En is die lekker dan?quote:Op woensdag 12 november 2008 11:17 schreef Memento-Mori het volgende:
Woei ik heb gister taaitaai gekocht, de sinterklaasshowergel
*Ook wil!*quote:Op woensdag 12 november 2008 11:17 schreef Memento-Mori het volgende:
*Jaloers is*quote:Op woensdag 12 november 2008 11:17 schreef Memento-Mori het volgende:
Ik snap dat mensen dit nou niet echt wat vinden onder de douche... maar hij lijkt mij echt heerlijk!quote:Op woensdag 12 november 2008 21:46 schreef Memento-Mori het volgende:
Hij ruikt naar mandarijntjes en kaneelin de fles iets frisser dan onder de douche daar overheerst vooral de kaneel
Nope, kennelijk alleen in NL en België, ik had er in Parijs nog naar gezocht, maar zonder succesquote:Op woensdag 12 november 2008 23:28 schreef cinnamongirl het volgende:
Die taai-taaidouchegel lijkt me wel wat. Maar die is dus alleen voor de Nederlandse markt neem ik aan?
Of heet het in de UK Gingerbread ofzo?
Nee, in het vorige topic had Cat22 de primeur, sommige UK-winkels hadden hem dus als special... Dus ook in UK kaneel & mandarijntjesquote:Op woensdag 12 november 2008 23:28 schreef cinnamongirl het volgende:
Die taai-taaidouchegel lijkt me wel wat. Maar die is dus alleen voor de Nederlandse markt neem ik aan?
Of heet het in de UK Gingerbread ofzo?
Die zou ik dus graag willen!quote:
Dan heb je niet goed gekeken, als je op lush.co.uk gekeken hebt tenminste. Onder de kilo kost het 5 pond. En met de huidige waarde is dat echt een koopje.quote:Op donderdag 13 november 2008 17:32 schreef Llewella het volgende:
[..]
Die zou ik dus graag willen!
Ik ben geboren en getogen in Alkmaar namelijk
Waar is die trouwens naar vernoemd? Had al gekeken naar de verzendmogelijkheden op lush.com, maar helaas niet naar nederland.
De eerste keer dat ik er was vond ik dat juist wel fijn... Vanmiddag was het wat drukker en kon ik lekker rondsnuffelen. De buit van vandaag:quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:09 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik ben dol op de Taai Taai douchegel!
Vind het personeel in de winkel in Den Haag wel ietwat opdringerig. Je bent koud de winkel binnen of er snelt al iemand naar je toe. Laat me even rustig kijken ja!
Helemaal mee eens, ik kom er best vaak en elke keer keer komt er direct iemand naar me toequote:Op vrijdag 14 november 2008 20:09 schreef cinnamongirl het volgende:
Vind het personeel in de winkel in Den Haag wel ietwat opdringerig. Je bent koud de winkel binnen of er snelt al iemand naar je toe. Laat me even rustig kijken ja!
Snowcake ken ik niet, maar ziet er wel lekker uit en staat op m'n lijstje 'wat te kopen in de U.K'quote:Op maandag 17 november 2008 17:45 schreef CherryLips het volgende:
Ging vorige week alleen even aan Taai Taai snuffelen en kwam thuis met een medium fles Taai Taai, Snowcake enMarzibain
.
Die ruikt naar marsepein/amandel, ontzettend lekker en ze verkopen hem alleen met de Kerst. Marzibain ruikt ook zo en Smitten ook, maar Smitten verkopen ze het hele jaar door.quote:Op maandag 17 november 2008 20:47 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Snowcake ken ik niet, maar ziet er wel lekker uit en staat op m'n lijstje 'wat te kopen in de U.K'
Lily Savon?quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:40 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Wat is nou echt de mildste zeep van Lush? Beetje zonder stukjes enzo
Ik vind sexy peel én sandstone niet veel aanquote:Op maandag 17 november 2008 22:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik vind Sandstone eigenlijk lekkerder.
Daar ben ik een beetje op uitgekekenquote:Op maandag 17 november 2008 22:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik vind Sandstone eigenlijk lekkerder.
Dat kan ook nog hequote:Op dinsdag 18 november 2008 18:00 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Ik vind sexy peel én sandstone niet veel aan
Verkapte mondwaterquote:Op vrijdag 21 november 2008 11:47 schreef LeNeHe het volgende:
Oe leuk! Ik hou van de Lush Times!
Mijn hond heeft van de week een stukje Milky Bar opgegetengelukkig is hij er niet ziek van geworden, hij was wel heel veel aan het boeren en toen rook ik steeds Milky Bar
Maar die accepteren weer geen paypal voor zover ik kon zienquote:Op vrijdag 14 november 2008 14:03 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed gekeken, als je op lush.co.uk gekeken hebt tenminste. Onder de kilo kost het 5 pond. En met de huidige waarde is dat echt een koopje.
Tja dat zei je er niet bij, maar verzendmogelijkheden zijn er dus welquote:Op zondag 23 november 2008 10:24 schreef Llewella het volgende:
[..]
Maar die accepteren weer geen paypal voor zover ik kon zienEn hebben ook geen alkmaar zeep zover ik heb kunnen zien
Ze houdt niet van massage olie, omdat het 'plakkerig voelt'. Is er ook zoiets als een massage lotion ofzo, iets wat niet op de huid blijft liggen?quote:Op donderdag 27 november 2008 23:15 schreef Memento-Mori het volgende:
Een massagebardie kun je ook na het douchen gebruiken als soort bodylotion
een shampoobar
Misschien is een butter cream iets voor haar? Dat is een zeepje met lotion erin, zodat je na het douchen geen bodylotion meer op hoeft te doenquote:Op donderdag 27 november 2008 23:14 schreef Dipkip het volgende:
Lieve Lushkennersik heb net ontdekt dat er een Lush winkel in mn nieuwe woonplaats zit. Nu is mn moeder dit weekend jarig en heeft ze om 'verwenspul' gevraagd, dus ik wil een mandje kopen en er lekker allemaal Lush spul ingooien. We zijn ooit samen langs de Lush gelopen toen we haast hadden en ik moest mn moeder er echt weg sléuren.... Dus ik denk dat ze het kan waarderen.
Ik weet alleen niet zo goed wat ik allemaal zal kopen. Ik hoop dat jullie misschien tips hebben.... Ik heb even zitten klikken op de website om te kijken wat me wat voor haar lijkt. Ik heb nu staan:
Taai Taai 100g
Snowcake Soap
Honey I Washed the Kids 100g
Karma Zeep 100g
Floating Island 100g
Ma Bar Bubble Bar Slice 100g
Rehab 100g
Up the wooden hill 90g
Vit E Toner Tab
Mn moeder heeft een douche en een bad, houdt niet van vreselijk zoete geurtjes en glitters, wel van kruidig, heeft een wat droge ('rijpere') huid en en haar, gebruikt geen cremespoelings of maskers maar wel bodylotions en gezichtscremes.
Alle tips over wat ik absoluut moet kopen en wat ik juist beter kan schrappen zijn welkomik probeer vooral een uitprobeerpakketje te maken, wat ze dan fijne producten vind kan ik dan voortaan voor haar meenemen en als ze het niet lekker vind heeft ze geen enorme pot staan zeg maar...
Als cadeautje voor jou jaquote:
Zal ik hebben: nog ff bestellen vanavond, is de site downquote:Op donderdag 13 november 2008 20:34 schreef schatje het volgende:
Discount code voor gratis shampoobar
bij Lush
Bij besteding vanaf ¤50 krijg je van 13 november tot en met 27 november een heerlijke shampoobar kado t.w.v. ongeveer ¤12 kado!
Webshop: www.lush.nl
Discount code Lush: Styletoday Discount Days
ze trekken snel in die massagebars vind ik. En shampoobar is weer specialer en zelf doet t meer voor mn haar dus ik vind t fijner jaquote:Op donderdag 27 november 2008 23:20 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ze houdt niet van massage olie, omdat het 'plakkerig voelt'. Is er ook zoiets als een massage lotion ofzo, iets wat niet op de huid blijft liggen?
Oh en ik had een vloeibare shampoo gekozen, is een shampoo bar fijner?
Dankjewel voor de tipsquote:Op donderdag 27 november 2008 23:47 schreef MaJo het volgende:
Misschien is een butter cream iets voor haar? Dat is een zeepje met lotion erin, zodat je na het douchen geen bodylotion meer op hoeft te doenBijvoorbeeld Emperor of Ice Cream is erg lekker zacht
Met honing en vanille.
Als ze van kruidig houdt:
- Spice Curls
- Ruby Red Slipper bubble bar slice
- Christmas Party bubble bar slice
- Handy Gurugu handcreme
Wat voor soort haar heeft ze? Droog/vet, wil ze meer volume of juist minder? Meer glans?
Das wel waar, ik zal s kijken.. Het is ook een beetje omdat mn moeder een bril draagt en zonder bril niet zo veel ziet, en aangezien ze op mij lijkt denk ik dat als ik dr allemaal verschillende bars voor in de douche geef ze straks opbelt dat ze angel cake in dr haar heeft gesmeerd ofzoquote:Op vrijdag 28 november 2008 00:11 schreef Memento-Mori het volgende:
ze trekken snel in die massagebars vind ik. En shampoobar is weer specialer en zelf doet t meer voor mn haar dus ik vind t fijner ja
Echt waar? Ik vind juist van niet. Echt stukken beter dan de flessen massageolie (vind ik).quote:Op vrijdag 28 november 2008 00:11 schreef Memento-Mori het volgende:
ze trekken snel in die massagebars vind ik.
Dan zou ik voor seanik shampoo bar gaan of big. In beiden zit zeezout wat heel voedend is en je haar meer volume geeftquote:Op vrijdag 28 november 2008 17:30 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dankjewel voor de tips![]()
Ze heeft vrij droog, kort haar wat vaak te slap hangt naar haar smaak. Ze wil volume maar geen te verzorgend spul (daarom gebruikt ze geen conditioners en maskers) omdat dan haar stylingproducten niet meer pakken. De glans krijgt ze daar ook al van dus dat zal haar niet zo uitmaken.
- honey de huppeldepup zeep - Honey I Washed the Kidsquote:Op zaterdag 29 november 2008 22:36 schreef Dipkip het volgende:
Ik heb een pakketje wat dwars door twee lagen verpakking heen de hele kamer lushy laat ruikenvriend is heel blij dat het een cadeautje is
![]()
Ik kan nu dus niet meer op de etiketjes kijken maar even uit mn hoofd heb ik:
- spice curls zeep
- honey de huppeldepup zeep
- iets interessants met modder zeep
- een heel zacht zeepje met amandel ofzo?
- een bruisbal met glitter en oranje en een beetje exotische geur
- marsibain in het bad gooi ding
- emotibomb met een poes er op (iets met hill in de naam?)
- van die tabletjes om een stoombadje van te maken
De rest weet ik niet meermaar tis een flinke mand vol, heb er wat kaarsjes bij gekocht en morgen ga ik het langsbrengen, ben heel benieuwd wat ze er van vind
en hoe snel ik terug ga voor mezelf
Omdat ze zegt heel zacht denk ik eerder aan een buttercream dus vandaarquote:Op maandag 1 december 2008 00:20 schreef Memento-Mori het volgende:
ik denk dat dat zeepje met amandelSnowcake
is
Wel doen.quote:Op zondag 30 november 2008 20:33 schreef Memento-Mori het volgende:
Blue skies neeeeeeeeeeeeeeeeniet doen hoor dipkip
das de enige geur die me deed kokhalzen onder de douche *brrr*
Fijn om te horen dat je er blij mee wasquote:Op zondag 30 november 2008 20:33 schreef Memento-Mori het volgende:
Blue skies neeeeeeeeeeeeeeeeniet doen hoor dipkip
das de enige geur die me deed kokhalzen onder de douche *brrr*
uit t flesje leek het wel me te vallern maar onder de douche alleen een half klein flesje snowfairy kreeg de stank weg brrrquote:Op maandag 1 december 2008 13:02 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Fijn om te horen dat je er blij mee was![]()
.
Ja die was hetquote:Op maandag 1 december 2008 00:20 schreef Memento-Mori het volgende:
ik denk dat dat zeepje met amandelSnowcake
is
verzendkosten had je daarmee wel kunnen besparenquote:Op vrijdag 12 december 2008 19:01 schreef Elvi het volgende:
Ok... Ik hoor er nu écht bij... Ik heb per ongeluk vandaag 60 euro uitgegeven in Lush Den Haag![]()
Ik heb:
Dream Cream
Ultra Bland
Ring of Roses
Spice Curls
Godmother
Taai Taai
En ik twijfelde om Snow Fairy te kopen, maar misschien koop ik die nog 'even' online
Nou dat was dus mn originele plan... Ik wilde namelijk alleen Dream Cream en Ultra Bland kopen, maar online kwam dat uit op 40 euro. Dus ik dacht "ik heb OV, laat ik was geld uitbesparen door naar de winkel te gaan" Maar ja dan zie en ruik je allerlei lekkers en kom je ineens op de 60 euro uitquote:Op zaterdag 13 december 2008 12:59 schreef HoneyTrap het volgende:
verzendkosten had je daarmee wel kunnen besparen
quote:Op maandag 15 december 2008 20:40 schreef .Sparkling. het volgende:
- The godmother --> die vind ik eigenlijk niet zo lekker
Yepquote:Op maandag 15 december 2008 20:40 schreef .Sparkling. het volgende:
Heeft iemand hier al eens Volcano Foot Mask gebruikt?
Ik heb altijd hele erge koude en droge voeten in de wintertijd en volgens de beschrijving hiervan zou dit dan wel iets voor me zijn.
Ik vind alleen 12 euro een beetje te veel als ik niet eens weet of het werkt.
Oeh jaquote:Op maandag 15 december 2008 21:48 schreef Ooi86 het volgende:
Mocht iemand nog interesse hebben in Jungle parfum..... PB'tje!
Dan ga ik het volgende maand kopen!quote:Op maandag 15 december 2008 23:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Yephet is geweldig
het is echt een verwennerij voor je voetjes. Vooral als je veel moet staan, zoals ik voor mijn werk, dan is het echt fijn om af en toe je voeten even extra te behandelen.
en je doet een keer of tien met zo'n pot dus zo duur is het niet
laat even weten wat je ervan vindtquote:Op dinsdag 16 december 2008 00:01 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Dan ga ik het volgende maand kopen!
Ik vind Lush trouwens helemaal niet duur als je bekijkt hoe lang je er altijd mee kan doen, ik wil alleen altijd graag zekerheid voor ik iets koop
Wat zal het daar heerlijk geroken hebbenquote:Op donderdag 11 december 2008 11:23 schreef MissyMirjaM het volgende:
m'n fles karma is vanmorgen kapot gevallen in de badkamer
het heeft daar inderdaad 3 dagen geweldig gerokenquote:Op dinsdag 16 december 2008 09:39 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Wat zal het daar heerlijk geroken hebben
Je krijgt voor iedere 5 potjes een maskertje dus je mag er zoveel halen als je wiltquote:Op dinsdag 16 december 2008 09:33 schreef heppifisj het volgende:
Oeh, goed dat ik dit topic tegenkom, Snowfairy voor mijn nichtje is een briljant plan!![]()
Ik wil eigenlijk mijn collega's voorzien van een vers maskertje voor de kerst, en ik verzuip in de zwarte potjes, iemand enig idee of ik meerdere maskertjes tegelijk kan krijgen voor die potjes? Of mogen ze maar 1 gratis masker per keer weggeven?
quote:Op dinsdag 16 december 2008 12:33 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je krijgt voor iedere 5 potjes een maskertje dus je mag er zoveel halen als je wilt
zorg wel dat je op een dag komt dat er nieuwe maskertjes zijn, dan heb je meer keuseens in de twee weken op woensdag komen de nieuwe maskers binnen.
Ze hebben ook bodylotion in potjes, zoals Charity Pot, Dream Cream en Sympathy for the Skin. Dream Cream is heel goed voor de huid maar ruikt wat minder, vind ik, en Sympathy for the Skin ruikt ontzettend zoet, heel lekker als je ervan houdtquote:Op dinsdag 16 december 2008 12:54 schreef Dipkip het volgende:
Mn moeder is nu helemaal Lush fan en wil nu graag een bodylotion en een shampooik wil die voor dr kopen voor de kerst, maar ik weet niet goed welke. Met name bodylotion, dat is bij lush dan toch een bodybutter? Heeft iemand een tip?
Oh ok, wist ik nietquote:Op dinsdag 16 december 2008 14:32 schreef HoneyTrap het volgende:
[..]
nee hoor, 1 x in de week, het zijn tenslotte verse maskers!
Dan moet je inderdaad voor een massagebar of een 'gewone' bodylotion gaan.quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:27 schreef Dipkip het volgende:
Ik wil niet iets heel zoets, daar houdt ze niet van. En een na de douche smeer spul zonder scrub.. Hm.
Alles van Flying fox en snowcake!!!quote:Op maandag 22 december 2008 22:18 schreef littledrummergirl het volgende:
een vriendin uit london wil wel wat lush spul opsturenwat is nog een echte must have?
naast een lekkere massage bar en solid karma perfume?
quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:48 schreef MaJo het volgende:
Koopt iedereen deze week you snap the whip
Ja, NU!quote:
Zou dat ook gelden voor Lush UK bestellingen die voor de kerst geplaatst zijn maar nu nog in de wachtrij staan?quote:Op zondag 28 december 2008 19:58 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ja, NU!
Als je voor 30 euro koopt in de winkels dan mag je iets uitzoeken van alle produkten die voor 1 novmeber zijn gemaakt. En dat varieert dus van BBS tot creme tot complete kadootjes.
Je kunt ook via mailorder bestellen: krijg je een verrassingsbag twv 20 euro bij elke 50 euro die je besteedt.
Of vanaf morgen via Lush UK: bij besteding vanaf 30 pond krijg je voor 10 pond spullen erbij, 50 pond = 20 pond extra en dat telt zo op. Nu de pond zo gunstig staat weet ik wel waar ik ga bestellen. En ik heb een flinke lijst.
Ik heb geen creditcard en ik zoek iemand die voor mij 1 bananamoon soap zou willen bestellenquote:Op zondag 28 december 2008 19:58 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ja, NU!
Als je voor 30 euro koopt in de winkels dan mag je iets uitzoeken van alle produkten die voor 1 novmeber zijn gemaakt. En dat varieert dus van BBS tot creme tot complete kadootjes.
Je kunt ook via mailorder bestellen: krijg je een verrassingsbag twv 20 euro bij elke 50 euro die je besteedt.
Of vanaf morgen via Lush UK: bij besteding vanaf 30 pond krijg je voor 10 pond spullen erbij, 50 pond = 20 pond extra en dat telt zo op. Nu de pond zo gunstig staat weet ik wel waar ik ga bestellen. En ik heb een flinke lijst.
je hebt pb!quote:Op maandag 15 december 2008 23:50 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oeh ja![]()
jungle is mijn favo geur dus als het niet al te duur is heb ik zeker interesse
quote:Op maandag 29 december 2008 16:38 schreef Cat22 het volgende:
Goed bezig DipKip!![]()
Ik heb mijn lijst van 150 pond vanmorgen al opgestuurd. (sorry oh-oh, ik zag je verzoekje te laat, een pb-er is sneller). Tis wel een order met twee andere mensen. Nu moet ik dus een derde bewaardoos aanschaffen, gaat echt niet meer passen. En nog snel wat van mijn huidige stash opmaken.
*duikt gauw het bad in*
Check, dat doe ik ook. Kleine stukjes eraf snijden om te gebruiken, de rest staat op de studeerkamer z'n kostbare geur aan de nabijliggende sjaals af te geven.quote:Op maandag 29 december 2008 17:14 schreef oh-oh het volgende:
de zeep snij ik altijd in kleine stukken
Ja best wel!! Ik heb een Floating Island, dus dat is een bath melt? Het komt uit zo'n cadeauverpakking, gekregen met kerst, Floating Island, Butterball en wat popcorn mijn familie denkt dat de popcorn ook mee het bad in gaat...quote:Op maandag 29 december 2008 19:29 schreef Cat22 het volgende:
Als je een muffin-vormige BBS hebt, kan dat best een bath melt zijn. (Melting Marshmellow Moment = rose en zoet, Floating Island is wit en iets neutraler van geur). Die moet je eigenlijk al drijvend laten oplossen in het het water maar de twee muffin-vormige melts kun je waarschijnlijk ook prima verkruimelen. Je krijgt er wel een stuk minder schuim mee dan met de BBS-en. Daarentegen zijn melts, door de oliën die erin zitten, weer heel verzorgend. Ingewikkeld he, Lush?
Ja dat dus, rook naar niks, bijna geen schuim, geen heel zacht vel. Een scheut melkmeisje had meer gedaan.quote:Op maandag 29 december 2008 19:29 schreef Cat22 het volgende:
En die Marzibain is voor mij de meest tegenvallende BBS ooit. Hij moet naar amandelen ruiken, maar ik rook er niks aan. En schuim krijg je ook niet echt, hoeveel je ook in het bad gooit. Hooguit glibber je door de kuip door de zeepresten.
Bij mn volgende shopping spree zal ik er zeker eentje in gooienquote:Op maandag 29 december 2008 19:29 schreef Cat22 het volgende:
Ik zou je aanraden om de Comforter BBS eens te proberen (bosbessen). Of Pop in the Bath (sinaasappel/mandarijntjes). Of, als je van kruidig houdt, is Karma een goede keuze.
Ik durf niet aan de Lush haarspul te beginnenquote:
Ik ben dus in de winkel geweest en je ruikt inderdaad alleen maar één zoete damp, geen losse geuren. Het enige wat ik echt heb kunnen ruiken was de Spice Curlsquote:Op maandag 29 december 2008 20:25 schreef Cat22 het volgende:
Ik vind het altijd geweldig hoe snel mensen enthousiast worden van Lush. Ik heb al een paar vriendinnen gek gemaakt ermee. De winkel vind ik nooit zo'n goede plek om alles te ruiken als nieuweling, omdat de 'basis'geur daar zo overheersend is. Dus iedereen wordt meegevoerd naar mijn badkamer, cq. lushHQ in huize Cat en komt er met witte neusjes vandaan.
Ik vind de geur niet geweldig, het is me iets te snoepig en te vanille. Maar ik wil alles van Lush wel proberen dus ik ga m zeker gebruikenquote:Op maandag 29 december 2008 20:25 schreef Cat22 het volgende:
Butterball ballistic is trouwens wel een fijne hoor! Je hebt de bruis en er zitten veel cacao deeltjes in, waardoor je velletje heel zacht aanvoelt achteraf. En de geur is prima. Er is ook eenmalig een douchegel van gemaakt, die schuimt totaal niet maar ruikt naar witte chocolade en werkt briljant! Helaas niet meer in de winkel te koop.
LOL! Dat kon ik een jaar geleden wel geschreven hebben!quote:Op maandag 29 december 2008 20:49 schreef Dipkip het volgende:
En ja, ik ben helemaal om, zo stom is datik ben namelijk totaal niet van de cosmetica. Ik heb op het moment niet eens een gezichtsreiniger, creme of bodylotion. Ik vind het niet fijn om te gebruiken en vergeet het daarom meestal. Ik zit wel heel graag in bad maar gebruik daarbij meestal goedkoop doucheschuim. Ik hou wel heel erg van geuren, bijvoorbeeld uit zo'n olieverdamper, maar heb nooit écht lekker ruikend badspul kunnen vinden. Kneipp bijvoorbeeld ruikt wel sterk, maar dan heb je 1 hele sterke geur, dus alleen lavendel of alleen rozemarijn. Dat vind ik dan niet zo bijzonder.
quote:Op maandag 29 december 2008 21:46 schreef Cat22 het volgende:
LOL! Dat kon ik een jaar geleden wel geschreven hebben!
En nu heb ik drie dozen vol badspul en drie plankjes van mijn badkamerkastje vol voorraad. Het komt wel goed met jou.
Door Lush ben ik aan de dagcreme begonnen (meteen de duurstequote:Op maandag 29 december 2008 21:53 schreef Dipkip het volgende:
[..]
![]()
Maar doe je nu ook dingen zoals iedere avond je gezicht schoonmaken en creme gebruiken en je insmeren enzo? Of hou je het bij douchen en badderen?
Ik ben nog een slag ergerquote:Op dinsdag 30 december 2008 17:06 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Door Lush ben ik aan de dagcreme begonnen (meteen de duurste), bodylotion gebruikte ik al, vooral in de zomer en die ben ik nu wel meer gaan gebruiken. Scrubben is een nieuwe bezigheid sinds ik Lush ken. Ik gebruik geen make-up en ben te lui om mijn gezcht te reinigen, dus dat doe ik niet, wel af en toe eem maskertje (ook nieuw) en een gezichtsscubje, al vergeet ik dat ook de helft van de tijd.
Het meeste gebruik ik dus het bad- en douchespul. Lekker iedere dag weer kiezen uit alle geurtjes.
Ze heeft er zelf een gekochtquote:Op dinsdag 30 december 2008 19:07 schreef Yoni het volgende:
Mijn kat ruikt naar Strawberry Santa![]()
![]()
(geen idee wat ze heeft uitgespookt overigens, doosje stond nog netjes op de wastafel)
De meeste zepen zijn uitdrogend en Snowcake is een hele beruchte. Lush verkoopt ook bodylotions Je kunt bij voorbeeld Dream Cream gebruiken, die is heel neutraal en is ook heel goed voor gevoelige huidjes. Of Charity pot, maar daar vind ik de geur niet zo lekker van. Karma Cream is een lotion die ruikt naar de Karma lijn van Lush.quote:Op dinsdag 30 december 2008 18:58 schreef French het volgende:
Ik ben sinds Kerst LushfanMijn schoonmoeder weet de juiste cadeautjes te kopen, laten we daar maar op houden. Ik heb nu de snowcake, HIWTK, taai taai-douchegel en jungle, mmmm! Mijn huid voelt alleen vrij stroef na het douchen met de zeep, droogt het je huid zo erg uit? En wie gebruikt er ook nog een soort van bodylotion na het douchen? Zo ja, welke?
Mijn kat heeft een uitgesproken smaak. Hij houdt van kruidige geuren en is niet zo van de bloemetjes, zoals een echte kerel betaamt. Als ik bij voorbeeld met Karma in bad lig komt hij gezellig op het randje zitten en hengelt hij naar mijn tenen. En verbaasd dat zijn poot telkens nat wordt!quote:Op dinsdag 30 december 2008 19:07 schreef Yoni het volgende:
Mijn kat ruikt naar Strawberry Santa![]()
![]()
(geen idee wat ze heeft uitgespookt overigens, doosje stond nog netjes op de wastafel)
Thanks!quote:Op dinsdag 30 december 2008 19:42 schreef Cat22 het volgende:
[..]
De meeste zepen zijn uitdrogend en Snowcake is een hele beruchte. Lush verkoopt ook bodylotions Je kunt bij voorbeeld Dream Cream gebruiken, die is heel neutraal en is ook heel goed voor gevoelige huidjes. Of Charity pot, maar daar vind ik de geur niet zo lekker van. Karma Cream is een lotion die ruikt naar de Karma lijn van Lush.
Of je gebruikt een body butter/massagebar voor in de douche. Dat is een blok, die je in verschillende geuren kunt krijgen. Dat laat een vettig, vochtinbrengend laagje op je huid achter en dan hoef je geen lotion te gebruiken.
Da's zeep. Dus daar kun je je onder de douche lekker mee insmeren. Het is minder uitdrogend dan vaste zepen omdat er meer vetten inzitten (of zoiets). En vandaar dat ze dus - als ze vers zijn en je ze luchtdicht bewaart- heerlijk smeuïg zijn.quote:
Er zit cacaoboter in, dat werkt vochtinbrengend en dan heb je dus geen bodylotion meer nodigquote:Op woensdag 31 december 2008 13:11 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Da's zeep. Dus daar kun je je onder de douche lekker mee insmeren. Het is minder uitdrogend dan vaste zepen omdat er meer vetten inzitten (of zoiets). En vandaar dat ze dus - als ze vers zijn en je ze luchtdicht bewaart- heerlijk smeuïg zijn.
ligt eraan welke spaarkaart je hebt. 1tje is geldig voor 10% korting, en eentje voor een gratis masker.quote:Op woensdag 31 december 2008 14:03 schreef oh-oh het volgende:
Ik moest vandaag shoppen voor een vriendin, en ik wilde zelf eindelijk een fles american cream.
Meteen maar een grote genomen![]()
En een demon in the dark en een sexy peel pour moi.
Als kado een Honey solid perfume.
En ik kreeg nog 4 bathballistics als tester in de tas geworpen.
Ow ja en ik hoef nog maar 1 stempel op mn kaart ook, wat krijg je eigenlijk als je die vol hebt ???
Welk filiaal was het? En heeft vaak ook te maken met druktequote:Op woensdag 31 december 2008 14:29 schreef Elvi het volgende:
Ik kreeg gister in A'dam helemaal niks als tester... en ik had wel voor 30 euro gekocht. Ze hadden ook mn creme niet apart gelegd maar gelukkig hadden ze m nog wel in voorraad.
Vind ik de medewerkers in Den Haag wel vriendelijker. Het personeel in A'dam zuchtte ook steeds dramatisch als ze aan iemand moesten uitleggen dat ze een gratis kado konden uitzoeken.
Met de oude kun je ook een Lushtas met testertjes krijgenquote:Op woensdag 31 december 2008 15:06 schreef HoneyTrap het volgende:
[..]
ligt eraan welke spaarkaart je hebt. 1tje is geldig voor 10% korting, en eentje voor een gratis masker.
Buffy is niet zozeer lekker kwa geur (vind ik), maar wel kwa gevoelquote:Op woensdag 31 december 2008 15:20 schreef French het volgende:
@ cat22
Dus de budybutters gebruik je aan het einde van de douchebeurt (als je dus al schoon bent) om te verzorgen, je wordt er niet schoner van?
En volgens jou kan je dan het beste de buffy proberen...Ik heb niet zo last van sinaasappelhuid en ga vooral voor het geurtje eigenlijkjaja, voorkomen is beter dan genezen, ik weet het.Welke zijn dan nog meer lekker?
Van body butters word je niet schoner nee, het is echt een lotion/conditioner voor je huid.quote:Op woensdag 31 december 2008 15:20 schreef French het volgende:
@ cat22
Dus de budybutters gebruik je aan het einde van de douchebeurt (als je dus al schoon bent) om te verzorgen, je wordt er niet schoner van?
En volgens jou kan je dan het beste de buffy proberen...Ik heb niet zo last van sinaasappelhuid en ga vooral voor het geurtje eigenlijkjaja, voorkomen is beter dan genezen, ik weet het.Welke zijn dan nog meer lekker?
Er zijn er 4 verschillende:quote:Op woensdag 31 december 2008 15:20 schreef French het volgende:
@ cat22
Juist wel, tegenwoordig krijg je alleen nog 10% korting voor een volle spaarkaart. Tenzij je een oude spaarkaart hebt, dan krijg je een tas of een maskertjequote:Op woensdag 31 december 2008 15:40 schreef oh-oh het volgende:
Oh die met 10 % korting die zijn dr toch al een poos niet meer?
Ik spaar nu voor een verrassing van Lush haha.
Bedankt voor de tip, ga ik zeker doen! Ik zag jouw naam daar (op het lush-forum) ook al een paar keer voorbij komen. Een echte lush-diehardquote:Op donderdag 1 januari 2009 16:15 schreef Cat22 het volgende:
Naja, hele reactie getypt en dan post het forum die niet.![]()
French, kijk eens in het 'Op de markt' subforum van het lush forum. Daar kun je een oproepje plaatsen voor de produkten die je wil. Als iemand die heeft kun je met die persoon afspreken wat zij in ruil zou willen. We mogen geen geld vragen voor produkten, maar 'ruilen' voor geld achter de schermen kan wel bij voorbeeld. Maar wellicht heb jij inmiddels een paar dingen die zij graag wil. Kost het je alleen wat postzegels.
Welke? Hells Angels zeker? Ben er erg benieuwd naarquote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:36 schreef stylecrazy het volgende:
Ze hebben weer 2 nieuwe dingen bij Lushmorgen gelijk even kijken in de winkel.
Die liggen al een maand in de winkelquote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:29 schreef Modepopje het volgende:
ja twee nieuwe producten, volcano en business time
Ja, is al vaker gezegd hier.quote:Op zondag 4 januari 2009 09:56 schreef Miracle_Drug het volgende:
In Engeland bestellen is op dit moment veel goedkoper dan in Nederland, vanwege de lage pond. Misschien een tip![]()
Ik heb, ondanks dat ik pas nog in Londen was, een flinke bestelling geplaatst en krijg voor 20 pond gratis spulletjes erbij. Ik ben dol op gratis Lush spulletjes
Hoe kom je op die datum?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:28 schreef Dipkip het volgende:
Pfff ik kan echt niet wachten tot mn bestelling er is en als ik goed gerekend heb duurt dat nog tot 17 januari
Waarschijnlijk gewoon onhandig heen en weer geklikt op het klokje van mn laptop.quote:Op zondag 4 januari 2009 13:33 schreef Cat22 het volgende:
DipKip, hoe kom je aan die datum van 17 januari?
Zeker. Daarom denk ik dat er óf prijsafspraken zijn in ponden (Lush NL strijkt dikke winst op door goedkope inkoop) óf prijsafspraken zijn in euro's (Lush UK strijkt dikke winst op door dure verkoop). Als er geen afspraken zijn, heeft Lush NL twee mogelijkheden: de hoge prijzen hanteren en daardoor klanten verliezen aan Lush UK maar wel veel winst maken op mensen die bij Lush NL blijven kopen, of de prijzen aanpassen en geen klanten verliezen maar wel minder winst per product maken. Ik denk dat er maar een klein deel van hun klanten naar Lush UK gaan en ze dus ondanks een klein aantal weggelopen klanten dikke winst draaien in dit geval.quote:Op zondag 4 januari 2009 14:11 schreef French het volgende:
Ja, ik heb van de week voor ¤54,- besteld. Toch even uitgerekend wat ik in Nederland kwijtgeweest was. Gewoon ¤129,- Dat is toch te idioot voor woorden??
Inderdaad. Ik denk dat lush Nederland er met de winst vandoor gaat. In principe zou lush Nederland een monopoly-positie op de markt hebben, WARE het niet dat Lush UK óók in Nederland shipt.quote:Op zondag 4 januari 2009 14:49 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Zeker. Daarom denk ik dat er óf prijsafspraken zijn in ponden (Lush NL strijkt dikke winst op door goedkope inkoop) óf prijsafspraken zijn in euro's (Lush UK strijkt dikke winst op door dure verkoop). Als er geen afspraken zijn, heeft Lush NL twee mogelijkheden: de hoge prijzen hanteren en daardoor klanten verliezen aan Lush UK maar wel veel winst maken op mensen die bij Lush NL blijven kopen, of de prijzen aanpassen en geen klanten verliezen maar wel minder winst per product maken. Ik denk dat er maar een klein deel van hun klanten naar Lush UK gaan en ze dus ondanks een klein aantal weggelopen klanten dikke winst draaien in dit geval.
Er wordt ergens op het Lush forum beweerd dat geen van beide er van profiteert maar dat is natuurlijk onzin. Het verschil gaat ergens heen.
Op het Nederlandse forum stond dat Lush UK de Nederlandse prijzen bepaalt. Ik denk niet dat Lush UK zal stoppen met verzenden naar Nederland, want dan zijn ze gewoon een groot deel van hun klanten kwijt. Hoe leuk het ook allemaal is, er is meer dan Lush en mensen die in Engeland bestelden gaan -over het algemeen- echt niet zoveel meer betalen voor een leuke bruisbal.quote:Op zondag 4 januari 2009 15:05 schreef French het volgende:
Ze zullen wel wat kosten kwijt zijn aan het houden van de webshop, personeel etc. Maar natuurlijk lang niet zoveel dat een product daarvoor 2 x over de kop gaat. Ik denk dat ze op een gegeven moment wel moeten dalen met de prijzen, of dat UK niet meer internationaal verzendt.*hoopt dat laatste niet*
Eigenlijk vreemd dan...quote:Op zondag 4 januari 2009 15:11 schreef miss_dynastie het volgende:
Op het Nederlandse forum stond dat Lush UK de Nederlandse prijzen bepaalt. Ik denk niet dat Lush UK zal stoppen met verzenden naar Nederland, want dan zijn ze gewoon een groot deel van hun klanten kwijt.
Da's niet zo'n truc hoor, als je eenmaal een keer hebt gemaild met de UK krijg je vaak antwoord van één van de medewerkers op hun eigen werkmailadres. En da's handig, als je een dringende vraag hebt en die bij zoveel mogelijk mensen wil neerleggen. PB me maar als je ze wil hebben.quote:Op zondag 4 januari 2009 14:11 schreef French het volgende:
@ Cat22
Thnx! Hoe kom je eigenlijk aan die 'achterdeur'e-mailadresjes? Handig joh!Ik heb het zaterdagochtendvroeg besteld, dus wellicht zien ze het morgen pas. Anders zou ik graag gebuik maken van je aanbod, superlief van je!
Naah, ik denk dat die paar jaar 100 euro per maand voor haar wel opwegen tegen kunnen zeggen dat dr kind dokter isquote:Op zondag 4 januari 2009 18:22 schreef French het volgende:
Een werkend kind drukt de vaste lasten aanzienlijk in vergelijking met een studerend kind. Mijn moeder houdt geld over sinds ik afgestudeerd ben. Kan ze weer meer lush van kopen.
Volgens mij dezelfde maten als hier (dus 100 gram zeep bijvoorbeeld) want als je douchegel neemt is het ook dezelfde hoeveelheden (250 ml. bijvoorbeeld). En de prijsverschillen voor die producten zijn ongeveer gelijk aan de prijsverschillen bij zeep e.d.quote:Op maandag 5 januari 2009 11:34 schreef oh-oh het volgende:
Ik wil met een vriendin ook bestellen in de UK, maar er staan nergens hoeveelheden aangegeven daar, gaat het per ons of per wat anders????
Het is een lastige, maar om dan door de gigantische prijsverschillen de grootverbruikers naar de UK te jagen zal de winstmarges geen goed doen. Maar ik ben een leek en heb geen inzicht in de ins en outs van de bedrijfsvoering. Ik zeg het alleen zoals het op mij (consument) overkomt.quote:Op maandag 5 januari 2009 14:21 schreef MaJo het volgende:
Qua winst bij de Nederlandse Lush valt het volgens mij best wel tegen. De huur van panden is gigantisch duur (denk aan de kalverstraat bijvoorbeeld!) en er loopt altijd veel personeel rond. De meeste mensen kopen 1 of 2 producten, niet tientallen zoals de Lushies hier online. Geloof me, Lush moet echt wel moeite doen om de kop boven water te houden. Vooral met de kredietcrisis is het echt een stuk rustiger...
Je, de maten van de produkten zijn precies hetzelfde (wordt uit de UK aangeleverd namelijk). Alleen de prijzen niet.quote:Op maandag 5 januari 2009 11:58 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Volgens mij dezelfde maten als hier (dus 100 gram zeep bijvoorbeeld) want als je douchegel neemt is het ook dezelfde hoeveelheden (250 ml. bijvoorbeeld). En de prijsverschillen voor die producten zijn ongeveer gelijk aan de prijsverschillen bij zeep e.d.
Maar dat ligt ook aan hun eigen eisen. Ik heb gehoord van mensen die een franchise wilden opzetten en die werden er gewoon moedeloos van, in heel Utrecht is bijv. geen geschikt plekje te vindenquote:Op maandag 5 januari 2009 14:21 schreef MaJo het volgende:
Qua winst bij de Nederlandse Lush valt het volgens mij best wel tegen. De huur van panden is gigantisch duur (denk aan de kalverstraat bijvoorbeeld!) en er loopt altijd veel personeel rond. De meeste mensen kopen 1 of 2 producten, niet tientallen zoals de Lushies hier online. Geloof me, Lush moet echt wel moeite doen om de kop boven water te houden. Vooral met de kredietcrisis is het echt een stuk rustiger...
Waarschijnlijk zijn de omstandigheden in Nederland gewoon duurder. Sowieso moet alles vanuit de UK geïmporteerd worden. Personeelskosten zijn hier denk ik ook hoger. Dat zijn wel belangrijke dingen om naar te kijkenquote:Op maandag 5 januari 2009 16:00 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Het is een lastige, maar om dan door de gigantische prijsverschillen de grootverbruikers naar de UK te jagen zal de winstmarges geen goed doen. Maar ik ben een leek en heb geen inzicht in de ins en outs van de bedrijfsvoering. Ik zeg het alleen zoals het op mij (consument) overkomt.
Daar heb je ook wel gelijk in. Lush wil nou eenmaal op toplocaties zitten, waarom weet ik ook niet. En wat de mailorder betreft heb je gelijk, dat die in zo'n duur pand zitten is niet echt logisch. Maar misschien doen ze dit juist ook om de kosten te splitten? Anders zit je met een groot pand waar je maar 1 verdieping van gebruikt...quote:Op maandag 5 januari 2009 16:04 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar dat ligt ook aan hun eigen eisen. Ik heb gehoord van mensen die een franchise wilden opzetten en die werden er gewoon moedeloos van, in heel Utrecht is bijv. geen geschikt plekje te vinden. Daarnaast is het ook eigen keus om mailorder te runnen vanuit een #1-locatie in Amsterdam en niet vanuit een loodsje ergens in Brabant. Ik zou het wel weten, als ik Lush was...
Mudflats is een hele fijne reinigende zeep voor het lichaamquote:Op maandag 5 januari 2009 16:33 schreef Morretje het volgende:
Interesse TVP'tje..
Ik heb op het moment wat problemen met m'n huid, ben gestopt met de pil sinds een maand of 8/9, sindsdien is de huid werkelijk om te huilen. Ik heb nog nooit zoveel pukkels gehad.
Ik was benieuwd of er hier misschien mensen zijn die me producten kunnen aanraden van Lush? Ik heb al heel even op de site gekeken, en ik zie daar wel interessante producten, als extra virgin olive zeep, herbalism cleanser, mask of magnaminty, cosmetic warrior masker, tree tea toner tab... er zijn er vast nog wel meer, of misschien zijn er mensen die ervaring met deze producten hebben?
Volgens mij liggen de lonen in engeland niet enorm veel lager dan in Nederland, en is een winkel op toplocaties in Londen hebben net zo min te betalen als de Kalverstraat hier.quote:Op maandag 5 januari 2009 17:03 schreef MaJo het volgende:
Waarschijnlijk zijn de omstandigheden in Nederland gewoon duurder. Sowieso moet alles vanuit de UK geïmporteerd worden. Personeelskosten zijn hier denk ik ook hoger. Dat zijn wel belangrijke dingen om naar te kijkenIk snap best hoe het overkomt op de consument maar het is echt niet zo dat de nederlandse Lush bakken met omzet draait...
Heb je het wel over de BOERENVERSTANDzepentheorie van de koude grond. Moet je niet onderschatten!quote:Op maandag 5 januari 2009 17:21 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Is mijn theorie natuurlijk, ik kan ook niet in hun keuken kijken uiteraard.
Koude grondpsychologie FTW~!!~!1quote:Op maandag 5 januari 2009 18:22 schreef French het volgende:
Heb je het wel over de BOERENVERSTANDzepentheorie. Moet je niet onderschatten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |