Ik heb gerekend:quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:46 schreef Lemmeb het volgende:
Overigens, ik vind dat jullie het veel te donker inzien. Reken gewoon eens uit wat je maandlasten zijn voor een bepaald huis als je het koopt of als je een vergelijkbaar huis huurt. Zeker weten dat je door te kopen nog steeds goedkoper uit bent en nog mooier woont ook.
Zolang mensen kunnen rekenen (en velen kunnen dat inderdad niet) zal men toch over blijven gaan tot kopen. Zeker bij de huidige rentestand. Men heeft simpelweg geen andere keuze.
Bron: http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=1423716quote:Op zaterdag 20 december 2008 22:55 schreef LXIV het volgende:
Hierover stond pas ook een artikel in de krant. Dat huurders eigenlijk veel meer van de staat kregen dan kopers
over twintig jaar is het slim, nu heeft hij woonruimtequote:Op zondag 21 december 2008 01:15 schreef brazzer het volgende:
Een vriend van mij had voor de zomervakantie een huis gekocht in Amsterdam Noord, dus voor het kredietcrisis gebeuren. Is dat nou achteraf gezien slim of juist onverstandig?
Zo is 't, zolang hij 't ken betalen is er niets aan de hand.quote:Op zondag 21 december 2008 01:16 schreef henkway het volgende:
[..]
over twintig jaar is het slim, nu heeft hij woonruimte
Maar je zit wel een een flatje.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:30 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik heb mijn winst gepakt, woon nu in een gezellige multiculturele galerijflat en heb het geld in grond gestopt.
Weinig onderhoud, brengt genoeg op door verpachten en wanneer ik zin heb dan laat ik op een een leuk stuk met vergunning een nieuw huis bouwen .
Ben begonnen met kopen op dieptepunt, in 10 jaar 100% winst. Daarna nog een keer gekocht en weer mooie score.quote:Op zondag 21 december 2008 04:19 schreef popolon het volgende:
Al dat gedoe. Mensen die gekocht hebben gewoon lekker blijven zitten in je eigen huis, 't is verdomme geen aandeel.
Mijn Amerikaanse neef vroeg zich steeds af van wie die muren waren van al die huizen in een rij.quote:Op zondag 21 december 2008 04:36 schreef popolon het volgende:
't Is maar wat je prioriteiten zijn.
Maar ik kan me wel vinden in het hele huisgebeuren in NL dat het veel te gek is geworden. Je koopt iets met veel te weinig ruimte voor veel teveel.
Moet je hem zeggen dat elke baksteen in die muur meer waard is dan een hele wijk van planken in de VS.quote:Op zondag 21 december 2008 04:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Mijn Amerikaanse neef vroeg zich steeds af van wie die muren waren van al die huizen in een rij.
Moeilijk hè; winst maken met een continu steigende markt?quote:Op zondag 21 december 2008 04:27 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ben begonnen met kopen op dieptepunt, in 10 jaar 100% winst. Daarna nog een keer gekocht en weer mooie score.
Dan woon je waarschijnlijk in zo'n woningbouwhok. Daar is mijn verhaal niet op van toepassing inderdaad. Niet dat je daar wil wonen.quote:Op zaterdag 20 december 2008 22:22 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Ik heb gerekend:
Als ik mijn huurflat zou kopen dan zal de netto rente 35 euro/mnd hoger zijn dan de huur.
Ik heb gerekend met de WOZ waarde dus in werkelijkheid zou ik nog duurder uit zijn!
Ik denk dat ik nog maar even blijf huren.
Over twintig jaar is het ook dom, want instappen op het hoogste punt blijft altijd dom. Neemt niet weg dat hij over twintig jaar waarschijnlijk wel wat winst zal pakken.quote:Op zondag 21 december 2008 01:16 schreef henkway het volgende:
[..]
over twintig jaar is het slim, nu heeft hij woonruimte
Dat hangt er waarschijnlijk vanaf waar je huurt, want in Haarlem bijvoorbeeld huur je voor ¤800 een hok waar je als je het koopt netto waarschijnlijk maar zo'n ¤600 voor kwijt bent.quote:Op zaterdag 20 december 2008 22:55 schreef LXIV het volgende:
Huren is wel degelijk goedkoper dan kopen. Door de excessieve stijgingen van de huizenprijzen zijn laatstgenoemden helemaal uit de pas gaan lopen tov huren.
Och ik zelf woon in een keurige eengezins hoekwoning van 150m2 verdeeld over 3 verdiepingen, in totaal 5 kamers. Parkeerruimte in mijn voortuin, aparte stenen berging in mijn achtertuin van 7,5 meter diep en 9 meter breed. Het huis is nu bijna 9 jaar oud en ik ben de eerste bewoner.quote:Op zondag 21 december 2008 13:43 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dan woon je waarschijnlijk in zo'n woningbouwhok. Daar is mijn verhaal niet op van toepassing inderdaad. Niet dat je daar wil wonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |