Waar ik meer problemen om maak is dat je het krijgt omdat je moslim bent, en alle andere geloofsgemeenschappen hebben er geen recht op. Dat is niet echt een probleem natuurlijk, en we zouden er gewoon akkoord mee moeten gaan (die 3¤'s is niets, dat weet ik ook), terwijl je het eens omgekeerd zou moeten proberen... dan heb je direct een klacht wegens het centrum voor racismebestrijding aan je been.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:31 schreef maartena het volgende:
Is alles wat enigzins afgestemd is op een ander geloof of cultuur tegenwoordig al positieve discriminatie?
Dat is geen discriminatie, iedereen mag gaan studeren als je dat wil. Te dom om te studeren is misschien 0.5% van de bevolking, de rest die niet verder studeert heeft er gewoon geen zin in, er is altijd wel iets van studie die je aankan hoor, zo moeilijk zijn de meeste richtingen ook niet.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:36 schreef Toeps het volgende:
Oh NOES! 3 euroos! Hetisnieteerlijk!
Damn. Wat te denken van studenten-evenementen die gesponsord worden. Ies ook dieskrieminatie! Stel nou dat je dom bent... Oh nee vrouw Hopjes, word je wéér onderbedeeld!
Kerel, hou op. Bedrijven gebruiken nu eenmaal doelgroepen, de ene keer maak je er deel van uit, de andere keer niet. Wat is het omgekeerde precies in jouw gedachte, iedereen een telefoonkaart geven behalve moslims ? Alsjeblieft zeg.... Je snapt toch zelf wel hoe krom die gedachtengang is ? Moet ik mij gediscrimineerd voelen omdat ik van de Volvo dealer geen reclame in de bus krijg, ik allerhande voordeeltjes van de bank niet krijg omdat ik geen student ben en vrouwen soms gratis ergens naar binnen mogen en ik moet betalen ?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:44 schreef Athmozz het volgende:
[..]
terwijl je het eens omgekeerd zou moeten proberen... dan heb je direct een klacht wegens het centrum voor racismebestrijding aan je been.
100% van de bevolking mag moslim worden.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:44 schreef Athmozz het volgende:
Dat is geen discriminatie, iedereen mag gaan studeren als je dat wil. Te dom om te studeren is misschien 0.5% van de bevolking, de rest die niet verder studeert heeft er gewoon geen zin in, er is altijd wel iets van studie die je aankan hoor, zo moeilijk zijn de meeste richtingen ook niet.
redenering gaat niet op, ik mag ook niet al het personeel dat moslim is buitengooien met de melding " iedereen mag niet-moslim worden"quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:00 schreef kLowJow het volgende:
[..]
100% van de bevolking mag moslim worden.
Klopt, en het maakt mij niet uit wie die doelgroep is en of ik er in val of niet (zeker niet voor 3¤'tjes), maar een geloofsovertuiging is geen doelgroep die genomen mag worden vind ik, dat blijft discriminatie van de andere bevolkingsgroepen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:58 schreef gelly het volgende:
Kerel, hou op. Bedrijven gebruiken nu eenmaal doelgroepen, de ene keer maak je er deel van uit, de andere keer niet.
Ja ja ....quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:08 schreef Athmozz het volgende:
[..]
redenering gaat niet op, ik mag ook niet al het personeel dat moslim is buitengooien met de melding " iedereen mag niet-moslim worden"
Maar je mag ze wel een telefoonkaartje geven dus. Slotje!quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:08 schreef Athmozz het volgende:
[..]
redenering gaat niet op, ik mag ook niet al het personeel dat moslim is buitengooien met de melding " iedereen mag niet-moslim worden"
Er word allicht een klacht ingediend, dat wil niet zeggen dat het niet mag, wat jij hier wel impliceert.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:08 schreef Athmozz het volgende:
Laat het een bedrijf eens een kleinigheid geven aan alle niet-moslim-klanten, en binnen het kwartier ga je een klacht bij het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding hebben, terwijl het omgekeerd blijkbaar wel mag.
Het probleem zit hem in de bepaling van de doelgroep vind ik. Hadden ze nu alle buitenlanders gezegd, geen probleem. Hadden ze er iedereen met weet ik welke roots van gemaakt, geen probleem.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:13 schreef Yorrit het volgende:
wat een non-nieuws..
bedrijf stemt een bepaalde marketing-activiteit af op een bepaalde groep.. wow.
maarja, moslims he..
Geweldig zulke logica.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:08 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Dus even recapituleren:quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:15 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Het probleem zit hem in de bepaling van de doelgroep vind ik. Hadden ze nu alle buitenlanders gezegd, geen probleem. Hadden ze er iedereen met weet ik welke roots van gemaakt, geen probleem.
Base heeft hier in België ook een tariefplan uit (al yaldiz of zoiets) dat specifiek gebaseerd is om goedkoop naar Turkije te bellen, dat interesseert me geen fluit, want daarmee discrimineer je niet (hoewel je daarmee ook op een bijna uitsluitend islamitische doelgroep mikt). Als je een geloofsfovertuiging gebruikt als basis van je selectie, dan discrimineer je andere bevolkingsgroepen.
Onzin natuurlijk. Wij hier in Nederland hebben al sinds jaar en dag Katholieke en Protestante scholen, maar als iemand een Moslim school wil starten dan is het opeens niet goed. Iedereen mag vrij kerken bouwen, maar als de moslims een moskee willen bouwen, dan is het opeens niet goed.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:44 schreef Athmozz het volgende:
Waar ik meer problemen om maak is dat je het krijgt omdat je moslim bent, en alle andere geloofsgemeenschappen hebben er geen recht op.
Je ziet het verschil niet tussen "voor iedereen behalve moslims" en "speciaal voor moslims" ? Vervang moslims gerust door b.v. brildragers, misschien dat je dan het verschil ziet. Het eerste sluit expliciet mensen uit, het tweede is gericht op een doelgroep.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:08 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Laat het een bedrijf eens een kleinigheid geven aan alle niet-moslim-klanten, en binnen het kwartier ga je een klacht bij het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding hebben, terwijl het omgekeerd blijkbaar wel mag.
Dus voortaan het bouwen van Islamitische scholen en Moskees maar onder DEZELFDE voorwaarden als de kerken en de christelijke scholen?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:15 schreef Athmozz het volgende:
Als je een geloofsfovertuiging gebruikt als basis van je selectie, dan discrimineer je andere bevolkingsgroepen.
Dit zegt het allemaalquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Je ziet het verschil niet tussen "voor iedereen behalve moslims" en "speciaal voor moslims" ? Vervang moslims gerust door b.v. brildragers, misschien dat je dan het verschil ziet. Het eerste sluit expliciet mensen uit, het tweede is gericht op een doelgroep.
Die zijn er in België al hoor (1 of 2 wel maar), en daar heb ik ook geen problemen mee, een moslim kan hier in het katholiek net komen als hij wil, kan in het gemeenschapsnet gaan, en zou ook in het moslimnet (wat nog amper bestaande is) terecht moeten kunnen. Waarom moet ik bang zijn dat er bijkomen? Het is bij mij niet omdat het de moslim's zijn hoor, als het voor de christenen geweest was had ik er een even groot probleem mee gehad & ik zou die 3¤ dan zelfs niet aanvaarden.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:21 schreef maartena het volgende:
Dus voortaan het bouwen van Islamitische scholen en Moskees maar onder DEZELFDE voorwaarden als de kerken en de christelijke scholen?
Nou, dan komen er wat Islam scholen en moskees bij ben ik bang.....
Waarom zou ik dat erg vinden? Kijk wat de gemiddelde subsidie naar een katholieke / gemeenschapsschool is per ingeschreven kind is, neem daar het gemiddelde van (gemeenschaps krijg ongeveer 50% meer dan katholiek) en geef dat aan die scholen, met niet meer of niet minder regeltjes om zich aan te houden dan de andere netten.quote:Laat me raden, dat daar veel strengere restricties voor gelden (met name bij de financiering) wat betrefd Islamitische scholen en moskees, dat vind je zeker weer NIET erg.
quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:19 schreef SYCO het volgende:
lullen jullie er nog steeds over??![]()
en waar blijft Wilders met de kamervragen???
Ja, want we moeten er standaard vanuit gaan dat die 5000 euro niet uit een budget komt dat al wordt betaald van de huidige premie.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 15:04 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Geeft niks hoor ik betaal wel weer wat meer premie straks.
Onzin. Beide vallen onder dezelfde voorwaarden en hebben hetzelfde toezicht. Wel is het zo dat christelijk onderwijs net zo goed of beter functioneert dan openbaar onderwijs en dat er met islamitische scholen nogal wat problemen zijn o.a. betreffende de kwaliteit van het onderwijs. Ook is het zo dat het bijzonder onderwijs steeds meer onder vuur komt te liggen vanwege de problemen met islamitische scholen. De goeden moeten onder de kwaden lijden.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Dus voortaan het bouwen van Islamitische scholen en Moskees maar onder DEZELFDE voorwaarden als de kerken en de christelijke scholen?
Nou, dan komen er wat Islam scholen en moskees bij ben ik bang.....
Laat me raden, dat daar veel strengere restricties voor gelden (met name bij de financiering) wat betrefd Islamitische scholen en moskees, dat vind je zeker weer NIET erg.
nee het gaat erom dat burgers van verschillende pluimage elkaar het licht in de ogen niet gunnen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:30 schreef gelly het volgende:
[..]
Weet je waar het om gaat ? Dat het normaal geen hond wat kan schelen als ze een keer geen deel zijn van een doelgroep voor een marketingcampagne. Maar he, moslims he. Probleem !
Gedeeltelijk mee eens. Dat de ziektekostenverzekering nu is ondergebracht bij commerciele bedrijven kan goed uitpakken, bovendien waren de particulier verzekerden vroeger altijd al aangewezen op commerciele verzekeraars. Dat nu de hele gezondheidszorg met allerlei budgetten en targets moet gaan werken is van de gekke.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 16:11 schreef michiel5 het volgende:
Ze moeten heel die zorgverzekeraar zooi afschaffen, gewoon weer collectiveren die hap, ziekenhuizen ook, geen marktwerking in de zorg, dan worden er ook niet dit soort kadootjes uitgedeeld.
Over mijn gezondheid hoeft niemand winst te maken![]()
Sad but true. (tof nummer ook trouwens)quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 16:01 schreef Floripas het volgende:
Kom nog wel. Voor loze retoriek hebben we speciaal negen kamerleden.
Even over dat dikgedrukte. ...volgens mij vraagt een dominee of imam geen geld om aan het ziekenbed te komen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:31 schreef maartena het volgende:
[..]
Is alles wat enigzins afgestemd is op een ander geloof of cultuur tegenwoordig al positieve discriminatie?
Zorgverzekeraars betalen ook voor pastors en priesters aan bed indien een patient wenst te praten over de religieuze kant van hun ziekte. Stel nou dat ze dat ook voor imams doen (en dat doen ze trouwens) en iemand schrijft er een mediabericht over.....
Is dat dan ook alweer positieve discriminatie? Een imam betaald door de zorgverzekeraar, dat KAN toch niet!! Maar wacht, de pastor en dominee, dat mag natuurlijk stiekem weer wel.
Volgens mij wordt dit wel gevraagd bij het openen van een levensverzekering.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 23:18 schreef rutger05 het volgende:
Hoe weet deze zorgverzekeraar overigens dat deze mensen moslim zijn? Houden ze dat soms bij?
Er is niks mis met marketing, maar dat is wat anders dan bepaalde klanten een cadeau geven. Het gaat niet om de grootte van het bedrag, het gaat er ook niet om dat het nu toevallig moslims zijn, het gaat gewoon om het principe.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:07 schreef kLowJow het volgende:
Een zorgverzekeraar mag niet aan marketing en klantenbinding doen?
Maar wat moet ik met een telefoonkaartquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 03:49 schreef Elfletterig het volgende:
Nogmaals: het gaat niet om het bedrag, het gaat om het principe. Ik vind niet dat je onderscheid tussen je klanten moet maken en dat bepaalde groepen mensen privilleges krijgen ten opzichte van anderen. Of het nu 3 euro of 30 cent is, doet niet terzake. Mensen - en dus ook klanten van zorgverzekeraars - moeten gelijk worden behandeld. Hadden ze een telefoonkaart naar AL hun klanten gestuurd, dan had je mij er niet over gehoord.
Dat is geen marketing omdat...quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 03:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er is niks mis met marketing, maar dat is wat anders dan bepaalde klanten een cadeau geven.
Watvoor principe is dat precies, dat je geen specifieke doelgroepen mag aanspreken in je marketingstrategie? En als het allemaal zo principieel ligt, waarom heb ik dan niks gehoord over onderstaande voorbeelden? Ik bedoel maar, wat is bijvoorbeeld de link tussen musicals en gezondheidszorg?quote:Het gaat niet om de grootte van het bedrag, het gaat er ook niet om dat het nu toevallig moslims zijn, het gaat gewoon om het principe.
En zo zijn heel veel logo's en dergelijke speciaal ontworpen om allerlei bevolkingsgroepen niet tegen de borst te stoten. Vreemd he?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:42 schreef MaGNeT het volgende:
Ze konden moeilijk spaarvarkens gaan uitdelen.
Die spaarleeuw van de Postbank is ook speciaal ontworpen om onze Moslim mede-landers niet tegen de borst te stuiten
Heb er geen moeite meequote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:58 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
En zo zijn heel veel logo's en dergelijke speciaal ontworpen om allerlei bevolkingsgroepen niet tegen de borst te stoten. Vreemd he?
Ah, dan begreep ik je even verkeerd.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Heb er geen moeite mee
Vandaar m'n "" erbij
Dat is inderdaad de precedentwerking die er wordt geschept. Niet dat je dit in het echt kunt proberen: de wereld zou te klein zijn als het uitkwam.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 08:30 schreef Dr.Nikita het volgende:
Mooi, dan kan ik alleen het personeel die christen is met de kerst zonder aangeklaagd te worden wegens discriminatie een kerstpakket geven. De rest bekijkt het maar lekker.
Deze vergelijking gaat zo mank als maar kan. Becel wordt gezien als een gezondheidsbevorderend product. Iedereen kan het kopen; er wordt geen onderscheid gemaakt tussen klanten. Een beweegprogramma voor chronisch zieken heeft ook een gezondheidsbevorderend doel. Bovendien kiezen chronisch zieken er doorgaans niet voor om chronisch ziek te zijn. Dat van die jongeren en de musicals hoeft wat mij betreft ook niet, maar dan nog krijgen deze jongeren niet zomaar geld in de schoot geworpen. Ze moeten eerst een musicalkaartje kopen voordat ze een korting krijgen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:26 schreef kLowJow het volgende:
Watvoor principe is dat precies, dat je geen specifieke doelgroepen mag aanspreken in je marketingstrategie? En als het allemaal zo principieel ligt, waarom heb ik dan niks gehoord over onderstaande voorbeelden? Ik bedoel maar, wat is bijvoorbeeld de link tussen musicals en gezondheidszorg?
Het is gewoon marketingstrategie, zegt woordvoerster Van Doorne. ,,We weten dat moslims tijdens het suikerfeest veel met familie bellen. We willen groepen aan ons binden en dat doen we onder meer op deze manier." Elk bedrijf doet aan marketing, aldus Van Doorne. ,,Daar is niets vreemds aan. VGZ vergoedt de producten van Becel en die eet ook niet iedereen."
Christenen hoeven met kerst niet te rekenen op een telefoonkaart, zegt Agis-woordvoerder Van Doorne: ,,Maar iedereen krijgt zijn deel. We doen voor heel veel groepen wat extra's; Zo krijgen chronisch zieken een beweegprogramma aangeboden en jongeren kregen korting op kaartjes voor een musical.
Het is dan ook geen vergelijking.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 14:03 schreef Elfletterig het volgende:
Deze vergelijking gaat zo mank als maar kan.
Wat een bullshit.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:42 schreef MaGNeT het volgende:
Die spaarleeuw van de Postbank is ook speciaal ontworpen om onze Moslim mede-landers niet tegen de borst te stuiten
quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
misschien wordt dat wel gevraagd ivm de besnijdenis?
Iesch nuttig voor verzekeraarquote:Polis
[...]
5. Bent u besneden? ja (zie 6) / nee (zie 12)
[....]
Vind jij. Ik heb al aangegeven dat het me niet om de moslims te doen is. De redenen waarom ik tegen dit cadeau ben, zijn ook helder. Je kunt wel zeggen dat dit een geaccepteerde vorm van reclame maken of klantenbinding is, maar feit is en blijft dat je slecht een bepaald deel van je klanten gaat bevoordelen met iets dat totaal geen relatie heeft met je eigen product, namelijk zorgverzekeringen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 22:39 schreef kLowJow het volgende:
Het is dan ook geen vergelijking.
Maar goed, jij bent principieel tegen deze vorm van marketing. So be it. Ik zie het als een algemeen geaccepteerde vorm van reclame maken en klantenbinding, waar zo'n beetje elk groot bedrijf zich dagelijks van bedient, die in dit specifieke geval slechts ter discussie wordt gesteld omdat de doelgroep moslims is.
eens.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:04 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Al gaven ze het aan alleen bril dragende mensen kan me geen reet schelen, het gaat erom dat andere straks meer premie betalen door dit soort onzin.
Ze krijgen niet betaald voor hun diensten. Wel voor reiskostenvergoeding.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 03:06 schreef paddy het volgende:
Even over dat dikgedrukte. ...volgens mij vraagt een dominee of imam geen geld om aan het ziekenbed te komen.
Zou mooi zijn.....ik wel even voor je bidden....kun je pinnen? Dit is dan 20.40 incl 20% belasting..
Moet al grinniken wanneer ik er aan denk
Mijn schoonvader wilde thuis sterven en ging eigenlijk al jarenlang niet meer naar de kerk. Na zijn diagnose kanker ging de gelovige kant weer parten spelen, maar de kerk waar hij vroeger naar toe ging was al tijden gesloten en naast het feit dat het voor hem moeilijk werd om naar een kerk TOE te gaan hadden ze ook weinig zin om een nieuwe kerk op te zoeken. Via de zorgverzekeraar is hij toen in aanraking gekomen met een dominee, en deze kwam 1 maal per week langs. Ik weet toevallig dat deze dominee de reiskosten voor zijn tripjes over geheel Orange County vergoed kreeg, maar dus niet de diensten.quote:Maar ik weet natuurlijk niet hoe het gaat waar jij woont.
Nee, zoals jij het stelt niet nee, "Dat is dan 20 euro voor een gebed"....quote:Je voorbeeld gaat hier in Nederland volgens mij niet op. Ook een Imam zou volgens mij geen rekening presenteren voor een bezoek aan een zieke.
Dat doen bedrijven toch al jaren om klanten te binden, of het nu toevallig moslims zijn of niet?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 03:38 schreef Elfletterig het volgende:
Er is niks mis met marketing, maar dat is wat anders dan bepaalde klanten een cadeau geven. Het gaat niet om de grootte van het bedrag, het gaat er ook niet om dat het nu toevallig moslims zijn, het gaat gewoon om het principe.
Kut, mijn bank behandelt me niet als die rijke vijftigplusser drie huizen van mij vandaan, die maar liefst 2 eigen adviseurs tot zijn beschikking heeft. Dizzzzcriminasie!!!quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 03:49 schreef Elfletterig het volgende:
Nogmaals: het gaat niet om het bedrag, het gaat om het principe. Ik vind niet dat je onderscheid tussen je klanten moet maken en dat bepaalde groepen mensen privilleges krijgen ten opzichte van anderen. Of het nu 3 euro of 30 cent is, doet niet terzake. Mensen - en dus ook klanten van zorgverzekeraars - moeten gelijk worden behandeld. Hadden ze een telefoonkaart naar AL hun klanten gestuurd, dan had je mij er niet over gehoord.
Ja! En ik wil ook op een railrunner! En als je korter dan een meter bent mag je in pretpark X voor niks naar binnen! En die schijtbejaarden dan! Met hun dag vrij reizen! Tssssk!quote:Op maandag 29 oktober 2007 17:25 schreef Falco het volgende:
[..]
Kut, mijn bank behandelt me niet als die rijke vijftigplusser drie huizen van mij vandaan, die maar liefst 2 eigen adviseurs tot zijn beschikking heeft. Dizzzzcriminasie!!!
Kut, mijn buurmeisje van vijf krijgt een plakje worst bij de supermarkt, terwijl ik daarnaar kan fluiten als ik het aardig vraag aan de mevrouw achter de vleeswaren. Eveneens dizzzzcriminasie!!!
Ey moet jij zeggen, met je proefpakketjes parfum en Flair's en tampons waar ik geen reet aan hebquote:Op maandag 29 oktober 2007 17:49 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ja! En ik wil ook op een railrunner! En als je korter dan een meter bent mag je in pretpark X voor niks naar binnen! En die schijtbejaarden dan! Met hun dag vrij reizen! Tssssk!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |