abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70091530
Vervolg op: De Huizenmarkt #21 Over sukkels en fundimentalisten
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:06 schreef henkway het volgende:
Daar gaat dan 25% van je hypotheekrenteaftrek

CDA-rapport: vlaktaks van 33,25 procent DEN HAAG - Het Wetenschappelijk Instituut van het CDA bepleit een uniform belastingtarief van 33,25 procent voor alle inkomen uit arbeid. Om de dan teruglopende belastinginkomsten van ongeveer 16 miljard euro te compenseren zouden onder meer het hoge en het lage btw-tarief verhoogd moeten worden met respectievelijk 3 en 1 procent. Ook de vermogensrendementsheffing zou met 3,25 procent moeten worden verhoogd. In de voorstellen is verder sprake van een versobering en vereenvoudiging van het aantal heffingskortingen.

Een vlaktaks heeft volgens het rapport veel voordelen. Zo zijn werkgevers verlost van een ingewikkelde administratie en kunnen werknemers met de komst van een loonbegrip meteen op hun loonstrookje hun verdiensten zien. Ook de werklast voor de Belastingdienst wordt verminderd.

Volgens de opstellers van het rapport Een sociale vlaktaks zijn de inkomenseffecten voor mensen beperkt. Hoge inkomens hebben een voordeel bij de aanpassingen zodat geopperd wordt een topinkomenheffing in te voeren. Onduidelijk is nog vanaf welk inkomen.
Mooi dom van het CDA, imo. Het verhogen van de BTW zal veel weerstand oproepen.

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2009 12:31:31 (typo & duidelijkheid) ]
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:29:54 #2
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_70091821
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:20 schreef RvLaak het volgende:
Vervolg op: De Huizenmarkt #21 Over sukkels en fundimentalisten
[..]

Mooi dome van het CDA, imo. Het verhogen van de BTW zal veel weerstand oproepen.
Als ik plots in het 33 % tarief val, dan offer ik daar mijn HRA wel voor op.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_70091920
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:29 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Tja, ligt eraan wat de hoogte van je hypotheek is natuurlijk . Aan de andere kant is een vlaktax natuurlijk een enorme lastenverzwaring voor de lage inkomens (uitkeringen etc.). Rijken worden rijker en armen armer. Maar da's een andere discussie
pi_70092624
Ondertussen in de VS
quote:
US cities may have to be bulldozed in order to survive
Dozens of US cities may have entire neighbourhoods bulldozed as part of drastic "shrink to survive" proposals being considered by the Obama administration to tackle economic decline.

The government looking at expanding a pioneering scheme in Flint, one of the poorest US cities, which involves razing entire districts and returning the land to nature.
Local politicians believe the city must contract by as much as 40 per cent, concentrating the dwindling population and local services into a more viable area.

[...]

"Much of the land will be given back to nature. People will enjoy living near a forest or meadow."
http://www.telegraph.co.uk
pi_70092924
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:33 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Tja, ligt eraan wat de hoogte van je hypotheek is natuurlijk . Aan de andere kant is een vlaktax natuurlijk een enorme lastenverzwaring voor de lage inkomens (uitkeringen etc.). Rijken worden rijker en armen armer. Maar da's een andere discussie
Ook niet helemaal,
aangezien de "rijken" ipv 52% tarief HRA terug krijgen, is dat nog maar 33,5%,
dat scheelt flink.

Ik zou ongeveer quitte spelen op dit moment,
aannemende dat mijn auto dan ook met de 33,5% belast gaat worden.
pi_70093715
laten ze dan eerst de HRA maximaal 33% maken, kunnen de rijken wennen aan de vlaktax
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_70094671
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:29 schreef DoctorB het volgende:

[..]

je moet wel meer BTW gaan betalen en voor de AOW ers is het helemaal

http://www.belastingdiens(...)9/overig2009-09.html

dus er moet wel geld van de rijken naar de enkele AOW ers
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:49:03 #8
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_70096868
Met die 33% belastingschaal ben ik het wel eens. Dat maakt voor mij meer + dan de HRA aan min doet.
pi_70099300
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:49 schreef BeamofLight het volgende:
Met die 33% belastingschaal ben ik het wel eens. Dat maakt voor mij meer + dan de HRA aan min doet.
voor modaal kost het geld wegens de extra BTW
pi_70102134
Modaal moet sowieso betalen, maar dat is logisch anders komt er geen geld binnen.
pi_70107243
Een vermogenrendementsheffing van +3.25% is natuurlijk absurd. Wellicht dat het CDA vooruit denkt in termen van stijgende rentes maar op dit ogenblik zou dat betekenen dat je meer belasting moet betalen dan je mogelijk aan rente kunt ontvangen.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_70107392
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:45 schreef Mendeljev het volgende:
Een vermogenrendementsheffing van +3.25% is natuurlijk absurd. Wellicht dat het CDA vooruit denkt in termen van stijgende rentes maar op dit ogenblik zou dat betekenen dat je meer belasting moet betalen dan je mogelijk aan rente kunt ontvangen.
Kunje er toch een leuk fonds voor zoeken.
www.grondgedachte.nl
www.easylife.nl
www.scheepscv.nl
  woensdag 17 juni 2009 @ 20:45:20 #13
242666 BeamofLight
pi_70109727
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:00 schreef henkway het volgende:

[..]

Ik heet geen Jan...
Alleen die VRH opschroeven naar 4,5 is dan weer minder. Ach, het zal ook allemaal wel loslopen, immers een stageprojectje van een VWO-er bij het CDA wil niet zeggen dat het morgen in de Staatscourant staat. Toch?
pi_70110312
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:45 schreef Mendeljev het volgende:
ahum, in plaats van 30% tarief over 4% rendement wordt het dan 33,25% tarief over 4%.
Minimaal verschil dus, als ik het over de duim uitreken betaal je dan ipv 1,2% netto 1,32% netto.....

Het is namelijk 3,25 procentpunt extra
  woensdag 17 juni 2009 @ 21:02:14 #15
242666 BeamofLight
pi_70110410
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 20:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ahum, in plaats van 30% tarief over 4% rendement wordt het dan 33,25% tarief over 4%.
Minimaal verschil dus, als ik het over de duim uitreken betaal je dan ipv 1,2% netto 1,32% netto.....

Het is namelijk 3,25 procentpunt extra
Zo een opletter onder ons. Zo had ik het ook nog niet bekeken...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 juni 2009 @ 21:19:54 #16
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_70111072
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:25 schreef longinus het volgende:
laten ze dan eerst de HRA maximaal 33% maken, kunnen de rijken wennen aan de vlaktax
Flattax is geen probleem hoor voor de rijken als jde dat soms denkt

Ook met hypotheek is dat gunstig.
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:00 schreef henkway het volgende:

[..]

Precies. Het is voor de lagere inkomens en andere groepen die relatief weinig inkomstenbelasting betalen vervelender.

Eigenlijk blijf het raar vinden dat belasting rond spaargeld met een flattax aanhouden, maar bij geleend geld het op basis van inkomen doen. Veel logischer zou een HRA met exact dezelfde 30% aan te houden als nu op spaargeld staat.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_70113810
Het CDA is sowieso een kansloze partij, alleen de oude garde gristenen stemt daar op (veelal babyboomers?) uit principe
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_70114658
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 19:23 schreef pberends het volgende:
Bos: verdubbeling werkloosheid drama

Daar gaan de huizenprijzen...
Jammer dat dit bericht niet op de frontpage staat. Past het niet in je straatje? Typisch hoor die selectieve berichtgeving, had eigenlijk ook niets anders verwacht.
quote:
ECB ziet geringe huizenprijsdaling Nederland
AMSTERDAM - In vergelijking met andere eurolanden houdt de huizenmarkt in Nederland zich vooralsnog goed.

Dit blijkt uit de halfjaarlijkse Financial Stability Review die de Europese Centrale Bank deze week heeft gepubliceerd.

Volgens de ECB zijn de huizenprijzen in Nederland in het eerste kwartaal met 0,3 procent gedaald. Dit is een veel kleinere daling dan in Frankrijk, Spanje en Ierland waar de prijzen tussen 6,6 en 9,8 procent daalden.

In Oostenrijk en Portugal was nog een stijging te zien. Van de overige negen eurolanden had de centrale bank nog geen cijfers. De ECB baseert zich op een combinatie van eigen berekeningen en bronnen uit de eurolanden.

[ Bericht 13% gewijzigd door Bulletdodger op 17-06-2009 22:48:41 ]
pi_70115377
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:19 schreef Doc het volgende:

[..] Veel logischer zou een HRA met exact dezelfde 30% aan te houden als nu op spaargeld staat.
Inderdaad, nu gaat ook het belastingvrij gedeelte eraan vrees ik
pi_70116603
wil trouwens iemand de topictitel eens uitleggen? Want ik kan met zelfs met de beste kennelijke onwil van de wereld niet uit het de berichtgeving lezen dat de HRA ter discussie wordt gesteld. Juist niet zou ik zeggen.
  woensdag 17 juni 2009 @ 23:41:39 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70116745
Toen ik vanmiddag naar huis reed hoorde ik op BNR dat de HRA ongemoeid blijft bij een vlaktax.

Wat ik trouwens wel vreemd vind, want het hele idee van vlaktax is mi dat je juist allerlei aftrekposten weghaalt tegen een lager algemeen belastingtarief, waardoor winst ontstaat doordat het allemaal eenvoudiger is zowel voor de belastingdienst als voor de werkgevers.

Het is typisch CDA: wel de lusten, niet de lasten (voor de eigen achterban). Als je dan toch vlaktax invoert, schaf dan meteen het hele subsidie- en aftrekcircus helemaal af.
The End Times are wild
pi_70118573
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 23:41 schreef LXIV het volgende:
Toen ik vanmiddag naar huis reed hoorde ik op BNR dat de HRA ongemoeid blijft bij een vlaktax.

Wat ik trouwens wel vreemd vind, want het hele idee van vlaktax is mi dat je juist allerlei aftrekposten weghaalt tegen een lager algemeen belastingtarief, waardoor winst ontstaat doordat het allemaal eenvoudiger is zowel voor de belastingdienst als voor de werkgevers.

Het is typisch CDA: wel de lusten, niet de lasten (voor de eigen achterban). Als je dan toch vlaktax invoert, schaf dan meteen het hele subsidie- en aftrekcircus helemaal af.
Dit heeft voor de jonge AOW ers (echte babyboomers) een zeer nadelig effect, ben benieuwd wat ze aan dat nadelig effect gaan doen
pi_70118614
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 23:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
wil trouwens iemand de topictitel eens uitleggen? Want ik kan met zelfs met de beste kennelijke onwil van de wereld niet uit het de berichtgeving lezen dat de HRA ter discussie wordt gesteld. Juist niet zou ik zeggen.
De aftrek tegen 52% / 42% - is weg, dat is nu 33,3% , ipv daarvan betalen ze nu extra BTW
pi_70120944
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 23:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
In principe heel simpel. Ik hoorde gistermiddag op BNR dat de vlaktax inhoudt dat de HRA aftrek ook beperkt wordt tot dat percentage. Met andere woorden, geen 42/52% aftrek meer, maar enkel 33%.

Dat is de beperking waar ik op doel. Helaas willen ze de HRA idd niet afschaffen .

Natuurlijk komt er een compensatie voor de babyboomers en HRA'ers. Stel je voor dat de CDA/PvdA stemmers ook maar eens echt bijdragen aan de kosten van onze samenleving...
pi_70120955
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 01:02 schreef henkway het volgende:

[..]

Dit heeft voor de jonge AOW ers (echte babyboomers) een zeer nadelig effect, ben benieuwd wat ze aan dat nadelig effect gaan doen
wss één of andere kut-subsidie voor 50 plussers
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')