abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 oktober 2007 @ 15:43:45 #1
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_54161062
Het lijkt er op dat dit niet meer dit jaar wordt opgelost, ik zou graag nog even afwachten wanneer die laatste conclusies verbonden aan de DNA testen afwachten.

http://newsnow.co.uk/newsfeed/?search=madeleine
http://newsnow.co.uk/newsfeed/?name=Madeleine+McCann

be nice or go away
  donderdag 25 oktober 2007 @ 15:45:21 #2
145755 kahaarin
pi_54161086
Sorry dat het zo lang duurde, FOK! had een hikje en ik was koffie aan het halen.
be nice or go away
  donderdag 25 oktober 2007 @ 16:38:51 #3
145755 kahaarin
pi_54162158
http://u.tv/newsroom/indepth.asp?id=85605&pt=n
quote:
Good response to Maddy phoneline

A confidential 24-hour phone line set up by Gerry and Kate McCann in a fresh attempt to find their daughter has drawn a "very good response", their spokesman said today.

The couple launched it last night during an emotional appearance on Spanish TV, their first televised interview since being made official suspects in Madeleine`s disappearance.

Today, they revealed the phone line, which is manned by private detectives and targeted at Spain, Portugal and north Africa, had already brought people forward.
However, the McCanns would not comment on the number of calls made to the +34 902 300213 number or whether the calls had delivered any new leads.

Clarence Mitchell, the McCanns` spokesman, said: "I can confirm we have already had a very good response to our confidential, anonymous phone line in Spain.

"However, we will not be commenting on the volume of calls being received or whether any fresh lines are being pursued.
"As this is a private investigation it will remain exactly that - private."
Hoe moeten we dit nu weer zien?
Het loopt allemaal goed maar wezeggen lekker niet hoeveel mensen er hebben gebeld want dat zou hun privacy schenden?

be nice or go away
  Redactie Frontpage donderdag 25 oktober 2007 @ 17:51:35 #4
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_54163613
Hoe zit t met die Nanny, was ook zo'n vasls spoor van de McCans zeker? En intussen wiordt te chte spoor steeds vaker. En hoe zit t met datv ze lekker aan t tennissen waren direct na de verdwijning?
  Redactie Frontpage donderdag 25 oktober 2007 @ 18:17:21 #6
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_54164212
Als er volgend jaar een Woensdagavonddrama wordt verfilmd kan Dakota wel maddy spelen

Redactie Frontpage donderdag 25 oktober 2007 @ 19:39:13 #7
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_54166123
'Maddie leeft nog'
AMSTERDAM - "Maddie leeft nog en ze heeft onze hulp nodig." Daar is Kate McCann van overtuigd. "Ik geloof niet dat iemand zo'n mooi meisje iets aan zou kunnen doen", vertelt ze tijdens een televisie-interview.

De 39-jarige moeder van het verdwenen meisje Maddie weet zeker dat haar dochter nog leeft en dat ze haar familie nodig heeft, meldt The Sun.

"Niemand kan een meisje met zo'n mooie persoonlijkheid iets aandoen. Als moeder voel ik in mijn hart dat ze nog leeft en ik wil haar terug", verklaarde Kate tijdens een emotioneel interview op de Spaanse televisie.

"Ik voel me eenzaam zonder Maddie en ik maak me grote zorgen om haar. Ons leven is niet gelukkig zonder haar". Het interview moet af en toe stilgelegd worden omdat Kate in tranen uitbarst.

Kritiek

Als de vraag komt wat de McCanns vinden van het gerucht dat ze Maddie slaapmiddelen hebben gegeven, neemt vader Gerry het woord over. "Het is eens schande dat er gezegd wordt dat wij de kinderen slaapmiddelen hebben toegediend. Er is niks van waar."

Op de kritiek dat ze zo kalm en emotieloos overkomen, reageert Kate. " We weten wat er gebeurd is en we weten dat we compleet onschuldig zijn. Daarom zijn we zo kalm."

"We laten alle kritiek over ons heen komen. Het enige wat telt, is dat Maddie teruggevonden wordt."

http://news.sky.com/skyne(...),30000-1289955,.html
  Redactie Frontpage donderdag 25 oktober 2007 @ 19:40:17 #8
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_54166153
quote:
Niemand kan een meisje met zo'n mooie persoonlijkheid iets aandoen.
Mooie persoonlijkheid> Ik dacht dat ze Maddy maar een kutkind vond. Anyway, het antwoord is: jijzelf?
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 09:56:30 #9
145755 kahaarin
pi_54176784
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 17:51 schreef SunChaser het volgende:
Hoe zit t met die Nanny, was ook zo'n vasls spoor van de McCans zeker? En intussen wiordt te chte spoor steeds vaker. En hoe zit t met datv ze lekker aan t tennissen waren direct na de verdwijning?
Dat was eeb ober die zijn 15 minutes of fame wou hebben, net als de nanny volgens mij, het lijkt me niet dat dit aan de Portugese politie ontgaan was als het echt zo was.
De oorsprong van veel van deze verhalen is 24 horas, een krant met een hoog telegraaf en prive gehalte.
Bij gebrek aan nieuws wordt het dan overgenomen door de normale pers en gaat het een eigen leven leiden.
be nice or go away
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 09:57:22 #10
145755 kahaarin
pi_54176795
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 18:13 schreef Disorder het volgende:
Kan de foto uit de eerste post vervangen worden door deze?

[ afbeelding ]
Nou nee, als je het niet erg vind......
be nice or go away
  Redactie Frontpage vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:00:11 #11
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_54176844
De enige manier waarop de McCans gerehabliteerd worden is als Maddy levend wordt gevonden, anders zullen ze altijd verdacht blijven
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:03:44 #12
145755 kahaarin
pi_54176901
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 10:00 schreef SunChaser het volgende:
De enige manier waarop de McCans gerehabliteerd worden is als Maddy levend wordt gevonden, anders zullen ze altijd verdacht blijven
Of in de grond bij het zwembad van Murat, anyweej ze moet gevonden worden voordat er een zinnig woord over te zeggen is.
be nice or go away
  Redactie Frontpage vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:04:50 #13
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_54176921
Ze zijn gewoon schuldig
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:08:18 #14
145755 kahaarin
pi_54176978
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 10:04 schreef SunChaser het volgende:
Ze zijn gewoon schuldig
Oh, okay opgelost, slotje!
be nice or go away
  Redactie Frontpage vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:09:09 #15
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_54176993
Nou, ben nu wel benieuwd HOE ze haar hebben vermoord en waar ze het lijk hebben verstopt.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:15:34 #16
145755 kahaarin
pi_54177109
quote:
Gerry and Kate McCann, the parents of Madeleine McCann who has gone missing, have released a sketch of the man that they believe abducted their daughter. The image shows that the man is of European or Mediterranean appearance, and shows him walking away with a child in his arms although his face has been left blank.

Sky News reports that the sketch was drawn by an FBI-trained forensic artist who took all the information from Jane Tanner, an eyewitness who was with the group of friends who dined with Madeleine’s parents on the evening that she went missing.

Many of you may be thinking how come it has taken this long for the witness to come forward, Jane has said that she had spotted the man walking away from the area in a hurry but did not realize the relevance of it at the time. The man has greasy, straggly hair; he has beige chinos and was wearing a purple or maybe maroon top. He is thought to be between 35 to 40 and is 5 foot 6-inches tall with a slim build.
http://www.product-review(...)elieve-abducted-her/

Hoeveel mensen zou dit op kunnen slaan, het lijkt wel weer een beetje een krampachtige poging om de zaak weer op gang te krijgen.
Maar het is idd een spoor dat door de politie aldaar als niet van belang in het ondezoek werd geacht.
Kijk, ik ben ook niet helemaal overtuigd van de volledige onschuld van de McCanns, maar er is niet goed en grondig gerechercheerd, bronnen en getuigen zijn niet gehoord zodat er nu geen bewijs voorhanden is, alleen op basis van vermoedens en instinct van de agenten kun je iemand niet veroordelen.
be nice or go away
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:34:28 #17
145755 kahaarin
pi_54177449
Sunchaser, je staat niet alleen hoor!

http://www.news.com.au/co(...)22651950-954,00.html

Most 'don't believe McCanns'
quote:
NEARLY 70 per cent of callers to a popular Spanish TV show the McCanns' chose to broadcast their first public interview since they became official suspects believe they were not telling the truth about their daughter's disappearance.

The McCanns' reportedly chose Antena 3 over better known broadcasters such as Oprah Winfrey and Barbara Walters because they believe their daughter is more likely to be in Spain, Portugal or North Africa, the Daily Mail reported.

However, in a telephone vote held after the program was aired, Spanish viewers appeared to be unmoved by the interview, which showed Kate McCann finally crack and sob towards its end when she spoke about how her life felt incomplete without Madeleine, whose fourth birthday passed shortly after she disappeared.

Gerry McCann made matters worse by audibly warning his wife: "Don't say anything till they've taken off your microphone".
Vooral die laatste zin, als je echt niets te verbergen hebt......
be nice or go away
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:31:58 #18
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_54178698
Die moeder, die moesten ze afschieten.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_54181313
Ik kan er maar niet overuit dat nu na 6 mnd bijna een tekening wordt gemaakt en vrij gegeven die een evt persoon laat zien die Maddy zou hebben meegenomen.

Als en als inderdaad er niks met die verklaring van die vriendin gedaan is zoals de Mc Canns claimen waarom dan nu pas een tekening.

Hun hebben al die tijd het geld, de media achter hun om die tekening al vanaf de eerste uren in de media te hebben.

Ergens heb ik trouwens in een krant gelezen (al lang geleden )dat die getuigenis al weerlegt zou zou en dat het om een persoon ging die niks maar ook niks met heel Maddy te maken zou hebben.

Heb trouwens het hele tv intervieuw gezien en weet nog steeds niet wat ik moet denken van die ouders.
De laaste woorden hoorde ik inderdaad don't say anything maar ik heb het idee dat hij zei they can controll , not mic.
Wel viel het me op wat voor woorden ze gebruikkte om haar kind te beschreven , hapy with here live, beautiful person. Ikzelf zou heel andere zinnen, woorden gebruiken en ook veel uitebreider om m'n eigen kind te omschrijven.
Ook knippert die vader wel heel erg veel met z'n ogen, zie een soort ingehouden woede.

Ennnnn het schijnt dat nog steeds de dna uitkomsten niet binnen zijn of tenminste nog niet helemaal door de molen zijn gegaan. Dus kan er officiele nog niks naar buiten komen.
Heb trouwens ook ergens gelezen dat de eerste testresultaten waren gebaseert op als ik het goed begreep op een techniek die dus niet in een rechtbank is toegestaan. Dit had iets te maken met dat je hele kleine fragmenten dus meer kan maken ,een soort aanlengen.
Weet even niet meer hoe ze dit nu noemde en ook dat de matrialen die gevonden waren dus erg waren aangetast door de warmte en omdat er zoveel tijd erover heen was gegaan.
Ennnn dat Portugal dus ipv zoveel % overeenkomsten in ander landen Potugal dus een hoger% alleen in de rechtbank accepteerd.

Wel worden de getuigen , ouders opnieuw verhoort in Engeland op een nader te bepalen datum.
Dit komt van de Mccanns Gerry's blogg

We welcome the announcement from Mr Ribeiro, the National director of the Judicial Police in Portugal, that our friends who were on holiday with us in Portugal are to be re-interviewed. We do not know how many other ‘witnesses’ will be interviewed but obviously we want to be eliminated from the inquiry as soon as possible. We constantly hope that one of the other lines of investigation leads to Madeleine being found safe and well.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:40:39 #20
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_54183343
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 13:41 schreef kopvoltwijfels het volgende:
Ergens heb ik trouwens in een krant gelezen (al lang geleden )dat die getuigenis al weerlegt zou zou en dat het om een persoon ging die niks maar ook niks met heel Maddy te maken zou hebben.
Ja, dat klopt. Staat ook in één van de eerdere delen. De man had niks met de hele zaak te maken.
Bovendien was die verklaring van die Jane Tanner al dubieus, omdat het tennismaatje waarmee Gerry had staan praten de man helemaal niet gezien had. Terwijl dat wel had gemoeten als de man er op dat moment was geweest.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:14:01 #21
145755 kahaarin
pi_54183999
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 15:40 schreef Jane het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Staat ook in één van de eerdere delen. De man had niks met de hele zaak te maken.
Bovendien was die verklaring van die Jane Tanner al dubieus, omdat het tennismaatje waarmee Gerry had staan praten de man helemaal niet gezien had. Terwijl dat wel had gemoeten als de man er op dat moment was geweest.
Er zou door de politie met die man gepraat zijn maar dat werd op een gegeven moment ook weer ontkracht want ze konden geen naam geven volgens mij, ik denk dat het weer het oude liedje van het werd niet in het belang van het onderzoek geacht vanwege het feit dat de onderzoeksleiding Kate als verdachte op de korrel had.
Er werd idd gezegd dat de man bekend was maar ik ben bang dat de politie daar niet van de eerste leugen gebarsten is en dat het gewoon een zoethoudertje betreft heeft.
Het is ook heel moeilijk om bewijs te vinden dat er überhaupt een man was, laat staan dat de politie hem
wel heeft kunnen vinden en Maddy niet....
be nice or go away
pi_54184223
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 16:38 schreef kahaarin het volgende:
http://u.tv/newsroom/indepth.asp?id=85605&pt=n
[..]

Hoe moeten we dit nu weer zien?
Het loopt allemaal goed maar wezeggen lekker niet hoeveel mensen er hebben gebeld want dat zou hun privacy schenden?

ik vermoed omdat ze dan de portugese politie op hun dak krijgen voor het hinderen van het onderzoek .. het mag nl niet volgens hun wet, onderzoek plegen naar een misdaad
pleased to meet you
pi_54184351
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 15:40 schreef Jane het volgende:

[..]

stond idd in een van de eerdere delen, de man was bekend en hetgeen hij droeg was iets anders .. later werd weer gezegd dat het nog steeds niet gelukt was om die man te vinden ..

trouwens, het is goed mogelijk dat die lui elkaar niet hebben gezien, zo goed is het zicht niet vanuit dat steegje voor het appartement van Gerry op de rest van het terrein, plus dat het al donker was .. zeker als je geanimeerd met elkaar aan het praten bent, evtl nog met je rug erna toe, is het zonder meer mogelijk dat je iemand die verderop naar de bar loopt niet ziet
pleased to meet you
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:38:28 #24
145755 kahaarin
pi_54184452
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 16:25 schreef moussie het volgende:

[..]

ik vermoed omdat ze dan de portugese politie op hun dak krijgen voor het hinderen van het onderzoek .. het mag nl niet volgens hun wet, onderzoek plegen naar een misdaad
Maar het betreft een telefoonlijn in Spanje, daar kunnen ze toch geen invloed op uit oefenen?
Ik denk zelf dat ze gewoon het achterste van de tong niet willen laten zien, om als er daadwerkelijk een tip binnenkomt in het geniep eerst alles uit te kunnen zoeken voordat de Portugezen het onderzoek weer kunnen verkloten.
Dan via de Britse politie (anonieme tip oid) het balletje aan het rollen brengen.
(Misschien een beetje cynisch gedacht hoor, maar ik verbaas me nergens meer over, kan me ook goed voorstellen dat de McCanns dergelijk gevoelige informatie niet aan die olifanten in een porceleinkast toe zouden vertrouwen.)
Of dat nu de reden heeft dat ze zelf wat te verbergen hebben of het geloof in het politieapparaat verloren zijn wil ik graag even in het midden laten, opgeschort tot uitslag en statement over de laatste testen.
be nice or go away
pi_54184837
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 16:38 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Maar het betreft een telefoonlijn in Spanje, daar kunnen ze toch geen invloed op uit oefenen?
als ik het goed herinner waren ze behoorlijk pissed over dat britse bureau, meteen gaan dreigen en zo
quote:
Ik denk zelf dat ze gewoon het achterste van de tong niet willen laten zien, om als er daadwerkelijk een tip binnenkomt in het geniep eerst alles uit te kunnen zoeken voordat de Portugezen het onderzoek weer kunnen verkloten.
Dan via de Britse politie (anonieme tip oid) het balletje aan het rollen brengen.
(Misschien een beetje cynisch gedacht hoor, maar ik verbaas me nergens meer over, kan me ook goed voorstellen dat de McCanns dergelijk gevoelige informatie niet aan die olifanten in een porceleinkast toe zouden vertrouwen.)
Of dat nu de reden heeft dat ze zelf wat te verbergen hebben of het geloof in het politieapparaat verloren zijn wil ik graag even in het midden laten, opgeschort tot uitslag en statement over de laatste testen.
mwah, ik zou dat niet cynisch willen noemen, eerder realistisch .. en naast dat olifanten-in-de-porseleinkast gedoe heb je ook nog dat je moet opletten dat je geen slapende honden wakker maakt, het laatste wat je wil is een ontvoerder die in paniek raakt en het kind alsnog vermoord
pleased to meet you
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:21:58 #26
145755 kahaarin
pi_54185209
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 16:59 schreef moussie het volgende:

[..]

als ik het goed herinner waren ze behoorlijk pissed over dat britse bureau, meteen gaan dreigen en zo
[..]
Klopt, maar daar hebben ze niets van waar kunnen maken toch?
quote:
mwah, ik zou dat niet cynisch willen noemen, eerder realistisch .. en naast dat olifanten-in-de-porseleinkast gedoe heb je ook nog dat je moet opletten dat je geen slapende honden wakker maakt, het laatste wat je wil is een ontvoerder die in paniek raakt en het kind alsnog vermoord
Hmm, ik ga er inmiddels niet meer van uit dat ze nog leeft, als het wel zo is wil ik niet eens nadenken bij wat ze allemaal heeft meegemaakt.....
be nice or go away
pi_54185362
Heb eens even gezocht op dat andere forum en vond dus een pr betreffende stukjes

Deze man kan de smet poetsen van de ouders van Maddie

Gerry McCann ontmoette en sprak 6 minuten met Jeremy Wilkins, zijn buurman op het toeristencomplex van Ocean Club, op de avond dat de kleinde Madeleine verdween.
De getuigenverklaring van deze man is daarom belangrijk geworden om de gebeurtenissen van de avond van 3 mei in Praia da Luz te begrijpen.
Volgens de engelse krant “News of the World”, verdedigde Wilkings, ondervraagd door de politie in Portimăo “stellig” bij de inspecteurs dat “volkomen kalm, sereen en zeker was", met gedrag verre van een man die de dood van zijn dochter zou gaan verbergen. Wilkins sprak Gerry rond 21.10 u op de avond dat het kind verdween uit het appartement in Praia da Luz, nadat de vader naar wordt aangenomen, naar de slapende kinderen was wezen kijken.
Naast het fiet dat hij een centrale getuigen is in deze zaak, was de engelse TV produces van 36 jaar een van de eersten die door de autoriteiten werd gevraagd e portugese politie van hun eerste theorie van kidnapping af te stappen.
Hij ontdekte de fouten in de verklaring van de sleutel getuige Jane Tanner, 37 jaar, vriendin van de McCannsm die met ze uit eten was en beweerde dat ze een man met een kind in een deken gewikkeld had gezien bij het huis waar de McCanns hun vakantie doorbrachten.
De Engelse krant noemt bronnen bij de portugese politie die beweren dat het door de logische argumenten van wilkins dat de politie de verklaring van Jane Tanner niet meer geloofden.
Volgens de “News of the World”, "bracht haar verklaring meer vragen dan antwoorden naar voren.
Wat haar boven aan de lijst deed belanden van mensen die de politie opnieuw gaat verhoren."
De verklaring van de omstreden producer en eigenaar van het bedrijf zig Zag laat zien dat hij Gerry McCann om 21.10 ontmoette op de hoofdstraat van de OceanClub, bij het zwembad en in de buurt van het appartement van het echtpaar.
De twee mannen spelen graag tennis en hadden wat potjes tegen elkaar getennist gedurende vakantie. Toen de bewuste ontmoeting plaatsvond, was Wilkins aan het wandelen met zijn zoontje van 8 maanden. De producer verzekert dat hij 6 minuten met Gerry heeft gesproken, in dezelfde tijd dat Jane Tanner beweert dat een paar meter daar vandaan een man van 35 jaar met zwart haar een kind meedroeg dat in een deken gewikkeld was.
Jeremy Wilkins vertelt dat Jane en Gerry samen naar het resaturant terug liepen zonder dat ze het heeft gehad over een verdachte man met een kind in een deken.
de verklaring van de producer wint belangrijkheid in het onderzoek omdat de politie moeilijkheden heeft in het begrijpen van een aantal verschillen in de getuigenissen van de vrienden van de McCanns, want die verschillen in tijden van vertrek en terugkomst in het restaurant.
Volgens de krant onderzoeken de inspecteurs alles wat de familie McCann heeft gedaan tussen 18.00 en 21.00 op 3 mei. een van de theorieën, een these van de politie, is dat Maddie in huis is overleden en het lichaam in de buurt is verstopt.
pi_54185657
En een stukje over de gebruikte dna techniek. Wat kan verklaren waarom dit alleemaal zo lang duurt.
Ik las nu net dat de lcn techniek dus in Portugal wel wordt geaccepteerd in de rechtbank maar Engeland niet.
Zou kunnen verklaren waarom dit alles zo lang duurt en over en over moet. Ze willen misschien uitsluiten in Portugal dat de advokaten van de Mc Canns dit bewijs (lcn techniek) dus gaan betwisten in de rechtbank.

De advocaat die de fam. mc Cann bijstaat is een bekende Ierse strafpleiter P. Corrigan (bekend van zijn verdediging van een Ierse terrorist die verdachte is van 56 aanslagen w.o. 29 moorden). Een zware jongen dus. Hij heeft als eerste taak de onbetrouwbaarheid van de gebruikte DNA methode (Low Copy Number) aan te tonen.
Volgende info werpt wellicht enig licht op de verwarring (wel of niet een Maddie match?)
De LCN DNA test is een techniek waarbij het mogelijk is om van een geringe hoeveelheid DNA materiaal middels een vermeerderingstechniek een DNA profiel te verkrijgen. De technologie is erg gevoelig voor "artefacten", dat wil zeggen dat soms pieken verschijnen op plaatsen waar ze niet moeten verschijnen en andersom (spookpieken). Daardoor kunnen er resultaten ontstaan die niet kloppen en is de interpretatie v.h. profiel erg moeilijk. Om fouten zoveel mogelijk te voorkomen worden de testen een aantal malen gedaan. Alleen als de testen hetzelfde patroon opleveren is het resultaat betrouwbaar genoeg om er conclusies aan te verbinden.
De testen zijn in een Brits lab. uitgevoerd en (je weet natuurlijk niet zeker maar..) ik ga ervan uit dat ze dit op de juiste wijze hebben gedaan en kundig genoeg zijn om het profiel te interpreteren. Ze zijn blijkbaar tot de conclusie gekomen dat het DNA van Maddie is.
Wel 100% match maar niet 100% betrouwbaar?
Hoewel dit dus wel een zeer sterke aanwijzing (zo niet bewijs) is dat Maddie in de kofferbak van de auto heeft gelegen, wil dit nog niets zeggen over (haar toestand: dood of levend) of de wijze waarop ze zou zijn omgebracht.
De LCN methode is dus "omstreden", toch zitten er nog een aantal mensen vast o.m. o.b.v. bewijs verkregen met deze methode. (Deventer moordzaak).
Enfin... zonder lijk, geen veroordeling ben ik bang. (Er is nog niet eens bewijs dat Maddie dood is.).
Overigens las ik ergens dat Kate en Gerry lid zouden zijn van de vrijmetselarij (een van origine mannenclub met voornamelijk leden uit de "hogere kringen") " De Vrijmetselarij is een internationaal verband (broederschap) dat is gehuld in verschillende niveaus van geheimhouding, Door de decennia heen zijn er allerlei theorieen over deze "cult" organisatie bedacht die uiteenlopen van een christelijke broederschap tot een occulte organisatie (waarschijnlijk als gevolg van de door de vrijmetselarij gehanteerde rituelen. Vrijmetselarij is vaak het doel van samenzweringstheorieën, die beweren dat de Vrijmetselaars verantwoordelijk zijn voor het opzetten van complete politieke, financiële en culturele bewegingen over de hele wereld.
Er bestaat een grote mate van geheimhouding in deze organisatie die is doorspekt met rituelen en ceremonieen en een ons-kent-ons sfeer waarbij leden bij elkaar uiteraard een streepje voor hebben. Dit ff terzijde, maar toch interessante info

DNA crack gecontracteerd
Kate en Gerry McCann gaan een firma van advokaten contracteren die sepcialisten zijn in DNA en al een activist van de IRA hebben geklaard die aangeklaagd werd op basis van biologische resten. Volgende week gaan de ouders van Maddie de advokaten van de firma Kingsley Napley, in Belfast, Ierland, ontmoeten, om het accoord te verzegelen.
Omdat het stel de naam "arguido"(soort van verdachte) kreeg in het onderzoek dat om de verdwijning van hun dochter draait, en omdat er DNA van Maddie is gevonden in de wagen die gehuurd werd in de Algarve op 27 mei, willen ze voor eens en altijd af van het dreigende bewijs dat door de politie naar her forensch lab in Birmingham is gestuurd en waarvan de uitslag niet ten gunste van de McCanns viel.
Voor deze strategische zet, niets beter dan de firma Kingsley Napley te contracteren die de verdediging deed van de enige aangeklaagde voor de aanslag op de Ierse stad Omagh, in 1998, die tot de dood van 29 personen leidde.
Volgens een van de advokaten, Peter Corrigan, die een verlaring aflegde voor de “Irish News”, "houdt zijn werk het "tonen dat de techniek, waarvan hij denkt dat die op het DNA van het meisje is toegepast, niet heel betrouwbaar is" in.
Dit is het belangrijkste argument dat deze firma gebruikte ter verdediging van de Ier Sean Gerard die was aangeklaagd voor die aanslag van de IRA.
De aanklacht werd gesteund met dat er DNA van Sean Gerard op resten van explosieven zat. De verdediging van Kinsley Napley werlegde dat met dat de onderdelen van de explosieven besmet hadden kunnen in deze zaak was er geen uitspraak over, maar het klimaat om DNA niet te vertrouwen was gewekt.
De politie van Leicester, die volledig totaal meewerkt met de portugese politie, begint het gedrag van Kate en Gerry in Engeland te verdenken. “Onze engelse collegas hebben geen idee waarom er zo'n buitengewone gigantische juristische hulp wordt opgezet en al hun stappen worden gevolgd door hogere assistenten. Het is volkomen onnatuurlijk. Wie geen schuld heeft, heeft geen angst", zegt de portugese politie.
De kritiek van de pers waar de portugese politie onder leidt wordt niet aangevochten. "De verantwoordelijke voor de zaak is het publieke ministerie en daarom komt er geen antwoord van de politie. De advokaten van de ouders van Maddie hebben aangekondigd het proces uit de Verenigde Staten te gaan gebruiken, omtrent de speurhonden die sporen hebeben gevonden. Ze verwachten binnenkort de documenten binnen te krijgen van de zaak Eugene Zapata. De vrouw van Zapata verdween in 1976. De politie verdacht altijd Zapata, 68, maar pas vorig jaar kon hij aangeklaagd worden, wegens de "lijkgeur"die opgepikt was door drie honden in het vorige huis van de familie Zapata. De rechter vond het bewijs "niet bruikbaar".
pi_54185689
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 17:21 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Klopt, maar daar hebben ze niets van waar kunnen maken toch?
zover mij bekent niet, maar ja, dan nog ga je niet de kat op het spek binden met de nadrukkelijk aanwezige kans de nieuwe chef tegen je in het harnas jagen
quote:
Hmm, ik ga er inmiddels niet meer van uit dat ze nog leeft, als het wel zo is wil ik niet eens nadenken bij wat ze allemaal heeft meegemaakt.....
daar is dat kleine beetje hoop dat zij ergens veilig bij mensen in huis zit die alleen maar een kindje willen hebben, dat dan gebaseerd op wat pedofilie experts zeggen, dat iemand op haar leeftijd niet aantrekkelijk is voor een pedo ..
de rest blok ik, wil ik niet over na denken, want dan moet ik denken dat zij beter dood kan zijn ..
pleased to meet you
pi_54185746
En ik las daarop nog een stukje waar ik niet veel over hoor, waar ze nu feitelijk van worden verdacht.

Daar worden ze van verdacht, dat is de aanklacht van het publieke ministerie: verwaarlozing (onnodig blootstellen aan gevaar)en verbergen van een lijkt, dat is waar de zaak om draait. Dat is een paar keer genoemd, maar de buitenlandse pers richt zich op het feit of ze hét al of niet gedaan hebben. Dat ze uitvinden hoe Maddie dood is gegaan is handig, maar feitelijk rekenen ze daar niet op. De rechtszaak zal de twee aanklachten waar wél bewijzen voor zijn, tegelijk behandelen.
pi_54186004
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 17:49 schreef kopvoltwijfels het volgende:
En ik las daarop nog een stukje waar ik niet veel over hoor, waar ze nu feitelijk van worden verdacht.

Daar worden ze van verdacht, dat is de aanklacht van het publieke ministerie: verwaarlozing (onnodig blootstellen aan gevaar)en verbergen van een lijkt, dat is waar de zaak om draait. Dat is een paar keer genoemd, maar de buitenlandse pers richt zich op het feit of ze hét al of niet gedaan hebben. Dat ze uitvinden hoe Maddie dood is gegaan is handig, maar feitelijk rekenen ze daar niet op. De rechtszaak zal de twee aanklachten waar wél bewijzen voor zijn, tegelijk behandelen.
waar haal je dat nou weer vandaan ?
er was idd op gegeven moment sprake dat er gekeken werd of zij niet aangeklaagd konden worden voor verwaarlozing .. niet dus ..
leuk artikel over cultuurverschillen
http://www.msnbc.msn.com/id/18726957
pleased to meet you
  Redactie Frontpage vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:03:12 #32
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_54192869
quote]Op vrijdag 26 oktober 2007 18:04 schreef moussie het volgende:

[..]

waar haal je dat nou weer vandaan ?
er was idd op gegeven moment sprake dat er gekeken werd of zij niet aangeklaagd konden worden voor verwaarlozing .. niet dus ..
leuk artikel over cultuurverschillen
http://www.msnbc.msn.com/id/18726957
[/quote]

Haal deze berichten http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=135&t=770068&st=0&sk=t&sd=a

Op dit forum schrijft een Nl vrouw die in Portugal woont, dus ze vertaald uit de kranten van aldaar.
Ze zegt er ook meestal bij uit welke krant het komt en of die betrouwbaar is.
Ze haalt dus ook meerdere keren aan dat de buitenlandse kranten dus stukjes halen uit...kranten uit Portugal en andere buitenlandse kranten.
Vandaar dat er soms door de vertalingen dingen wat verdraait in het nieuws komen.
En naar wat ik ook begreep kunnen de Mcanns dus inderdaad in Portugal (andere wet, cultuur)aangeklacht worden voor verwaarloozing.
Ook wijst ze er constant op dat de dna mach bij sommige samples dus 80% is maar is dat genoeg voor in de rechtbank??

Maar ik snap je punt niet zo...ze zijn verdacht (wereldnieuws) dan wordt je ergens van verdacht.
Ik haalde alleen maar even aan dat dus de buitenlandse pers er dus aan voorbij loopt van wat nu presies.
Of denk je dat ze verdacht zijn maar de gronden waarop waarvan??? De bewijzen die ze hebben al of dan niet 100% inclonculsief die wijzen dus naar die twee punten.
De eerste verwaarlozing daar valt dus onder je kinderen zonder toezicht alleen laten, dus in gevaar brengen. Dat hebben ze gedaan ( volgens Portugaalse wet) ...dus bewijs
Tweede dna matriaal van een dood lichaam in de auto door hun gehuurt.
Dus die twee punten waar ze van verdacht worden zijn toch niet zo raar, wordt alleen in de pers nogal eens aan voorbij gelopen.....en het lijkt dat de Mccanns, fam van hun door contanstant met verklaringen , intervieuws enz te komen dat inderdaad daar toch mensen aan voorbij lopen.

of ze hierop kunnen veroordeelt worden ga ik betwijfelen,
Ik denk dat de dna dat is gevonden niet de rechtbank zal halen. Denk dat er uit komt dat het te beschadigd is door de warmte/schoonmaken.Ook dat hele verhaal van wat ik hierboven aanhaalde die techniek maakt het allemaal?????? En als je dan ook nog leest welke advokaten hun zouden verdedigen, die erop werken om alles om te werpen.

Hoop werkelijk dat het kleine meisje gevonden wordt zodat alles dan toch nog eens duidelijk wordt.
pi_54196332
quote:

[ afbeelding ]
OMFG, ik had het niet meer

Mag ik hier trouwens even melden dat haar moeder een erg lekker wijf is? Maar die niet-aflatende stroom dagelijks berichten over dat kind ben ik inmiddels wel beu hoor.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54196419
quote:

[ afbeelding ]
In tegenstelling tot de post boven mij..kon ik er niet om lachen. Maar heey,...alles voor die glimp aandacht hč.
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_54199529
Ik geloof ook niks van die zogenaamde sketch die nu wereldwijd wordt gepubliceerd, het is allemaal onderdeel van de PR-campagne, Overiges over die Jeremy Wilkins op de avond van de vermissing: "9:05pm Gerry McCann left the table to check on his children, who were all sleeping soundly, he says. Returning, he bumped into another British tourist, Jeremy Wilkins, with whom he had played tennis. They chatted for several minutes, as Mr Wilkins has confirmed.

9:15pm Jane Tanner told police that at this time she went to check on her daughter, who was ill, and recalled seeing Mr McCann talking to Mr Wilkins. As she went into the apartment, she saw a man aged around 35 carrying a little girl wrapped in a blanket.

She thought nothing of it but is now convinced this was the kidnapper. The child's pyjamas matched the description of those Madeleine was wearing. Mr Wilkins apparently saw no such man, and does not remember seeing Miss Tanner. He has told police: "It was a very narrow path and I think it would have been almost impossible for anyone to walk by without me noticing." telegraph.co.uk

Hoe kan die Jane Tanner trouwens beweren hoe oud hij is als ze zijn gezicht niet eens heeft gezien en bovendien zou hij eerst richting supermarkt (zuiderlijke richting, The Times) hebben gelopen en naderhand veranderde ze haar verhaal, dat hij richting het huis van Murat zou zijn gelopen, dus de andere kant op. The Guarduan schrijft dit: "It was while Mr McCann was away from the table, having run into an acquaintance outside his apartment, that Jane Tanner, another friend, saw a man walking in the direction away from the McCann apartment carrying a child over his shoulder wearing pink pyjamas, as was Madeleine." En ook deze timeline in The Guardian: "9.10 Jane Tanner, Mr O'Brien's partner, is coming late to the dinner, one of their children having been sick, when she sees a man walking away from the McCann's apartment with a child over his shoulder. She tells police that she passed directly alongside Mr McCann and Mr Wilkins; the latter tells police he saw neither her nor the mysterious man."

Ik heb expres alleen de serieuze kranten geciteerd. Maar wat een bullshit zeg. Het wordt tijd dat het DNA-rapport, al of niet al in Portugal, wordt geopenbaard, want voorlopig is het merendeel media-vulling, waarbij mij nog steeds mij opvalt hoe vaak/veel familie en vrienden quootjes loslaten tegen de wat mindere kranten zal ik maar zeggen. En verder is mijn mening dat de McCanns, direct of indirect, voor 75% schuldig zijn voor de dood van Madeleine, opgeschoven naar pakweg 95%. Op basis van artikelen in de serieuze pers, de zeer uitgekiende PR-campagne, wat er vooral niet wordt gezegd en nog zo'n 100 redenen waarom ik dat denk. Overigens staat de virtuele boom nog steeds klaar waaraan men mij mag ophangen mocht blijken dat de McCanns er niets mee van doen hebben....
pi_54201065
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:44 schreef Suko het volgende:
Ik geloof ook niks van die zogenaamde sketch die nu wereldwijd wordt gepubliceerd, het is allemaal onderdeel van de PR-campagne, Overiges over die Jeremy Wilkins op de avond van de vermissing: "9:05pm Gerry McCann left the table to check on his children, who were all sleeping soundly, he says. Returning, he bumped into another British tourist, Jeremy Wilkins, with whom he had played tennis. They chatted for several minutes, as Mr Wilkins has confirmed.

9:15pm Jane Tanner told police that at this time she went to check on her daughter, who was ill, and recalled seeing Mr McCann talking to Mr Wilkins. As she went into the apartment, she saw a man aged around 35 carrying a little girl wrapped in a blanket.

She thought nothing of it but is now convinced this was the kidnapper. The child's pyjamas matched the description of those Madeleine was wearing. Mr Wilkins apparently saw no such man, and does not remember seeing Miss Tanner. He has told police: "It was a very narrow path and I think it would have been almost impossible for anyone to walk by without me noticing." telegraph.co.uk
om hier iets zinvols over te kunnen zeggen zou je eigenlijk moeten weten wie in welk appartement verbleef en waar die 2 stonden te kletsen, waar dat open achterraam precies is, waar het op uit komt etc .. want als dat steegje echt zo nauw is maar Tanner niet door het steegje zelf moet maar verderop moet zijn, bij het andere complex is het goed mogelijk dat die haar niet zag, toch .. ?
als die ontvoerder met het kind nadat Gerry kwam checken in paniek uit het achterraam is vertrokken en via de bosjes uit het zicht van die 2 pratende mannen .. dat zou verklaren waarom Tanner die gast wel zag en de rest niet
quote:
Hoe kan die Jane Tanner trouwens beweren hoe oud hij is als ze zijn gezicht niet eens heeft gezien
je kan anders aardig wat afleiden uit lichaamshouding en manier van bewegen, en dan is zij nog arts ook, lichamelijke kenmerken herkennen hoort bij de opleiding ?
quote:
en bovendien zou hij eerst richting supermarkt (zuiderlijke richting, The Times) hebben gelopen en naderhand veranderde ze haar verhaal, dat hij richting het huis van Murat zou zijn gelopen, dus de andere kant op.
poehoe, je zit nog geen week daar maar weet precies waar alles is .. het zou niet kunnen dat iemand met een oriëntatiegevoel van lik-me-vest een vergissing maakt, oeps, de supermarkt ligt de andere kant op ?
quote:
The Guarduan schrijft dit: "It was while Mr McCann was away from the table, having run into an acquaintance outside his apartment, that Jane Tanner, another friend, saw a man walking in the direction away from the McCann apartment carrying a child over his shoulder wearing pink pyjamas, as was Madeleine." En ook deze timeline in The Guardian: "9.10 Jane Tanner, Mr O'Brien's partner, is coming late to the dinner, one of their children having been sick, when she sees a man walking away from the McCann's apartment with a child over his shoulder. She tells police that she passed directly alongside Mr McCann and Mr Wilkins; the latter tells police he saw neither her nor the mysterious man."
en dat is dan dus een van die dingen dat ik me afvraag wie het vertaald heeft .. Murat ?
quote:
Ik heb expres alleen de serieuze kranten geciteerd. Maar wat een bullshit zeg.
tja, zelfs de serieuze kranten krijgen het merendeel van hun informatie via via, er is zo goed als geen officiële informatie
quote:
Het wordt tijd dat het DNA-rapport, al of niet al in Portugal, wordt geopenbaard, want voorlopig is het merendeel media-vulling, waarbij mij nog steeds mij opvalt hoe vaak/veel familie en vrienden quootjes loslaten tegen de wat mindere kranten zal ik maar zeggen.
mwah, als je dan toch al bezig bent met het zout vraag je dan ook even af hoeveel daarvan bedacht is om wat kopij te genereren
quote:
En verder is mijn mening dat de McCanns, direct of indirect, voor 75% schuldig zijn voor de dood van Madeleine, opgeschoven naar pakweg 95%. Op basis van artikelen in de serieuze pers, de zeer uitgekiende PR-campagne, wat er vooral niet wordt gezegd en nog zo'n 100 redenen waarom ik dat denk. Overigens staat de virtuele boom nog steeds klaar waaraan men mij mag ophangen mocht blijken dat de McCanns er niets mee van doen hebben....
indirect zullen ze altijd schuldig zijn, ze hebben hun kinderen alleen gelaten ..
maar mi vergeet jij een aantal dingen .. bvb dat de serieuze pers grotendeels ook aan het speculeren is op basis van wat gelekte informatie, dat ten gevolge van het spreekverbod ..
en hoezo "uitgekiende" PR-campagne, als het echt uitgekiend was zou het niet zoveel negatief effect hebben toch ?
en tja, er mag nu eenmaal heel veel niet gezegd worden, spreekverbod op straffe van, waarom verwijt je de McCanns dat zij zich aan de portugese wet houden ?

maar ophangen is nergens voor nodig, al is het maar virtueel, een simpel : "gelukkig heb ik me vergist" volstaat .. en gelukkig dan voor die andere 2 kinderen die niet in de schaduw van een verdenking moeten opgroeien
pleased to meet you
pi_54204936
Ach Moussie, iedereen moet het maar idd doen met de beschikbare info, ook de serieuze pers, maar die laatste halen de garbage zoveel mogelijk uit de gekleurde berichten. Over die uitgekiende PR-campagne, zoals Cruijff placht te zeggen: elk nadeel heeft z'n voordeel, of was het nou andersom? Iig, nu de McCanns zo negatief worden gezien, ook door het laatste 'ingestudeerde' interview, zou het team er mogelijk op kunnen rekenen dat men medelijden krijgt, met name voor Kate. De zielige Kate wordt voorlopig nog wel even uitgevent. Ook die zogenaamde opgezette Hotline, ook daar is al enorm veel kritiek op, nee, men gaat niet op elke aanwijzing in en ook dan kunnen die PR-mannetjes de Portugesen weer te kakken zetten, onder het mom van, zie je wel, ze zoeken niet eens. Heus, aan alles is gedacht. Ik heb overigens een afbeelding gevonden waar z'on beetje die apartementen liggen en wie ze huurden; of dat wat meer duidelijk maakt weet ik niet. Jane Tanner is de enige die de 'bundleman' heeft 'gezien.' Yeah right.

Zo, tot nader order, wij kijken weer uit naar nieuws, echt nieuws....
pi_54209610
dat plaatje maakt het idd iets duidelijker .. bedankt voor het vinden ervan
ik begrijp uit de interviews zelf dat die 2 mannen idd nog in het steegje stonden .. Wilkins die iets zei in de trend van "het steegje was te smal, als er iemand langs gekomen was had ik het moeten zien" .. dus als je maar een paar meter in de steeg zelf staat heb je een beperkt gezichtsveld richting straat, en afhankelijk van welke kant op die 2 mannen stonden te praten heel goed mogelijk om eens langslopende Tanner te missen, terwijl zij hun wel ziet staan in dat steegje .. en tja, ook een man met een kind dus, dat ligt dan net buiten het gezichtsveld

hoe het verder gaat, afwachten maar .. ik hoop op het beste voor de kleine meid
pleased to meet you
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 21:51:52 #40
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_54209872
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 18:11 schreef Suko het volgende:
[ afbeelding ]

Zo, tot nader order, wij kijken weer uit naar nieuws, echt nieuws....
Tapas

Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuďtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:41:32 #41
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_54210946
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 21:51 schreef soylent het volgende:

[..]

Tapas

[ afbeelding ]
Schopje -> CUL
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_54213688
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 21:39 schreef moussie het volgende:
dat plaatje maakt het idd iets duidelijker .. bedankt voor het vinden ervan
ik begrijp uit de interviews zelf dat die 2 mannen idd nog in het steegje stonden .. Wilkins die iets zei in de trend van "het steegje was te smal, als er iemand langs gekomen was had ik het moeten zien" .. dus als je maar een paar meter in de steeg zelf staat heb je een beperkt gezichtsveld richting straat, en afhankelijk van welke kant op die 2 mannen stonden te praten heel goed mogelijk om eens langslopende Tanner te missen, terwijl zij hun wel ziet staan in dat steegje .. en tja, ook een man met een kind dus, dat ligt dan net buiten het gezichtsveld
Maar er staat expliciet vermeld: at top of alleyway - dus níet ergens halverwege, of enkele meters verderop, of een beetje aan het eind, maar echt AAN HET EIND. Op die hoek, dus. Daar kun je natuurlijk over in discussie treden: ja, maar God, ze hadden gedronken en het was donker en in zo'n vreemde omgeving is je oriëntatievermogen niet op zijn best, maar ik wil me toch wel aan een páár feiten vasthouden, en dit wordt met zoveel woorden expliciet vermeld. Dus ga ik ervan uit dat ze inderdaad at the top van dat steegje stonden, en het zou een beetje gek zijn als beide mannen met hun rug naar de straat/uitgang stonden, qua gesprekshouding.

Bovendien herinner ik me dat die Wilkins in een vorig topic anders werd geciteerd - hij zei toen dat Tanner volgens haar eigen verklaring IN het steegje was gewandeld, en dus niet erlangs. En dat het onmogelijk was om elkaar in zo'n smal steegje ongezien of ongemerkt te passeren, omdat je daarbij noodgedwongen lichaamscontact maakte.
pi_54217808
In The news off the World, in de regel een pro-McCann-krant, staat het zo beschreven (daar komt ook de eerder geplaatste afbeelding vandaan), wat stukjes: "Wilkins' crucial encounter with Gerry took place at 9.10pm on the main street outside the apartments next to the McCanns'—and at the entrance to a narrow alleyway that runs past the back of them."

On the night Maddie disappeared Wilkins was taking his eight-month-old son for a walk. When he bumped into Gerry the two men chatted for up to 15 minutes before the surgeon returned to the tapas bar. It was during this period of time that Tanner, 37, another member of the McCanns' party, said she WALKED PAST the two men on her way back to her apartment to check on her youngsters.

She told police that she saw a dark-haired man, aged about 35, carrying a child who could have been Maddie's wrapped in a blanket at 9.15pm—when Gerry and Wilkins would still have been chatting. But Wilkins, viewed by police as a completely independent witness, told cops he could not recall anyone walking past him. And in all the time he was there he saw NO MAN carrying a child.

The TV executive is convinced he would have seen Jane Tanner pass by. He said: "It was a very narrow path and I think it would have been almost impossible for anyone to walk by without me noticing."

And he also believes he would have seen the mystery man and child who would also have been just yards away. Cops asked mum-of-two Tanner—on the holiday with with her partner Dr Russell O'Brien, 36—whether it was possible that the man and child she saw was Wilkins with his son.

But a source told us: "She was adamant that it was not Jeremy Wilkins and his child. She is certain she saw someone else and stands by her account." Gerry and Tanner returned to the restaurant separately shortly afterwards and it was at 10pm that Kate McCann went to check on the children and found Madeleine gone.

Wilkins' importance in the inquiry has only been highlighted because police are troubled by possible inconsistencies in the McCann friends' statements, including discrepancies in the times various people recall arriving at the restaurant.

Ach ach, opeens komen de tabloids ook met een Marokkaans pedo-spoor sinds de opening van de Hotline. En verder schrijft de Mail on Sunday: "Kate and Gerry McCann may have to wait nearly a year for details of the Portuguese police case against them. They had expected to be given access to the files on November 14 so they could begin preparing their defence.

But police have applied to the investigating judge to have the deadline extended because they are still awaiting the results of forensic tests from Birmingham. And they have yet to question some of the so-called Tapas Nine, the McCanns' friends who were with them on the night their daughter Madeleine, now four, disappeared.

Ook over de tekening van die man met kind: "But Mr Anjos, chairman of the Union of Portuguese Detectives, insisted that police had not approved the move and labelled the e-fit a "boneco" - Portuguese for "cartoon". He told Portuguese daily newspaper Diario de Noticias: "It's a simple cartoon that anyone could come up with. It's no e-fit nor does it have anyone's approval. This simply does not exist."

He added: "The Madeleine case is a criminal investigation for the Policia Judiciaria. For the McCanns it is a case of social communication judging by the campaign they've played out in the media, the largest to date." Another paper said the sketch was abandoned by detectives because Jane Tanner's information lacked "conclusive proof".

Al met al kan de media nog wel een tijdje vooruit, wordt allemaal lekker op de lange baan geschoven, en wie daar nou weer achter zitten (lees > belang bij hebben).....
pi_54217954
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 00:46 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Maar er staat expliciet vermeld: at top of alleyway - dus níet ergens halverwege, of enkele meters verderop, of een beetje aan het eind, maar echt AAN HET EIND. Op die hoek, dus. Daar kun je natuurlijk over in discussie treden: ja, maar God, ze hadden gedronken en het was donker en in zo'n vreemde omgeving is je oriëntatievermogen niet op zijn best, maar ik wil me toch wel aan een páár feiten vasthouden, en dit wordt met zoveel woorden expliciet vermeld. Dus ga ik ervan uit dat ze inderdaad at the top van dat steegje stonden, en het zou een beetje gek zijn als beide mannen met hun rug naar de straat/uitgang stonden, qua gesprekshouding.

Bovendien herinner ik me dat die Wilkins in een vorig topic anders werd geciteerd - hij zei toen dat Tanner volgens haar eigen verklaring IN het steegje was gewandeld, en dus niet erlangs. En dat het onmogelijk was om elkaar in zo'n smal steegje ongezien of ongemerkt te passeren, omdat je daarbij noodgedwongen lichaamscontact maakte.
ik heb het gister voor de gein eens geprobeerd in een ongeveer even breed steegje, ook met tuinmuren en zo, en heb moeten constateren dat het geen meters zijn voor je gezichtsveld beperkter word, 50 cm in de steeg is al voldoende om je gezichtsveld significant te beperken ..
Ik heb inmiddels zeker iets van 5 verschillende verhalen gelezen over wat die Wilkins zei, in weer een andere versie heeft die haar op haar heenweg gemist maar was zij op haar terugweg de reden dat hij en Gerry afscheid namen, hij liep naar huis en Gerry en Tanner liepen samen naar de Tapas ..
dus wie wat waar en hoe precies blijft voorlopig onduidelijk ..

en dat is dus iets waar je mi mee moet opletten in deze zaak, zoveel tegenstrijdige verklaringen uit even veel verschillende bronnen, de verleiding is groot om een verhaaltje eruit te pikken dat in je theorie past maar dat verhaaltje zou dus best eens compleet ernaast kunnen zitten
pleased to meet you
pi_54218107
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 09:48 schreef Suko het volgende:
Al met al kan de media nog wel een tijdje vooruit, wordt allemaal lekker op de lange baan geschoven, en wie daar nou weer achter zitten (lees > belang bij hebben).....
sorry, in de rest heb ik dus niet echt zin meer, behalve dan dat er mi uit hetgeen Wilkins zegt naar voren komt dat ze wel degelijk in de steeg stonden, anyway, het is toch alleen maar welles-nietes speculeren ...

maar zit je nu te suggereren dat de McCanns ervoor hebben gezorgd dat het op de lange baan wordt geschoven, langer arguido blijven en in het duister tasten is in hun voordeel ?
Ik zou toch eerder zeggen het tegendeel, nu gaat er maanden niets gebeuren, de spanningen tussen de US en Iran gaan oplopen (bvb) en men vergeet de McCanns, omdat er niets nieuws, interessants te melden is ?
pleased to meet you
pi_54227396
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 10:22 schreef moussie het volgende:

[..]

sorry, in de rest heb ik dus niet echt zin meer, behalve dan dat er mi uit hetgeen Wilkins zegt naar voren komt dat ze wel degelijk in de steeg stonden, anyway, het is toch alleen maar welles-nietes speculeren ...

maar zit je nu te suggereren dat de McCanns ervoor hebben gezorgd dat het op de lange baan wordt geschoven, langer arguido blijven en in het duister tasten is in hun voordeel ?
Ik zou toch eerder zeggen het tegendeel, nu gaat er maanden niets gebeuren, de spanningen tussen de US en Iran gaan oplopen (bvb) en men vergeet de McCanns, omdat er niets nieuws, interessants te melden is ?
Ook, maar de mensen met wie ze belangrijke draadjes hebben, die hebben er allemaal belang bij dat het 'onderzoek' tot het uitertste wordt vertraagd. Ook het bezoek (EU-top) van PM Gordon Brown aan Portugal, met die gezellige gesprekjes met z'n collega PM heeft waarschijnlijk er toe bijgedragen dat het rapport van het Forensic Science Service in Birmingham nog steeds niet binnen is (the Times), of op z'n er mee gesjoemeld wordt, maar dat is mijn conslusie, het rapport had allang al bestudeerd moeten zijn iig. Er klopt geen zak van!

En verder gaat formeel verdachte Gerry McCann gewoon weer aan het werk: "Mr McCann will return to work next week as a consultant cardiologist at Glenfield Hospital in Leicester. He wants to bring some normality back to family life for the sake of his two-year-old twins, Sean and Amelie." The Times October 26, 2007 Overigens snabbelt hij er ook nog bij in een privékliniek, maar dat schijnt gewoon te zijn. En hij heeft Comare nog natuurlijk, adviserend orgaan voor o.a. de overheid. Geeft niks Gerry, de wereld ligt weer open, back to normal...

Vanmiddag vroeg iemand aan mij het het er mee voorstaat, zij weet dat ik er af en toe over post op een forum, hier dus. Na het bijpraten zei ze, waarom duurt het zo lang dan enz enz. Ik realiseerde mij opeens dat het ook te gek voor woorden is zolang en zoveel tijd aan die McCanns te besteden, die familie en met name die tapas-luitjes, Madeleine komt er echt niet mee terug. En als ze nog leeft...daar denken wij niet aan, laten we er het beste van hopen.

En dan Kate McCann, die wil iets voor vermiste kinderen gaan doen: Kate McCann considers child welfare career 24/10/2007 telegraph.co.uk Maar ja, dat zei ze een tijd geleden al, Kate McCann may quit as GP to fight child trafficking June 17, 2007 The Times. Geeft niks meid, jij komt er ook wel, je begon al met mooi poseren voor People Magazine, keep up the 'good work'...

En voor wie het getitteltattel van Gerry nog eens terug wil lezen, vanaf het begin: http://www.gerrymccannsblogs.co.uk/ Zo, dit topic is voor mij gesloten, maar ik blijf wel hopen op enige gerechtigheid, voor Madeleine en al die andere vermiste kinderen...
pi_54232942
MMmmmmm, ik heb ook wel eens dat ik iets of iemand zie en dan heb ik het er met m'n man over en dan zegt ie Wat? Wie? Wanneer? En dan zeg ik; hij/zij liep lángs je!!!!! Heeft ie niet gezien! Niet te geloven dan! Maar zo zijn mannen. Echt...
pi_54236552
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 17:53 schreef Suko het volgende:
Ook, maar de mensen met wie ze belangrijke draadjes hebben, die hebben er allemaal belang bij dat het 'onderzoek' tot het uitertste wordt vertraagd. Ook het bezoek (EU-top) van PM Gordon Brown aan Portugal, met die gezellige gesprekjes met z'n collega PM heeft waarschijnlijk er toe bijgedragen dat het rapport van het Forensic Science Service in Birmingham nog steeds niet binnen is (the Times), of op z'n er mee gesjoemeld wordt, maar dat is mijn conslusie, het rapport had allang al bestudeerd moeten zijn iig. Er klopt geen zak van!
nou van dat verhaal, dat Brown iets tegen die andere PM zou hebben gezegd, daar geloof ik dus geen snars van, zo'n typisch 24Horas verzinsel

hoe dat met de DNA zit, geen idee, het zou ook nog bekeken worden door 2 ministeries in hoe lang die daarover doen
quote:
En verder gaat formeel verdachte Gerry McCann gewoon weer aan het werk: "Mr McCann will return to work next week as a consultant cardiologist at Glenfield Hospital in Leicester. He wants to bring some normality back to family life for the sake of his two-year-old twins, Sean and Amelie." The Times October 26, 2007 Overigens snabbelt hij er ook nog bij in een privékliniek, maar dat schijnt gewoon te zijn. En hij heeft Comare nog natuurlijk, adviserend orgaan voor o.a. de overheid. Geeft niks Gerry, de wereld ligt weer open, back to normal...
heb je even doorgeklikt op zijn naam .. schitterende CV .. geen wonder dat die man zo gewild is als consultant

en ik weet niet hoe dat geregeld is in de UK maar dit
quote:
Spire Healthcare hospitals are open to everyone, whether you're insured by BUPA, AXA PPP healthcare, Norwich Union or another major UK or overseas private health insurance company.
lijkt meer op een onderdeel van een ziekenhuisketen, net zoiets als HCA Inc. in de States .. privé-eigendom maar geen privé-kliniek
daarnaast is er idd helemaal niets vreemds aan dat specialisten in meerdere ziekenhuizen werken, ik heb persoonlijk contact gehad met meerdere die zowel in Amsterdam als in Alkmaar werken .. dus ja, dat is heel gewoon, niet alleen in Engeland.
En tja, ik zou na verloop van tijd ook wel weer aan het werk willen, ik zou knettergek worden van het thuis zitten en afwachten of er iets gebeurd
quote:
Vanmiddag vroeg iemand aan mij het het er mee voorstaat, zij weet dat ik er af en toe over post op een forum, hier dus. Na het bijpraten zei ze, waarom duurt het zo lang dan enz enz. Ik realiseerde mij opeens dat het ook te gek voor woorden is zolang en zoveel tijd aan die McCanns te besteden, die familie en met name die tapas-luitjes, Madeleine komt er echt niet mee terug. En als ze nog leeft...daar denken wij niet aan, laten we er het beste van hopen.
nee, het kind komt er niet mee terug, iig niet direct, maar de doorlopende aandacht blijft er wel voor zorgen dat wij dat gezicht niet vergeten, dus het zou er wel indirect voor kunnen zorgen .. hopen we dan maar

en zo lullig als het mag klinken, gezien de tragiek van het gebeuren, maar het is wel boeiender dan een aflevering CSI
quote:
En dan Kate McCann, die wil iets voor vermiste kinderen gaan doen: Kate McCann considers child welfare career 24/10/2007 telegraph.co.uk Maar ja, dat zei ze een tijd geleden al, Kate McCann may quit as GP to fight child trafficking June 17, 2007 The Times.
zoals ik eerder al eens zei, da's heel normaal voor mensen die een traumatische ervaring hebben meegemaakt, proberen de situatie te verbeteren zodat een ander niet hetzelfde moet meemaken als jij .. vaak is het een gedeelte van het verwerkingsproces
quote:
Geeft niks meid, jij komt er ook wel, je begon al met mooi poseren voor People Magazine, keep up the 'good work'...
ik denk eerlijk gezegd dat zij niet heeft geposeerd voor die foto, mi is het nog niet eens een recente foto, het haar is blonder en langer plus dat haar gezicht nog niet zo getekend is .. ter vergelijking de foto in het artikel zelf
quote:
En voor wie het getitteltattel van Gerry nog eens terug wil lezen, vanaf het begin: http://www.gerrymccannsblogs.co.uk/ Zo, dit topic is voor mij gesloten, maar ik blijf wel hopen op enige gerechtigheid, voor Madeleine en al die andere vermiste kinderen...
nah thnx, weinig behoefte om de roerselen van een wanhopige man die van gekkigheid niet weet wat die met zichzelf aan moet te lezen .. maar ja, op gerechtigheid hoop ik ook, niet alleen voor Maddie en al die andere vermiste kinderen, maar ook voor haar ouders en haar broer en zus

later
pleased to meet you
  Redactie Frontpage maandag 29 oktober 2007 @ 08:47:45 #49
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_54238065
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 17:53 schreef Suko het volgende:

En dan Kate McCann, die wil iets voor vermiste kinderen gaan doen:
Ze kan niet eens op haar eigen dochter passen, moet zij zich bezighouden met andere kinderen
  maandag 29 oktober 2007 @ 11:39:16 #50
145755 kahaarin
pi_54241071
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 08:47 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ze kan niet eens op haar eigen dochter passen, moet zij zich bezighouden met andere kinderen
Ik denk dat mensen in de zorg iets minder makkelijk zijn met de kinderen van een ander, waar ik me meer zorgen om zou maken is dat iemand die zoiets heeft meegemaakt haar hoofd onmogelijk bij haar werk kan houden en daarom zou ik liever niet willen dat zij met beschadigde kinderen zou omgaan, ik denk dat ze zich niet zo goed op hen kan concentreren als dat ze verdienen.
be nice or go away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')