Dan post ik hem nog een keertje:quote:Op zondag 25 januari 2009 20:23 schreef Halcon het volgende:
Die laatste post in het vorige topic vond ik een goede, LXIV!
Er is nog veel ellende op de markt:quote:De beurskoers van bankverzekeraar ING is vrijdag gezakt naar het laagste niveau ooit. In de markt gaan geluiden dat het concern miljardenafschrijvingen moet doen. Ook zou een nieuwe kapitaalinjectie door de Nederlandse staat aanstaande zijn. [..]
Inderdaad een betere TT. Zeker als deze reeks nog even gaat duren.quote:Op zondag 25 januari 2009 20:10 schreef LXIV het volgende:
Omdat er ook mensen zijn die niet geloven dat de koersen 20% of meer gaan dalen een neutralere TT
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
En dat is precies wat er nu omslaat en wsl nog gaat verergeren.quote:Op zondag 25 januari 2009 21:47 schreef Halcon het volgende:
...
Op de vraag waarom huizenprijzen dan nog niet dalen antwoorde de Kort:
‘Het duurt altijd heel lang voordat partijen de economische realiteit accepteren. Als je zelfs met een hoog inkomen in Nederland geen huis kunt betalen, of hooguit in Noord-Groningen, dat klopt toch niet? Je betaalt in de Pijp hier in Amsterdam nu 280.000 euro voor een etage die vijftien jaar geleden 100.000 gulden waard was (45.000 euro; PvdK). Vind jij dat normaal? Ik niet. Als jij vierduizend euro per vierkante meter betaalt in de Pijp, ben je de weg kwijt. Dat betaal jij alleen maar omdat je denkt dat er na jou een nog grotere sukkel is die nog meer wil betalen. Tot nu toe hebben de banken in Nederland de huizenprijzen overeind gehouden met allerlei kunstgrepen, zodat je nóg meer kon lenen. Maar als zij daarmee ophouden, wordt alles anders. Bovendien, als mensen als gevolg van de financiële crisis voorzichtiger worden, wíllen zij ook niet meer zoveel geld lenen. Ook om die reden kan de vraag naar huizen stagneren.’
Bron:Intermediair.nl
Je verhaal geldt alleen voor mensen die de afgelopen paar jaar op de top van de markt gekocht hebben (of die bij iedere waardestijging hun hypotheek opgehoogd hebben).quote:Op zondag 25 januari 2009 22:24 schreef LXIV het volgende:
Iedereen snapt toch wel dat die zogenaamde tonnen die iedere huiseigenaar verdient dacht te hebben op zijn huis helemaal nooit bestaan hebben! Stel je voor, zes miljoen huizen die in minder dan een decennium gemiddeld 100K meer waard worden. Dat is 600 miljard waardestijging. Terwijl er aan al die huizen helemaal niks veranderd is.
Dat geld is er natuurlijk nooit geweest en had er ook nooit komen kunnen. Dat iemand in Amsterdam bereid is eweest gom 200.000 euro neer te leggen voor een appartementje, waardoor de huizenprijs weer 5% steeg, wil niet zeggen dat alle huizen in Nederland opeens 5% meer waard werden. Maar zo is wel gerekend. En geleefd.
[..]
Dat is toch wat handel is: goedkoop inkopen, duurder verkopen...quote:
Dat is hetzelfde als met aandelen. Wij kunnen hier op FOK! een handeltje opzetten in zelfbedachte aandelen. En op een zeker moment kunnen die aandelen ook een hoge waarde bereiken. Maar dat zit dan allemaal in ons eigen hoofd. En het virtuele geld dat je aandelen waard zijn wordt pas echt wanneer je verkoopt en harde euro's krijgt.quote:Op zondag 25 januari 2009 22:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is toch wat handel is: goedkoop inkopen, duurder verkopen...
Jawel hoor. De mensen die mijn huis gekocht hebben, hebben toch dat geld moeten lenen en aan mij moeten betalen. Waarna ik dat geld daadwerkelijk op mijn bankrekening had.quote:Op zondag 25 januari 2009 22:52 schreef LXIV het volgende:
Nou, die verliezen en die winsten zijn wel reeel. Maar het geld dat er achter steekt niet.
Van wanneer is die? Ik luister bijna elke dag naar ome Kees, maar deze heb ik geloof ik gemist.quote:Op zondag 25 januari 2009 21:30 schreef Demophon het volgende:
Dan nog maar een keer: Kees de Kort: Onverkoopbaar? Binnen een minuut hebben wij ieder huis verkocht
Oh wacht, laat maar, ik zie het al aan de url.quote:Op zondag 25 januari 2009 23:31 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Van wanneer is die? Ik luister bijna elke dag naar ome Kees, maar deze heb ik geloof ik gemist.
LXIV bedoelt gewoon dat je als groep niet rijker wordt. Individuele gevallen kunnen uiteraard wel rijker worden (denk aan overwaarde cashen en goedkoop gaan huren oid).quote:Op zondag 25 januari 2009 22:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Jawel hoor. De mensen die mijn huis gekocht hebben, hebben toch dat geld moeten lenen en aan mij moeten betalen. Waarna ik dat geld daadwerkelijk op mijn bankrekening had.
Of snap ik je niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |