Da's niet zo'n truc hoor, als je eenmaal een keer hebt gemaild met de UK krijg je vaak antwoord van één van de medewerkers op hun eigen werkmailadres. En da's handig, als je een dringende vraag hebt en die bij zoveel mogelijk mensen wil neerleggen. PB me maar als je ze wil hebben.quote:Op zondag 4 januari 2009 14:11 schreef French het volgende:
@ Cat22
Thnx! Hoe kom je eigenlijk aan die 'achterdeur'e-mailadresjes? Handig joh!Ik heb het zaterdagochtendvroeg besteld, dus wellicht zien ze het morgen pas. Anders zou ik graag gebuik maken van je aanbod, superlief van je!
Naah, ik denk dat die paar jaar 100 euro per maand voor haar wel opwegen tegen kunnen zeggen dat dr kind dokter isquote:Op zondag 4 januari 2009 18:22 schreef French het volgende:
Een werkend kind drukt de vaste lasten aanzienlijk in vergelijking met een studerend kind. Mijn moeder houdt geld over sinds ik afgestudeerd ben. Kan ze weer meer lush van kopen.
Volgens mij dezelfde maten als hier (dus 100 gram zeep bijvoorbeeld) want als je douchegel neemt is het ook dezelfde hoeveelheden (250 ml. bijvoorbeeld). En de prijsverschillen voor die producten zijn ongeveer gelijk aan de prijsverschillen bij zeep e.d.quote:Op maandag 5 januari 2009 11:34 schreef oh-oh het volgende:
Ik wil met een vriendin ook bestellen in de UK, maar er staan nergens hoeveelheden aangegeven daar, gaat het per ons of per wat anders????
Het is een lastige, maar om dan door de gigantische prijsverschillen de grootverbruikers naar de UK te jagen zal de winstmarges geen goed doen. Maar ik ben een leek en heb geen inzicht in de ins en outs van de bedrijfsvoering. Ik zeg het alleen zoals het op mij (consument) overkomt.quote:Op maandag 5 januari 2009 14:21 schreef MaJo het volgende:
Qua winst bij de Nederlandse Lush valt het volgens mij best wel tegen. De huur van panden is gigantisch duur (denk aan de kalverstraat bijvoorbeeld!) en er loopt altijd veel personeel rond. De meeste mensen kopen 1 of 2 producten, niet tientallen zoals de Lushies hier online. Geloof me, Lush moet echt wel moeite doen om de kop boven water te houden. Vooral met de kredietcrisis is het echt een stuk rustiger...
Je, de maten van de produkten zijn precies hetzelfde (wordt uit de UK aangeleverd namelijk). Alleen de prijzen niet.quote:Op maandag 5 januari 2009 11:58 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Volgens mij dezelfde maten als hier (dus 100 gram zeep bijvoorbeeld) want als je douchegel neemt is het ook dezelfde hoeveelheden (250 ml. bijvoorbeeld). En de prijsverschillen voor die producten zijn ongeveer gelijk aan de prijsverschillen bij zeep e.d.
Maar dat ligt ook aan hun eigen eisen. Ik heb gehoord van mensen die een franchise wilden opzetten en die werden er gewoon moedeloos van, in heel Utrecht is bijv. geen geschikt plekje te vindenquote:Op maandag 5 januari 2009 14:21 schreef MaJo het volgende:
Qua winst bij de Nederlandse Lush valt het volgens mij best wel tegen. De huur van panden is gigantisch duur (denk aan de kalverstraat bijvoorbeeld!) en er loopt altijd veel personeel rond. De meeste mensen kopen 1 of 2 producten, niet tientallen zoals de Lushies hier online. Geloof me, Lush moet echt wel moeite doen om de kop boven water te houden. Vooral met de kredietcrisis is het echt een stuk rustiger...
Waarschijnlijk zijn de omstandigheden in Nederland gewoon duurder. Sowieso moet alles vanuit de UK geïmporteerd worden. Personeelskosten zijn hier denk ik ook hoger. Dat zijn wel belangrijke dingen om naar te kijkenquote:Op maandag 5 januari 2009 16:00 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Het is een lastige, maar om dan door de gigantische prijsverschillen de grootverbruikers naar de UK te jagen zal de winstmarges geen goed doen. Maar ik ben een leek en heb geen inzicht in de ins en outs van de bedrijfsvoering. Ik zeg het alleen zoals het op mij (consument) overkomt.
Daar heb je ook wel gelijk in. Lush wil nou eenmaal op toplocaties zitten, waarom weet ik ook niet. En wat de mailorder betreft heb je gelijk, dat die in zo'n duur pand zitten is niet echt logisch. Maar misschien doen ze dit juist ook om de kosten te splitten? Anders zit je met een groot pand waar je maar 1 verdieping van gebruikt...quote:Op maandag 5 januari 2009 16:04 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar dat ligt ook aan hun eigen eisen. Ik heb gehoord van mensen die een franchise wilden opzetten en die werden er gewoon moedeloos van, in heel Utrecht is bijv. geen geschikt plekje te vinden. Daarnaast is het ook eigen keus om mailorder te runnen vanuit een #1-locatie in Amsterdam en niet vanuit een loodsje ergens in Brabant. Ik zou het wel weten, als ik Lush was...
Mudflats is een hele fijne reinigende zeep voor het lichaamquote:Op maandag 5 januari 2009 16:33 schreef Morretje het volgende:
Interesse TVP'tje..
Ik heb op het moment wat problemen met m'n huid, ben gestopt met de pil sinds een maand of 8/9, sindsdien is de huid werkelijk om te huilen. Ik heb nog nooit zoveel pukkels gehad.
Ik was benieuwd of er hier misschien mensen zijn die me producten kunnen aanraden van Lush? Ik heb al heel even op de site gekeken, en ik zie daar wel interessante producten, als extra virgin olive zeep, herbalism cleanser, mask of magnaminty, cosmetic warrior masker, tree tea toner tab... er zijn er vast nog wel meer, of misschien zijn er mensen die ervaring met deze producten hebben?
Volgens mij liggen de lonen in engeland niet enorm veel lager dan in Nederland, en is een winkel op toplocaties in Londen hebben net zo min te betalen als de Kalverstraat hier.quote:Op maandag 5 januari 2009 17:03 schreef MaJo het volgende:
Waarschijnlijk zijn de omstandigheden in Nederland gewoon duurder. Sowieso moet alles vanuit de UK geïmporteerd worden. Personeelskosten zijn hier denk ik ook hoger. Dat zijn wel belangrijke dingen om naar te kijkenIk snap best hoe het overkomt op de consument maar het is echt niet zo dat de nederlandse Lush bakken met omzet draait...
Heb je het wel over de BOERENVERSTANDzepentheorie van de koude grond. Moet je niet onderschatten!quote:Op maandag 5 januari 2009 17:21 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Is mijn theorie natuurlijk, ik kan ook niet in hun keuken kijken uiteraard.
Koude grondpsychologie FTW~!!~!1quote:Op maandag 5 januari 2009 18:22 schreef French het volgende:
Heb je het wel over de BOERENVERSTANDzepentheorie. Moet je niet onderschatten!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |