het gister voor de gein eens geprobeerd in een ongeveer even breed steegje, ook met tuinmuren en zo, en heb moeten constateren dat het geen meters zijn voor je gezichtsveld beperkter word, 50 cm in de steeg is al voldoende om je gezichtsveld significant te beperken ..quote:Op zondag 28 oktober 2007 00:46 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Maar er staat expliciet vermeld: at top of alleyway - dus níet ergens halverwege, of enkele meters verderop, of een beetje aan het eind, maar echt AAN HET EIND. Op die hoek, dus. Daar kun je natuurlijk over in discussie treden: ja, maar God, ze hadden gedronken en het was donker en in zo'n vreemde omgeving is je oriëntatievermogen niet op zijn best, maar ik wil me toch wel aan een páár feiten vasthouden, en dit wordt met zoveel woorden expliciet vermeld. Dus ga ik ervan uit dat ze inderdaad at the top van dat steegje stonden, en het zou een beetje gek zijn als beide mannen met hun rug naar de straat/uitgang stonden, qua gesprekshouding.
Bovendien herinner ik me dat die Wilkins in een vorig topic anders werd geciteerd - hij zei toen dat Tanner volgens haar eigen verklaring IN het steegje was gewandeld, en dus niet erlangs. En dat het onmogelijk was om elkaar in zo'n smal steegje ongezien of ongemerkt te passeren, omdat je daarbij noodgedwongen lichaamscontact maakte.
sorry, in de rest heb ik dus niet echt zin meer, behalve dan dat er mi uit hetgeen Wilkins zegt naar voren komt dat ze wel degelijk in de steeg stonden, anyway, het is toch alleen maar welles-nietes speculeren ...quote:Op zondag 28 oktober 2007 09:48 schreef Suko het volgende:
Al met al kan de media nog wel een tijdje vooruit, wordt allemaal lekker op de lange baan geschoven, en wie daar nou weer achter zitten (lees > belang bij hebben).....![]()
Ook, maar de mensen met wie ze belangrijke draadjes hebben, die hebben er allemaal belang bij dat het 'onderzoek' tot het uitertste wordt vertraagd. Ook het bezoek (EU-top) van PM Gordon Brown aan Portugal, met die gezellige gesprekjes met z'n collega PM heeft waarschijnlijk er toe bijgedragen dat het rapport van het Forensic Science Service in Birmingham nog steeds niet binnen is (the Times), of op z'n er mee gesjoemeld wordt, maar dat is mijn conslusie, het rapport had allang al bestudeerd moeten zijn iig. Er klopt geen zak van!quote:Op zondag 28 oktober 2007 10:22 schreef moussie het volgende:
[..]
sorry, in de rest heb ik dus niet echt zin meer, behalve dan dat er mi uit hetgeen Wilkins zegt naar voren komt dat ze wel degelijk in de steeg stonden, anyway, het is toch alleen maar welles-nietes speculeren ...
maar zit je nu te suggereren dat de McCanns ervoor hebben gezorgd dat het op de lange baan wordt geschoven, langer arguido blijven en in het duister tasten is in hun voordeel ?
Ik zou toch eerder zeggen het tegendeel, nu gaat er maanden niets gebeuren, de spanningen tussen de US en Iran gaan oplopen (bvb) en men vergeet de McCanns, omdat er niets nieuws, interessants te melden is ?
nou van dat verhaal, dat Brown iets tegen die andere PM zou hebben gezegd, daar geloof ik dus geen snars van, zo'n typisch 24Horas verzinselquote:Op zondag 28 oktober 2007 17:53 schreef Suko het volgende:
Ook, maar de mensen met wie ze belangrijke draadjes hebben, die hebben er allemaal belang bij dat het 'onderzoek' tot het uitertste wordt vertraagd. Ook het bezoek (EU-top) van PM Gordon Brown aan Portugal, met die gezellige gesprekjes met z'n collega PM heeft waarschijnlijk er toe bijgedragen dat het rapport van het Forensic Science Service in Birmingham nog steeds niet binnen is (the Times), of op z'n er mee gesjoemeld wordt, maar dat is mijn conslusie, het rapport had allang al bestudeerd moeten zijn iig. Er klopt geen zak van!
heb je even doorgeklikt op zijn naam .. schitterende CV .. geen wonder dat die man zo gewild is als consultantquote:En verder gaat formeel verdachte Gerry McCann gewoon weer aan het werk: "Mr McCann will return to work next week as a consultant cardiologist at Glenfield Hospital in Leicester. He wants to bring some normality back to family life for the sake of his two-year-old twins, Sean and Amelie." The Times October 26, 2007 Overigens snabbelt hij er ook nog bij in een privékliniek, maar dat schijnt gewoon te zijn. En hij heeft Comare nog natuurlijk, adviserend orgaan voor o.a. de overheid. Geeft niks Gerry, de wereld ligt weer open, back to normal...
lijkt meer op een onderdeel van een ziekenhuisketen, net zoiets als HCA Inc. in de States .. privé-eigendom maar geen privé-kliniekquote:Spire Healthcare hospitals are open to everyone, whether you're insured by BUPA, AXA PPP healthcare, Norwich Union or another major UK or overseas private health insurance company.
nee, het kind komt er niet mee terug, iig niet direct, maar de doorlopende aandacht blijft er wel voor zorgen dat wij dat gezicht niet vergeten, dus het zou er wel indirect voor kunnen zorgen .. hopen we dan maarquote:Vanmiddag vroeg iemand aan mij het het er mee voorstaat, zij weet dat ik er af en toe over post op een forum, hier dus. Na het bijpraten zei ze, waarom duurt het zo lang dan enz enz. Ik realiseerde mij opeens dat het ook te gek voor woorden is zolang en zoveel tijd aan die McCanns te besteden, die familie en met name die tapas-luitjes, Madeleine komt er echt niet mee terug. En als ze nog leeft...daar denken wij niet aan, laten we er het beste van hopen.
zoals ik eerder al eens zei, da's heel normaal voor mensen die een traumatische ervaring hebben meegemaakt, proberen de situatie te verbeteren zodat een ander niet hetzelfde moet meemaken als jij .. vaak is het een gedeelte van het verwerkingsprocesquote:En dan Kate McCann, die wil iets voor vermiste kinderen gaan doen: Kate McCann considers child welfare career 24/10/2007 telegraph.co.uk Maar ja, dat zei ze een tijd geleden al, Kate McCann may quit as GP to fight child trafficking June 17, 2007 The Times.
ik denk eerlijk gezegd dat zij niet heeft geposeerd voor die foto, mi is het nog niet eens een recente foto, het haar is blonder en langer plus dat haar gezicht nog niet zo getekend is .. ter vergelijking de foto in het artikel zelfquote:Geeft niks meid, jij komt er ook wel, je begon al met mooi poseren voor People Magazine, keep up the 'good work'...
nah thnx, weinig behoefte om de roerselen van een wanhopige man die van gekkigheid niet weet wat die met zichzelf aan moet te lezen .. maar ja, op gerechtigheid hoop ik ook, niet alleen voor Maddie en al die andere vermiste kinderen, maar ook voor haar ouders en haar broer en zusquote:En voor wie het getitteltattel van Gerry nog eens terug wil lezen, vanaf het begin: http://www.gerrymccannsblogs.co.uk/ Zo, dit topic is voor mij gesloten, maar ik blijf wel hopen op enige gerechtigheid, voor Madeleine en al die andere vermiste kinderen...![]()
quote:Op zondag 28 oktober 2007 17:53 schreef Suko het volgende:
En dan Kate McCann, die wil iets voor vermiste kinderen gaan doen:
Ik denk dat mensen in de zorg iets minder makkelijk zijn met de kinderen van een ander, waar ik me meer zorgen om zou maken is dat iemand die zoiets heeft meegemaakt haar hoofd onmogelijk bij haar werk kan houden en daarom zou ik liever niet willen dat zij met beschadigde kinderen zou omgaan, ik denk dat ze zich niet zo goed op hen kan concentreren als dat ze verdienen.quote:Op maandag 29 oktober 2007 08:47 schreef SunChaser het volgende:
[..]![]()
Ze kan niet eens op haar eigen dochter passen, moet zij zich bezighouden met andere kinderen
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |