abonnement Unibet Coolblue
pi_71196809
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:06 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik denk het ook, zeker als je jaar-op-jaar kijkt natuurlijk. Zoals ik echter al aangaf, is er iets meer dan een verbetering nodig om banen te redden. Maar goed, daarin verschillen we sterk van mening, dat hebben we al gezien.
Ik denk dat de Nederlandse ondernemer(MKB dan met name) helemaal geen personeel wil ontslaan als er geen absolute noodzaak toe is. Als de zaken zich in q3 stabiliseren denk ik net dat er massa ontslagen gaan vallen.

De Nederlandse ondernemer is niet iemand die zijn personeel makkelijk op straat zet, tenminste dat is wat ik zie om mij heen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71196981
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:10 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Eens. En Q1 en Q2 zijn nog veel erger, alleen dat wordt voorlopig nog niet erkend.
Ik had het overigens over q1,q2,q3 van 2008

Maar als ik het goed begrijp ben je het niet eens met de cijfers van q1 2009?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71197186
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik denk dat de Nederlandse ondernemer(MKB dan met name) helemaal geen personeel wil ontslaan als er geen absolute noodzaak toe is. Als de zaken zich in q3 stabiliseren denk ik net dat er massa ontslagen gaan vallen.

De Nederlandse ondernemer is niet iemand die zijn personeel makkelijk op straat zet, tenminste dat is wat ik zie om mij heen
Helemaal met je eens, en daarom is de werkeloosheid tot nu toe vrij weinig gestegen. Maar de MKB wordt nu steeds meer gedwongen kosten te snijden, er blijft weinig geld over. Stabiliseren is niet genoeg.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_71197234
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik had het overigens over q1,q2,q3 van 2008

Maar als ik het goed begrijp ben je het niet eens met de cijfers van q1 2009?
Zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde meer dat mensen op straat (en Fok!) het idee veelal hebben dat eind 2008 erg slecht was en 2009 tot nu toe wel "ok". Kijk maar naar de beurs.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_71197244
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik denk dat de Nederlandse ondernemer(MKB dan met name) helemaal geen personeel wil ontslaan als er geen absolute noodzaak toe is. Als de zaken zich in q3 stabiliseren denk ik net dat er massa ontslagen gaan vallen.

De Nederlandse ondernemer is niet iemand die zijn personeel makkelijk op straat zet, tenminste dat is wat ik zie om mij heen
Er zijn heel wat ondernemers die er totaal geen moeite mee hebben om iemand eruit te gooien, je zal ze de kost moeten geven zeg. Het is simpel: ontslag voor werknemer=ww, failliet voor werkgever=probleem.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_71197482
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:26 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Helemaal met je eens, en daarom is de werkeloosheid tot nu toe vrij weinig gestegen. Maar de MKB wordt nu steeds meer gedwongen kosten te snijden, er blijft weinig geld over. Stabiliseren is niet genoeg.
Het blijft natuurlijk heel wat anders om een 25 jarige met een tijdelijk contract of een Pool met 2 jaar werkervaring weg te sturen dan een 40'er met 2 opgroeiende kinderen die al 15 jaar bij je werkt.

Persoonlijk ben ik van mening dat mits het niet heel erg slecht gaat met dat bedrijf dat die laatste vrij zeker is van zijn baan.

De meeste bedrijven zijn ook begonnen in q4 met reorganisaties en zijn gaan snijden in slecht personeel. Die zitten nu wel verwerkt in de WW statistieken.

Als er nu een 2e ronde komt dan moet je gaan snijden in de mensen die je niet kwijt wil(kan persoonlijk of zakelijke redenen zijn). Ik geloof best dat er een 2e ronde komt maar als de economie zich gaat stabiliseren dan zal de werkeloosheid niet al te veel gaan oplopen

9% lijkt me behoorlijk dik aangezet
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71197590
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:27 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Er zijn heel wat ondernemers die er totaal geen moeite mee hebben om iemand eruit te gooien, je zal ze de kost moeten geven zeg. Het is simpel: ontslag voor werknemer=ww, failliet voor werkgever=probleem.
Gelukkig veel meer die er wel alles aan doen om dat te voorkomen mits het voortbestaan van het bedrijf niet in gevaar komt(baan voor andere medewerkers)
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71197657
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:27 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde meer dat mensen op straat (en Fok!) het idee veelal hebben dat eind 2008 erg slecht was en 2009 tot nu toe wel "ok". Kijk maar naar de beurs.
Zo denk ik niet in elk geval. Ik hoop op een stabilisatie in q2,q3,q4. Dan wordt 2010 weer wat beter
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71197779
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Gelukkig veel meer die er wel alles aan doen om dat te voorkomen mits het voortbestaan van het bedrijf niet in gevaar komt(baan voor andere medewerkers)
Het is natuurlijk afhankelijk van de sector. Een bedrijf wat vakgeschoolde, gemotiveerde medewerkers heeft zal zuiniger zijn op zijn medewerkers.
In sectoren als bijvoorbeeld horeca en retail zijn ze helaas niet zo moeilijk.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_71197910
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:40 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Het is natuurlijk afhankelijk van de sector. Een bedrijf wat vakgeschoolde, gemotiveerde medewerkers heeft zal zuiniger zijn op zijn medewerkers.
In sectoren als bijvoorbeeld horeca en retail zijn ze helaas niet zo moeilijk.
Die hebben ook geen vast contract
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71197957
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]


9% lijkt me behoorlijk dik aangezet
Wellicht. Vergeet echter niet dat de werkloosheid in Nederland in 2005 ook gewoon op 7.0% zat. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze economisch moeilijke periode nog wel iets zwaarder is dan de nasleep van de internet-bubble...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 21 juli 2009 @ 22:51:02 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71198203
Even verder volgen.
censuur :O
pi_71199154
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Die hebben ook geen vast contract
Dus dat vaste contract is dus eigenlijk de reden dat ze hun mensen vasthouden?
En ik maar denken dat ze handelen vanuit hun menselijkheid.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_71199202
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 23:15 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Dus dat vaste contract is dus eigenlijk de reden dat ze hun mensen vasthouden?
En ik maar denken dat ze handelen vanuit hun menselijkheid.
In sommige sectoren is er gewoon veel meer verloop. Voor de meeste MKB bedrijven is er lang niet zoveel verloop
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71199418
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 23:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

In sommige sectoren is er gewoon veel meer verloop. Voor de meeste MKB bedrijven is er lang niet zoveel verloop
Ik snap je punt. Ik denk dat er in elke sector goede en slechte werkgevers zitten die uiteindelijk allemaal het bedrijfsbelang voorop stellen. Ik geef ze daarin geen ongelijk trouwens.
Maar laten we niet te veel off-topic gaan.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_71209503
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:45 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Wellicht. Vergeet echter niet dat de werkloosheid in Nederland in 2005 ook gewoon op 7.0% zat. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze economisch moeilijke periode nog wel iets zwaarder is dan de nasleep van de internet-bubble...
Volgens mij zijn de cijfers van de huidige recessie zelfs erger dan die van de jaren 70/80 toen deze in dezelfde periode zat.
pi_71209895
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 11:55 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de cijfers van de huidige recessie zelfs erger dan die van de jaren 70/80 toen deze in dezelfde periode zat.
Data?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_71213071
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 12:07 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Data?
Werkloosheid hoger dan hoogste piek in jaren ’80
Inflatie in NL (geg. CBS):

Kan helaas zo geen cijfers over de economische "groei" van '75-86 vinden om te vergelijken met de huidige.

Mijn stelling is, btw, dat de huidige situatie ernstiger en dieper is dan het begin van de jaren 80 recessie. Misschien wordt deze recessie korter, maar dat denk ik niet.
pi_71213172
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 13:42 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Werkloosheid hoger dan hoogste piek in jaren ’80
Inflatie in NL (geg. CBS):
[ afbeelding ]
Kan helaas zo geen cijfers over de economische "groei" van '75-86 vinden om te vergelijken met de huidige.

Mijn stelling is, btw, dat de huidige situatie ernstiger en dieper is dan het begin van de jaren 80 recessie. Misschien wordt deze recessie korter, maar dat denk ik niet.
Thanks. Ik geloof zelf niet zo in al die vergelijkingen, de economie is ook aan verandering onderhevig en sinds de jaren '80 is de mix van bedrijven in Nederland vrij sterker veranderd. Maar goed, we'll see...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_71229473
TVP
pi_71257789
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 13:45 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Thanks. Ik geloof zelf niet zo in al die vergelijkingen, de economie is ook aan verandering onderhevig en sinds de jaren '80 is de mix van bedrijven in Nederland vrij sterker veranderd. Maar goed, we'll see...
En natuurlijk niet alleen de mix van bedrijven maar ook de mix van werkenden en banen. Er zijn steeds meer vrouwen aan het werk gegaan en ook nog eens veel meer deeltijd banen gekomen.

De explosie van 2 verdieners die in die periode onstaan is hebben natuurlijk ook een bijdrage geleverd aan de stijging van de huizenprijzen. (om maar een beetje ontopic te gaan )
  zaterdag 25 juli 2009 @ 20:31:41 #23
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_71324002
Is dit het werkgeverstopic of het huizentopic?
pi_71326753
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 20:31 schreef BeamofLight het volgende:
Is dit het werkgeverstopic of het huizentopic?
werkeloosheid en de huizenprijzen zijn met elkaar verbonden. Als deze recessie erger wordt dan de jaren 80, zullen ook meer mensen werkloos worden. Dan zullen de huizenprijzen ook dalen.

Blijkt dit een depressie te worden, test dan je parachutes ff.
pi_71346690
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Het blijft natuurlijk heel wat anders om een 25 jarige met een tijdelijk contract of een Pool met 2 jaar werkervaring weg te sturen dan een 40'er met 2 opgroeiende kinderen die al 15 jaar bij je werkt.

Persoonlijk ben ik van mening dat mits het niet heel erg slecht gaat met dat bedrijf dat die laatste vrij zeker is van zijn baan.

De meeste bedrijven zijn ook begonnen in q4 met reorganisaties en zijn gaan snijden in slecht personeel. Die zitten nu wel verwerkt in de WW statistieken.

Als er nu een 2e ronde komt dan moet je gaan snijden in de mensen die je niet kwijt wil(kan persoonlijk of zakelijke redenen zijn). Ik geloof best dat er een 2e ronde komt maar als de economie zich gaat stabiliseren dan zal de werkeloosheid niet al te veel gaan oplopen

9% lijkt me behoorlijk dik aangezet
Moewhaa, over dat rotte personeel, grotendeels zal wel weg zijn, maar je hoort nog genoeg ontslagen (bij TNT 11.000 banen eruit).
Na de zomer krijgt de bouwvak nog wat harde klappen..en we hebben natuurlijk nog de 1 jarige contracters..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')