Gezellig toch?quote:Op maandag 19 januari 2009 15:41 schreef Sjabba het volgende:
Als het met 1,8% daalt na 5 delen dan moeten we nog even...
Als je begroot op pakweg 5,25% rente en dat kan betalen zou er geen probleem moeten zijn.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:38 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ja maar hoeveel van die zouden er echt risico mee lopen? Als ik veel vermogen heb zou ik eerder variabele rente kiezen omdat meestal goedkoper is ook op lange termijn, echter moet je een stijging wel kunnen opvangen. Hoeveel zouden wel variabel nemen en geen stijging kunnen opvangen.
Dat doet iedereen ook als de prijzen de lucht in gaan. Is dat dan wel goed?quote:Op maandag 19 januari 2009 15:46 schreef redhead666 het volgende:
JAaaaa laten we alles mekaar aanpraten! Believe the hype!
Idd paniekartikel. Nuttige achtergrondinformatie ontbrak zoals of de mensen de stijging zouden kunnen dragen (vermogend genoeg). En hoelang deze mensen het huis al hebben en op hoeveel er dus nog hypotheek zit (gekocht voor 150.000 gulden en volgend jaar 200.000 waard en dan loopt je renteperiode af, dan is er dus niet veel aan de hand).quote:Op maandag 19 januari 2009 15:45 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Als je begroot op pakweg 5,25% rente en dat kan betalen zou er geen probleem moeten zijn.
Ik herinner me een paniekartikel een paar maanden geleden waarin gesteld werd dat er veel kortlopende rentevaste periodes zouden aflopen in 2009 en 2010. Toen stond de rente even boven de 5% terwijl de betreffende hypotheken op 3,5% o.i.d. stonden.
Jij denkt echt dat als je er over praat dat het dan mis gaat?quote:Op maandag 19 januari 2009 15:46 schreef redhead666 het volgende:
JAaaaa laten we alles mekaar aanpraten! Believe the hype!
op zich wel, maar mensen die een vaste baan hebben bij een bedrijf wat nog lang niet omvalt hebben toch alleen maar voordeel bij een crisis. alles wordt goedkoper, het salaris blijft hetzelfde.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:01 schreef henkway het volgende:
Kan me wel voorstellen dat mensen nu een jaartje wachten en eerst de knopen gaan tellen
Er is sprake van een wereldwijde vastgoedcrisis, credietcrisis
ofwel een inkomenscrisis
Bij de NVM geven ze een of andere verkoopgarantie. Heb me er niet in verdiept, maar misschien wel de moeite voor jou om daar even te kijken?quote:Op maandag 19 januari 2009 18:09 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
op zich wel, maar mensen die een vaste baan hebben bij een bedrijf wat nog lang niet omvalt hebben toch alleen maar voordeel bij een crisis. alles wordt goedkoper, het salaris blijft hetzelfde.
we zijn zelf ook op zoek naar een nieuw huis, moeten ons eigen huis ook nog verkopen. het zal me echt benieuwen he lang dat gaat duren.
7 jaar, bij mijn weten.quote:Op maandag 19 januari 2009 18:10 schreef Suijk het volgende:
Mensen zullen misschien iets langer in hun huis moeten blijven wonen.
Mensen die hun huis meer dan 5 jaar geleden hebben gekocht hebben nog steeds genoeg overwaarde, die maken echt geen 'verlies'.
Wat is de gemiddelde tijd dat mensen eigenlijk in een koophuis blijven wonen? Na hoeveel jaar verkassen ze, gemiddeld gezien?
Je vergeet mischien de 10% kosten koper bij aankoop , overwaarde valt dan tegen.quote:Op maandag 19 januari 2009 18:10 schreef Suijk het volgende:
Mensen die hun huis meer dan 5 jaar geleden hebben gekocht hebben nog steeds genoeg overwaarde, die maken echt geen 'verlies'.
Thanx! Ik vond dat deze reeks wel een uitgebreide titel verdiende.quote:
Verkoopgarantie?quote:Op maandag 19 januari 2009 18:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Bij de NVM geven ze een of andere verkoopgarantie. Heb me er niet in verdiept, maar misschien wel de moeite voor jou om daar even te kijken?
10%?!? 6% overdracht belasting, een vaste som bij de notaris bij het passeren en een afsluitprovisie die je er nog af kan lullen (voor een deel). Kom je op zo'n 7-8%.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:04 schreef corus het volgende:
[..]
Je vergeet mischien de 10% kosten koper bij aankoop , overwaarde valt dan tegen.
Ervan uitgaande dat die meegefinancierd is.
Even rekenen met de laatste nvm cijfers :
Gemiddelde transactieprijs 4e kwartaal 2003 : 212000
Gemiddelde transactieprijs 4e kwartaal 2004 : 217000
Gemiddelde transactieprijs 4e kwartaal 2008 : 233000
Gekocht in 2003 : 212.000 + 10%KK : 233.200
Gekocht in 2004 : 217.000 + 10%KK : 238.700
Alles voor 2001 is nog steeds de jackpot
Ik denk dat hij de dubbele lasten garantie bedoelt, geld 1 of 2 jaar, betaalt de verkoper jou dubbele lasten als je je huis niet verkocht krijgt. Belastingtechnisch wel leuk maar een sigaar uit eigen doos.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:12 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Verkoopgarantie?
Gaan ze je huis na een jaar zelf kopen of zo?
Waarom zou je afwachten bij de verkopers die moeten zit de schrik er nu al in. Straks blijven alleen de verkopers over die niet zonodig moeten. Je moet het zelf weten maar nu kan je in sommige gevallen heel goed onderhandelen.quote:Op maandag 19 januari 2009 20:08 schreef janus84 het volgende:
Ik blijf nog rustig een jaartje in mijn huurwoning zitten, dan moet de schrik op de woningmarkt er wel een beetje inzitten!
Daar heb je zeker een punt, we wachten iig nog een maand of 5/6 dan heb ik mijn studie afgerond. In de huidige daling zit een vertraging van 3 maanden, die wachten we sowieso af.quote:Op maandag 19 januari 2009 20:11 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Waarom zou je afwachten bij de verkopers die moeten zit de schrik er nu al in. Straks blijven alleen de verkopers over die niet zonodig moeten. Je moet het zelf weten maar nu kan je in sommige gevallen heel goed onderhandelen.
Ja...voor je het weet zijn de prijzen weer aan het stijgen...en mis je de boot..quote:Op maandag 19 januari 2009 20:08 schreef janus84 het volgende:
Ik blijf nog rustig een jaartje in mijn huurwoning zitten, dan moet de schrik op de woningmarkt er wel een beetje inzitten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |