Ik denk dat hij doelt op de 1000+ pk 1.65 liter blokken van BMW die ook in de F1 gebruikt werden...quote:Op dinsdag 24 november 2009 13:20 schreef bodylotion het volgende:
[..]
ik denk dat Self-Catering die nieuwe 1.4 TSI blokken met 160 pk enz bedoelt
quote:Op dinsdag 24 november 2009 13:25 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik denk dat hij doelt op de 1000+ pk 1.65 liter blokken van BMW die ook in de F1 gebruikt werden...
oftewel ... TURBO! (yeah)
Hoeveel cilinders?quote:Op dinsdag 24 november 2009 13:25 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik denk dat hij doelt op de 1000+ pk 1.65 liter blokken van BMW die ook in de F1 gebruikt werden...
oftewel ... TURBO! (yeah)
De aziaten kunnen er anders wel van hoor, pk's persen uit een klein blokquote:Op dinsdag 24 november 2009 13:20 schreef Self-Catering het volgende:
[..]
Laat je niet misleiden door hybride rotzooi...
En is de 3.5 V6 klein?quote:Op dinsdag 24 november 2009 16:57 schreef invine het volgende:
[..]
De aziaten kunnen er anders wel van hoor, pk's persen uit een klein blok
Heeft de GTR geen 3.5 v6 aanboord met weet ik veel hoeveel pks?
Reed toen Rosenmeyer zich op het laatst ook niet de boeken in?quote:Op dinsdag 24 november 2009 11:09 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
De snelheden die dat ding haalde waren ook niet misselijk voor die tijd. Of voor welke tijd dan ook, trouwens.
[..]
Gotspe?! Ik beken die moest ik opzoeken...quote:Op dinsdag 24 november 2009 00:03 schreef k_man het volgende:
[...]
En Lancia in de top drie is natuurlijk al helemaal een gotspe. Lancia heeft al decennia vrijwel geen enkele geweldige auto gemaakt (goed, voor de Delta HF Integrale maken we een uitzondering).
[...]
quote:Op dinsdag 24 november 2009 13:20 schreef Self-Catering het volgende:
[..]
Laat je niet misleiden door hybride rotzooi...
So truequote:Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
In verhouding met de hoeveelheid pk's, ja! En zeker als je vergelijkt met wat amerikanen uit hun big blocks krijgen t.o.v. de aziaten (jappen vooral).quote:
Ik kies voor Porsche.quote:Op maandag 23 november 2009 11:38 schreef invine het volgende:
Dus welk merk denken jullie dat dit heeft volbracht?
quote:Op woensdag 25 november 2009 15:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik kies voor Porsche.
356 Speedster (el cheapo model indertijd, nu een godsvermogen waard omdat er maar weinig auto's zijn met zoveel karakter)
550 (de aanleiding was natuurlijk niet best, maar een icoon ivm James Dean)
914 (zag er niet uit, maar weglegging was voor die tijd fenomenaal)
962 (ook vandaag nog de snelste auto die op de weg is toegelaten)
928 (enige sportwagen die auto van het jaar werd)
911 (gekozen als sportwagen van de vorige eeuw en ook nu nog in al zijn varianten toonaangevend)
968 CS (relatief goedkoop en voor dat geld koop je geen betere trackday car)
911 2.7 Carrera RS (geen woorden voor)
911 Turbo (onbedoelde trendsetter die tegenwoordig de meest praktische supersportauto is)
911 GT3RS (inmiddels nageaapt door Ferrari/Lamborghini, maar zoveel gevoel als de GT3RS, dat is ze nog niet gelukt)
RS2 (weliswaar onder een ander merk uitgebracht, maar ontwikkeld en gebouwd door Porsche en de eerste sportauto/stationwagen)
500E (stiekume voorvader van de Panamera)
Let wel: hierin ligt besloten mijn voorkeur voor sportauto's.
Als ik breder moet kijken wordt het Mercedes. Kan ik ook een fikse lijst van produceren. Doe ik echter niet. Ik noem er slechts één: de SSK. Niet omdat hij ook door Ferdinand Porsche is ontworpen, maar de schoonheid van die auto betoverde mij destijds als klein kind. Het was de eerste auto waar ik verliefd op werd.
Ik was hem al aan het toevoegen... De lijst is sowieso nog wel langer te maken.quote:
Oeps, niet gezienquote:En omdat dit topic er dus heel veel op lijkt: is dit mijn top 3:
1: Lotus
2: Lancia
3: Audi
Goh, wat een verrassing.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |