abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54196222
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:31 schreef maartena het volgende:

[..]

Is alles wat enigzins afgestemd is op een ander geloof of cultuur tegenwoordig al positieve discriminatie?

Zorgverzekeraars betalen ook voor pastors en priesters aan bed indien een patient wenst te praten over de religieuze kant van hun ziekte. Stel nou dat ze dat ook voor imams doen (en dat doen ze trouwens) en iemand schrijft er een mediabericht over.....

Is dat dan ook alweer positieve discriminatie? Een imam betaald door de zorgverzekeraar, dat KAN toch niet!! Maar wacht, de pastor en dominee, dat mag natuurlijk stiekem weer wel.
Even over dat dikgedrukte. ...volgens mij vraagt een dominee of imam geen geld om aan het ziekenbed te komen.

In vijf jaar een paar kinderen (vriendjes van mijn kinderen) weg kunnen brengen naar het graf en bij alle kinderen is een dominee geweest...vanaf het moment dat men wist dat het slechter met de kinderen ging en dus de dominee het ook te horen kreeg . Geen rekening. De begrafenis op zich kost wel geld, maar de tijd voor het sterven....dus wanneer er dan een dominee langskomt. krijg je geen rekening van. Is hun taak.In Nederland tenminste wel. Eigenlijk kan ik mij niet voorstellen dat bij een Imam dit anders is.

Zou mooi zijn.....ik wel even voor je bidden....kun je pinnen? Dit is dan 20.40 incl 20% belasting..

Moet al grinniken wanneer ik er aan denk

Maar ik weet natuurlijk niet hoe het gaat waar jij woont. Je voorbeeld gaat hier in Nederland volgens mij niet op. Ook een Imam zou volgens mij geen rekening presenteren voor een bezoek aan een zieke.

En voor de rest?

Ik vind het allemaal vaag...Niet meer en niet minder. Ik gun die moslims hun 3 euro... Het is een reclame stunt om op het gevoel van de moslims te spelen...kijk? Ik geef alleen aan jullie 3 euro...Kijk eens hoe wij aan jullie denken.? Duh!!..wanneer er een populate hoempapagelovigen waren die veel op het nieuws waren?...Hadden ze die drie euro gegeven op hoempapa dag. Moslims prikken daar heus wel doorheen.

Ik snap alleen elke keer die vergelijking met christenen niet..Dat heeft hier op FOK! echt geen effect....neem dan een voorbeeld van iets van niet gelovigen..

Mmm..Die hebben het maar beroerd....nationale nietgelovige tulpendag ofzo maar creëren.

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 27-10-2007 03:12:36 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_54196270
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 23:18 schreef rutger05 het volgende:
Hoe weet deze zorgverzekeraar overigens dat deze mensen moslim zijn? Houden ze dat soms bij?
Volgens mij wordt dit wel gevraagd bij het openen van een levensverzekering.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_54196421
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:07 schreef kLowJow het volgende:
Een zorgverzekeraar mag niet aan marketing en klantenbinding doen?
Er is niks mis met marketing, maar dat is wat anders dan bepaalde klanten een cadeau geven. Het gaat niet om de grootte van het bedrag, het gaat er ook niet om dat het nu toevallig moslims zijn, het gaat gewoon om het principe.

Laat cadeaus weggeven maar over aan loterijen, fondsen of wat mij betreft zelfs overheden, maar niet aan zorgverzekeraars. Dat ze bepaalde activiteiten sponsoren die een link met gezondheid hebben, is oké, maar beltegoed heeft totaal niets met gezondheid te maken. Verder is er ook nog eens sprake van discriminatie, hoe klein en onbeduidend het geval ook is. Bepaalde klanten krijgen 3 euro cadeau, alleen omdat ze een bepaalde religie aanhangen. Dat is gewoon niet zuiver.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 03:43:45 #79
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_54196450
En dit soort discussies komen er niet als de jaarverslagen van diezelfde maatschappijen er zijn. 5000 euro is niks als je kijkt wat die gasten uberhaubt aan reclame uitgeven.
pi_54196482
Nogmaals: het gaat niet om het bedrag, het gaat om het principe. Ik vind niet dat je onderscheid tussen je klanten moet maken en dat bepaalde groepen mensen privilleges krijgen ten opzichte van anderen. Of het nu 3 euro of 30 cent is, doet niet terzake. Mensen - en dus ook klanten van zorgverzekeraars - moeten gelijk worden behandeld. Hadden ze een telefoonkaart naar AL hun klanten gestuurd, dan had je mij er niet over gehoord.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 08:17:06 #81
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_54197077
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 03:49 schreef Elfletterig het volgende:
Nogmaals: het gaat niet om het bedrag, het gaat om het principe. Ik vind niet dat je onderscheid tussen je klanten moet maken en dat bepaalde groepen mensen privilleges krijgen ten opzichte van anderen. Of het nu 3 euro of 30 cent is, doet niet terzake. Mensen - en dus ook klanten van zorgverzekeraars - moeten gelijk worden behandeld. Hadden ze een telefoonkaart naar AL hun klanten gestuurd, dan had je mij er niet over gehoord.
Maar wat moet ik met een telefoonkaart
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_54197097
Mooi, dan kan ik alleen het personeel die christen is met de kerst zonder aangeklaagd te worden wegens discriminatie een kerstpakket geven. De rest bekijkt het maar lekker.
pi_54198442
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 03:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Er is niks mis met marketing, maar dat is wat anders dan bepaalde klanten een cadeau geven.
Dat is geen marketing omdat...
quote:
Het gaat niet om de grootte van het bedrag, het gaat er ook niet om dat het nu toevallig moslims zijn, het gaat gewoon om het principe.
Watvoor principe is dat precies, dat je geen specifieke doelgroepen mag aanspreken in je marketingstrategie? En als het allemaal zo principieel ligt, waarom heb ik dan niks gehoord over onderstaande voorbeelden? Ik bedoel maar, wat is bijvoorbeeld de link tussen musicals en gezondheidszorg?

Het is gewoon marketingstrategie, zegt woordvoerster Van Doorne. ,,We weten dat moslims tijdens het suikerfeest veel met familie bellen. We willen groepen aan ons binden en dat doen we onder meer op deze manier.’’ Elk bedrijf doet aan marketing, aldus Van Doorne. ,,Daar is niets vreemds aan. VGZ vergoedt de producten van Becel en die eet ook niet iedereen.’’

Christenen hoeven met kerst niet te rekenen op een telefoonkaart, zegt Agis-woordvoerder Van Doorne: ,,Maar iedereen krijgt zijn deel. We doen voor heel veel groepen wat extra’s.’’ Zo krijgen chronisch zieken een beweegprogramma aangeboden en jongeren kregen korting op kaartjes voor een musical.
pi_54198682
Ze konden moeilijk spaarvarkens gaan uitdelen.

Die spaarleeuw van de Postbank is ook speciaal ontworpen om onze Moslim mede-landers niet tegen de borst te stuiten
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 11:58:34 #85
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_54198876
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 11:42 schreef MaGNeT het volgende:
Ze konden moeilijk spaarvarkens gaan uitdelen.

Die spaarleeuw van de Postbank is ook speciaal ontworpen om onze Moslim mede-landers niet tegen de borst te stuiten
En zo zijn heel veel logo's en dergelijke speciaal ontworpen om allerlei bevolkingsgroepen niet tegen de borst te stoten. Vreemd he?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_54199574
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 11:58 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

En zo zijn heel veel logo's en dergelijke speciaal ontworpen om allerlei bevolkingsgroepen niet tegen de borst te stoten. Vreemd he?
Heb er geen moeite mee
Vandaar m'n " " erbij
pi_54199575
dubbel: Fok is traag...
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:49:57 #88
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_54199649
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 12:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Heb er geen moeite mee
Vandaar m'n " " erbij
Ah, dan begreep ik je even verkeerd.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_54200966
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 08:30 schreef Dr.Nikita het volgende:
Mooi, dan kan ik alleen het personeel die christen is met de kerst zonder aangeklaagd te worden wegens discriminatie een kerstpakket geven. De rest bekijkt het maar lekker.
Dat is inderdaad de precedentwerking die er wordt geschept. Niet dat je dit in het echt kunt proberen: de wereld zou te klein zijn als het uitkwam.
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 11:26 schreef kLowJow het volgende:
Watvoor principe is dat precies, dat je geen specifieke doelgroepen mag aanspreken in je marketingstrategie? En als het allemaal zo principieel ligt, waarom heb ik dan niks gehoord over onderstaande voorbeelden? Ik bedoel maar, wat is bijvoorbeeld de link tussen musicals en gezondheidszorg?

Het is gewoon marketingstrategie, zegt woordvoerster Van Doorne. ,,We weten dat moslims tijdens het suikerfeest veel met familie bellen. We willen groepen aan ons binden en dat doen we onder meer op deze manier." Elk bedrijf doet aan marketing, aldus Van Doorne. ,,Daar is niets vreemds aan. VGZ vergoedt de producten van Becel en die eet ook niet iedereen."

Christenen hoeven met kerst niet te rekenen op een telefoonkaart, zegt Agis-woordvoerder Van Doorne: ,,Maar iedereen krijgt zijn deel. We doen voor heel veel groepen wat extra's; Zo krijgen chronisch zieken een beweegprogramma aangeboden en jongeren kregen korting op kaartjes voor een musical.
Deze vergelijking gaat zo mank als maar kan. Becel wordt gezien als een gezondheidsbevorderend product. Iedereen kan het kopen; er wordt geen onderscheid gemaakt tussen klanten. Een beweegprogramma voor chronisch zieken heeft ook een gezondheidsbevorderend doel. Bovendien kiezen chronisch zieken er doorgaans niet voor om chronisch ziek te zijn. Dat van die jongeren en de musicals hoeft wat mij betreft ook niet, maar dan nog krijgen deze jongeren niet zomaar geld in de schoot geworpen. Ze moeten eerst een musicalkaartje kopen voordat ze een korting krijgen.

Maar voor de goede orde: dat van die musicalkaartjes hoort dus ook niet. Ik blijf bij mijn mening dat een zorgverzekeraar geen geschenken (wat anders dan kortingen of aanbiedingen) hoort uit te delen aan bepaalde groepen klanten, waarbij andere klanten dat voordeel niet genieten. En al helemaal niet als er geen duidelijke relatie met gezondheidszorg is.
pi_54210897
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 14:03 schreef Elfletterig het volgende:
Deze vergelijking gaat zo mank als maar kan.
Het is dan ook geen vergelijking.

Maar goed, jij bent principieel tegen deze vorm van marketing. So be it. Ik zie het als een algemeen geaccepteerde vorm van reclame maken en klantenbinding, waar zo'n beetje elk groot bedrijf zich dagelijks van bedient, die in dit specifieke geval slechts ter discussie wordt gesteld omdat de doelgroep moslims is.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:44:32 #91
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54211029
wat moeten die moslims wel niet denken als varkensvlees in de aanbieding is? stel jankerige zeikerds.

wie de schoen past.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:46:55 #92
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54211085
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 11:42 schreef MaGNeT het volgende:
Die spaarleeuw van de Postbank is ook speciaal ontworpen om onze Moslim mede-landers niet tegen de borst te stuiten
Wat een bullshit.
pi_54244871
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 17:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

misschien wordt dat wel gevraagd ivm de besnijdenis?
quote:
Polis

[...]

5. Bent u besneden? ja (zie 6) / nee (zie 12)

[....]
Iesch nuttig voor verzekeraar

[ Bericht 2% gewijzigd door JohnDope op 29-10-2007 15:04:45 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_54246203
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 22:39 schreef kLowJow het volgende:

Het is dan ook geen vergelijking.
Maar goed, jij bent principieel tegen deze vorm van marketing. So be it. Ik zie het als een algemeen geaccepteerde vorm van reclame maken en klantenbinding, waar zo'n beetje elk groot bedrijf zich dagelijks van bedient, die in dit specifieke geval slechts ter discussie wordt gesteld omdat de doelgroep moslims is.
Vind jij. Ik heb al aangegeven dat het me niet om de moslims te doen is. De redenen waarom ik tegen dit cadeau ben, zijn ook helder. Je kunt wel zeggen dat dit een geaccepteerde vorm van reclame maken of klantenbinding is, maar feit is en blijft dat je slecht een bepaald deel van je klanten gaat bevoordelen met iets dat totaal geen relatie heeft met je eigen product, namelijk zorgverzekeringen.

Een zorgverlener is niet zomaar een bedrijf, maar het is een specifieke dienstverlener waar je als consument langere tijd (minimaal 1 jaar) aan vastzit. Als Unox morgen besluit om alle Christenen 50 procent korting te geven bij de aankoop van rookworst, kan ik besluiten om nooit meer Unox te kopen. Als ik klant van Agis zou zijn, zou ik nog maanden aan die zorgverzekeraar vast zitten.

Gelukkig zit ik niet bij Agis. Zou mijn zorgverzekeraar (Groene Land Achmea) soortgelijke acties ondernemen als Agis, dan zou ik zo spoedig mogelijk switchen naar een andere zorgverzekeraar.
pi_54246344
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 18:04 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Al gaven ze het aan alleen bril dragende mensen kan me geen reet schelen, het gaat erom dat andere straks meer premie betalen door dit soort onzin.
eens.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 29 oktober 2007 @ 16:55:43 #96
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54246930
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 03:06 schreef paddy het volgende:
Even over dat dikgedrukte. ...volgens mij vraagt een dominee of imam geen geld om aan het ziekenbed te komen.

Zou mooi zijn.....ik wel even voor je bidden....kun je pinnen? Dit is dan 20.40 incl 20% belasting..

Moet al grinniken wanneer ik er aan denk
Ze krijgen niet betaald voor hun diensten. Wel voor reiskostenvergoeding.

Met name in de thuiszorgsector is het niet ongewoon dat een priester, dominee of imam aan huis komt voor religieuze ondersteuning, en lang niet alle gemeenten hebben voldoende geestelijken om deze ondersteuning lokaal te kunnen bieden. Dan worden er dus geestelijken "ingehuurd" die een deel van hun vrije tijd afstaan voor dit soort zaken, en die worden vergoed door de zorgverzekeraar.

Als premiebetaler betaal je dus ook mee voor de geestelijken van het geloof wat jij niet aanhangt. En daar gaat ietwat meer geld in om dan 5000 euro voor een stomme marketing truuk.
quote:
Maar ik weet natuurlijk niet hoe het gaat waar jij woont.
Mijn schoonvader wilde thuis sterven en ging eigenlijk al jarenlang niet meer naar de kerk. Na zijn diagnose kanker ging de gelovige kant weer parten spelen, maar de kerk waar hij vroeger naar toe ging was al tijden gesloten en naast het feit dat het voor hem moeilijk werd om naar een kerk TOE te gaan hadden ze ook weinig zin om een nieuwe kerk op te zoeken. Via de zorgverzekeraar is hij toen in aanraking gekomen met een dominee, en deze kwam 1 maal per week langs. Ik weet toevallig dat deze dominee de reiskosten voor zijn tripjes over geheel Orange County vergoed kreeg, maar dus niet de diensten.
quote:
Je voorbeeld gaat hier in Nederland volgens mij niet op. Ook een Imam zou volgens mij geen rekening presenteren voor een bezoek aan een zieke.
Nee, zoals jij het stelt niet nee, "Dat is dan 20 euro voor een gebed".... Maar er is wel degelijk sprake van reiskostenvergoeding en andere onkostenvergoedingen die geestelijken die naar een ziekenhuis of thuissituatie worden geroepen via de zorgverzekeraar.

Kijk, in de meeste gevallen heeft iemand die gelovig is allang een band met een lokale kerk of moskee, en komt de lokale geestelijke gewoon op bezoek. Maar voor mensen die naar een speciaal ziekenhuis worden verhuisd, of in een hospita terecht komen die enigszins buiten de gemeente ligt, kan een zorgverzekeraar uitkomst bieden, en deze zorgverzekeraar vergoed dus bepaalde kosten die de geestelijke maakt om naar je toe te komen.

Tja, als je als geestelijke elke dag langs 2 of 3 mensen moet voor een praatje, dan gaan de reiskosten behoorlijk oplopen. Uit principe mogen geestelijken ook geen geld vragen voor hun diensten, maar ze mogen wel hun reiskosten declareren. En dat doen ze dus ook.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 29 oktober 2007 @ 17:15:39 #97
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54247253
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 03:38 schreef Elfletterig het volgende:
Er is niks mis met marketing, maar dat is wat anders dan bepaalde klanten een cadeau geven. Het gaat niet om de grootte van het bedrag, het gaat er ook niet om dat het nu toevallig moslims zijn, het gaat gewoon om het principe.
Dat doen bedrijven toch al jaren om klanten te binden, of het nu toevallig moslims zijn of niet?

Mijn vrouw krijgt elk jaar wel een stuk of 3 of 4 parfum samples opgestuurd, maar denk je dat ik als man aftershave samples krijg? En reken maar dat als ik een parfum voor mijn vrouw koop, dat ik meteen meebetaal aan dat soort marketing truuks.

Brildragers krijgen wel eens een brildoekje opgestuurd van een brillenwinkel om hun bril te poetsen samen met reclame voor nieuwe brillen en monturen etc, waarom krijg ik die als zonnebrildrager dan niet? En als ik een nieuwe zonnebril koop bij die brillenwinkel, dan betaal ik mee aan dat soort marketing.

En zo zijn er ontzettend veel bedrijven die ontzettend veel marketing truuks uitvoeren, en dingen als cadeautjes weggeven om klanten te binden.

Het verschil met deze zorgverzekeraar? Moslims.

Niemand kraait er over als niet-religeuze doelgroepen (vrouwen, mannen, kinderen, ouderen, brildragers, gehandicapten, blinden, doven) door een marketing truuk een kadootje krijgen van een bedrijf, maar als het een religieuze groep is - of in ieder geval een doelgroep die vaak naar een ander land belt, want feitelijk heeft religie er niet eens zoveel mee te maken - DAN mag het opeens niet.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 29 oktober 2007 @ 17:25:13 #98
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_54247437
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 03:49 schreef Elfletterig het volgende:
Nogmaals: het gaat niet om het bedrag, het gaat om het principe. Ik vind niet dat je onderscheid tussen je klanten moet maken en dat bepaalde groepen mensen privilleges krijgen ten opzichte van anderen. Of het nu 3 euro of 30 cent is, doet niet terzake. Mensen - en dus ook klanten van zorgverzekeraars - moeten gelijk worden behandeld. Hadden ze een telefoonkaart naar AL hun klanten gestuurd, dan had je mij er niet over gehoord.
Kut, mijn bank behandelt me niet als die rijke vijftigplusser drie huizen van mij vandaan, die maar liefst 2 eigen adviseurs tot zijn beschikking heeft. Dizzzzcriminasie!!!
Kut, mijn buurmeisje van vijf krijgt een plakje worst bij de supermarkt, terwijl ik daarnaar kan fluiten als ik het aardig vraag aan de mevrouw achter de vleeswaren. Eveneens dizzzzcriminasie !!!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_54247846
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 17:25 schreef Falco het volgende:

[..]

Kut, mijn bank behandelt me niet als die rijke vijftigplusser drie huizen van mij vandaan, die maar liefst 2 eigen adviseurs tot zijn beschikking heeft. Dizzzzcriminasie!!!
Kut, mijn buurmeisje van vijf krijgt een plakje worst bij de supermarkt, terwijl ik daarnaar kan fluiten als ik het aardig vraag aan de mevrouw achter de vleeswaren. Eveneens dizzzzcriminasie !!!
Ja! En ik wil ook op een railrunner! En als je korter dan een meter bent mag je in pretpark X voor niks naar binnen! En die schijtbejaarden dan! Met hun dag vrij reizen! Tssssk!
  maandag 29 oktober 2007 @ 18:51:32 #100
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_54248999
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 17:49 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ja! En ik wil ook op een railrunner! En als je korter dan een meter bent mag je in pretpark X voor niks naar binnen! En die schijtbejaarden dan! Met hun dag vrij reizen! Tssssk!
Ey moet jij zeggen, met je proefpakketjes parfum en Flair's en tampons waar ik geen reet aan heb

DAS KRIMINATIE!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')