quote:
Op donderdag 28 mei 2009 10:22 schreef bulbjes het volgende:Ik vroeg me af of je ook Lush-produkten kunt bestellen vanaf de Engelse website? (de pond staat nu namelijk erg laag en het is er goedkoper dan hier in NL. Ik weet alleen niet of het met alle verzendkosten blabla nog goedkoper wordt maar ok -das dus ook een vraag-).
Zoja,
<hele vragenlijst>
Nou, dat was het wel zo'n beetje aan vragen.....;-)
Da's een hele vragenlijst.

-Is er dan een minimumbedrag aan je bestelling verbonden?
Nee
-Wat zijn dan de Shippingkosten/ verzendkosten?
Uit mijn hoofd: 4,95 pond als je onder de 2 kilo blijft, 9,95 pond als je erboven zit.
-Wordt er eenmaal hier in NL gewoon bezorgd met TNT of met een of ander baggerpostbezorgingsbedrijf, of is het met een Engels postbezorgingsbedrijf?
Onder de twee kilo: kiezen tussen Royal mail (bezorging in NL door TNT) of DHL
Boven de 2 kilo: Baggerkutbedrijf DHL.
-Wat zijn dan de kosten als je met Visa betaald, rekenen zij nog omrekenkosten ofzo omdat het in buitenlandse valuta is? (Kun je eigenlijk wel ook met een bankpas betalen en zoja zitten daar dan ook die 'omrekenkosten'bij?)
Geen idee, ik heb geen Visa, de meeste CC rekenen een paar cent boven de GWK wisselkoers. Je kunt alleen met een creditcard betalen, da's wat anders dan een bankpas.

-Is het betrouwbaar of komen bestellingen die verscheept moeten worden vaak niet aan?
DHL is kut, gaat regelmatig mis (bij mij) maar Lush lost het prima op, desnoods sturen ze de bestelling nog een keer. Zonder gedoe, gewoon gratis. Maar dat heb ik gelukkig nog niet meegemaakt. In het algemeen komt alles na een week wel aan.
-Is het uiteindelijk goedkoper dan in NL bestellen of kan ik toch beter in NL zelf bestellen?
UK is veel goedkoper! Doe maar eens een prijsvergelijking op beide sites.
-Krijg je in Engeland en andere landen ook proefmonstertjes mee in je pakket?
Je moet er om vragen en ze voegen ze niet altijd toe. Als je niks vraagt krijg je ook niks erbij. NL schijnt daar scheutiger mee te zijn.
-Heeft de Engelse Lush eigenlijk meer produkten dan hier in NL? (ik zag sowieso dat ze ook retro produkten via mailorder nog versturen, dat hebben hier in NL dan toch niet geloof ik)
Ja, retro dus. En je kunt B never mee bestellen.
-Is er nog een ander land waar ik goedkoper (doch wel betrouwbaar) kan bestellen dan hier in NL?
Volgens mij niet.
-En is er nog een land wat meer produkten heeft dan NL (ik dacht zelf aan Engeland, omdat Lush daar vandaan komt maar hoeft tuuk helemaal niet, iedere markt heeft weer zn specifieke vraag misschien)
De VS, maar die verzenden niet naar Europa dus daar heb je niet veel aan., UK is the way to go.