ik zie veel flying fox aanbiedingen...misshcien dat ik er over een poosje op in kan gaan maar ik heb momenteel even geen budget voor lush-spullen, ook niet om over te nemen...helaas!
mijn saucijzenhapjes staan niet in culiness, maar t is ook zo simpel dat ik t daar haast niet druf te plaatsen...dusseh, even offtopic:
voor 40 kleine hapjes
-1 pakje diepvriesbladerdeeg
-3 saucijzen/verse worst
-maggi (niet de plant...de fles)
-salieblaadjes
men ontdooie de bladerdeegplakjes en verwarme de oven voor op 225 graden celcius (210 als je heteluchtoven hebt)
men neme de saucijzen en..ok dit is even een beetje vies...knijp de worst uit zijn velletje...
prak de worstinhoud door elkaar met een flinke scheut maggi (ik schat zo'n 2 koffielepeltjes...ik doe altijd maar wat) en salieblaadjes (ook een koffielepeltje vol ongeveer.
maak tien balletjes/hoopjes van het worstmengsel
neem een bladerdeegblaadje, draai een worstje van de worsthoopjes en leg die in t midden. vouw t blaadje dubbel, even de rand natmaken met water voor betere plak. prak de rand dicht met een vrok en prik gaatjes in het deeg bovenop
herhaal 9 maal
snij nu elk groot saucijzenbroodje in 4-en, en leg ze op de bakplaat (het past precies: 4 rijen van 9 naast elkaar en een rij van vier op zn kant eronder)
strijk af met een geklutst eitje met wat zout erdoor (om beter te klutsen)
bak ongeveer 15 minuten
smakelijk lush~!
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.