abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54187945
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:31 schreef maartena het volgende:

Is alles wat enigzins afgestemd is op een ander geloof of cultuur tegenwoordig al positieve discriminatie?
Waar ik meer problemen om maak is dat je het krijgt omdat je moslim bent, en alle andere geloofsgemeenschappen hebben er geen recht op. Dat is niet echt een probleem natuurlijk, en we zouden er gewoon akkoord mee moeten gaan (die 3¤'s is niets, dat weet ik ook), terwijl je het eens omgekeerd zou moeten proberen... dan heb je direct een klacht wegens het centrum voor racismebestrijding aan je been.

Dàt irriteert me, het verschil waarmee er op dergelijke reacties gereageerd wordt.
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:36 schreef Toeps het volgende:
Oh NOES! 3 euroos! Hetisnieteerlijk!
Damn. Wat te denken van studenten-evenementen die gesponsord worden. Ies ook dieskrieminatie! Stel nou dat je dom bent... Oh nee vrouw Hopjes, word je wéér onderbedeeld!
Dat is geen discriminatie, iedereen mag gaan studeren als je dat wil. Te dom om te studeren is misschien 0.5% van de bevolking, de rest die niet verder studeert heeft er gewoon geen zin in, er is altijd wel iets van studie die je aankan hoor, zo moeilijk zijn de meeste richtingen ook niet.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54188226
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:44 schreef Athmozz het volgende:

[..]

terwijl je het eens omgekeerd zou moeten proberen... dan heb je direct een klacht wegens het centrum voor racismebestrijding aan je been.
Kerel, hou op. Bedrijven gebruiken nu eenmaal doelgroepen, de ene keer maak je er deel van uit, de andere keer niet. Wat is het omgekeerde precies in jouw gedachte, iedereen een telefoonkaart geven behalve moslims ? Alsjeblieft zeg.... Je snapt toch zelf wel hoe krom die gedachtengang is ? Moet ik mij gediscrimineerd voelen omdat ik van de Volvo dealer geen reclame in de bus krijg, ik allerhande voordeeltjes van de bank niet krijg omdat ik geen student ben en vrouwen soms gratis ergens naar binnen mogen en ik moet betalen ?

Ga wat nuttigs doen.
pi_54188271
quote:
Dat is geen discriminatie, iedereen mag gaan studeren als je dat wil. Te dom om te studeren is misschien 0.5% van de bevolking, de rest die niet verder studeert heeft er gewoon geen zin in, er is altijd wel iets van studie die je aankan hoor, zo moeilijk zijn de meeste richtingen ook niet.
100% van de bevolking mag moslim worden.
pi_54188402
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:00 schreef kLowJow het volgende:

[..]

100% van de bevolking mag moslim worden.
redenering gaat niet op, ik mag ook niet al het personeel dat moslim is buitengooien met de melding " iedereen mag niet-moslim worden"
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:58 schreef gelly het volgende:
Kerel, hou op. Bedrijven gebruiken nu eenmaal doelgroepen, de ene keer maak je er deel van uit, de andere keer niet.
Klopt, en het maakt mij niet uit wie die doelgroep is en of ik er in val of niet (zeker niet voor 3¤'tjes), maar een geloofsovertuiging is geen doelgroep die genomen mag worden vind ik, dat blijft discriminatie van de andere bevolkingsgroepen.

Laat het een bedrijf eens een kleinigheid geven aan alle niet-moslim-klanten, en binnen het kwartier ga je een klacht bij het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding hebben, terwijl het omgekeerd blijkbaar wel mag.
pi_54188431
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:08 schreef Athmozz het volgende:

[..]

redenering gaat niet op, ik mag ook niet al het personeel dat moslim is buitengooien met de melding " iedereen mag niet-moslim worden"
Ja ja ....
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:11:16 #56
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_54188465
quote:

[..]

Maar je mag ze wel een telefoonkaartje geven dus. Slotje!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_54188498
wat een non-nieuws..
bedrijf stemt een bepaalde marketing-activiteit af op een bepaalde groep.. wow.
maarja, moslims he..
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:14:54 #58
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_54188545
quote:
Laat het een bedrijf eens een kleinigheid geven aan alle niet-moslim-klanten, en binnen het kwartier ga je een klacht bij het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding hebben, terwijl het omgekeerd blijkbaar wel mag.
Er word allicht een klacht ingediend, dat wil niet zeggen dat het niet mag, wat jij hier wel impliceert.

Over deze actie is ook geklaagd.

Heb je misschien ook fatsoenlijke argumenten?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_54188561
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:13 schreef Yorrit het volgende:
wat een non-nieuws..
bedrijf stemt een bepaalde marketing-activiteit af op een bepaalde groep.. wow.
maarja, moslims he..
Het probleem zit hem in de bepaling van de doelgroep vind ik. Hadden ze nu alle buitenlanders gezegd, geen probleem. Hadden ze er iedereen met weet ik welke roots van gemaakt, geen probleem.

Base heeft hier in België ook een tariefplan uit (al yaldiz of zoiets) dat specifiek gebaseerd is om goedkoop naar Turkije te bellen, dat interesseert me geen fluit, want daarmee discrimineer je niet (hoewel je daarmee ook op een bijna uitsluitend islamitische doelgroep mikt). Als je een geloofsfovertuiging gebruikt als basis van je selectie, dan discrimineer je andere bevolkingsgroepen.
pi_54188606
quote:

[..]

Geweldig zulke logica.

Ik mag ook niet al het personeel dat niet gestudeerd heeft buitengooien met de melding dat iedereen wel een studie kan vinden die hij aankan. Moslims telefoonkaarten sturen is dus geen discriminatie.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:18:09 #61
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_54188622
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:15 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Het probleem zit hem in de bepaling van de doelgroep vind ik. Hadden ze nu alle buitenlanders gezegd, geen probleem. Hadden ze er iedereen met weet ik welke roots van gemaakt, geen probleem.

Base heeft hier in België ook een tariefplan uit (al yaldiz of zoiets) dat specifiek gebaseerd is om goedkoop naar Turkije te bellen, dat interesseert me geen fluit, want daarmee discrimineer je niet (hoewel je daarmee ook op een bijna uitsluitend islamitische doelgroep mikt). Als je een geloofsfovertuiging gebruikt als basis van je selectie, dan discrimineer je andere bevolkingsgroepen.
Dus even recapituleren:

• Onderscheid op basis van afkomst: geen discriminatie
  • Onderscheid op basis van geloof: wel discriminatie

Goed bezig.
  • Vows are spoken to be broken
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:18:16 #62
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54188625
    quote:
    Waar ik meer problemen om maak is dat je het krijgt omdat je moslim bent, en alle andere geloofsgemeenschappen hebben er geen recht op.
    Onzin natuurlijk. Wij hier in Nederland hebben al sinds jaar en dag Katholieke en Protestante scholen, maar als iemand een Moslim school wil starten dan is het opeens niet goed. Iedereen mag vrij kerken bouwen, maar als de moslims een moskee willen bouwen, dan is het opeens niet goed.

Het gaat hier gewoon om een marketingstunt gericht op een bepaald deel van de bevolking. Zo zou je ook wel kunnen klagen dat bepaalde producten alleen maar aan kinderen worden verstrekt als onderdeel van een marketing campagne, of aan 65plussers.

Hier in de VS is het heel gewoon om als bedrijf bijvoorbeeld alleen bepaalde groepen aan te spreken voor een reclamestunt. Tijdens het WK voetbal kon je gratis Coca-Cola ergens krijgen, maar de advertenties daarvoor waren allemaal in het Spaans, want Amerikanen kijken natuurlijk geen voetbal enzo.

En oh ja: Ze hebben hier ook al eens telefoonkaarten weggegeven in Garden Grove, met instructies in het Vietnamees, omdat een telefoonbedrijf klanten wilde werven die veel internationaal bellen.

Het gaat hier alleen maar om marketing. Maar goed, men zal zich in Belgie ook wel ontzettend druk maken als de Walen iets krijgen wat de Vlamingen niet krijgen ofzo....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_54188635
    quote:

[..]

Je ziet het verschil niet tussen "voor iedereen behalve moslims" en "speciaal voor moslims" ? Vervang moslims gerust door b.v. brildragers, misschien dat je dan het verschil ziet. Het eerste sluit expliciet mensen uit, het tweede is gericht op een doelgroep.
    pi_54188665
    Marketing is dizzcriminatie!!!1!
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:21:18 #65
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54188683
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 20:15 schreef Athmozz het volgende:
    Als je een geloofsfovertuiging gebruikt als basis van je selectie, dan discrimineer je andere bevolkingsgroepen.
    Dus voortaan het bouwen van Islamitische scholen en Moskees maar onder DEZELFDE voorwaarden als de kerken en de christelijke scholen?

Nou, dan komen er wat Islam scholen en moskees bij ben ik bang.....

Laat me raden, dat daar veel strengere restricties voor gelden (met name bij de financiering) wat betrefd Islamitische scholen en moskees, dat vind je zeker weer NIET erg.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:27:18 #66
    102856 michiel5
    Loves Miranda
    pi_54188804
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 20:18 schreef gelly het volgende:

[..]

Je ziet het verschil niet tussen "voor iedereen behalve moslims" en "speciaal voor moslims" ? Vervang moslims gerust door b.v. brildragers, misschien dat je dan het verschil ziet. Het eerste sluit expliciet mensen uit, het tweede is gericht op een doelgroep.
    Dit zegt het allemaal
    The sky has changed.... Can you smell the sun?!
    pi_54188819
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 20:21 schreef maartena het volgende:
    Dus voortaan het bouwen van Islamitische scholen en Moskees maar onder DEZELFDE voorwaarden als de kerken en de christelijke scholen?

Die zijn er in België al hoor (1 of 2 wel maar), en daar heb ik ook geen problemen mee, een moslim kan hier in het katholiek net komen als hij wil, kan in het gemeenschapsnet gaan, en zou ook in het moslimnet (wat nog amper bestaande is) terecht moeten kunnen. Waarom moet ik bang zijn dat er bijkomen? Het is bij mij niet omdat het de moslim's zijn hoor, als het voor de christenen geweest was had ik er een even groot probleem mee gehad & ik zou die 3¤ dan zelfs niet aanvaarden.
    quote:
    Laat me raden, dat daar veel strengere restricties voor gelden (met name bij de financiering) wat betrefd Islamitische scholen en moskees, dat vind je zeker weer NIET erg.
    Waarom zou ik dat erg vinden? Kijk wat de gemiddelde subsidie naar een katholieke / gemeenschapsschool is per ingeschreven kind is, neem daar het gemiddelde van (gemeenschaps krijg ongeveer 50% meer dan katholiek) en geef dat aan die scholen, met niet meer of niet minder regeltjes om zich aan te houden dan de andere netten.
    Het zou inderdaad vreemd zijn om geen islamitische scholen toe te laten als daar vraag naar is van uit die gemeenschap, dus als er in de andere schoolnetten geïnvesteerd wordt (wat gedaan wordt) dan is het niet meer dan logisch dat die ook subsidie krijgen. De hoogte ervan hangt dan gewoon af van het aantal leerlingen, wat me best logisch lijkt.

Vlamingen - Walen is iets anders, staat hier totaal los van, maar je zou eens iets aan vlamingen moeten geven als bedrijf en niet aan walen Ik durf er bijna een bak op inzetten dat de regering er over valt.
    pi_54189910
    lullen jullie er nog steeds over??
    en waar blijft Wilders met de kamervragen???
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:03:31 #69
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54190887
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 21:19 schreef SYCO het volgende:
    lullen jullie er nog steeds over??
    en waar blijft Wilders met de kamervragen???

Ja, ik vind het ook onzinnig dat men zich hier echt over kunnen opwinden.
    -
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:10:27 #70
    13462 BansheeBoy
    Assimilatie = Laxatie = Stront
    pi_54192364
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 15:04 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
    Geeft niks hoor ik betaal wel weer wat meer premie straks.
    Ja, want we moeten er standaard vanuit gaan dat die 5000 euro niet uit een budget komt dat al wordt betaald van de huidige premie.

²
    Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
    Bansheeboy: Fok!ker van de week!
    [Without heart we would be mere machines]
    Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
    pi_54192441
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 20:21 schreef maartena het volgende:

[..]

Onzin. Beide vallen onder dezelfde voorwaarden en hebben hetzelfde toezicht. Wel is het zo dat christelijk onderwijs net zo goed of beter functioneert dan openbaar onderwijs en dat er met islamitische scholen nogal wat problemen zijn o.a. betreffende de kwaliteit van het onderwijs. Ook is het zo dat het bijzonder onderwijs steeds meer onder vuur komt te liggen vanwege de problemen met islamitische scholen. De goeden moeten onder de kwaden lijden.

Wat zijn volgens jou precies de restricties?
    Article 1 Universal Declaration of Human Rights
    'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
    pi_54192535
    Hoe weet deze zorgverzekeraar overigens dat deze mensen moslim zijn? Houden ze dat soms bij?
    Article 1 Universal Declaration of Human Rights
    'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
      zaterdag 27 oktober 2007 @ 00:16:33 #73
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_54193900
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 19:30 schreef gelly het volgende:

[..]

Weet je waar het om gaat ? Dat het normaal geen hond wat kan schelen als ze een keer geen deel zijn van een doelgroep voor een marketingcampagne. Maar he, moslims he. Probleem !
    nee het gaat erom dat burgers van verschillende pluimage elkaar het licht in de ogen niet gunnen.
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
      zaterdag 27 oktober 2007 @ 00:36:43 #74
    102757 EdvandeBerg
    LETS GO BRANDON!
    pi_54194355
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 16:11 schreef michiel5 het volgende:
    Ze moeten heel die zorgverzekeraar zooi afschaffen, gewoon weer collectiveren die hap, ziekenhuizen ook, geen marktwerking in de zorg, dan worden er ook niet dit soort kadootjes uitgedeeld.

Over mijn gezondheid hoeft niemand winst te maken
    Gedeeltelijk mee eens. Dat de ziektekostenverzekering nu is ondergebracht bij commerciele bedrijven kan goed uitpakken, bovendien waren de particulier verzekerden vroeger altijd al aangewezen op commerciele verzekeraars. Dat nu de hele gezondheidszorg met allerlei budgetten en targets moet gaan werken is van de gekke.

Maar kijk eens naar wat die geweldige privatisering verder heeft voortgebracht? Nuts-bedrijven die miljoenen uitgeven aan marketing en 'topmannen'-bonussen, terwijl het e Nederlander geen hol interesseert wie de stroom of water levert, zolang ze het maar goed doen en tegen een goede prijs. De oude PTT-post die verkocht is en nu komt de aap uit de mouw; tarieven gaan omhoog en flink wat postbodes zullen worden ontslagen en daarvoor in de plaats wordt nu vaak de post bezorgd door koters van 15. Openbaar vervoerbedrijven waar de chauffeurs in staking gaan omdat ze niet meer in slecht onderhouden materiaal willen/durven rijden. Etc.

VVD bedankt
    Scratch a liberal and you will find a fascist
      zaterdag 27 oktober 2007 @ 00:52:58 #75
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_54196222
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 19:31 schreef maartena het volgende:

[..]

Is alles wat enigzins afgestemd is op een ander geloof of cultuur tegenwoordig al positieve discriminatie?

Zorgverzekeraars betalen ook voor pastors en priesters aan bed indien een patient wenst te praten over de religieuze kant van hun ziekte. Stel nou dat ze dat ook voor imams doen (en dat doen ze trouwens) en iemand schrijft er een mediabericht over.....

Is dat dan ook alweer positieve discriminatie? Een imam betaald door de zorgverzekeraar, dat KAN toch niet!! Maar wacht, de pastor en dominee, dat mag natuurlijk stiekem weer wel.
    Even over dat dikgedrukte. ...volgens mij vraagt een dominee of imam geen geld om aan het ziekenbed te komen.

In vijf jaar een paar kinderen (vriendjes van mijn kinderen) weg kunnen brengen naar het graf en bij alle kinderen is een dominee geweest...vanaf het moment dat men wist dat het slechter met de kinderen ging en dus de dominee het ook te horen kreeg . Geen rekening. De begrafenis op zich kost wel geld, maar de tijd voor het sterven....dus wanneer er dan een dominee langskomt. krijg je geen rekening van. Is hun taak.In Nederland tenminste wel. Eigenlijk kan ik mij niet voorstellen dat bij een Imam dit anders is.

Zou mooi zijn.....ik wel even voor je bidden....kun je pinnen? Dit is dan 20.40 incl 20% belasting..

Moet al grinniken wanneer ik er aan denk

Maar ik weet natuurlijk niet hoe het gaat waar jij woont. Je voorbeeld gaat hier in Nederland volgens mij niet op. Ook een Imam zou volgens mij geen rekening presenteren voor een bezoek aan een zieke.

En voor de rest?

Ik vind het allemaal vaag...Niet meer en niet minder. Ik gun die moslims hun 3 euro... Het is een reclame stunt om op het gevoel van de moslims te spelen...kijk? Ik geef alleen aan jullie 3 euro...Kijk eens hoe wij aan jullie denken.? Duh!!..wanneer er een populate hoempapagelovigen waren die veel op het nieuws waren?...Hadden ze die drie euro gegeven op hoempapa dag. Moslims prikken daar heus wel doorheen.

Ik snap alleen elke keer die vergelijking met christenen niet..Dat heeft hier op FOK! echt geen effect....neem dan een voorbeeld van iets van niet gelovigen..

Mmm..Die hebben het maar beroerd....nationale nietgelovige tulpendag ofzo maar creëren.

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 27-10-2007 03:12:36 ]
    I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
    User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
    pi_54196270
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 23:18 schreef rutger05 het volgende:
    Hoe weet deze zorgverzekeraar overigens dat deze mensen moslim zijn? Houden ze dat soms bij?
    Volgens mij wordt dit wel gevraagd bij het openen van een levensverzekering.
    I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
    User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
    pi_54196421
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 19:07 schreef kLowJow het volgende:
    Een zorgverzekeraar mag niet aan marketing en klantenbinding doen?
    Er is niks mis met marketing, maar dat is wat anders dan bepaalde klanten een cadeau geven. Het gaat niet om de grootte van het bedrag, het gaat er ook niet om dat het nu toevallig moslims zijn, het gaat gewoon om het principe.

Laat cadeaus weggeven maar over aan loterijen, fondsen of wat mij betreft zelfs overheden, maar niet aan zorgverzekeraars. Dat ze bepaalde activiteiten sponsoren die een link met gezondheid hebben, is oké, maar beltegoed heeft totaal niets met gezondheid te maken. Verder is er ook nog eens sprake van discriminatie, hoe klein en onbeduidend het geval ook is. Bepaalde klanten krijgen 3 euro cadeau, alleen omdat ze een bepaalde religie aanhangen. Dat is gewoon niet zuiver.
      zaterdag 27 oktober 2007 @ 03:43:45 #79
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_54196450
    En dit soort discussies komen er niet als de jaarverslagen van diezelfde maatschappijen er zijn. 5000 euro is niks als je kijkt wat die gasten uberhaubt aan reclame uitgeven.
    pi_54196482
    Nogmaals: het gaat niet om het bedrag, het gaat om het principe. Ik vind niet dat je onderscheid tussen je klanten moet maken en dat bepaalde groepen mensen privilleges krijgen ten opzichte van anderen. Of het nu 3 euro of 30 cent is, doet niet terzake. Mensen - en dus ook klanten van zorgverzekeraars - moeten gelijk worden behandeld. Hadden ze een telefoonkaart naar AL hun klanten gestuurd, dan had je mij er niet over gehoord.
      zaterdag 27 oktober 2007 @ 08:17:06 #81
    72545 Megumi
    Go Rin No Sho
    pi_54197077
    quote:
    Op zaterdag 27 oktober 2007 03:49 schreef Elfletterig het volgende:
    Nogmaals: het gaat niet om het bedrag, het gaat om het principe. Ik vind niet dat je onderscheid tussen je klanten moet maken en dat bepaalde groepen mensen privilleges krijgen ten opzichte van anderen. Of het nu 3 euro of 30 cent is, doet niet terzake. Mensen - en dus ook klanten van zorgverzekeraars - moeten gelijk worden behandeld. Hadden ze een telefoonkaart naar AL hun klanten gestuurd, dan had je mij er niet over gehoord.
    Maar wat moet ik met een telefoonkaart
    Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
    pi_54197097
    Mooi, dan kan ik alleen het personeel die christen is met de kerst zonder aangeklaagd te worden wegens discriminatie een kerstpakket geven. De rest bekijkt het maar lekker.
    pi_54198442
    quote:
    Op zaterdag 27 oktober 2007 03:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Er is niks mis met marketing, maar dat is wat anders dan bepaalde klanten een cadeau geven.
    Dat is geen marketing omdat...
    quote:
    Het gaat niet om de grootte van het bedrag, het gaat er ook niet om dat het nu toevallig moslims zijn, het gaat gewoon om het principe.
    Watvoor principe is dat precies, dat je geen specifieke doelgroepen mag aanspreken in je marketingstrategie? En als het allemaal zo principieel ligt, waarom heb ik dan niks gehoord over onderstaande voorbeelden? Ik bedoel maar, wat is bijvoorbeeld de link tussen musicals en gezondheidszorg?

Het is gewoon marketingstrategie, zegt woordvoerster Van Doorne. ,,We weten dat moslims tijdens het suikerfeest veel met familie bellen. We willen groepen aan ons binden en dat doen we onder meer op deze manier.’’ Elk bedrijf doet aan marketing, aldus Van Doorne. ,,Daar is niets vreemds aan. VGZ vergoedt de producten van Becel en die eet ook niet iedereen.’’

Christenen hoeven met kerst niet te rekenen op een telefoonkaart, zegt Agis-woordvoerder Van Doorne: ,,Maar iedereen krijgt zijn deel. We doen voor heel veel groepen wat extra’s.’’ Zo krijgen chronisch zieken een beweegprogramma aangeboden en jongeren kregen korting op kaartjes voor een musical.
    pi_54198682
    Ze konden moeilijk spaarvarkens gaan uitdelen.

Die spaarleeuw van de Postbank is ook speciaal ontworpen om onze Moslim mede-landers niet tegen de borst te stuiten
      zaterdag 27 oktober 2007 @ 11:58:34 #85
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_54198876
    quote:
    Op zaterdag 27 oktober 2007 11:42 schreef MaGNeT het volgende:
    Ze konden moeilijk spaarvarkens gaan uitdelen.

Die spaarleeuw van de Postbank is ook speciaal ontworpen om onze Moslim mede-landers niet tegen de borst te stuiten
    En zo zijn heel veel logo's en dergelijke speciaal ontworpen om allerlei bevolkingsgroepen niet tegen de borst te stoten. Vreemd he?
    pi_54199574
    quote:
    Op zaterdag 27 oktober 2007 11:58 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

En zo zijn heel veel logo's en dergelijke speciaal ontworpen om allerlei bevolkingsgroepen niet tegen de borst te stoten. Vreemd he?
    Heb er geen moeite mee
    Vandaar m'n " " erbij
    pi_54199575
    dubbel: Fok is traag...
      zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:49:57 #88
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_54199649
    quote:
    Op zaterdag 27 oktober 2007 12:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Heb er geen moeite mee
    Vandaar m'n " " erbij
    Ah, dan begreep ik je even verkeerd.
    pi_54200966
    quote:
    Op zaterdag 27 oktober 2007 08:30 schreef Dr.Nikita het volgende:
    Mooi, dan kan ik alleen het personeel die christen is met de kerst zonder aangeklaagd te worden wegens discriminatie een kerstpakket geven. De rest bekijkt het maar lekker.
    Dat is inderdaad de precedentwerking die er wordt geschept. Niet dat je dit in het echt kunt proberen: de wereld zou te klein zijn als het uitkwam.
    quote:
    Op zaterdag 27 oktober 2007 11:26 schreef kLowJow het volgende:
    Watvoor principe is dat precies, dat je geen specifieke doelgroepen mag aanspreken in je marketingstrategie? En als het allemaal zo principieel ligt, waarom heb ik dan niks gehoord over onderstaande voorbeelden? Ik bedoel maar, wat is bijvoorbeeld de link tussen musicals en gezondheidszorg?

Het is gewoon marketingstrategie, zegt woordvoerster Van Doorne. ,,We weten dat moslims tijdens het suikerfeest veel met familie bellen. We willen groepen aan ons binden en dat doen we onder meer op deze manier." Elk bedrijf doet aan marketing, aldus Van Doorne. ,,Daar is niets vreemds aan. VGZ vergoedt de producten van Becel en die eet ook niet iedereen."

Christenen hoeven met kerst niet te rekenen op een telefoonkaart, zegt Agis-woordvoerder Van Doorne: ,,Maar iedereen krijgt zijn deel. We doen voor heel veel groepen wat extra's; Zo krijgen chronisch zieken een beweegprogramma aangeboden en jongeren kregen korting op kaartjes voor een musical.
    Deze vergelijking gaat zo mank als maar kan. Becel wordt gezien als een gezondheidsbevorderend product. Iedereen kan het kopen; er wordt geen onderscheid gemaakt tussen klanten. Een beweegprogramma voor chronisch zieken heeft ook een gezondheidsbevorderend doel. Bovendien kiezen chronisch zieken er doorgaans niet voor om chronisch ziek te zijn. Dat van die jongeren en de musicals hoeft wat mij betreft ook niet, maar dan nog krijgen deze jongeren niet zomaar geld in de schoot geworpen. Ze moeten eerst een musicalkaartje kopen voordat ze een korting krijgen.

Maar voor de goede orde: dat van die musicalkaartjes hoort dus ook niet. Ik blijf bij mijn mening dat een zorgverzekeraar geen geschenken (wat anders dan kortingen of aanbiedingen) hoort uit te delen aan bepaalde groepen klanten, waarbij andere klanten dat voordeel niet genieten. En al helemaal niet als er geen duidelijke relatie met gezondheidszorg is.
    pi_54210897
    quote:
    Op zaterdag 27 oktober 2007 14:03 schreef Elfletterig het volgende:
    Deze vergelijking gaat zo mank als maar kan.
    Het is dan ook geen vergelijking.

Maar goed, jij bent principieel tegen deze vorm van marketing. So be it. Ik zie het als een algemeen geaccepteerde vorm van reclame maken en klantenbinding, waar zo'n beetje elk groot bedrijf zich dagelijks van bedient, die in dit specifieke geval slechts ter discussie wordt gesteld omdat de doelgroep moslims is.
      zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:44:32 #91
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_54211029
    wat moeten die moslims wel niet denken als varkensvlees in de aanbieding is? stel jankerige zeikerds.

wie de schoen past.
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
      zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:46:55 #92
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_54211085
    quote:
    Op zaterdag 27 oktober 2007 11:42 schreef MaGNeT het volgende:
    Wat een bullshit.
    pi_54244871
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 17:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

misschien wordt dat wel gevraagd ivm de besnijdenis?
    quote:
    Polis

[...]

5. Bent u besneden? ja (zie 6) / nee (zie 12)

[....]
    Iesch nuttig voor verzekeraar

[ Bericht 2% gewijzigd door JohnDope op 29-10-2007 15:04:45 ]
    "Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
    pi_54246203
    quote:
    Op zaterdag 27 oktober 2007 22:39 schreef kLowJow het volgende:

Het is dan ook geen vergelijking.
    Maar goed, jij bent principieel tegen deze vorm van marketing. So be it. Ik zie het als een algemeen geaccepteerde vorm van reclame maken en klantenbinding, waar zo'n beetje elk groot bedrijf zich dagelijks van bedient, die in dit specifieke geval slechts ter discussie wordt gesteld omdat de doelgroep moslims is.
    Vind jij. Ik heb al aangegeven dat het me niet om de moslims te doen is. De redenen waarom ik tegen dit cadeau ben, zijn ook helder. Je kunt wel zeggen dat dit een geaccepteerde vorm van reclame maken of klantenbinding is, maar feit is en blijft dat je slecht een bepaald deel van je klanten gaat bevoordelen met iets dat totaal geen relatie heeft met je eigen product, namelijk zorgverzekeringen.

Een zorgverlener is niet zomaar een bedrijf, maar het is een specifieke dienstverlener waar je als consument langere tijd (minimaal 1 jaar) aan vastzit. Als Unox morgen besluit om alle Christenen 50 procent korting te geven bij de aankoop van rookworst, kan ik besluiten om nooit meer Unox te kopen. Als ik klant van Agis zou zijn, zou ik nog maanden aan die zorgverzekeraar vast zitten.

Gelukkig zit ik niet bij Agis. Zou mijn zorgverzekeraar (Groene Land Achmea) soortgelijke acties ondernemen als Agis, dan zou ik zo spoedig mogelijk switchen naar een andere zorgverzekeraar.
    pi_54246344
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 18:04 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Al gaven ze het aan alleen bril dragende mensen kan me geen reet schelen, het gaat erom dat andere straks meer premie betalen door dit soort onzin.
    eens.
    "Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
      maandag 29 oktober 2007 @ 16:55:43 #96
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54246930
    quote:
    Op zaterdag 27 oktober 2007 03:06 schreef paddy het volgende:
    Even over dat dikgedrukte. ...volgens mij vraagt een dominee of imam geen geld om aan het ziekenbed te komen.

Zou mooi zijn.....ik wel even voor je bidden....kun je pinnen? Dit is dan 20.40 incl 20% belasting..

Moet al grinniken wanneer ik er aan denk
    Ze krijgen niet betaald voor hun diensten. Wel voor reiskostenvergoeding.

Met name in de thuiszorgsector is het niet ongewoon dat een priester, dominee of imam aan huis komt voor religieuze ondersteuning, en lang niet alle gemeenten hebben voldoende geestelijken om deze ondersteuning lokaal te kunnen bieden. Dan worden er dus geestelijken "ingehuurd" die een deel van hun vrije tijd afstaan voor dit soort zaken, en die worden vergoed door de zorgverzekeraar.

Als premiebetaler betaal je dus ook mee voor de geestelijken van het geloof wat jij niet aanhangt. En daar gaat ietwat meer geld in om dan 5000 euro voor een stomme marketing truuk.
    quote:
    Maar ik weet natuurlijk niet hoe het gaat waar jij woont.
    Mijn schoonvader wilde thuis sterven en ging eigenlijk al jarenlang niet meer naar de kerk. Na zijn diagnose kanker ging de gelovige kant weer parten spelen, maar de kerk waar hij vroeger naar toe ging was al tijden gesloten en naast het feit dat het voor hem moeilijk werd om naar een kerk TOE te gaan hadden ze ook weinig zin om een nieuwe kerk op te zoeken. Via de zorgverzekeraar is hij toen in aanraking gekomen met een dominee, en deze kwam 1 maal per week langs. Ik weet toevallig dat deze dominee de reiskosten voor zijn tripjes over geheel Orange County vergoed kreeg, maar dus niet de diensten.
    quote:
    Je voorbeeld gaat hier in Nederland volgens mij niet op. Ook een Imam zou volgens mij geen rekening presenteren voor een bezoek aan een zieke.
    Nee, zoals jij het stelt niet nee, "Dat is dan 20 euro voor een gebed".... Maar er is wel degelijk sprake van reiskostenvergoeding en andere onkostenvergoedingen die geestelijken die naar een ziekenhuis of thuissituatie worden geroepen via de zorgverzekeraar.

Kijk, in de meeste gevallen heeft iemand die gelovig is allang een band met een lokale kerk of moskee, en komt de lokale geestelijke gewoon op bezoek. Maar voor mensen die naar een speciaal ziekenhuis worden verhuisd, of in een hospita terecht komen die enigszins buiten de gemeente ligt, kan een zorgverzekeraar uitkomst bieden, en deze zorgverzekeraar vergoed dus bepaalde kosten die de geestelijke maakt om naar je toe te komen.

Tja, als je als geestelijke elke dag langs 2 of 3 mensen moet voor een praatje, dan gaan de reiskosten behoorlijk oplopen. Uit principe mogen geestelijken ook geen geld vragen voor hun diensten, maar ze mogen wel hun reiskosten declareren. En dat doen ze dus ook.
    -
      maandag 29 oktober 2007 @ 17:15:39 #97
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54247253
    quote:
    Op zaterdag 27 oktober 2007 03:38 schreef Elfletterig het volgende:
    Er is niks mis met marketing, maar dat is wat anders dan bepaalde klanten een cadeau geven. Het gaat niet om de grootte van het bedrag, het gaat er ook niet om dat het nu toevallig moslims zijn, het gaat gewoon om het principe.
    Dat doen bedrijven toch al jaren om klanten te binden, of het nu toevallig moslims zijn of niet?

Mijn vrouw krijgt elk jaar wel een stuk of 3 of 4 parfum samples opgestuurd, maar denk je dat ik als man aftershave samples krijg? En reken maar dat als ik een parfum voor mijn vrouw koop, dat ik meteen meebetaal aan dat soort marketing truuks.

Brildragers krijgen wel eens een brildoekje opgestuurd van een brillenwinkel om hun bril te poetsen samen met reclame voor nieuwe brillen en monturen etc, waarom krijg ik die als zonnebrildrager dan niet? En als ik een nieuwe zonnebril koop bij die brillenwinkel, dan betaal ik mee aan dat soort marketing.

En zo zijn er ontzettend veel bedrijven die ontzettend veel marketing truuks uitvoeren, en dingen als cadeautjes weggeven om klanten te binden.

Het verschil met deze zorgverzekeraar? Moslims.

Niemand kraait er over als niet-religeuze doelgroepen (vrouwen, mannen, kinderen, ouderen, brildragers, gehandicapten, blinden, doven) door een marketing truuk een kadootje krijgen van een bedrijf, maar als het een religieuze groep is - of in ieder geval een doelgroep die vaak naar een ander land belt, want feitelijk heeft religie er niet eens zoveel mee te maken - DAN mag het opeens niet.
    -
      maandag 29 oktober 2007 @ 17:25:13 #98
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_54247437
    quote:
    Op zaterdag 27 oktober 2007 03:49 schreef Elfletterig het volgende:
    Kut, mijn bank behandelt me niet als die rijke vijftigplusser drie huizen van mij vandaan, die maar liefst 2 eigen adviseurs tot zijn beschikking heeft. Dizzzzcriminasie!!!
    Kut, mijn buurmeisje van vijf krijgt een plakje worst bij de supermarkt, terwijl ik daarnaar kan fluiten als ik het aardig vraag aan de mevrouw achter de vleeswaren. Eveneens dizzzzcriminasie !!!
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
    pi_54247846
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 17:25 schreef Falco het volgende:

[..]

Kut, mijn bank behandelt me niet als die rijke vijftigplusser drie huizen van mij vandaan, die maar liefst 2 eigen adviseurs tot zijn beschikking heeft. Dizzzzcriminasie!!!
    Kut, mijn buurmeisje van vijf krijgt een plakje worst bij de supermarkt, terwijl ik daarnaar kan fluiten als ik het aardig vraag aan de mevrouw achter de vleeswaren. Eveneens dizzzzcriminasie !!!
    Ja! En ik wil ook op een railrunner! En als je korter dan een meter bent mag je in pretpark X voor niks naar binnen! En die schijtbejaarden dan! Met hun dag vrij reizen! Tssssk!
      maandag 29 oktober 2007 @ 18:51:32 #100
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_54248999
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 17:49 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ja! En ik wil ook op een railrunner! En als je korter dan een meter bent mag je in pretpark X voor niks naar binnen! En die schijtbejaarden dan! Met hun dag vrij reizen! Tssssk!
    Ey moet jij zeggen, met je proefpakketjes parfum en Flair's en tampons waar ik geen reet aan heb

DAS KRIMINATIE!
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')