Cranendonckquote:
Succes. Hoe zie jij op Google Maps trouwens welke woning koop en welke huur is? Dat lijkt me een handige featurequote:Dan rij ik ff rond met google maps op zoek naar verpauperde koopwoningen.
Gezien je nickname zie ik die 10 kratten bier graag tegemoed. Krijg jij van mij een kratje bier als je in Cranendonck een verpauperde koopwoningenwijk weet te vinden. Graag vóór 2012, want dan zijn we allemaal dood en heb ik nix meer aan dat bier.quote:Tien tegen één dat ik er ook in jouw gemeente een hele wijk vol mee vind.
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 15:40 schreef Integrity het volgende:
Huizenbezitter collectief blind geweest
Dit soort uitspraken is natuurlijk amateurwerk. Wetende dat de lonen altijd zullen blijven stijgen (inflatie) en huurprijzen ook altijd zullen blijven stijgen, zullen de huizenprijzen ook altijd stijgen. Zelfs de grafiek in TS heeft een stijgende lijn, alleen wordt 95 als uitgangspunt genomen.
Ik zeg: niet zeuren, gewoon een stuk aflossen en een langere periode blijven wonen. Een huis is een investering op lange termijn en niet voor de korte.
Jij hebt een glazen bol of ben je alwetend? Die bewering van jou kun jij niet 100% verantwoorden op dit moment..quote:Op vrijdag 14 januari 2011 15:40 schreef Integrity het volgende:
Dit soort uitspraken is natuurlijk amateurwerk. Wetende dat de lonen altijd zullen blijven stijgen (inflatie) en huurprijzen ook altijd zullen blijven stijgen, zullen de huizenprijzen ook altijd stijgen.
Ik denk dat hij in dezelfde glazen bol kijkt als Xeno en Zeepsop. Dat ding geeft nou eenmaal altijd het antwoord dat je wilt horen. Als ik er in zou kijken, dan voorspelt ie dat als ik vanavond thuis kom mijn huis gevuld is met 10 hitsige knappe dames.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 15:44 schreef antfukker het volgende:
[..]
Jij hebt een glazen bol of ben je alwetend? Die bewering van jou kun jij niet 100% verantwoorden op dit moment..
1. Ik ben niet religieus.... voor mij dus geen helquote:Op vrijdag 14 januari 2011 15:39 schreef Whuzz het volgende:
@ Topictitel: Xeno lost niets af. Gaat Xeno nu naar de hel?
Het valt nog maar te bezien of de salarissen wel in gelijke trend mee blijven stijgen... ik vermoed voorlopig van nietquote:Op vrijdag 14 januari 2011 15:40 schreef Integrity het volgende:
Dit soort uitspraken is natuurlijk amateurwerk. Wetende dat de lonen altijd zullen blijven stijgen (inflatie) en huurprijzen ook altijd zullen blijven stijgen, zullen de huizenprijzen ook altijd stijgen. Zelfs de grafiek in TS heeft een stijgende lijn, alleen wordt 95 als uitgangspunt genomen.
Pffff.... in onze huidige maatschappij langdurige plannen maken... dat klinkt makkelijker dan het is.quote:Ik zeg: niet zeuren, gewoon een stuk aflossen en een langere periode blijven wonen. Een huis is een investering op lange termijn en niet voor de korte.
Ik doe tenminste nog realistische voorspellingen, die van jouw zijn totale fantasiequote:Op vrijdag 14 januari 2011 15:48 schreef Whuzz het volgende:
Als ik er in zou kijken, dan voorspelt ie dat als ik vanavond thuis kom mijn huis gevuld is met 10 hitsige knappe dames.
Pics.... want je moet je beweringen wel onderbouwen natuurlijkquote:(Maar goed, ik weet dat voorspellen bullshit is, dus ik ben dik tevreden wetende dat ik huis héb met daarin één hitsige knappe vriendin)
Ik waarschijnlijk ookquote:Op vrijdag 14 januari 2011 16:02 schreef lutser.com het volgende:
Over 25 jaar woon ik 'gratis' en jij xeno?
Met zijn allen op een weblog jarenlang vergeefs wachten op een crash. Dat is pas kuddegedrag.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 15:43 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Dat dacht men in Japan ook. Een kuddevolk gedachte...
De crash is al gaande... wij zitten gewoon front seat met een bak popcorn op schoot.... bring it onquote:Op vrijdag 14 januari 2011 16:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Met zijn allen op een weblog jarenlang vergeefs wachten op een crash. Dat is pas kuddegedrag.
Wishfull thinking...quote:
Volgens mij zitten de kopers nog steeds het comfortabelst hoor. Ik in ieder geval wel.quote:wij zitten gewoon front seat met een bak popcorn op schoot.... bring it on
Als iets zo excessief stijgt, is het gedoemd zo excessief te dalen. Ik zie alleen een excessieve stijging in de jaren 90.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 15:43 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat dacht men in Japan ook. Een kuddevolk gedachte...
Oh ja.... 'jullie' noemen dat een stagnatiequote:
Zitten? Kom op zeg... de meesten moeten gewoon hard aan het werk om hun hypotheeklasten te kunnen betalen. "Doet u mij nog maar een bak popcorn meneer"quote:Volgens mij zitten de kopers nog steeds het comfortabelst hoor. Ik in ieder geval wel.
Ik ben bang dat er een maatschappelijke twee-deling komt wat dat betreft. Anderszijds, de huizenbezitter zit dan wel aan de goede kant. Zo gezegd. En inderdaad, plannen maken is lastig. Je blijft toch een risico nemen. Mijn huis levert nu ook niet de waarde op die ik erin heb gestoken, dat kàn ook niet zomaar. Dan had ik zelf de regie in handen moeten nemen bij het verbouwen. Het blijft in zekere zin toch een risico, maar je koopt ook niet zomaar een huis.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 15:59 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het valt nog maar te bezien of de salarissen wel in gelijke trend mee blijven stijgen... ik vermoed voorlopig van niet
[..]
Pffff.... in onze huidige maatschappij langdurige plannen maken... dat klinkt makkelijker dan het is.
Kraken? Waarom zou ik?quote:
Nou dan daalt het toch? Mij een zorg. Ik heb geen plannen om binnen 25 jaar te verkassen, en met de lage maandlasten kan ik ook geen enkele noodzaak verzinnen. Ik zit prima, netjes, en goedkoop.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 16:41 schreef xenobinol het volgende:
Oh ja.... 'jullie' noemen dat een stagnatie![]()
Een stagnatie met een dalende trend.... ik wacht het volgende verjaardagspartijtje van Bollebof wel af om de trotse verhalen over 'onderwaarde' te horen
Het draagvlak voor de sociale voorzieningen word steeds minder, helaas... Een ander grote uitdaging is de globalisering en de toename van de welvaart in de rest van de wereld. Ik verwacht dat de handhaving van het huidige welvaartsniveau niet mogelijk is. Dat zal hoe dan ook gepaard gaan met een stagnatie of zelfs achteruitgang van de koopkracht. Het is nu al goed zichbaar... niet voor niets zijn de regels voor de NHG aangepast, de koopkracht van de lage inkomens staat nu al onder druk. Dit gaat ook invloed hebben op de hogere inkomens, deze zullen ook aan koopkracht gaan inleveren. Eerst komt er dus een toename in welvaartsnivea, de opsplitsing waar jij het over hebt, welke gevolgd word door een algehele afname van welvaart.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 16:43 schreef Integrity het volgende:
Ik ben bang dat er een maatschappelijke twee-deling komt wat dat betreft. Anderszijds, de huizenbezitter zit dan wel aan de goede kant. Zo gezegd. En inderdaad, plannen maken is lastig. Je blijft toch een risico nemen. Mijn huis levert nu ook niet de waarde op die ik erin heb gestoken, dat kàn ook niet zomaar. Dan had ik zelf de regie in handen moeten nemen bij het verbouwen. Het blijft in zekere zin toch een risico, maar je koopt ook niet zomaar een huis.
Als over 25 jaar de energieprijzen meer dan verdubbeld zijn ben ik blij dat mijn hypotheek is afgelost ipv een meer dan dubbele huur t.o.v. nu er ook nog bij te hebben.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:02 schreef lutser.com het volgende:
Alhoewel ook de huizenbezitter vermoedelijk welvaart moet inleveren zijn die wel in het voordeel ten opzichte van huurders die geen grond bezitten.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd, want als ik 1,0325 doe (voor 25 jaar lang 3% stijging er bij en dan ben ik positief) kom ik op ongeveer 2,1x zo duur uit, en als je een hypotheek had genomen ben je bijna 'vrij' met lasten die constant blijven, of zelfs lager worden na al die jaren.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:12 schreef HansvD het volgende:
[..]
Hoe ga je nu gratis wonen over 25 jaar? ben benieuwd...
??? Die staat toch al een deeltje of tig in de OPquote:
Dus? Ik kom niet in elk topic hier, want jullie lullen er elk uur weer een nieuwe vol.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
??? Die staat toch al een deeltje of tig in de OP
Begint een beetje opquote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
??? Die staat toch al een deeltje of tig in de OP
Gezelligste topic van Fok!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:23 schreef pberends het volgende:
Dus? Ik kom niet in elk topic hier, want jullie lullen er elk uur weer een nieuwe vol.
Makelaartje spelen?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Gezelligste topic van Fok!
Je moet toch wat doen overdag...
Dat lijkt volgens mij op werken. En aangezien werken gezond is moet je dat aan de zieken overlaten.quote:
Als ik de in dit filmpje door de VEH genoemde cijfers eens bij elkaar optel, dan praat je dus gewoon over 20-25% prijsdaling in de periode 2008-2011. En het einde is nog niet in zicht.quote:
Hoe vaak heb dit de afgelopen week geschreven? Fijn dat je blij bent en ik heb niets tegen autisten, maat toch...quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als over 25 jaar de energieprijzen meer dan verdubbeld zijn ben ik blij dat mijn hypotheek is afgelost ipv een meer dan dubbele huur t.o.v. nu er ook nog bij te hebben.
Ik nog niet 1 keer.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:29 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[quote]
Hoe vaak heb dit de afgelopen week geschreven? Fijn dat je blij bent en ik heb niets tegen autisten, maat toch...
En waar kom je op als je je gezond verstand gebruikt?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:28 schreef WillemBier het volgende:
Als ik de in dit filmpje door de VEH genoemde cijfers eens bij elkaar optel, dan praat je dus gewoon over 20-25% prijsdaling in de periode 2008-2011.
Niet huilen heh, over die 50k. Huilen lost namelijk niets op.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En waar kom je op als je je gezond verstand gebruikt?
Ik zal je een tip geven. Zonder kom je er blijkbaar niet.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:36 schreef WillemBier het volgende:
[..]
Niet huilen heh, over die 50k. Huilen lost namelijk niets op.
Wie geloof je nou eerder... de VEH (die er verstand van heeft en die nota bene jouw belangen verdedigt) of het plaatje van de één of andere wanker op een forum? "Andromeda Research", wie de neuk is dat eigenlijk?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik zal je een tip geven. Zonder kom je er blijkbaar niet.
Komt ie he..... afbeelding
Ik geloof de taxateur die afgelopen november bij me langs is geweest. Wat de VEH zegt heb ik geen boodschap aan, en zal ik ook nooit een boodschap aan krijgen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:44 schreef WillemBier het volgende:
Wie geloof je nou eerder... de VEH (die er verstand van heeft en die nota bene jouw belangen verdedigt) of het plaatje van de één of andere wanker op een forum? "Andromeda Research", wie de neuk is dat eigenlijk?
Waarom zou ik me druk maken over hoeveel jouw huis waard is? Over 30 jaar heb ik het bedrag dat jij in je aflossing gestopt hebt lekker op de bank staan en vertrek ik naar een warm, goedkoop land. Daar kom jij met die ene euro van je echter niet ver mee.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik geloof de taxateur die afgelopen november bij me langs is geweest. Wat de VEH zegt heb ik geen boodschap aan, en zal ik ook nooit een boodschap aan krijgen.
Overigens... Stel nu eens dat mijn huis over 25 jaar nog maar ¤ 1,- waard is.
Wat boeit dat? Dan is hij toch al afbetaald EN heb ik 30 jaar goedkoper gewoond dan in een soortgelijke huurwoning. De enigen die zich druk maken over de 'waarde' van een huis zijn de wannabee kopers. Het leeuwendeel van de huizenbezitters zal het worst zijn.
Je bent dan wel 30 jaar huur kwijt he..... Ik verdien er juist op t.o.v. huren.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:50 schreef WillemBier het volgende:
Waarom zou ik me druk maken over hoeveel jouw huis waard is? Over 30 jaar heb ik het bedrag dat jij in je aflossing gestopt hebt lekker op de bank staan en vertrek ik naar een warm, goedkoop land. Daar kom jij met die ene euro van je echter niet ver mee.
En jij 30 jaar rente, OZB, verzekering, onderhoud etc.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je bent dan wel 30 jaar huur kwijt he..... Ik verdien er juist op t.o.v. huren.
Ik weet nog niet precies wat ik ga doen. Hangt ook van het vrouwtje af. Maar één ding weet ik wel: ik koop pas een huis in NL als de markt is geïmplodeerd en de HRA is afgeschaft.quote:Ik meende ergens gelezen te hebben dat je binnen enkele jaren al wou vertrekken. Vanwaar ineens die ommezwaai? Is NL toch zo slecht nog niet soms?
You wish. Jij kan helemaal niks. Behalve stilletjes in je huisje blijven zitten, jezelf afrukkend op idiote bedragen die "taxateurs" je hebben wijsgemaakt, maar die je er nooit meer voor zult krijgen.quote:Vertrekken naar een warm land kan natuurlijk iedereen. Ik ook. Ook op dit moment. Met winst zelfs. Maar waarom zou ik dat in godsnaam willen?
Ja. En alles bij elkaar opgeteld is dat 30% goedkoper dan huren voor mij. Ik lach me lul uit me broek.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:57 schreef WillemBier het volgende:
En jij 30 jaar rente, OZB, verzekering, onderhoud etc.
Je huisbaas is je dankbaar. Zeer dankbaar.quote:Ik weet nog niet precies wat ik ga doen. Hangt ook van het vrouwtje af. Maar één ding weet ik wel: ik koop pas een huis in NL als de markt is geïmplodeerd en de HRA is afgeschaft.
Ah, jij kent mijn huis en de openstaande hypotheek begrijp ik?quote:You wish. Jij kan helemaal niks. Behalve stilletjes in je huisje blijven zitten, jezelf afrukkend op idiote bedragen die "taxateurs" je hebben wijsgemaakt, maar die je er nooit meer voor zult krijgen.
In een vorig deel haalde je ook al de hele wereld erbij. Maar als zogenaamd de huizenbezitters last hebben van de crisis, waarom zouden huurders (en potentiele kopers dus) daar geen last van hebben? De baan, het salaris van de huidige huurders is wel allemaal crisisbestendig omdat jullie zo "vrij" zijn?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 16:51 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het draagvlak voor de sociale voorzieningen word steeds minder, helaas... Een ander grote uitdaging is de globalisering en de toename van de welvaart in de rest van de wereld. Ik verwacht dat de handhaving van het huidige welvaartsniveau niet mogelijk is. Dat zal hoe dan ook gepaard gaan met een stagnatie of zelfs achteruitgang van de koopkracht. Het is nu al goed zichbaar... niet voor niets zijn de regels voor de NHG aangepast, de koopkracht van de lage inkomens staat nu al onder druk. Dit gaat ook invloed hebben op de hogere inkomens, deze zullen ook aan koopkracht gaan inleveren. Eerst komt er dus een toename in welvaartsnivea, de opsplitsing waar jij het over hebt, welke gevolgd word door een algehele afname van welvaart.
Of huisbezitters aan de goed kant zitten is de vraag nog maar, ik denk dat het sterk afhankelijk is vanuit welke economische bedrijvigheid je je inkomsten betrekt.
en weet je wat, als hij een gat wil maken in zijn muur om de muur keihard te verkrachten, dan mag hij dat gewoon doen, zonder bij zijn huisbaas te hoeven janken als je alsjeblieft een gaatje mag maken in je muur om een haakje op te hangenquote:[b]Op vrijdag 14 januari 2011 18:57 schreef WillemBier
[..]
You wish. Jij kan helemaal niks. Behalve stilletjes in je huisje blijven zitten, jezelf afrukkend op idiote bedragen die "taxateurs" je hebben wijsgemaakt, maar die je er nooit meer voor zult krijgen.
Ja, daar zal dat huis vast meer waard van worden...quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:07 schreef donald_dick het volgende:
[..]
en weet je wat, als hij een gat wil maken in zijn muur om de muur keihard te verkrachten, dan mag hij dat gewoon doen, zonder bij zijn huisbaas te hoeven janken als je alsjeblieft een gaatje mag maken in je muur om een haakje op te hangen
Blijf huren, blijf huren....quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:16 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Blijf lenen, blijf lenen....
Een huis hoeft niet meer waard te worden. Dat bestaat alleen in jouw hoofd. Een huis moet aangenaam zijn om in te wonen. En als jou dat lukt met een woningbouw keukenblokje moet je gewoon blijven huren. Ik zit er graag comfortabel bij. Mag ik?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:16 schreef WillemBier het volgende:
[..]
Ja, daar zal dat huis vast meer waard van worden...
Met jou kan ik praten!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Een huis hoeft niet meer waard te worden. Dat bestaat alleen in jouw hoofd. Een huis moet aangenaam zijn om in te wonen. En als jou dat lukt met een woningbouw keukenblokje moet je gewoon blijven huren. Ik zit er graag comfortabel bij. Mag ik?
Niet bij vlagen, maar wel deze ene keer zinvol.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Een huis hoeft niet meer waard te worden. Dat bestaat alleen in jouw hoofd. Een huis moet aangenaam zijn om in te wonen. En als jou dat lukt met een woningbouw keukenblokje moet je gewoon blijven huren. Ik zit er graag comfortabel bij. Mag ik?
vooral dat woningbouw keukenblokje hahahaquote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:40 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Niet bij vlagen, maar wel deze ene keer zinvol.
Grappig voor het effect, maar geen enkele overeenkomst met de realiteit. De keuken die ik huur heeft een kookeiland. Da's nog een overblijfsel van de leentokkie die vóór mij dit pand bewoonde.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:15 schreef HansvD het volgende:
[..]
vooral dat woningbouw keukenblokje hahaha
Dat was nou net het minst relevant...quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:15 schreef HansvD het volgende:
[..]
vooral dat woningbouw keukenblokje hahaha
Moest dat niet teruggebracht worden in oude staat? O nee, een kookeiland pikt de verhuurder natuurlijk wel graag in zonder ooit een eurocent te hebben meebetaald. Heerlijk die flexibiliteit van huren.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:25 schreef WillemBier het volgende:
[..]
Grappig voor het effect, maar geen enkele overeenkomst met de realiteit. De keuken die ik huur heeft een kookeiland. Da's nog een overblijfsel van de leentokkie die vóór mij dit pand bewoonde.
Sorryquote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:23 schreef pberends het volgende:
[..]
Dus? Ik kom niet in elk topic hier, want jullie lullen er elk uur weer een nieuwe vol.
Die leentokkie had dit huis natuurlijk gekocht. De huidige eigenaar heeft het met dikke korting overgekocht. Hij is toevallig ook een vriend van me en ik huur het voor een schappelijke prijs.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:20 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Moest dat niet teruggebracht worden in oude staat? O nee, een kookeiland pikt de verhuurder natuurlijk wel graag in zonder ooit een eurocent te hebben meebetaald. Heerlijk die flexibiliteit van huren.
Nog maar even snel kopen dan. Zonder HRA kun je helemaal geen f*ck meer lenen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:58 schreef michaelmoore het volgende:
net op NOS, van Buiten, Directie Citybank voorspelt dat de HRA in Nederland binnen vier jaar weg is
Ja of twee jaar wachtenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nog maar even snel kopen dan. Zonder HRA kun je helemaal geen f*ck meer lenen.
waar was dat bij?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:58 schreef michaelmoore het volgende:
net op NOS, Directie Citybank voorspelt dat de HRA in Nederland binnen vier jaar weg is
Citybano is zelf een staatsteunbank, wij vannwc eend...quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:58 schreef michaelmoore het volgende:
net op NOS, Directie Citybank voorspelt dat de HRA in Nederland binnen vier jaar weg is
Wat intreseerd het? Als ik een van Gogh wil verbranden moet ik dat zelf weten. Het feit blijft dat jij nevernooit meer kan verhuizen naar een andere huurwoning, ik kan mijn huurhuis verkopen en zelfs met verlies overal wonenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:16 schreef WillemBier het volgende:
[..]
Ja, daar zal dat huis vast meer waard van worden...
Alles maar dan ook alles om leenkneuzen in de watten te leggenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:16 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Blijf lenen, blijf lenen....
Al 3 jaar lang, maar het komt alleen niet binnen handbereik.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 02:43 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Alles maar dan ook alles om leenkneuzen in de watten te leggen![]()
Het faillissement van het fiat geldsysteem is in zicht
Ach, wat weet deze man nou? Weer zo'n bankier met een air van hier tot Tokyo die het allemaal wel even denkt te weten, maar die toch ook de crisis niet aan heeft zien komen. En die iedereen die het niet met hem eens is "heikneuters" noemt. Laat deze idioot alsjeblieft in de VS blijven, want hier hebben we niks aan hem.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 08:37 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Willem Buiter: Hypotheekrenteaftrek binnen 4 jaar afgebouwd
'Politieke beloftes zijn het papier niet waard waarop ze geschreven worden'
Hoofdeconoom Willem Buiter van Citigroup hoopt en verwacht dat binnen afzienbare tijd schulden van insolvabele Europese banken en overheden geherstructureerd gaan worden. Dat betekent dat beleggers in de desbetreffende obligaties slechts een deel van de uitstaande schuld zullen terugzien.
Deze man... Het is Willem Buiter. Je bent niet echt thuis in het wereldje denk ik..quote:Op zaterdag 15 januari 2011 09:02 schreef WillemBier het volgende:
[..]
Ach, wat weet deze man nou? Weer zo'n bankier met een air van hier tot Tokyo die het allemaal wel even denkt te weten, maar die toch ook de crisis niet aan heeft zien komen. En die iedereen die het niet met hem eens is "heikneuters" noemt. Laat deze idioot alsjeblieft in de VS blijven, want hier hebben we niks aan hem.
Zeepbel, waar heb jij trouwens die filmpjes van de kijker aan Z van gisteren vandaan? Ik kan ze op de site van RTLZ niet vinden en wil graag de hele aflevering zien.
Nee je ziet het verkeerd. Ik ontken helemaal niks. I'm on your side, dat is het probleem niet.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 09:13 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Deze man... Het is Willem Buiter. Je bent niet echt thuis in het wereldje denk ik..
Al is ontkennen en negeren wel precies wat je kunt verwachten na dit soort uitspraken..
klinkt goed.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 09:24 schreef WillemBier het volgende:
[..]
Nee je ziet het verkeerd. Ik ontken helemaal niks. I'm on your side, dat is het probleem niet.
Maar ik ben totaal niet meer onder de indruk van dergelijke 'grote namen'. We hebben tijdens de crisis gezien hoe ze allemaal één voor één door het ijs zakten. "Top"bankiers zijn gewoon mensen zoals jij en ik, of eigenlijk dat niet eens, aangezien ze zich aan de minst sociale kant van het spectrum bevinden. Asociaal graaituig is het, dat eigenlijk dit soort aandacht niet meer waard is. En dat tuig noemt een groot deel van Nederland dan "heikneuters", omdat ze niet precies hetzelfde vinden als hij.
"Deze man... Het is Willem Buiter." So what? Natuurlijk kan Buiter hier gelijk krijgen, zoals bij elke reële voorspelling. En ik hoop ook dat hij gelijk krijgt, want dat is alleen maar gunstiger voor mij. Maar deze voorspelling had iedereen met enig verstand in Nederland kunnen doen. Het was slimmer geweest als hij (zoals ikzelf wel kon) de crisis aan had zien komen.
Goh, ik hoor heel wat anders: Binnen 4 jaar wordt er heel héééééél langzaam begonnen met het afbouwen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 08:37 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Willem Buiter: Hypotheekrenteaftrek binnen 4 jaar afgebouwd
Inderdaad. Als je zoveel tijd steekt in het her en der linkjes spammen mag men blijkbaar niet verwachten dat je ze ook nog allemaal zelf kijkt.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 10:43 schreef Bayswater het volgende:
Goh, ik hoor heel wat anders: Binnen 4 jaar wordt er heel héééééél langzaam begonnen met het afbouwen.
http://nieuwsuur.nl/video(...)-jaar-afgebouwd.htmlquote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Inderdaad. Als je zoveel tijd steekt in het her en der linkjes spammen mag men blijkbaar niet verwachten dat je ze ook nog allemaal zelf kijkt.
Je kijkt ze zelf niet, dus dan zal ik het maar zeggen: dat is wel een ander linkje maar die gaat naar hetzelfde gesprek als je vorige linkje................quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:23 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
http://nieuwsuur.nl/video(...)-jaar-afgebouwd.html
zieltje
Nou ga jij me dan eens even voorspellen hoe de huizenmarkt zich de komende jaren positief gaat ontwikkelen. Wel met zinnige argumenten graag, het moet wel enigszins geloofwaardig zijn.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:51 schreef Integrity het volgende:
Weet je wat grappig is aan dit topic (overigens ook kenmerkend voor FOK!)? Er mag niet voorspeld worden hoe de huizenmarkt verloopt wanneer het een positieve draai heeft. Maar wanneer er negatieve voorspellingen worden geuit, mag dit ineens wel en kunnen de hardste schreeuwers het beamen. Beetje hypocriet!
Welke versie wil je:quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:09 schreef WillemBier het volgende:
[..]
Nou ga jij me dan eens even voorspellen hoe de huizenmarkt zich de komende jaren positief gaat ontwikkelen. Wel met zinnige argumenten graag, het moet wel enigszins geloofwaardig zijn.
3: Huizenbezitters verlagen niet, en kopers krijgen de financiering niet rond. Er breken gouden tijden aan voor de vrije sector.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:15 schreef Resistor het volgende:
Welke versie wil je:
• 1: Huizen worden betaalbaar voor kopers
• 2: Huizenbezitters gaan geen verlies lijden bij verkoop op hun huis.
voor nieuwbouw en starters, want die kunnen elkaar wel vinden, die vinden elkaar altijdquote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
3: Huizenbezitters verlagen niet, en kopers krijgen de financiering niet rond. Er breken gouden tijden aan voor de vrije sector.
Want dat loopt de laatste jaren ook goed?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:59 schreef michaelmoore het volgende:
voor nieuwbouw en starters, want die kunnen elkaar wel vinden, die vinden elkaar altijd
De AOW en de HRA dat zijn de grootste kostenposten en daar valt een enorme slag te maken, trouwens ook door de studenten zelf te laten betalenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 10:43 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Goh, ik hoor heel wat anders: Binnen 4 jaar wordt er heel héééééél langzaam begonnen met het afbouwen.
nee maar die kunnen altijd naar elkaar toe groeien, wederzijds met lagere grondprijs en garantiesquote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Want dat loopt de laatste jaren ook goed?
Als de HRA weg zou vallen gaat dat niet meer helpen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:08 schreef michaelmoore het volgende:
nee maar die kunnen altijd naar elkaar toe groeien, wederzijds met lagere grondprijs en garanties
Ja dan zal de aankoop iets lager worden, maar toch kunnen die elkaar wel vinden, dat is namelijk altijd gelukt, gemeentes moeten bouwen, de huidige grondprijs is 95% winst, 20 jaar geleden was het 65% winstquote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als de HRA weg zou vallen gaat dat niet meer helpen.
Iets lager? Trek eens 30% van je huidige inkomen af en zoek dan eens op wat je dan nog aan hypotheek zou kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:12 schreef michaelmoore het volgende:
Ja dan zal de aankoop iets lager worden, maar toch kunnen die elkaar wel vinden, dat is namelijk altijd gelukt, gemeentes moeten bouwen, de huidige grondprijs is 95% winst, 20 jaar geleden was het 65% winst
De ene keer krimpt de bevoking en de andere keer moeten gemeentes bouwen?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dan zal de aankoop iets lager worden, maar toch kunnen die elkaar wel vinden, dat is namelijk altijd gelukt, gemeentes moeten bouwen, de huidige grondprijs is 95% winst, 20 jaar geleden was het 65% winst
als he commercieel haalbaar is en ze zijn te verkopen dan wel.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:15 schreef Sjabba het volgende:
[..]
De ene keer krimpt de bevoking en de andere keer moeten gemeentes bouwen?
nieuwbouw-garanties en lagere grondprijs en je bent er al, er is zoveel te verzinnen door de commercie, samenwerken met een bank enz. enz.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Iets lager? Trek eens 30% van je huidige inkomen af en zoek dan eens op wat je dan nog aan hypotheek zou kunnen krijgen.
Als het niet teveel moeite is dan graag.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:42 schreef WillemBier het volgende:
Zal ik als voorbeeld anders even een voorzetje geven waarom het alleen maar omlaag kan met de huizenprijzen?
Helemaal waar, op wereldniveau zullen huizen alleen maar duurder worden. Maar op lokaal niveau kunnen daar grote verschillen in zitten. Als je iets wilt zeggen over de huizenmarkt op het niveau van Nederland, zullen lokale argumenten op korte tot middellange termijn het zwaarste meetellen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:46 schreef lutser.com het volgende:
Een reden waarom huizen en grond duur zullen blijven:
1) Er komen steeds meer mensen op de wereld, al deze mensen willen ergens wonen. Grond word dus duurder.
2) Veel grondstoffen (vooral olie) worden steeds schaarser, dit in combinatie met meer mensen is duurdere grondstoffen.
Duurdere grond, duurdere grondstoffen is inflatie. Alles word duurder arbeid, materiaal en dus ook huizen.
Is prima, wordt waarschijnlijk wel morgen dan.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als het niet teveel moeite is dan graag.
Gelukkigquote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:55 schreef WillemBier het volgende:
[..]
Is prima, wordt waarschijnlijk wel morgen dan.
Same here.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Gelukkig![]()
Ik heb nog een hoop te doen, en aangezien ik erom vroeg is het een beetje lullig als dan juist ik niet meer reageer. Nou dan ga ik nu maar ff klussen.![]()
Hoewel ik banksters veracht deel ik wel zijn mening dat er op korte termijn al grote veranderingen aan gaan komen. Je hoeft immers geen top econoom te zijn om dit soort dingen aan te zien komen. WB zei al dat iedereen die kan tellen op zijn tenen en vingers het aan kan zien komen. WB geeft al aan dat hij liever direct en duidelijk communiceert, dat er enige arrogantie aanwezig is is heel normaal voor 'toppers' uit deze beroepsgroep en laten we eerlijk wezen.... wat is er mis met een beetje arrogantie als je gewoon gelijk hebtquote:Op zaterdag 15 januari 2011 09:13 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Deze man... Het is Willem Buiter. Je bent niet echt thuis in het wereldje denk ik..
Al is ontkennen en negeren wel precies wat je kunt verwachten na dit soort uitspraken..
Daarvoor moet je even contact opnemen met RTL
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 09:24 schreef WillemBier het volgende:
Maar ik ben totaal niet meer onder de indruk van dergelijke 'grote namen'. We hebben tijdens de crisis gezien hoe ze allemaal één voor één door het ijs zakten. "Top"bankiers zijn gewoon mensen zoals jij en ik, of eigenlijk dat niet eens, aangezien ze zich aan de minst sociale kant van het spectrum bevinden. Asociaal graaituig is het, dat eigenlijk dit soort aandacht niet meer waard is. En dat tuig noemt een groot deel van Nederland dan "heikneuters", omdat ze niet precies hetzelfde vinden als hij.
Maar.... het is wel opmerkelijk dat zelfs een godfather er niet meer over liegtquote:"Deze man... Het is Willem Buiter." So what? Natuurlijk kan Buiter hier gelijk krijgen, zoals bij elke reële voorspelling. En ik hoop ook dat hij gelijk krijgt, want dat is alleen maar gunstiger voor mij. Maar deze voorspelling had iedereen met enig verstand in Nederland kunnen doen. Het was slimmer geweest als hij (zoals ikzelf wel kon) de crisis aan had zien komen.
zoals ik al zei, de huurwaardeforfait zal hiervoor gebruikt worden dat levert bakken geld op en niemand merkt het, daarnaast ontziet het de starter een beetjequote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:04 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hoewel ik banksters veracht deel ik wel zijn mening dat er op korte termijn al grote veranderingen aan gaan komen. Je hoeft immers geen top econoom te zijn om dit soort dingen aan te zien komen. WB zei al dat iedereen die kan tellen op zijn tenen en vingers het aan kan zien komen. WB geeft al aan dat hij liever direct en duidelijk communiceert, dat er enige arrogantie aanwezig is is heel normaal voor 'toppers' uit deze beroepsgroep en laten we eerlijk wezen.... wat is er mis met een beetje arrogantie als je gewoon gelijk hebt
Dat krijg je als je 40 uur per week op fok zit.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Gelukkig![]()
Ik heb nog een hoop te doen, en aangezien ik erom vroeg is het een beetje lullig als dan juist ik niet meer reageer. Nou dan ga ik nu maar ff klussen.![]()
quote:
Op vrijdag 14 januari 2011 16:02 schreef lutser.com het volgende:
Ik ben nog steeds benieuwd hoe... Komop Xeno leg eens uit..!quote:
Wel heel erg simpel gedacht... Tijd voor een stukje uitleg:quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:46 schreef lutser.com het volgende:
Een reden waarom huizen en grond duur zullen blijven:
1) Er komen steeds meer mensen op de wereld, al deze mensen willen ergens wonen. Grond word dus duurder.
2) Veel grondstoffen (vooral olie) worden steeds schaarser, dit in combinatie met meer mensen is duurdere grondstoffen.
Duurdere grond, duurdere grondstoffen is inflatie. Alles word duurder arbeid, materiaal en dus ook huizen.
quote:Een stuk uit een analyse van Dolf van Den Brink, voormalig bestuurslid van ABN-Amro en tegenwoordig hoogleraar Financial Institutions aan de Universiteit van Amsterdam.
Politieke partijen buitelen de laatste weken over elkaar heen om aan te tonen dat hun programma’s nauwelijks of geen koopkrachtverlies betekenen. Op zichzelf is dit vlak voor de verkiezingen wel begrijpelijk, maar volgens mij houden we ons hierbij allemaal voor de gek.
Wat is er namelijk aan de hand? De schuldvorming is zó groot geworden dat het vertrouwen in het financiële systeem aan het verdwijnen is, en daarmee zakt de omloopsnelheid van het geld. Hierdoor ontstaat de zogenaamde liquidity trap zoals we die in Japan sinds de jaren negentig hebben gezien. De toename van de geldhoeveelheid wordt ongedaan gemaakt door een daling van de omloopsnelheid van het geld, hetgeen uiteindelijk tot deflatie kan leiden. Kijkend naar het landschap voor ons, zitten wij dicht bij een deflatoire ontwikkeling. De maatregelen die over landen in het zuiden van Europa zijn uitgestort leiden tot een krimp aldaar en maken het zeer waarschijnlijk dat ze een deel van hun bestaande schuld niet zullen terugbetalen.
Dat leidt tot afboekingen bij de vele beleggers, zoals banken, verzekeraars, pensioenfondsen en nu ook andere overheden. Dit kan tot een zichzelf versterkende spiraal omlaag uitgroeien. We dienen derhalve serieus rekening te houden met een volgende zware recessie in de komende drie à vier jaar, en daar wordt in de huidige bezuinigingsplannen helemaal geen rekening mee gehouden.
Probleem is dat de westerse wereld nog steeds niet wil erkennen dat ze waarschijnlijk al vijftien jaar vér boven haar stand leeft. De reële rente is al langdurig veel te laag en er wordt veel te veel geleend. De boodschap is dus duidelijk: we moeten met zijn allen inleveren en niet een paar procent maar 10% à 20%. En als we dat niet gestructureerd doen, zal de markt ons daartoe dwingen en dan wordt het knap ongezellig!
Een goed voorbeeld van gebrek aan realiteitszin is de discussie over de aftrek van hypotheekrente. Binnen afzienbare tijd zullen we deze moeten aanpassen of afschaffen omdat we het geld hard nodig hebben. Het feit dat daardoor de huizenprijzen dalen, is juist een reden.
De laatste twintig jaar zijn de huizenprijzen veel harder gestegen dan de inflatie. Een van de belangrijke redenen ligt in de explosieve groei van hypotheken, en dat wordt weer veroorzaakt door het toenemend belang van de renteaftrek. Deze dient echter geen enkel doel meer. Inmiddels wordt vrijwel iedereen gesubsidieerd ten aanzien van zijn woonlasten, wat de belasting nodeloos hoog houdt. Een belangrijk bijeffect is dat een paar generaties hier aanzienlijk van hebben geprofiteerd, maar ongeveer de helft van de huidige populatie — namelijk de mensen die nog geen eigen huis hebben — nu nauwelijks meer aan de bak komt. In wezen wordt deze renteaftrek steeds asocialer.
Hij dwingt nieuwe generaties veel te veel voor hun huis te betalen, en vroeg of laat gaat die aftrek er toch aan en zullen ze met grote potentiële vermogensverliezen worden geconfronteerd. Hoe langer we dus wachten met afschaffen, hoe groter deze groep en hoe asocialer het wordt. Partijen die hier niet eens over willen nadenken, ontberen financieel-economisch inzicht en politieke moed.
Werken laat ik aan jou over. Jij verdient het.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:09 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Dat krijg je als je 40 uur per week op fok zit.
Waar staat het geschreven dat je niet positief mag zijn over de huizenmarktquote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:51 schreef Integrity het volgende:
Weet je wat grappig is aan dit topic (overigens ook kenmerkend voor FOK!)? Er mag niet voorspeld worden hoe de huizenmarkt verloopt wanneer het een positieve draai heeft. Maar wanneer er negatieve voorspellingen worden geuit, mag dit ineens wel en kunnen de hardste schreeuwers het beamen. Beetje hypocriet!
Er zijn ook nog andere manieren om kapitaal te vergaren.... gratis wonen is misschien niet de juiste term. Maar als huiseigenaren durven te beweren dat ze 'gratis' wonen dan gaan ze voorbij aan de enorme investering die zij gedaan hebben in hun huis en de ivoren torens van de bankenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:51 schreef HansvD het volgende:
[..]
xeno, hoe ga je er nu voor zorgen dat je over 25 jaar gratis woont?
Ik heb inderdaad het idee dat je wel vaker wat onzinnigs roeptquote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:47 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Er zijn ook nog andere manieren om kapitaal te vergaren.... gratis wonen is misschien niet de juiste term.
Precies... Kees de Kort maakte een half jaar geleden al de opmerking dat het bizar was dat de politiek enkel oog had voor de mensen die reeds een huis hadden gekocht terwijl de markt vooral drijft op starters. Als starters geen bestaande woningen kunnen kopen dan gaan ze gewoon nieuwbouw kopen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
voor nieuwbouw en starters, want die kunnen elkaar wel vinden, die vinden elkaar altijd
Hoezo vind jij dat onzinnig? Begrijp je eigenlijk wel wat ik bedoel?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:49 schreef HansvD het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad het idee dat je wel vaker wat onzinnigs roept
Je brult dat je over 25 jaar gratis woont, vervolgens zeg je dat dat toch niet zo is....quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hoezo vind jij dat onzinnig? Begrijp je eigenlijk wel wat ik bedoel?
Brultquote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:51 schreef HansvD het volgende:
[..]
Je brult dat je over 25 jaar gratis woont, vervolgens zeg je dat dat toch niet zo is....
Dus je bedoelde eigenlijk, ik ga nog 25 jaar in mijn sociale huurwoning wonen en probeer als ik straks 60 ben genoeg gespaard te hebben om een huis cash af te rekenen?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 15:07 schreef xenobinol het volgende:
..]
Maar ben ik nu zo slim of euh....
Ik neem aan dat je begrijpt dat de term 'gratis wonen' niet de lading dekt. In die hoedanigheid maakt het niet uit hoe je je kapitaal opbouwt als je later je woonlasten er maar mee kan financieren
of woningen met de vergrijzing en de geldnood bij gemeentes en prijzen in landen om ons heen stijgen of dalen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 15:40 schreef HansvD het volgende:
[..]
En of je slim bent laat ik me niet over uit.
quote:Voorzitter Hukker van de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) stelde vrijdag dat de politieke bezweringsformule rond de hypotheekrenteaftrek is uitgewerkt. Huizenbezitters gaan er al van uit dat deze aftrek op termijn zal gaan verdwijnen. Daarom zou het verstandig zijn snel helderheid te verschaffen, vindt Hukker.
Calon van Aedes deelt zijn visie. 'Beter snelle pijn, dan langzame pijn. Er is tenslotte de wisdom of the crowds, de wijsheid van de massa. Iedereen beseft dat de hypotheekrenteaftrek onhoudbaar is en weet dat de huizenprijzen te hoog zijn. Dan kan je beter snel aanpassingen doorvoeren.'
'Wij staan niet afwijzend tegenover wijzigingen van de aftrek', zegt André de la Porte van de Vereniging Eigen Huis. 'Alleen over het moment en de wijze waarop moeten we duidelijke afspraken maken.'
Hoezo is de woonbond niet uitgenodigd?quote:Organisaties willen overleg huizenmarkt
Vereniging Eigen Huis (VEH) wil zo snel mogelijk om de tafel zitten met andere organisaties van huizenbezitters, makelaars en de overheid om de huizenmarkt uit het slop te trekken.
Gezamenlijk reddingsplan
Dat heeft woordvoerder Hans André de la Porte gezegd naar aanleiding van een artikel hierover in de Volkskrant. Hij reageerde hiermee op een oproep van voorzitter Ger Hukker van de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) die volgens de Volkskrant een gezamenlijk reddingsplan wil om de malaise op de woningmarkt het hoofd te bieden. Een concrete datum is er nog niet.
Toekomstbeleid
"Wat ons betreft gaan we volgende week om de tafel zitten om afspraken te maken over het beleid voor de toekomst", aldus André de la Porte. Hij pleit ervoor dat ook de overheid en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) zich aansluiten.
Heel gevoelig
"Als je de politici afzonderlijk spreekt, hoor je dat ze vinden dat er wat moet gebeuren, maar electoraal gezien ligt het heel gevoelig", aldus André de la Porte, die erop wijst dat de grondprijzen in Nederland heel hoog zijn in vergelijking met omliggende landen.
Grondprijzen
Hij wil dan ook dat de grondprijzen aan de orde komen, evenals zaken als overdrachtsbelasting en hypotheekrenteaftrek. Volgens hem is het een vooroordeel dat de VEH niets zou willen doen aan het 'H-woord' en heeft de vereniging vorig jaar zelf al voorstellen hiertoe ingediend, waar toen niets mee is gedaan.
Geen uitnodiging
Ook directeur Ronald Paping van de Woonbond wil wel praten over een woningakkoord, maar hij heeft hiervoor nog geen uitnodiging ontvangen, zo liet hij zaterdag weten. Hij vindt wel dat alle aspecten in een dergelijk akkoord aan de orde moeten komen. "Als de hervormingen evenwichtig aan de orde komen, met een gelijke behandeling van kopers en huurders, komen we een heel eind. Als dat het uitgangspunt is, dan kunnen we serieuze gesprekken hebben", aldus Paping. Hij voegde eraan toe dat in het verleden al wel informeel overleg is gevoerd.
Ze willen het liefst de huizenmarkt weer op de rit krijgen met dezelfde hoge prijzen van 2008. Want alles is gebaseerd op percentages in de huizenmarkt. Iedereen in de crisis heeft moeten inleveren qua prijzen, behalve de huizenmarktquote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:03 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Hoezo is de woonbond niet uitgenodigd?
Ze willen de huizenmarkt niet redden, maar gewoon meer mensen in de shit duwen door mee te doen aan het 'spelletje'.
Dat kunnen ze wel willen. Maar that ain't never gonna happen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:21 schreef antfukker het volgende:
[..]
Ze willen het liefst de huizenmarkt weer op de rit krijgen met dezelfde hoge prijzen van 2008.
Volgens mij heb ik vaak genoeg vermeld dat ik niet eens weet wat ik tussen nu en 5 jaar ga doen, dus laat staan dat ik plannen gemaakt heb voor de volgende 25 jaar.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 15:40 schreef HansvD het volgende:
Dus je bedoelde eigenlijk, ik ga nog 25 jaar in mijn sociale huurwoning wonen en probeer als ik straks 60 ben genoeg gespaard te hebben om een huis cash af te rekenen?
En of je slim bent laat ik me niet over uit.
ongenuanceerd ben je veel leuker....quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:48 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik vaak genoeg vermeld dat ik niet eens weet wat ik tussen nu en 5 jaar ga doen, dus laat staan dat ik plannen gemaakt heb voor de volgende 25 jaar.
Sparen is natuurlijk niet de enige methode om vermogen op te bouwen, op dit moment is dat misschien niet eens de meest verstandige methode![]()
Ik geef toe dat een huis een veilige en relatief waardevaste methode is om vermogen op te bouwen, echter ik vindt het gewoon te riskant om nu in te stappen, de situatie ligt anders voor mensen die wel een lange termijn visie hebben hun persoonlijke situatie.
020quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Het trekken aan de portemonnee van de modaal+ huurder gaat beginnen.
Wethouder wil flexibele huren
Schaap -> dam -> vrije sector.quote:
op zich niet verkeerd in samenhang met afschaffing van de HRAquote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Het trekken aan de portemonnee van de modaal+ huurder gaat beginnen.
Wethouder wil flexibele huren
020 schapen komen meestal niet verder als de damquote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Schaap -> dam -> vrije sector.
Heeft niets met de HRA te maken.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:37 schreef michaelmoore het volgende:
op zich niet verkeerd in samenhang met afschaffing van de HRA
Als je de woningmarkt wilt liberaliseren welquote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Heeft niets met de HRA te maken.
Laten we dan de HRA houden en de overdrachtsbelasting afschaffen. Wordt het ook een heel stuk liberaler van.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:47 schreef xenobinol het volgende:
Als je de woningmarkt wilt liberaliseren wel
Mee oneens.... dat zou alleen een bailout zijn voor huiseigenaren als ik een woning 'von' koop heb ik daar niets aan. Afschaffing van de HRA zou in alle gevallen gunstig uitpakken voor starters.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Laten we dan de HRA houden en de overdrachtsbelasting afschaffen. Wordt het ook een heel stuk liberaler van.
Waar komt dat fabeltje toch vandaan dat als de HRA verdwijnt dat voordeliger is voor starters? Het leeuwendeel van de starters die nu nog net een woning zouden kunnen kopen (als ze dat zouden willen) zijn na afschaffing van de HRA gedoemd (of is het verdoemdquote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:56 schreef xenobinol het volgende:
Mee oneens.... dat zou alleen een bailout zijn voor huiseigenaren als ik een woning 'von' koop heb ik daar niets aan. Afschaffing van de HRA zou in alle gevallen gunstig uitpakken voor starters.
Jij verwacht dus dat de woningprijzen niet gaan dalen na de afschaf van de HRA? Dat is natuurlijke complete fantasiequote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Waar komt dat fabeltje toch vandaan dat als de HRA verdwijnt dat voordeliger is voor starters? Het leeuwendeel van de starters die nu nog net een woning zouden kunnen kopen (als ze dat zouden willen) zijn na afschaffing van de HRA gedoemd (of is het verdoemd) om de rest van hun leven te blijven huren.
Die zullen dan vast wel dalen. Twijfel ik niet aan. Maar niet zo'n teringeind dat het wegvallen van de HRA daardoor voor starters gecompenseerd wordt. Dat kun je gewoon vergeten.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:14 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Jij verwacht dus dat de woningprijzen niet gaan dalen na de afschaf van de HRA? Dat is natuurlijke complete fantasie
Ach, laten we niet vergeten dan Buiter uit een PVDA nest komt.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:18 schreef pberends het volgende:
'HRA sneuvelt binnen vier jaar'
RIP HRA.
Uiteraard word het wel gecompenseerd.... de markt beweegt gewoon naar het betaalbaarheidsniveau. Uiteraard zullen survivor investers hopen en gaan ontkennen dat het allemaal wel los zal geen lopenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Die zullen dan vast wel dalen. Twijfel ik niet aan. Maar niet zo'n teringeind dat het wegvallen van de HRA daardoor voor starters gecompenseerd wordt. Dat kun je gewoon vergeten.
Dat is niet wat hij zei. Hij zei dat hij niet verwacht dat het afschaffen van de HRA veel voordelen heeft voor starters. Als de HRA weg valt, dan daalt de huizenprijs vast wel. Maar tevens daalt de hoogte van de maximale hypotheek voor starters (zonder HRA meer lasten, dus lagere hypotheek). Dus per saldo schieten die er geen reet mee op.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:14 schreef xenobinol het volgende:
Jij verwacht dus dat de woningprijzen niet gaan dalen na de afschaf van de HRA? Dat is natuurlijke complete fantasie
Als hij uit een VVD nest was gekomen dan was hij waarschijnlijk geen top econoom bij Citibank geweest zijnquote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:42 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Ach, laten we niet vergeten dan Buiter uit een PVDA nest komt.
Jawel.... je hebt namelijk een lagere schuldenlast, ik noem dat een heel groot voordeel. Misschien is het voor de huidige generatie geindoctrineerd HRA dogma leentokkies, hogere wiskunde maar uiteindelijk zitten er alleen maar voordelen aanquote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:44 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat is niet wat hij zei. Hij zei dat hij niet verwacht dat het afschaffen van de HRA veel voordelen heeft voor starters. Als de HRA weg valt, dan daalt de huizenprijs vast wel. Maar tevens daalt de hoogte van de maximale hypotheek voor starters (zonder HRA meer lasten, dus lagere hypotheek). Dus per saldo schieten die er geen reet mee op.
Dit inderdaad.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:47 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Jawel.... je hebt namelijk een lagere schuldenlast, ik noem dat een heel groot voordeel. Misschien is het voor de huidige generatie geindoctrineerd HRA dogma leentokkies, hogere wiskunde maar uiteindelijk zitten er alleen maar voordelen aan
Wellicht had Twan Huys beter wat over het functioneren van banken kunnen vragen en hoe hoog dit jaar zijn bonus was bij een bank die alleen maar grote verliezen de afgelopen jaren heeft geleden.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:45 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Als hij uit een VVD nest was gekomen dan was hij waarschijnlijk geen top econoom bij Citibank geweest zijn
En daar wringt nu juist de schoen. De markt KAN niet naar dat niveau. Dat zou inhouden dat velen hun huis ver onder de openstaande hypotheek zouden moeten gaan verkopen. Die blijven dan dus mooi zitten waar ze zitten.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:44 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Uiteraard word het wel gecompenseerd.... de markt beweegt gewoon naar het betaalbaarheidsniveau. Uiteraard zullen survivor investers hopen en gaan ontkennen dat het allemaal wel los zal geen lopen
Volslagen onzin weer natuurlijk. Het is voor iedereen een aparte kosten/baten analyse.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:52 schreef WillemBier het volgende:
Een hypotheek is voor sommigen een heuglijke mijlpaal, waarvoor men de bank zeer dankbaar is. En die hypotheek kan dan ook niet hoog genoeg zijn.
Alle belastingen en subsidies voor wonen afschaffen. Overdrachtsbelasting, HRA, huurwaardeforfait, huursubsidie...quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Laten we dan de HRA houden en de overdrachtsbelasting afschaffen. Wordt het ook een heel stuk liberaler van.
De markt kan niet anders, dat deel van de markt dat werkelijk 'niet kan' is gewoon geen onderdeel van de markt meerquote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
En daar wringt nu juist de schoen. De markt KAN niet naar dat niveau. Dat zou inhouden dat velen hun huis ver onder de openstaande hypotheek zouden moeten gaan verkopen. Die blijven dan dus mooi zitten waar ze zitten.
Bovendien ga je niet een huis verkopen met maandlasten van 600,-, dan 50K schuld overhouden en dan iets anders terughuren voor 500,- of zelfs 700,-
Dream on.
Gelukkig zijn jij en ik er om de wereld te verlichtenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:52 schreef WillemBier het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Ik was daarnet precies hetzelfde aan het typen, totdat ik me bedacht dat men het hier waarschijnlijk toch nooit gaat begrijpen.
Het is zinloos xeno. Het is nu eenmaal tussen de oren geramd dat hoe meer men kan lenen, hoe beter het is. Een hypotheek is voor sommigen een heuglijke mijlpaal, waarvoor men de bank zeer dankbaar is. En die hypotheek kan dan ook niet hoog genoeg zijn.
Ik had al eerder aangegeven dat ik bankster niet vertrouw en op zijn minst veracht. Maar goed... wat deze man zei klonk niet helemaal als 'baloney'quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:55 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Wellicht had Twan Huys beter wat over het functioneren van banken kunnen vragen en hoe hoog dit jaar zijn bonus was bij een bank die alleen maar grote verliezen de afgelopen jaren heeft geleden.Goldman Sachs werkte hij daarvoor oa
![]()
Velen blijven zitten waar ze zitten, maar sommigen hebben gewoon geen keus. Uiteindelijk moet iedereen z'n huis uit, niemand die daaraan ontkomt.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En daar wringt nu juist de schoen. De markt KAN niet naar dat niveau. Dat zou inhouden dat velen hun huis ver onder de openstaande hypotheek zouden moeten gaan verkopen. Die blijven dan dus mooi zitten waar ze zitten.
Als je in de problemen zit of je relatie loopt op de klippen, dan zul je wel moeten.quote:Bovendien ga je niet een huis verkopen met maandlasten van 600,-, dan 50K schuld overhouden en dan iets anders terughuren voor 500,- of zelfs 700,-
En die zullen dus schaars worden. Prijs stijgt dan dus.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:59 schreef xenobinol het volgende:
De markt bestaat namelijk alleen maar uit de huizen die daadwerkelijk verkocht worden.
Nieuwbouw? En wat te denken van BB'ers met overwaarde.... die verdampt dan voor een deel en men kan nog steeds met winst of in ieder geval zonder verlies verkopen, woningen die vrijkomen als het gevolg van overlijden, executieverkopen etc... etc.... Ik denk dat het heel erg mee gaat vallen met die schaarste.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
En die zullen dus schaars worden. Prijs stijgt dan dus.
Goed dat we het daarover eens zijn.
Uitzonderingen heb je altijd. Maar daar gaat het niet over.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:02 schreef WillemBier het volgende:
Velen blijven zitten waar ze zitten, maar sommigen hebben gewoon geen keus. Uiteindelijk moet iedereen z'n huis uit, niemand die daaraan ontkomt.
Als je in de problemen zit of je relatie loopt op de klippen, dan zul je wel moeten.
De HRA gaat er niet in 1 keer aan. Niets aan de hand dus.quote:Ik ken een "stelletje" dat eigenlijk al uit elkaar is, maar dat nog bij elkaar in één huis woont, alléén omdat ze hun huis momenteel niet verkocht krijgen zonder er een grote restschuld aan over te houden. En een lol dat die hebben joh! Maar die gaan nog veel meer pijn krijgen nu de HRA eraan gaat.
Blijkbaar wel want ook jij hebt hem niet gewezen op het feit dat de echte fout natuurlijk het aangaan van die relatie was.quote:Ik sprak hem laatst en hij noemde het kopen van z'n huis de allergrootste fout in z'n hele leven. Maar Nederland zit vol met dit soort idioten.
Je zou die jonge MBO-stelletjes eens moeten zien, als ze hun eerste hypotheek krijgen. En blij dat ze zijn, als kleine kinderen! En dankbaar, dat ze nog een extra 10k kregen voor die nieuwe keuken! Oh oh oh wat een feest, zo'n hypotheek.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Volslagen onzin weer natuurlijk. Het is voor iedereen een aparte kosten/baten analyse.
Ik zag er niets in om duur te huren. Dat menigeen hier vrolijk wordt van huurverhogingen en niet verder kan rekenen dan 5 jaar kan ik ook niets aan doen.
Ik zat vorige week wat na te praten met een vriend over mensen in onze omgeving die in de schulden zitten als gevolg van koopwoningen i.c.m. op de klippen gelopen relaties. Het was shocking om te moeten constateren dat het er heel wat warenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:02 schreef WillemBier het volgende:
Ik sprak hem laatst en hij noemde het kopen van z'n huis de allergrootste fout in z'n hele leven. Maar Nederland zit vol met dit soort idioten.
Ik vind trouwens sowieso dat je een hypotheek op basis van 1 inkomen moet nemen, maar goed ik zal wel ouderwets zijn.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:06 schreef WillemBier het volgende:
Je zou die jonge MBO-stelletjes eens moeten zien, als ze hun eerste hypotheek krijgen. En blij dat ze zijn, als kleine kinderen! En dankbaar, dat ze nog een extra 10k kregen voor die nieuwe keuken! Oh oh oh wat een feest, zo'n hypotheek.
Ja, daar kom je nu mee...quote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik vind trouwens sowieso dat je een hypotheek op basis van 1 inkomen moet nemen, maar goed ik zal wel ouderwets zijn.
En lukt dat niet moet je gewoon blijven huren.
Zo heb ik het gedaan. En dat is niet van nu hoor, ik woon al een tijdje in een koophuis.......quote:
Oh, zeker, je hoort het steeds vaker. Vroeger losten dit soort gevallen zich vrij makkelijk op, doordat het huis snel en met winst verkocht werd. Men kon dan weer verder met de eigen levens en dat was het dan. Maar nu huizen praktisch gezien onverkoopbaar zijn, slaat de ellende snel om zich heen. Fijn hoor, zo'n bank die dag in dag uit in je nek zit te hijgen, terwijl je ex van jouw geld met haar nieuwe lover op de Bahamas zit!quote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:06 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik zat vorige week wat na te praten met een vriend over mensen in onze omgeving die in de schulden zitten als gevolg van koopwoningen i.c.m. op de klippen gelopen relaties. Het was shocking om te moeten constateren dat het er heel wat waren
En zo doen alle intelligente mensen het. Maar helaas wordt dit land voornamelijk bevolkt door mentaal uitgedaagde leentokkies, die er met z'n allen voor hebben gezorgd dat de huizenprijzen geëxplodeerd zijn en nu alleen nog maar omlaag kunnen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zo heb ik het gedaan. En dat is niet van nu hoor, ik woon al een tijdje in een koophuis.......
geen last van dankzij de nhgquote:[b]Op zaterdag 15 januari 2011 20:02 schreef WillemBier het volgende:[/
[..]
Als je in de problemen zit of je relatie loopt op de klippen, dan zul je wel moeten.
Ik ken een "stelletje" dat eigenlijk al uit elkaar is, maar dat nog bij elkaar in één huis woont, alléén omdat ze hun huis momenteel niet verkocht krijgen zonder er een grote restschuld aan over te houden. En een lol dat die hebben joh! Maar die gaan nog veel meer pijn krijgen nu de HRA eraan gaat.
Ik sprak hem laatst en hij noemde het kopen van z'n huis de allergrootste fout in z'n hele leven. Maar Nederland zit vol met dit soort idioten.
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:15 schreef Bayswater het volgende:
Aantal huishoudens neemt tot 2050 toe met 800.000 huishoudens (CBS). Als de HRA langzaam afgebouwd wordt over 4 jaar zijn ze in 2045 klaar met de afbouw. Rond 2060 gaat het interessant voor je worden Xeno. Nog ff wachten maar tis zeker de moeite waard.
Als de HRA afgeschaft wordt zal dat ongetwijfeld d.m.v. een over een lange periode uitgesmeerde oplossing zijn. Voordat je daar de effecten van gaat merken kun je op Funda beter naar seniorenwoningen gaan zoeken.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:17 schreef WillemBier het volgende:
En daarom wacht ik nog even met het kopen van mijn huis: niet omdat ik bang ben later in de problemen te komen door de waardedaling, maar puur omdat ik verwacht binnenkort een veel betere deal te kunnen sluiten, als al die leentokkies binnenkort in de problemen komen.
Mensen die bij elkaar blijven zonder dat ze weten waarom vind ik grotere idioten. En ja, ik ben ook al eens gescheiden, helaas hebben we niet allemaal een glazen bol. Restschuld was zonde van het geld, maar dat ben je na een jaar ook weer vergeten, duurt iets langer dan je ex.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:02 schreef WillemBier het volgende:
[..]
Ik ken een "stelletje" dat eigenlijk al uit elkaar is, maar dat nog bij elkaar in één huis woont, alléén omdat ze hun huis momenteel niet verkocht krijgen zonder er een grote restschuld aan over te houden. En een lol dat die hebben joh! Maar die gaan nog veel meer pijn krijgen nu de HRA eraan gaat.
Dat zou kunnen, maar dat verwacht ik niet. Dit heeft met psychologie te maken: mensen anticiperen op de nog komende daling van de HRA. Ook al duurt dat nog jáááren: men is gewoon niet meer bereid om de hoge prijzen te betalen omdat men weet dat men daar in de toekomst voor zal moeten boeten.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als de HRA afgeschaft wordt zal dat ongetwijfeld d.m.v. een over een lange periode uitgesmeerde oplossing zijn. Voordat je daar de effecten van gaat merken kun je op Funda beter naar seniorenwoningen gaan zoeken.
Nee, want stel dat mijn huis nu minder waard wordt, dan kost mijn volgende woning ook minder. Mijn hypotheek kan ik dus zo meenemen. Een lagere prijs zal dus alleen maar gunstig voor de doorstroming moeten zijn.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:19 schreef WillemBier het volgende:
[..]
Daar heb jij dan zelf misschien geen last van. Maar de huizenprijs natuurlijk wel.
Dat zeg ik: de huizenprijs zal er 'last' van hebben. Want die daalt.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:24 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Nee, want stel dat mijn huis nu minder waard wordt, dan kost mijn volgende woning ook minder. Mijn hypotheek kan ik dus zo meenemen. Een lagere prijs zal dus alleen maar gunstig voor de doorstroming moeten zijn.
Door de waardedaling mag je volgende woning dan wel minder kosten, maar omdat je op je huidige woning een onderwaarde hebt betwijfel ik of je je hypotheek wel zo makkelijk "mee kan nemen". Je wordt helemaal door de molen gehaald.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:24 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Nee, want stel dat mijn huis nu minder waard wordt, dan kost mijn volgende woning ook minder. Mijn hypotheek kan ik dus zo meenemen. Een lagere prijs zal dus alleen maar gunstig voor de doorstroming moeten zijn.
Vreemd. Gaan babyboomers niet dood?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:15 schreef Bayswater het volgende:
Aantal huishoudens neemt tot 2050 toe met 800.000 huishoudens (CBS). Als de HRA langzaam afgebouwd wordt over 4 jaar zijn ze in 2045 klaar met de afbouw. Rond 2060 gaat het interessant voor je worden Xeno. Nog ff wachten maar tis zeker de moeite waard.
Leeftijdsverwachting stijgt en men gaat veel minder snel naar een verzorgingshuis dan vroeger, Kortom de babyboomer blijft vaak tot een hoge leeftijd in de koop- of huurwoning zitten, ook nog als één van de partners overlijdt of wordt opgenomen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 21:32 schreef Resistor het volgende:
[..]
Vreemd. Gaan babyboomers niet dood?
Als ik de babyboom heel ruim tot 1965 reken zijn de 'jongsten' in 2050 al 85 jaar oud, en ik kan mij niet voorstellen dat die een huishouden hebben in een gewoon huis. Misschien bejaardenhuis, en anders zou ik echt investeren in bedrijven die aan woningaanpassingen doen.
En niet te vergeten dat als een 'babyboomer' zijn huis zou verkopen om een bejaardenhuis in te gaan deze dan fijn alle kosten van het bejaardentehuis zelf mag betalen. Dus die stelt dat uiteraard zo lang mogelijk uit. (Doe je daarentegen je hele leven werkelijk geen flikker, dan wordt uiteraard alles voor je betaald.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 21:40 schreef Bayswater het volgende:
Leeftijdsverwachting stijgt en men gaat veel minder snel naar een verzorgingshuis dan vroeger, Kortom de babyboomer blijft vaak tot een hoge leeftijd in de koop- of huurwoning zitten, ook nog als één van de partners overlijdt of wordt opgenomen.
Ja, serieus? Dat wist ik niet eens.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:15 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Eeh...dan begrijp jij de NHG niet! De schuld blijft gewoon bestaan.
NHG is er voor de bank. Die krijgt het geleende geld terug. Jouw schuld blijft gewoon bij de stichting staan. Die kan deels kwijtgescholden worden, maar soms ook niet.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:19 schreef WillemBier het volgende:
[..]
Ja, serieus? Dat wist ik niet eens.
En hoe gaat het dan verder? Alsnog betalen tot je dood, alleen dan tegen gunstiger voorwaarden?
Toch leiden de uitkomsten van een bailout of afboekingen tot 1 van bovenstaande scenario's (langere termijn)quote:Op zondag 16 januari 2011 07:17 schreef Blandigan het volgende:
Je bent optie 4 vergeten iamcj :
4. Overheden passen de spelregels aan
Je ziet het nu al gebeuren in de US. Banken die hypotheken hebben verpakt, gebundeld, en vele malen hebben doorverkocht, zonder daarvan een goede administratie bij te houden, kunnen bij foreclosures niet aantonen wie de eigenaar van het onroerend goed is.
Geen nood, dan maak je toch nieuwe papieren inclusief vervalste of niet-geauthoriseerde handtekeningen ? Helaas voor de banken wordt daar nu massaal een stokje voor gestoken door rechters.
Omdat banken gigantische bedragen dreigen te moeten afboeken, gaan de eerste geruchten alweer over nieuwe bankbailouts. Of aanpassing van wetgeving, waarbij het mogelijk wordt toch te onteigenen........
http://www.alternet.org/economy/149543/the_stakes_are_huge:_there's_another_bank_crash_looming,_and_we_must_prevent_another_bailout/?page=entire
De huizenprijs zal met de huidige lage werkloosheid zeker nog wel wat dalen, maar geen 30% meer nee. Misschien nog 10-15%, maar dan is de rek er wel uit. Tenzij de pleuris opnieuw uitbreekt, de werkloosheid snel oploopt en rentestanden exploderen, maar daar is een Black Swan voor nodig en dat valt niet te voorspellen.quote:Op zondag 16 januari 2011 10:15 schreef Bayswater het volgende:
Ik zie optie 1 t/m 4 de eerstkomende 4 jaar niet gebeuren. Ik verwacht veel geouwehoer overal over alle economisch gerelateerde onderwerpen en een langzaam herstellende economie met af en toe een incidentje. Energieprijzen gaan stabiliseren met de huidige temperaturen/ Verder kabbelen we gewoon voort, zo ook met de huizenmarkt die rond het huidige niveau blijft liggen. Hypotheekrente heel licht stijgend.
quote:Zembla: Asbest vrijgekomen - 15 januari 2011
Mevrouw Sieben hielp haar man 25 jaar geleden bij het zagen van een asbesthoudende golfplaat voor op het schuurdak. Nu heeft ze asbestkanker. De heer Jansman speelde als kind op het met asbest vervuilde erf van zijn ouderlijk huis. Ook hij kreeg asbestkanker. Twee asbestslachtoffers die verder nooit met asbest in aanraking zijn geweest. Uit een rapport van de Gezondheidsraad blijkt dat asbest veel gevaarlijker is dan tot nu toe werd aangenomen. Daarom adviseert de Raad om de normen voor asbest sterk aan te scherpen. Vooral kinderen lopen een verhoogd risico bij blootstelling. Hoe er door onwetendheid en ondeskundigheid nieuwe slachtoffers vallen, is te zien in de ZEMBLA-aflevering ‘Asbest vrijgekomen’, die wordt uitgezonden op zaterdag 15 januari om 22.35 uur bij de VARA op Nederland 2.
In 70% van al onze huizen, scholen en gebouwen zit nog asbest. Verstopt achter plafonds, in jaren zeventig-zeil of in golfplaten daken. Al dat asbest vormt een groot probleem als je het niet zorgvuldig weghaalt. Maar daar zijn wel enorme kosten mee gemoeid. Vooral particulieren die het willen verwijderen uit hun huis, komen gemakkelijk in de verleiding om een goedkopere oplossing te kiezen. Zij nemen hun toevlucht tot illegale asbest-verwijderaars die zich op internet aanbieden. Omdat deze ‘free riders’ het niet zo nauw nemen met de regels, blijven de bewoners achter met een huis vol rondzwevende asbestvezels. Met alle risico’s van dien.
De helft van het aantal asbestslachtoffers overlijdt binnen een jaar nadat de ziekte wordt geconstateerd. Linda Siepen leeft nu al vijf jaar met asbestkanker. Iedere dag staat ze om zes uur op, omdat ze niet meer kan slapen van de pijn. ‘Ik moet sterk zijn’, zegt ze om de ziekte te kunnen bezweren. Ook voor Harrie Jansman geldt dat asbest zijn leven heeft verwoest. ‘In die zin is het een rotgoedje’, zegt hij.
Nou.... dan kunnen mensen dus extra gaan afboeken of er moet eerst gesaneerd worden.quote:Op zondag 16 januari 2011 11:36 schreef pberends het volgende:
Nog een 'probleem' op de Nederlandse huizenmarkt:
http://beta.uitzendinggem(...)72-asbest-in-de-klas
[..]
Dat onderzoek je toch VOOR je je huis koopt?quote:Op zondag 16 januari 2011 11:56 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nou.... dan kunnen mensen dus extra gaan afboeken of er moet eerst gesaneerd worden.
Maar hoe kan het dan dat het nog in zoveel huizen aanwezig is?quote:Op zondag 16 januari 2011 12:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat onderzoek je toch VOOR je je huis koopt?
T'is niet dat asbest pas sinds gisteren een probleem is he... Dat weten we al een tijdje.
Als je dat weet op het moment dat je je huis koopt, hoef je er toch niet ineens 'spontaan' op af te boeken, dan heb je daar toch al rekening mee gehouden.?quote:Op zondag 16 januari 2011 12:34 schreef xenobinol het volgende:
Maar hoe kan het dan dat het nog in zoveel huizen aanwezig is?
Ik zou als koper eisen dat de huidige eigenaar het op zijn kosten zou laten saneren. Je moet wel krankzinnig zijn om het te laten zitten imo.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als je dat weet op het moment dat je je huis koopt, hoef je er toch niet ineens 'spontaan' op af te boeken, dan heb je daar toch al rekening mee gehouden.?
Dat ligt eraan waar het zit. Als het bv in je dakisolatie zit wel, maar als het alleen in het randje tussen je kozijnen en de muur zit zal het me worst wezen.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:42 schreef xenobinol het volgende:
Ik zou als koper eisen dat de huidige eigenaar het op zijn kosten zou laten saneren. Je moet wel krankzinnig zijn om het te laten zitten imo.
Als het nog tussen het kozijn zit dan ik het oude troep die sowieso vervangen moet wordenquote:Op zondag 16 januari 2011 12:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat ligt eraan waar het zit. Als het bv in je dakisolatie zit wel, maar als het alleen in het randje tussen je kozijnen en de muur zit zal het me worst wezen.
Dat verwijder ik dan zelf wel als de kozijnen er ooit zouden moeten
Het was vroeger vooral goedkope dakbedekking, werd veel gebruikt voor schuren en loodsenquote:Op zondag 16 januari 2011 12:34 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Maar hoe kan het dan dat het nog in zoveel huizen aanwezig is?
Het is maar een voorbeeld he. Ik heb geen asbest in huis.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:51 schreef xenobinol het volgende:
Als het nog tussen het kozijn zit dan ik het oude troep die sowieso vervangen moet worden
Mijn vraag was eerder gericht op de opmerking van BVZ dat je het toch controleert als je een huis gaat kopen. Kennelijk is dat dus niet het geval aangezien het materiaal nog steeds in zoveel huizen aanwezig is. Is er zoiets als een meldingsplicht voor de aanwezigheid van asbest? Want in dat geval kan ik mij voorstellen dat je zoiets alleen kan melden als er een expert is langs geweest voor een rapportage.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het was vroeger vooral goedkope dakbedekking, werd veel gebruikt voor schuren en loodsen
Dat is goed nieuwsquote:Op zondag 16 januari 2011 12:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Het is maar een voorbeeld he. Ik heb geen asbest in huis.
Het staat volgens mij sowieso in je koopcontract. (Of dat er geen asbest aanwezig is, of dat aanwezigheid niet kan worden uitgesloten)quote:Op zondag 16 januari 2011 13:05 schreef xenobinol het volgende:
Mijn vraag was eerder gericht op de opmerking van BVZ dat je het toch controleert als je een huis gaat kopen. Kennelijk is dat dus niet het geval aangezien het materiaal nog steeds in zoveel huizen aanwezig is. Is er zoiets als een meldingsplicht voor de aanwezigheid van asbest? Want in dat geval kan ik mij voorstellen dat je zoiets alleen kan melden als er een expert is langs geweest voor een rapportage.
Hoe weet je dat zo zeker?quote:Op zondag 16 januari 2011 12:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Het is maar een voorbeeld he. Ik heb geen asbest in huis.
quote:
Was dat geen 600.000?quote:Op zondag 16 januari 2011 14:23 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Gewoon 270.000 euro lenen en je bent de trotse 'eigenaar'.... Dat doet iedereen, dus het is slim.
Ik heb het voorrecht om elke dag van de week weekend te hebben.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:26 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Zit jij nu de hele godsganze week achter je computertje?? Heb je geen leven?
Sinds wanneer moet een leven zinvol zijn? Plezier maken en gelukkig zijn vind ik veel belangrijker. De rest laat ik graag aan jou en zeeperd over.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:29 schreef xenobinol het volgende:
BVZ doet niets zinvols met zijn even, dat laat hij aan anderen over
Dat is ook meer een vraag voor filosofen, laten wij ons buigen over de vraag of een huis kopen momenteel wel zo verstandig isquote:Op zondag 16 januari 2011 14:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Sinds wanneer moet een leven zinvol zijn? Plezier maken en gelukkig zijn vind ik veel belangrijker. De rest laat ik graag aan jou en zeeperd over.
Je kunt wel proberen om dat punt zo dicht mogelijk te benaderen. En dat lukt me vrij aardig.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:38 schreef xenobinol het volgende:
Overigens... je kan toch niet altijd plezier maken en gelukkig zijn?
En de rest van je leven 700 huur p/m betalen voor hetzelfde is beter want?quote:Op zondag 16 januari 2011 14:23 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
In moderne rijwoningen vind je geen asbest. Helaas wel veel te veel gips, kalk-zandsteen, PUR-schuim,knel- klemkoppelingen en te weinig contactdozen. Dit alles in een betonnen frame.
Gewoon 270.000 euro lenen en je bent de trotse 'eigenaar'.... Dat doet iedereen, dus het is slim.
Je vergeet de jaarlijkse verhoging...quote:Op zondag 16 januari 2011 14:59 schreef Sjabba het volgende:
En de rest van je leven 700 huur p/m betalen voor hetzelfde is beter want?
Ik mag voor de fun ook soft en hardware ontwikkelen en krijg er vervolgens nog voor betaald ookquote:Op zondag 16 januari 2011 14:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Je kunt wel proberen om dat punt zo dicht mogelijk te benaderen. En dat lukt me vrij aardig.![]()
Overigens ben ik ondertussen gewoon bezig met andere dingen hoor. Ben nu ook gewoon een stukje software aan het schrijven voor 1 van mijn PIC projectjes. Gewoon voor de fun. En omdat het kan.
Dat is niet beter. Met kopen an sich is niets mis, mits je dat maar op het juiste moment doet. En dat juiste moment is niet als we aan de vooravond staan van ten nadele wijzigende regeltjes en een als gevolg daarvan voor Nederlandse begrippen epische crash op de huizenmarkt.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:59 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ja man, een levenslange schuld aangaan met de bank met je huis als onderpand. En dan vervolgens het huis met verlies verkopen, da's veel beterquote:Op zondag 16 januari 2011 14:59 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Levenslang? Mwoah, over 30 jaar ben je dan van je maandlasten af. Je huurhuis van 700,- kost tegen die tijd 1400,- per maand.quote:Op zondag 16 januari 2011 18:32 schreef SemperSenseo het volgende:
Ja man, een levenslange schuld aangaan met de bank met je huis als onderpand. En dan vervolgens het huis met verlies vekopen, da's veel beter
Front row seats.... popcorn... doe jij het licht in de zaal even uit?quote:Op zondag 16 januari 2011 18:24 schreef WillemBier het volgende:
en een als gevolg daarvan voor Nederlandse begrippen epische crash op de huizenmarkt.
Ja..... maar..... we moesten het wel lenen omdat we anders nergens konden wonen...quote:Op zondag 16 januari 2011 20:03 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[ afbeelding ]
Hier 270000 euro voor betalen. Vorige week dachten een stel Noren en Zweden dat ik ze voor de gek hield. Hoe komen ze dan aan dat geld? Dat lenen ze......
Nog een biertje met ze gaan drinken in de kroeg?quote:Op zondag 16 januari 2011 20:03 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[ afbeelding ]
Hier 270000 euro voor betalen. Vorige week dachten een stel Noren en Zweden dat ik ze voor de gek hield. Hoe komen ze dan aan dat geld? Dat lenen ze......
Ja..... maar een biertje kost geen 270k.... zelfs in Noorwegen en Zweden nietquote:Op zondag 16 januari 2011 20:21 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Nog een biertje met ze gaan drinken in de kroeg?
quote:Op zondag 16 januari 2011 20:03 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[ afbeelding ]
Daar koop je in de USA 4 vrijstaande woningen met dubbele garage voorquote:Op zondag 16 januari 2011 20:03 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[ afbeelding ]
Weliswaar van waaibomenhout, maar wel met een flinke lap grond.quote:Op zondag 16 januari 2011 20:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daar koop je in de USA 4 vrijstaande woningen met dubbele garage voor
En uiteraard heb je ze toen ook de huren van de vrije sector laten zien. Toch?quote:Op zondag 16 januari 2011 20:03 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[ afbeelding ]
Het is niet het beton wat duur is, het is de locatie. En die kan je niet stelen en meenemen.quote:Op zondag 16 januari 2011 20:10 schreef xenobinol het volgende:
Het is eigenlijk toch wel raar.... langs het spoor jat men het koper.... maar ik heb nog nooit gehoord dat men betonblokken gejat heeft op een bouwplaats... dat terwijl dat spul zijn gewicht in koper zou moeten zijn
Koop je gewoon een huis + zwembad in Griekenland en een stacaravan in Nederlandquote:Op zondag 16 januari 2011 20:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Binnenkort kun je heel Griekenland ervoor kopen.
Maar zoals altijd met dit soort argumenten (ja maar daar en daar....) doet dat allemaal niet terzake.
succes met de files ontwijkenquote:Op zondag 16 januari 2011 20:57 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Koop je gewoon een huis + zwembad in Griekenland en een stacaravan in Nederland
quote:Op zondag 16 januari 2011 20:56 schreef Resistor het volgende:
[..]
Het is niet het beton wat duur is, het is de locatie. En die kan je niet stelen en meenemen.
en toen vertelde je dat je in tokyo en new york het dubbele kwijt bent?quote:Op zondag 16 januari 2011 20:03 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[ afbeelding ]
Pffff je houd gewoon geld over voor je eigen helikopterquote:
Stond dat rijtjeshuis dan naast Amsterdam CS ofzo?quote:Op zondag 16 januari 2011 20:58 schreef donald_dick het volgende:
[..]
en toen vertelde je dat je in tokyo en new york het dubbele kwijt bent?
wel op 3 uur rijden van een grote stad, maar daarvoor heb je literkoppen koffie plus extra large cuphouders.quote:Op zondag 16 januari 2011 20:54 schreef pberends het volgende:
[..]
Weliswaar van waaibomenhout, maar wel met een flinke lap grond.
Er is genoeg goedkoops te vinden in het buitenland. Maar om een of andere mysterieuze reden zijn het juist de mensen die dat het hardst roepen die perse in NL voor die prijs een woning willen krijgen. Blijft raar. Eerst de locatie afdoen als niet terzake doende en vervolgens je vastklampen aan deze locatie.quote:Op zondag 16 januari 2011 20:57 schreef xenobinol het volgende:
Koop je gewoon een huis + zwembad in Griekenland en een stacaravan in Nederland
Grondspeculanten doet dat dagelijksquote:Op zondag 16 januari 2011 20:56 schreef Resistor het volgende:
[..]
Het is niet het beton wat duur is, het is de locatie. En die kan je niet stelen en meenemen.
jij denkt dat je daarvoor in amsterdam kan kopen ?quote:Op zondag 16 januari 2011 20:58 schreef pberends het volgende:
[..]
Stond dat rijtjeshuis dan naast Amsterdam CS ofzo?
020 of iets dergelijks vergelijken met de metropolen van deze wereldquote:Op zondag 16 januari 2011 20:58 schreef donald_dick het volgende:
[..]
en toen vertelde je dat je in tokyo en new york het dubbele kwijt bent?
Precies mijn punt!quote:Op zondag 16 januari 2011 20:59 schreef donald_dick het volgende:
[..]
jij denkt dat je daarvoor in amsterdam kan kopen ?
quote:Op zondag 16 januari 2011 20:59 schreef pberends het volgende:
[..]
Grondspeculanten doet dat dagelijks.
quote:Op zondag 16 januari 2011 20:59 schreef xenobinol het volgende:
[..]
020 of iets dergelijks vergelijken met de metropolen van deze wereld
http://www.mercer.com/pre(...)f-living-report-2010quote:Op zondag 16 januari 2011 20:59 schreef xenobinol het volgende:
[..]
020 of iets dergelijks vergelijken met de metropolen van deze wereld
en dan denk je dat je bij een andere metropool in de stadskern zitquote:
fail2quote:Op zondag 16 januari 2011 21:02 schreef donald_dick het volgende:
[..]
en dan denk je dat je bij een andere metropool in de stadskern zit
quote:Op zondag 16 januari 2011 21:01 schreef donald_dick het volgende:
http://www.mercer.com/pre(...)f-living-report-2010
nummer 13 op de lijst van best leefbare steden
quote:
waar staat dronten, waar staat dronten, WAAR DAN!quote:
quote:
mag ik trouwens even noteren dat je voor het eerst geen gevat antwoord hebtquote:
Alsof ze alle steden bekeken hebbenquote:Op zondag 16 januari 2011 21:07 schreef donald_dick het volgende:
[..]
waar staat dronten, waar staat dronten, WAAR DAN!
Tuurlijkquote:Op zondag 16 januari 2011 21:08 schreef donald_dick het volgende:
[..]
mag ik trouwens even noteren dat je voor het eerst geen gevat antwoord hebt
Ik zie dat meer als nummer 39 op de lijst van best leefbare steden.quote:Op zondag 16 januari 2011 21:01 schreef donald_dick het volgende:
[..]
http://www.mercer.com/pre(...)f-living-report-2010
nummer 13 op de lijst van best leefbare steden
leesvoerquote:Op zondag 16 januari 2011 21:09 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Alsof ze alle steden bekeken hebben![]()
Hoe leefbaar is een stad eigenlijk voor de gemiddelde inwoner? Hoeveel profijt heb je eigenlijk van alle voorzieningen? Zulke graadmeters zijn meestal niet relevant voor de gemiddelde inwoner imo
dan moet je het nog een keer proberen te lezen en daarna krijg je een sticker van je jufquote:Op zondag 16 januari 2011 21:10 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Ik zie dat meer als nummer 39 op de lijst van best leefbare steden.
Ja ik ben daar wel bekend mee, wederom ben ik van mening dat men een beperkt aantal aspecten meeneemt en weegt. Daarnaast is het niet zo moeilijk om 020 als beste te bestempelen als het de enige Nederlandse stad is die meegewogen is in het onderzoek. Een race winnen als enige deelnemer zegt helemaal niets over je kwaliteitenquote:Op zondag 16 januari 2011 21:12 schreef donald_dick het volgende:
[..]
leesvoer
http://www.mercer.com/referencecontent.htm?idContent=1380465
wel vergeleken met andere metropolen, en daar ging het omquote:Op zondag 16 januari 2011 21:17 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ja ik ben daar wel bekend mee, wederom ben ik van mening dat men een beperkt aantal aspecten meeneemt en weegt. Daarnaast is het niet zo moeilijk om 020 als beste te bestempelen als het de enige Nederlandse stad is die meegewogen is in het onderzoek. Een race winnen als enige deelnemer zegt helemaal niets over je kwaliteiten
Ik moest het 2x afspelen voordat ik zeker wist dat ik het goed hoorde. Maar de koper moet dus minimaal 52% financieren, "de rest neemt de gemeente voor zijn [sic] rekening"quote:Op zondag 16 januari 2011 22:06 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Almere gaat bankje spelen ...
Niet zo raar met al die te koop staande woningen daar, misschien een goede tip voor Vathorstquote:Op zondag 16 januari 2011 22:06 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Alles.... maar dan ook ALLES om de illusie in stand te houdenquote:Op zondag 16 januari 2011 22:13 schreef LXIV het volgende:
Dat mag dus wel (van de EU), maar huren niet!
koopsubsidie, was booming in 2009, maar bij de meeste gemeente zijn daarvoor de potjes op.quote:Op zondag 16 januari 2011 22:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik moest het 2x afspelen voordat ik zeker wist dat ik het goed hoorde. Maar de koper moet dus minimaal 52% financieren, "de rest neemt de gemeente voor zijn [sic] rekening"
Als je dan nagaat dat de staat (door de HRA), ook nog eens effectief de helft financiert, dan blijft er dus voor de koper maar 25% over om zelf te kunnen lappen.
Dat mag dus wel (van de EU), maar huren niet!
De banken en gemeenten worden de corporaties van de toekomstquote:Op zondag 16 januari 2011 22:19 schreef donald_dick het volgende:
[..]
koopsubsidie, was booming in 2009, maar bij de meeste gemeente zijn daarvoor de potjes op.
quote:Op zondag 16 januari 2011 22:06 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Dat is die buurt van 'Van kavel tot kasteel'. Ik herken er een paar huizen van. En ja, ik kijk wel eens mee.quote:Op zondag 16 januari 2011 22:06 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
quote:Op zondag 16 januari 2011 22:28 schreef Resistor het volgende:
[..]
Dat is die buurt van 'Van kavel tot kasteel'. Ik herken er een paar huizen van. En ja, ik kijk wel eens mee.
Kunnen ze volgens mij beter 'van kavel tot vesting' van maken, ik denk dat dat niet zo'n beste buurt gaat worden om te wonen.
Alleen het deel dat het dichtst tegen 020 is gelegen, gelukkig ligt dat ook het laagst.... dus we kunnen er altijd nog een 2de Oostvaardersplas van makenquote:Op maandag 17 januari 2011 06:11 schreef Whuzz het volgende:
Waarom wordt er nog geinvesteerd in Flevoland uberhaupt? Ik dacht toch dat we er uit waren dat die hele provincie een mislukt project is? Terug geven aan de natuur die hap.
Het is de meest vruchtbare grond van europa, lummel.quote:Op maandag 17 januari 2011 06:11 schreef Whuzz het volgende:
Waarom wordt er nog geinvesteerd in Flevoland uberhaupt? Ik dacht toch dat we er uit waren dat die hele provincie een mislukt project is? Terug geven aan de natuur die hap.
lummelquote:Op maandag 17 januari 2011 07:33 schreef michaelmoore het volgende:
Het is de meest vruchtbare grond van europa, lummel.
Of nog een mooie stad bouwen , dat levert veel meer op, een hectare bouwgrond is 10.000 x 300 euro ofwel 3 miljoen euroquote:Op maandag 17 januari 2011 08:05 schreef Whuzz het volgende:
[..]
lummel
Waarom bouwen we er dan huizen op? Alles platgooien en landbouwgrond van maken
Misschien even bellen met China. Daar bouwen ze ook lege steden waar niemand komt wonen naast een bestaande stad waar al bijna niemand woontquote:Op maandag 17 januari 2011 08:30 schreef meth77 het volgende:
[..]
Of nog een mooie stad bouwen , dat levert veel meer op, een hectare bouwgrond is 10.000 x 300 euro ofwel 3 miljoen euro
Wel eens in Flevoland geweest? Is voornamelijk agrarisch gebied, slechts een fractie is bebouwd. Het plan Almere is uit de grond geknald om alle mensen uit de randstad die geen centjes hadden om een krot in het centrum van 020 te kopen, te voorzien van hun eigen kasteel. Wist je overigens dat je voor een paar euro een kasteel kan kopen in Almere?quote:Op maandag 17 januari 2011 08:05 schreef Whuzz het volgende:
[..]
lummel
Waarom bouwen we er dan huizen op? Alles platgooien en landbouwgrond van maken
Almere is bewoond door leentokkiesquote:Op maandag 17 januari 2011 09:01 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Misschien even bellen met China. Daar bouwen ze ook lege steden waar niemand komt wonen naast een bestaande stad waar al bijna niemand woont
Zeker weer zo'n marktgelover die denkt dat de prijs een bewijs is voor kwaliteit want 'op de vrije markt tot stand gekomen.'quote:Het is de meest vruchtbare grond van europa, lummel.
Die grond wordt verkocht aan banken en investeerders voor 70.000 euro per hectare
Als er maar een goede verbinding met de randstad komt of er meer werk naar de polder komt, het kabinet legt nu overal 6 baans snelwegen aan , dat rijd wel doorquote:Op maandag 17 januari 2011 09:01 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Misschien even bellen met China. Daar bouwen ze ook lege steden waar niemand komt wonen naast een bestaande stad waar al bijna niemand woont
Da's lekker! Jammer dat je echt niet in Almere wil wonenquote:Op zondag 16 januari 2011 22:06 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
De hele stad staat nu te koop voor 1 euro.quote:Op maandag 17 januari 2011 10:22 schreef Revolution-NL het volgende:
Hoe staat het inmiddels met de woningmarkt in Lelystad, toen ik daar 3 jaar terug een keer moest zijn stonden er al hele straten te koop.
Volgens mij is dat nog steeds zo, ik heb mij een paar jaar geleden al verbaasd dat er in bepaalde nieuwbouwwijken gewoon huizen te koop stonden van mensen die er nog geen half jaar in gewoond haddenquote:Op maandag 17 januari 2011 10:22 schreef Revolution-NL het volgende:
Hoe staat het inmiddels met de woningmarkt in Lelystad, toen ik daar 3 jaar terug een keer moest zijn stonden er al hele straten te koop.
Bij ons in de straat staat nu een tussenwoning (120m2) te koop voor 287.000 terwijl daar bij de oplevering in 2009 max 230.000 voor betaald isquote:Op maandag 17 januari 2011 10:59 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Volgens mij is dat nog steeds zo, ik heb mij een paar jaar geleden al verbaasd dat er in bepaalde nieuwbouwwijken gewoon huizen te koop stonden van mensen die er nog geen half jaar in gewoond hadden
quote:Op maandag 17 januari 2011 11:05 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Bij ons in de straat staat nu een tussenwoning (120m2) te koop voor 287.000
Lekker serieus, mijn huis mag je morgen ook kopen voor 50k meer. Nooit geschoten is altijd mis. Dat er stakkers zijn die daar in trappen.quote:Op maandag 17 januari 2011 11:05 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Bij ons in de straat staat nu een tussenwoning (120m2) te koop voor 287.000 terwijl daar bij de oplevering in 2009 max 230.000 voor betaald is
Eigenlijk zouden we een lijstje met adressen moeten publiceren waar het goed appeltaart eten isquote:Op maandag 17 januari 2011 11:07 schreef meth77 het volgende:
[..]
Dat gaat hem een hele hoop appeltaart kosten dan
Euhm.... de helft van alle kopers is er ooit ingestonkenquote:Op maandag 17 januari 2011 11:12 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Lekker serieus, mijn huis mag je morgen ook kopen voor 50k meer. Nooit geschoten is altijd mis. Dat er stakkers zijn die daar in trappen.
Tja, het blijft een kwestie van vraag en aanbod.quote:Op maandag 17 januari 2011 10:09 schreef eleusis het volgende:
[..]
Da's lekker! Jammer dat je echt niet in Almere wil wonen![]()
Niet duur? Ook buiten de randstad is er sprake van een overwaardering, dat je meer huis koopt voor hetzelfde geld zal ongetwijfeld waar zijn maar zelfs dan denk ik dat Duitsland het wint van Friesland.quote:Op maandag 17 januari 2011 12:11 schreef HansvD het volgende:
Tja, het blijft een kwestie van vraag en aanbod.
Randstad, veel vraag > Duur
Waarschijnlijk is het in Freisland op veel plaatsen nog goedkoper wonen dan het altijd aangehaalde Duitsland. En dat met HRA
Buiten de Randstad, weinig vraag > Niet duur
mooi dan kunnen die mensen daar nog op sturen dit jaar, beter onder de grens blijven dan.quote:Op maandag 17 januari 2011 13:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Aanpak scheefwonen jaar vertraagd
Uitstel is geen afstel
Gewoon doorgaan met scheefhuren dusquote:Aanpak scheefwonen jaar vertraagd
Het kabinet kan pas vanaf juli volgend jaar de huren verhogen van mensen met een relatief hoog inkomen die wonen in een goedkope sociale huurwoning. Dat meldt een woordvoerder van het ministerie van Binnenlandse Zaken maandag.
Het kabinet wil dit zogeheten scheefwonen aanpakken, staat in het regeerakkoord. Hiertoe worden de huren van mensen die meer verdienen dan 43 duizend euro en wonen in een sociale huurwoning jaarlijks met maximaal vijf procent verhoogd, de inflatiecorrectie niet meegerekend. Hierdoor moeten deze huurders een prikkel krijgen om te verhuizen naar bijvoorbeeld een koopwoning, is de gedachte.
Hiervoor moet echter de huurwet worden gewijzigd. En dat lukt niet meer voor 1 juli, de datum waarop de maatregel zou moeten ingaan. Aangezien de huurstijging een keer per jaar wordt vastgesteld, wordt de nieuwe aanpak nu 1 juli 2012 van kracht.
De beste stuurlui wonen in Dronten huren staan aan wal...quote:Op maandag 17 januari 2011 13:14 schreef xenobinol het volgende:
De vraag is welke problemen gaat het kabinet Rutte eigenlijk oplossen? Ik zie eigenlijk alleen maar een bang en visieloos kabinet dat elk principe verloochend om maar aan het pluche te kunnen blijven plakken![]()
Ik moest meteen aan Xeno denken, nog even respijt. Bijna 100 topics over de HRA maar de scheefhuurders worden volgend jaar al aangepakt...quote:Op maandag 17 januari 2011 13:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Aanpak scheefwonen jaar vertraagd
Uitstel is geen afstel
Volgend jaar rond deze tijd is Xeno op zoek naar een koophuis wanneer hij zijn nieuwe huur heeft gezienquote:Op maandag 17 januari 2011 13:31 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ik moest meteen aan Xeno denken, nog even respijt. Bijna 100 topics over de HRA maar de scheefhuurders worden volgend jaar al aangepakt...
Dat moet je nog maar afwachten. Je weet nooit wat de plannen van de regering zijn achter 25 jaar. Misschien moet je dan wel eerst je vermogen(huis) opvreten voordat je AOW of Pensioen krijgt.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 16:02 schreef lutser.com het volgende:
Dus jij vindt het kennelijk wel briljant beleidquote:Op maandag 17 januari 2011 13:25 schreef Whuzz het volgende:
[..]
De beste stuurlui wonen in Dronten huren staan aan wal...
Als jij denkt dat ik voor dat lullige bedrag mijn veilige en flexibele huurwoning ga verlaten terwijl de prijzen instorten, dan zit er een steekje los in je hoofdquote:Op maandag 17 januari 2011 13:32 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Volgend jaar rond deze tijd is Xeno op zoek naar een koophuis wanneer hij zijn nieuwe huur heeft gezien
Koning Kees over de woningmarktquote:Op maandag 17 januari 2011 13:28 schreef Resistor het volgende:
Kan iemand even de laatste column van Kees de Kort van BNR hierheen halen? wel relevant, maar ik heb geen tijd
Tja, ik weet het niet. Bij verkoop moet je toch de volle mep gaan betalen,dus het gedeelte wat werd gefinancierd door de gemeente terug betalen. Daarbij komt: hoe meer je gaat verdienen hoe meer je gaat betalen. Normaal moet dit bij het kopen van een huis andersom zijn. Maar goed schijnbaar is dit dan een mogelijkheid de EU te omzeilen.quote:Op zondag 16 januari 2011 22:27 schreef WillemBier het volgende:
[..]
![]()
Een gouden deal natuurlijk...
... als je in Almere wilt wonen.
Het gaat over Almere. Wanneer is daar voor het laatst een huis verkocht? 2004?quote:Op maandag 17 januari 2011 13:47 schreef Cherna het volgende:
Bij verkoop moet je toch de volle mep gaan betalen,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |