Thanks! Ik zag het net pas en had er ook eentje geopend. Laat ik die wel dichtgooien.quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:12 schreef -Peach het volgende:
Heb m maar ff gemaakt Cat, ik neem aan dat jij te druk bent met je Lush uitpakken/checken?![]()
En inmiddels is alles uitgepakt! Foto's!quote:
Ik heb ook tijd en thee!!quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:18 schreef Memento-Mori het volgende:
dat ze ook maar snel bij dipkip mogen komenheb deze week zelf lekker veel tijd om t af te halen
quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:05 schreef Dipkip het volgende:
Mijn DHL bezorgpersoon is een klein vrouwtje in een Fiat Panda.
Ik denk dat ze twee keer moet rijden![]()
Dat had ik met Angels On Bare Skin. Het prutje is volgens mij al een jaar over datum, ik gebruikte het één a twee keer per week en toen een paar maanden niet en wilde ik het weggooien omdat het oud was, bijna wegliep en het toch niks deed. En toen kreeg ik ineens allemaal dikke puisten midden in m'n gezicht. Niet tof meer, zo veel. Voelde me weer helemaal vijftien. Na twee keer AOBS was het weer wegquote:Op maandag 12 oktober 2009 19:38 schreef clumsy_clown het volgende:
Bijna bijna bijna.
Ik moet binnenkort echt wat maskertjes gaan halen trouwens. Het uitje naar Antwerpen ging niet door en ik probeer Amsterdam te ontwijken, maar ik ben bang dat m'n volgende salaris gaat sneuvelen.
Trouwens. Coalface maakt op mijn gezicht dus écht een verschil hè. Ik gebruik het nu al een tijdje niet meer, en de mee-etertjes en kleine puistjes beginnen toch weer de kop (hihi, snap je?) op te steken. Ik had ook Skin Drink, maar die is nu zo oud dat ik 'm weggegooid heb. De geur ging me tegenstaan. Jammer, want de werking was briljant.
Kan cocolotion ook op je gezicht of issie daar te vet voor?
In de kalverstraat op 23 oktoberquote:Op maandag 12 oktober 2009 18:50 schreef sinaasappelsapje het volgende:
TVP![]()
Cupcake gezichtsmasker! Wat een verschil met Cosmetic Warrior qua geur, die laatste koop ik dus echt nooit meer.
Heb ook een klein tinnetje Ultrabland, maar weet nog niet zo goed wat ik daarvan vind. Ik denk dat ik m'n AOBS toch fijner vind. Ben woensdag jarig en ik krijg Rock Chick van m'n broertje. De doos alleen ruikt al zo lekker
!
Ik ben nog een beetje een Lush-newbie, maar wanneer ongeveer kwamen vorig jaar de Kerst spulletjes in de winkel eigenlijk?
De oplossing is duidelijk, ze moeten de prijs op de website aanpassen naar 75 gram, want dat kunnen ze wel blijkbaarquote:Op maandag 12 oktober 2009 23:51 schreef Cat22 het volgende:
Maar goffer!![]()
Ik heb net een boze mail naar Lush gestuurd.![]()
Net was ik mijn deel van de bestelling bij elkaar aan het rapen toen me opviel dat de zeep die ik had besteld wel erg klein en verfrommeld uitzag. En aangezien ik al vaker had gehoord dat zepen onder de maat zijn ben ik alle 5 de bestelde zepen eens gaan wegen. Shocking!![]()
- Honey Waffle soap: 105 gram. Perfect!
Maar....
Miranda -> 90 gram![]()
17 CTL soap -> 81 gram![]()
Vanilla in the Mist 1 -> 78 gram![]()
Vanilla in the Mist 2 -> 77 gram![]()
Ik ben echt boos op Lush en dat heb ik ze laten weten ook. Je betaalt voor 100 gram, en een paar grammetjes minder kan gebeuren (die 5 extra gram Honeywaffle krijg je ook kado) maar 10% (en meer) minder zeep krijgen dan je voor betaalt, dat kan niet!
Dat ze vervangend pakketje 2 morgen maar gaan opsturen.![]()
Kortom: bestellers, weegt uw zepen!
Bij mij kan dat, maar ik zit weer in een enorm droge huid fase.quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:38 schreef clumsy_clown het volgende:
Kan cocolotion ook op je gezicht of issie daar te vet voor?
Maak me niet gek!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:22 schreef Dipkip het volgende:
Geen briefje in de bus van DHL van gisteren tijdens mn tentamen![]()
En vannacht moest mn vriend overwerken en ik was m gezelschap gaan houden nou ja ik kan niks zelf met die enkel dus ik was mee zodat ik daar kon internetten en thee drinken en toen reden we langs de hoofdvestiging van DHL![]()
Ik hoop echt dat het vandaag komt... Dan ga ik meteen ook wegen![]()
Wegen bubble bars eigenlijk wel wat ze beloven? *ineens achterdochtig wordt*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog steeds geen panda in zicht Dipkip? Ik ben er dit jaar supervroeg bij zeg!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:50 schreef Dipkip het volgende:
Ja ik zit al steeds uit het raam te kijken idd maar nog geen pandavrouw![]()
Misschien heeft Cat het een beetje vroeg gehad, er zijn ook nog best wel veel engelsen die het niet hebben en die eerder hebben besteld dan Cat...
Nee, niksquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:42 schreef Cat22 het volgende:
Nog steeds geen panda in zicht Dipkip? Ik ben er dit jaar supervroeg bij zeg!
Als je alleen deze laatste ^^ post leest, denk je: Huh, panda?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:42 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Nog steeds geen panda in zicht Dipkip? Ik ben er dit jaar supervroeg bij zeg!
Je betaalt voor 100 gram, dan hoor je toch ook 100 gram te krijgen? Het is jouw probleem toch niet dat je 23quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:51 schreef Dipkip het volgende:
Ik vind dat echt achterlijk. Good will gesture mn reet. Zet er dan wat over op je site dat je met 100 gram bedoelt toen het oorspronkelijk gegoten werd.
Er is volgens mij een wet over toch? Of ze hadden er zelf iets over gezegd, dat 10% mocht oid? Ik ga ff op het IF zoeken....
[..]
Nee, niks
Interessante tekst Dip! Heb je (gezien de reactie eronder) die van het IF?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:56 schreef Dipkip het volgende:
"If you follow the link to the gov. site, and then follow on the
"WEIGHTS AND MEASURES
The Weights and Measures
(Packaged Goods)
Regulations 2006 – Guidance
Note
AUGUST 2007
URN 07/1343"
it makes it a bit clearer - if you like jargon
Lush MO retro soaps are are "package" i.e they are each 100g and pre-packed for sale.
Weight applies at point of PACKING not MAKING.
A degree of variation in weight is acceptable, defined as follows:
"- the actual contents of the packages should not be less, on average, than the
nominal quantity;"--this means the average contents of each soap PACKED, not when it's made, should be 100g.
"- the proportion of packages which are short of the stated quantity by a defined
amount (the “tolerable negative error” or TNE) should be less than a specified
level;"--the TNE is 4.5g for a package of 100g weight. Thus most of the packages should weigh between 95.5g and 104.5g when packed.
"- no package should be short by more than twice the TNE."--this means that at packing, no soap should weigh less than 91g (and this should be exceptioanl not common).
The regulations say there must be some system which checks this.
BUT ----
"17. All products are required to meet the three ’ rules at the time of packing. For
desiccating products, which may lose weight after packing, the onus is on the packer to
prove that any subsequent failure was due entirely to the desiccation of the product
contained in the packages after they were made up."
So, if the packages lose weight as they dry, after being put in the paper, this is allowable.
My big question then is how much drying weight lose is acceptable in a Lush soap? There must figures on this somewhere, in Lush QC, or in industry standards or somewhere.
If I'm getting a soap weighing 79g. (I kid you not) and it might have weighed as little as 91g when it was packed, it has lost 13% more in evaporation AFTER packing.
I think that's a lot to expect customers to understand."
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:31 schreef Dipkip het volgende:
Mijn order bevat 5 stukken zeep van hun bestverkopende geuren (karma en hiwtk), ik zal ze wegen en misschien kunnen we dan samen moeilijk doen op het IF
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |