Even over dat dikgedrukte. ...volgens mij vraagt een dominee of imam geen geld om aan het ziekenbed te komen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:31 schreef maartena het volgende:
[..]
Is alles wat enigzins afgestemd is op een ander geloof of cultuur tegenwoordig al positieve discriminatie?
Zorgverzekeraars betalen ook voor pastors en priesters aan bed indien een patient wenst te praten over de religieuze kant van hun ziekte. Stel nou dat ze dat ook voor imams doen (en dat doen ze trouwens) en iemand schrijft er een mediabericht over.....
Is dat dan ook alweer positieve discriminatie? Een imam betaald door de zorgverzekeraar, dat KAN toch niet!! Maar wacht, de pastor en dominee, dat mag natuurlijk stiekem weer wel.
Volgens mij wordt dit wel gevraagd bij het openen van een levensverzekering.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 23:18 schreef rutger05 het volgende:
Hoe weet deze zorgverzekeraar overigens dat deze mensen moslim zijn? Houden ze dat soms bij?
Er is niks mis met marketing, maar dat is wat anders dan bepaalde klanten een cadeau geven. Het gaat niet om de grootte van het bedrag, het gaat er ook niet om dat het nu toevallig moslims zijn, het gaat gewoon om het principe.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:07 schreef kLowJow het volgende:
Een zorgverzekeraar mag niet aan marketing en klantenbinding doen?
Maar wat moet ik met een telefoonkaartquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 03:49 schreef Elfletterig het volgende:
Nogmaals: het gaat niet om het bedrag, het gaat om het principe. Ik vind niet dat je onderscheid tussen je klanten moet maken en dat bepaalde groepen mensen privilleges krijgen ten opzichte van anderen. Of het nu 3 euro of 30 cent is, doet niet terzake. Mensen - en dus ook klanten van zorgverzekeraars - moeten gelijk worden behandeld. Hadden ze een telefoonkaart naar AL hun klanten gestuurd, dan had je mij er niet over gehoord.
Dat is geen marketing omdat...quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 03:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er is niks mis met marketing, maar dat is wat anders dan bepaalde klanten een cadeau geven.
Watvoor principe is dat precies, dat je geen specifieke doelgroepen mag aanspreken in je marketingstrategie? En als het allemaal zo principieel ligt, waarom heb ik dan niks gehoord over onderstaande voorbeelden? Ik bedoel maar, wat is bijvoorbeeld de link tussen musicals en gezondheidszorg?quote:Het gaat niet om de grootte van het bedrag, het gaat er ook niet om dat het nu toevallig moslims zijn, het gaat gewoon om het principe.
En zo zijn heel veel logo's en dergelijke speciaal ontworpen om allerlei bevolkingsgroepen niet tegen de borst te stoten. Vreemd he?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:42 schreef MaGNeT het volgende:
Ze konden moeilijk spaarvarkens gaan uitdelen.
Die spaarleeuw van de Postbank is ook speciaal ontworpen om onze Moslim mede-landers niet tegen de borst te stuiten
Heb er geen moeite meequote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:58 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
En zo zijn heel veel logo's en dergelijke speciaal ontworpen om allerlei bevolkingsgroepen niet tegen de borst te stoten. Vreemd he?
Ah, dan begreep ik je even verkeerd.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Heb er geen moeite mee
Vandaar m'n "" erbij
Dat is inderdaad de precedentwerking die er wordt geschept. Niet dat je dit in het echt kunt proberen: de wereld zou te klein zijn als het uitkwam.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 08:30 schreef Dr.Nikita het volgende:
Mooi, dan kan ik alleen het personeel die christen is met de kerst zonder aangeklaagd te worden wegens discriminatie een kerstpakket geven. De rest bekijkt het maar lekker.
Deze vergelijking gaat zo mank als maar kan. Becel wordt gezien als een gezondheidsbevorderend product. Iedereen kan het kopen; er wordt geen onderscheid gemaakt tussen klanten. Een beweegprogramma voor chronisch zieken heeft ook een gezondheidsbevorderend doel. Bovendien kiezen chronisch zieken er doorgaans niet voor om chronisch ziek te zijn. Dat van die jongeren en de musicals hoeft wat mij betreft ook niet, maar dan nog krijgen deze jongeren niet zomaar geld in de schoot geworpen. Ze moeten eerst een musicalkaartje kopen voordat ze een korting krijgen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:26 schreef kLowJow het volgende:
Watvoor principe is dat precies, dat je geen specifieke doelgroepen mag aanspreken in je marketingstrategie? En als het allemaal zo principieel ligt, waarom heb ik dan niks gehoord over onderstaande voorbeelden? Ik bedoel maar, wat is bijvoorbeeld de link tussen musicals en gezondheidszorg?
Het is gewoon marketingstrategie, zegt woordvoerster Van Doorne. ,,We weten dat moslims tijdens het suikerfeest veel met familie bellen. We willen groepen aan ons binden en dat doen we onder meer op deze manier." Elk bedrijf doet aan marketing, aldus Van Doorne. ,,Daar is niets vreemds aan. VGZ vergoedt de producten van Becel en die eet ook niet iedereen."
Christenen hoeven met kerst niet te rekenen op een telefoonkaart, zegt Agis-woordvoerder Van Doorne: ,,Maar iedereen krijgt zijn deel. We doen voor heel veel groepen wat extra's; Zo krijgen chronisch zieken een beweegprogramma aangeboden en jongeren kregen korting op kaartjes voor een musical.
Het is dan ook geen vergelijking.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 14:03 schreef Elfletterig het volgende:
Deze vergelijking gaat zo mank als maar kan.
Wat een bullshit.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:42 schreef MaGNeT het volgende:
Die spaarleeuw van de Postbank is ook speciaal ontworpen om onze Moslim mede-landers niet tegen de borst te stuiten
quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
misschien wordt dat wel gevraagd ivm de besnijdenis?
Iesch nuttig voor verzekeraarquote:Polis
[...]
5. Bent u besneden? ja (zie 6) / nee (zie 12)
[....]
Vind jij. Ik heb al aangegeven dat het me niet om de moslims te doen is. De redenen waarom ik tegen dit cadeau ben, zijn ook helder. Je kunt wel zeggen dat dit een geaccepteerde vorm van reclame maken of klantenbinding is, maar feit is en blijft dat je slecht een bepaald deel van je klanten gaat bevoordelen met iets dat totaal geen relatie heeft met je eigen product, namelijk zorgverzekeringen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 22:39 schreef kLowJow het volgende:
Het is dan ook geen vergelijking.
Maar goed, jij bent principieel tegen deze vorm van marketing. So be it. Ik zie het als een algemeen geaccepteerde vorm van reclame maken en klantenbinding, waar zo'n beetje elk groot bedrijf zich dagelijks van bedient, die in dit specifieke geval slechts ter discussie wordt gesteld omdat de doelgroep moslims is.
eens.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:04 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Al gaven ze het aan alleen bril dragende mensen kan me geen reet schelen, het gaat erom dat andere straks meer premie betalen door dit soort onzin.
Ze krijgen niet betaald voor hun diensten. Wel voor reiskostenvergoeding.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 03:06 schreef paddy het volgende:
Even over dat dikgedrukte. ...volgens mij vraagt een dominee of imam geen geld om aan het ziekenbed te komen.
Zou mooi zijn.....ik wel even voor je bidden....kun je pinnen? Dit is dan 20.40 incl 20% belasting..
Moet al grinniken wanneer ik er aan denk
Mijn schoonvader wilde thuis sterven en ging eigenlijk al jarenlang niet meer naar de kerk. Na zijn diagnose kanker ging de gelovige kant weer parten spelen, maar de kerk waar hij vroeger naar toe ging was al tijden gesloten en naast het feit dat het voor hem moeilijk werd om naar een kerk TOE te gaan hadden ze ook weinig zin om een nieuwe kerk op te zoeken. Via de zorgverzekeraar is hij toen in aanraking gekomen met een dominee, en deze kwam 1 maal per week langs. Ik weet toevallig dat deze dominee de reiskosten voor zijn tripjes over geheel Orange County vergoed kreeg, maar dus niet de diensten.quote:Maar ik weet natuurlijk niet hoe het gaat waar jij woont.
Nee, zoals jij het stelt niet nee, "Dat is dan 20 euro voor een gebed"....quote:Je voorbeeld gaat hier in Nederland volgens mij niet op. Ook een Imam zou volgens mij geen rekening presenteren voor een bezoek aan een zieke.
Dat doen bedrijven toch al jaren om klanten te binden, of het nu toevallig moslims zijn of niet?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 03:38 schreef Elfletterig het volgende:
Er is niks mis met marketing, maar dat is wat anders dan bepaalde klanten een cadeau geven. Het gaat niet om de grootte van het bedrag, het gaat er ook niet om dat het nu toevallig moslims zijn, het gaat gewoon om het principe.
Kut, mijn bank behandelt me niet als die rijke vijftigplusser drie huizen van mij vandaan, die maar liefst 2 eigen adviseurs tot zijn beschikking heeft. Dizzzzcriminasie!!!quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 03:49 schreef Elfletterig het volgende:
Nogmaals: het gaat niet om het bedrag, het gaat om het principe. Ik vind niet dat je onderscheid tussen je klanten moet maken en dat bepaalde groepen mensen privilleges krijgen ten opzichte van anderen. Of het nu 3 euro of 30 cent is, doet niet terzake. Mensen - en dus ook klanten van zorgverzekeraars - moeten gelijk worden behandeld. Hadden ze een telefoonkaart naar AL hun klanten gestuurd, dan had je mij er niet over gehoord.
Ja! En ik wil ook op een railrunner! En als je korter dan een meter bent mag je in pretpark X voor niks naar binnen! En die schijtbejaarden dan! Met hun dag vrij reizen! Tssssk!quote:Op maandag 29 oktober 2007 17:25 schreef Falco het volgende:
[..]
Kut, mijn bank behandelt me niet als die rijke vijftigplusser drie huizen van mij vandaan, die maar liefst 2 eigen adviseurs tot zijn beschikking heeft. Dizzzzcriminasie!!!
Kut, mijn buurmeisje van vijf krijgt een plakje worst bij de supermarkt, terwijl ik daarnaar kan fluiten als ik het aardig vraag aan de mevrouw achter de vleeswaren. Eveneens dizzzzcriminasie!!!
Ey moet jij zeggen, met je proefpakketjes parfum en Flair's en tampons waar ik geen reet aan hebquote:Op maandag 29 oktober 2007 17:49 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ja! En ik wil ook op een railrunner! En als je korter dan een meter bent mag je in pretpark X voor niks naar binnen! En die schijtbejaarden dan! Met hun dag vrij reizen! Tssssk!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |