quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ahum, de stelling dat inflatie de schuld vermindert is gebaseerd op de premisse dat de schuld hetzelfde blijft, maar de gefinancieerde asset conform de inflatie stijgt.
Inflatie vermindert geen schuld, en verlaagt een maandbedag evenmin.
da's waar, de woonlast zal dan relatief minder zwaar drukken.....quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:44 schreef LinkdumpLoetje het volgende:
[..]
Afgezet tegen het met de inflatie meestijgende inkomen natuurlijk wel.
hangt van de uitslag van de verkiezingen af, denk ik.quote:Op donderdag 21 januari 2010 00:02 schreef Prutzenberg het volgende:
Voor de meeste politieke partijen zijn peilingen belangrijker van een visie.
Geen enkele partij gaat vóór 2011 echte maatregelen nemen. Daarna ook niet vrees ik.
Ik ben wel benieuwd welke voorstellen er uit al die commissies komen die nu druk aan het werk zouden moeten zijn.quote:Op donderdag 21 januari 2010 00:02 schreef Prutzenberg het volgende:
Voor de meeste politieke partijen zijn peilingen belangrijker van een visie.
Geen enkele partij gaat vóór 2011 echte maatregelen nemen. Daarna ook niet vrees ik.
Die hoge salarissen worden uiteindelijk ook weer doorberekend. Per saldo gaan we er niets op vooruit.quote:Op donderdag 21 januari 2010 00:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
da's waar, de woonlast zal dan relatief minder zwaar drukken.....
maar een groot van de participanten in dit topic zijn van mening dat:
A. iedereen toch ontslagen wordt
B wie niet ontslagen wordt voor een fractie van zijn huidige nominale salaris zal moeten werken
C ook overigens we gedoemd zijn
En dit is geen meerkeuzevraag, maar cumulatief
Dat de huidige generatie die zich zo misdeelt voelt een generatie is die de komende decennia de meest uitzinnige salariseisen kunnen en zullen stellen ivm de teruglopende beroepsbevolking en de fobie die er heerst om dat op te lossen middels imigranten, dat dringt nog niet helemaal door.
Over een jaar of 10? Let wel: dit is pas de commissie heh.quote:Op donderdag 21 januari 2010 00:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd welke voorstellen er uit al die commissies komen die nu druk aan het werk zouden moeten zijn.
Er is ook zo'n commissie over de woningmarkt aan de gang...af en toe komen er wel eens wat geruchten naar buiten. Zo heb ik gelezen over het beperken van de HRA. Ook heb ik gelezen over het invoeren van een flat-tax etc.
Weet iemand wanneer die commissies eigenlijk uitgestudeerd zijn? Wanneer kunnen we de eerste resultaten verwachten?
dat moet je even voor financien in context zien. De Jager heeft de mening van zijn PVDA vriendjes gevraagd (het olijke drietal), dus iedereen weet al wat voor advies daaruit gaat komen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 00:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd welke voorstellen er uit al die commissies komen die nu druk aan het werk zouden moeten zijn.
Er is ook zo'n commissie over de woningmarkt aan de gang...af en toe komen er wel eens wat geruchten naar buiten. Zo heb ik gelezen over het beperken van de HRA. Ook heb ik gelezen over het invoeren van een flat-tax etc.
Weet iemand wanneer die commissies eigenlijk uitgestudeerd zijn? Wanneer kunnen we de eerste resultaten verwachten?
quote:Op donderdag 21 januari 2010 00:06 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Die hoge salarissen worden uiteindelijk ook weer doorberekend. Per saldo gaan we er niets op vooruit.
Zover had ik me er nog niet verdiept. Thanx!quote:Op donderdag 21 januari 2010 00:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dat moet je even voor financien in context zien. De Jager heeft de mening van zijn PVDA vriendjes gevraagd (het olijke drietal), dus iedereen weet al wat voor advies daaruit gaat komen.
De commissie die iets roept over belastingen danst een rituele dans. Die is helemaal naar de PVDA (lees De Jager) gegeared, Stevens, de Kam en Caminda mogen daar een semi geloofwaardigheid aan verschaffen, maar daar gaat helemaal niet implementatiewaardigs uitkomen. Anders hadden ze die commissie wel wat evenwichtiger samengesteld. Het is dus niet de bedoeling daar daar iets concreets gaat uitkomen...
in april trouwens, geloof ik
fuck, je hebt nog gelijk ook. Bos is immers minister, dan is de stas geen PVDAquote:
wie heeft er nou belang bij een standpunt op dit moment? Niemand toch?quote:Op donderdag 21 januari 2010 00:15 schreef capricia het volgende:
Zoals jij het beschrijft gaat dat dus een onzin-advies zijn wat door niemand overgenomen gaat worden.
Lekkere geldverspilling weer.
Hoop dat het een stevig verkiezingsonderwerp wordt. Laat de partijen hun visie op de toekomstige staatshuishouding maar geven. Maar goed als ik zie hoe er hier lokaal al om de financiële brei heen wordt gedraaid zal daar wel niks van komenquote:Op donderdag 21 januari 2010 00:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
hangt van de uitslag van de verkiezingen af, denk ik.
Maar ik verwacht idd ook niet echt een daadkrachtig geheel .....
quote:Klijnsma krijgt van gemeenten steeds meer signalen dat de werkloosheid en geldnood sterk toenemen. "Dit komt keihard aan, zeker als je in de bijstand schiet. Niet alleen bij henzelf, ook hun omgeving", zegt zij na gesprekken in het land.
Dit jaar komt het kabinet bovendien nog met zware bezuinigingen die inkomens van velen kunnen raken, erkent de staatssecretaris.
Zou Ger Hukker hier even op kunnen reageren? Hij zag toch een duidelijke opleving?quote:Op donderdag 21 januari 2010 09:56 schreef dramatiek het volgende:
Prijsdaling bestaande koopwoningen neemt weer toe
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)0/2010-01-21-m11.htm
1) Er zal een structureel tekort aan arbeidskrachten ontstaan. Over de hele liniequote:A. iedereen toch ontslagen wordt
B wie niet ontslagen wordt voor een fractie van zijn huidige nominale salaris zal moeten werken
C ook overigens we gedoemd zijn
gelloof ik helemaal niets van, er komt veel meer import , middels blue cards en EU landenquote:Op donderdag 21 januari 2010 12:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
1) Er zal een structureel tekort aan arbeidskrachten ontstaan. Over de hele linie
Die weegt niet op tegen de vergrijzing. Bovendien is "import" óf van korte termijn (expats), óf van zeer lage kwaliteit (immigranten).quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:08 schreef Deprater het volgende:
[..]
gelloof ik helemaal niets van, er komt veel meer import , middels blue cards en EU landen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |