De Rabobank vragen wat de huizenprijzen in de nabije toekomst gaan doen, is net zoiets als aan gouddelvers vragen wat de goudprijs gaat doen.quote:Op donderdag 27 november 2008 09:35 schreef rvlaak_werk het volgende:
Rabobank verwacht géén prijsdaling van huizenmarkt
Iemand liegt hier.
En zolang je er zit heb je ook een lagere WOZ waarde.quote:Op donderdag 27 november 2008 10:02 schreef zatoichi het volgende:
Nou dan ga ik mijn huis ook niet meer verkopen!
Het lijkt me geen 'nieuws'. Eerder een 'wetmatigheid'.quote:Op donderdag 27 november 2008 10:07 schreef PietjePuk007 het volgende:
Over het dubbele belang van deze uitspraak loopt al een topic. Volgens mij is 't ook vrij oud nieuws.
Wel als je een significate hoeveelheid kapitaal hebt. En ook wanneer je uiteindelijk wil aflossen. En ook wanneer je over enige jaren een groter huis wil en overwaarde wil meenemen.quote:Op donderdag 27 november 2008 09:38 schreef Scorpie het volgende:
Mensen vergeten dat de betaalbaarheid van die huizen niet toeneemt![]()
Banken nemen minder risico -> je kan minder lenen -> betaalbaarheid is nog steeds hetzelfde.
Het probleem is dat mensen hun huis de laatste jaren alleen maar als positief beleggingsobject hebben gezien en dus van die 400.000 in drie jaar al de hoop hadden op 500.000. Dat wordt nu hopelijk gecorrigeerd en keert het besef terug dat ook vastgoed een belegging is die kan stijgen of kan dalen.quote:Op donderdag 27 november 2008 10:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wel als je een significate hoeveelheid kapitaal hebt. En ook wanneer je uiteindelijk wil aflossen. En ook wanneer je over enige jaren een groter huis wil en overwaarde wil meenemen.
Nee, dat het totaal irrelevant zou zijn wat de prijs van een huis is, is onzin. Gebaseerd op de hype van de aflossingsvrije tophypotheek met HRA. Ik koop lever een huis van 2 ton tegen 10% dan een huis van 4 ton tegen 5%. Als ik in het eerste geval een ton aflos/aanbetaal dan zijn mijn maandlasten al gehalveerd. In het tweede geval slechts met 25% gedaald.
Als je er een ander huis mee wilde kopen, zie ik het probleem niet. Een nieuw huis voor jou is dan namelijk ook 'goedkoper'.quote:Op donderdag 27 november 2008 10:02 schreef zatoichi het volgende:
Nou dan ga ik mijn huis ook niet meer verkopen!
Inderdaad. Niemand koopt een 2-kamer appartement in Amsterdam voor 150.000 euro omdat hij denkt dat het dit waard is. Enkel omdat de maandlasten nog net te behappen zijn maar vooral omdat men denkt het over vier jaar ofzo weer met winst te kunnen doorverkopen. Als dat mechanisme eenmaal weg is dan kan het snel over zijn.quote:Op donderdag 27 november 2008 11:00 schreef Adelante het volgende:
[..]
Het probleem is dat mensen hun huis de laatste jaren alleen maar als positief beleggingsobject hebben gezien en dus van die 400.000 in drie jaar al de hoop hadden op 500.000. Dat wordt nu hopelijk gecorrigeerd en keert het besef terug dat ook vastgoed een belegging is die kan stijgen of kan dalen.
Ik ken best wel wat dames met zo'n aftands krot in Oud-Zuid ofzo, 50m2 zonder dubbele beglazing maar met een gaskachel, waar ze dan meer dan 2 ton voor betaald hebben middels een generatiehypotheek. Die zijn echt zwaar verneukt.quote:Op donderdag 27 november 2008 11:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Inderdaad. Niemand koopt een 2-kamer appartement in Amsterdam voor 150.000 euro omdat hij denkt dat het dit waard is. Enkel omdat de maandlasten nog net te behappen zijn maar vooral omdat men denkt het over vier jaar ofzo weer met winst te kunnen doorverkopen. Als dat mechanisme eenmaal weg is dan kan het snel over zijn.
Ja, die ja. Je kent ze.quote:Op donderdag 27 november 2008 11:10 schreef LXIV het volgende:
Waren dat die vrouwen die wenend op de bank hun diepvriespizza's aten?
echter tov je loon scheelt het welquote:Op donderdag 27 november 2008 09:38 schreef Scorpie het volgende:
Banken nemen minder risico -> je kan minder lenen -> betaalbaarheid is nog steeds hetzelfde.
Alleen gaat het bedrag dat je moet betalen per 1000 euro WOZ waarde gewoon weer omhoogquote:Op donderdag 27 november 2008 10:08 schreef HarryP het volgende:
[..]
En zolang je er zit heb je ook een lagere WOZ waarde.
Nee, de prijzen van de huizen zullen onvermijdelijk dalen wegens afvloeing van de baby boom generatie en daling van de bestedingsruimte. Als banken minder risico nemen, zal de rente stijgen, maar niet de prijzen. Zijn 2 verschillende dingen.quote:Op donderdag 27 november 2008 09:38 schreef Scorpie het volgende:
Ik begin zolangzamerhand met net zoveel achterdocht te kijken naar de Nederlandse financiele berichtgeving als fox-news. Het begint echt al lindenberg-group/illuminati achtige proporties te krijgen,, die eenzijdige en leugenachtige berichtgeving in Nederland.quote:Op donderdag 27 november 2008 09:35 schreef rvlaak_werk het volgende:
Rabobank verwacht géén prijsdaling van huizenmarkt
Iemand liegt hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |