Heb ik net gedaan, dit is de uitkomst:quote:Op donderdag 8 november 2007 19:50 schreef ManAtWork het volgende:
Vul anders het belastingprogramma alsnog in om te kijken wat het resultaat is.
Of ze nog recht heeft op de algemene heffingskorting hangt af van of daarmee in de ¤2619 al rekening is gehouden.quote:Daarover heeft ze ¤ 2619 loonheffing betaald. Naast de algemene heffingskorting heeft ze ook nog recht op kinderkorting en alleenstaande ouder korting, wat uitkomt dat ze de betaalde loonheffing weer terugkrijgt... Toch...?
Er staat inderdaad een foutje in de brief. Het moet zo zijn:quote:Op donderdag 8 november 2007 22:30 schreef GlowMouse het volgende:
In je berichten staat soms 2006, soms 2007. Kun je overal de juiste datum vermelden, want het is erg onduidelijk wat nu wanneer plaatsvond.
De bezwaarfase is nu echter afgerond, dus je moet in beroep gaan (zoals hij ook meldt). Een tweede bezwaarronde bestaat namelijk niet, en voor het beroep geldt weer een strikte termijn. Die tweede brief heeft dus geen zin (en de eerste paragraaf blinkt uit in onduidelijkheid).
[..]
Of ze nog recht heeft op de algemene heffingskorting hangt af van of daarmee in de ¤2619 al rekening is gehouden.
Wat ik vreemd vind, is dat de inspecteur van mening is dat je zus geen belasting verschuldigd was. Hoe ziet de ambtshalve opgelegde aanslag er dan uit? Is hier wel rekening gehouden met de uitkering en daarover ingehouden loonbelasting?
Dit lijkt mij voor een inspecteur niet een heel ingewikkelde casus.quote:Op vrijdag 9 november 2007 10:50 schreef ManAtWork het volgende:
@HarryP: ook inspecteurs maken fouten. Ik heb meerdere malen te maken gehad met stellingen/correcties van de fiscus. Dus de opmerking dat het wel zal kloppen wat de inspecteur zegt, slaat zonder onderbouwing, nergens op. Sorry, hoor,...
Dat dus...quote:Op donderdag 8 november 2007 21:03 schreef ManAtWork het volgende:
Hoezo hoef je geen inkomstenbelasting te betalen? Was je uitkering zo laag? En waarom hebben ze dan wel loonheffing ingehouden?
Ik blijf het vreemd vinden: als de uitkering het enige inkomen is, zou de loonheffing gelijk zijn aan de eindheffing. Of je moet een groot aantal aftrekposten hebben opgevoerd,...
beroepquote:Op vrijdag 9 november 2007 10:50 schreef ManAtWork het volgende:
Als de dagtekening van de aanslag 15 aug. 2007 is kan nooit zo zijn dat het bezwaar in 2006 binnen moet zijn. Je bezwaar moet binnen 6 weken na dagtekening van de aanslag binnen zijn.
Als je daaraan hebt voldaan (dus voor 26 sept. 2007) kan je bezwaar maken tegen het niet-ontvankelijk zijn van het bezwaarschrift.
Maar ook:quote:Op vrijdag 9 november 2007 10:59 schreef Sjeen het volgende:
Ik begin het idee te krijgen dat je zus dubbelop gevangen heeft...
Als dit waar is, dan zou je niet alles terug hoeven te betalen.quote:Naast de algemene heffingskorting heeft ze ook nog recht op kinderkorting en alleenstaande ouder korting,
Klopt inderdaad, dan hoeft ze iets van ¤924 minder terug te betalenquote:Op vrijdag 9 november 2007 11:12 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
beroep
[..]
Maar ook:
[..]
Als dit waar is, dan zou je niet alles terug hoeven te betalen.
Dubbelop heeft gevangen? Ze heeft geloof ik in heel 2005 iets van 150,- per maand (1800 totaal) ontvangen aan voorlopige teruggaaf. Volgens mij komt dat wel overeen met haar heffingskortingen. Ze is alleenstaande ouder dus ze heeft recht op de kinderkorting en alleen ouder korting.quote:Op vrijdag 9 november 2007 10:59 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat dus...
Ik heb zojuist even de handleiding Loonheffing en WWB (bijstand) bekeken op de site van de belastingdienst. Daaruit maak ik op dat de gemeente in principe altijd loonheffingskorting toepast, tenzij er explicitiet wordt aangegeven dat de loonheffingskorting al bij een andere baan.uitkering verbruikt is.
Ik begin het idee te krijgen dat je zus dubbelop gevangen heeft...
Nee, bezwaar tegen het niet-ontvankelijk zijn van het bezwaarschrift. (Dus niet tegen de ambtshalve uitspraak van het bezwaar.) Pas als dat is toegewezen er er een uitspraak op het bezwaarschrift is gedaan (wat nu alleen ambtshalve is gebeurd) kan er beroep worden aangetekend tegen de uitspraak van het bezwaar.quote:
Kijk eens in het invulprogramma op hoeveel alleenstaande ouderkorting en kinderkorting ze recht heeft. Dus NIET de algemene heffingskorting meerekenen. Deze is als het goed is al verrekend in de uitkering.quote:Op vrijdag 9 november 2007 14:26 schreef Miss_Virgo het volgende:
[..]
Dubbelop heeft gevangen? Ze heeft geloof ik in heel 2005 iets van 150,- per maand (1800 totaal) ontvangen aan voorlopige teruggaaf. Volgens mij komt dat wel overeen met haar heffingskortingen. Ze is alleenstaande ouder dus ze heeft recht op de kinderkorting en alleen ouder korting.
Maar in ieder geval met het versturen van de brief bereik ik dus niet zoveel veel begrijp ik?
In ieder geval bedankt voor de reaties zover!!![]()
Nee, beroep tegen de niet-ontvankelijkverklaring. Dat blijkt oa. uit art. 7:1 Awb, maar staat nog eens herhaald in E.B. Pechler, Belastingprocesrecht, Deventer: Kluwer 2003, p. 113.quote:Op vrijdag 9 november 2007 16:07 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Nee, bezwaar tegen het niet-ontvankelijk zijn van het bezwaarschrift. (Dus niet tegen de ambtshalve uitspraak van het bezwaar.) Pas als dat is toegewezen er er een uitspraak op het bezwaarschrift is gedaan (wat nu alleen ambtshalve is gebeurd) kan er beroep worden aangetekend tegen de uitspraak van het bezwaar.
quote:De uitspraak op bezwaar bestaat aldus uit een besluit dat vatbaar is voor beroep (de niet-onvankelijkverklaring) en een besluit dat niet vatbaar is voor beroep (de beslissing om al dan niet ambtshalve vermindering of teruggaaf te verlenen). Als tegen een dergelijke uitspraak beroep wordt ingesteld en dit beroep ontvankelijk is, verklaart de rechter het beroep ongegrond als hij van mening is dat het bezwaarschrift terecht niet-ontvankelijk is verklaard, zonder inhoudelijk op de grieven van de belastingplichtige in te gaan. Is de rechter van mening dat het bezwaar ten onrechte niet-ontvankelijk is verklaard, dan gaat hij inhoudelijk op de grieven tegen de aanslag in.
Uit de TS: "Er is alleen beroep mogelijk tegen de niet-ontvankelijkverklaring."quote:Als ik het goed gelezen heb, staat dit ook zo genoemd in de brief van de fiscus.
Hoi, ik heb je een PM gestuurdquote:Op zondag 11 november 2007 13:46 schreef DonJames het volgende:
Op basis van bovenstaande gegevens ben ik van mening dat er geen sprake is van termijnoverschrijding, en dus op dat punt in beroep gaan wel zin heeft. Echter, de beroepsprocedure is natuurlijk onzinnig als blijkt dat de inspecteur gewoon gelijk heeft.
TS, als je wil mag je me de gegevens (o.a de 2 aanslagen en de jaaropgaaf) wel PM'en, ik kan dan wel zeggen wie er dan gelijk heeft. Als blijkt dat jij gelijk hebt kunnen we kijken naar de volgende stap, gelijk halen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |