Een keer wat lettertjes omdraaien snap ik wel, maar hoe deze is ontstaan...?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 23:14 schreef De_Brandweer het volgende:
zo wat een prhacitge ep.
Iets over boetes en te hard rijden enzo. Hoe hoog zou z'n boete zijn als hij écht de lichtsnelheid zou hebben gereden? Misschien meer iets voor SES.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 23:28
...
al licht de snelheid bij de flitspaal aanzienlijke lager. kan dit komen omdat de video wagen een traject meting doet??
...
En dan nog de engelse ziekte!quote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:42 schreef ArtyShock het volgende:
Ik moest een beetje zoeken om mijn tvp iets minder op een tvp te laten lijken:![]()
[..]
Iets over boetes en te hard rijden enzo. Hoe hoog zou z'n boete zijn als hij écht de lichtsnelheid zou hebben gereden? Misschien meer iets voor SES.
Das flauw.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:19 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
In figuurlijk taalgebruik is veel geoorloofd.
Een rijger.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 23:18 schreef koemleit het volgende:
Je mag zoveel klonen hebben als je wil hoor, en met allemaal door elkaar posten. Zolang je maar geen policy overschreidende dingen doet.
Oh, wij hebben hier zo'n groente- en fruitwinkeltje.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:58 schreef NoCigar het volgende:
Laatst bij de slager op een bordje in de toonbank: varkensfile. (ik dacht: grappig, maar,nou ja, een foutje maken kan. Bleek dat er op bijna elk bordje een fout stond: entrecoté b.v.)
Dat is helemaal niet flauw, dat is gewoon waar. Je kan de gekste dingen zeggen als je ze figuurlijk bedoelt. "Het huis viel uit elkaar als een olifant met lepra," "ik kan snel koken joh, gelijk een magnetron met 1000 Watt," om maar eens een paar voorbeelden te noemen, zijn natuurlijk geen bestaande gezegdes, maar ik zou ze niet als taalfouten kunnen classificeren.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:47 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Das flauw.
Volgens mij heeft treinhomo gelijk!
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Je kunt toch moeilijk beweren dat deze prijs als een belediging bedoeld was of redelijkerwijs zo opgevat kon worden. Kijk als je voor de Gouden Eikel genomineerd wordt en je weigert, okee. Dit is gewoon totaal misplaatst snobismeWat denkt die blaasbalg wel zeg
Dummyquote:Op woensdag 24 oktober 2007 19:54 schreef jack4ya het volgende:
Omdat ik mijn vader wil verrassen met kaarten voor Andre van Duin zoek ik een foto van Andre.
Wat ik probeer te bereiken: een levensgrootte dummy op foam uitsnijden.
Ja, Hollanders, die hebben zo'n beetje de slechtste taalbeheersing van heel Nederland!quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:41 schreef Pien85 het volgende:
Over taalfouten gesproken, heb me gister nogal staan ergeren aaneen jongen die, aan de telefoon, vroeg of de bus naar huis om de uur, of om de half uur zou rijden en of dat bus geen omweg zou maken
gewone Hollandse jongen btw, had ook geen vreemd accent ofzo
Wat zou Sien hier nou van denken??quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 09:33 schreef Farmersmom het volgende:
[..]
Eensch!
Kan het accent nou verotten, als ze maar begrijpen wat je bedoeld.
Blijkbaar ziet hij dit als een soort queeste, maar het lijkt me dat dit toch wel te doen is?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 19:40 schreef beerten het volgende:
Hoe krijg ik dit gerepareerd? Is dit een questy van het /etc/fstab bestand aanpassen?
Wat zijn de commando's in de prompt?
Beetje te veel van het goede?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 10:23 schreef bierbart het volgende:
Iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken? Ik ben stagiair op het ROC van Twente en ik heb MSN eigenlijk wel een beetje nodig vanwege omdat mijn begeleider woensdag altijd papadag heeft met zijn kinderen.. en als ik dan ergens vastloop vraag ik het altijd via msn..
help![]()
Touwtrekken met je bloeddrukquote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:54 schreef Randa_v het volgende:
Urine was goed, had niet anders verwacht maar mijn bloeddruk verschilt erg veel, hoogste was 131/91 en laagste was 128/79 geen touw op te trekken dus.
Imker met loon in natura?quote:Bij Verdienen
Ideale bij banen voor vrouwen die willen bij verdienen
Een aanslag? Heeft Wilders al aangifte gedaan?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:39 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Om aanslag te komen bij Peak-it achtige bedrijven ja.
Kijk eens in het topic, Duck tape en Duct tape zijn 2 verschillende tapes en bestaan beide echtquote:Op donderdag 25 oktober 2007 19:41 schreef sigme het volgende:
Het grote Duck-tape / duct-tape addoratie topic
Er zit een addertje aan een eend geplakt?
Kijk eens naar de topictitel en dan naar sigme's commentaar. Addoratie?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:06 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Kijk eens in het topic, Duck tape en Duct tape zijn 2 verschillende tapes en bestaan beide echt
Ah, ik dacht dat het om de duck tape gingquote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:23 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Kijk eens naar de topictitel en dan naar sigme's commentaar. Addoratie?
Maar in de meeste gevallen wordt toch echt dezelfde tape bedoeld, namelijk die taaie grijze.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:06 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Kijk eens in het topic, Duck tape en Duct tape zijn 2 verschillende tapes en bestaan beide echt
Sowieso de hele OPquote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:11 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Koeienaids schijnt tegenwoordig behoorlijk opcomming te zijn.!
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 09:51 schreef Pien85 het volgende:
Even een snel tvp'tje!
quote:Op donderdag 20 september 2007 09:37 schreef Linky het volgende:
[..]
JA! Hij bedoelt de voetus eruit zuigen xD
Wat een ge-emmerquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:12 schreef CANARIS het volgende:
Ben ik de enige die het vreemd vind dat men het hier over emmigratie naar Duitsland heeft , maar dan wel aanbeveelt Nederlandse sites te gebruiken ?
Een goed begin jongens !
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:17 schreef Vampier het volgende:
pepertum motion... en ze noemen het een spook
Oh, bij ons verkopen ze ook Harry-Ko vers!quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:43 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Oh, wij hebben hier zo'n groente- en fruitwinkeltje.
Sperciebonen, stampot, aardapelen, de meest bijzondere dingen verkopen ze.
Gelul.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 19:48 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Dat is helemaal niet flauw, dat is gewoon waar. Je kan de gekste dingen zeggen als je ze figuurlijk bedoelt. "Het huis viel uit elkaar als een olifant met lepra," "ik kan snel koken joh, gelijk een magnetron met 1000 Watt," om maar eens een paar voorbeelden te noemen, zijn natuurlijk geen bestaande gezegdes, maar ik zou ze niet als taalfouten kunnen classificeren.
Ik was afgelopen week in een winkel waar ze een briefenbus verkochten.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:43 schreef Biancavia het volgende:
Oh, wij hebben hier zo'n groente- en fruitwinkeltje.
Sperciebonen, stampot, aardapelen, de meest bijzondere dingen verkopen ze.
's weer 's wat anders dan een brainfart.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 16:47 schreef Stinosss het volgende:
Een ''mod'' ? Dit schermpje is zeker te gebruiken, met een beetje elektronica kennis moet dat lukken. Zorg iig voor een datascheet van dat ding. Dan kun je pas verder.
Maar dat is gewoon een verkeerde combinatie. 'Van heinde en verre iets zien aankomen', daarin staat toch keurig de vaste uitdrukking zoals 'ie hoort, weliswaar in combinatie met een werkwoord dat je niet verwacht. Maar fout is het niet.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:53 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Gelul.
Als ik schrijf 'Autobranden zijn in Slotervaart tegenwoordig schering en opslag', dan is dat gewoon FOUT.
Dan kom ik er écht niet lafjes mee weg door te zeggen 'Dat is figuurlijk taalgebruik'.
N.B. de taalfout waar het allemaal mee begon was 'iets van heinde en verre zien aankomen'.
Da's wel heel erg.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:07 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Oh, bij ons verkopen ze ook Harry-Ko vers!
Heeeeee, Swets wist wèl van de rijgers!quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 09:28 schreef Biancavia het volgende:
Kan iemand dat rijgertopic nog vinden? Dat was zo grappig.![]()
Edit: 'k heb 'm al: Reigers![]()
quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 09:46 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Heeeeee, Swets wist wèl van de rijgers!![]()
quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja een dun leintje van heel fein draad werkt ook wel tegen rijgers.
Hij kan natuurlijk ook met een eizeren staaf gaan wachten en die leizige rijger in zein nek slaan
quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 05:53 schreef GrOuNd_ZeRo het volgende:
Ik ben een Nederlander die geboren en getoocht is in Nederland,
quote:Verder zie je trouwens vaak dat mensen met bepaalde 'bagage' voor een opleiding als SPH of zoiets kiezen. Waarbij is dus niet wil zeggen dat iedereen die SPH studeert zelf niet sport, maar
Maar Lienekien, hoe kan dat nou? De combinatie is volgens jou wel 'verkeerd', maar niet 'fout' - een onderscheid dat ik niet zie, althans niet in dit geval.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 09:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar dat is gewoon een verkeerde combinatie. 'Van heinde en verre iets zien aankomen', daarin staat toch keurig de vaste uitdrukking zoals 'ie hoort, weliswaar in combinatie met een werkwoord dat je niet verwacht. Maar fout is het niet.
Ik zeg niet 'verkeerd', ik zeg 'een combinatie die je niet verwacht'. 'Van heinde en verre' is een vaste combinatie, en die kun je best speels combineren met een ander werkwoord.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 10:42 schreef pyl het volgende:
[..]
Maar Lienekien, hoe kan dat nou? De combinatie is volgens jou wel 'verkeerd', maar niet 'fout' - een onderscheid dat ik niet zie, althans niet in dit geval.
'Van heinde en verre iets zien aankomen' kan nu eenmaal niet; het is gewoon slordig taalgebruik, kortom fout en daarbij tamelijk lachwekkend. Denk ik, net als Treinhomo.
Vandaar mijn verwondering.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 09:28 schreef Lienekien het volgende:
Maar dat is gewoon een verkeerde combinatie.
Maar 'dat' sloeg terug op de verkeerde combinatie van Treinhomo ('schering en opslag').quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:02 schreef pyl het volgende:
Ach welnee, ik ben helemaal niet zo rigide. Wat mij betreft heeft degene die van heinde en verre iets zag aankomen de betekenis van 'van heinde en verre' niet begrepen, maar de term wel gebruikt, slordig en op een verkeerde en enigszins lachwekkende manier. Nou en?, zou je zeggen, en dat doe ik dan ook als niet-rigide beschouwer.
Het meest lachwekkende is echter dat anderen die aperte onzin achteraf de zegen geven - en daarmee de indruk geven ook niet te weten wat 'van heinde en verre' betekent.
Overigens sprak je heus van een 'verkeerde combinatie' hoor:
[..]
Vandaar mijn verwondering.
Aha! Ja, nu valt het kwartje. Ik had dat anders gelezen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:09 schreef Lienekien het volgende:
Maar 'dat' sloeg terug op de verkeerde combinatie van Treinhomo ('schering en opslag').
Verkapte reductio ad hominem?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:02 schreef pyl het volgende:
Het meest lachwekkende is echter dat anderen die aperte onzin achteraf de zegen geven - en daarmee de indruk geven ook niet te weten wat 'van heinde en verre' betekent.
Ik hoor hier mensen wel eens praten over de Engelse ziekte. Hoe noem je dit dan?quote:Op maandag 2 april 2007 10:42 schreef squealmaster het volgende:
Ho, wacht effe Lariekoek, ik ben geen makelaar en reageer eens op de topic i.p.v. te blairen !
Een oude quote die al eens eerder voorbij is gekomen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:10 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Ik hoor hier mensen wel eens praten over de Engelse ziekte. Hoe noem je dit dan?
quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:12 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Een oude quote die al eens eerder voorbij is gekomen.![]()
Ach welnee, maar neem het zoals je wil.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:11 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Verkapte reductio ad hominem?
Zucht ...quote:"Schering en opslag" is gewoon een combinatie die nergens op slaat (opslaat!) maar "van heinde en verre" is een betekenisdragende uitdrukking. Vandaar dat Treinhomo's vergelijking niet terecht is.
... waarbij je refereerde aan iets 'van heinde en verre zien aankomen'. De oorspronkelijke user gebruikte die uitdrukking slordig en verkeerd. Het zij zo, niets aan de hand. Maar jij brak dus een lans voor slordigheid en kapittelde Treinhomo, terwijl die alleen maar op de slordigheid wees. De terechtwijzing van jou was geheel ten onrechte.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:19 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
In figuurlijk taalgebruik is veel geoorloofd.
Nou, daar wil ik nog wel even over twisten. De betekenis van 'van heinde en verre' is 'van alle kanten'. Als je iets 'van alle kanten' al ziet aankomen, dan is 't dus iets dat verschrikkelijk in het oog springt en voor de hand ligt.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:47 schreef pyl het volgende:
[..]
'Iets van heinde en verre zien aankomen' is net zo'n onzin, en net zo'n belabberd taalgebruik, als iets 'van heinde en verre kopen', of 'iets van heinde en verre tegen beter weten in stug volhouden'.
Dat lijdt geen twijfel. Maar ik meen dat 'van heinde en verre' alleen letterlijk kan worden genomen. Mensen komen van overal, van alle kanten, van dichtbij en veraf, van heinde en verre opdagen. Ze zijn - letterlijk - gaande, van plaats tot plaats.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:50 schreef Lienekien het volgende:
Nou, daar wil ik nog wel even over twisten. De betekenis van 'van heinde en verre' is 'van alle kanten'. Als je iets 'van alle kanten' al ziet aankomen, dan is 't dus iets dat verschrikkelijk in het oog springt en voor de hand ligt.
Waarom meen je dat, dat je het alleen letterlijk kunt nemen? Dat vind ik een wonderlijke aanname. (Edit: wat wil dat trouwens zeggen, in dit verband, dat je 't alleen letterlijk kunt nemen?)quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 14:05 schreef pyl het volgende:
[..]
Dat lijdt geen twijfel. Maar ik meen dat 'van heinde en verre' alleen letterlijk kan worden genomen. Mensen komen van overal, van alle kanten, van dichtbij en veraf, van heinde en verre opdagen. Ze zijn - letterlijk - gaande, van plaats tot plaats.
Je kunt wel iets van alle kanten zien aankomen, van verre zien aankomen, inderdaad (beide figuurlijk), maar nu net niet van heinde en verre.
Eerlijk gezegd, weet ik dat niet. Ik kan het in ieder geval niet onder woorden brengen. Uiteindelijk komt het neer op een 'gevoel' - ik zie het op mijn klompen aankomen, zeg maar. Ik zou er graag een bevredigende verklaring voor hebben.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 14:08 schreef Lienekien het volgende:
Waarom meen je dat, dat je het alleen letterlijk kunt nemen? Dat vind ik een wonderlijke aanname.
Dat er letterlijk iets of iemand (iets stoffelijks) van plaats naar plaats gaat.quote:(Edit: wat wil dat trouwens zeggen, in dit verband, dat je 't alleen letterlijk kunt nemen?)
Mensen kunnen toch van dichtbij en veraf naar een bestemming gaan? De ramptoeristen kwamen van heinde en verre naar Groningen om de ingestorte Martinitoren te aanschouwen. Van Haaren tot Maastricht, ze kwamen overal vandaan.quote:Trouwens, 'heinde' betekent in de nabijheid, dus 'heinde en verre' is letterlijk dichtbij en veraf. Dit even als reactie op dat 'letterlijk - gaande van plaats tot plaats', wat volgens mij dus niet klopt.
Wel als je 'iets' als ontelbaar substantief ziet. Inderdaad gaat het met telbare begrippen moeilijk - "ik zag een tomaat van dichtbij en veraf aankomen" is bijvoorbeeld een rare zin, hoewel niet onmogelijk (de waarnemer had zijn bril niet op en zag de tomaat twee keer). Maar met ontelbare zaken is het veel makkelijker: "ik zag het onweer van alle kanten aankomen" is heel goed mogelijk; ondanks dat "het onweer" enkelvoud is kan het wel zowel 'heinde' als 'verre' zijn.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 17:01 schreef Treinhomo het volgende:
'Iets' is namelijk enkelvoud en kan derhalve niet waargenomen worden als het zich zowel 'heinde' als 'verre' bevindt. Op twee verschillende plaatsen tegelijkertijd vertoeven is, tot op heden, een fysische onmogelijkheid gebleken.
Nog afgezien van wat andere kleinighedenquote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:27 schreef hierissieweer het volgende:
Ok fietserslicht staat op groen, client fiets maar op dat moment komt er een ambulance aan, client rijd gewoon door.Gevolg: client dood
Dat soort dingetjes. Hij werkt(op de sociale werkplaats) dus begeleiders daar zijn daar niet mee bezig.
Maar ik ga mijn plan de compagne opstellen en dan zie ik wel wat het wordt...
Over focale glazen gesproken, je wil niet weten hoe vaak mensen het in brieven hebben over multivokale glazen... meerstemmig kijkt beter?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 17:37 schreef pyl het volgende:
Varifocale brillenglazen, ja, daaraan had ik ook al gedacht. Waarmee je iets zowel van heinde als van verre kunt zien aankomen.
Proost!
Volgens mij komt men dan van verre en verder..quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 14:44 schreef pyl het volgende:
Mensen kunnen toch van dichtbij en veraf naar een bestemming gaan? De ramptoeristen kwamen van heinde en verre naar Groningen om de ingestorte Martinitoren te aanschouwen. Van Haaren tot Maastricht, ze kwamen overal vandaan.
Ik zou Haaren inderdaad niet dichtbij de Martinitoren noemen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 18:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Volgens mij komt men dan van verre en verder..
En god schepte de wereld. Wat een werk, hè, God?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 14:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de precedentwerking die er wordt geschept.
Ik kwam eens tegen op de markt: "Tomaten uit Pomodorië".quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:48 schreef ChrisJX het volgende:
Ach, een paar leuke winkelvoorbeeldjes:
Vettakaas
Verse friets
Wiener Snitsel
Bosse bollen
Met opstalrecht?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:55 schreef Koenz0r het volgende:
BG ik vind je met oprecht een kneus.
quote:Op zondag 28 oktober 2007 09:33 schreef neo2000 het volgende:
Als ik mocht gokken, zou ik zeggen van "onthand zijn".![]()
Allicht als je het bekijkt in het kader van het uithuis plaatsen van de kinderen. Denk dat je de maatschappelijke druk/stress ook niet moet onderschatten in zo'n geval. Als heel de omgeving op je neerkijkt, voor je gevoel althans, omdat je kinderen uit huis geplaatst zijn daar jij er niet voor kon zorgen, tsjah.. Tel daarbij ook op dat de mensen ook al geestelijk niet zo sterk stonden = recipy for disaster.
Mijn vader was naar eigen zeggen eens in een autogarage waar ze een splinternieuwe auto in de aanbieding hadden; op het bord dat erbij stond viel te lezen dat het om een Mitsiebiesie ging.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:48 schreef ChrisJX het volgende:
Ach, een paar leuke winkelvoorbeeldjes:
Vettakaas
Verse friets
Wiener Snitsel
Bosse bollen
Stampende voetjesquote:Op zondag 28 oktober 2007 14:38 schreef KD-fotografie het volgende:
iemand op een ander forum zag bij de 30sec. op dit forum ineens voetstampjes, ik zie ook wel iets maar geen idee of het voetstapjes zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=fUYb_5Tb3fk
Het was zonder weerga weergaloos. Denk om de terugslag!quote:Op zondag 28 oktober 2007 20:58 schreef IdlersDream het volgende:
Dit had ook zijn weerga op de jeugd van toendertijd en dus de voorbeeldfunctie voor een dele van de maatschappij.
quote van de FP.quote:Het beeld doet denken aan het boek 'The Time Machine' die* in 1895 al geschreven werd door H. G. Wells.
Deze fout staat tegenwoordig al in kwaliteitskranten zoals de Volkskrant en het NRC! "De instantie dat" of dergelijke combinaties.quote:
Ik doe het zelf ook wel eens fout tijdens het praten. Maar dan word ik al gauw gecorrigeerd door mijn lief. Net zoals ik anderen wijs op foute zinsformuleringen: 'Hij is beter als mij' Arghh!quote:Op zondag 28 oktober 2007 22:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Deze fout staat tegenwoordig al in kwaliteitskranten zoals de Volkskrant en het NRC! "De instantie dat" of dergelijke combinaties.
Ja, dat is nog niet zo makkelijk...quote:Op maandag 29 oktober 2007 @ 10:09 schreef Dynamical het volgende:
Dat ligt eraan waar de dwarsleasy zit. Hoe hoger die zit hoe meer er verlamd is.
Hij ziet ze vliegenquote:Op maandag 29 oktober 2007 08:47 schreef -_Tommy_- het volgende:
de wind (op voorwaartse snelheid) is gewoon nodig, dat is ook de reden dat een vliegdekschip op volle kracht tegen de wind in vliegt als er toestellen gelancheerd worden aangezien je zo veel mogelijk wind over de vleugels wilt hebben om omhoog te komen
Ik keek even in de OUD-relquote:Op zondag 28 oktober 2007 00:14 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik zet ook even Mozart op. Goede nacht allen, ook aan alle noodruftige zuigelingen!
Yep, de r is in de maandquote:Op maandag 29 oktober 2007 18:03 schreef MissBliss het volgende:
Natuurlijk
Ze ziet er nu alleen wel een beetje verfromfraaid uit![]()
quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:23 schreef Aasgier het volgende:
Klinkt als jaloersie.
Dergelijke fouten worden zo vaak gemaakt dat ik vrees dat ze niet meer uit de Nederlandse taal te bannen zijn. Bij werkwoorden waarvan het eerste deel tevens een zelfstandig naamwoord is hebben bijzonder veel mensen de neiging om 'geen' te gebruiken waar 'niet' wordt bedoeld.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 00:22 schreef Kees22 het volgende:
Station Arnhem, de omroepster "Over enkele ogenblikken komt de trein uit (ben ik vergeten) op het perron aan. Het achterste treinstel blijft in Arnhem. Wilt U daarin geen plaats nemen?"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |