abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54589040

Voor de PC gamers waren het zware tijden, de opvolger van Call of Duty 2 bleek console only en daardoor onbereikbaar voor de gamers met een PC. Het zou nog een jaar duren voor Infinity Ward de nieuwe Call of Duty voor de PC aan zou kondigen maar het bleek het wachten meer dan waard. De ondertitel "Modern Warfare" laat niets te raden over; het antieke wapentuig uit de Tweede Wereldoorlog heeft plaats gemaakt voor state-of-the-art wapentuig. Van raketten tot granaten, van g36c tot uzi en van helictoper tot humvee, alles is aanwezig.

De grote vraag was natuurlijk hoe deze verandering zou vallen bij de community. De demo lichtte een tipje van de sluier op; in een enkele singleplayer missie konden we kennis maken met CoD4 en dit smaakte zeker naar meer. De belangrijkste vraag (en tevens het grootste vraagteken) is natuurlijk hoe de multiplayer gaat worden, deze mode is immers de belangrijkste reden dat Call of Duty 2 nog steeds ongekend populair is. Op dit gebied belooft Call of Duty 4 een onge�venaarde beleving te brengen; er komen maar liefst 9 verschillende game modes die gespeeld kunnen worden op niet minder dan 16 maps! Alle ingredi�nten dus voor een onge�venaarde multiplayer ervaring! Of de uitwerking net zo goed is zullen we helaas pas vanaf 9 November kunnen ervaren.

We zijn de laatste tijd gewend geraakt aan torenhoge requirements maar Call of Duty 4 belooft redelijk zacht te zijn voor de minder gefortuneerde gamer. De minimale systeemeisen zijn als volgt:

CPU: P4 2.4GHz of Athlon 2800+ RAM: 512MB VGA: Geforce 6600 of Radeon 9800Pro HD: Rond de 8gb

Best zacht toch?

Een paar screenshots om alvast wat warm te draaien:

[url=01l.jpg][/url] [url=02l.jpg][/url] [url=03l.jpg][/url] [url=04l.jpg][/url] [url=05l.jpg][/url]

De demo is op verschillende plaatsen te downloaden. De snelste links kun je hier onder vinden. FTP Twente Gamershell i3d.net

Mocht het om een onverklaarbare reden daar niet lukken dan zoek je even verder met Google.

Een drietal linkjes om je up to speed te brengen. Offici�le website Total Call of Duty 4 Call of Duty 4 Wiki

Even een klein beetje spam natuurlijk Band of FOK!kers is begonnen als Battlefield 2 clan maar na twee jaar Battlefield 2 begint de lol daarin toch wel een beetje te slijten. Om die reden zijn we afgelopen maanden druk in de weer geweest om een opvolger te vinden voor onze belangrijkste verslaving. We werden op onze wenken bediend met demo's van MoH: Airborne, Crysis, UT2007 en CoD4. Alle spellen werden gespeeld maar het was al heel snel duidelijk; Call of Duty 4 zou het stokje over gaan nemen.

Band of FOK!kers is twee jaar geleden opgericht met als enige doel plezier hebben in het gamen. Werelddominatie kun je vergeten, elke week een clanwar en trainingen kun je ook vergeten. Niets moet, alles mag dat is een beetje het credo. Daarnaast onderscheiden we ons door met enige regelmaat meetings te houden. We drinken een biertje, spelen een spelletje, roken een sigaartje, steken de BBQ aan, gaan met enige regelmaat airsoften in Belgi� en ga zo maar door.

Vanuit Band of FOK!kers hebben we de afgelopen twee jaar de beschikking gehad over een eigen ranked Battlefield 2 server. Deze traditie willen we ook door zetten met Call of Duty 4. Vanuit BoF zullen we dus een eigen ranked server op gaan zetten die open staat voor iedereen die een gezellig avondje mee wil spelen. Deze server staat natuurlijk met name open voor FOK!kers die mee willen doen

Zo'n server kost helaas geld. De kosten voor de server zullen worden gedragen door de leden van Band of FOK!kers maar daarmee zijn we er nog niet. Daarom willen we bij deze ook een oproep doen aan alle FOK!kers om een steentje bij te dragen. Het gaat maar om een heel klein bedrag, als je elke week 1 biertje minder drinkt dan kun je al een bijdrage doen aan de Call of Duty 4 server Op dit moment hebben we al 9 man die elk 5,- per maand bijdragen. Met nog 5 man zijn we er Wil je graag meedoen dan horen we dat graag en hopelijk lukt het dan om met de release direct een server online te krijgen!

De vorige topics komen straks natuurlijk nog

De OPs voor een volgend topic kun je vinden in de Wiki. Klik op "bewerken" en copy/paste.
pi_54589092
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 21:43 schreef maniack28 het volgende:
De stats staan in een encrypted file genaamd mpstats in je profiel!
Ik hoop dat je gelijk hebt. Want voordat ik het Cod4 kocht, had ik em al via "andere wegen" even gespeeld. En toen ook geprobeerd die stats te bewaren. Maar toen ik em kocht, en mijn profile terug plaatste vond hij dat niet goed. Maar misschien ligt dat aan dat het een andere cd key is. Ik hoop het want mijn pc heeft een opruim beurt nodig.
Ik zie dat het toch nog niet helemaal klopt hier
pi_54589448
heb em vandaag gekocht en al een flink stuk SP gespeeld
hijs erg vet!
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
pi_54589619
Dit is echt de game van het jaar voor mij
☑Golden Earring 20-02 ☑Airbourne 25-03 ☐GMM 25/26/27-06
pi_54589729
supergame! speel me helemaal de leplazerus!
  dinsdag 13 november 2007 @ 23:50:53 #6
12395 mistraldk
Sailing's the game!!!
pi_54590156
SP in een keer uitgespeeld...
briljant spel!!!
"Spuug niet onder de tafel...daar zou je dronken vriend kunnen liggen"
pi_54591481
tvp
pi_54591577
quote:
Op woensdag 14 november 2007 01:14 schreef Edwinuss het volgende:
tvp
  woensdag 14 november 2007 @ 01:31:06 #9
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_54591660
Uitgespeeld. Was wel aardig
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  woensdag 14 november 2007 @ 01:42:33 #10
129707 Daemon19
Hattrick verslaafde..
pi_54591746
Is er al iemand die een beetje met zn .cfg heeft zitten kloten?
Ben namelijk benieuwd of je kan switchen tussen je main wapens, door naar boven of onder te scrollen.
In het spel is die optie er niet, maar misschien kan dit wel door het direct in je .cfg te zetten?
Hattrick: Red Daemons (506731)
"The first rule of business is to protect your investment."
  woensdag 14 november 2007 @ 07:31:58 #11
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_54593161
Uitgespeelt vannacht en heb me er heerlijk mee vermaakt (Y)
eigenlijk geen minpuntjes kunnen ontdekken
najah op de vliegende/hangende bodies/banden/onderdelen na dan.. da's wel jammers
Echt.. het 1e level(boot).. het sniper level. en dat met die IR/Heat vision dinges.. die troepen uitschakelen.
Super mooi!
die patrol @ Tjernobyl..
Ménn in het echt had ik me broek vol.. (1e keer mislukte ook.. word je wel afgeslacht zeg maar

@Daemon19

Volgens mijjj als je:
bind 1 "weapnext"
bind 2 "weapnext"
in het config vervangt met:
bind mwheelup "weapnext"
bind mwheeldown "weapnext"

Maar of het werkt?
Geen idee

[ Bericht 11% gewijzigd door Devilnl op 14-11-2007 07:42:26 ]
pi_54593213
quote:
Op woensdag 14 november 2007 07:31 schreef Devilnl het volgende:
Uitgespeelt vannacht en heb me er heerlijk mee vermaakt (Y)
eigenlijk geen minpuntjes kunnen ontdekken
najah op de vliegende/hangende bodies/banden/onderdelen na dan.. da's wel jammers
Echt.. het 1e level(boot).. het sniper level. en dat met die IR/Heat vision dinges.. die troepen uitschakelen.
Super mooi!
die patrol @ Tjernobyl..
Ménn in het echt had ik me broek vol.. (1e keer mislukte ook.. word je wel afgeslacht zeg maar
mja ik ben 1 keer een "zweefende bodie" tegen gekomen.
Was wel lachen om te zien, toen ik was gekild en er weer langsliep lag hij op de grond
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  woensdag 14 november 2007 @ 07:44:08 #13
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_54593261
quote:
Op woensdag 14 november 2007 07:38 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

mja ik ben 1 keer een "zweefende bodie" tegen gekomen.
Was wel lachen om te zien, toen ik was gekild en er weer langsliep lag hij op de grond
oh...... @ missile control dinges was het helemaal erg (hier iig)
En ergens buiten.. (volgens mij de 2e keer als je @ "The Barn" bent. om zo'n javelin tepakken..
keek ik ff omhoog om mijn mooie raket te volgen..
krijg nou wat.. op 50m hoogte hing een band..
pi_54593389
quote:
Op woensdag 14 november 2007 07:44 schreef Devilnl het volgende:

[..]

oh...... @ missile control dinges was het helemaal erg (hier iig)
En ergens buiten.. (volgens mij de 2e keer als je @ "The Barn" bent. om zo'n javelin tepakken..
keek ik ff omhoog om mijn mooie raket te volgen..
krijg nou wat.. op 50m hoogte hing een band..
bij mij was het ook in de missile control.
moment dat je trap afloopt, en de de 2de deel van de trap daar staan ook dozen, daar hing er een
Hij hing wel alsof hij over een doos hing

voor rest niet echt opgelet denk
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  woensdag 14 november 2007 @ 13:52:27 #15
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_54599983
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 23:09 schreef SR-71 het volgende:

[..]

Ik hoop dat je gelijk hebt. Want voordat ik het Cod4 kocht, had ik em al via "andere wegen" even gespeeld. En toen ook geprobeerd die stats te bewaren. Maar toen ik em kocht, en mijn profile terug plaatste vond hij dat niet goed. Maar misschien ligt dat aan dat het een andere cd key is. Ik hoop het want mijn pc heeft een opruim beurt nodig.
Ik zie dat het toch nog niet helemaal klopt hier
www.netcoders.be Codsectie en sticky staat precies hoe je een willekeurige mpstats kan pleuren in je profile
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_54600053
Wat een vette game, net de Tjernobyl (sniper) missie voltooid, op hoeveel % zit ik dan zo ongeveer?
pi_54601903
Pas begonnen op de PC.. 1ste level gespeeld op die boot.. wel mega vet zeg
pi_54604202
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:55 schreef Fillipe het volgende:
Wat een vette game, net de Tjernobyl (sniper) missie voltooid, op hoeveel % zit ik dan zo ongeveer?
Echt een geweldige missie die.
Ik denk dat je zo rond de 65% zit.
"The world is a mess and I just need to rule it!"
pi_54605585
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 17:57 schreef Morpheus2002 het volgende:
Voor de mensen die het spel nog niet hebben istie hier te koop voor ¤ 27,- inclusief verzendkosten
maakt het nog uit of de versie Asia is? en of de regioprotection werkt?
pi_54605624
Inco Laat me weten wanneer je ook speelt dan kom ik je weer eens voor je knar schieten
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_54605642
kan je een reeds betaalde order bij CD-WOW ook nog annuleren?
quote:
The arrival of stock from our supplier has been further delayed. The advised shipping date for this title is now the 23/11/2007
pi_54605684
quote:
Op woensdag 14 november 2007 17:31 schreef FJD het volgende:
Inco Laat me weten wanneer je ook speelt dan kom ik je weer eens voor je knar schieten
heb CoD4, ETQW, Crysis en UT2007 besteld
  woensdag 14 november 2007 @ 17:36:09 #23
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_54605714
quote:
Op woensdag 14 november 2007 17:32 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ja... wat een lijers man...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_54605742
quote:
Op woensdag 14 november 2007 17:31 schreef FJD het volgende:
en je bedoelt: heb genade met mij, oh geweldige spelert
pi_54605752
quote:
Op woensdag 14 november 2007 17:32 schreef Prosac het volgende:
Kan altijd. Zij wijzigen de overeenkomst tussen jullie twee waardoor jij die op kunt zeggen. De leveringsdatum is in dit geval zeker een relevante reden.

Is ook meteen de reden waarom ik geen release spellen online wil bestellen
pi_54606325
nog nooit echt problemen gehad met cdwow, maar meestal ging het dan om cd's
pi_54607560
Kan je met de download, MP'en?
pi_54608946
quote:
Op woensdag 14 november 2007 18:57 schreef KUSO het volgende:
Kan je met de download, MP'en?
Ja dan moet je via de asynchrone crack een lijntje leggen, snuiven en pwnen. Dan gaat het.

Ik vind het een matig spel. Die WW2 sfeer uit de vorige 2 PC games had hét toch wel. Deze niet, imo.
pi_54609614
Ik snap de adrenaline rush van deze game wel, maar eerlijk gezegd (al ben ik een van de weinigen) snap ik echt de hele CoD4 hype niet.
Ja het is ongetwijfeld vette actie, etc, maar de bizar hoge cijfers die gegeven worden zijn echt zwaar overrated.

Ben ik hier nou echt alleen in of zijn er toch meer mensen die door de graphics en het "knallen knallen" heen kijken ?

Hoe dan ook, voor de mensen die er van genieten: veel plezier ermee.
You have to stop blaming yourself.
Just blame yourself once and move on.
pi_54609758
Het is zeker een game op rails, ik vind zeker dat het minder moet worden in de toekomst. Want het is geen reet aan op die manier eigenlijk, alles word gewoon voorgekauwd.
Maar de actie van deze game maakt dat helemaal goed in mijn ogen, het is ook dat tactische wat me wel heeft aan gesproken.
En COD 4 leunt ook ontzettend op zijn multiplayer. Maar denk dat het wel bekend was. Mensen spelen nog steeds COD online.
Hij was toch vrij kort en dat vond ik jammer, binnen 5 uren uitgespeeld. Maar dat maakt de game zeker niet minder.
Als ik de game een cijfer zou geven was het zeker een 9.
Graphics heb ik niet veel van kunnen mee pikken, speel nog met een ati x1650 pro.
Maar de gameplay was zeker tof!
  woensdag 14 november 2007 @ 20:51:12 #31
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_54610681
eeeej gasten,vanmiddag weer ff online gespeeld en ik begin de smaak van dit vet spel te pakken te krijgen. Nog niet alle shortcuts/tags/toetsen voor m'n muis gevonden en hoe je gebruik kunt maken van zaken zoals jungernauts( zijn dat medic-bags?) e.d.maar er zit na 1 dag al wat vooruitgang in.Hieronder wat caps van m'n vooruitgang en enthousiasme

ik ben dus een 'spree'hoer met een machinegeweer

niet slecht voor een tweede dag COD4

Wat me wel opvalt is dat heel veul gasten die extra kills truuk gebruiken wanneer ze gekilled worden. Je ziet dan ze allemaal een granaat droppen zodat je de lul bent als je dichterbij komt.
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
pi_54616738
Juggernaut is een 'perk' waardoor je meer health hebt, net zoals die granaat truuk ook een perk is. Je hebt ook last stand dat je nog met je laatste krachten je pistool kan trekken.

Heb nu al aardig wat uurtjes online erop zitten en het is echt gaaf, jammer alleen dat de snipers zo goed als nutteloos zijn. (of ik kan er totaal niet mee overweg) Shotguns ook trouwens.
pi_54616802
quote:
Op woensdag 14 november 2007 20:15 schreef Dalamar het volgende:
Ik snap de adrenaline rush van deze game wel, maar eerlijk gezegd (al ben ik een van de weinigen) snap ik echt de hele CoD4 hype niet.
Ja het is ongetwijfeld vette actie, etc, maar de bizar hoge cijfers die gegeven worden zijn echt zwaar overrated.

Ben ik hier nou echt alleen in of zijn er toch meer mensen die door de graphics en het "knallen knallen" heen kijken ?

Agreed, CoD & CoD2 hadden een ontzettend goede war-gameplay. Hoe zit dit met CoD4: lag door zware graphics, rare perks die alles onvoorspelbaar (niet mijn ding) maken etc.
  donderdag 15 november 2007 @ 00:36:13 #34
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_54616857
Ik vond 'm te kort. En hier en daar wat ongeloofwaardig. Ben me er van bewust dat het een game is, maar door het gras kruipen en over een terrein rennen vol russen die je niet zien, vind ik een beetje jammer
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_54616896
quote:
Op donderdag 15 november 2007 00:26 schreef Semargofni het volgende:
Juggernaut is een 'perk' waardoor je meer health hebt, net zoals die granaat truuk ook een perk is. Je hebt ook last stand dat je nog met je laatste krachten je pistool kan trekken.

Heb nu al aardig wat uurtjes online erop zitten en het is echt gaaf, jammer alleen dat de snipers zo goed als nutteloos zijn. (of ik kan er totaal niet mee overweg) Shotguns ook trouwens.
Vanavond nog een score van 15-1 als sniper op Pipeline. Af en toe heb ik geen zin om rond te rennen en dan ga ik in de struiken liggen snipen en af en toe verplaatsen.
X
X
X
pi_54616924
quote:
Op donderdag 15 november 2007 00:32 schreef luckass het volgende:
Agreed, CoD & CoD2 hadden een ontzettend goede war-gameplay. Hoe zit dit met CoD4: lag door zware graphics, rare perks die alles onvoorspelbaar (niet mijn ding) maken etc.
Zoek kleinere servers op.

Hoe groter de server, hoe groter het fragfest. Voor de punten hoef je het niet meer te doen, doordat de rankings client side worden bijgehouden zijn er al hacks om je omhoog te levelen
pi_54616937
quote:
Op woensdag 14 november 2007 20:15 schreef Dalamar het volgende:

De enige hype tot zover die ik niet begreep was die van Halo 3. Daarvoor moet je imo. echt nog in een soort van 2e jeugd zitten (of jonger dan 16) om dat leuk te vinden.
X
X
X
pi_54617234
quote:
Op donderdag 15 november 2007 00:36 schreef Biogarde het volgende:
Ik vond 'm te kort. En hier en daar wat ongeloofwaardig. Ben me er van bewust dat het een game is, maar door het gras kruipen en over een terrein rennen vol russen die je niet zien, vind ik een beetje jammer
Geloof het of niet, maar dit kan echt. Die Russen lopen echt niet over dat veld heen zoekende naar verstopte mensen in het gras. Als je er niet op let, dan zie je het ook niet.
  donderdag 15 november 2007 @ 01:54:03 #39
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_54617466
quote:
Op donderdag 15 november 2007 01:16 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Geloof het of niet, maar dit kan echt. Die Russen lopen echt niet over dat veld heen zoekende naar verstopte mensen in het gras. Als je er niet op let, dan zie je het ook niet.
In CoD kan alles idd.
pi_54617922
quote:
Op donderdag 15 november 2007 00:32 schreef luckass het volgende:

[..]

lag door zware graphics? graphics zijn clientside en hebben niks te maken met lag
  donderdag 15 november 2007 @ 13:02:37 #41
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_54623623
Hmm Biogarde.

als deze sniper in de foto iets meer vellere kleuren groen had.. zou ik hem 1.2.3 niet zien bij een wandel toch door het lange gras
en in CoD4 komen de kleuren ook beter overeen met het gras.
pi_54623829
Ben nu wel heel erg benieuwd naar die "sniper missie".. nu maar ff tijd vinden om CoD weer verder te spelen..
pi_54623952

Je zou er toch zo overheen lopen.
"The world is a mess and I just need to rule it!"
pi_54623989
quote:
Op donderdag 15 november 2007 00:26 schreef Semargofni het volgende:

Over die shotguns ben ik het inderdaad eens (hoewel ze wel handig kunnen zijn in de baggermap Shipment). Maar snipers zijn echt gruwelijk. Kan niet wachten tot ik de .50call heb
pi_54624004
Waar is hij nu het goedkoopst te kopen?
  donderdag 15 november 2007 @ 14:30:07 #46
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_54625720
quote:
Op donderdag 15 november 2007 13:02 schreef Devilnl het volgende:
Hmm Biogarde.
[ afbeelding ]

als deze sniper in de foto iets meer vellere kleuren groen had.. zou ik hem 1.2.3 niet zien bij een wandel toch door het lange gras
en in CoD4 komen de kleuren ook beter overeen met het gras.
  donderdag 15 november 2007 @ 14:46:23 #47
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_54626109
Najah Biogarde niet. die loopt altijd met een thermal imaging camera voor ze snuffert
  donderdag 15 november 2007 @ 16:54:28 #48
182714 RitseB
Walking like a lucky charm
pi_54629450
vandaag binnen gekregen mp is gewoon ongeloofelijk ziek !
Do androids dream of electric sheep?
pi_54630060
Heeft iemand ook last van deze 2 problemen:

- dat sommige textures 'flikkeren', ene keer zijn ze in schaduw, daarna in het licht.
- dat het geluid bij de tussenfilmpjes af en toe hapert?
  donderdag 15 november 2007 @ 17:24:13 #50
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_54630100
Ja, hoi!!

Ik heb 'em net gehaald en ga 'em vanavond installeren en uitproberen! Wens me succes!..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')