De Eend en de DS kennen ze niet zo goed in de US on precies dezelfde reden dat het nu zo "matig" gaat met hun auto-industrie. Amerikanen hebben nu eenmaal erg veel last van de "Ours is bigger & better"-instelling, of het nu gaat om gebouwen, eten, auto of vrouwen (of etc).quote:Op maandag 23 november 2009 23:27 schreef 2cv het volgende:
[..]
Een Eend of DS kennen ze niet in de USA omdat de regeltjes voor die auto's in de USA nogel tegen zitten. Denk aan emissienormen en veiligheidsnormen. Die Amerikanen vinden het hydraulisch systeem van een DS bijvoorbeeld doodeng omdat de remmen ook met dat systeem werken. Daarom mogen veel Citroëns niet (meer) in de USA geïmporteerd worden. Op de Xantia staat zelfs op de grille, net onder de motorkap dat die dingen niet naar de USA (en volgens mij ook Canada) mogen !
Weet ik eigenlijk niet. Ik heb het idee dat de S-klasse meer heeft betekend op dat gebied. Een hoop foefjes die we nu normaal vinden, zijn geïntroduceerd op de S-klasse.quote:Op maandag 23 november 2009 22:45 schreef PierreTT het volgende:
[..]
True, maar dat deed Ford ook al
Overigens ga ik wel in de mening van k-man mee. Trouwens, Amerikanen zijn toch wel inventief geweest met het implementeren van airco, elektrische ramen, elektrische ruitenwissers, spiegels etc?
ehhhh ....quote:Op maandag 23 november 2009 23:35 schreef k_man het volgende:
[..]
Weet ik eigenlijk niet. Ik heb het idee dat de S-klasse meer heeft betekent op dat gebied. Een hoop foefjes die we nu normaal vinden, zijn geïntroduceerd op de S-klasse.
Dat verklaart die wetten en regels + dat er wel een aantal Citroëns rondscheuren daar.quote:Op maandag 23 november 2009 23:33 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
De Eend en de DS kennen ze niet zo goed in de US on precies dezelfde reden dat het nu zo "matig" gaat met hun auto-industrie. Amerikanen hebben nu eenmaal erg veel last van de "Ours is bigger & better"-instelling, of het nu gaat om gebouwen, eten, auto of vrouwen (of etc).
In de tijd dat de 2CV en de DS hier populairiteit wonnen waren er in de US, zoals gewoonlijk en nu nog, gelobbiede partijen die de lokale producten de hemel in prezen en de producten van Europa en alle andere "grens-communisten" de grond in trapten.
Lees de OP anders effequote:Op maandag 23 november 2009 23:48 schreef Meike26 het volgende:
Hmm, heb het topic zo doorgelezen en het lijkt veel op ene topic wat ongeveer een half jaar geleden ook op het Autoweek forum werd gekwakt. Maar dan met de vraag: Welk merk heeft de minst lelijke auto's gemaakt?
Volgens mij kwamen Audi en Lancia toen heel erg hoog, net als Lotus.
En net als in dit topic, is mijn top 3 dus:
1: Lotus
2: Lancia
3: Audi - Zonder deze Audi A6 had het misschien wel op een gedeelde 1e plaats gestaan...maarja...dit ding is wel zoooo misvormt t.o.v. z'n broers en zusjes...
quote:Op maandag 23 november 2009 23:48 schreef Meike26 het volgende:
Hmm, heb het topic zo doorgelezen en het lijkt veel op ene topic wat ongeveer een half jaar geleden ook op het Autoweek forum werd gekwakt. Maar dan met de vraag: Welk merk heeft de minst lelijke auto's gemaakt?
Volgens mij kwamen Audi en Lancia toen heel erg hoog, net als Lotus.
En net als in dit topic, is mijn top 3 dus:
1: Lotus
2: Lancia
3: Audi - Zonder deze Audi A6 had het misschien wel op een gedeelde 1e plaats gestaan...maarja...dit ding is wel zoooo misvormt t.o.v. z'n broers en zusjes...
Heb ik gedaan en dat is het hem dus ! Want wat is een geweldige auto ? Daar moet een ingewikkelde wedstrijd van gemaakt worden in SBS stijl met 16 voorrondes, 3 halve finales en een finale die savonds na 11'en bekend gemaakt moet worden door een notaris... Niet te doen !quote:
De NSX (en de S2000) zijn echt geweldig.quote:Op maandag 23 november 2009 23:02 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nee .. Het verschil is dat jij niet weet wat de #1 hit in Japan is (of de US for that matter). De Honda NSX is bijvoorbeeld een legende in de Aziatische landen ... door de prijs veel minden in de US en EU. De Toyota AE86 is legendarisch als het gaat om tuning en wegligging, maar niet hier of in de US.... and so on.
Mode is erg regio-gebonden als je het uitzet tegen tijd. Daarom denk ik dat veel Jappen-modellen onderschat worden hier...
kom er maar in Stefan_P
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Even over Alfa.
De laatste jaren maken ze weer hele mooie auto's.
En heel vroeger ook, maar de Arna is onvergeefelijk.Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
De Chinezen leren ons dat combineren van verschillende ontwerpen van andere merken niet werken.quote:Op maandag 23 november 2009 23:43 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
ehhhh ....
De Duitsers leerden ons hoe we een motor konden bouwen
De Italianen, Engelsen, Amerikanen, Duitsers zieten ons zien dat het snel kon
De Amerikanen maakten de massa-productie van auto's mogelijk
De Duitsers gaven ons aerodynamice in auto-ontwerp (Audi?)
Hitler (zee Germanz) bracht de droom van Ford naar Europa in de vorm van de Kever
De Zweden lieten ons zien dat het veilig kan
De Amerikanen lieten ons zien hoe we de luxe van een huis in de auto konden krijgen
De Fransen lieten zien hoe makkelijk de Amerikanen te verbeteren waren
De Jappen lieten zien hoe je een goed idee kan kopiëren
De Jappen lieten zien hoe je electronica kan introduceren in een massa-product als de auto
aanvullingen?
quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:45 schreef invine het volgende:
[..]
De Chinezen leren ons dat combineren van verschillende ontwerpen van andere merken niet werken.
De Chinezen doen precies wat de Jappen in de 60'er en 70'er jaren deden : kopieren.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:45 schreef invine het volgende:
[..]
De Chinezen leren ons dat combineren van verschillende ontwerpen van andere merken niet werken.
Welk model doel je op?quote:Op maandag 23 november 2009 23:43 schreef Googolplexian het volgende:
De Duitsers gaven ons aerodynamice in auto-ontwerp (Audi?)
quote:
Ah, ja, daar zit wel wat aerodynamica in jaquote:Op dinsdag 24 november 2009 11:03 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Auto Union Type C (?) 1938
De snelheden die dat ding haalde waren ook niet misselijk voor die tijd. Of voor welke tijd dan ook, trouwens.quote:Op dinsdag 24 november 2009 11:06 schreef D. het volgende:
[..]
Ah, ja, daar zit wel wat aerodynamica in ja
quote:Het succes:Bernd Rosenmeyer legt de vliegende kilometer met 406,3 km/u af. Voor het eerst een snelheid van 400 kilometer op een normale openbare weg. D.w.z. meer dan 112 meter in één seconde; een kilometer in minder dan negen seconden.
In totaal rijdt de Auto Union ster 15 records in de drie dagen van de “Frankfurter Rekordwoche”.
Ik denk ook dat Alfa een goede kans maakt, met name de modellen uit de jaren 60 en 70 zijn geweldig. OK, een Alfa koop je voornamelijk voor ht uiterlijk en de rijeigenschappen, maar op dat gebied kunnen ze er wat van, ook tegenwoordig. Denk aan de 8C, Brera en Nuvola.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:16 schreef DiRadical het volgende:
Even over Alfa.
De laatste jaren maken ze weer hele mooie auto's.
En heel vroeger ook, maar de Arna is onvergeefelijk.
De Duitsers laten zien wat er uit een motor te persen valtquote:Op maandag 23 november 2009 23:43 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
ehhhh ....
De Duitsers leerden ons hoe we een motor konden bouwen
De Italianen, Engelsen, Amerikanen, Duitsers zieten ons zien dat het snel kon
De Amerikanen maakten de massa-productie van auto's mogelijk
De Duitsers gaven ons aerodynamice in auto-ontwerp (Audi?)
Hitler (zee Germanz) bracht de droom van Ford naar Europa in de vorm van de Kever
De Zweden lieten ons zien dat het veilig kan
De Amerikanen lieten ons zien hoe we de luxe van een huis in de auto konden krijgen
De Fransen lieten zien hoe makkelijk de Amerikanen te verbeteren waren
De Jappen lieten zien hoe je een goed idee kan kopiëren
De Jappen lieten zien hoe je electronica kan introduceren in een massa-product als de auto
aanvullingen?
Nee, dat zijn de Jappen... Laat je niet misleiden door die gentlemen's agreement van 276 pk... die's voorbij.quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:44 schreef Self-Catering het volgende:
[..]
De Duitsers laten zien wat er uit een motor te persen valt
Laat je niet misleiden door hybride rotzooi...quote:Op dinsdag 24 november 2009 13:16 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nee, dat zijn de Jappen... Laat je niet misleiden door die gentlemen's agreement van 276 pk... die's voorbij.
ik denk dat Self-Catering die nieuwe 1.4 TSI blokken met 160 pk enz bedoeltquote:Op dinsdag 24 november 2009 13:16 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nee, dat zijn de Jappen... Laat je niet misleiden door die gentlemen's agreement van 276 pk... die's voorbij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |