abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54596757
Zoals de titel zegt,

ik heb een motorblok + versnellingsbak gekocht via ebay uit duitsland, een maand geleden. de afspraak zou zijn dat wanneer ik het geld over maak, en hij het ontvangen heeft op zijn rekening ik binnen zo'n 4 dagen de motor zou moeten hebben. gevraagd voor een bewijsje dat de motor echt zoveel km gelopen heeft (op papier), dat was geen probleem. al zijn gegevens gekregen (IBAN, BIC, volledige naam + adres), dus ik geld over gemaakt, 500 euro (was incl verzenden).

maar nu, nadat ik het geld heb overgemaakt wordt nergens meer op gereageerd, email (wat eerst binnen 2 dagen antwoord was), telefoon (telkens weg, vergadering, mobieltje ook op kantoor liggen, enz).
zo gefrustreerd geraakt dat ik het nummer van zijn partner (van de zaak) heb gevonden, en die thuis heb opgebeld. nam de vrouw van die op, en die zou mijn verhaal doorgeven.
De volgende ochtend, whooot een mailtje van die knuppel .
met daarin dat ik hem niet lastig moet vallen en dat ie anders een aanklacht tegen me indient. hij zou ff contact opnemen met t vervoersbedrijf.
Maar nu, een week verder, nog steeds niets
weer gebeld, wordt er zelfs in de zaak niet opgenomen (nummermelder zeker....) en op emailtjes ook geen antwoord. Geen contcat, geen mogelijkheden.
Ebay een gevraagd wat zij kunnen doen, maar daar nog geen antwoord van, 1u geleden verstuurd)

Klootzak, pak je ballen bij elkaar, neem de telefoon op en dan regelen we het als fatsoenlijke mensen
en anders aanpakken via Ebay, geld terug boeken en bij de politie aangifte doen.

maar mijn lieve autootje staat nu al 1 maand bij n kennis op de oprit met de motor er half uit (nieuwe zou er immers binnen n week zijn....) en met een gare versnellingsbak, en geen APK (eerst motor, dan uitlaat fixen, dan APK was de planning)
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
pi_54596784
Je zal wel spelfouten in je adres gemaakt hebben neem ik aan .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_54596799
quote:
Op woensdag 14 november 2007 11:40 schreef HeatWave het volgende:
Je zal wel spelfouten in je adres gemaakt hebben neem ik aan .
whoops, idd leverT (zie k nu ook)
titlefixje mogelijk?
komt door de frustraties

maar die verkoper is geen lieverd!!!!!
pi_54596908
Ga naar fok.de en klaag daar
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_54596958
quote:
Op woensdag 14 november 2007 11:44 schreef spijkerbroek het volgende:

woensdag 14 november 2007 @ 11:49:53 #6
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_54597041
quote:
Op woensdag 14 november 2007 11:38 schreef DropjesLover het volgende:

geld terug boeken
Gaat je niet lukken.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_54597487
quote:
Op woensdag 14 november 2007 11:49 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Gaat je niet lukken.
ohja, moet binnen 2 weken oid dacht ik...

goed, de andere 2 punten dan
  woensdag 14 november 2007 @ 12:10:05 #8
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_54597542
quote:
Op woensdag 14 november 2007 12:08 schreef DropjesLover het volgende:

[..]

ohja, moet binnen 2 weken oid dacht ik...

goed, de andere 2 punten dan
Ook niet.
Je hebt het vrijwillig over gemaakt.
Alleen een automatische incasso kan je vaak binnen 30 dagen laten storneren.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_54597565
Wat doe je nu nog achter een pc? Je hebt zijn adres!
pi_54597602
Zouieouzo, als je zelf geld overmaakt geef je automatisch akkoord dat het goed zit.
Geld terugvorderen is geen optie.
pi_54597657
Via Ebay heb je normaal best aardige service. Anders is voor in de toekomst bij een Ebay aankoop Paypal gebruiken wel een aanrader wanneer van toepassing. Die geven tot 1000 euro verzekering.
pi_54597716
ik ben wel in voor een goede knokpartij..... vooral tegen een duitser... pm me als je me nodig hebt
pi_54597754
quote:
Op woensdag 14 november 2007 12:11 schreef rgras het volgende:
Wat doe je nu nog achter een pc? Je hebt zijn adres!
duitsland, bij hannover, 400km rijden en geen auto. tevens geen bewijs dat de motor nog daar is (hij beweert immers dat die bij het vervoersbedrijf is, want daar zou ie contact mee opnemen).
quote:
Op woensdag 14 november 2007 12:14 schreef Tommeh het volgende:
Via Ebay heb je normaal best aardige service. Anders is voor in de toekomst bij een Ebay aankoop Paypal gebruiken wel een aanrader wanneer van toepassing. Die geven tot 1000 euro verzekering.
ik lag toen wat overhoop met paypal, die moest mn rekening nog valideren dat ik direct daar vanaf kan betalen (duurde 3-4 dagen) en die tijd wilde ik me besparen (overmaken naar duitsland duurt al lang genoeg).

tevens is de bieding gewonnen door iemand anders (voor 100 euro, beiden super beoordeling gegeven), maar heeft de verkoper aan mij gestuurd nadat de bieding afgelopen was dat ik beide kon krijgen voor 500 euro. dus technisch gezien is het niet helemaal via ebay gegaan, enkel het "elkaar vinden"....
pi_54598007
quote:
Op woensdag 14 november 2007 12:12 schreef DSS24 het volgende:
Zouieouzo
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_54598013
quote:
Op woensdag 14 november 2007 12:12 schreef DSS24 het volgende:
Zouieouzo, als je zelf geld overmaakt geef je automatisch akkoord dat het goed zit.
Geld terugvorderen is geen optie.
Hoe zeg je ?

Zeg maar gewoon: "Sowieso" !
Fingerspitzgefühl
pi_54598071
'Zoiezo', 'zowiezo', 'zoizo' etc. etc.

ff checken wat voor reacties ik zou krijgen
pi_54598192
quote:
Op woensdag 14 november 2007 12:16 schreef maardatwasikwel het volgende:
ik ben wel in voor een goede knokpartij..... vooral tegen een duitser... pm me als je me nodig hebt
De Fok!-knokploeg.
pi_54598684
Op ebay wordt toch ook gewaarschuwd dat je alleen via ebay moet kopen en niet in moet gaan op een aanbod als de veiling al is afgelopen ?.....Als je daar nou nog intrapt.....hij zal zo'n zelfde mailtje ook wel naar andere bieders gestuurd hebben...gebeurt regelmatig en eigenlijk trapt niemand daar meer in....dacht ik..
pi_54598870
zou vast het probleem zijn bij het vervoer...

Hij weet zelluf dat jij z'n adres en werkmaatje kent
pi_54599013
quote:
Op woensdag 14 november 2007 12:57 schreef towncar het volgende:
Op ebay wordt toch ook gewaarschuwd dat je alleen via ebay moet kopen en niet in moet gaan op een aanbod als de veiling al is afgelopen ?.....Als je daar nou nog intrapt.....hij zal zo'n zelfde mailtje ook wel naar andere bieders gestuurd hebben...gebeurt regelmatig en eigenlijk trapt niemand daar meer in....dacht ik..
het eerste contact vond plaats voordat de bieding afgelopen was (voor de versnellingsbak) en ook enkle uren voordat de bieding was afgelopen heb ik hem gezegd dat ik beide wil hebben (voor 480). waarop hij weer antwoord dat ik beide voor 500 euro kon krijgen incl verzenden (1 u na de bieding). ook het feit dat hij meteen al zijn gegevens geeft, dat is natuurlijk ook niet echt handig als je iemand wil oplichten, en geeft mij voldoende vertrouwen dat iemand zijn afspraken nakomt.
ook het feit dat na 1 dag de hele motor al bij de winnaar van de bieding is aangekomen vind ik vreemd (feedback gegeven om 08.02u ).

en hoe zit het dan alsnog met mijn versnellingsbak?

afgelopen 3 uur meerdere malen (6x ofzo) gebeld, wordt niet opgenomen

[ Bericht 5% gewijzigd door DropjesLover op 14-11-2007 13:19:12 ]
pi_54599606
Moffen zijn niet te vertrouwen, heb ook wel zin om te vechten...
Roken is lekker
pi_54599608
Bel z'n buurman dat zou hem leren
  woensdag 14 november 2007 @ 13:37:19 #23
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_54599629
TS IS PWNT!!!!!!!

Ook zo bij speurders .nl kan je ook xbox360's kopen voor zo'n 200 eu, kijk je bij locatie staat er china
pi_54599705
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  woensdag 14 november 2007 @ 13:44:17 #25
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_54599801
Mijn ervaring met duitsers is altijd positief geweest, dus jouw situatie is raar te noemen.
Je hebt de auction niet gewonnen, maar toch geld overgemaakt. Dat is vragen voor problemen. Ebay kan niets voor je doen. Ook de bank niet. (het geld kan niet meer terug gestort worden).

Dus, doe aangifte (helpt meestal ook niet). En zorg dat je langs die gast gaat. 400KM is nog wel te doen namelijk.
pi_54599845
idd 400 km is te doen en anders breng ik je er wel heen
pi_54599850
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:44 schreef Twanstra het volgende:
Mijn ervaring met duitsers is altijd positief geweest, dus jouw situatie is raar te noemen.
Je hebt de auction niet gewonnen, maar toch geld overgemaakt. Dat is vragen voor problemen. Ebay kan niets voor je doen. Ook de bank niet. (het geld kan niet meer terug gestort worden).

Dus, doe aangifte (helpt meestal ook niet). En zorg dat je langs die gast gaat. 400KM is nog wel te doen namelijk.
1000 ook wel, we zijn al te vaak verneukt door de duitsers om 500 euro ons afhandig te laten maken

Wo ist mein fahrrad
pi_54600116
Nogal dom dat je dat geld overgemaakt hebt zonder dat je uberhaupt de veiling gewonnen hebt. Geld storneren gaat zoals verteld niet lukken, omdat dat alleen bij een automatisch incasso kan. E-bay zal niets voor je kunnen doen, ik denk dat je je geld kwijt bent.
pi_54600827
tsja, mijn ervaring tot nu toe met duitsers via ebay is niet erg goed. 3 dingen besteld (n veren+dempers set, een verenklem en deze motor) en bij de veren+dempers heb ik ook 1,5 maand moeten wachten. het pakket was in "Ruckstellung". was ook voor 400 euro....

en inderdaad achteraf niet zo handig, maar toch omdat ik alle gegevens van hem heb gekregen, en van hem te horen kreeg dat het kan, was het goed...
en die andere koper vertrouw ik niet echt, een heel motorblok, veiling om 20.00 afgelopen en de volgende ochtend om 08.02 een waardering geven dat het goed is aangekomen :S

maar dat vind ik nog niet eens zo'n probleem weet je, het vervelendst vind ik dat ik die stomme verkoper gewoon helemaal niet te pakken kan krijgen
  woensdag 14 november 2007 @ 14:32:37 #30
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_54600970
had je maar een fatsoenlijk bedrag moeten bieden ipv als gierige 'ollander voor een dubbeltje op de eerste rij te willen zitten

blijven duitsers hč ^^
Huilen dan.
pi_54602875
quote:
Op woensdag 14 november 2007 14:32 schreef Isdatzo het volgende:
had je maar een fatsoenlijk bedrag moeten bieden ipv als gierige 'ollander voor een dubbeltje op de eerste rij te willen zitten

blijven duitsers hč ^^
t is ook een fatsoenlijk bedrag lijkt me, als ik voor een motor + vbak 500 betaal, ipv 100 te krijgen voor enkel de motor. de vbak zou 250 zijn (zonder verzenden). beiden samen verkopen voor 500 lijkt me een betere deal.
pi_54603108
quote:
Op woensdag 14 november 2007 11:44 schreef spijkerbroek het volgende:
site blijkt nog te bestaan ook, maar een klaagbaak ho maar....
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  Spellchecker woensdag 14 november 2007 @ 17:06:51 #33
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_54605102
Ik ben benieuwd hoe dit afloopt, maar ik vrees het ergste voor je
Tevens -purist.
pi_54606311
quote:
Op woensdag 14 november 2007 17:06 schreef NoBody122 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe dit afloopt, maar ik vrees het ergste voor je
ik zo langzamerhand ook
pi_54608266
YOU GOT LOLLERPWNT
pi_54609068
ik zou toch maar even langs hem gaan of langs die zaak het geld terug vragen +250 euro aan reiskosten en als hij het niet geeft even zijn tandjes bewerken
The weekend has landed. All that exists now is clubs, drugs, pubs and parties. Ive got 48 hours off from the world, man. Im gonna blow steam outa my head like a screaming kettle and talk codshit to strangers all night.
pi_54609837
Duitser-TS 1-0
pi_54610000
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:42 schreef DropjesLover het volgende:

[..]

t is ook een fatsoenlijk bedrag lijkt me, als ik voor een motor + vbak 500 betaal, ipv 100 te krijgen voor enkel de motor. de vbak zou 250 zijn (zonder verzenden). beiden samen verkopen voor 500 lijkt me een betere deal.
Ben je nu echt zo dom? Je betaald dus vrijwillig 150 euro teveel? Niet gek dat "unsere nachbar" je the finger geeft...
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_54610277
ik kan wel even op die aap gaan zitten. 250 kilo is meer dan een braadwurst.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Vivamus posuere.
Fusce vulputate dolor id augue. Maecenas sapien metus, consectetuer quis,
commodo eget, vehicula sed, elit.
pi_54610327
quote:
Op woensdag 14 november 2007 12:34 schreef rgras het volgende:

[..]

De Fok!-knokploeg.
mensen die denken dat er ooit een fok knokploeg heeft bestaan
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_54610405
matig, denk dat je naar je geld kan fluiten

*mompelt over boter bij vis .........*
  woensdag 14 november 2007 @ 20:50:32 #42
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_54610658
Is er al meer gezeik met die verkoper geweest?
Kijk anders eens op de Duitse eBay fora.
En idd. niet bieden buiten de veiling om, bij duurdere zaken.

Ik heb wel eens mail gehad dat ik een horloge alsnog kon kopen voor ¤4500; afzender was alleen niet de verkoper. Ik was 1 van de bieders en de veiling liep nog. Ook bij Duitse eBay. Maar verder nog nooit problemen gehad met een levering/veiling. Boven de paar ¤100 kan je eigenlijk beter zorgen dat je de handel gaat bekijken voordat je koopt.

NB Doe n's een link naar de desbettreffende veiling
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 14 november 2007 @ 20:51:30 #43
78498 classpc
I don't like change
pi_54610695
Ik zat nog te denken, misschien dat de winnaar nadat de veiling was afgelopen van gedachten is veranderd en van de koop heeft afgezien.
Dat ze allebei tot een passende oplossing gekomen zijn en daarna een positieve feedback hebben achtergelaten omdat er toch nog een goede oplossing is gekomen.
En dat ie daarna jou heeft benarderd voor de motor + versnellingsbak. Het zou kunnen.

Maar als jij zegt dat die feedback over de verzending / aankomst gaat, dan klopt er volgens mij iets niet.
Of het moet overnight delivery zijn maar daar geloof ik niks van als het gaat om een motor met versnellingsbak.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_54610870
dit is de betreffende veiling:
[linkje ff weggehaald]

ik heb net even gebeld naar het nummer dat bij deze veiling staat, waar opgenomen werd. ik zeg hoi + mn naam, *stilte* ik vraag of dit herr [naam verkoper] is, gemurmel, slechte lijn, hallo hallo, weg

nee, ik heb hem terwijl de veiling nog liep benaderd voor de versnellingsbak. later, met nog enkele uren (iets van 6 uur) voordat de veiling afliep hem een bericht gestuurd of ik beide kon kopen voor 480 (250 vbak, 150 motor (die op dat moment op 100 stond) + 80 verzenden). even later (als de veiling is afgelopen) krijg ik een bericht van hem dat ik beide kan kopen voor 500, waarop ik zei is goed. beide berichten kwamen van de verkoper.

[ Bericht 19% gewijzigd door DropjesLover op 15-11-2007 10:29:15 ]
  woensdag 14 november 2007 @ 21:03:44 #45
78498 classpc
I don't like change
pi_54611023
quote:
Op woensdag 14 november 2007 20:57 schreef DropjesLover het volgende:
dit is de betreffende veiling:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180166645982

ik heb net even gebeld naar het nummer dat bij deze veiling staat, waar opgenomen werd. ik zeg hoi + mn naam, *stilte* ik vraag of dit herr [naam verkoper] is, gemurmel, slechte lijn, hallo hallo, weg

nee, ik heb hem terwijl de veiling nog liep benaderd voor de versnellingsbak. later, met nog enkele uren (iets van 6 uur) voordat de veiling afliep hem een bericht gestuurd of ik beide kon kopen voor 480 (250 vbak, 150 motor (die op dat moment op 100 stond) + 80 verzenden). even later (als de veiling is afgelopen) krijg ik een bericht van hem dat ik beide kan kopen voor 500, waarop ik zei is goed. beide berichten kwamen van de verkoper.
Ik zou zeggen misschien kun je een vriend eens voor je laten bellen of iemand anders?
En dan met *31* ervoor ofzo. Jeweetwel.

En anders is het nog een optie om Suga_Mama op die aap te laten zitten.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_54611102
ga er dan heen als je zn adres hebt..
  woensdag 14 november 2007 @ 21:14:49 #47
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_54611327
Als je ¤500 overmaakt naar een gast die nog maar een paar pos. waarderingen heeft/paar maanden op eBay rondhangt vraag je wel om moeilijkheden. eBay doet niets omdat je buiten hun om koopt. Aangifte doen is het enige wat je kunt doen. En dan heb je je geld voorlopig nog niet terug. Mooie klote situatie iig.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_54611960
kwam mn vriendin met een geniale optie: bellen via skype
daar heb ik me ooit een half jaar geleden voor aangemeld en 10 euro op gezet. maar daar nam ie net niet mee op.

het puntje van er heen gaan is wat moeilijk, want ik heb geen auto (rijdende), mag die van mn pa niet meer lenen. het is 400km heen en 400 terug,. dus minimaal zo'n 7-8 uur onderweg zijn. en als ik daar ben, wat dan? geld terugvragen? alsof ie dat doet... motor mee nemen? die weegt 200kg minimaal, dus krijg ik niet eens makkelijk in de auto. vent bedreigen? roept ie de politie of is het zo'n bootwerker waar je echt niets tegen begint.

daarstraks ook met de mobiel van mn vriendin gebeld, maar daar nam ie ook niet mee op. volgens mij weigert ie tijdelijk elk nederlands telefoontje....
quote:
Op woensdag 14 november 2007 21:14 schreef Hyperdude het volgende:
Als je ¤500 overmaakt naar een gast die nog maar een paar pos. waarderingen heeft/paar maanden op eBay rondhangt vraag je wel om moeilijkheden. eBay doet niets omdat je buiten hun om koopt. Aangifte doen is het enige wat je kunt doen. En dan heb je je geld voorlopig nog niet terug. Mooie klote situatie iig.
ik ebay al ongeveer een jaar, en heb maar een paar dingen gekocht.

[ Bericht 19% gewijzigd door DropjesLover op 14-11-2007 21:39:26 ]
pi_54612221
en weer een toevoeging, net nam ie op (volgens mij) toen ik belde via skype. eerst zeggen dat ie me slecht verstaat (de hele tijd) en wel antwoord geven op een vraag (met "nein") dus dat klopt niet. wil me zijn naam ook niet zeggen wanneer ik daarvoor vraag
dat is toch overal normaal, dat als je iemand belt, dat ie dan zijn naam noemt?

heeft ie boos opgehangen, en dat ik niet op dit tijdstip moet bellen. zolaat is half 10 toch niet?
klootviool dat het is... morgen weer onderspammen, met nog 10 euro aan skype tegoed
pi_54612791
Toch blijven bellen, download het programmatje van voipstunt.com even
kan je gratis mee bellen (toch wel keer of 20, je verb. word niet verbroken, je kan zo zeker een half uur bellen ........ -> downloaden, account aan maken... is 1minuut werk, kost niks - op de site staat max 300min per week, maar het is wel ff wat minder........40min, naar 15nummers max denk ik)

Zorg wel dat je headset goed werkt alvast, bel even naar je eigen lijn eerst.
het is duitsland +1 uur he'.........

"dat is toch overal normaal, dat als je iemand belt, dat ie dan zijn naam noemt?"

muss ich den mal die polizei von <platzname> anruffen? (gelijk dreigen, als je weet dat het anders dood loopt)

[ Bericht 15% gewijzigd door devvertje op 14-11-2007 22:11:23 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')