Discussieer hier verder hoe de (Nederlandse) huizenmarkt er voor staat. Is er eigenlijk niet zo veel aan de hand of gaat het nog veeel erger worden?quote:Op woensdag 24 juni 2009 22:36 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Precies, ooit was NL koploper in innovatie nu tellen we amper nog mee. De laatste grote successen waren de CD speler en het senseo apparaat
Joepie een auto, het zoveelste ding met 4 wielen en een stuurquote:
geef mij dan eens relevante voorbeelden, want ik heb meer het idee dat je gewoon geen behoefte hebt om de zaak ook maar enigszins anders in te kunnen zienquote:Op woensdag 24 juni 2009 23:25 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Joepie een auto, het zoveelste ding met 4 wielen en een stuur![]()
Patenten aanvragen![]()
Lees maar eens een paar patenten door en je ziet snel in dat er weinig innovatie te vinden is. Het toepassen van bestaande technieken en het verzinnen van triviale patenten is wat anders dan innovatie.
Volgens mij ben je nu te negatief over de rol van Nederland in de wetenschap en de innovatie daarin. Voorbeeld: de WUR levert wereldwijd kennis aan over landbouwtechnieken. De UT heeft grote doorbraken gemaakt op het gebied van zonne-energie. Hetzelfde geldt voor de TU Delft. Volgens mij is de UVA één van de toonaangevende instellingen op het gebied van psychologie.quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:25 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Joepie een auto, het zoveelste ding met 4 wielen en een stuur![]()
Patenten aanvragen![]()
Lees maar eens een paar patenten door en je ziet snel in dat er weinig innovatie te vinden is. Het toepassen van bestaande technieken en het verzinnen van triviale patenten is wat anders dan innovatie.
Meer dan de helft van die patent aanvragen zijn afkomstig van een bedrijf (Philips).quote:Op woensdag 24 juni 2009 22:55 schreef 68Chevelle het volgende:
Valt ook weer mee, op ICT-gebied schijnen we iig nog op Europese top te draaien qua patentaanvragen.
Vertelquote:Op donderdag 25 juni 2009 19:21 schreef Fastmatti het volgende:
niveau vergelijkbaar met dat van een tweede wereldland.
Tevredenheid is de vijand van de vooruitgang!quote:
We gaan het meemaken, ik ga mijn huis te koop zettenquote:EINDHOVEN - Een huis in Zuidoost-Brabant wordt de komende 2 jaar gemiddeld 15 procent minder waard. De prijs van duurdere woningen zal zelfs zakken met 20 tot 30 procent. Alleen de goedkoopste panden houden in een gunstig scenario wellicht hun waarde.
Dat alarmerende beeld schetste consultant Robert-Jan Bekkering van de Nederlandse Vereniging van Makelaars donderdag tijdens een congres in Eindhoven over de woningmarkt in Zuidoost-Brabant. "Rond zes procent van de prijsdaling hebben we al gehad." Bekkering is directeur van Ed Willems, een van de grote makelaars in deze regio.
Dramatische cijfers passeerden in zijn rede de revue. Als de markt niet verandert blijven huizen jaren in de verkoop staan, denkt Bekkering. In de duurdere categorie (boven de 330.000 euro) zijn huizen volgens hem zo goed als onverkoopbaar geworden. Bekkering meldde bijvoorbeeld dat dure woningen in De Peel bij de huidige prijzen gemiddeld misschien wel zeven jaar in de verkoop zullen staan.
In de eerste helft van 2008 verwisselden in Zuidoost-Brabant nog 2855 woningen van eigenaar. In 2009 staat de teller in (bijna) zes maanden op 1398. "De markt is compleet ingestort. De prijsdaling valt met zes tot zeven procent nu nog mee, maar de echte klappen moeten nog komen", vertelde Bekkering aan een zaal vol mensen van projectontwikkelaars, corporaties, makelaars, provincie en gemeenten. Hij vindt het niet goed dat het verhaal nu op straat ligt. " Dit zaait enorme onrust."
Onder de congresgangers heerste veel scepsis over het effect van maatregelen van provincie, gemeente en overheid, zoals de recente verhoging van de Nationale Hypotheek Garantie. Mensen hebben op dit moment weinig vertrouwen dat ze hun oude huis verkopen en vrezen werkloosheid, is de overheersende gedachte.
Als je een docent de ruimte geeft, dan komt er helemaal niets meer van terecht tegenwoordig. Trouwens, ik vraag mij af of je iemand die leerlingen net een week vooruit is met de stof, want geen vakdocenten meer, een leraar mag noemen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:39 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het leraren tekort had er niet hoeven te zijn als ze de leraren gewoon voor leraar hadden laten spelen en hem daarvoor de ruimte had geboden, nu is het gewoon geen aantrekkelijk vak meer imho.
Je weet vermoedelijk niet waar je het over hebt.quote:Studie financiering moet ook omhoog, een bijstandsmoeder heeft het verdomme beter als een student die later de economie in stand moet gaan houden![]()
Ik wordt een beetje moe van al die snotneuzen die maar blijven roepen dat ze offers moeten brengen voor babyboomers terwijl ze nog geen ene flikker hebben gepresteerd. Ga nu maar gewoon werken, maak gebruik van je talenten en je zult zien dat je best een goed leven kunt krijgen.quote:Als je er rekenschap mee houd dat de jonge generatie zo meteen gigantische offers mag gaan maken voor de babyboomers dan kunnen deze het niet maken deze mensen met een hoop schuld op te zadelen, bloeden mogen ze later genoeg![]()
quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:21 schreef Fastmatti het volgende:
Innovatie in NederlandKenniseconomie in Nederland
![]()
Waarom ga je nu verkopen? Wil je iets anders? Het is toch geen speculatie neem ik aan? Want als je prima woont en je kunt het goed betalen is er eigenlijk geen reden om het te doen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 21:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
demnit, dat juist ik deze link moet plaatsen
http://www.ed.nl/economie(...)over-huizenmarkt.ece
[..]
We gaan het meemaken, ik ga mijn huis te koop zetten
Stop!!!!quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:21 schreef Fastmatti het volgende:
Innovatie in NederlandKenniseconomie in Nederland
Vooral dat laatste is natuurlijk een lachertje als je ziet hoe er met studenten wordt omgegaan. Kosten op niveau van de VS, niveau vergelijkbaar met dat van een tweede wereldland.
Ik heb het hier wel gezien, en vertrek volgend jaar naar elders. Wellicht een klus in het buitenland.quote:Op zondag 28 juni 2009 00:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom ga je nu verkopen? Wil je iets anders? Het is toch geen speculatie neem ik aan? Want als je prima woont en je kunt het goed betalen is er eigenlijk geen reden om het te doen.
Maar je weet dus nog niet wat je waar wil gaan doen? Ik ben geboren en getogen in de Meijerij en heb lang daarbuiten gewoond, maar toen ik hier weer terug was voelde dat echt als thuiskomen. Ik wil hier niet meer weg!quote:Op zondag 28 juni 2009 14:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik heb het hier wel gezien, en vertrek volgend jaar naar elders. Wellicht een klus in het buitenland.
Zou het al eerder verkocht hebben als er geen verhuisbelasting (overdrachtsbelasting) bestond. Laatst uitgerekend hoeveel ik de afgelopen 10 jaar aan overdrachtsbelasting heb betaald, en zoveel hypotheekrente aftrek ga ik de rest van mijn leven niet meer halenAnders zou ik denk ik elke twee jaar verhuizen
Naar objectieve normen woon ik fantastisch, een droomlocatie, maar ik maak er eigenlijk te weinig gebruik van.
Eigenlijk heb ik niet echt over het tijdstip nagedacht, is niet zo relevant denk ik. Het is gewoon tijd te vertrekken.
Ben jij toevallig zo'n 'oude zak' van een babyboomer dat jij mensen nu al gaat typeren als 'snotneuzen'quote:Op vrijdag 26 juni 2009 21:15 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Ik wordt een beetje moe van al die snotneuzen die maar blijven roepen dat ze offers moeten brengen voor babyboomers terwijl ze nog geen ene flikker hebben gepresteerd. Ga nu maar gewoon werken, maak gebruik van je talenten en je zult zien dat je best een goed leven kunt krijgen.
47 jaar oud, net geen babyboomer, geen toeslagen, alleenstaand, geen FPU (wel voor betaald), geen premie A-B-C woning. Adviseer mijn ouders om lekker alle op te maken en er goed van te leven, ik red mijzelf welquote:Op zondag 28 juni 2009 15:41 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ben jij toevallig zo'n 'oude zak' van een babyboomer dat jij mensen nu al gaat typeren als 'snotneuzen'
Okee, net geen babyboomer maar jij hebt waarschijnlijk nog gratis kunnen studeren, voor relatief weinig geld een woning kunnen kopen en de salarisboom nog meegemaakt. Tegenwoordig zit je na je studie met een restschuld als je het overigens al kan betalen, want als je ouders je niet steunen betekend dat nog meer schuld. De salarissen zullen de komende jaren zwaar onder druk komen te staan, de lastenverzwaring voor de jonge generaties zal enorm zijn en de inkomsten veel minder. Tja wat jij een goed leven noemt... honger zal er niet geleden worden maar het welstandsniveau dat jij en ik nu kennen is niet te handhaven. Dus ondanks dat ze nog niets gepresteerd hebben mogen ze best afgeven op de 'wanprestatie' van de babyboomers IMHO.quote:Op zondag 28 juni 2009 15:46 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
47 jaar oud, net geen babyboomer, geen toeslagen, alleenstaand, geen FPU (wel voor betaald), geen premie A-B-C woning. Adviseer mijn ouders om lekker alle op te maken en er goed van te leven, ik red mijzelf wel
Heb niet gestudeerd, ben gelijk op m'n zestiende (zonder diploma) aan het werk gegaan. Op mijn 29ste jaar een jaar gestopt met werken om een omscholing te doen (eigen spaargeld opgemaakt voor die studie en geen cent gekregen van de overheid)quote:Op zondag 28 juni 2009 16:02 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Okee, net geen babyboomer maar jij hebt waarschijnlijk nog gratis kunnen studeren, voor relatief weinig geld een woning kunnen kopen en de salarisboom nog meegemaakt. Tegenwoordig zit je na je studie met een restschuld als je het overigens al kan betalen, want als je ouders je niet steunen betekend dat nog meer schuld. De salarissen zullen de komende jaren zwaar onder druk komen te staan, de lastenverzwaring voor de jonge generaties zal enorm zijn en de inkomsten veel minder. Tja wat jij een goed leven noemt... honger zal er niet geleden worden maar het welstandsniveau dat jij en ik nu kennen is niet te handhaven. Dus ondanks dat ze nog niets gepresteerd hebben mogen ze best afgeven op de 'wanprestatie' van de babyboomers IMHO.
Jij red je wel, maar hoe zit dat met je nageslacht?
je moest wel eerst 'weg' om thuis te kunnen komenquote:Op zondag 28 juni 2009 15:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar je weet dus nog niet wat je waar wil gaan doen? Ik ben geboren en getogen in de Meijerij en heb lang daarbuiten gewoond, maar toen ik hier weer terug was voelde dat echt als thuiskomen. Ik wil hier niet meer weg!
quote:Op zondag 28 juni 2009 16:22 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Wat ik wil zeggen is dat je beter die energie die je stopt in het kijken naar anderen/ouderen kunt stoppen in je eigen toekomst. Altijd zal er voor mensen een toekomst zijn, mits je er voor gaat en uitdagingen aanpakt, niet op de uurtjes let en niet teveel verbrast. Iedere generatie heeft z'n eigen voor- en nadelen. En ja, de jonge generaties moeten wellicht wat meer dokken maar ze hebben bijvoorbeeld een betere infrastructuur en gezondheidszorg dan toen ik jong was. Gewoon gaan met die banaan en 't komt goed
Infrastructuur beter? De investeringen daarin zijn 30 jaar geleden al stop gezet. Daarna is er helemaal niets meer gebeurd, behalve dan dat overal de snelheid verlaagd is en dat het hele land vol gelegd is met drempels.quote:Op zondag 28 juni 2009 16:22 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Wat ik wil zeggen is dat je beter die energie die je stopt in het kijken naar anderen/ouderen kunt stoppen in je eigen toekomst. Altijd zal er voor mensen een toekomst zijn, mits je er voor gaat en uitdagingen aanpakt, niet op de uurtjes let en niet teveel verbrast. Iedere generatie heeft z'n eigen voor- en nadelen. En ja, de jonge generaties moeten wellicht wat meer dokken maar ze hebben bijvoorbeeld een betere infrastructuur en gezondheidszorg dan toen ik jong was. Gewoon gaan met die banaan en 't komt goed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |