abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 januari 2009 @ 20:10:26 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65396806
Omdat er ook mensen zijn die niet geloven dat de koersen 20% of meer gaan dalen een neutralere TT
The End Times are wild
pi_65397115
Prima, maar we zitten al wel in deeltje #6.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  zondag 25 januari 2009 @ 20:23:33 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65397276
Tempus fugit, sumpti idem
The End Times are wild
pi_65397281
Die laatste post in het vorige topic vond ik een goede, LXIV!
  zondag 25 januari 2009 @ 20:25:12 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65397323
quote:
Op zondag 25 januari 2009 20:23 schreef Halcon het volgende:
Die laatste post in het vorige topic vond ik een goede, LXIV!
Dan post ik hem nog een keertje:

Mocht ING vallen (wat ik overigens helemaal niet zie gebeuren, maar theoretisch dan), dan staat Nederland garant voor 200 miljard aan spaartegoeden. De Nederlandse staat is dan failliet. Ook alle pensioenfondsen zijn failliet. Het beste wat je dan als jonge Nederlander kunt doen is emigreren, want anders ben je tot aan je dood bezig met het aflossen van die schulden. (Los van al het geld dat nodig is voor bejaarde babyboomers en het Marokkanenprobleem). Als je oud bent kun je het beste van je laatste cash-geld een stuk touw kopen en je opknopen
The End Times are wild
pi_65398261
Ja, ik denk dat de ING nog wel een probleempje kan worden.
Wellicht een tweede steunronde voor ze. Ben benieuwd voor hoeveel dit keer.
quote:
De beurskoers van bankverzekeraar ING is vrijdag gezakt naar het laagste niveau ooit. In de markt gaan geluiden dat het concern miljardenafschrijvingen moet doen. Ook zou een nieuwe kapitaalinjectie door de Nederlandse staat aanstaande zijn. [..]
Er is nog veel ellende op de markt:
Freddie Mac wil weer miljarden aan steun (35 miljard dollar dit keer)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_65398441
quote:
Op zondag 25 januari 2009 20:10 schreef LXIV het volgende:
Omdat er ook mensen zijn die niet geloven dat de koersen 20% of meer gaan dalen een neutralere TT
Inderdaad een betere TT. Zeker als deze reeks nog even gaat duren.
Maarre... geen plaatjes en grafiekjes meer in de OP?
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_65399527
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_65399765
Kees slaat heel wat spijkers op de kop!
pi_65400159
Kees de Kort: Huizenprijzen in Nederland gaan dalen dat kan niet anders
Door William on Sep 25, 2008
Kees de Kort, analist bij AFS Capital Management, een Amsterdamse vermogensbank, denkt dat de crisis in de economie nog maar net is begonnen. En dat ons nog heel wat ellende te wachten staat. De kredietcrisis vindt weliswaar zijn oorsprong in de VS, maar zal op steeds meer plaatsen in de wereld opduiken. Ook in Europa zullen de huizenprijzen dalen en ook in Europa zullen banken nog meer dan nu in de problemen komen.’

‘Nu is het vooral een financiële crisis, maar die gaat overslaan naar de rest van de economie, die in de VS ook nog eens in een gewone neergaande golf zit. Opgeteld is dit een heel grote, zware crisis die nog jaren gaat duren. De redding van AIG en de hypotheekmarkt betekent niet het einde van de crisis, maar het einde van het begin ervan. Nu pas is het besef doorgedrongen dat de komende jaren enorme bedragen zullen moeten worden afgeboekt en dat de banken vooral bezig zullen zijn met overleven.’

Het wordt steeds moeilijker om geld te lenen waardoor ook de nederlandse huizenmarkt gaat dalen. ‘huizenprijzen gaan ook in Nederland dalen. Dat kan haast niet anders.’

Op de vraag waarom huizenprijzen dan nog niet dalen antwoorde de Kort:
‘Het duurt altijd heel lang voordat partijen de economische realiteit accepteren. Als je zelfs met een hoog inkomen in Nederland geen huis kunt betalen, of hooguit in Noord-Groningen, dat klopt toch niet? Je betaalt in de Pijp hier in Amsterdam nu 280.000 euro voor een etage die vijftien jaar geleden 100.000 gulden waard was (45.000 euro; PvdK). Vind jij dat normaal? Ik niet. Als jij vierduizend euro per vierkante meter betaalt in de Pijp, ben je de weg kwijt. Dat betaal jij alleen maar omdat je denkt dat er na jou een nog grotere sukkel is die nog meer wil betalen. Tot nu toe hebben de banken in Nederland de huizenprijzen overeind gehouden met allerlei kunstgrepen, zodat je nóg meer kon lenen. Maar als zij daarmee ophouden, wordt alles anders. Bovendien, als mensen als gevolg van de financiële crisis voorzichtiger worden, wíllen zij ook niet meer zoveel geld lenen. Ook om die reden kan de vraag naar huizen stagneren.’

Bron:Intermediair.nl
pi_65400368
Kort samengevat: de huizenprijzen gaan dalen.
Echter, tegen de tijd dat het zover is zijn wij bij deeltje 13.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  zondag 25 januari 2009 @ 22:11:13 #13
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_65401049
quote:
Op zondag 25 januari 2009 21:47 schreef Halcon het volgende:
...
Op de vraag waarom huizenprijzen dan nog niet dalen antwoorde de Kort:
‘Het duurt altijd heel lang voordat partijen de economische realiteit accepteren. Als je zelfs met een hoog inkomen in Nederland geen huis kunt betalen, of hooguit in Noord-Groningen, dat klopt toch niet? Je betaalt in de Pijp hier in Amsterdam nu 280.000 euro voor een etage die vijftien jaar geleden 100.000 gulden waard was (45.000 euro; PvdK). Vind jij dat normaal? Ik niet. Als jij vierduizend euro per vierkante meter betaalt in de Pijp, ben je de weg kwijt. Dat betaal jij alleen maar omdat je denkt dat er na jou een nog grotere sukkel is die nog meer wil betalen. Tot nu toe hebben de banken in Nederland de huizenprijzen overeind gehouden met allerlei kunstgrepen, zodat je nóg meer kon lenen. Maar als zij daarmee ophouden, wordt alles anders. Bovendien, als mensen als gevolg van de financiële crisis voorzichtiger worden, wíllen zij ook niet meer zoveel geld lenen. Ook om die reden kan de vraag naar huizen stagneren.’

Bron:Intermediair.nl
En dat is precies wat er nu omslaat en wsl nog gaat verergeren.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zondag 25 januari 2009 @ 22:24:24 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65401595
Iedereen snapt toch wel dat die zogenaamde tonnen die iedere huiseigenaar verdient dacht te hebben op zijn huis helemaal nooit bestaan hebben! Stel je voor, zes miljoen huizen die in minder dan een decennium gemiddeld 100K meer waard worden. Dat is 600 miljard waardestijging. Terwijl er aan al die huizen helemaal niks veranderd is.

Dat geld is er natuurlijk nooit geweest en had er ook nooit komen kunnen. Dat iemand in Amsterdam bereid is eweest gom 200.000 euro neer te leggen voor een appartementje, waardoor de huizenprijs weer 5% steeg, wil niet zeggen dat alle huizen in Nederland opeens 5% meer waard werden. Maar zo is wel gerekend. En geleefd.

Het geld waarover we het hebben is niet verdampt want het heeft nooit bestaan. Behalve voor die enkelen die inderdaad gecashed hebben begin 2008. Of diegenen die toen gekocht hebben. Laatste groep moet dus fysiek geld, waarvoor gewerkt is, jarenlang betalen.

Verder: als je gewoon 1 huis hebt wat je betalen kunt is er natuurlijk niet bijzonder veel aan de hand. Je woont waar je graag wilde wonen, je kunt je lasten betalen.

Als je meer dan 1 huis hebt zou ik alles op alles zetten om te verkopen. Want het wordt echt niet beter de komende vijf jaar. En vijf jaar dubbele lasten te betalen om uiteindelijk een executieverkoop te mogen bijwonen, dat lijkt me ook niet ideaal.
The End Times are wild
  Moderator zondag 25 januari 2009 @ 22:32:43 #15
236264 crew  capricia
pi_65401953
quote:
Op zondag 25 januari 2009 22:24 schreef LXIV het volgende:
Iedereen snapt toch wel dat die zogenaamde tonnen die iedere huiseigenaar verdient dacht te hebben op zijn huis helemaal nooit bestaan hebben! Stel je voor, zes miljoen huizen die in minder dan een decennium gemiddeld 100K meer waard worden. Dat is 600 miljard waardestijging. Terwijl er aan al die huizen helemaal niks veranderd is.

Dat geld is er natuurlijk nooit geweest en had er ook nooit komen kunnen. Dat iemand in Amsterdam bereid is eweest gom 200.000 euro neer te leggen voor een appartementje, waardoor de huizenprijs weer 5% steeg, wil niet zeggen dat alle huizen in Nederland opeens 5% meer waard werden. Maar zo is wel gerekend. En geleefd.
[..]
Je verhaal geldt alleen voor mensen die de afgelopen paar jaar op de top van de markt gekocht hebben (of die bij iedere waardestijging hun hypotheek opgehoogd hebben).
Er zijn genoeg mensen (including me) die daadwerkelijk geld verdiend hebben aan de verkoop van een woning.
Dat geld is 100% echt.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 25 januari 2009 @ 22:33:33 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65401983
Als je het in je zak hebt wel!
The End Times are wild
  Moderator zondag 25 januari 2009 @ 22:41:43 #17
236264 crew  capricia
pi_65402306
quote:
Op zondag 25 januari 2009 22:33 schreef LXIV het volgende:
Als je het in je zak hebt wel!
Dat is toch wat handel is: goedkoop inkopen, duurder verkopen...
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 25 januari 2009 @ 22:50:04 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65402642
quote:
Op zondag 25 januari 2009 22:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat is toch wat handel is: goedkoop inkopen, duurder verkopen...
Dat is hetzelfde als met aandelen. Wij kunnen hier op FOK! een handeltje opzetten in zelfbedachte aandelen. En op een zeker moment kunnen die aandelen ook een hoge waarde bereiken. Maar dat zit dan allemaal in ons eigen hoofd. En het virtuele geld dat je aandelen waard zijn wordt pas echt wanneer je verkoopt en harde euro's krijgt.

Stel dat ik op 100 briefjes zet: 1 aandeel FOK!. En ik verkoop die briefjes aan jou voor 100 euro. En jij verkoopt ze weer door voor 2 euro. En op een zeker moment zijn die briefjes 100 euro waard. Dan is er dus 10.000 euro aan waarde gecreeerd. En als jij die briefjes dan in je zak hebt (ofwel een huis dat op 400K is getaxeerd), dan kun je zeggen: ik heb 10.000 euro. Maar dat geld hoeft er dus helemaal niet te zijn. Pas wanneer jij je briefjes weer verkopen kunt aan een ander heb je echt geld.
The End Times are wild
  Moderator zondag 25 januari 2009 @ 22:51:38 #19
236264 crew  capricia
pi_65402706
Daarom moet je soms gewoon even uitstappen en de boel verkopen...

Maar je verhaal geldt ook andersom...verlies is pas verlies als je het neemt.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 25 januari 2009 @ 22:52:52 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65402766
Nou, die verliezen en die winsten zijn wel reeel. Maar het geld dat er achter steekt niet.
The End Times are wild
  Moderator zondag 25 januari 2009 @ 22:55:04 #21
236264 crew  capricia
pi_65402865
quote:
Op zondag 25 januari 2009 22:52 schreef LXIV het volgende:
Nou, die verliezen en die winsten zijn wel reeel. Maar het geld dat er achter steekt niet.
Jawel hoor. De mensen die mijn huis gekocht hebben, hebben toch dat geld moeten lenen en aan mij moeten betalen. Waarna ik dat geld daadwerkelijk op mijn bankrekening had.
Of snap ik je niet?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 25 januari 2009 @ 22:55:44 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65402898
Ja, maar dat geld dat die mensen leenden is niet echt.
The End Times are wild
  zondag 25 januari 2009 @ 23:31:43 #23
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65404283
quote:
Van wanneer is die? Ik luister bijna elke dag naar ome Kees, maar deze heb ik geloof ik gemist.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 25 januari 2009 @ 23:34:35 #24
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65404389
quote:
Op zondag 25 januari 2009 23:31 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Van wanneer is die? Ik luister bijna elke dag naar ome Kees, maar deze heb ik geloof ik gemist.
Oh wacht, laat maar, ik zie het al aan de url.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 25 januari 2009 @ 23:41:09 #25
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_65404611
quote:
Op zondag 25 januari 2009 22:55 schreef capricia het volgende:

[..]

Jawel hoor. De mensen die mijn huis gekocht hebben, hebben toch dat geld moeten lenen en aan mij moeten betalen. Waarna ik dat geld daadwerkelijk op mijn bankrekening had.
Of snap ik je niet?
LXIV bedoelt gewoon dat je als groep niet rijker wordt. Individuele gevallen kunnen uiteraard wel rijker worden (denk aan overwaarde cashen en goedkoop gaan huren oid).

De populatie als geheel wordt niet rijker door hogere huisprijzen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')