hoop dat je dit met enig sarcasme zegt...quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 15:04 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Geeft niks hoor ik betaal wel weer wat meer premie straks.
sinds wanneer mogen zulke bedrijven dat niet?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 15:32 schreef Bdijk het volgende:
Zolang "wij" ook wat met kerst krijgen, is er geen probleem... moeten natuurlijk niemand voortrekken..
Er is wel een probleem. Je wil toch niet verzekerd zijn bij een bedrijf die deze rommel als cadeau geeft. Laat ze dat geld maar in een premieverlaging stoppen. Ik zit helemaal niet te wachten op presentjes van mijn zorgverzekeraar.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 15:32 schreef Bdijk het volgende:
Zolang "wij" ook wat met kerst krijgen, is er geen probleem... moeten natuurlijk niemand voortrekken..
Kom nog wel. Voor loze retoriek hebben we speciaal negen kamerleden.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 15:57 schreef SYCO het volgende:
ik eis kamervragen!!!
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 16:01 schreef Floripas het volgende:
[..]
Kom nog wel. Voor loze retoriek hebben we speciaal negen kamerleden.
Tja, als je marktwerking wil in de zorg moet je niet raar staan te kijken als dit soort dingen gebeuren hè?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 15:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Er is wel een probleem. Je wil toch niet verzekerd zijn bij een bedrijf die deze rommel als cadeau geeft. Laat ze dat geld maar in een premieverlaging stoppen. Ik zit helemaal niet te wachten op presentjes van mijn zorgverzekeraar.
misschien wordt dat wel gevraagd ivm de besnijdenis?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:05 schreef JohnDope het volgende:
Dus zegmaar de PvdA van de zorgverzekeraars.
En hoe wisten ze of die klant wel of geen moslim is?
Ik ben het zelf nog niet eerder tegen gekomen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
misschien wordt dat wel gevraagd ivm de besnijdenis?
bijna alle marokkanen en turken doen aan ramadan en allemaal vieren ze het suikerfeest. denk niet dat ze veel klachten gekregen hebben van die toevallige christen met een arabische achternaam.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:24 schreef Pulu het volgende:
Hoe controleren ze of ik moslim ben?
quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:34 schreef zhe-devilll het volgende:
Nou dan wil ik met kerst ook een telefoonkaartje van ze
Oh zeker niet, er zijn zat bedrijven die geld in allerlei zinloze rommel stoppen, en kennelijk zie een deel van de consumenten dat graag want zij kopen de produkten van dat bedrijf. Ik ben zelf liever van de no-nonsense aanpak, alleen verzekeren en daarmee klaar, gelukkig heb ik een kleine verzekeraar gevonden die op die wens aansluit.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 16:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Tja, als je marktwerking wil in de zorg moet je niet raar staan te kijken als dit soort dingen gebeuren hè?
Al gaven ze het aan alleen bril dragende mensen kan me geen reet schelen, het gaat erom dat andere straks meer premie betalen door dit soort onzin.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:33 schreef kLowJow het volgende:
Het is maar goed dat het woord moslim erin voorkomt TS, anders hadden we het hier helemaal nergens over.
Dan stap je toch lekker over miep!quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:04 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Al gaven ze het aan alleen bril dragende mensen kan me geen reet schelen, het gaat erom dat andere straks meer premie betalen door dit soort onzin.
ja ga ff onder de trein legge hoef je geen premies meer te betaluhquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dan stap je toch lekker over miep!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
Ik vind het ook overdreven dat die man helemaal een klacht er voor indient maar ik snap zn punt wel de zorgverzekering is nou niet bepaald goedkoop.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dan stap je toch lekker over miep!
130 omrekenen naar de gulden woei is toch niet normaal meer?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:24 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik vind het ook overdreven dat die man helemaal een klacht er voor indient maar ik snap zn punt wel de zorgverzekering is nou niet bepaald goedkoop.
Voor sommige mensen is 130 euro een groot bedrag en ze kunnen het niet echt maken om dit soort dingen te doen vind ik.
Ik reken niks meer om naar de gulden want daar wordt ik heel verdrietig vanquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:27 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
130 omrekenen naar de gulden woei is toch niet normaal meer?
Oh, nee, dan begrijp ik je helemaal. Ik bedoel maar, 5000 verdeeld over 1,2 miljoen leden... Dat is al snel 0,0042!quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:24 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik vind het ook overdreven dat die man helemaal een klacht er voor indient maar ik snap zn punt wel de zorgverzekering is nou niet bepaald goedkoop.
Voor sommige mensen is 130 euro een groot bedrag en ze kunnen het niet echt maken om dit soort dingen te doen vind ik.
130 euro is voor mij ook een groot bedrag maar als je niet happy bent met hoe je zorgverzekeraar te werk gaat moet je gewoon overstappen of klagen. Dit krijg je in een vrije markt nou eenmaal. Ze zullen nog wel meer uitgeven aan marketing dan die 5000 euro hoorquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:24 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Een zorgverzekeraar mag niet aan marketing en klantenbinding doen?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:59 schreef Elfletterig het volgende:
Een zorgverzekeraar moet zorg verzekeren. Als ze hun klanten bepaalde aanbiedingen doen die de gezondheid ten goede komen, zoals korting of fitness of wat dan ook, dan is dat prima. Een zorgverzekeraar hoort echter geen cadeaus uit te delen aan klanten, hoe klein en goedbedoeld die presentjes ook zijn. Bellen heeft niets met gezondheidszorg te maken.
83, neem aan dat je dan in 1983 geboren bent. (of is het je IQ?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:28 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik reken niks meer om naar de gulden want daar wordt ik heel verdrietig van![]()
Slim bedacht van je smart-ass en als je beter zou lezen, ik reken niet om naar guldens.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:12 schreef michiel5 het volgende:
[..]
83, neem aan dat je dan in 1983 geboren bent. (of is het je IQ?)
En je rekent om naar guldens, komop je weet niet eens beter!
'86 hier, en ik reken ook nog alles om naar Belgische Frankskes (als het de moeite is, kleine bedragen reken ik niet om, maar daar sta ik ook niet bij stil)quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:12 schreef michiel5 het volgende:
[..]
83, neem aan dat je dan in 1983 geboren bent. (of is het je IQ?)
En je rekent om naar guldens, komop je weet niet eens beter!
Daar gaat het toch niet om? Het gaat om de discriminatie die toegepast wordt tov niet-moslims.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Waar zouden de premies nu eigenlijk meer onder te lijden hebben?
Wtf, heb je enig idee waar je over praat Hopjes. Heb je uberhaupt een idee met wat voor bedragen een top-5 verzekeraar te maken heeft. Agis had 32 miljoen winst in 2006, ze adverteren voor tonnen per jaar op TV, en dan moeten ze zich drukmaken over een actie die een paar duuzend kost? Waarom maak jij je daar eigenlijk druk over? Weer omdat het M-woord er in zit?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:24 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 15:04 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Daar gaat het TS blijkbaar wel om.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:19 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Daar gaat het toch niet om? Het gaat om de discriminatie die toegepast wordt tov niet-moslims.
Niet onder deze 5000 euro. De bonus van de directeur ligt in ieder geval een stuk hoger.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Waar zouden de premies nu eigenlijk meer onder te lijden hebben?
Weet je waar het om gaat ? Dat het normaal geen hond wat kan schelen als ze een keer geen deel zijn van een doelgroep voor een marketingcampagne. Maar he, moslims he. Probleem !quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:19 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Daar gaat het toch niet om? Het gaat om de discriminatie die toegepast wordt tov niet-moslims.
Is alles wat enigzins afgestemd is op een ander geloof of cultuur tegenwoordig al positieve discriminatie?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:17 schreef Athmozz het volgende:
maar gewoon omdat het weer een bedrijf is dat aan positieve discriminatie moet doen
Als je even naar boven leest zie dat dat me niet uitmaakt, het is gewoon een nutteloze actie en die bonussen waar iedereen het over heeft ben ik ook helemaal niet mee eens sterker nog dat is nog veel erger.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:21 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
[..]
Daar gaat het TS blijkbaar wel om.
En nee, om die discriminatie gaat het ook niet om. Mij niet in ieder geval. Het zal me werkelijk een rotzorg zijn. Ik zoek een maatschappij uit op basis van kosten, dekking en service die ze mij bieden. Niet op basis van dit soort onnozele zaken.
Mee eens.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:24 schreef maartena het volgende:
Ik sta er nog steeds verbaasd van dat men hier ook echt wakker van ligt.
Waar ik meer problemen om maak is dat je het krijgt omdat je moslim bent, en alle andere geloofsgemeenschappen hebben er geen recht op. Dat is niet echt een probleem natuurlijk, en we zouden er gewoon akkoord mee moeten gaan (die 3¤'s is niets, dat weet ik ook), terwijl je het eens omgekeerd zou moeten proberen... dan heb je direct een klacht wegens het centrum voor racismebestrijding aan je been.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:31 schreef maartena het volgende:
Is alles wat enigzins afgestemd is op een ander geloof of cultuur tegenwoordig al positieve discriminatie?
Dat is geen discriminatie, iedereen mag gaan studeren als je dat wil. Te dom om te studeren is misschien 0.5% van de bevolking, de rest die niet verder studeert heeft er gewoon geen zin in, er is altijd wel iets van studie die je aankan hoor, zo moeilijk zijn de meeste richtingen ook niet.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:36 schreef Toeps het volgende:
Oh NOES! 3 euroos! Hetisnieteerlijk!
Damn. Wat te denken van studenten-evenementen die gesponsord worden. Ies ook dieskrieminatie! Stel nou dat je dom bent... Oh nee vrouw Hopjes, word je wéér onderbedeeld!
Kerel, hou op. Bedrijven gebruiken nu eenmaal doelgroepen, de ene keer maak je er deel van uit, de andere keer niet. Wat is het omgekeerde precies in jouw gedachte, iedereen een telefoonkaart geven behalve moslims ? Alsjeblieft zeg.... Je snapt toch zelf wel hoe krom die gedachtengang is ? Moet ik mij gediscrimineerd voelen omdat ik van de Volvo dealer geen reclame in de bus krijg, ik allerhande voordeeltjes van de bank niet krijg omdat ik geen student ben en vrouwen soms gratis ergens naar binnen mogen en ik moet betalen ?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:44 schreef Athmozz het volgende:
[..]
terwijl je het eens omgekeerd zou moeten proberen... dan heb je direct een klacht wegens het centrum voor racismebestrijding aan je been.
100% van de bevolking mag moslim worden.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:44 schreef Athmozz het volgende:
Dat is geen discriminatie, iedereen mag gaan studeren als je dat wil. Te dom om te studeren is misschien 0.5% van de bevolking, de rest die niet verder studeert heeft er gewoon geen zin in, er is altijd wel iets van studie die je aankan hoor, zo moeilijk zijn de meeste richtingen ook niet.
redenering gaat niet op, ik mag ook niet al het personeel dat moslim is buitengooien met de melding " iedereen mag niet-moslim worden"quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:00 schreef kLowJow het volgende:
[..]
100% van de bevolking mag moslim worden.
Klopt, en het maakt mij niet uit wie die doelgroep is en of ik er in val of niet (zeker niet voor 3¤'tjes), maar een geloofsovertuiging is geen doelgroep die genomen mag worden vind ik, dat blijft discriminatie van de andere bevolkingsgroepen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:58 schreef gelly het volgende:
Kerel, hou op. Bedrijven gebruiken nu eenmaal doelgroepen, de ene keer maak je er deel van uit, de andere keer niet.
Ja ja ....quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:08 schreef Athmozz het volgende:
[..]
redenering gaat niet op, ik mag ook niet al het personeel dat moslim is buitengooien met de melding " iedereen mag niet-moslim worden"
Maar je mag ze wel een telefoonkaartje geven dus. Slotje!quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:08 schreef Athmozz het volgende:
[..]
redenering gaat niet op, ik mag ook niet al het personeel dat moslim is buitengooien met de melding " iedereen mag niet-moslim worden"
Er word allicht een klacht ingediend, dat wil niet zeggen dat het niet mag, wat jij hier wel impliceert.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:08 schreef Athmozz het volgende:
Laat het een bedrijf eens een kleinigheid geven aan alle niet-moslim-klanten, en binnen het kwartier ga je een klacht bij het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding hebben, terwijl het omgekeerd blijkbaar wel mag.
Het probleem zit hem in de bepaling van de doelgroep vind ik. Hadden ze nu alle buitenlanders gezegd, geen probleem. Hadden ze er iedereen met weet ik welke roots van gemaakt, geen probleem.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:13 schreef Yorrit het volgende:
wat een non-nieuws..
bedrijf stemt een bepaalde marketing-activiteit af op een bepaalde groep.. wow.
maarja, moslims he..
Geweldig zulke logica.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:08 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Dus even recapituleren:quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:15 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Het probleem zit hem in de bepaling van de doelgroep vind ik. Hadden ze nu alle buitenlanders gezegd, geen probleem. Hadden ze er iedereen met weet ik welke roots van gemaakt, geen probleem.
Base heeft hier in België ook een tariefplan uit (al yaldiz of zoiets) dat specifiek gebaseerd is om goedkoop naar Turkije te bellen, dat interesseert me geen fluit, want daarmee discrimineer je niet (hoewel je daarmee ook op een bijna uitsluitend islamitische doelgroep mikt). Als je een geloofsfovertuiging gebruikt als basis van je selectie, dan discrimineer je andere bevolkingsgroepen.
Onzin natuurlijk. Wij hier in Nederland hebben al sinds jaar en dag Katholieke en Protestante scholen, maar als iemand een Moslim school wil starten dan is het opeens niet goed. Iedereen mag vrij kerken bouwen, maar als de moslims een moskee willen bouwen, dan is het opeens niet goed.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:44 schreef Athmozz het volgende:
Waar ik meer problemen om maak is dat je het krijgt omdat je moslim bent, en alle andere geloofsgemeenschappen hebben er geen recht op.
Je ziet het verschil niet tussen "voor iedereen behalve moslims" en "speciaal voor moslims" ? Vervang moslims gerust door b.v. brildragers, misschien dat je dan het verschil ziet. Het eerste sluit expliciet mensen uit, het tweede is gericht op een doelgroep.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:08 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Laat het een bedrijf eens een kleinigheid geven aan alle niet-moslim-klanten, en binnen het kwartier ga je een klacht bij het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding hebben, terwijl het omgekeerd blijkbaar wel mag.
Dus voortaan het bouwen van Islamitische scholen en Moskees maar onder DEZELFDE voorwaarden als de kerken en de christelijke scholen?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:15 schreef Athmozz het volgende:
Als je een geloofsfovertuiging gebruikt als basis van je selectie, dan discrimineer je andere bevolkingsgroepen.
Dit zegt het allemaalquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Je ziet het verschil niet tussen "voor iedereen behalve moslims" en "speciaal voor moslims" ? Vervang moslims gerust door b.v. brildragers, misschien dat je dan het verschil ziet. Het eerste sluit expliciet mensen uit, het tweede is gericht op een doelgroep.
Die zijn er in België al hoor (1 of 2 wel maar), en daar heb ik ook geen problemen mee, een moslim kan hier in het katholiek net komen als hij wil, kan in het gemeenschapsnet gaan, en zou ook in het moslimnet (wat nog amper bestaande is) terecht moeten kunnen. Waarom moet ik bang zijn dat er bijkomen? Het is bij mij niet omdat het de moslim's zijn hoor, als het voor de christenen geweest was had ik er een even groot probleem mee gehad & ik zou die 3¤ dan zelfs niet aanvaarden.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:21 schreef maartena het volgende:
Dus voortaan het bouwen van Islamitische scholen en Moskees maar onder DEZELFDE voorwaarden als de kerken en de christelijke scholen?
Nou, dan komen er wat Islam scholen en moskees bij ben ik bang.....
Waarom zou ik dat erg vinden? Kijk wat de gemiddelde subsidie naar een katholieke / gemeenschapsschool is per ingeschreven kind is, neem daar het gemiddelde van (gemeenschaps krijg ongeveer 50% meer dan katholiek) en geef dat aan die scholen, met niet meer of niet minder regeltjes om zich aan te houden dan de andere netten.quote:Laat me raden, dat daar veel strengere restricties voor gelden (met name bij de financiering) wat betrefd Islamitische scholen en moskees, dat vind je zeker weer NIET erg.
quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:19 schreef SYCO het volgende:
lullen jullie er nog steeds over??![]()
en waar blijft Wilders met de kamervragen???
Ja, want we moeten er standaard vanuit gaan dat die 5000 euro niet uit een budget komt dat al wordt betaald van de huidige premie.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 15:04 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Onzin. Beide vallen onder dezelfde voorwaarden en hebben hetzelfde toezicht. Wel is het zo dat christelijk onderwijs net zo goed of beter functioneert dan openbaar onderwijs en dat er met islamitische scholen nogal wat problemen zijn o.a. betreffende de kwaliteit van het onderwijs. Ook is het zo dat het bijzonder onderwijs steeds meer onder vuur komt te liggen vanwege de problemen met islamitische scholen. De goeden moeten onder de kwaden lijden.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Dus voortaan het bouwen van Islamitische scholen en Moskees maar onder DEZELFDE voorwaarden als de kerken en de christelijke scholen?
Nou, dan komen er wat Islam scholen en moskees bij ben ik bang.....
Laat me raden, dat daar veel strengere restricties voor gelden (met name bij de financiering) wat betrefd Islamitische scholen en moskees, dat vind je zeker weer NIET erg.
nee het gaat erom dat burgers van verschillende pluimage elkaar het licht in de ogen niet gunnen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:30 schreef gelly het volgende:
[..]
Weet je waar het om gaat ? Dat het normaal geen hond wat kan schelen als ze een keer geen deel zijn van een doelgroep voor een marketingcampagne. Maar he, moslims he. Probleem !
Gedeeltelijk mee eens. Dat de ziektekostenverzekering nu is ondergebracht bij commerciele bedrijven kan goed uitpakken, bovendien waren de particulier verzekerden vroeger altijd al aangewezen op commerciele verzekeraars. Dat nu de hele gezondheidszorg met allerlei budgetten en targets moet gaan werken is van de gekke.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 16:11 schreef michiel5 het volgende:
Ze moeten heel die zorgverzekeraar zooi afschaffen, gewoon weer collectiveren die hap, ziekenhuizen ook, geen marktwerking in de zorg, dan worden er ook niet dit soort kadootjes uitgedeeld.
Over mijn gezondheid hoeft niemand winst te maken![]()
Sad but true. (tof nummer ook trouwens)quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 16:01 schreef Floripas het volgende:
Kom nog wel. Voor loze retoriek hebben we speciaal negen kamerleden.
Even over dat dikgedrukte. ...volgens mij vraagt een dominee of imam geen geld om aan het ziekenbed te komen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:31 schreef maartena het volgende:
[..]
Is alles wat enigzins afgestemd is op een ander geloof of cultuur tegenwoordig al positieve discriminatie?
Zorgverzekeraars betalen ook voor pastors en priesters aan bed indien een patient wenst te praten over de religieuze kant van hun ziekte. Stel nou dat ze dat ook voor imams doen (en dat doen ze trouwens) en iemand schrijft er een mediabericht over.....
Is dat dan ook alweer positieve discriminatie? Een imam betaald door de zorgverzekeraar, dat KAN toch niet!! Maar wacht, de pastor en dominee, dat mag natuurlijk stiekem weer wel.
Volgens mij wordt dit wel gevraagd bij het openen van een levensverzekering.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 23:18 schreef rutger05 het volgende:
Hoe weet deze zorgverzekeraar overigens dat deze mensen moslim zijn? Houden ze dat soms bij?
Er is niks mis met marketing, maar dat is wat anders dan bepaalde klanten een cadeau geven. Het gaat niet om de grootte van het bedrag, het gaat er ook niet om dat het nu toevallig moslims zijn, het gaat gewoon om het principe.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:07 schreef kLowJow het volgende:
Een zorgverzekeraar mag niet aan marketing en klantenbinding doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |