abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 maart 2009 @ 08:36:14 #1
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_67419321
Ik heb even gezocht en in 2003 waren er 6,7 miljoen woningen waarvan 2,3 huurwoningen. Dus 4,4 koopwoningen. Gebaseerd op cijfers uit 2003 staat dus 4,3% te koop. De getal zal wat lager zijn vermoed ik omdat in de laatste 5 jaar wel bijgebouwd zal zijn alleen kan ik dat niet vinden.

Iemand actuelere cijfers van het totale aantal koopwoningen. Een percentage te koop stande woningen zegt mij meer dan een los cijfer.

Overigens reageert niemand op het cijfer 3,16%. Dat is de daling van de gemiddelde verkoopprijs jan tov feb. Of is iedereen het er wel over eens dat het een beetje waardeloos cijfer is (als alleen goedkope woningen verkocht worden is het beeld vertekend en andersom ook).
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  donderdag 26 maart 2009 @ 08:58:03 #2
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_67419701
tvp

Mijn huis staat trouwens al een tijdje te koop.. 0 kijkers

[ Bericht 73% gewijzigd door Perrin op 26-03-2009 09:58:53 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 26 maart 2009 @ 09:14:10 #3
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67420027
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 08:36 schreef Sjabba het volgende:
Overigens reageert niemand op het cijfer 3,16%. Dat is de daling van de gemiddelde verkoopprijs jan tov feb. Of is iedereen het er wel over eens dat het een beetje waardeloos cijfer is (als alleen goedkope woningen verkocht worden is het beeld vertekend en andersom ook).
Dat is een oud cijfer waar ik m'n bedenkingen bij heb. Als ik zie dat er hier in de praktijk in één keer 15% van de prijs afgaat, terwijl we nog maar moeten zien of het verkocht wordt...
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_67420554
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  donderdag 26 maart 2009 @ 09:46:47 #5
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_67420731
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:14 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat is een oud cijfer waar ik m'n bedenkingen bij heb. Als ik zie dat er hier in de praktijk in één keer 15% van de prijs afgaat, terwijl we nog maar moeten zien of het verkocht wordt...
Op de site van vastgoedzeepbel staat het anders alsof het nieuw is en volgens mij is het ook net uit.

Ik heb dezelfde bedenkingen bij het cijfer. Alles wat niet verkocht wordt wordt niet meegrekend en als er veel in het lage segment wordt verkocht zal het dalen. Sowieso is het moeilijk om in zo'n korte tijdslijn een trend te spotten.
and made it rain upward
pi_67420830
Maar word het nu nog slechter....of word het straks weer beter? Dat is de grote vraag.
  donderdag 26 maart 2009 @ 09:54:19 #7
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_67420935
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:50 schreef TheFrankey het volgende:
Maar word het nu nog slechter....of word het straks weer beter? Dat is de grote vraag.
Dat is de grote vraag en daar zijn de meningen over verdeelD.

Mijn mening is dat als je een huis zoekt je nu gewoon goed zaken kan doen en heel veel keuze hebt. 2 grote voordelen. Mogelijk nadeel is dat het voorlopig niet in waarde stijgt, misschien wel daalt en dat het daarna weer wat recht trekt (afhankelijk van het segment). Als je iets koopt is mijn advies dat je er wel vanuit moet gaan dat je er minimaal 5 jaar gaat wonen en bij voorkeur 10 jaar. Koop dus iets met voldoende ruimte zodat je er niet te snel uitgroeit (indien mogelijk). Een klein hokje kopen is niet aan te raden, dan kan je beter iets huren of thuis blijven wonen.
and made it rain upward
pi_67421050
Wat betreft die 3.16%, ik neem aan dat ze dat corrigeren voor de waarde van de verkochte woningen. Wat is de bron eigenlijk?

Het is moeilijk om de echte waarde trend van huizen uit de verkoopcijfers te halen als er alleen maar handel in een beperkt segment van de markt is. Alleen die huizen waar nog voldoende vraag naar is, en die dus weinig in prijs zullen dalen, bepalen dan de waarde van alle huizen.
  donderdag 26 maart 2009 @ 09:58:52 #9
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67421066
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:46 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Op de site van vastgoedzeepbel staat het anders alsof het nieuw is en volgens mij is het ook net uit.
Nouja, ik bedoelde meer dat het een cijfer van 2 maanden geleden is. Dat zie ik onder de huidige omstandigheden als een 'verouderd' cijfer.
quote:
Ik heb dezelfde bedenkingen bij het cijfer. Alles wat niet verkocht wordt wordt niet meegrekend en als er veel in het lage segment wordt verkocht zal het dalen. Sowieso is het moeilijk om in zo'n korte tijdslijn een trend te spotten.
Geheel eens.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 26 maart 2009 @ 10:11:55 #10
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_67421402
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:58 schreef CWH het volgende:
Wat betreft die 3.16%, ik neem aan dat ze dat corrigeren voor de waarde van de verkochte woningen. Wat is de bron eigenlijk?

Het is moeilijk om de echte waarde trend van huizen uit de verkoopcijfers te halen als er alleen maar handel in een beperkt segment van de markt is. Alleen die huizen waar nog voldoende vraag naar is, en die dus weinig in prijs zullen dalen, bepalen dan de waarde van alle huizen.
Idd. Alle onverkoopbare voor de helft in prijs gezakte woningen (en die zijn er heus wel, altijd al wel geweest) waar mensen de hoofdprijs proberen voor te krijgen en nu al 2 jaar mee lopen te zeulen en waar ze van ellende maar weer in terug gaan wonen. Die tellen niet mee.

Zou je uit de cijfer kunnen opmaken dat zolang je onder de gemiddelde verkoopprijs zit met je woning je gewoon in de markt bent en zodra je daarboven begeeft je boven de markt zit? Maw De gemiddelde verkoopprijs is een afspiegeling van wat men kan en wil betalen voor woonruimte?
and made it rain upward
pi_67421799
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:54 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Dat is de grote vraag en daar zijn de meningen over verdeelD.

Mijn mening is dat als je een huis zoekt je nu gewoon goed zaken kan doen en heel veel keuze hebt. 2 grote voordelen. Mogelijk nadeel is dat het voorlopig niet in waarde stijgt, misschien wel daalt en dat het daarna weer wat recht trekt (afhankelijk van het segment). Als je iets koopt is mijn advies dat je er wel vanuit moet gaan dat je er minimaal 5 jaar gaat wonen en bij voorkeur 10 jaar. Koop dus iets met voldoende ruimte zodat je er niet te snel uitgroeit (indien mogelijk). Een klein hokje kopen is niet aan te raden, dan kan je beter iets huren of thuis blijven wonen.
Wij waren al een tijd aan het rondkijken, bij vlagen intensief en andere maanden weer niet. In verband met de prijzen waren we in eerste instantie toch voornamelijk op zoek naar een appartement of maisonette. Uiteindelijk hebben we nu een tussenwoning gekocht, inderdaad met het oog op de toekomst. In dit huis kunnen we makkelijk 10 jaar wonen, ook als er onverhoopt ( ) nog een kinderwens zou komen, kunnen we de resultaten daarvan ook in dit huis kwijt

Voor de korte termijn iets kopen lijkt mij nu inderdaad ook niet zo handig.
  donderdag 26 maart 2009 @ 10:32:44 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67421920
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:50 schreef TheFrankey het volgende:
De markt komt weer op gang als de prijzen gezakt zijn. Dus of dat beter is?
The End Times are wild
pi_67421945
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:46 schreef Sjabba het volgende:

[..]

ey ga eens aan t werk..
  donderdag 26 maart 2009 @ 10:42:31 #14
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_67422170
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:33 schreef kut_klo0n het volgende:

[..]

ey ga eens aan t werk..
Yo ben vrij vandaag en morgen....

Kom jij nog eens buurten?
and made it rain upward
pi_67422351
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:42 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Yo ben vrij vandaag en morgen....

Kom jij nog eens buurten?
Moet veel in t weekend werken, dus moet dan even een weekendje zeeland plannen.
Hopelijk volgende maand verhuizen..
pi_67422481
tvp'tje
Nee hoor ben geen kloon. Gebruikte mijn vorige nickname gewoon niet meer!
pi_67422612
quote:
AMSTERDAM - Huizenverkoop op internetveilingen neemt door de crisis een enorme vlucht. Om lange verkooptijden te omzeilen, hebben steeds meer huiseigenaren de nieuwe methode ontdekt. "Als je huis al maanden te koop staat en er is geen enkele bezichtiging geweest, zakt de moed je in de schoenen", zegt Michel Muller, die samen met zijn compagnon Marc Schröder het veilingconcept Bieden en Wonen heeft bedacht. "We zijn nu een klein jaar bezig, het systeem is afhankelijk van de medewerking van makelaars en die moesten wel even aan het idee wennen. Sinds december zijn al zo'n 150 huizen per opbod verkocht en dat aantal groeit gestaag. We verwachten dit jaar zo'n duizend woningen te veilen. Hoe de makelaar ook zijn best doet; oude verkoopmethoden trekken in de totaal stilgevallen woningmarkt nauwelijks kopers meer", stelt Muller.

goed plan

[ Bericht 54% gewijzigd door henkway op 26-03-2009 12:49:14 ]
  donderdag 26 maart 2009 @ 11:04:45 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67422771
Volgens mij kun je als je verkopen wil beter de woning voor een realistische prijs op Funda zetten. Een groot deel van de enorme groei van het aanbod komt van mensen die last minute nog even de hoofdprijs willen behalen voor hun woning. Die doen eigenlijk helemaal niet mee in de markt.
The End Times are wild
pi_67423370
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 11:04 schreef LXIV het volgende:
Volgens mij kun je als je verkopen wil beter de woning voor een realistische prijs op Funda zetten. Een groot deel van de enorme groei van het aanbod komt van mensen die last minute nog even de hoofdprijs willen behalen voor hun woning. Die doen eigenlijk helemaal niet mee in de markt.
Maar ik kan me goed voorstellen dat ze dat toch eerst even 2 maanden proberen voordat ze zakken.
pi_67424071
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 11:04 schreef LXIV het volgende:
Maar dan is de vraag... "Wat is een realistische prijs!?"
Als alle woningen in jouw regio die vergelijkbaar zijn met jouw eigen woning, voor ¤250.000 worden verkocht, dan ga jij toch niet op ¤220.000 zitten!?
Nee hoor ben geen kloon. Gebruikte mijn vorige nickname gewoon niet meer!
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:20:16 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67425288
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 11:45 schreef Noedie het volgende:

[..]

Maar dan is de vraag... "Wat is een realistische prijs!?"
Als alle woningen in jouw regio die vergelijkbaar zijn met jouw eigen woning, voor ¤250.000 worden verkocht, dan ga jij toch niet op ¤220.000 zitten!?
Nee. Maar verkocht worden is iets anders als te koop staan. En als een woning in 2007 voor 250K verkocht is, dan wil dat helemaal niet zeggen dat je dat er nu nog ooit voor krijgt.

Mensen moeten gewoon hun makelaar vertrouwen. Die weet echt wel wat een realistische marktprijs is, waarvoor je de woning in afzienbare tijd verkoopt. Maar vaak zijn ze eigenwijs en willen ze het onderste uit de pan hebben, waardoor ze het deksel op hun neus krijgen.
The End Times are wild
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:28:47 #22
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_67425563
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 11:25 schreef HarryP het volgende:

[..]

Maar ik kan me goed voorstellen dat ze dat toch eerst even 2 maanden proberen voordat ze zakken.
Dat doen de meeste inderdaad dus daar valt ook niet echt de conclusie te trekken dat het zakt omdta ze er eerst zelf nog een schepje bovenop hebben gedaan.

Dat Bieden en Wonen is gewoon marketingpraat. Je kan toch op elke woning biedne die te koop staat? Waarom dat dan perse via hun site moet? Alsof die zoveel kijkers trekt...
and made it rain upward
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:38:58 #23
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_67425956
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:49 schreef kut_klo0n het volgende:

[..]

Moet veel in t weekend werken, dus moet dan even een weekendje zeeland plannen.
Hopelijk volgende maand verhuizen..
Ik weet nog wel wat te koop staan

Wel schandalig dat ik nog niet daar geweest ben....
and made it rain upward
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:40:23 #24
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_67426008
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee. Maar verkocht worden is iets anders als te koop staan. En als een woning in 2007 voor 250K verkocht is, dan wil dat helemaal niet zeggen dat je dat er nu nog ooit voor krijgt.

Mensen moeten gewoon hun makelaar vertrouwen. Die weet echt wel wat een realistische marktprijs is, waarvoor je de woning in afzienbare tijd verkoopt. Maar vaak zijn ze eigenwijs en willen ze het onderste uit de pan hebben, waardoor ze het deksel op hun neus krijgen.
Tja, makelaars willen ook veel opdrahcten hebben en spiegelen daarom ook vka een hogere prijs voor dan realistisch is. Ik heb het 10% lager te koop gezet dan de makelaar adviseerde...
and made it rain upward
pi_67426245
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:38 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ik weet nog wel wat te koop staan

Wel schandalig dat ik nog niet daar geweest ben....
Krijg misschien een klein, gaar, goedkoop huurhuisje.
Ben voorbereid op de crisis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')