abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54118765
geachte heren,

5 weken geleden heb ik op de provinciale weg naar huis te hard gereden.

een onopvallende politiewagen heeft mij hiervoor aan de kant gezet en bekeurd.

het probleem is nu dat ik twee bekeuringen heb ontvangen, hiervoor ben ik natuurlijk meteen gaan bellen en heb te horen gekregen dat op hetzelfde traject ook een flitspaal staat.

ze willen nu dus tot ik zowel de bekeuring van de agent als de flitspaal betaal(zelfde traject)

mag dit???

gr
pi_54118882
Waarom niet?
Je hebt op 2 punten te hard gereden, of dat nou vlak na elkaar is, of kilometers van elkaar. Maakt niet uit lijkt me.

Maar ik neem aan dat die politieauto een trajectmeting heeft gedaan? Als die flitspaal in die trajectmeting staat is het wel raar.
pi_54118910
tvp.. interessant
pi_54119155
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 21:10 schreef Piles het volgende:
Je hebt op 2 punten te hard gereden, of dat nou vlak na elkaar is, of kilometers van elkaar. Maakt niet uit lijkt me.
Maakt wel degelijk uit, anders zou men (hypothetisch) gezien natuurlijk ook gewoon 3 flitspalen direct achter elkaar kunnen zetten en ben je na een paar kilometer te hard en een ludieke stroboscoop-show plotseling een paar honderd euro armer.

Ik heb me zelfs ooit eens laten vertellen dat bij een vaste route die ik reed er slechts 1 van de 3 flitspalen daadwerkelijk werkte om die reden.
Om de zoveel tijd werd dan nog wel gewisseld van actieve flitspaal, maar alledrie de flitspalen activeren op zo'n korte route was wettelijk gezien simpelweg niet mogelijk.
De exacte afstand waarover dat zou gaan is me echter ontschoten.

Daarentegen ben ik vorige week aangehouden en beboet omdat ik m'n rijbewijs niet bij me had (great job robocop . ) en daarbij werd me verteld dat de boete geen vrijwaring voor de rest van de dag was.
Oftewel, als ik een kilometer verder weer aangehouden zou worden, zou ik in principe wederom een boete kunnen krijgen voor het niet bij me dragen van het rijbewijs.

Oftewel, 2 voorbeelden die elkaar enigszins tegenspreken, dus ben benieuwd naar de officiele regelgeving hieromtrent .
I was an atheist until I realized I was God
pi_54119288
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 21:10 schreef Piles het volgende:
Waarom niet?

Maar ik neem aan dat die politieauto een trajectmeting heeft gedaan? Als die flitspaal in die trajectmeting staat is het wel raar.
de flitspaal staat op het traject waar ik gemeten ben door de video wagen.
pi_54119342
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 21:18 schreef kastanova het volgende:

[..]

Maakt wel degelijk uit, anders zou men (hypothetisch) gezien natuurlijk ook gewoon 3 flitspalen direct achter elkaar kunnen zetten en ben je na een paar kilometer te hard en een ludieke stroboscoop-show plotseling een paar honderd euro armer.

Ik heb me zelfs ooit eens laten vertellen dat bij een vaste route die ik reed er slechts 1 van de 3 flitspalen daadwerkelijk werkte om die reden.
Om de zoveel tijd werd dan nog wel gewisseld van actieve flitspaal, maar alledrie de flitspalen activeren op zo'n korte route was wettelijk gezien simpelweg niet mogelijk.
De exacte afstand waarover dat zou gaan is me echter ontschoten.

Daarentegen ben ik vorige week aangehouden en beboet omdat ik m'n rijbewijs niet bij me had (great job robocop . ) en daarbij werd me verteld dat de boete geen vrijwaring voor de rest van de dag was.
Oftewel, als ik een kilometer verder weer aangehouden zou worden, zou ik in principe wederom een boete kunnen krijgen voor het niet bij me dragen van het rijbewijs.

Oftewel, 2 voorbeelden die elkaar enigszins tegenspreken, dus ben benieuwd naar de officiele regelgeving hieromtrent .
ik begrijp dat het vrijwaring is voor de rest van de dag maar je kunt toch niet twee keer bekeurt worden voor hetzelfde feit,
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:24:51 #7
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54119357
Mocht het nou nergens toe leiden kan je het altijd er nog op gooien dat boetes maatregelen zijn om je gedrag te corrigeren (niet meer te hard rijden). Je bent geflitst door een flitspaal, wist dit niet en nog geen boete gehad voordat de agent je aanhield. Je hebt dus nog geen mogelijkheid gehad om je gedrag te verbeteren.
pi_54119390
ga het eens proberen op het forum van www.flitsservice.nl daar zitten die zulke dingen wel weten
pi_54119919
Die boete van die flitspaal zou vernietigd moeten worden. Je rijdt namelijk op dat hele traject te hard en wordt vervolgens op dat traject geflitst en daarna op dat traject aan de kant gezet. Je wordt dus twee keer voor dezelfde overtreding beboet, want nadat je geflitst bent loopt de overtreding nog steeds door.

Een bezwaarschrift naar de officier waarin je laat zien dat je twee boete's hebt gehad voor dezelfde overtreding (dus op hetzelfde moment) moet voldoende zijn om 1 van beide te schrappen, mits je natuurlijk aangeeft dat je gewoon bereid bent om 1 van beide boete's te betalen. Mocht het bezwaar niet werken moet je het gewoon voor laten komen, want onder 1 van de 2 kom je gewoon uit.
pi_54123381
ze zijn allebei buiten de bebouwde kom

al licht de snelheid bij de flitspaal aanzienlijke lager. kan dit komen omdat de video wagen een traject meting doet??

nr1 is 149 km/h na correctie boete:schikkingsvoorstel van de officier
nr2(de flitspaal) 129 km/h(na correctie) en ik geloof een bedrag van 150 euro

het schikkingsvoorstel moet nog komen.

weet iemand hoeveel dit is???

en die 6 jaar dat ik me rijbewijs heb, heb ik de volgende overtredingen gemaakt

1.65 km/h te hard
2.89 km/h te hard
3. 100 km/h te hard

en bij de 3e keer heb ik een rij ontzegging gekregen van anderhalfjaar

en daarnaast een 15tal lossen dingetje variërend van 20 tot 35 km/h te hard.
pi_54123515
Op een provinciale weg ben je dan je rijbewijs kwijt Of bedoel je een autoweg.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2007 23:33:17 ]
pi_54123574
Prima kans trouwens dat de officier besluit je rijbewijs alsnog in te trekken op basis van je verleden. Ben je gewoon een beetje simpel ?
pi_54123601
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 23:28 schreef racing-weirdo het volgende:

al licht de snelheid bij de flitspaal aanzienlijke lager. kan dit komen omdat de video wagen een traject meting doet??

1.65 km/h te hard
2.89 km/h te hard
3. 100 km/h te hard

Erg snel van begrip ben je niet hé, zo te lezen.
Scheren is voor schapen!
pi_54123749
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 23:33 schreef gelly het volgende:
Op een provinciale weg ben je dan je rijbewijs kwijt Of bedoel je een autoweg.
bij 50 km/h te hard word je rijbewijs ingevordert
pi_54123943
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 23:35 schreef gelly het volgende:
Prima kans trouwens dat de officier besluit je rijbewijs alsnog in te trekken op basis van je verleden. Ben je gewoon een beetje simpel ?
ik heb wel verplicht artikel 130 door moeten lopen, bij de laatste keer toen ik die anderhalf jaar rijontzegging heb gehad( ik zal de snelheid niet noemen)
pi_54123953
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 23:41 schreef racing-weirdo het volgende:

[..]

bij 50 km/h te hard word je rijbewijs ingevordert
En 149 op een 80 km weg is precies hoeveel te snel ?
pi_54124000
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 23:48 schreef gelly het volgende:

[..]

En 149 op een 80 km weg is precies hoeveel te snel ?
op een 100 weg
pi_54124449
Ik dacht ooit gehoord te hebben dat bij 30 of harder de officier de hoogte van de straf bepaalt (en die kijkt dus naar je verleden). Kan iemand dat bevestigen?
pi_54124549
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 00:04 schreef Piles het volgende:
Ik dacht ooit gehoord te hebben dat bij 30 of harder de officier de hoogte van de straf bepaalt (en die kijkt dus naar je verleden). Kan iemand dat bevestigen?
klopt
  woensdag 24 oktober 2007 @ 00:09:18 #20
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54124587
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 00:04 schreef Piles het volgende:
Correct en ik hoop dat je beide boetes moet betalen en dat die van ruim 30km/u te hard je een bedrag gaat kosten met 3 nullen.
pi_54125233
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 00:09 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Correct en ik hoop dat je beide boetes moet betalen en dat die van ruim 30km/u te hard je een bedrag gaat kosten met 3 nullen.
pi_54125280
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 00:35 schreef racing-weirdo het volgende:

[..]

Ben het toch echt met m eens
pi_54125323
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 00:37 schreef Piles het volgende:

[..]

Ben het toch echt met m eens
ik ben pas twee keer me rijbewijs kwijt geweest doe even normaal (de eerste keer binnen 2 maanden na het halen) 3.5 jaar

dat was me eerste rijbewijs
dus zo erg ben ik niet
pi_54125662
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 20:25:08 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 07:52:53 #25
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_54127414
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 00:40 schreef racing-weirdo het volgende:

[..]

ik ben pas twee keer me rijbewijs kwijt geweest doe even normaal
!!!!!
Ik mag hopen dat ze hem nu weer innemen en je hem niet meer terug krijgt.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_54127439
quote:

[..]

ik ben pas twee keer me rijbewijs kwijt geweest
Gezien je username verbaasd dit mij niets
E-?
  woensdag 24 oktober 2007 @ 07:57:26 #27
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_54127440
quote:
ik ben pas twee keer me rijbewijs kwijt geweest doe even normaal (de eerste keer binnen 2 maanden na het halen) 3.5 jaar
je bent er nog trots op ook...
I am just a dreamer, but you are just a dream
  woensdag 24 oktober 2007 @ 08:57:03 #28
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_54127863
Ja het mag... Het zijn 2 verschillende soorten constateringen... een moment-opname en een lang traject. Een vriend van mij had het zelfde euvel een jaar geleden en heeft het ook ver doorgedreven, maar kon uiteindelijk beide boetes betalen.

Overigens gaat Kasta's pleidooi ook niet op.
Rij voor de gein eens over de A27 van Utrecht richting Gorichem... en laat dan maar even weten hoeveel van de 3 flitspalen het doen. Ik durf te voorspellen dat het meer dan 1 is..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_54127926
In jouw geval zal alleen dit een geschikte oplossing zijn:
+

Maar dit geeft maar weer eens aan hoe erg ons juridisch stelsel maar weer eens faalt, dat zoiets nog op de openbare weg mag komen.

Ik neem aan dat ze die van de flitspaal laten vallen, en je voor de hoogste snelheid beboeten. En dan bedoel ik niet met een flutbedrag van een paar honderd euro. Het bedrag moet hoog genoeg zijn, dat je je de volgende keer aan de snelheid houdt.

Er gebeuren door dit soort randdebielensnelheden veel te vaak ongelukken waar anderen bij betrokken raken, en het vaak niet overleven. Dan kan je achteraf nog zoveel spijt hebben, maar die personen komen er niet mee terug.

Gebruik aub die paar hersencellen die je hopelijk hebt als je ooit weer achter het stuur mag kruipen!
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_54128631
quote:

1.65 km/h te hard
2.89 km/h te hard
3. 100 km/h te hard

Mijn god, ik mag hopen dat ze je rijbewijs 30 cm je hol in douwen.
Laat je lekker rijden door de bus of trein.
Kleuter
pi_54128805
Als je nog in je voorwaardelijk tijd zit van je vorige rijontzegging zal het niet alleen bij een boete blijven. Maar mag je hem (hopelijk) weer dat roze papiertje voor een tijdje inleveren.
pi_54128903
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 08:57 schreef avotar het volgende:
Rij voor de gein eens over de A27 van Utrecht richting Gorichem... en laat dan maar even weten hoeveel van de 3 flitspalen het doen. Ik durf te voorspellen dat het meer dan 1 is..
Ik durf zelfs te wedden dat het er geen een is die het doet.

Aangezien er geen flitspalen meer staan...
  woensdag 24 oktober 2007 @ 10:02:38 #33
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_54128963
quote:

1.65 km/h te hard
2.89 km/h te hard
3. 100 km/h te hard

Ik en ik denk ook de officier van justitie laten je denk ik gewoon beide betalen. 100km/h te hard is gewoon aso, als je hard wilt rijden ga dan eens op een zondag de autobahn op...

* Ps2K is niet heilig, maar beperkt zich tot max toegestane snelheid + 20km/h (mits bebouwde kom dan netjes ivm kutkinderen op straat)
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_54128979
TS, welke rasmongool heeft jou het papiertje gegeven eigenlijk
pi_54129198
Ik hoop dat de OvJ je rijbewijs door de plee spoelt.
Ja, die met de ballen in de bek.
  † In Memoriam † woensdag 24 oktober 2007 @ 11:12:33 #36
43556 miss_dynastie
pi_54130396
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 21:24 schreef Bob-B het volgende:
Mocht het nou nergens toe leiden kan je het altijd er nog op gooien dat boetes maatregelen zijn om je gedrag te corrigeren (niet meer te hard rijden).
Da's op zich een hele goede, maar met het verleden van TS zou ik echt huilen van het lachen als ik dat als verweer kreeg ik weet dat je dit postte voordat TS openhartig werd, maar ik moest er toch even om grinniken .
pi_54130398
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 07:57 schreef Batsies het volgende:

[..]

Gezien je username verbaasd dit mij niets
nomen est omen
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_54131117
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 11:12 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

nomen est omen
Ook voor jou?
E-?
pi_54131266
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 11:42 schreef Batsies het volgende:

[..]

Ook voor jou?
offtopic.

ja.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')