abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54182633
Agis strikt moslims met telefoonkaart
Door HANS VAN DEN HAM

http://www.ad.nl/utrecht/amersfoort/article1775804.ece

AMERSFOORT - Zorgverzekeraar Agis heeft moslims een telefoonkaart van 3 euro cadeau gedaan ter gelegenheid van het suikerfeest.

Amersfoorter F. Krikke schoot dat in het verkeerde keelgat. In een ingezonden brief noemt hij dat discriminatie. ,,Ik dacht dat alle mensen gelijk waren. En u en ik mogen dan straks de rekening betalen en krijgen een premieverhoging.’’

Navraag bij Agis leert dat de telefoonkaart naar ‘een paar duizend’ islamitische klanten is gestuurd. Het cadeau heeft Agis 5000 euro gekost.

Het is gewoon marketingstrategie, zegt woordvoerster Van Doorne. ,,We weten dat moslims tijdens het suikerfeest veel met familie bellen. We willen groepen aan ons binden en dat doen we onder meer op deze manier.’’ Elk bedrijf doet aan marketing, aldus Van Doorne. ,,Daar is niets vreemds aan. VGZ vergoedt de producten van Becel en die eet ook niet iedereen.’’

Christenen hoeven met kerst niet te rekenen op een telefoonkaart, zegt Agis-woordvoerder Van Doorne: ,,Maar iedereen krijgt zijn deel. We doen voor heel veel groepen wat extra’s.’’ Zo krijgen chronisch zieken een beweegprogramma aangeboden en jongeren kregen korting op kaartjes voor een musical.

Rond de jaarwisseling kan klager Krikke overstappen naar een andere zorgverzekeraar.
pi_54182655
Geeft niks hoor ik betaal wel weer wat meer premie straks.
pi_54182759
Overstappen of bakkes dicht, slotje!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:11:40 #4
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_54182791
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 15:04 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
hoop dat je dit met enig sarcasme zegt...
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:14:02 #5
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_54182815
Zo, drie hele euro's!!!

Nou, nou. Verder is 5000 euro niet veel voor een reclame stunt.
Als de telefoonkaarten aan een paar duizend bejaarden waren verstuurd had Dhr. Krikke dan geroepen dat het leeftijdsdiscriminatie was? Ohnee, dit betreft moslims, dus moeten we bashen!!
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
pi_54183149
Zolang "wij" ook wat met kerst krijgen, is er geen probleem... moeten natuurlijk niemand voortrekken..
Rookworst zonder "R" is ookworst!
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:38:03 #7
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54183271
Hoe weten ze dat die mensen moslim zijn? Of hebben ze gewoon op namen met ü en ou en ç en dergelijke gezocht?
pi_54183279
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 15:32 schreef Bdijk het volgende:
Zolang "wij" ook wat met kerst krijgen, is er geen probleem... moeten natuurlijk niemand voortrekken..
sinds wanneer mogen zulke bedrijven dat niet?

dizzcriminatie!!1!!
pi_54183417
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 15:32 schreef Bdijk het volgende:
Er is wel een probleem. Je wil toch niet verzekerd zijn bij een bedrijf die deze rommel als cadeau geeft. Laat ze dat geld maar in een premieverlaging stoppen. Ik zit helemaal niet te wachten op presentjes van mijn zorgverzekeraar.
pi_54183489
Wat een kneus, die Krikke. Hoe zielig moet je zijn als je daar een probleem over gaat maken.
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
pi_54183665
ik eis kamervragen!!!
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:01:23 #12
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54183735
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 15:57 schreef SYCO het volgende:
ik eis kamervragen!!!
Kom nog wel. Voor loze retoriek hebben we speciaal negen kamerleden.
pi_54183947
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 16:01 schreef Floripas het volgende:

[..]

Kom nog wel. Voor loze retoriek hebben we speciaal negen kamerleden.
Ik moest lachen
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:11:46 #14
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_54183957
Ze moeten heel die zorgverzekeraar zooi afschaffen, gewoon weer collectiveren die hap, ziekenhuizen ook, geen marktwerking in de zorg, dan worden er ook niet dit soort kadootjes uitgedeeld.

Over mijn gezondheid hoeft niemand winst te maken
pi_54184011
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 15:45 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Er is wel een probleem. Je wil toch niet verzekerd zijn bij een bedrijf die deze rommel als cadeau geeft. Laat ze dat geld maar in een premieverlaging stoppen. Ik zit helemaal niet te wachten op presentjes van mijn zorgverzekeraar.
Tja, als je marktwerking wil in de zorg moet je niet raar staan te kijken als dit soort dingen gebeuren hè?
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:00:04 #16
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54184846
waar een mens zich druk over kan maken.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_54184916
Dus zegmaar de PvdA van de zorgverzekeraars.

En hoe wisten ze of die klant wel of geen moslim is?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:09:25 #18
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54184975
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 17:05 schreef JohnDope het volgende:
Dus zegmaar de PvdA van de zorgverzekeraars.

En hoe wisten ze of die klant wel of geen moslim is?
misschien wordt dat wel gevraagd ivm de besnijdenis?
pi_54185158
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 17:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

misschien wordt dat wel gevraagd ivm de besnijdenis?
Ik ben het zelf nog niet eerder tegen gekomen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_54185252
Hoe controleren ze of ik moslim ben?
pi_54185417
Het is maar goed dat het woord moslim erin voorkomt TS, anders hadden we het hier helemaal nergens over.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:34:00 #22
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54185426
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 17:24 schreef Pulu het volgende:
Hoe controleren ze of ik moslim ben?
bijna alle marokkanen en turken doen aan ramadan en allemaal vieren ze het suikerfeest. denk niet dat ze veel klachten gekregen hebben van die toevallige christen met een arabische achternaam.

maw de kans is heel erg groot dat je iemand met een arabische achternaam een pleziertje doet op zijn of haar suikerfeest.
pi_54185434
Nou dan wil ik met kerst ook een telefoonkaartje van ze
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:38:33 #24
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54185520
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 17:34 schreef zhe-devilll het volgende:
Nou dan wil ik met kerst ook een telefoonkaartje van ze
pi_54186008
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 16:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Tja, als je marktwerking wil in de zorg moet je niet raar staan te kijken als dit soort dingen gebeuren hè?
Oh zeker niet, er zijn zat bedrijven die geld in allerlei zinloze rommel stoppen, en kennelijk zie een deel van de consumenten dat graag want zij kopen de produkten van dat bedrijf. Ik ben zelf liever van de no-nonsense aanpak, alleen verzekeren en daarmee klaar, gelukkig heb ik een kleine verzekeraar gevonden die op die wens aansluit.
pi_54186010
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 17:33 schreef kLowJow het volgende:
Het is maar goed dat het woord moslim erin voorkomt TS, anders hadden we het hier helemaal nergens over.
Al gaven ze het aan alleen bril dragende mensen kan me geen reet schelen, het gaat erom dat andere straks meer premie betalen door dit soort onzin.
pi_54186315
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 18:04 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Al gaven ze het aan alleen bril dragende mensen kan me geen reet schelen, het gaat erom dat andere straks meer premie betalen door dit soort onzin.
Dan stap je toch lekker over miep!
pi_54186354
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 18:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

ja ga ff onder de trein legge hoef je geen premies meer te betaluh
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_54186388
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 18:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik vind het ook overdreven dat die man helemaal een klacht er voor indient maar ik snap zn punt wel de zorgverzekering is nou niet bepaald goedkoop.
Voor sommige mensen is 130 euro een groot bedrag en ze kunnen het niet echt maken om dit soort dingen te doen vind ik.
pi_54186440
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 18:24 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ik vind het ook overdreven dat die man helemaal een klacht er voor indient maar ik snap zn punt wel de zorgverzekering is nou niet bepaald goedkoop.
Voor sommige mensen is 130 euro een groot bedrag en ze kunnen het niet echt maken om dit soort dingen te doen vind ik.
130 omrekenen naar de gulden woei is toch niet normaal meer?
pi_54186462
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 18:27 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

130 omrekenen naar de gulden woei is toch niet normaal meer?
Ik reken niks meer om naar de gulden want daar wordt ik heel verdrietig van
pi_54186496
quote:

[..]

Oh, nee, dan begrijp ik je helemaal. Ik bedoel maar, 5000 verdeeld over 1,2 miljoen leden... Dat is al snel 0,0042!
pi_54186768
quote:

[..]

130 euro is voor mij ook een groot bedrag maar als je niet happy bent met hoe je zorgverzekeraar te werk gaat moet je gewoon overstappen of klagen. Dit krijg je in een vrije markt nou eenmaal. Ze zullen nog wel meer uitgeven aan marketing dan die 5000 euro hoor
pi_54187063
Een zorgverzekeraar moet zorg verzekeren. Als ze hun klanten bepaalde aanbiedingen doen die de gezondheid ten goede komen, zoals korting of fitness of wat dan ook, dan is dat prima. Een zorgverzekeraar hoort echter geen cadeaus uit te delen aan klanten, hoe klein en goedbedoeld die presentjes ook zijn. Bellen heeft niets met gezondheidszorg te maken.
pi_54187210
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 18:59 schreef Elfletterig het volgende:
Een zorgverzekeraar moet zorg verzekeren. Als ze hun klanten bepaalde aanbiedingen doen die de gezondheid ten goede komen, zoals korting of fitness of wat dan ook, dan is dat prima. Een zorgverzekeraar hoort echter geen cadeaus uit te delen aan klanten, hoe klein en goedbedoeld die presentjes ook zijn. Bellen heeft niets met gezondheidszorg te maken.
Een zorgverzekeraar mag niet aan marketing en klantenbinding doen?
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:08:53 #36
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54187238
5000 voor een reclame stunt kan niet..... want het zijn MOSLIMS!!

Maar dat doktoren jaarlijks 10, 20.000 euro aan bonussen en extras ontvangen en dat dat ook door onze zorgpremies wordt betaald..... tja... dat hoort dan bij het vak nietwaar?

Maar MOSLIMS!!! Nee, dat kan niet.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:12:01 #37
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_54187278
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 18:28 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ik reken niks meer om naar de gulden want daar wordt ik heel verdrietig van
83, neem aan dat je dan in 1983 geboren bent. (of is het je IQ? )

En je rekent om naar guldens, komop je weet niet eens beter!
pi_54187343
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:12 schreef michiel5 het volgende:

[..]

Slim bedacht van je smart-ass en als je beter zou lezen, ik reken niet om naar guldens.
pi_54187380
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:12 schreef michiel5 het volgende:

[..]

'86 hier, en ik reken ook nog alles om naar Belgische Frankskes (als het de moeite is, kleine bedragen reken ik niet om, maar daar sta ik ook niet bij stil)

Ontopic; voor mij zou dat genoeg zijn om te veranderen van maatschappij. Niet zozeer omdat het naar Moslims gaat (wat interesseert mij waar ze hun reclamebudget aan spenderen, of het nu naar moslims gaat of naar een of andere tvspot), maar gewoon omdat het weer een bedrijf is dat aan positieve discriminatie moet doen, iets wat ik ondertussen zodanig beu ben, dat ik op dergelijke zaken afknap.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:17:33 #40
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_54187389
Geslaagde reclamestunt. Niet alleen de paar moslims die een telefoonkaart weten ervan, maar het haalt ook gewoon landelijke media. En dat voor 5.000 euro. Menig zorgverzekeraar zal er jaloers op zijn en nog maar een paar ton tegen een campagne aan gooien om toch vooral niet achter te blijven qua media-aandacht.

Waar zouden de premies nu eigenlijk meer onder te lijden hebben?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_54187418
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Daar gaat het toch niet om? Het gaat om de discriminatie die toegepast wordt tov niet-moslims.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:20:54 #42
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_54187443
quote:

[..]

Wtf, heb je enig idee waar je over praat Hopjes. Heb je uberhaupt een idee met wat voor bedragen een top-5 verzekeraar te maken heeft. Agis had 32 miljoen winst in 2006, ze adverteren voor tonnen per jaar op TV, en dan moeten ze zich drukmaken over een actie die een paar duuzend kost? Waarom maak jij je daar eigenlijk druk over? Weer omdat het M-woord er in zit?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:21:03 #43
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_54187447
quote:
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:19 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Daar gaat het toch niet om? Het gaat om de discriminatie die toegepast wordt tov niet-moslims.
Daar gaat het TS blijkbaar wel om.

En nee, om die discriminatie gaat het ook niet om. Mij niet in ieder geval. Het zal me werkelijk een rotzorg zijn. Ik zoek een maatschappij uit op basis van kosten, dekking en service die ze mij bieden. Niet op basis van dit soort onnozele zaken.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:24:43 #44
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54187533
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Niet onder deze 5000 euro. De bonus van de directeur ligt in ieder geval een stuk hoger.

Het is gewoon het zoveelste voorbeeld van: "Het is voor moslims en dus is het slecht"

Ik sta er nog steeds verbaasd van dat men hier ook echt wakker van ligt.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_54187635
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:19 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Weet je waar het om gaat ? Dat het normaal geen hond wat kan schelen als ze een keer geen deel zijn van een doelgroep voor een marketingcampagne. Maar he, moslims he. Probleem !
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:31:03 #46
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54187654
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:17 schreef Athmozz het volgende:
maar gewoon omdat het weer een bedrijf is dat aan positieve discriminatie moet doen
Is alles wat enigzins afgestemd is op een ander geloof of cultuur tegenwoordig al positieve discriminatie?

Zorgverzekeraars betalen ook voor pastors en priesters aan bed indien een patient wenst te praten over de religieuze kant van hun ziekte. Stel nou dat ze dat ook voor imams doen (en dat doen ze trouwens) en iemand schrijft er een mediabericht over.....

Is dat dan ook alweer positieve discriminatie? Een imam betaald door de zorgverzekeraar, dat KAN toch niet!! Maar wacht, de pastor en dominee, dat mag natuurlijk stiekem weer wel.
-
pi_54187666
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:21 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

[..]

Daar gaat het TS blijkbaar wel om.

En nee, om die discriminatie gaat het ook niet om. Mij niet in ieder geval. Het zal me werkelijk een rotzorg zijn. Ik zoek een maatschappij uit op basis van kosten, dekking en service die ze mij bieden. Niet op basis van dit soort onnozele zaken.
Als je even naar boven leest zie dat dat me niet uitmaakt, het is gewoon een nutteloze actie en die bonussen waar iedereen het over heeft ben ik ook helemaal niet mee eens sterker nog dat is nog veel erger.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:33:13 #48
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_54187700
Het is geen nutteloze actie, marketing is niet nutteloos.

De premie stijgt er niet door. De premie is gebaseerd op een kostprijsberekening, waar de kosten voor marketing al in zitten verwerkt, daar is namelijk een budget voor vastgesteld. De klachten raken kant noch wal.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:34:21 #49
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_54187722
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:24 schreef maartena het volgende:
Ik sta er nog steeds verbaasd van dat men hier ook echt wakker van ligt.
Mee eens.
pi_54187760
Oh NOES! 3 euroos! Hetisnieteerlijk!
Damn. Wat te denken van studenten-evenementen die gesponsord worden. Ies ook dieskrieminatie! Stel nou dat je dom bent... Oh nee vrouw Hopjes, word je wéér onderbedeeld!
pi_54187945
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:31 schreef maartena het volgende:

Is alles wat enigzins afgestemd is op een ander geloof of cultuur tegenwoordig al positieve discriminatie?
Waar ik meer problemen om maak is dat je het krijgt omdat je moslim bent, en alle andere geloofsgemeenschappen hebben er geen recht op. Dat is niet echt een probleem natuurlijk, en we zouden er gewoon akkoord mee moeten gaan (die 3¤'s is niets, dat weet ik ook), terwijl je het eens omgekeerd zou moeten proberen... dan heb je direct een klacht wegens het centrum voor racismebestrijding aan je been.

Dàt irriteert me, het verschil waarmee er op dergelijke reacties gereageerd wordt.
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:36 schreef Toeps het volgende:
Oh NOES! 3 euroos! Hetisnieteerlijk!
Damn. Wat te denken van studenten-evenementen die gesponsord worden. Ies ook dieskrieminatie! Stel nou dat je dom bent... Oh nee vrouw Hopjes, word je wéér onderbedeeld!
Dat is geen discriminatie, iedereen mag gaan studeren als je dat wil. Te dom om te studeren is misschien 0.5% van de bevolking, de rest die niet verder studeert heeft er gewoon geen zin in, er is altijd wel iets van studie die je aankan hoor, zo moeilijk zijn de meeste richtingen ook niet.
pi_54188226
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:44 schreef Athmozz het volgende:

[..]

terwijl je het eens omgekeerd zou moeten proberen... dan heb je direct een klacht wegens het centrum voor racismebestrijding aan je been.
Kerel, hou op. Bedrijven gebruiken nu eenmaal doelgroepen, de ene keer maak je er deel van uit, de andere keer niet. Wat is het omgekeerde precies in jouw gedachte, iedereen een telefoonkaart geven behalve moslims ? Alsjeblieft zeg.... Je snapt toch zelf wel hoe krom die gedachtengang is ? Moet ik mij gediscrimineerd voelen omdat ik van de Volvo dealer geen reclame in de bus krijg, ik allerhande voordeeltjes van de bank niet krijg omdat ik geen student ben en vrouwen soms gratis ergens naar binnen mogen en ik moet betalen ?

Ga wat nuttigs doen.
pi_54188271
quote:
Dat is geen discriminatie, iedereen mag gaan studeren als je dat wil. Te dom om te studeren is misschien 0.5% van de bevolking, de rest die niet verder studeert heeft er gewoon geen zin in, er is altijd wel iets van studie die je aankan hoor, zo moeilijk zijn de meeste richtingen ook niet.
100% van de bevolking mag moslim worden.
pi_54188402
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:00 schreef kLowJow het volgende:

[..]

100% van de bevolking mag moslim worden.
redenering gaat niet op, ik mag ook niet al het personeel dat moslim is buitengooien met de melding " iedereen mag niet-moslim worden"
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 19:58 schreef gelly het volgende:
Kerel, hou op. Bedrijven gebruiken nu eenmaal doelgroepen, de ene keer maak je er deel van uit, de andere keer niet.
Klopt, en het maakt mij niet uit wie die doelgroep is en of ik er in val of niet (zeker niet voor 3¤'tjes), maar een geloofsovertuiging is geen doelgroep die genomen mag worden vind ik, dat blijft discriminatie van de andere bevolkingsgroepen.

Laat het een bedrijf eens een kleinigheid geven aan alle niet-moslim-klanten, en binnen het kwartier ga je een klacht bij het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding hebben, terwijl het omgekeerd blijkbaar wel mag.
pi_54188431
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:08 schreef Athmozz het volgende:

[..]

redenering gaat niet op, ik mag ook niet al het personeel dat moslim is buitengooien met de melding " iedereen mag niet-moslim worden"
Ja ja ....
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:11:16 #56
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_54188465
quote:

[..]

Maar je mag ze wel een telefoonkaartje geven dus. Slotje!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_54188498
wat een non-nieuws..
bedrijf stemt een bepaalde marketing-activiteit af op een bepaalde groep.. wow.
maarja, moslims he..
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:14:54 #58
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_54188545
quote:
Laat het een bedrijf eens een kleinigheid geven aan alle niet-moslim-klanten, en binnen het kwartier ga je een klacht bij het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding hebben, terwijl het omgekeerd blijkbaar wel mag.
Er word allicht een klacht ingediend, dat wil niet zeggen dat het niet mag, wat jij hier wel impliceert.

Over deze actie is ook geklaagd.

Heb je misschien ook fatsoenlijke argumenten?
pi_54188561
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:13 schreef Yorrit het volgende:
wat een non-nieuws..
bedrijf stemt een bepaalde marketing-activiteit af op een bepaalde groep.. wow.
maarja, moslims he..
Het probleem zit hem in de bepaling van de doelgroep vind ik. Hadden ze nu alle buitenlanders gezegd, geen probleem. Hadden ze er iedereen met weet ik welke roots van gemaakt, geen probleem.

Base heeft hier in België ook een tariefplan uit (al yaldiz of zoiets) dat specifiek gebaseerd is om goedkoop naar Turkije te bellen, dat interesseert me geen fluit, want daarmee discrimineer je niet (hoewel je daarmee ook op een bijna uitsluitend islamitische doelgroep mikt). Als je een geloofsfovertuiging gebruikt als basis van je selectie, dan discrimineer je andere bevolkingsgroepen.
pi_54188606
quote:

[..]

Geweldig zulke logica.

Ik mag ook niet al het personeel dat niet gestudeerd heeft buitengooien met de melding dat iedereen wel een studie kan vinden die hij aankan. Moslims telefoonkaarten sturen is dus geen discriminatie.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:18:09 #61
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_54188622
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:15 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Het probleem zit hem in de bepaling van de doelgroep vind ik. Hadden ze nu alle buitenlanders gezegd, geen probleem. Hadden ze er iedereen met weet ik welke roots van gemaakt, geen probleem.

Base heeft hier in België ook een tariefplan uit (al yaldiz of zoiets) dat specifiek gebaseerd is om goedkoop naar Turkije te bellen, dat interesseert me geen fluit, want daarmee discrimineer je niet (hoewel je daarmee ook op een bijna uitsluitend islamitische doelgroep mikt). Als je een geloofsfovertuiging gebruikt als basis van je selectie, dan discrimineer je andere bevolkingsgroepen.
Dus even recapituleren:

• Onderscheid op basis van afkomst: geen discriminatie
  • Onderscheid op basis van geloof: wel discriminatie

Goed bezig.
  • Vows are spoken to be broken
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:18:16 #62
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54188625
    quote:
    Waar ik meer problemen om maak is dat je het krijgt omdat je moslim bent, en alle andere geloofsgemeenschappen hebben er geen recht op.
    Onzin natuurlijk. Wij hier in Nederland hebben al sinds jaar en dag Katholieke en Protestante scholen, maar als iemand een Moslim school wil starten dan is het opeens niet goed. Iedereen mag vrij kerken bouwen, maar als de moslims een moskee willen bouwen, dan is het opeens niet goed.

Het gaat hier gewoon om een marketingstunt gericht op een bepaald deel van de bevolking. Zo zou je ook wel kunnen klagen dat bepaalde producten alleen maar aan kinderen worden verstrekt als onderdeel van een marketing campagne, of aan 65plussers.

Hier in de VS is het heel gewoon om als bedrijf bijvoorbeeld alleen bepaalde groepen aan te spreken voor een reclamestunt. Tijdens het WK voetbal kon je gratis Coca-Cola ergens krijgen, maar de advertenties daarvoor waren allemaal in het Spaans, want Amerikanen kijken natuurlijk geen voetbal enzo.

En oh ja: Ze hebben hier ook al eens telefoonkaarten weggegeven in Garden Grove, met instructies in het Vietnamees, omdat een telefoonbedrijf klanten wilde werven die veel internationaal bellen.

Het gaat hier alleen maar om marketing. Maar goed, men zal zich in Belgie ook wel ontzettend druk maken als de Walen iets krijgen wat de Vlamingen niet krijgen ofzo....
    -
    pi_54188635
    quote:

[..]

Je ziet het verschil niet tussen "voor iedereen behalve moslims" en "speciaal voor moslims" ? Vervang moslims gerust door b.v. brildragers, misschien dat je dan het verschil ziet. Het eerste sluit expliciet mensen uit, het tweede is gericht op een doelgroep.
    pi_54188665
    Marketing is dizzcriminatie!!!1!
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:21:18 #65
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54188683
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 20:15 schreef Athmozz het volgende:
    Als je een geloofsfovertuiging gebruikt als basis van je selectie, dan discrimineer je andere bevolkingsgroepen.
    Dus voortaan het bouwen van Islamitische scholen en Moskees maar onder DEZELFDE voorwaarden als de kerken en de christelijke scholen?

Nou, dan komen er wat Islam scholen en moskees bij ben ik bang.....

Laat me raden, dat daar veel strengere restricties voor gelden (met name bij de financiering) wat betrefd Islamitische scholen en moskees, dat vind je zeker weer NIET erg.
    -
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:27:18 #66
    102856 michiel5
    Loves Miranda
    pi_54188804
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 20:18 schreef gelly het volgende:

[..]

Je ziet het verschil niet tussen "voor iedereen behalve moslims" en "speciaal voor moslims" ? Vervang moslims gerust door b.v. brildragers, misschien dat je dan het verschil ziet. Het eerste sluit expliciet mensen uit, het tweede is gericht op een doelgroep.
    Dit zegt het allemaal
    pi_54188819
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 20:21 schreef maartena het volgende:
    Dus voortaan het bouwen van Islamitische scholen en Moskees maar onder DEZELFDE voorwaarden als de kerken en de christelijke scholen?

Die zijn er in België al hoor (1 of 2 wel maar), en daar heb ik ook geen problemen mee, een moslim kan hier in het katholiek net komen als hij wil, kan in het gemeenschapsnet gaan, en zou ook in het moslimnet (wat nog amper bestaande is) terecht moeten kunnen. Waarom moet ik bang zijn dat er bijkomen? Het is bij mij niet omdat het de moslim's zijn hoor, als het voor de christenen geweest was had ik er een even groot probleem mee gehad & ik zou die 3¤ dan zelfs niet aanvaarden.
    quote:
    Laat me raden, dat daar veel strengere restricties voor gelden (met name bij de financiering) wat betrefd Islamitische scholen en moskees, dat vind je zeker weer NIET erg.
    Waarom zou ik dat erg vinden? Kijk wat de gemiddelde subsidie naar een katholieke / gemeenschapsschool is per ingeschreven kind is, neem daar het gemiddelde van (gemeenschaps krijg ongeveer 50% meer dan katholiek) en geef dat aan die scholen, met niet meer of niet minder regeltjes om zich aan te houden dan de andere netten.
    Het zou inderdaad vreemd zijn om geen islamitische scholen toe te laten als daar vraag naar is van uit die gemeenschap, dus als er in de andere schoolnetten geïnvesteerd wordt (wat gedaan wordt) dan is het niet meer dan logisch dat die ook subsidie krijgen. De hoogte ervan hangt dan gewoon af van het aantal leerlingen, wat me best logisch lijkt.

Vlamingen - Walen is iets anders, staat hier totaal los van, maar je zou eens iets aan vlamingen moeten geven als bedrijf en niet aan walen Ik durf er bijna een bak op inzetten dat de regering er over valt.
    pi_54189910
    lullen jullie er nog steeds over??
    en waar blijft Wilders met de kamervragen???
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:03:31 #69
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54190887
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 21:19 schreef SYCO het volgende:
    lullen jullie er nog steeds over??
    en waar blijft Wilders met de kamervragen???

Ja, ik vind het ook onzinnig dat men zich hier echt over kunnen opwinden.
    -
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:10:27 #70
    13462 BansheeBoy
    Assimilatie = Laxatie = Stront
    pi_54192364
    quote:
    Ja, want we moeten er standaard vanuit gaan dat die 5000 euro niet uit een budget komt dat al wordt betaald van de huidige premie.

²
    Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
    Bansheeboy: Fok!ker van de week!
    [Without heart we would be mere machines]
    Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
    pi_54192441
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 20:21 schreef maartena het volgende:

[..]

Onzin. Beide vallen onder dezelfde voorwaarden en hebben hetzelfde toezicht. Wel is het zo dat christelijk onderwijs net zo goed of beter functioneert dan openbaar onderwijs en dat er met islamitische scholen nogal wat problemen zijn o.a. betreffende de kwaliteit van het onderwijs. Ook is het zo dat het bijzonder onderwijs steeds meer onder vuur komt te liggen vanwege de problemen met islamitische scholen. De goeden moeten onder de kwaden lijden.

Wat zijn volgens jou precies de restricties?
    Article 1 Universal Declaration of Human Rights
    'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
    pi_54192535
    Hoe weet deze zorgverzekeraar overigens dat deze mensen moslim zijn? Houden ze dat soms bij?
    Article 1 Universal Declaration of Human Rights
    'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
      zaterdag 27 oktober 2007 @ 00:16:33 #73
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_54193900
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 19:30 schreef gelly het volgende:

[..]

Weet je waar het om gaat ? Dat het normaal geen hond wat kan schelen als ze een keer geen deel zijn van een doelgroep voor een marketingcampagne. Maar he, moslims he. Probleem !
    nee het gaat erom dat burgers van verschillende pluimage elkaar het licht in de ogen niet gunnen.
      zaterdag 27 oktober 2007 @ 00:36:43 #74
    102757 EdvandeBerg
    LETS GO BRANDON!
    pi_54194355
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 16:11 schreef michiel5 het volgende:
    Ze moeten heel die zorgverzekeraar zooi afschaffen, gewoon weer collectiveren die hap, ziekenhuizen ook, geen marktwerking in de zorg, dan worden er ook niet dit soort kadootjes uitgedeeld.

Over mijn gezondheid hoeft niemand winst te maken
    Gedeeltelijk mee eens. Dat de ziektekostenverzekering nu is ondergebracht bij commerciele bedrijven kan goed uitpakken, bovendien waren de particulier verzekerden vroeger altijd al aangewezen op commerciele verzekeraars. Dat nu de hele gezondheidszorg met allerlei budgetten en targets moet gaan werken is van de gekke.

Maar kijk eens naar wat die geweldige privatisering verder heeft voortgebracht? Nuts-bedrijven die miljoenen uitgeven aan marketing en 'topmannen'-bonussen, terwijl het e Nederlander geen hol interesseert wie de stroom of water levert, zolang ze het maar goed doen en tegen een goede prijs. De oude PTT-post die verkocht is en nu komt de aap uit de mouw; tarieven gaan omhoog en flink wat postbodes zullen worden ontslagen en daarvoor in de plaats wordt nu vaak de post bezorgd door koters van 15. Openbaar vervoerbedrijven waar de chauffeurs in staking gaan omdat ze niet meer in slecht onderhouden materiaal willen/durven rijden. Etc.

VVD bedankt
    Scratch a liberal and you will find a fascist
      zaterdag 27 oktober 2007 @ 00:52:58 #75
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_54196222
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 19:31 schreef maartena het volgende:

[..]

Zorgverzekeraars betalen ook voor pastors en priesters aan bed indien een patient wenst te praten over de religieuze kant van hun ziekte. Stel nou dat ze dat ook voor imams doen (en dat doen ze trouwens) en iemand schrijft er een mediabericht over.....

Is dat dan ook alweer positieve discriminatie? Een imam betaald door de zorgverzekeraar, dat KAN toch niet!! Maar wacht, de pastor en dominee, dat mag natuurlijk stiekem weer wel.
    Even over dat dikgedrukte. ...volgens mij vraagt een dominee of imam geen geld om aan het ziekenbed te komen.

In vijf jaar een paar kinderen (vriendjes van mijn kinderen) weg kunnen brengen naar het graf en bij alle kinderen is een dominee geweest...vanaf het moment dat men wist dat het slechter met de kinderen ging en dus de dominee het ook te horen kreeg . Geen rekening. De begrafenis op zich kost wel geld, maar de tijd voor het sterven....dus wanneer er dan een dominee langskomt. krijg je geen rekening van. Is hun taak.In Nederland tenminste wel. Eigenlijk kan ik mij niet voorstellen dat bij een Imam dit anders is.

Zou mooi zijn.....ik wel even voor je bidden....kun je pinnen? Dit is dan 20.40 incl 20% belasting..

Moet al grinniken wanneer ik er aan denk

Maar ik weet natuurlijk niet hoe het gaat waar jij woont. Je voorbeeld gaat hier in Nederland volgens mij niet op. Ook een Imam zou volgens mij geen rekening presenteren voor een bezoek aan een zieke.

En voor de rest?

Ik vind het allemaal vaag...Niet meer en niet minder. Ik gun die moslims hun 3 euro... Het is een reclame stunt om op het gevoel van de moslims te spelen...kijk? Ik geef alleen aan jullie 3 euro...Kijk eens hoe wij aan jullie denken.? Duh!!..wanneer er een populate hoempapagelovigen waren die veel op het nieuws waren?...Hadden ze die drie euro gegeven op hoempapa dag. Moslims prikken daar heus wel doorheen.

Ik snap alleen elke keer die vergelijking met christenen niet..Dat heeft hier op FOK! echt geen effect....neem dan een voorbeeld van iets van niet gelovigen..

Mmm..Die hebben het maar beroerd....nationale nietgelovige tulpendag ofzo maar creëren.

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 27-10-2007 03:12:36 ]
    I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
    User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
    pi_54196270
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 23:18 schreef rutger05 het volgende:
    Hoe weet deze zorgverzekeraar overigens dat deze mensen moslim zijn? Houden ze dat soms bij?
    Volgens mij wordt dit wel gevraagd bij het openen van een levensverzekering.
    I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
    User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
    pi_54196421
    quote:
    Op vrijdag 26 oktober 2007 19:07 schreef kLowJow het volgende:
    Een zorgverzekeraar mag niet aan marketing en klantenbinding doen?
    Er is niks mis met marketing, maar dat is wat anders dan bepaalde klanten een cadeau geven. Het gaat niet om de grootte van het bedrag, het gaat er ook niet om dat het nu toevallig moslims zijn, het gaat gewoon om het principe.

Laat cadeaus weggeven maar over aan loterijen, fondsen of wat mij betreft zelfs overheden, maar niet aan zorgverzekeraars. Dat ze bepaalde activiteiten sponsoren die een link met gezondheid hebben, is oké, maar beltegoed heeft totaal niets met gezondheid te maken. Verder is er ook nog eens sprake van discriminatie, hoe klein en onbeduidend het geval ook is. Bepaalde klanten krijgen 3 euro cadeau, alleen omdat ze een bepaalde religie aanhangen. Dat is gewoon niet zuiver.
      zaterdag 27 oktober 2007 @ 03:43:45 #79
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_54196450
    En dit soort discussies komen er niet als de jaarverslagen van diezelfde maatschappijen er zijn. 5000 euro is niks als je kijkt wat die gasten uberhaubt aan reclame uitgeven.
    pi_54196482
    Nogmaals: het gaat niet om het bedrag, het gaat om het principe. Ik vind niet dat je onderscheid tussen je klanten moet maken en dat bepaalde groepen mensen privilleges krijgen ten opzichte van anderen. Of het nu 3 euro of 30 cent is, doet niet terzake. Mensen - en dus ook klanten van zorgverzekeraars - moeten gelijk worden behandeld. Hadden ze een telefoonkaart naar AL hun klanten gestuurd, dan had je mij er niet over gehoord.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')