abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84983671

De geschiedenis:

'Huizenprijzen dalen 20%'
'Huizenprijzen dalen 20%' #2
'Huizenprijzen dalen 20%' #3
Huizenprijzen dalen 20% deel 3
'Huizenprijzen dalen 20%' #4
'Huizenprijzen dalen 20%' #5: De daling is begonnen
Huizenmarkt #6: kopers staken, verkopers geven niet toe.
Huizenmarkt #7: waar de markt muurvast zit
Huizenmarkt # 8: Woningmarkt totaal ingestort
De huizenmarkt #9: *pop* goes the bubble.
Huizenmarkt #10 waar nog steeds een stijging waarneembaar is
Huizenmarkt #11 Woningen in de ramsj?
Huizenmarkt #12 Stevige fundering of door en door rot?
Huizenmarkt #13 Ongeluksgetal? Of blijft het nog stabiel?
Huizenmarkt #14 Waar de meningen verdeeld zijn...
Huizenmarkt #15 Is 't al tijd voor stimuleringsmaatregelen?
Huizenmarkt #16: Waar makelaars hun aanbod photoshoppen
Huizenmarkt 17. Is er verschil in Koop en Huur?
De Huizenmarkt #18: Waar de tophypotheken worden afgeschaft
De Huizenmarkt #19: Waar de tophypotheken toch nog mogen
De Huizenmarkt #20: Waar de bubble in stand moet blijven
De Huizenmarkt #21 Over sukkels en fundimentalisten
De Huizenmarkt #22: waar het CDA de de HRA wil beperken
De Huizenmarkt #23: Waar het er heet aan toe gaat
De Huizenmarkt #24
Huizenmarkt deeltje 25
De Huizenmarkt #26: De discussie gaat door
De Huizenmarkt #27: Fundamenteel discusiëren
Huizenmarkt #28: Stilte voor de storm?
Huizenmarkt #29: Stilstand is achteruitgang!
Huizenmarkt #30: Waar er nog steeds mensen in fase 2 zitten
De Huizenmarkt #31 - Waar de koopjes worden gevonden
De Huizenmarkt 32: Waar 6% in 18 maanden een bubble is
Huizenmarkt #33: Waar de boerderijen in Brabant nog verkopen
Huizenmarkt# 34: De woningmarkt vrij maken of niet?
Huizenmarkt #35: Speculeer hier over wijzigingen HRA
Huizenmarkt #36: Vol verwachting klopt ons hart
Huizenmarkt #37: Waar we ingesneeuwd raken
Huizenmarkt #38 Waar we bullshit verkopen, en anderen dissen
Huizenmarkt #39: Waar aflossen weer de norm wordt?
Huizenmarkt #40: Vals plat
Huizenmarkt #41: Waar heen leidt de weg...
Huizenmarkt #42: 'Geen verdere prijsdaling woningen'
Huizenmarkt #43: Wat doet de lokale politiek aan de crisis?
Huizenmarkt #44: We waar we vrolijk van baan wisselen
Huizenmarkt #45: Bevinden we ons in het oog van de storm?
Huizenmarkt #46: Waar de hippies het nog niet kunnen
Huizenmarkt deeltje 47: Waar de prijzen 50% dalen
Huizenmarkt #48: Waar de HRA-beperking in zicht is
Huizenmarkt #49: Afschaffen HRA? Huizenprijs -13%!
huizenmarkt #50: Jubileum uitgave
Huizenmarkt deeltje 51: -51% wordt gehaald. Let maar op!!!!
Huizenmarkt # 52: Waar de politieke strijd losbarst?
Huizenmarkt #53: Het word in ieder geval een mooie zomer
huizenmarkt #54: Groene blaadjes aan de bomen
Huizenmarkt deel 55: EU wil de sociale huursector beperken
Huizenmarkt #56: Rabo ziet ´t helemaal zitten.
Huizenmarkt #57: waar de prijs harder daalt dan de euro
Huizenmarkt #58: Duizenden gaan in de problemen komen
Huizenmarkt #59: De huizenprijzen blijven nog jaren dalen
Huizenmarkt #60: Waar de bouwproductie is gehalveerd.
Huizenmarkt #61: Troll country
Huizenmarkt #62: nieuw kabinet ver weg, onzekerheid troef.
Huizenmarkt #63: Het word een hete zomer, koop een caravan!
Huizenmarkt #64: Hoe stevig is de fundering?
Huizenmarkt #65 Waar de Griekse zon in Nederland opkomt
Huizenmarkt #66: waar we zakken als een veertje
Huizenmarkt #67: rechts kabinet? Renteaftrek veilig.
Huizenmarkt #68: Alles over rechts?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_84983740
Ik ben benieuwd naar de standpunten van de VVD en PVV met betrekking tot het bouwen van woningen? Zijn ze daar nu wel of niet voorstander van?
I'll sing you a lullaby.
pi_84985770
Neeeee... echt??
http://www.nu.nl/economie(...)-hypotheekrente.html

Big surprise.
Doet me aan dat gevalletje met de postbank denken, die hadden ook iets illegaals gedaan met hypotheken en kregen een 'ferme' tik op de vingers en wel 10.000 euro boete. _O-
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_84989619
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 19:47 schreef xenobinol het volgende:
Ik ben benieuwd naar de standpunten van de VVD en PVV met betrekking tot het bouwen van woningen? Zijn ze daar nu wel of niet voorstander van?
Ik denk dat de VVD nogal wel wat bouwvrienden heeft in de bouwmaffia en gemeentes willen graag wat landbouwgrond verpatsen, nu de rijksbijdrage eraan gaat
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_84993981
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 22:27 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Ik denk dat de VVD nogal wel wat bouwvrienden heeft in de bouwmaffia en gemeentes willen graag wat landbouwgrond verpatsen, nu de rijksbijdrage eraan gaat
ik denk dat je grossiert in dom gelul, maar om op een positieve manier af te sluiten je daarmee daarmee prima in dit topic thuishoort...

misschien wel handig als je langer dan drie weken dezelfde username zou aanhouden....

heb je cde bouwkosten van een woning al herberekend? :)
pi_84994137
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 19:47 schreef xenobinol het volgende:
ongeacht of ze daar voorstander van zijn, het zal vast wel weer kut zijn. Vragen naar de bekende weg dus.
pi_84994667
Ondertussen in Florida...

quote:
Appartement in Florida voor prijs gezinswagen
Dankzij kredietcrisis zijn er in VS enorme koopjes te doen

Voor de prijs van een gezinswagen koop je in Florida tegenwoordig al een appartement mét zwembad. 'De vastgoedprijzen hier blijven maar zakken', bevestigt Vlaming Koen Roelens, die in Florida een vastgoedkantoor uitbaat.

Amerikaanse media, waaronder CNN, kwamen gisteren met voorbeelden op de proppen van eenkamerappartementen met een gemeenschappelijk zwembad. Vijf jaar geleden voor 87.000 euro verkocht, vandaag te koop voor nog geen 20.000 euro, een prijsdaling van bijna 80 procent. Je vindt gelijkaardig geprijsde appartement trouwens niet alleen in het zonovergoten Florida, maar ook aan de westkust in Californië.

De vastgoedmakelaars die CNN citeert, beklemtonen dat deze panden niet in verpauperde wijken liggen, maar in aangename buurten. Enig minpunt is dat de meeste van deze flats al een tijdje leeg staan en dus wat opknapwerk kunnen gebruiken. Maar met een vastgoedmarkt die niet anders kan dan ooit weer herleven, lijkt de aankoop van zo'n flat alvast een betere investering dan een nieuwe auto, die alleen maar aan waarde verliest, aldus nog de Amerikaanse nieuwszender.

Prijzen gekelderd

De Amerikaanse vastgoedmarkt doet het sinds de wereldwijde kredietcrisis barslecht, en de heropleving die voor dit jaar was voorspeld, is compleet uitgebleven. Meer nog, de prijzen zijn opnieuw een beetje gezakt. Volgens de National Association of Realtors (NAR) is de gemiddelde prijs van een huis in de VS sinds 2007 met 23 procent gedaald, die van appartementen met een kwart. Gemiddelden zijn dat, want in Sacramento (Californië) zijn de prijzen van appartementen met zelfs 59 procent gekelderd.

'De oorzaak is tweeledig', zegt vastgoedmakelaar Koen Roelens, die al bijna tien jaar in Florida woont. 'Toen de economie op volle toeren draaide, is er enorm in vastgoed geïnvesteerd, waardoor er in sommige gebieden een groot overaanbod is ontstaan. Met de crisis wil niemand nog dergelijke appartementen, die heel vaak als tweede verblijf dienen. En dus zijn er enorme koopjes te doen.'

Overaanbod

Ook op de huizenmarkt trouwens, al zijn de prijsdalingen daar niet zo extreem. 'Maar voor de prijs van een rijhuis in België, zo'n 200.000 euro, heb je in Florida al snel een villa die in Brasschaat niet zou misstaan', aldus nog Roelens. 'Ook hier bestaat er een overaanbod, vermits door de kredietcrisis vele Amerikanen hun huizenhoge hypotheken niet meer konden betalen en die woningen weer in handen van de banken vielen. Er staan echt duizenden villa's leeg, waardoor kandidaat-kopers heel laag kunnen bieden.'

Dat bevestigt ook Marc De Vlieger, een andere Vlaming in Florida. 'Voor het geld dat je in België kwijt bent voor een heel gewoon huis, koop je hier - op dit moment - letterlijk een paleis, met alles erop en eraan.'

En beterschap zit er niet meteen aan te komen. 'Wat Florida betreft, doet de economie het nog steeds barslecht', zeggen beiden.

Veel buitenlanders wagen nu hun kans om in Amerika in vastgoed te investeren 'De laatste twee jaar heb ik toch zeker al zo'n veertig Belgen begeleid die hier voor een prijsje in vastgoed hebben geïnvesteerd.' Of dat volledig risicoloos is? Roelens: 'Mij hoor je niet zeggen dat we nu met bodemprijzen zitten. Anderzijds: veel lager kunnen de prijzen echt niet meer zakken.'
Een gelijkaardige crisis als die in Spanje dus, waar iedereen ook vakantieverblijven kocht aan de kust (vaak als tweede woning), en er op rekende dat ze toch altijd meer waard zouden worden, of ze nu verhuurd/verkocht raken of niet.
pi_84995660
Staat er ook bija hoeveel zo'n stulpje kost aan onderhoud?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_84995955
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 01:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Staat er ook bija hoeveel zo'n stulpje kost aan onderhoud?
Nee, ik heb heel het artikel geciteerd en het staat er inderdaad niet in. "Ze staan "al een tijdje leeg". Dus zeg jij het maar. Je denkt dat je daar 100.000 euro in moet steken of zo? Ik denk het niet.
pi_84996015
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 00:48 schreef Krantenman het volgende:
Ondertussen in Florida...
[overaanbod]

Een gelijkaardige crisis als die in Spanje dus, waar iedereen ook vakantieverblijven kocht aan de kust (vaak als tweede woning), en er op rekende dat ze toch altijd meer waard zouden worden, of ze nu verhuurd/verkocht raken of niet.
Vat dat hele artikel mooi samen. Te veel van het zelfde.

Ik ben benieuwd waar we hier als eerste een overschot aan krijgen in verband met de vergrijzing: 'gewone' huizen omdat de ouderen naar luxe appartementen gaan, of eenvoudige 1- en 2-kamerappartementen omdat daar nu veel starters in zitten die dan door kunnen stromen, maar die de laatste jaren veel gebouwd werden.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_84996129
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 01:31 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Nee, ik heb heel het artikel geciteerd en het staat er inderdaad niet in. "Ze staan "al een tijdje leeg". Dus zeg jij het maar. Je denkt dat je daar 100.000 euro in moet steken of zo? Ik denk het niet.
Ergens rond de 1000 dollar in de maand
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_84996165
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 01:33 schreef Resistor het volgende:

[..]

Vat dat hele artikel mooi samen. Te veel van het zelfde.

Ik ben benieuwd waar we hier als eerste een overschot aan krijgen in verband met de vergrijzing: 'gewone' huizen omdat de ouderen naar luxe appartementen gaan, of eenvoudige 1- en 2-kamerappartementen omdat daar nu veel starters in zitten die dan door kunnen stromen, maar die de laatste jaren veel gebouwd werden.
Als ik rond de 60 was en ik had een woning dan ging ik mijn geld liever steken in een badkamer beneden en je huis rolstoelvriendelijk te maken
pi_84996256
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 01:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

1000 dollar per maand? Voor wat dan? Voor een schoonmaakster die een keer per week langskomt om de spinnenwebben op te zuigen en de ramen schoon te maken?
pi_84998811
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 20:46 schreef fedsingularity het volgende:
Neeeee... echt??
http://www.nu.nl/economie(...)-hypotheekrente.html

Big surprise.
Doet me aan dat gevalletje met de postbank denken, die hadden ook iets illegaals gedaan met hypotheken en kregen een 'ferme' tik op de vingers en wel 10.000 euro boete. _O-
gooi de rente de circa 1.75 % naar beneden en je kunt praktisch de hra wegdoen. problemen opgelost!
pi_84999773
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 01:42 schreef Krantenman het volgende:

[..]

1000 dollar per maand? Voor wat dan? Voor een schoonmaakster die een keer per week langskomt om de spinnenwebben op te zuigen en de ramen schoon te maken?
En het onderhoud van het zwembad, en de rest van de gemeenschappelijke ruimtes. :P

Dan lijkt me de 1000 dollar ook wel een beetje aan het hoge kant, maar 400 dollar lijkt me best een reeel VVE bedrag.
pi_85000116
Ik wil zo een appartement wel kopen, waar kan ik me melden?
Lijkt me een sound investment

quote:
Amerikaanse media, waaronder CNN, kwamen gisteren met voorbeelden op de proppen van eenkamerappartementen met een gemeenschappelijk zwembad. Vijf jaar geleden voor 87.000 euro verkocht, vandaag te koop voor nog geen 20.000 euro, een prijsdaling van bijna 80 procent. Je vindt gelijkaardig geprijsde appartement trouwens niet alleen in het zonovergoten Florida, maar ook aan de westkust in Californië.

De vastgoedmakelaars die CNN citeert, beklemtonen dat deze panden niet in verpauperde wijken liggen, maar in aangename buurten. Enig minpunt is dat de meeste van deze flats al een tijdje leeg staan en dus wat opknapwerk kunnen gebruiken. Maar met een vastgoedmarkt die niet anders kan dan ooit weer herleven, lijkt de aankoop van zo'n flat alvast een betere investering dan een nieuwe auto, die alleen maar aan waarde verliest, aldus nog de Amerikaanse nieuwszender.

[ Bericht 5% gewijzigd door Verburg_K op 08-08-2010 11:46:57 ]
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_85003172
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 00:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

ongeacht of ze daar voorstander van zijn, het zal vast wel weer kut zijn. Vragen naar de bekende weg dus.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Geloof mij nou maar als ik je zeg dat ik absoluut geen zwartkijker ben, ik houd alleen niet zo van alle bullshit die de vastgoedmaffia en hun volgelingen propageren :)
I'll sing you a lullaby.
pi_85003199
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 00:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kunnen we niet effe doorgaan met die bouwkosten, dat is net zo iets als naar de jostiband gaan
Reken nu gewoon zelf eens wat voor, in plaats wat dom te blaten.

Een standaard regel in de bouw is 1000 euro per m^2 BVO. En BVO is bruto vloeroppervlak, niet begane vloer oppervlak, da's dus alleen bij bungalows ongeveer hetzelfde.

Een gemiddeld vinexkrot kost daarmee, met keuken en al, 150000 euro. Laat je alles doen.
pi_85003218
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 10:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En het onderhoud van het zwembad, en de rest van de gemeenschappelijke ruimtes. :P

Dan lijkt me de 1000 dollar ook wel een beetje aan het hoge kant, maar 400 dollar lijkt me best een reeel VVE bedrag.
gwl, belastingen, ib, kabel, telefoon, internet, auto, verzekering doe je niet aan?
pi_85003252
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 01:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

:') De eerste maand ja, om de boel wat op te lappen. Daarna kost alleen een kerk uit 1631 1000 euro aan onderhoud per maand.
pi_85004303
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 12:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

gwl, belastingen, ib, kabel, telefoon, internet, auto, verzekering doe je niet aan?
Ja, als je dat allemaal onder de noemer "onderhoud" gaat scharen, dan ken ik ook nog wel wat "onderhoudskosten": een bed, een sofa, servies, een deurmat, gordijnen,... Vul maar aan.
pi_85004391
Zijn inderdaad vrij essientiele dingen om een vak huís te onderhouden
pi_85006979
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 12:20 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Geloof mij nou maar als ik je zeg dat ik absoluut geen zwartkijker ben, ik houd alleen niet zo van alle bullshit die de vastgoedmaffia en hun volgelingen propageren :)
ik hou van geen enkele bullshit, vanuit welke hoek het dan ook komt. Ik hou nog minder van dogmatische oogkleppen overigens :)

Ik hou dan weer wel van Don Quichotte. En van Xeno natuurlijk :)
pi_85007587
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 12:23 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

:') De eerste maand ja, om de boel wat op te lappen. Daarna kost alleen een kerk uit 1631 1000 euro aan onderhoud per maand.
Dan mag jij hier de plaatselijke kerk komen onderhouden, daar staat nu een post onderhoud van 200K per jaar in de boeken.
pi_85007993
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:32 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Dan mag jij hier de plaatselijke kerk komen onderhouden, daar staat nu een post onderhoud van 200K per jaar in de boeken.
Je hoeft zo een kerk niet met een theelepeltje te voegen hoor, daar kun je ook een voegspijker voor gebruiken
En het witten aan de binnenkant hoeft niet met een tandenborstel, of moet er een kennis veel aan verdienen??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')