abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 november 2007 @ 21:16:06 #1
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_54789456
Laat ik maar met de history van het verhaal beginnen denk ik..

Ondertussen alweer een jaar geleden heb ik een website voor een (ondertussen ex-) vriend gemaakt. Gezien ik de designs via iemand anders laat doen heb ik eigenlijk alleen deze onkosten aan hem berekend. Alles goed en wel zoals meneer wenste een website opgeleverd. Logo netjes laten ontwerpen etc.

Nadat alles klaar was zou ik hem wel geregeld helpen met plaatsen van updates. Kleine moeite voor mij, grote voor een digibeet..
Alleen toen de betaling uitbleef ben ik noodgedwongen moeten stoppen hiermee om toch wat druk te kunnen zetten. Veel beloftes werden er gedaan, maar geen eentje nagekomen. Uiteindelijk dus maar incasso bureau ingeschakeld die uiteindelijk kon vertellen dat meneer in de schuldsanering zit..

Daarnaast bleek dat zijn contract al gesloten was en er geen extra schuldeiser geaccepteerd werden.

Uiteindelijk er maar bij neergelegt. Het domein naam dat op zijn naam stond is ondertussen verhuist naar een andere provider en onlangs is er een nieuwe website online gegaan.

Tot mijn verbazing maken ze er wel gebruik van het logo dat wij toendertijd ontworpen hebben.

Nu dus mijn vraag welke stappen ik hiertegen kan ondernemen. Is er hierdoor een nieuwe opening gekomen om aan mijn geld te komen? Moet ik gewoon bij de politie aangifte doen? Of moet ik contact zoeken met mijn advocaat.

Gezien bovenstaande verhaal ben ik erg in mijn vertrouwen gekwetst en had de zaak in eerste instantie neergelegt omdat het gesloten was. Maar gezien deze ontwikkelingen wil ik hem er geen totale vrijbrief op geven.

Iemand suggesties wat het max is om hier officieel uit te halen?
  donderdag 22 november 2007 @ 21:36:09 #2
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_54789931
Lekkere vriend ben je, dat je iemand "helpt" en er dan geld voor vraagt
Haters everywhere but I don't really care.
pi_54789952
Als je veel geld aan kwijt ben moet je het niet doen lijkt me, om zoveel geld gaat het toch niet?
Is het trouwens een site die nog beetje bezocht word of is het een amateur gevalletje?
............................
pi_54790117
Neem eerst eens contact op met de eigenaar van de nieuwe website. Willen die niet meewerken, dan eens een advocaat bellen
  donderdag 22 november 2007 @ 21:48:02 #5
63192 ursel
pi_54790219
quote:
Op donderdag 22 november 2007 21:36 schreef matthijst het volgende:
Lekkere vriend ben je, dat je iemand "helpt" en er dan geld voor vraagt
PUB is hier
quote:
Op donderdag 22 november 2007 21:36 schreef sander89 het volgende:
Als je veel geld aan kwijt ben moet je het niet doen lijkt me, om zoveel geld gaat het toch niet?
Is het trouwens een site die nog beetje bezocht word of is het een amateur gevalletje?
Al met al 300 euro waar meneer toen accoord mee is gegaan. Zoals ik zei, heb me in eerste instantie ook bij neergelegt dat ik dat geld kwijt was. Maar om dan vervolgens ons werk te gebruiken gaat me wel te ver. Zie hier dus nog kleine mogelijkheid om aan mijn geld te kunnen komen.

Gezien hoe het contact verlopen is tot aan bedreiging aan toe is vooral de woede die overheerst momenteel...

Site zal idd niet megaveel bezocht worden. Is voor zijn drive-inn show waar die +/- 2x per maand optreden voor heeft.

[ Bericht 50% gewijzigd door ursel op 22-11-2007 21:55:10 ]
  donderdag 22 november 2007 @ 21:55:42 #6
28167 matthijst
pi_54790359
quote:
Op donderdag 22 november 2007 21:48 schreef ursel het volgende:
PUB is hier
Tsja, je legt het verhaal IMHO belabberd uit. Eerst begin je te zeggen dat je een vriend gematst hebt, dan een of ander onsamenhangend verhaal en je eindigt met dat je nog geld van hem krijgt....

Aan je uitleg te lezen gaat het om een amateuristische site, dus echt duur kan het nooit zijn...
Zelfde geldt voor: je hebt destijds een vriend gematst --> neem aan dat het dan niet om honderden euro's gaat, waarin heb je m anders gematst...
  donderdag 22 november 2007 @ 21:59:58 #7
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_54790436
edit: niet netjes eigenlijk.

Ontopic:
Als TS kan aantonen dat de rechten op het logo aan hem toebehoren lijkt het me dat je er wat mee moet kunnen. Staat het domein bij de andere provider nog steeds op zijn naam dan zal het lastig worden, tenzij 'ie uit de schulden is. Van een kale kip valt nog altijd verdraaid weinig te plukken.

Ik zou ook de afweging maken of je bereid bent moeite te doen, afwegingen als 'maakt hij commercieel gebruik van' en 'gebruikt hij het logo om beter van te worden' zouden kunnen meespelen.

En: heb jij kosten gemaakt die je op hem wil verhalen en kun je die aantonen? Of is het een mondelinge afspraak die heel lastig hard te maken is. En om wat voor ordegrootte bedrag hebben we het?
quote:
Op donderdag 22 november 2007 21:55 schreef matthijst het volgende:

[..]

Tsja, je legt het verhaal IMHO belabberd uit. Eerst begin je te zeggen dat je een vriend gematst hebt, dan een of ander onsamenhangend verhaal en je eindigt met dat je nog geld van hem krijgt....

Aan je uitleg te lezen gaat het om een amateuristische site, dus echt duur kan het nooit zijn...
Zelfde geldt voor: je hebt destijds een vriend gematst --> neem aan dat het dan niet om honderden euro's gaat, waarin heb je m anders gematst...
Lees nou even... in de SP staat duidelijk dat er voor het logo onkosten zijn gemaakt. DIE wil TS doorberekenen. Rest is vriendendienst geweest

[ Bericht 50% gewijzigd door ToMaSZ op 22-11-2007 22:05:01 ]
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  donderdag 22 november 2007 @ 22:13:13 #8
63192 ursel
pi_54790704
quote:
Op donderdag 22 november 2007 21:59 schreef ToMaSZ het volgende:
edit: niet netjes eigenlijk.

Ontopic:
Als TS kan aantonen dat de rechten op het logo aan hem toebehoren lijkt het me dat je er wat mee moet kunnen. Staat het domein bij de andere provider nog steeds op zijn naam dan zal het lastig worden, tenzij 'ie uit de schulden is. Van een kale kip valt nog altijd verdraaid weinig te plukken.
De psd files van het ontwerp zijn bij mij en de designer in bezit.
Gezien verhaal van die kip had ik me er idd al bij neergelegt wat betreft het geld. Ondanks dat ik me twijfels er wel bij heb gezien zijn huidige levensstijl.. .
Domein is reeds verhuist en de hosting is ook aldaar geregeld nu. Ook daar valt dus weinig aan te veranderen.
quote:
Ik zou ook de afweging maken of je bereid bent moeite te doen, afwegingen als 'maakt hij commercieel gebruik van' en 'gebruikt hij het logo om beter van te worden' zouden kunnen meespelen.
Hij gebruikt het logo nu dus voor zijn drive-inn show. Het staat op zijn visite-kaartje, dus in dat opzicht maakt die er commercieel gebruik van inderdaad.
quote:
En: heb jij kosten gemaakt die je op hem wil verhalen en kun je die aantonen? Of is het een mondelinge afspraak die heel lastig hard te maken is. En om wat voor ordegrootte bedrag hebben we het?
Je gaat er vanuit dat je vrienden wel kan vertrouwen, dus er staat niks op papier dat ondertekend is. Ik geloof over de financiën is het mondeling gegaan. Alle aanvragen voor aanpassingen en dergelijk zijn per email gegaan en zijn nog aanwezig. Echter staat dat op een harde schif welke momenteel niet in de computer aanwezig is ivm nieuwe pc.
quote:
[..]

Lees nou even... in de SP staat duidelijk dat er voor het logo onkosten zijn gemaakt. DIE wil TS doorberekenen. Rest is vriendendienst geweest
Sommige mensen hebben daar blijkbaar moeite mee.
  donderdag 22 november 2007 @ 22:56:23 #9
28167 matthijst
pi_54791387
quote:
Op donderdag 22 november 2007 21:59 schreef ToMaSZ het volgende:
Nou, duidelijk zou ik het niet willen noemen.
quote:
Op donderdag 22 november 2007 22:13 schreef ursel het volgende:
Sommige mensen hebben daar blijkbaar moeite mee.
Wel als een verhaal een hoop kromme zinnen en vage woorden bevat, ja
quote:
Gezien ik de designs via iemand anders laat doen heb ik eigenlijk alleen deze onkosten aan hem berekend. Alles goed en wel zoals meneer wenste een website opgeleverd. Logo netjes laten ontwerpen etc.
Nadat alles klaar was zou ik hem wel geregeld helpen met plaatsen van updates. Kleine moeite voor mij, grote voor een digibeet.. "
Schijnbaar ken je het word aangezien niet... En je zegt dat je de kosten aan hem berekend hebt, gaat vervolgens door dat je wel klein onderhoud etc. voor hem zou doen... blabla alles naar wens....
Hoop overbodige zwetspraat... Zeg dan gewoon: ik heb een site voor mijn ex gebouwd. Het maken van de site was gratis, alleen het logo moest voor betaald worden...

Als je alsnog die 300 euro van hemt krijgt zou ik er een taalcursus van boeken
  vrijdag 23 november 2007 @ 00:12:33 #10
63192 ursel
pi_54792668
quote:
Op donderdag 22 november 2007 22:56 schreef matthijst het volgende:

[..]

[..]

[..]

Schijnbaar ken je het word aangezien niet... En je zegt dat je de kosten aan hem berekend hebt, gaat vervolgens door dat je wel klein onderhoud etc. voor hem zou doen... blabla alles naar wens....
Hoop overbodige zwetspraat... Zeg dan gewoon: ik heb een site voor mijn ex gebouwd. Het maken van de site was gratis, alleen het logo moest voor betaald worden...

En jij moet eens wat nuttigs gaan doen met je leven.
Als het verhaal je niet bevalt, je weet waar PUB is. En nu graag weer ontopic..
pi_54794296
Link naar de site? Ben wel nieuwsgierig .
  vrijdag 23 november 2007 @ 07:56:55 #12
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_54794958
quote:
Op donderdag 22 november 2007 22:56 schreef matthijst het volgende:
[..]
[..]
[..]

Dude.

Er staat geen woord spaans én geen kromme zinnen in die startpost. Echt niet. Verder is het volkomen correct om aangezien te vervangen met gezien. Vraag anders even aan één van je ouders of ze de strekking van het verhaal aan je uit kunnen leggen.
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 08:02 schreef matthijst het volgende:
[..]
ge·zien3 (vw.)
1 [Belg., niet alg.] omdat, aangezien
Juist, dus het staat in de van Dale, letterlijk als synoniem voor aangezien.
En omdat het niet de algemene term is heb je je gelijk gehaald. Prima hoor. Gefeliciteerd. Haal je hand uit je broek en hop aan je huiswerk.
quote:

[..]

De psd files van het ontwerp zijn bij mij en de designer in bezit.
Gezien verhaal van die kip had ik me er idd al bij neergelegt wat betreft het geld. Ondanks dat ik me twijfels er wel bij heb gezien zijn huidige levensstijl.. .
Domein is reeds verhuist en de hosting is ook aldaar geregeld nu. Ook daar valt dus weinig aan te veranderen.
[..]
Maar staat het domein nog wel op zijn naam en is hij met z'n drive-in show geregistreerd bij de kvk?
Heb je hem recentelijk al eens benaderd in de strekking van: "Ik zie dat het allemaal weer lekker loopt, zou je nog eens willen denken aan die kosten van dat logo die je ooit nog zou terugbetalen?". Wie weet helpt dat gewoon? Of zijn jullie helemaal niet meer on speaking terms?
quote:
Hij gebruikt het logo nu dus voor zijn drive-inn show. Het staat op zijn visite-kaartje, dus in dat opzicht maakt die er commercieel gebruik van inderdaad.
[..]

Je gaat er vanuit dat je vrienden wel kan vertrouwen, dus er staat niks op papier dat ondertekend is. Ik geloof over de financiën is het mondeling gegaan. Alle aanvragen voor aanpassingen en dergelijk zijn per email gegaan en zijn nog aanwezig. Echter staat dat op een harde schif welke momenteel niet in de computer aanwezig is ivm nieuwe pc.
[..]
Commercieel gebruiken == betalen in mijn optiek altijd. Ondertekende overeenkomst lijkt me niet zo interessant. Als jij mails hebt van hem waarin hij aangeeft akkoord te gaan met het werk en de gemaakte kosten moet het gek lopen wil je hem daar echt niet aan kunnen houden. Vraag blijft: hoe ver ben je bereid te gaan?

[ Bericht 10% gewijzigd door ToMaSZ op 23-11-2007 08:07:19 ]
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  vrijdag 23 november 2007 @ 08:02:26 #13
28167 matthijst
pi_54794976
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 07:56 schreef ToMaSZ het volgende:
Verder is het volkomen correct om aangezien te vervangen met gezien.
ge·zien3 (vw.)
1 [Belg., niet alg.] omdat, aangezien
pi_54795057
Eerst vragen of ze het logo willen verwijderen.
Daarna laten weten dat je aangifte gaat doen vanwege diefstal van intelectueel eigendom
Daarna eventueel aangifte doen bij de politie.
  vrijdag 23 november 2007 @ 12:11:16 #15
63192 ursel
pi_54799029
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 07:56 schreef ToMaSZ het volgende:

Maar staat het domein nog wel op zijn naam en is hij met z'n drive-in show geregistreerd bij de kvk?
Heb je hem recentelijk al eens benaderd in de strekking van: "Ik zie dat het allemaal weer lekker loopt, zou je nog eens willen denken aan die kosten van dat logo die je ooit nog zou terugbetalen?". Wie weet helpt dat gewoon? Of zijn jullie helemaal niet meer on speaking terms?
Domein is op zijn naam geregistreerd. Zover ik weet is hij niet bij de KvK geregistreerd. Gezien het verloop van de vorige nota, valse beschuldigingen en valse beloftes en uiteindelijk bedreiging heb ik weinig zin om dit eerst bij hem aan te kaarten.
quote:
Commercieel gebruiken == betalen in mijn optiek altijd. Ondertekende overeenkomst lijkt me niet zo interessant. Als jij mails hebt van hem waarin hij aangeeft akkoord te gaan met het werk en de gemaakte kosten moet het gek lopen wil je hem daar echt niet aan kunnen houden. Vraag blijft: hoe ver ben je bereid te gaan?
Mja, dat is inderdaad het punt. Maar dan blijft de vraag over, wat valt er uiteindelijk te halen. De kip is al kaal zo is gebleken. En hoe groot is de kans dat ik ook mijn onkosten in de zaak vergoedt kan krijgen. Want als dat inderdaad zeer twijfelachtig is, dan zullen de onkosten gerust over dat bedrag heen gaan.

Ik heb hem toen het financiele conflict liep al wel laten weten dat die ons werk niet mag gebruiken zolang er niet voor betaald is. Moet ik hem dan nu nog wel eerst op de hoogte stellen dat het niet mag, of kan ik nu ook direct aangifte ervan doen eigenlijk?
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 03:03 schreef G-Mart het volgende:
Link naar de site? Ben wel nieuwsgierig .
Dat is niet relevant in dit topic. Daarnaast heb ik geen zin om iemand hier publiekelijk op de schandpaal te zetten.
  vrijdag 23 november 2007 @ 15:34:17 #16
107521 Furia
snoopy weer
pi_54803137
Je kunt volgens mij direct aangifte doen, je zult ongetwijfeld nog een mailtje hebben waarin je aangeeft dat hij het niet mag gebruiken. Hij heeft niet betaald en het is duidelijk dat hij het logo/de site niet zelf gemaakt heeft, dus hij maakt er onrechtmatig gebruik van. Hij heeft ook geen bewijs dat jij het gratis zou doen en het is niet echt realistisch om te denken dat die ontwerper (die zo te horen geen directe vriend van hem is) gratis iets voor hem zou maken. Van jou kunnen ze het nog denken, maar van een derde is dat niet echt realistisch.
  zondag 25 november 2007 @ 11:15:48 #17
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_54820392
quote:
Dat gaat het hele verhaal een stuk moeilijker maken, dus ik denk dat je er je bij neer moet leggen. Gevalletje helaas pindakaas
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
  maandag 26 november 2007 @ 17:06:46 #18
63192 ursel
pi_54849995
quote:
Op zondag 25 november 2007 11:15 schreef TheChemeng het volgende:

[..]

Dat gaat het hele verhaal een stuk moeilijker maken, dus ik denk dat je er je bij neer moet leggen. Gevalletje helaas pindakaas
Dat is de kwestie geld ja.
Kwestie van misbruik blijft wel staan. Gezien het verloop van het contact heb ik zelf zoiets van, ik ga gelijk aangifte doen. Alleen zat ik te twijfelen of ik verplicht ben om een bepaald traject vooraf te bewandelen.

Gezien ik bij een van de laatste contacten al aangegeven heb dat hij het niet mag gebruiken denk ik dat ik aan dat traject al voldaan heb, dus dat de weg naar aangifte open staat voor me.
  maandag 26 november 2007 @ 17:49:32 #19
73209 dnzl
Minimalist.
pi_54850745
Jij hebt het grafisch auteursrecht over het logo, mits contractueel overgedragen aan de opdrachtgever.
Je hebt dus het recht over het gebruik van jouw logo geld te vangen.

Verder zou ik me afvragen hoe ver je wil gaan voor een schamele ¤300,00 van iemand waar je eigenlijk niets mee te maken wil hebben en waarmee je destijds onduidelijke (lees geen handtekening/overeenkomst) afspraken hebt gemaakt.

Last but not least; logo's maak je in Illustrator en niet in Photoshop
  zondag 2 december 2007 @ 19:35:42 #20
63192 ursel
pi_54997065
Goed nieuws..

Gisteren brief binnen gekregen van dat sanerings bureau. Had ze zo'n 1.5 tot 2 maand geleden voor laatst gesproken en toen was er telefonisch bevestigd dat het saneringsplan van hem gesloten was en dat mijn factuur te laat was ingediend.

Heb gisteren brief gekregen dat ze over een periode van 15 maanden het nu gaan uitbetalen aan me..

Mja, dan mag die dat logo ook wel houden..
pi_54997714
Ik wou net zeggen: logo registreren en gebruik ervan door die "vriend' laten verbieden.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  vrijdag 21 december 2007 @ 09:32:22 #22
63192 ursel
pi_55435175
quote:
Op zondag 2 december 2007 19:59 schreef buitenbeentje het volgende:
Ik wou net zeggen: logo registreren en gebruik ervan door die "vriend' laten verbieden.
Waarom registeren.. Kost mij extra geld, het copyright erop heb ik al wat die nu gebruikt, dus hij zal sowieso wat anders moeten nemen dan.

Maar het verhaal blijft wel leuk.. Kreeg dus eerst die brief dat ik schritelijk moest reageren voor akkoord te gaan met de maandelijkse betaling. Ik een brief gestuurd met alle informatie die aanwezig was. Kreeg ik later netjes mijn originele brief retour van hun met een briefje erbij dat ik niet in hun systeem bekend was..

Gebeld en uitgelegd en ze gingen dat uitzoeken.
Gisteren zelf maar weer gebeld en ze wisten te melden dat het geld voor deze maand wee retour was gestort naar de schuldenaar omdat ze geen gegevens van mij hadden..

Maar gegevens zijn genoteerd, januari gaan ze beginnen met uitkeren.. Nog even afwachten of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren...
  vrijdag 21 december 2007 @ 20:22:31 #23
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_55449010
Mag ik vragen om welke website het gaat?

Ben namelijk ook ongeveer een jaar geleden bijna in een vergelijkbaar verhaal gestonken.
Een kennis met grote verhalen over zijn 'entertainment' bedrijf, en ik zou dan de flyers voor zijn feesten gaan ontwerpen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  vrijdag 21 december 2007 @ 22:05:24 #24
63192 ursel
pi_55451081
Mja, zoals ik al eerder hier heb gemeld is dat niet de issue van dit topic en gaat het puur om het WGR gehalte. Ik heb geen zin om iemand zwart te maken om wat voor reden en is dit puur een kwestie tussen deze persoon en mij.

Ik heb er in ieder geval mijn les uit geleerd en zal altijd alles zwart op wit laten leggen, ongeacht met wie ik van doen heb...
Daarnaast zou ik adviseren ook op de betalingen toe te zien en niet teveel kosten direct te maken. Ik weet van mezelf dat ik heel erg naief ben en mensen te snel vertrouw. Helaas schijnen er genoeg mensen te zijn die zulks vertrouwen altijd schaden..
  zaterdag 22 december 2007 @ 00:06:53 #25
73209 dnzl
Minimalist.
pi_55454290
Doorgaans ontvang je 50% van je verkoopprijs bij goedkeuring van je ontwerp en 50% bij lancering/realisatie. Kijkt niemand raar van op hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')