Maakt wel degelijk uit, anders zou men (hypothetisch) gezien natuurlijk ook gewoon 3 flitspalen direct achter elkaar kunnen zetten en ben je na een paar kilometer te hard en een ludieke stroboscoop-show plotseling een paar honderd euro armer.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:10 schreef Piles het volgende:
Je hebt op 2 punten te hard gereden, of dat nou vlak na elkaar is, of kilometers van elkaar. Maakt niet uit lijkt me.
de flitspaal staat op het traject waar ik gemeten ben door de video wagen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:10 schreef Piles het volgende:
Waarom niet?
Je hebt op 2 punten te hard gereden, of dat nou vlak na elkaar is, of kilometers van elkaar. Maakt niet uit lijkt me.
Maar ik neem aan dat die politieauto een trajectmeting heeft gedaan? Als die flitspaal in die trajectmeting staat is het wel raar.
ik begrijp dat het vrijwaring is voor de rest van de dag maar je kunt toch niet twee keer bekeurt worden voor hetzelfde feit,quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:18 schreef kastanova het volgende:
[..]
Maakt wel degelijk uit, anders zou men (hypothetisch) gezien natuurlijk ook gewoon 3 flitspalen direct achter elkaar kunnen zetten en ben je na een paar kilometer te hard en een ludieke stroboscoop-show plotseling een paar honderd euro armer.
Ik heb me zelfs ooit eens laten vertellen dat bij een vaste route die ik reed er slechts 1 van de 3 flitspalen daadwerkelijk werkte om die reden.
Om de zoveel tijd werd dan nog wel gewisseld van actieve flitspaal, maar alledrie de flitspalen activeren op zo'n korte route was wettelijk gezien simpelweg niet mogelijk.
De exacte afstand waarover dat zou gaan is me echter ontschoten.
Daarentegen ben ik vorige week aangehouden en beboet omdat ik m'n rijbewijs niet bij me had (great job robocop. ) en daarbij werd me verteld dat de boete geen vrijwaring voor de rest van de dag was.
Oftewel, als ik een kilometer verder weer aangehouden zou worden, zou ik in principe wederom een boete kunnen krijgen voor het niet bij me dragen van het rijbewijs.
Oftewel, 2 voorbeelden die elkaar enigszins tegenspreken, dus ben benieuwd naar de officiele regelgeving hieromtrent.
Erg snel van begrip ben je niet hé, zo te lezen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 23:28 schreef racing-weirdo het volgende:
ze zijn allebei buiten de bebouwde kom
al licht de snelheid bij de flitspaal aanzienlijke lager. kan dit komen omdat de video wagen een traject meting doet??
nr1 is 149 km/h na correctie boete:schikkingsvoorstel van de officier
nr2(de flitspaal) 129 km/h(na correctie) en ik geloof een bedrag van 150 euro
het schikkingsvoorstel moet nog komen.
weet iemand hoeveel dit is???
en die 6 jaar dat ik me rijbewijs heb, heb ik de volgende overtredingen gemaakt
1.65 km/h te hard
2.89 km/h te hard
3. 100 km/h te hard
en bij de 3e keer heb ik een rij ontzegging gekregen van anderhalfjaar
en daarnaast een 15tal lossen dingetje variërend van 20 tot 35 km/h te hard.
bij 50 km/h te hard word je rijbewijs ingevordertquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 23:33 schreef gelly het volgende:
Op een provinciale weg ben je dan je rijbewijs kwijtOf bedoel je een autoweg.
ik heb wel verplicht artikel 130 door moeten lopen, bij de laatste keer toen ik die anderhalf jaar rijontzegging heb gehad( ik zal de snelheid niet noemen)quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 23:35 schreef gelly het volgende:
Prima kans trouwens dat de officier besluit je rijbewijs alsnog in te trekken op basis van je verleden. Ben je gewoon een beetje simpel ?
En 149 op een 80 km weg is precies hoeveel te snel ?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 23:41 schreef racing-weirdo het volgende:
[..]
bij 50 km/h te hard word je rijbewijs ingevordert
op een 100 wegquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 23:48 schreef gelly het volgende:
[..]
En 149 op een 80 km weg is precies hoeveel te snel ?
kloptquote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:04 schreef Piles het volgende:
Ik dacht ooit gehoord te hebben dat bij 30 of harder de officier de hoogte van de straf bepaalt (en die kijkt dus naar je verleden). Kan iemand dat bevestigen?
Correct en ik hoop dat je beide boetes moet betalen en dat die van ruim 30km/u te hard je een bedrag gaat kosten met 3 nullen.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:04 schreef Piles het volgende:
Ik dacht ooit gehoord te hebben dat bij 30 of harder de officier de hoogte van de straf bepaalt (en die kijkt dus naar je verleden). Kan iemand dat bevestigen?
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:09 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Correct en ik hoop dat je beide boetes moet betalen en dat die van ruim 30km/u te hard je een bedrag gaat kosten met 3 nullen.
ik ben pas twee keer me rijbewijs kwijt geweest doe even normaalquote:
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:40 schreef racing-weirdo het volgende:
[..]
ik ben pas twee keer me rijbewijs kwijt geweest doe even normaal
Gezien je username verbaasd dit mij nietsquote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:40 schreef racing-weirdo het volgende:
[..]
ik ben pas twee keer me rijbewijs kwijt geweest
je bent er nog trots op ook...quote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:40 schreef racing-weirdo het volgende:
ik ben pas twee keer me rijbewijs kwijt geweest doe even normaal![]()
![]()
(de eerste keer binnen 2 maanden na het halen) 3.5 jaar
Mijn god, ik mag hopen dat ze je rijbewijs 30 cm je hol in douwen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 23:28 schreef racing-weirdo het volgende:
al licht de snelheid bij de flitspaal aanzienlijke lager. kan dit komen omdat de video wagen een traject meting doet??
1.65 km/h te hard
2.89 km/h te hard
3. 100 km/h te hard
Ik durf zelfs te wedden dat het er geen een is die het doet.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 08:57 schreef avotar het volgende:
Rij voor de gein eens over de A27 van Utrecht richting Gorichem... en laat dan maar even weten hoeveel van de 3 flitspalen het doen. Ik durf te voorspellen dat het meer dan 1 is..
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 23:28 schreef racing-weirdo het volgende:
1.65 km/h te hard
2.89 km/h te hard
3. 100 km/h te hard
Da's op zich een hele goede, maar met het verleden van TS zou ik echt huilen van het lachen als ik dat als verweer kreeg ik weet dat je dit postte voordat TS openhartig werd, maar ik moest er toch even om grinnikenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:24 schreef Bob-B het volgende:
Mocht het nou nergens toe leiden kan je het altijd er nog op gooien dat boetes maatregelen zijn om je gedrag te corrigeren (niet meer te hard rijden).
nomen est omenquote:Op woensdag 24 oktober 2007 07:57 schreef Batsies het volgende:
[..]
Gezien je username verbaasd dit mij niets![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |