PUB is hierquote:Op donderdag 22 november 2007 21:36 schreef matthijst het volgende:
Lekkere vriend ben je, dat je iemand "helpt" en er dan geld voor vraagt
Al met al 300 euro waar meneer toen accoord mee is gegaan. Zoals ik zei, heb me in eerste instantie ook bij neergelegt dat ik dat geld kwijt was. Maar om dan vervolgens ons werk te gebruiken gaat me wel te ver. Zie hier dus nog kleine mogelijkheid om aan mijn geld te kunnen komen.quote:Op donderdag 22 november 2007 21:36 schreef sander89 het volgende:
Als je veel geld aan kwijt ben moet je het niet doen lijkt me, om zoveel geld gaat het toch niet?
Is het trouwens een site die nog beetje bezocht word of is het een amateur gevalletje?
Tsja, je legt het verhaal IMHO belabberd uit. Eerst begin je te zeggen dat je een vriend gematst hebt, dan een of ander onsamenhangend verhaal en je eindigt met dat je nog geld van hem krijgt....quote:
Lees nou even... in de SP staat duidelijk dat er voor het logo onkosten zijn gemaakt. DIE wil TS doorberekenen. Rest is vriendendienst geweestquote:Op donderdag 22 november 2007 21:55 schreef matthijst het volgende:
[..]
Tsja, je legt het verhaal IMHO belabberd uit. Eerst begin je te zeggen dat je een vriend gematst hebt, dan een of ander onsamenhangend verhaal en je eindigt met dat je nog geld van hem krijgt....
Aan je uitleg te lezen gaat het om een amateuristische site, dus echt duur kan het nooit zijn...
Zelfde geldt voor: je hebt destijds een vriend gematst --> neem aan dat het dan niet om honderden euro's gaat, waarin heb je m anders gematst...
De psd files van het ontwerp zijn bij mij en de designer in bezit.quote:Op donderdag 22 november 2007 21:59 schreef ToMaSZ het volgende:
edit: niet netjes eigenlijk.
Ontopic:
Als TS kan aantonen dat de rechten op het logo aan hem toebehoren lijkt het me dat je er wat mee moet kunnen. Staat het domein bij de andere provider nog steeds op zijn naam dan zal het lastig worden, tenzij 'ie uit de schulden is. Van een kale kip valt nog altijd verdraaid weinig te plukken.
Hij gebruikt het logo nu dus voor zijn drive-inn show. Het staat op zijn visite-kaartje, dus in dat opzicht maakt die er commercieel gebruik van inderdaad.quote:Ik zou ook de afweging maken of je bereid bent moeite te doen, afwegingen als 'maakt hij commercieel gebruik van' en 'gebruikt hij het logo om beter van te worden' zouden kunnen meespelen.
Je gaat er vanuit dat je vrienden wel kan vertrouwen, dus er staat niks op papier dat ondertekend is. Ik geloof over de financiën is het mondeling gegaan. Alle aanvragen voor aanpassingen en dergelijk zijn per email gegaan en zijn nog aanwezig. Echter staat dat op een harde schif welke momenteel niet in de computer aanwezig is ivm nieuwe pc.quote:En: heb jij kosten gemaakt die je op hem wil verhalen en kun je die aantonen? Of is het een mondelinge afspraak die heel lastig hard te maken is. En om wat voor ordegrootte bedrag hebben we het?
Sommige mensen hebben daar blijkbaar moeite mee.quote:[..]
Lees nou even... in de SP staat duidelijk dat er voor het logo onkosten zijn gemaakt. DIE wil TS doorberekenen. Rest is vriendendienst geweest
Nou, duidelijk zou ik het niet willen noemen.quote:Op donderdag 22 november 2007 21:59 schreef ToMaSZ het volgende:
Lees nou even... in de SP staat duidelijk dat er voor het logo onkosten zijn gemaakt. DIE wil TS doorberekenen. Rest is vriendendienst geweest
Wel als een verhaal een hoop kromme zinnen en vage woorden bevat, jaquote:Op donderdag 22 november 2007 22:13 schreef ursel het volgende:
Sommige mensen hebben daar blijkbaar moeite mee.![]()
Schijnbaar ken je het word aangezien niet... En je zegt dat je de kosten aan hem berekend hebt, gaat vervolgens door dat je wel klein onderhoud etc. voor hem zou doen... blabla alles naar wens....quote:Gezien ik de designs via iemand anders laat doen heb ik eigenlijk alleen deze onkosten aan hem berekend. Alles goed en wel zoals meneer wenste een website opgeleverd. Logo netjes laten ontwerpen etc.
Nadat alles klaar was zou ik hem wel geregeld helpen met plaatsen van updates. Kleine moeite voor mij, grote voor een digibeet.. "
En jij moet eens wat nuttigs gaan doen met je leven.quote:Op donderdag 22 november 2007 22:56 schreef matthijst het volgende:
[..]
Nou, duidelijk zou ik het niet willen noemen.
[..]
Wel als een verhaal een hoop kromme zinnen en vage woorden bevat, ja![]()
[..]
Schijnbaar ken je het word aangezien niet... En je zegt dat je de kosten aan hem berekend hebt, gaat vervolgens door dat je wel klein onderhoud etc. voor hem zou doen... blabla alles naar wens....
Hoop overbodige zwetspraat... Zeg dan gewoon: ik heb een site voor mijn ex gebouwd. Het maken van de site was gratis, alleen het logo moest voor betaald worden...
Als je alsnog die 300 euro van hemt krijgt zou ik er een taalcursus van boeken
Dude.quote:Op donderdag 22 november 2007 22:56 schreef matthijst het volgende:
[..]
Nou, duidelijk zou ik het niet willen noemen.
[..]
Wel als een verhaal een hoop kromme zinnen en vage woorden bevat, ja![]()
[..]
Schijnbaar ken je het word aangezien niet... En je zegt dat je de kosten aan hem berekend hebt, gaat vervolgens door dat je wel klein onderhoud etc. voor hem zou doen... blabla alles naar wens....
Hoop overbodige zwetspraat... Zeg dan gewoon: ik heb een site voor mijn ex gebouwd. Het maken van de site was gratis, alleen het logo moest voor betaald worden...
Als je alsnog die 300 euro van hemt krijgt zou ik er een taalcursus van boeken
Juist, dus het staat in de van Dale, letterlijk als synoniem voor aangezien.quote:Op vrijdag 23 november 2007 08:02 schreef matthijst het volgende:
[..]
ge·zien3 (vw.)
1 [Belg., niet alg.] omdat, aangezien
![]()
Maar staat het domein nog wel op zijn naam en is hij met z'n drive-in show geregistreerd bij de kvk?quote:Op donderdag 22 november 2007 22:13 schreef ursel het volgende:
[..]
De psd files van het ontwerp zijn bij mij en de designer in bezit.
Gezien verhaal van die kip had ik me er idd al bij neergelegt wat betreft het geld. Ondanks dat ik me twijfels er wel bij heb gezien zijn huidige levensstijl...
Domein is reeds verhuist en de hosting is ook aldaar geregeld nu. Ook daar valt dus weinig aan te veranderen.![]()
[..]
Commercieel gebruiken == betalen in mijn optiek altijd. Ondertekende overeenkomst lijkt me niet zo interessant. Als jij mails hebt van hem waarin hij aangeeft akkoord te gaan met het werk en de gemaakte kosten moet het gek lopen wil je hem daar echt niet aan kunnen houden. Vraag blijft: hoe ver ben je bereid te gaan?quote:Hij gebruikt het logo nu dus voor zijn drive-inn show. Het staat op zijn visite-kaartje, dus in dat opzicht maakt die er commercieel gebruik van inderdaad.
[..]
Je gaat er vanuit dat je vrienden wel kan vertrouwen, dus er staat niks op papier dat ondertekend is. Ik geloof over de financiën is het mondeling gegaan. Alle aanvragen voor aanpassingen en dergelijk zijn per email gegaan en zijn nog aanwezig. Echter staat dat op een harde schif welke momenteel niet in de computer aanwezig is ivm nieuwe pc.
[..]
ge·zien3 (vw.)quote:Op vrijdag 23 november 2007 07:56 schreef ToMaSZ het volgende:
Verder is het volkomen correct om aangezien te vervangen met gezien.
Domein is op zijn naam geregistreerd. Zover ik weet is hij niet bij de KvK geregistreerd. Gezien het verloop van de vorige nota, valse beschuldigingen en valse beloftes en uiteindelijk bedreiging heb ik weinig zin om dit eerst bij hem aan te kaarten.quote:Op vrijdag 23 november 2007 07:56 schreef ToMaSZ het volgende:
Maar staat het domein nog wel op zijn naam en is hij met z'n drive-in show geregistreerd bij de kvk?
Heb je hem recentelijk al eens benaderd in de strekking van: "Ik zie dat het allemaal weer lekker loopt, zou je nog eens willen denken aan die kosten van dat logo die je ooit nog zou terugbetalen?". Wie weet helpt dat gewoon? Of zijn jullie helemaal niet meer on speaking terms?
Mja, dat is inderdaad het punt. Maar dan blijft de vraag over, wat valt er uiteindelijk te halen. De kip is al kaal zo is gebleken. En hoe groot is de kans dat ik ook mijn onkosten in de zaak vergoedt kan krijgen. Want als dat inderdaad zeer twijfelachtig is, dan zullen de onkosten gerust over dat bedrag heen gaan.quote:Commercieel gebruiken == betalen in mijn optiek altijd. Ondertekende overeenkomst lijkt me niet zo interessant. Als jij mails hebt van hem waarin hij aangeeft akkoord te gaan met het werk en de gemaakte kosten moet het gek lopen wil je hem daar echt niet aan kunnen houden. Vraag blijft: hoe ver ben je bereid te gaan?
Dat is niet relevant in dit topic. Daarnaast heb ik geen zin om iemand hier publiekelijk op de schandpaal te zetten.quote:Op vrijdag 23 november 2007 03:03 schreef G-Mart het volgende:
Link naar de site? Ben wel nieuwsgierig.
Dat gaat het hele verhaal een stuk moeilijker maken, dus ik denk dat je er je bij neer moet leggen. Gevalletje helaas pindakaasquote:Op donderdag 22 november 2007 22:13 schreef ursel het volgende:
Je gaat er vanuit dat je vrienden wel kan vertrouwen, dus er staat niks op papier dat ondertekend is. Ik geloof over de financiën is het mondeling gegaan. Alle aanvragen voor aanpassingen en dergelijk zijn per email gegaan en zijn nog aanwezig. Echter staat dat op een harde schif welke momenteel niet in de computer aanwezig is ivm nieuwe pc.
Dat is de kwestie geld ja.quote:Op zondag 25 november 2007 11:15 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
Dat gaat het hele verhaal een stuk moeilijker maken, dus ik denk dat je er je bij neer moet leggen. Gevalletje helaas pindakaas
Waarom registeren.. Kost mij extra geld, het copyright erop heb ik al wat die nu gebruikt, dus hij zal sowieso wat anders moeten nemen dan.quote:Op zondag 2 december 2007 19:59 schreef buitenbeentje het volgende:
Ik wou net zeggen: logo registreren en gebruik ervan door die "vriend' laten verbieden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |