abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_74954812
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Op maandag 23 november 2009 23:27 schreef 2cv het volgende:

[..]

Een Eend of DS kennen ze niet in de USA omdat de regeltjes voor die auto's in de USA nogel tegen zitten. Denk aan emissienormen en veiligheidsnormen. Die Amerikanen vinden het hydraulisch systeem van een DS bijvoorbeeld doodeng omdat de remmen ook met dat systeem werken. Daarom mogen veel Citroëns niet (meer) in de USA geïmporteerd worden. Op de Xantia staat zelfs op de grille, net onder de motorkap dat die dingen niet naar de USA (en volgens mij ook Canada) mogen !
De Eend en de DS kennen ze niet zo goed in de US on precies dezelfde reden dat het nu zo "matig" gaat met hun auto-industrie. Amerikanen hebben nu eenmaal erg veel last van de "Ours is bigger & better"-instelling, of het nu gaat om gebouwen, eten, auto of vrouwen (of etc).

In de tijd dat de 2CV en de DS hier populairiteit wonnen waren er in de US, zoals gewoonlijk en nu nog, gelobbiede partijen die de lokale producten de hemel in prezen en de producten van Europa en alle andere "grens-communisten" de grond in trapten.
Calm down, please!
pi_74954887
quote:
Op maandag 23 november 2009 22:45 schreef PierreTT het volgende:

[..]

True, maar dat deed Ford ook al
Overigens ga ik wel in de mening van k-man mee. Trouwens, Amerikanen zijn toch wel inventief geweest met het implementeren van airco, elektrische ramen, elektrische ruitenwissers, spiegels etc?
Weet ik eigenlijk niet. Ik heb het idee dat de S-klasse meer heeft betekend op dat gebied. Een hoop foefjes die we nu normaal vinden, zijn geïntroduceerd op de S-klasse.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2009 23:36:31 ]
pi_74955154
quote:
Op maandag 23 november 2009 23:35 schreef k_man het volgende:

[..]

Weet ik eigenlijk niet. Ik heb het idee dat de S-klasse meer heeft betekent op dat gebied. Een hoop foefjes die we nu normaal vinden, zijn geïntroduceerd op de S-klasse.
ehhhh ....


De Duitsers leerden ons hoe we een motor konden bouwen

De Italianen, Engelsen, Amerikanen, Duitsers zieten ons zien dat het snel kon

De Amerikanen maakten de massa-productie van auto's mogelijk

De Duitsers gaven ons aerodynamice in auto-ontwerp (Audi?)

Hitler (zee Germanz) bracht de droom van Ford naar Europa in de vorm van de Kever

De Zweden lieten ons zien dat het veilig kan

De Amerikanen lieten ons zien hoe we de luxe van een huis in de auto konden krijgen

De Fransen lieten zien hoe makkelijk de Amerikanen te verbeteren waren

De Jappen lieten zien hoe je een goed idee kan kopiëren

De Jappen lieten zien hoe je electronica kan introduceren in een massa-product als de auto


aanvullingen?
Calm down, please!
  maandag 23 november 2009 @ 23:44:04 #104
25682 2cv
Niet subtiel
pi_74955171
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Op maandag 23 november 2009 23:33 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

De Eend en de DS kennen ze niet zo goed in de US on precies dezelfde reden dat het nu zo "matig" gaat met hun auto-industrie. Amerikanen hebben nu eenmaal erg veel last van de "Ours is bigger & better"-instelling, of het nu gaat om gebouwen, eten, auto of vrouwen (of etc).

In de tijd dat de 2CV en de DS hier populairiteit wonnen waren er in de US, zoals gewoonlijk en nu nog, gelobbiede partijen die de lokale producten de hemel in prezen en de producten van Europa en alle andere "grens-communisten" de grond in trapten.
Dat verklaart die wetten en regels + dat er wel een aantal Citroëns rondscheuren daar.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_74955285
Hmm, heb het topic zo doorgelezen en het lijkt veel op ene topic wat ongeveer een half jaar geleden ook op het Autoweek forum werd gekwakt. Maar dan met de vraag: Welk merk heeft de minst lelijke auto's gemaakt?

Volgens mij kwamen Audi en Lancia toen heel erg hoog, net als Lotus.

En omdat dit topic er dus heel veel op lijkt: is dit mijn top 3:

1: Lotus
2: Lancia
3: Audi - Zonder deze Audi A6 had het misschien wel op een gedeelde 1e plaats gestaan...maarja...dit ding is wel zoooo misvormt t.o.v. z'n broers en zusjes...
pi_74955308
quote:
Op maandag 23 november 2009 23:48 schreef Meike26 het volgende:
Hmm, heb het topic zo doorgelezen en het lijkt veel op ene topic wat ongeveer een half jaar geleden ook op het Autoweek forum werd gekwakt. Maar dan met de vraag: Welk merk heeft de minst lelijke auto's gemaakt?

Volgens mij kwamen Audi en Lancia toen heel erg hoog, net als Lotus.

En net als in dit topic, is mijn top 3 dus:

1: Lotus
2: Lancia
3: Audi - Zonder deze Audi A6 had het misschien wel op een gedeelde 1e plaats gestaan...maarja...dit ding is wel zoooo misvormt t.o.v. z'n broers en zusjes...
Lees de OP anders effe
Calm down, please!
pi_74955348
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Op maandag 23 november 2009 23:48 schreef Meike26 het volgende:
Hmm, heb het topic zo doorgelezen en het lijkt veel op ene topic wat ongeveer een half jaar geleden ook op het Autoweek forum werd gekwakt. Maar dan met de vraag: Welk merk heeft de minst lelijke auto's gemaakt?

Volgens mij kwamen Audi en Lancia toen heel erg hoog, net als Lotus.

En net als in dit topic, is mijn top 3 dus:

1: Lotus
2: Lancia
3: Audi - Zonder deze Audi A6 had het misschien wel op een gedeelde 1e plaats gestaan...maarja...dit ding is wel zoooo misvormt t.o.v. z'n broers en zusjes...
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_74955541
quote:
Op maandag 23 november 2009 23:48 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Lees de OP anders effe
Heb ik gedaan en dat is het hem dus ! Want wat is een geweldige auto ? Daar moet een ingewikkelde wedstrijd van gemaakt worden in SBS stijl met 16 voorrondes, 3 halve finales en een finale die savonds na 11'en bekend gemaakt moet worden door een notaris... Niet te doen !

Je kan de vraag dus ook anders stellen... want welk merk heeft de minst lelijke/ misvormde / misplaatste / overdreven / geflopte / idiote wagens op de markt gezet ? Dan is de spoeling gelijk al een stuk dunner..

Fiat valt met vele modellen af (ik hoef niet te vertellen wie runner up is in die floot)
BMW heeft helaas ook minder geweldige auto's gemaakt > BMW Z8 was wel mooi, maar misplaatst, geflopt en het reed als een zeecontainer
En Mercedes... sorry, maar de nieuwe GL, A, B en GLK klasses zijn misschien wel dik... maar geweldig ?

Daarom dus deze andere point of view !
pi_74955814
Ten eerste gaat het om meer dan het uiterlijk. Ten tweede - zoals ik al uitlegde - om het merk dat de meeste legendarische auto's heeft gemaakt.

Hoeveel modellen heeft Lotus gemaakt? En hoeveel daarvan waren echt geweldig? Ergo: Lotus kan nooit op één staan. En Lancia in de top drie is natuurlijk al helemaal een gotspe. Lancia heeft al decennia vrijwel geen enkele geweldige auto gemaakt (goed, voor de Delta HF Integrale maken we een uitzondering). Tenslotte Audi; degelijke auto's, misschien ook wel mooie auto's, maar geen geweldige auto's. Eigenlijk vooral hele degelijke, niet echt spannende, sedans.
  dinsdag 24 november 2009 @ 09:16:56 #110
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_74958750
quote:
Op maandag 23 november 2009 23:02 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Nee .. Het verschil is dat jij niet weet wat de #1 hit in Japan is (of de US for that matter). De Honda NSX is bijvoorbeeld een legende in de Aziatische landen ... door de prijs veel minden in de US en EU. De Toyota AE86 is legendarisch als het gaat om tuning en wegligging, maar niet hier of in de US.... and so on.

Mode is erg regio-gebonden als je het uitzet tegen tijd. Daarom denk ik dat veel Jappen-modellen onderschat worden hier...

kom er maar in Stefan_P
De NSX (en de S2000) zijn echt geweldig.
Als ik geen kinderen had, zou ik nu een NSX hebben.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even over Alfa.
De laatste jaren maken ze weer hele mooie auto's.
En heel vroeger ook, maar de Arna is onvergeefelijk.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  dinsdag 24 november 2009 @ 09:45:24 #111
182073 invine
blablabla etc.
pi_74959327
quote:
Op maandag 23 november 2009 23:43 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

ehhhh ....


De Duitsers leerden ons hoe we een motor konden bouwen

De Italianen, Engelsen, Amerikanen, Duitsers zieten ons zien dat het snel kon

De Amerikanen maakten de massa-productie van auto's mogelijk

De Duitsers gaven ons aerodynamice in auto-ontwerp (Audi?)

Hitler (zee Germanz) bracht de droom van Ford naar Europa in de vorm van de Kever

De Zweden lieten ons zien dat het veilig kan

De Amerikanen lieten ons zien hoe we de luxe van een huis in de auto konden krijgen

De Fransen lieten zien hoe makkelijk de Amerikanen te verbeteren waren

De Jappen lieten zien hoe je een goed idee kan kopiëren

De Jappen lieten zien hoe je electronica kan introduceren in een massa-product als de auto


aanvullingen?
De Chinezen leren ons dat combineren van verschillende ontwerpen van andere merken niet werken.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_74959445
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 09:45 schreef invine het volgende:

[..]

De Chinezen leren ons dat combineren van verschillende ontwerpen van andere merken niet werken.


En in India laten ze ons zien hoe dat 100x goedkoper kan
pi_74959528
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 09:45 schreef invine het volgende:

[..]

De Chinezen leren ons dat combineren van verschillende ontwerpen van andere merken niet werken.
De Chinezen doen precies wat de Jappen in de 60'er en 70'er jaren deden : kopieren.
Toen lachten we de Jappen met z'n allen hard uit.

Geloof mij nou maar dat die Chinezen binnen een jaar of 5 met geweldige auto's komen. Doordat we alles in China laten maken dumpen we onze technologie daar (net als Japan een paar tiental jaar geleden). Vroeger was alles Made In Japan. Nu is alles Made in China... Do the math
Calm down, please!
pi_74959762
Ik zou zeggen Ford. De Mustang, GT40, RS (1980? 85?). T-ford was ook wel redelijk cruciaal
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  dinsdag 24 november 2009 @ 10:28:25 #115
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_74960303
ik ga ook voor Mercedes
Please, make yourself uncomfortable.
pi_74960845
quote:
Op maandag 23 november 2009 23:43 schreef Googolplexian het volgende:


De Duitsers gaven ons aerodynamice in auto-ontwerp (Audi?)
Welk model doel je op?
pi_74961296
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 10:50 schreef D. het volgende:

[..]

Welk model doel je op?



Auto Union Type C (?) 1938
Calm down, please!
pi_74961404
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 11:03 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Auto Union Type C (?) 1938
Ah, ja, daar zit wel wat aerodynamica in ja
pi_74961503
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 11:06 schreef D. het volgende:

[..]

Ah, ja, daar zit wel wat aerodynamica in ja
De snelheden die dat ding haalde waren ook niet misselijk voor die tijd. Of voor welke tijd dan ook, trouwens.
quote:
Het succes:Bernd Rosenmeyer legt de vliegende kilometer met 406,3 km/u af. Voor het eerst een snelheid van 400 kilometer op een normale openbare weg. D.w.z. meer dan 112 meter in één seconde; een kilometer in minder dan negen seconden.
In totaal rijdt de Auto Union ster 15 records in de drie dagen van de “Frankfurter Rekordwoche”.
Calm down, please!
  dinsdag 24 november 2009 @ 11:49:40 #120
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_74962847
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 09:16 schreef DiRadical het volgende:

Even over Alfa.
De laatste jaren maken ze weer hele mooie auto's.
En heel vroeger ook, maar de Arna is onvergeefelijk.
Ik denk ook dat Alfa een goede kans maakt, met name de modellen uit de jaren 60 en 70 zijn geweldig. OK, een Alfa koop je voornamelijk voor ht uiterlijk en de rijeigenschappen, maar op dat gebied kunnen ze er wat van, ook tegenwoordig. Denk aan de 8C, Brera en Nuvola.

Naast de Arna was de Alfa 6 ook geen schoonheid..
pi_74964234
Ik denk dat ik ook ga voor BMW, niet alleen maar sportwagens maar een breed aanbod door de jaren heen. En daarnaast erg mooi.. veel sportiever dan Mercedes, BMW heeft een jonger imago. Audi vind ik wel een goede tweede, alleen die hebben niet zo'n sterke identiteit t.o.v. BMW vind ik.
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_74964358
quote:
Op maandag 23 november 2009 23:43 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

ehhhh ....


De Duitsers leerden ons hoe we een motor konden bouwen

De Italianen, Engelsen, Amerikanen, Duitsers zieten ons zien dat het snel kon

De Amerikanen maakten de massa-productie van auto's mogelijk

De Duitsers gaven ons aerodynamice in auto-ontwerp (Audi?)

Hitler (zee Germanz) bracht de droom van Ford naar Europa in de vorm van de Kever

De Zweden lieten ons zien dat het veilig kan

De Amerikanen lieten ons zien hoe we de luxe van een huis in de auto konden krijgen

De Fransen lieten zien hoe makkelijk de Amerikanen te verbeteren waren

De Jappen lieten zien hoe je een goed idee kan kopiëren

De Jappen lieten zien hoe je electronica kan introduceren in een massa-product als de auto


aanvullingen?
De Duitsers laten zien wat er uit een motor te persen valt
Of niet?
pi_74964833
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 12:44 schreef Self-Catering het volgende:

[..]

De Duitsers laten zien wat er uit een motor te persen valt
Nee, dat zijn de Jappen... Laat je niet misleiden door die gentlemen's agreement van 276 pk... die's voorbij.
Calm down, please!
pi_74964948
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:16 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Nee, dat zijn de Jappen... Laat je niet misleiden door die gentlemen's agreement van 276 pk... die's voorbij.
Laat je niet misleiden door hybride rotzooi...
Of niet?
  dinsdag 24 november 2009 @ 13:20:18 #125
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_74964954
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:16 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Nee, dat zijn de Jappen... Laat je niet misleiden door die gentlemen's agreement van 276 pk... die's voorbij.
ik denk dat Self-Catering die nieuwe 1.4 TSI blokken met 160 pk enz bedoelt
Please, make yourself uncomfortable.
pi_74965101
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:20 schreef bodylotion het volgende:

[..]

ik denk dat Self-Catering die nieuwe 1.4 TSI blokken met 160 pk enz bedoelt
Ik denk dat hij doelt op de 1000+ pk 1.65 liter blokken van BMW die ook in de F1 gebruikt werden...

oftewel ... TURBO! (yeah)
Calm down, please!
  dinsdag 24 november 2009 @ 13:48:20 #127
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_74965784
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:25 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik denk dat hij doelt op de 1000+ pk 1.65 liter blokken van BMW die ook in de F1 gebruikt werden...

oftewel ... TURBO! (yeah)


die ja
Please, make yourself uncomfortable.
pi_74966632
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:25 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik denk dat hij doelt op de 1000+ pk 1.65 liter blokken van BMW die ook in de F1 gebruikt werden...

oftewel ... TURBO! (yeah)
Hoeveel cilinders?
  dinsdag 24 november 2009 @ 16:57:51 #129
182073 invine
blablabla etc.
pi_74967132
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:20 schreef Self-Catering het volgende:

[..]

Laat je niet misleiden door hybride rotzooi...
De aziaten kunnen er anders wel van hoor, pk's persen uit een klein blok
Heeft de GTR geen 3.5 v6 aanboord met weet ik veel hoeveel pks?
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_74967701
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 16:09 schreef Pas259 het volgende:

[..]

Hoeveel cilinders?
4
Calm down, please!
pi_74970328
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 16:57 schreef invine het volgende:

[..]

De aziaten kunnen er anders wel van hoor, pk's persen uit een klein blok
Heeft de GTR geen 3.5 v6 aanboord met weet ik veel hoeveel pks?
En is de 3.5 V6 klein?
pi_74970452
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 11:09 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

De snelheden die dat ding haalde waren ook niet misselijk voor die tijd. Of voor welke tijd dan ook, trouwens.
[..]
Reed toen Rosenmeyer zich op het laatst ook niet de boeken in?

Staat me vaag iets van bij dattie gecrashed is tijdens die dagen met dat ding op volle snelheid.

Iemand?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 24 november 2009 @ 20:54:15 #133
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_74971029
Dodge / Chevrolet / Pontiac (en dan bedoel ik niet die daewoo gebakjes )

American Muscle
pi_74972463
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 00:03 schreef k_man het volgende:
[...]

En Lancia in de top drie is natuurlijk al helemaal een gotspe. Lancia heeft al decennia vrijwel geen enkele geweldige auto gemaakt (goed, voor de Delta HF Integrale maken we een uitzondering).
[...]
Gotspe?! Ik beken die moest ik opzoeken...
Weet niet wat je onder decennia verstaat maar pakweg de laatste 20 jaar heeft Lancia inderdaad geen geweldige auto's gemaakt. Goede auto's zitten er wel tussen, maar blijven natuurlijk luxe Fiats.

Maar goed omdat het de laatste tijd een rommeltje is telt de historie niet meer mee?

Voor de oorlog was het beroemd om z'n innovaties. Zelfdragend chassis bijvoorbeeld. Revolutionair voor die tijd. V4 en V6 blokken met dubbele bovenliggende nokkenassen. Remschijven rondom. Onafhankelijke ophanging. En ook na de oorlog ging dit zo verder (weliswaar minder innovatief, maar) met oa het VR4 blok en compacte packaging in de Fulvia.
Veel revolutionaire dingen en ook over engineered en betrouwbaar, het was de Mercedes van Italie.

Met de Beta (hoe goed de auto ook was, behalve elektronica) ging het imago er aan wegens roestproblemen waar elk merk toen mee zat maar voor een luxemerk als Lancia kon dat niet volgens de pers en werden ze min of meer met de grond gelijk gemaakt.

Verder wat Ferrari voor F1 is, is Lancia voor rally met de Fulvia HF, Stratos en uiteraard Delta Integrale hebben ze de rallysport groot gemaakt.


Stiekem heb ik het vermoeden dat Lancia het ook wordt omdat in de seizoen preview een Stratos te zien is (cockpit shot 00:12) en een Beta die ze slopen. Dus ik neem aan dat er een Lancia special komt.
pi_74972925
Ja goed, maar ik zou toch verwachten dat een merk als Mercedes dan beter scoort. Het is één van de oudste nog bestaande automerken en heeft gedurende z'n bestaan met enige regelmaat spraakmakende auto's afgeleverd. Lancia heeft dat ook wel gedaan, maar tijdens een veel kortere periode. Mij lijkt mij de kans op de meeste geweldige auto's toch een stuk kleiner bij een merk dat 30 jaar geweldig was, dan bij een merk dat al 90 jaar geweldig is (ik heb de periodes niet precies nagezocht hoor).
pi_74973845
Zie mijn tweede pleidooi op deze pagina... het benoemen van geweldige auto's is te afhankelijk van smaak. Het uitsluiten van merken door lelijke eendjes in de familie is dus makkelijker, want lelijke en mislukte auto's herkennen en erkennen is gewoon makkelijker. Dan blijft vanzelf het merk over met de meest geweldige auto's...

Volgens deze filosofie is mijn top 3 dus nog steeds het zelfde... Lotus op 1, Lancia op 2 en Audi op 3 !
pi_74974263
Jij was op school waarschijnlijk niet zo goed in wiskunde hè?

Stel merk A heeft 100 verschillende modellen gemaakt, waarvan er 20 heul lelijk waren. Merk B heeft 10 verschillende modellen gemaakt, waarvan er slechts één heul lelijk was. Kun je daaruit dan concluderen dat merk B meer geweldige auto's heeft gemaakt dan merk A?
pi_74975686
Heb je wel gelijk in, maar het ligt er ook aan wat het percentage van lelijkheid is (en dat is ook weer een mening)

En als het ene model maar half lelijk is en misschien ook weer mooi van lelijkheid is, zoals de Lamrghini Countach en Aston Martin Lagonda... word het alsnog een moeilijke strijd....

Dit topic moet een vervolg krijgen en dan gewoon top 3 tjes maken in diverse categorieen... zijn we sneller klaar dan dit oeverloze gelul
pi_74976747
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_74977466
Gefeliciteerd, je hebt mijn signature gehaald.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  woensdag 25 november 2009 @ 07:45:50 #141
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_74983001
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:20 schreef Self-Catering het volgende:

[..]

Laat je niet misleiden door hybride rotzooi...
pi_74983747
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
So true Maar ik bedoelde meer dat het tijd word om te nomineren en te stemmen ! Als ik eventueel tijd heb, kan ik morgen wel een topic maken (of iemand anders die zich geroepen voelt?).
  woensdag 25 november 2009 @ 08:59:06 #143
182073 invine
blablabla etc.
pi_74983782
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 19:14 schreef Pas259 het volgende:

[..]

En is de 3.5 V6 klein?
In verhouding met de hoeveelheid pk's, ja! En zeker als je vergelijkt met wat amerikanen uit hun big blocks krijgen t.o.v. de aziaten (jappen vooral).
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_74985830
tvp
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_74989833
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:38 schreef invine het volgende:

Dus welk merk denken jullie dat dit heeft volbracht?
Ik kies voor Porsche.

356 Speedster (el cheapo model indertijd, nu een godsvermogen waard omdat er maar weinig auto's zijn met zoveel karakter)
550 (de aanleiding was natuurlijk niet best, maar een icoon ivm James Dean)
914 (zag er niet uit, maar weglegging was voor die tijd fenomenaal)
962 (ook vandaag nog de snelste auto die op de weg is toegelaten)
928 (enige sportwagen die auto van het jaar werd)
911 (gekozen als sportwagen van de vorige eeuw en ook nu nog in al zijn varianten toonaangevend)
968 CS (relatief goedkoop en voor dat geld koop je geen betere trackday car)
911 2.7 Carrera RS (geen woorden voor)
959 (technisch lichtjaren vooruit)
911 Turbo (onbedoelde trendsetter die tegenwoordig de meest praktische supersportauto is)
911 GT3RS (inmiddels nageaapt door Ferrari/Lamborghini, maar zoveel gevoel als de GT3RS, dat is ze nog niet gelukt)
RS2 (weliswaar onder een ander merk uitgebracht, maar ontwikkeld en gebouwd door Porsche en de eerste sportauto/stationwagen)
500E (stiekume voorvader van de Panamera)

Let wel: hierin ligt besloten mijn voorkeur voor sportauto's.

Als ik breder moet kijken wordt het Mercedes. Kan ik ook een fikse lijst van produceren. Doe ik echter niet. Ik noem er slechts één: de SSK. Niet omdat hij ook door Ferdinand Porsche is ontworpen, maar de schoonheid van die auto betoverde mij destijds als klein kind. Het was de eerste auto waar ik verliefd op werd.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_74989902
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik kies voor Porsche.

356 Speedster (el cheapo model indertijd, nu een godsvermogen waard omdat er maar weinig auto's zijn met zoveel karakter)
550 (de aanleiding was natuurlijk niet best, maar een icoon ivm James Dean)
914 (zag er niet uit, maar weglegging was voor die tijd fenomenaal)
962 (ook vandaag nog de snelste auto die op de weg is toegelaten)
928 (enige sportwagen die auto van het jaar werd)
911 (gekozen als sportwagen van de vorige eeuw en ook nu nog in al zijn varianten toonaangevend)
968 CS (relatief goedkoop en voor dat geld koop je geen betere trackday car)
911 2.7 Carrera RS (geen woorden voor)
911 Turbo (onbedoelde trendsetter die tegenwoordig de meest praktische supersportauto is)
911 GT3RS (inmiddels nageaapt door Ferrari/Lamborghini, maar zoveel gevoel als de GT3RS, dat is ze nog niet gelukt)
RS2 (weliswaar onder een ander merk uitgebracht, maar ontwikkeld en gebouwd door Porsche en de eerste sportauto/stationwagen)
500E (stiekume voorvader van de Panamera)

Let wel: hierin ligt besloten mijn voorkeur voor sportauto's.

Als ik breder moet kijken wordt het Mercedes. Kan ik ook een fikse lijst van produceren. Doe ik echter niet. Ik noem er slechts één: de SSK. Niet omdat hij ook door Ferdinand Porsche is ontworpen, maar de schoonheid van die auto betoverde mij destijds als klein kind. Het was de eerste auto waar ik verliefd op werd.
959



Calm down, please!
pi_74989998
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:08 schreef Googolplexian het volgende:

959

Ik was hem al aan het toevoegen... De lijst is sowieso nog wel langer te maken.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 25 november 2009 @ 15:41:29 #148
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_74991026
Ik heb het topic ff snel doorgelezen maar volgens mij heb ik niemand Lotus zien noemen.. Dus bij deze:

Lotus Super Seven (later Caterham, Donkervoort, Robin Hood S7 enz enz enz)
Lotus Esprit
Lotus Exige
Lotus Elise

+ het eerste team met een middenmotor in de Formule 1 (en monocoque chassis)!!

Allemaal auto's waar "rijden nog echt rijden is". Zo als het bedoeld is en zonder elektronische hulpmiddelen.

Colin Chapman !



[ Bericht 8% gewijzigd door Jezza op 25-11-2009 15:50:09 ]
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
  woensdag 25 november 2009 @ 15:54:21 #149
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_74991498
quote:
En omdat dit topic er dus heel veel op lijkt: is dit mijn top 3:

1: Lotus
2: Lancia
3: Audi
Oeps, niet gezien
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
pi_74992572
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:06 schreef DS4 het volgende:
Ik kies voor Porsche.
Goh, wat een verrassing.

Ik denk niet dat Top Gear op Porsche uit zal komen, aangezien ze altijd beweren dat Porsche de meest luie designafdeling van iedereen heeft. Dat is; als ze überhaupt designers hebben.

Pas trouwens het Porsche Museum bezocht en erg gecharmeerd van de 904.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')