quote:Huizenmarkt laat voorzichtig herstel zien
De Nederlandse huizenmarkt krabbelt op. In het laatste kwartaal van vorig jaar daalde de prijs van een gemiddelde koopwoning minder hard dan in voorgaande kwartalen.
[..]
Ten opzichte van het derde kwartaal steeg de prijs van een gemiddelde woning zelfs, met 0,4 procent tot 228.000 euro. Ook werden er bijna 5 procent meer huizen verkocht door makelaars.
''Vanaf de zomer zijn we vals plat omhoog gegaan'', zo zei NVM-voorzitter Ger Hukker. ''De prijs stijgt en daalt al twee kwartalen nauwelijks. Er ligt nog fundament in de markt.''
[..]
Tov het vorige kwartaal steeg zowel de prijs als het aantal verkopen weer...das natuurlijk wel positief nieuws.quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:39 schreef PietjePuk007 het volgende:
De prijs daalde minder hard, dat is toch geen herstel.
Vandaar de TTquote:Op donderdag 14 januari 2010 15:49 schreef Revolution-NL het volgende:
tvp
Ik verwacht dat de prijzen de komende jaren weer ligt gaan stijgen. De stijging zal lager zijn dan de inflatie.
Ik verwacht dat de gemiddelde huizenprijs binnen 3 jaar onder de 180000 EUR daalt en dat tienduizenden leenkneusjes in zware problemen komen. Een beetje realisme mag toch wel op fok?quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:49 schreef Revolution-NL het volgende:
tvp
Ik verwacht dat de prijzen de komende jaren weer ligt gaan stijgen. De stijging zal lager zijn dan de inflatie.
50% minimaal, als je de experts in dit topic gelooft in elk geval. Vooral digene die op Fok een schouderklopje zoeken voor hun vooruitstrevende visiequote:Op donderdag 14 januari 2010 10:51 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat kan helemaal niet! Er moet nog 40% van de prijs af volgens huizenmarktzeepbel
Huiseigenaren moeten hun huis nu verkopen voordat het te laat is!!!!
Heb nu toch wel veeel van deze topics gelezen. Mss heb ik erover gelezen. Dus graag iemand quoten die zegt dat de prijzen met minimaal 50% onderuit gaan....quote:Op donderdag 14 januari 2010 18:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Realisme :´)
[..]
50% minimaal, als je de experts in dit topic gelooft in elk geval. Vooral digene die op Fok een schouderklopje zoeken voor hun vooruitstrevende visie
De subsidiepot voor starters is bijna leeg. Nu komen de gemeenten met (sub-prime) startersleningen, dat klopt.quote:Op donderdag 14 januari 2010 18:44 schreef LXIV het volgende:
Nou, ik weet het niet zo zeker meer met die dalingen. De overheid verbaast me echt met hoever zij wil gaan om daling tot iedere prijs te voorkomen. En daar valt toch moeilijk tegen op te roeien.
Als de markt de markt zou zijn dan hadden we die -30% allang bereikt. Maar de markt is de markt dus niet en dat zal denk ik ook niet veranderen.
Ach, komende jaren flinke inflatie en dito loonstijgingen en over 3 jaar is alles weer bij het oude.quote:Op donderdag 14 januari 2010 19:04 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
De subsidiepot voor starters is bijna leeg. Nu komen de gemeenten met (sub-prime) startersleningen, dat klopt.
Maar: "Je kunt een paard wel naar de bron leiden, maar je kunt het niet dwingen te drinken"
Gemeentelijke sub-prime leningen helpen dus waarschijnlijk helemaal niets..
Dat lokkertje van 3 vrije jaren trekt nog wel wat mensen over de streep hoor.quote:Op donderdag 14 januari 2010 19:58 schreef xenobinol het volgende:
De overheid zit natuurlijk al vuistdiep in de subprime leningen, dus dit kan er nog wel bij![]()
Maar het gaat gewoon niet werken zet je maar schrap want ik achter de drempel zit een diep ravijn, tijd om een ultra-light te kopen
Dan worden wij mannen niet oud.quote:Op donderdag 14 januari 2010 20:02 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ach, komende jaren flinke inflatie en dito loonstijgingen en over 3 jaar is alles weer bij het oude.
In de tussnetijd verwacht ik heus geen stijgingen, die rek is er wle uit. Of het moet en standaard worden om als man een huishouden met 2 werkende vrouwen te runnen...
Ger Hukker is al jaren niet meer geloofwaardig. Laat die man naar Tahiti gaan voor een peptalkquote:
Loonstijging, waar danquote:Op donderdag 14 januari 2010 20:02 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ach, komende jaren flinke inflatie en dito loonstijgingen en over 3 jaar is alles weer bij het oude.
In de tussnetijd verwacht ik heus geen stijgingen, die rek is er wle uit. Of het moet en standaard worden om als man een huishouden met 2 werkende vrouwen te runnen...
Hahaha, idd op basis van de cito toets mede-schuldenaar.quote:Op donderdag 14 januari 2010 20:03 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Dan worden wij mannen niet oud.
We kunnen onze kinderen een hypotheek op basis van hun schoolrapport (=toekomstkansen) voor hun slaapkamer laten afsluiten. Mogelijkheden genoeg, je moet creatief zijn in crisistijden.
Het is Haïti en niet grappig gast, duizenden mensen overleden...quote:Op donderdag 14 januari 2010 20:03 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ger Hukker is al jaren niet meer geloofwaardig. Laat die man naar Tahiti gaan voor een peptalk
Als je nu in loondaling trapt ben je echt dom, collectief samen als arbeiders. Nu of nooit. Als we super miljoenen winst maken krijg ik er geen 10% bij, dus nu geen 10% eraf. Dat er een andere sukkel dat wel wil doen dan graaft hij het graf voor zichzelf en voor de andere arbeiders.quote:Op donderdag 14 januari 2010 20:04 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Loonstijging, waar dan![]()
2010 word het jaar van de loondaling.
Haiti, daar is het een zooitje, daar is nu vast een 'schaarste' aan goede woningen, alleen de locatie is wat minderquote:Op donderdag 14 januari 2010 20:23 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Het is Haïti en niet grappig gast, duizenden mensen overleden...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |