De Eend en de DS kennen ze niet zo goed in de US on precies dezelfde reden dat het nu zo "matig" gaat met hun auto-industrie. Amerikanen hebben nu eenmaal erg veel last van de "Ours is bigger & better"-instelling, of het nu gaat om gebouwen, eten, auto of vrouwen (of etc).quote:Op maandag 23 november 2009 23:27 schreef 2cv het volgende:
[..]
Een Eend of DS kennen ze niet in de USA omdat de regeltjes voor die auto's in de USA nogel tegen zitten. Denk aan emissienormen en veiligheidsnormen. Die Amerikanen vinden het hydraulisch systeem van een DS bijvoorbeeld doodeng omdat de remmen ook met dat systeem werken. Daarom mogen veel Citroëns niet (meer) in de USA geïmporteerd worden. Op de Xantia staat zelfs op de grille, net onder de motorkap dat die dingen niet naar de USA (en volgens mij ook Canada) mogen !
Weet ik eigenlijk niet. Ik heb het idee dat de S-klasse meer heeft betekend op dat gebied. Een hoop foefjes die we nu normaal vinden, zijn geïntroduceerd op de S-klasse.quote:Op maandag 23 november 2009 22:45 schreef PierreTT het volgende:
[..]
True, maar dat deed Ford ook al![]()
Overigens ga ik wel in de mening van k-man mee. Trouwens, Amerikanen zijn toch wel inventief geweest met het implementeren van airco, elektrische ramen, elektrische ruitenwissers, spiegels etc?
ehhhh ....quote:Op maandag 23 november 2009 23:35 schreef k_man het volgende:
[..]
Weet ik eigenlijk niet. Ik heb het idee dat de S-klasse meer heeft betekent op dat gebied. Een hoop foefjes die we nu normaal vinden, zijn geïntroduceerd op de S-klasse.
Dat verklaart die wetten en regels + dat er wel een aantal Citroëns rondscheuren daar.quote:Op maandag 23 november 2009 23:33 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
De Eend en de DS kennen ze niet zo goed in de US on precies dezelfde reden dat het nu zo "matig" gaat met hun auto-industrie. Amerikanen hebben nu eenmaal erg veel last van de "Ours is bigger & better"-instelling, of het nu gaat om gebouwen, eten, auto of vrouwen (of etc).
In de tijd dat de 2CV en de DS hier populairiteit wonnen waren er in de US, zoals gewoonlijk en nu nog, gelobbiede partijen die de lokale producten de hemel in prezen en de producten van Europa en alle andere "grens-communisten" de grond in trapten.
Lees de OP anders effequote:Op maandag 23 november 2009 23:48 schreef Meike26 het volgende:
Hmm, heb het topic zo doorgelezen en het lijkt veel op ene topic wat ongeveer een half jaar geleden ook op het Autoweek forum werd gekwakt. Maar dan met de vraag: Welk merk heeft de minst lelijke auto's gemaakt?
Volgens mij kwamen Audi en Lancia toen heel erg hoog, net als Lotus.
En net als in dit topic, is mijn top 3 dus:
1: Lotus
2: Lancia
3: Audi - Zonder deze Audi A6 had het misschien wel op een gedeelde 1e plaats gestaan...maarja...dit ding is wel zoooo misvormt t.o.v. z'n broers en zusjes...
quote:Op maandag 23 november 2009 23:48 schreef Meike26 het volgende:
Hmm, heb het topic zo doorgelezen en het lijkt veel op ene topic wat ongeveer een half jaar geleden ook op het Autoweek forum werd gekwakt. Maar dan met de vraag: Welk merk heeft de minst lelijke auto's gemaakt?
Volgens mij kwamen Audi en Lancia toen heel erg hoog, net als Lotus.
En net als in dit topic, is mijn top 3 dus:
1: Lotus
2: Lancia
3: Audi - Zonder deze Audi A6 had het misschien wel op een gedeelde 1e plaats gestaan...maarja...dit ding is wel zoooo misvormt t.o.v. z'n broers en zusjes...
Heb ik gedaan en dat is het hem dus ! Want wat is een geweldige auto ? Daar moet een ingewikkelde wedstrijd van gemaakt worden in SBS stijl met 16 voorrondes, 3 halve finales en een finale die savonds na 11'en bekend gemaakt moet worden door een notaris... Niet te doen !quote:
De NSX (en de S2000) zijn echt geweldig.quote:Op maandag 23 november 2009 23:02 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nee ..Het verschil is dat jij niet weet wat de #1 hit in Japan is (of de US for that matter). De Honda NSX is bijvoorbeeld een legende in de Aziatische landen ... door de prijs veel minden in de US en EU. De Toyota AE86 is legendarisch als het gaat om tuning en wegligging, maar niet hier of in de US.... and so on.
Mode is erg regio-gebonden als je het uitzet tegen tijd. Daarom denk ik dat veel Jappen-modellen onderschat worden hier...
kom er maar in Stefan_P
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Even over Alfa.
De laatste jaren maken ze weer hele mooie auto's.
En heel vroeger ook, maar de Arna is onvergeefelijk.Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
De Chinezen leren ons dat combineren van verschillende ontwerpen van andere merken niet werken.quote:Op maandag 23 november 2009 23:43 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
ehhhh ....
De Duitsers leerden ons hoe we een motor konden bouwen
De Italianen, Engelsen, Amerikanen, Duitsers zieten ons zien dat het snel kon
De Amerikanen maakten de massa-productie van auto's mogelijk
De Duitsers gaven ons aerodynamice in auto-ontwerp (Audi?)
Hitler (zee Germanz) bracht de droom van Ford naar Europa in de vorm van de Kever
De Zweden lieten ons zien dat het veilig kan
De Amerikanen lieten ons zien hoe we de luxe van een huis in de auto konden krijgen
De Fransen lieten zien hoe makkelijk de Amerikanen te verbeteren waren
De Jappen lieten zien hoe je een goed idee kan kopiëren
De Jappen lieten zien hoe je electronica kan introduceren in een massa-product als de autoaanvullingen?
quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:45 schreef invine het volgende:
[..]
De Chinezen leren ons dat combineren van verschillende ontwerpen van andere merken niet werken.
De Chinezen doen precies wat de Jappen in de 60'er en 70'er jaren deden : kopieren.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:45 schreef invine het volgende:
[..]
De Chinezen leren ons dat combineren van verschillende ontwerpen van andere merken niet werken.
Welk model doel je op?quote:Op maandag 23 november 2009 23:43 schreef Googolplexian het volgende:
De Duitsers gaven ons aerodynamice in auto-ontwerp (Audi?)
Ah, ja, daar zit wel wat aerodynamica in jaquote:Op dinsdag 24 november 2009 11:03 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Auto Union Type C (?) 1938
De snelheden die dat ding haalde waren ook niet misselijk voor die tijd. Of voor welke tijd dan ook, trouwens.quote:Op dinsdag 24 november 2009 11:06 schreef D. het volgende:
[..]
Ah, ja, daar zit wel wat aerodynamica in ja
quote:Het succes:Bernd Rosenmeyer legt de vliegende kilometer met 406,3 km/u af. Voor het eerst een snelheid van 400 kilometer op een normale openbare weg. D.w.z. meer dan 112 meter in één seconde; een kilometer in minder dan negen seconden.
In totaal rijdt de Auto Union ster 15 records in de drie dagen van de “Frankfurter Rekordwoche”.
Ik denk ook dat Alfa een goede kans maakt, met name de modellen uit de jaren 60 en 70 zijn geweldig. OK, een Alfa koop je voornamelijk voor ht uiterlijk en de rijeigenschappen, maar op dat gebied kunnen ze er wat van, ook tegenwoordig. Denk aan de 8C, Brera en Nuvola.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:16 schreef DiRadical het volgende:
Even over Alfa.
De laatste jaren maken ze weer hele mooie auto's.
En heel vroeger ook, maar de Arna is onvergeefelijk.
De Duitsers laten zien wat er uit een motor te persen valtquote:Op maandag 23 november 2009 23:43 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
ehhhh ....
De Duitsers leerden ons hoe we een motor konden bouwen
De Italianen, Engelsen, Amerikanen, Duitsers zieten ons zien dat het snel kon
De Amerikanen maakten de massa-productie van auto's mogelijk
De Duitsers gaven ons aerodynamice in auto-ontwerp (Audi?)
Hitler (zee Germanz) bracht de droom van Ford naar Europa in de vorm van de Kever
De Zweden lieten ons zien dat het veilig kan
De Amerikanen lieten ons zien hoe we de luxe van een huis in de auto konden krijgen
De Fransen lieten zien hoe makkelijk de Amerikanen te verbeteren waren
De Jappen lieten zien hoe je een goed idee kan kopiëren
De Jappen lieten zien hoe je electronica kan introduceren in een massa-product als de autoaanvullingen?
Nee, dat zijn de Jappen... Laat je niet misleiden door die gentlemen's agreement van 276 pk... die's voorbij.quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:44 schreef Self-Catering het volgende:
[..]
De Duitsers laten zien wat er uit een motor te persen valt
Laat je niet misleiden door hybride rotzooi...quote:Op dinsdag 24 november 2009 13:16 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nee, dat zijn de Jappen... Laat je niet misleiden door die gentlemen's agreement van 276 pk... die's voorbij.
ik denk dat Self-Catering die nieuwe 1.4 TSI blokken met 160 pk enz bedoeltquote:Op dinsdag 24 november 2009 13:16 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nee, dat zijn de Jappen... Laat je niet misleiden door die gentlemen's agreement van 276 pk... die's voorbij.
Ik denk dat hij doelt op de 1000+ pk 1.65 liter blokken van BMW die ook in de F1 gebruikt werden...quote:Op dinsdag 24 november 2009 13:20 schreef bodylotion het volgende:
[..]
ik denk dat Self-Catering die nieuwe 1.4 TSI blokken met 160 pk enz bedoelt
quote:Op dinsdag 24 november 2009 13:25 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik denk dat hij doelt op de 1000+ pk 1.65 liter blokken van BMW die ook in de F1 gebruikt werden...
oftewel ... TURBO! (yeah)
Hoeveel cilinders?quote:Op dinsdag 24 november 2009 13:25 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik denk dat hij doelt op de 1000+ pk 1.65 liter blokken van BMW die ook in de F1 gebruikt werden...
oftewel ... TURBO! (yeah)
De aziaten kunnen er anders wel van hoor, pk's persen uit een klein blokquote:Op dinsdag 24 november 2009 13:20 schreef Self-Catering het volgende:
[..]
Laat je niet misleiden door hybride rotzooi...
En is de 3.5 V6 klein?quote:Op dinsdag 24 november 2009 16:57 schreef invine het volgende:
[..]
De aziaten kunnen er anders wel van hoor, pk's persen uit een klein blok
Heeft de GTR geen 3.5 v6 aanboord met weet ik veel hoeveel pks?
Reed toen Rosenmeyer zich op het laatst ook niet de boeken in?quote:Op dinsdag 24 november 2009 11:09 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
De snelheden die dat ding haalde waren ook niet misselijk voor die tijd. Of voor welke tijd dan ook, trouwens.
[..]
Gotspe?! Ik beken die moest ik opzoeken...quote:Op dinsdag 24 november 2009 00:03 schreef k_man het volgende:
[...]
En Lancia in de top drie is natuurlijk al helemaal een gotspe. Lancia heeft al decennia vrijwel geen enkele geweldige auto gemaakt (goed, voor de Delta HF Integrale maken we een uitzondering).
[...]
quote:Op dinsdag 24 november 2009 13:20 schreef Self-Catering het volgende:
[..]
Laat je niet misleiden door hybride rotzooi...
So truequote:Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
In verhouding met de hoeveelheid pk's, ja! En zeker als je vergelijkt met wat amerikanen uit hun big blocks krijgen t.o.v. de aziaten (jappen vooral).quote:
Ik kies voor Porsche.quote:Op maandag 23 november 2009 11:38 schreef invine het volgende:
Dus welk merk denken jullie dat dit heeft volbracht?
quote:Op woensdag 25 november 2009 15:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik kies voor Porsche.
356 Speedster (el cheapo model indertijd, nu een godsvermogen waard omdat er maar weinig auto's zijn met zoveel karakter)
550 (de aanleiding was natuurlijk niet best, maar een icoon ivm James Dean)
914 (zag er niet uit, maar weglegging was voor die tijd fenomenaal)
962 (ook vandaag nog de snelste auto die op de weg is toegelaten)
928 (enige sportwagen die auto van het jaar werd)
911 (gekozen als sportwagen van de vorige eeuw en ook nu nog in al zijn varianten toonaangevend)
968 CS (relatief goedkoop en voor dat geld koop je geen betere trackday car)
911 2.7 Carrera RS (geen woorden voor)
911 Turbo (onbedoelde trendsetter die tegenwoordig de meest praktische supersportauto is)
911 GT3RS (inmiddels nageaapt door Ferrari/Lamborghini, maar zoveel gevoel als de GT3RS, dat is ze nog niet gelukt)
RS2 (weliswaar onder een ander merk uitgebracht, maar ontwikkeld en gebouwd door Porsche en de eerste sportauto/stationwagen)
500E (stiekume voorvader van de Panamera)
Let wel: hierin ligt besloten mijn voorkeur voor sportauto's.
Als ik breder moet kijken wordt het Mercedes. Kan ik ook een fikse lijst van produceren. Doe ik echter niet. Ik noem er slechts één: de SSK. Niet omdat hij ook door Ferdinand Porsche is ontworpen, maar de schoonheid van die auto betoverde mij destijds als klein kind. Het was de eerste auto waar ik verliefd op werd.
Ik was hem al aan het toevoegen... De lijst is sowieso nog wel langer te maken.quote:
Oeps, niet gezienquote:En omdat dit topic er dus heel veel op lijkt: is dit mijn top 3:
1: Lotus
2: Lancia
3: Audi
Goh, wat een verrassing.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |