abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 juni 2009 @ 22:46:04 #1
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_70342067
Hier weer verder, laatste post uit het vorige deel De Huizenmarkt #22: waar het CDA de de HRA wil beperken
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:36 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Precies, ooit was NL koploper in innovatie nu tellen we amper nog mee. De laatste grote successen waren de CD speler en het senseo apparaat
Discussieer hier verder hoe de (Nederlandse) huizenmarkt er voor staat. Is er eigenlijk niet zo veel aan de hand of gaat het nog veeel erger worden?

Mogelijk interessante discussiepunten:
  • HRA: Het wetenschappelijk bureau van het CDA pleitte er onlangs voor deze af te schaffen maar daar tegenover een lagere inkomstenbelasting
  • Prijsontwikkeling
  • Eigen ervaring
  • Hoe nu verder, welke maatregelen moeten er genomen worden, of juist niet?

[ Bericht 5% gewijzigd door Zero2Nine op 24-06-2009 22:52:09 ]
  • ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_70342479
    Valt ook weer mee, op ICT-gebied schijnen we iig nog op Europese top te draaien qua patentaanvragen.

Je moet ook niet vergeten dat de spelersmarkt afgelopen 20 jaar niet is gegroeid, en ik werd helemaal blij van het berichtje dat ik in zo'n gratis krant las:

Droomcabrio bijna realiteit
    dinsdag 23 juni 2009 om 21:19

Twee Nederlandse studenten van de Haagse Hogeschool hebben een nieuwe speler in het supersportsegment ontworpen én gebouwd: de Savage Rivale Roadyacht GTS,

Door Eelko Rol

DEN HAAG Twee Nederlandse studenten van de Haagse Hogeschool hebben een nieuwe speler in het supersportsegment ontworpen én gebouwd: de Savage Rivale Roadyacht GTS, 's werelds eerste vierdeurs cabriolet/coupé. Afgelopen maanden hebben de studenten Industrieel Product Ontwerp Emile Pop (28) en Justin de Boer (25), die opereren onder de naam Bewerp, na ruim een jaar zwoegen het prototype op verschillende autobeurzen onthuld.

De supercar van eigen bodem is geïnspireerd op een luxejacht en zou niet misstaan tussen geduchte concurrenten van Italiaanse makelij. Kosten noch moeite zijn dan ook gespaard: de imposante vleugeldeuren zwaaien automatisch open dankzij een speciaal bijgeleverd horloge met afstandbediening en er is standaard een champagnekoeler aan boord. Maar ook de prestaties liegen er niet om. De Rivale spurt in slechts 3,6 seconden naar de 100 en heeft een topsnelheid van zo'n 330 kilometer per uur.

Ondertussen wordt al nagedacht over een eventuele opvolger. "In eerste instantie willen we twintig Rivales in de markt zetten en het merk opbouwen. Daarna willen we een model ontwerpen met meer draagvlak richting alternatieve energiebronnen. We hebben twee opties die we in behandeling nemen", aldus Emile.

De studenten zijn momenteel nog druk aan het testen. Hoewel het prototype al wel rijdbaar is, moet hij eerst nog door de RDW gekeurd worden voordat hij uiteindelijk de weg op mag. Dit moet augustus dit jaar gebeuren - vanaf dan zullen ook de eerste proefritten worden gemaakt.

Geïnteresseerden kunnen alvast een pre-order voor een van de vier eerste exemplaren plaatsen; dan moet je wel een aanbetaling van 65.000 euro doen. De uiteindelijke prijs is op aanvraag, maar reken op zo'n vier ton exclusief BPM. De studenten verwachten deze eerste vier van de in totaal twintig auto's medio 2010 af te kunnen leveren. Meer informatie vind je op de website www.savagerivale.nl.

Hoezo ambitietekort?
    Dit account is permanent uitgeschakeld.
    pi_70343512
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 22:55 schreef 68Chevelle het volgende:

Hoezo ambitietekort?
    Joepie een auto, het zoveelste ding met 4 wielen en een stuur

Patenten aanvragen

Lees maar eens een paar patenten door en je ziet snel in dat er weinig innovatie te vinden is. Het toepassen van bestaande technieken en het verzinnen van triviale patenten is wat anders dan innovatie.
    Calm down, your nervous state
    I'll sing you a lullaby.
    Calm down, cause no mistake
    Should keep you up all night
    pi_70344310
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 23:25 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Patenten aanvragen

Lees maar eens een paar patenten door en je ziet snel in dat er weinig innovatie te vinden is. Het toepassen van bestaande technieken en het verzinnen van triviale patenten is wat anders dan innovatie.
    geef mij dan eens relevante voorbeelden, want ik heb meer het idee dat je gewoon geen behoefte hebt om de zaak ook maar enigszins anders in te kunnen zien
    Dit account is permanent uitgeschakeld.
    pi_70349210
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 23:25 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Patenten aanvragen

Volgens mij ben je nu te negatief over de rol van Nederland in de wetenschap en de innovatie daarin. Voorbeeld: de WUR levert wereldwijd kennis aan over landbouwtechnieken. De UT heeft grote doorbraken gemaakt op het gebied van zonne-energie. Hetzelfde geldt voor de TU Delft. Volgens mij is de UVA één van de toonaangevende instellingen op het gebied van psychologie.

En dat zijn enkel de universiteiten. Het bedrijfsleven heeft veel laboratoria in Nederland, die ook veel innoveren.
    pi_70356002
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 22:55 schreef 68Chevelle het volgende:
    Valt ook weer mee, op ICT-gebied schijnen we iig nog op Europese top te draaien qua patentaanvragen.
    Meer dan de helft van die patent aanvragen zijn afkomstig van een bedrijf (Philips).
    pi_70368303
    Innovatie in Nederland Kenniseconomie in Nederland Vooral dat laatste is natuurlijk een lachertje als je ziet hoe er met studenten wordt omgegaan. Kosten op niveau van de VS, niveau vergelijkbaar met dat van een tweede wereldland.
    pi_70375708
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 19:21 schreef Fastmatti het volgende:
    niveau vergelijkbaar met dat van een tweede wereldland.
    Vertel
    pi_70407152
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 22:49 schreef taxhaven het volgende:

[..]

Vertel
    Tevredenheid is de vijand van de vooruitgang!

Het huidige onderwijs levert veel te veel mensen af die ongeschikt zijn voor de arbeidsmarkt. Daarnaast ligt de schuld ook voor een groot gedeelte bij het bedrijfsleven, die willen vaak niet investeren in de opleiding van hun mensen. Ze moeten eerst eens stoppen met alle onderwijshervormingen en bezuinigingen en de tucht op de scholen weer herstellen. Gefaald is gefaald en dat betekend dat je van school af moet of in niveau achteruit gaat. Nu worden de diploma's systematisch gedegradeerd door eindeloze herexamens en het naar beneden bijstellen van de eisen. Het leraren tekort had er niet hoeven te zijn als ze de leraren gewoon voor leraar hadden laten spelen en hem daarvoor de ruimte had geboden, nu is het gewoon geen aantrekkelijk vak meer imho.Studie financiering moet ook omhoog, een bijstandsmoeder heeft het verdomme beter als een student die later de economie in stand moet gaan houden
    Als je er rekenschap mee houd dat de jonge generatie zo meteen gigantische offers mag gaan maken voor de babyboomers dan kunnen deze het niet maken deze mensen met een hoop schuld op te zadelen, bloeden mogen ze later genoeg
    I'll sing you a lullaby.
    pi_70408020
    demnit, dat juist ik deze link moet plaatsen

http://www.ed.nl/economie(...)over-huizenmarkt.ece
    quote:
    EINDHOVEN - Een huis in Zuidoost-Brabant wordt de komende 2 jaar gemiddeld 15 procent minder waard. De prijs van duurdere woningen zal zelfs zakken met 20 tot 30 procent. Alleen de goedkoopste panden houden in een gunstig scenario wellicht hun waarde.

Dat alarmerende beeld schetste consultant Robert-Jan Bekkering van de Nederlandse Vereniging van Makelaars donderdag tijdens een congres in Eindhoven over de woningmarkt in Zuidoost-Brabant. "Rond zes procent van de prijsdaling hebben we al gehad." Bekkering is directeur van Ed Willems, een van de grote makelaars in deze regio.

Dramatische cijfers passeerden in zijn rede de revue. Als de markt niet verandert blijven huizen jaren in de verkoop staan, denkt Bekkering. In de duurdere categorie (boven de 330.000 euro) zijn huizen volgens hem zo goed als onverkoopbaar geworden. Bekkering meldde bijvoorbeeld dat dure woningen in De Peel bij de huidige prijzen gemiddeld misschien wel zeven jaar in de verkoop zullen staan.

In de eerste helft van 2008 verwisselden in Zuidoost-Brabant nog 2855 woningen van eigenaar. In 2009 staat de teller in (bijna) zes maanden op 1398. "De markt is compleet ingestort. De prijsdaling valt met zes tot zeven procent nu nog mee, maar de echte klappen moeten nog komen", vertelde Bekkering aan een zaal vol mensen van projectontwikkelaars, corporaties, makelaars, provincie en gemeenten. Hij vindt het niet goed dat het verhaal nu op straat ligt. " Dit zaait enorme onrust."

Onder de congresgangers heerste veel scepsis over het effect van maatregelen van provincie, gemeente en overheid, zoals de recente verhoging van de Nationale Hypotheek Garantie. Mensen hebben op dit moment weinig vertrouwen dat ze hun oude huis verkopen en vrezen werkloosheid, is de overheersende gedachte.
    We gaan het meemaken, ik ga mijn huis te koop zetten

PS: niet bij Ed Willems trouwens. Ik weet waarom hij dat roept namelijk

van dezelfde auteur overigens: http://www.ed.nl/mening/5(...)t-moment-te-duur.ece , daar wordt het echter direct gekoppeld aan een werkloosheid van 10%

[ Bericht 40% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 26-06-2009 21:23:08 ]
    pi_70408126
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 20:39 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het leraren tekort had er niet hoeven te zijn als ze de leraren gewoon voor leraar hadden laten spelen en hem daarvoor de ruimte had geboden, nu is het gewoon geen aantrekkelijk vak meer imho.
    Als je een docent de ruimte geeft, dan komt er helemaal niets meer van terecht tegenwoordig. Trouwens, ik vraag mij af of je iemand die leerlingen net een week vooruit is met de stof, want geen vakdocenten meer, een leraar mag noemen.
    quote:
    Studie financiering moet ook omhoog, een bijstandsmoeder heeft het verdomme beter als een student die later de economie in stand moet gaan houden
    Je weet vermoedelijk niet waar je het over hebt.
    quote:
    Als je er rekenschap mee houd dat de jonge generatie zo meteen gigantische offers mag gaan maken voor de babyboomers dan kunnen deze het niet maken deze mensen met een hoop schuld op te zadelen, bloeden mogen ze later genoeg
    Ik wordt een beetje moe van al die snotneuzen die maar blijven roepen dat ze offers moeten brengen voor babyboomers terwijl ze nog geen ene flikker hebben gepresteerd. Ga nu maar gewoon werken, maak gebruik van je talenten en je zult zien dat je best een goed leven kunt krijgen.
    pi_70436441
    quote:
    Innovatie in Nederland Kenniseconomie in Nederland

Met ons lerarentekort ?

Er komen steeds meer domme mensen in dit land, dit is slecht voor de kenniseconomie, maar dit is goed voor de huizenmarkt, want de woningvoorraad is beperkt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bankfurt op 27-06-2009 23:08:03 ]
      zondag 28 juni 2009 @ 00:12:39 #13
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_70438065
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 21:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
    demnit, dat juist ik deze link moet plaatsen

http://www.ed.nl/economie(...)over-huizenmarkt.ece
    [..]

We gaan het meemaken, ik ga mijn huis te koop zetten
    Waarom ga je nu verkopen? Wil je iets anders? Het is toch geen speculatie neem ik aan? Want als je prima woont en je kunt het goed betalen is er eigenlijk geen reden om het te doen.
    The End Times are wild
    pi_70439309
    quote:
    Innovatie in Nederland Kenniseconomie in Nederland Vooral dat laatste is natuurlijk een lachertje als je ziet hoe er met studenten wordt omgegaan. Kosten op niveau van de VS, niveau vergelijkbaar met dat van een tweede wereldland.
    Stop!!!!

Voor je interessant gaat lopen doen moet je eerst de definitie leren van 2e wereldland
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_70446313
    quote:
    Op zondag 28 juni 2009 00:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waarom ga je nu verkopen? Wil je iets anders? Het is toch geen speculatie neem ik aan? Want als je prima woont en je kunt het goed betalen is er eigenlijk geen reden om het te doen.
    Ik heb het hier wel gezien, en vertrek volgend jaar naar elders. Wellicht een klus in het buitenland.

Zou het al eerder verkocht hebben als er geen verhuisbelasting (overdrachtsbelasting) bestond. Laatst uitgerekend hoeveel ik de afgelopen 10 jaar aan overdrachtsbelasting heb betaald, en zoveel hypotheekrente aftrek ga ik de rest van mijn leven niet meer halen Anders zou ik denk ik elke twee jaar verhuizen

Naar objectieve normen woon ik fantastisch, een droomlocatie, maar ik maak er eigenlijk te weinig gebruik van.
    Eigenlijk heb ik niet echt over het tijdstip nagedacht, is niet zo relevant denk ik. Het is gewoon tijd te vertrekken.
      zondag 28 juni 2009 @ 15:13:03 #16
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_70447868
    quote:
    Op zondag 28 juni 2009 14:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik heb het hier wel gezien, en vertrek volgend jaar naar elders. Wellicht een klus in het buitenland.

Zou het al eerder verkocht hebben als er geen verhuisbelasting (overdrachtsbelasting) bestond. Laatst uitgerekend hoeveel ik de afgelopen 10 jaar aan overdrachtsbelasting heb betaald, en zoveel hypotheekrente aftrek ga ik de rest van mijn leven niet meer halen Anders zou ik denk ik elke twee jaar verhuizen

Naar objectieve normen woon ik fantastisch, een droomlocatie, maar ik maak er eigenlijk te weinig gebruik van.
    Eigenlijk heb ik niet echt over het tijdstip nagedacht, is niet zo relevant denk ik. Het is gewoon tijd te vertrekken.
    Maar je weet dus nog niet wat je waar wil gaan doen? Ik ben geboren en getogen in de Meijerij en heb lang daarbuiten gewoond, maar toen ik hier weer terug was voelde dat echt als thuiskomen. Ik wil hier niet meer weg!

Van de andere kant, als je weinig thuis bent, (en je woont alleen, heb ik ooit ergens gelezen), dan is het misschien ook wel zonde om een groot huis aan te houden. Áls je dan thuis bent ben je vooral druk met klussen, tuinieren en schoonmaken.
    The End Times are wild
    pi_70448487
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 21:15 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

Ik wordt een beetje moe van al die snotneuzen die maar blijven roepen dat ze offers moeten brengen voor babyboomers terwijl ze nog geen ene flikker hebben gepresteerd. Ga nu maar gewoon werken, maak gebruik van je talenten en je zult zien dat je best een goed leven kunt krijgen.
    Ben jij toevallig zo'n 'oude zak' van een babyboomer dat jij mensen nu al gaat typeren als 'snotneuzen'
    I'll sing you a lullaby.
    pi_70448596
    quote:
    Op zondag 28 juni 2009 15:41 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ben jij toevallig zo'n 'oude zak' van een babyboomer dat jij mensen nu al gaat typeren als 'snotneuzen'
    47 jaar oud, net geen babyboomer, geen toeslagen, alleenstaand, geen FPU (wel voor betaald), geen premie A-B-C woning. Adviseer mijn ouders om lekker alle op te maken en er goed van te leven, ik red mijzelf wel
    pi_70448929
    quote:
    Op zondag 28 juni 2009 15:46 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

47 jaar oud, net geen babyboomer, geen toeslagen, alleenstaand, geen FPU (wel voor betaald), geen premie A-B-C woning. Adviseer mijn ouders om lekker alle op te maken en er goed van te leven, ik red mijzelf wel
    Okee, net geen babyboomer maar jij hebt waarschijnlijk nog gratis kunnen studeren, voor relatief weinig geld een woning kunnen kopen en de salarisboom nog meegemaakt. Tegenwoordig zit je na je studie met een restschuld als je het overigens al kan betalen, want als je ouders je niet steunen betekend dat nog meer schuld. De salarissen zullen de komende jaren zwaar onder druk komen te staan, de lastenverzwaring voor de jonge generaties zal enorm zijn en de inkomsten veel minder. Tja wat jij een goed leven noemt... honger zal er niet geleden worden maar het welstandsniveau dat jij en ik nu kennen is niet te handhaven. Dus ondanks dat ze nog niets gepresteerd hebben mogen ze best afgeven op de 'wanprestatie' van de babyboomers IMHO.
    Jij red je wel, maar hoe zit dat met je nageslacht?
    I'll sing you a lullaby.
    pi_70449337
    quote:
    Op zondag 28 juni 2009 16:02 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Okee, net geen babyboomer maar jij hebt waarschijnlijk nog gratis kunnen studeren, voor relatief weinig geld een woning kunnen kopen en de salarisboom nog meegemaakt. Tegenwoordig zit je na je studie met een restschuld als je het overigens al kan betalen, want als je ouders je niet steunen betekend dat nog meer schuld. De salarissen zullen de komende jaren zwaar onder druk komen te staan, de lastenverzwaring voor de jonge generaties zal enorm zijn en de inkomsten veel minder. Tja wat jij een goed leven noemt... honger zal er niet geleden worden maar het welstandsniveau dat jij en ik nu kennen is niet te handhaven. Dus ondanks dat ze nog niets gepresteerd hebben mogen ze best afgeven op de 'wanprestatie' van de babyboomers IMHO.
    Jij red je wel, maar hoe zit dat met je nageslacht?
    Heb niet gestudeerd, ben gelijk op m'n zestiende (zonder diploma) aan het werk gegaan. Op mijn 29ste jaar een jaar gestopt met werken om een omscholing te doen (eigen spaargeld opgemaakt voor die studie en geen cent gekregen van de overheid)
    pi_70449421
    quote:
    Op zondag 28 juni 2009 15:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar je weet dus nog niet wat je waar wil gaan doen? Ik ben geboren en getogen in de Meijerij en heb lang daarbuiten gewoond, maar toen ik hier weer terug was voelde dat echt als thuiskomen. Ik wil hier niet meer weg!
    je moest wel eerst 'weg' om thuis te kunnen komen
    pi_70449434
    Wat ik wil zeggen is dat je beter die energie die je stopt in het kijken naar anderen/ouderen kunt stoppen in je eigen toekomst. Altijd zal er voor mensen een toekomst zijn, mits je er voor gaat en uitdagingen aanpakt, niet op de uurtjes let en niet teveel verbrast. Iedere generatie heeft z'n eigen voor- en nadelen. En ja, de jonge generaties moeten wellicht wat meer dokken maar ze hebben bijvoorbeeld een betere infrastructuur en gezondheidszorg dan toen ik jong was. Gewoon gaan met die banaan en 't komt goed
    pi_70450886
    quote:
    Op zondag 28 juni 2009 16:22 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
    Wat ik wil zeggen is dat je beter die energie die je stopt in het kijken naar anderen/ouderen kunt stoppen in je eigen toekomst. Altijd zal er voor mensen een toekomst zijn, mits je er voor gaat en uitdagingen aanpakt, niet op de uurtjes let en niet teveel verbrast. Iedere generatie heeft z'n eigen voor- en nadelen. En ja, de jonge generaties moeten wellicht wat meer dokken maar ze hebben bijvoorbeeld een betere infrastructuur en gezondheidszorg dan toen ik jong was. Gewoon gaan met die banaan en 't komt goed

Ik rijd regelmatig op wegen die sinds de jaren tachtig niet meer met de tijd zijn meegegaan. In verhouding valt het met de betere infrastructuur wel mee denk ik.

De gezondheidszorg hier is sinds mijn jonge jaren (eind jaren 70), duurder en minder beschikbaar geworden.
    Vergelijk voor de gein de prijs van een een simpel huis- of tandartsconsult met ons omringende landen.
    Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
    Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
    pi_70454035
    quote:
    Op zondag 28 juni 2009 16:22 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
    Infrastructuur beter? De investeringen daarin zijn 30 jaar geleden al stop gezet. Daarna is er helemaal niets meer gebeurd, behalve dan dat overal de snelheid verlaagd is en dat het hele land vol gelegd is met drempels.
      zondag 28 juni 2009 @ 19:30:49 #25
    13036 Frenkyboy
    Medium Pimping Unfortunately
    pi_70454143
    Haha, investeringen in infrastructuur stopgezet. In woonde tot voor kort in de VS, _daar_ zijn de investeringen in de infrastructuur stopgezet. Hier is de A2 al minstens 4 jaar een grote bouwput, van Amsterdam tot Eindhoven.
    aka. SickMyDuck // ii typpes tjis wiiiyhh ,myyu diiivk.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')