abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54467702
Heb laatst mijn auto (Daihatsu Cuore uit 1999) total loss gereden. Moet nu uiteraard een andere auto hebben en was van plan om een nieuwe Daihatsu Cuore van 8000 euro te kopen. Ik kreeg nu echter van iemand een tip die een Toyota Starlet uit 1997 te koop wist met slechts 60.000 km op de teller, kosten 2200 euro. Ik gebruik de auto voor kortere afstanden.
Zit nu dus te dubben wat ik het beste kan doen. Zo'n nieuwe Cuore kosten natuurlijk een stuk meer, maar je bent de eerstkomende jaren niet zo veel aan onkosten kwijt en de auto gaat nog járen mee. Die 2de hands Starlet is natuurlijk een stuk goedkoper, maar zal meer aan onderhoud gaan kosten etc.
Wie kan mij adviseren wat ik het beste kan doen? Heb namelijk zelf niet echt veel verstand van auto's...
  donderdag 8 november 2007 @ 22:23:41 #2
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_54467872
nooit hoger schijten dan dat je kont staat...
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_54467894
Vraag over die 2de hands auto alle info sow ie sow op!

Weet je zeker dat er maar 60.000 op staan? dat is 6000 per jaar en eigenlijk wel heel weinig. dus de ANWB pas en onhoudsboekje is ook zo ie zo wel nuttig!! Anders zou ik het niet vertrouwen
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_54468406
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:24 schreef Chinless het volgende:
Vraag over die 2de hands auto alle info sow ie sow op!

Weet je zeker dat er maar 60.000 op staan? dat is 6000 per jaar en eigenlijk wel heel weinig. dus de ANWB pas en onhoudsboekje is ook zo ie zo wel nuttig!! Anders zou ik het niet vertrouwen
Die Starlet is van familievan familie, en informatie is betrouwbaar. Vraag me alleen af of zo'n auto niet veel te oud is zodat je veel onkosten krijgt en dan alsnog duur uit bent.
pi_54468499
Starlet kopen, enig idee hoeveel jaar je dat kreng kunt onderhouden van de 5800 euro die je je bespaard?
  donderdag 8 november 2007 @ 22:46:42 #6
183809 qi_ib
My spidersense is tingling
pi_54468590
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:43 schreef Alexxxxx het volgende:
Starlet kopen, enig idee hoeveel jaar je dat kreng kunt onderhouden van de 5800 euro die je je bespaard?
Rij in een starlet uit '86, heeft toentertijd 700 gulden gekost (in 99 gekocht), en is in de tussentijd ongeveer 1500 euro aan vertimmerd. Starlet nemen dus.
pi_54468803
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:43 schreef Alexxxxx het volgende:
Maar is zo'n Starlet van 10 jaar oud normaal gesproken nog wel betrouwbaar? Heb van de winter niet echt zin in startproblemen etc....
pi_54468856
Haha, een starlet en niet betrouwbaar gaan niet samen. Die dingen zijn onverwoestbaar bij normaal onderhoud.
pi_54469008
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:52 schreef Tyfuszooi het volgende:

[..]

Maar is zo'n Starlet van 10 jaar oud normaal gesproken nog wel betrouwbaar? Heb van de winter niet echt zin in startproblemen etc....
Veel betrouwbaarder dan de Starlet zijn ze niet te vinden. Ik denk dat hij qua onderhoudskosten misschien zelfs lager uit zal vallen dan de Cuore. Startproblemen? Denk het niet.. En alsje daar echt bang vor bent, laat een motorblokverwarming inbouwen.
  Moderator donderdag 8 november 2007 @ 23:09:57 #10
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_54469310
Een kennis van me heeft een starlet van 20 jaar oud. Heeft zelf op een mooie avond (met een krat pils) met een vriend van hem de koppakking vervangen, en heeft nu zo'n Mr Bean hangslot erbij omdat er was ingebroken

Maar goed, het ding rijd nog steeds en komt al jaren zonder gezeik door de APK heen.
pi_54473770
Als ik de reactie's zo lees, lijkt het mij misschien toch wel het verstandigst om die oude Starlet te kopen. Zijn er nog specifieke dingen bij de Starlet om op te letten?
pi_54473938
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 07:58 schreef Tyfuszooi het volgende:
Als ik de reactie's zo lees, lijkt het mij misschien toch wel het verstandigst om die oude Starlet te kopen. Zijn er nog specifieke dingen bij de Starlet om op te letten?
De remleidingen onder de auto willen weleens roesten bij de klemmen. (APK afkeur) Is opzich makkelijk te verhelpen maar wel een aandachtspuntje.
Verder kan de 1.3 wat olie verbruiken en zijn de schokbrekers achter bij deze leeftijd meestal niet te best meer (gaan vaak lekken).

Verder altijd opletten of de auto geen schade heeft gehad ivm roest.
Als dat allemaal oke is dan heb je er waarschijnlijk een fijn auto'tje aan.
pi_54476065
Die Starlet's zijn heel betrouwbaar. Sowieso is Toyota eigenlijk het betrouwbaarste merk wat je kan kopen. Dat zal je ook al wel weten want Daihatsu is gewoon een onderdeel van Toyota en is ook heel betrouwbaar. Zwakke punten van een starlet vind je wel via google of kijk eens op autoweek.nl en dan de Myreview en dan van de starlet.
pi_54478249
Een starletje van 1997 met 60 000 op de teller is nog ZGAN. Die kan met normaal onderhoud nog 10 jaar mee. En vervolgens nog 10 jaar in Afrika.

Ik heb een Starlet van 1988 en met een nieuwe accu start deze ook de hele winter!

Mooie prijs trouwens!
pi_54480977
haha duidelijk voor de starlet gaan.
benzinetank wil nog wel ns poreus worden/gaan lekken.
verder prima wagens en voor t geld dat je overhoud onderhoud je em de rest van jouw leven.
  vrijdag 9 november 2007 @ 19:10:41 #16
182824 schoonOA
Trotse schoonvader
pi_54488666
Een oude japanner is inderdaad wel betrouwbaar, mits goed onderhouden.
Ik mag graag op de koffie bij mijn schoonzoon
pi_54493748
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:40 schreef Tyfuszooi het volgende:

[..]

Die Starlet is van familievan familie, en informatie is betrouwbaar. Vraag me alleen af of zo'n auto niet veel te oud is zodat je veel onkosten krijgt en dan alsnog duur uit bent.
Het is een Toyota he, dus normaal gesproken weinig onderhoudskosten. Weinig auto's die betrouwbaarder zijn dan een Starlet
pi_54505512
Vwb betreft onderhoud, kan je het beste naar een Toyota-dealer (meeste kennis/ervaring met dat merk) òf juist niet. Geen idee of het veel aan kosten scheelt....
  maandag 12 november 2007 @ 18:45:11 #19
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_54555395
Als je het zelf niet kunt, gewoon bij de beunturk op de hoek, zo'n ding blijft zelfs met minimaal onderhoud nog wel rijden.

Ik heb die van mij nu bijna 7 jaar, gekocht met 127.000 km, nu inmiddels 260.000 op de teller met minimaal onderhoud.
(op z'n tijd een beetje olie, andere bandjes en ze heeft inmiddels een nieuwe waterpomp en schokbrekers achter en een sloopradiator.)(en een ruil-startmotor, maar dat bleek niet nodig te zijn, het probleem zat in de aarde-aansluiting van m'n accu)
Ze begint wel wat te brommen, er zit ergens een lek in de uitlaat, maar daar kijken we binnenkort wel weer naar.

Waar die van mij wel wat last van heeft, is dat ze lampjes "vreet", ik heb elke paar maanden wel een koplamp kapot en inmiddels werkt er bijna geeneen dashboard lampje (dus de verlichting, niet de waarschuwings en/of indicatielampjes) nog...

Maar ze start altijd, je zit lekker warm en droog en ze haalt makkelijk de 150...
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
  maandag 12 november 2007 @ 19:07:18 #20
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_54555847
Met nieuwe auto's kun je ook genoeg gezeur krijgen. Ik heb zelfs al diverse verhalen gehoord van mensen die normaal rijden, maar na 40.000 km al een nieuwe versnellingsbak nodig hadden. Ben je toch zo je auto een paar weken kwijt.

En ook aan nieuwe auto's heb je onderhoud. Soms krijg je het deels gratis, maar meestal betaal je gewoon voor je banden, bougies, filters, etc.
Schaap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')