Huh, er staat een recordaantal woningen te koop.quote:Op woensdag 16 december 2009 19:27 schreef xaban06 het volgende:
Ben al maanden zoekende, ik wil ergens juni er in, maar ik heb nog steeds niks
Nee, kopen. Echter waar ik wil wonen is super duur!quote:Op woensdag 16 december 2009 19:36 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Huh, er staat een recordaantal woningen te koop.
Wat zoek je dan?
Edit:je wilt zeker huren, dat kost inderdaad moeite.
Geduld is een schone zaakquote:Op woensdag 16 december 2009 19:44 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Nee, kopen. Echter waar ik wil wonen is super duur!
Eigenlijk zouden vraag en aanbod beter op elkaar aan moeten sluiten. En dan vooral in 'meer aanbod', dan zakken de prijzen wel.quote:Op woensdag 16 december 2009 19:44 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Nee, kopen. Echter waar ik wil wonen is super duur!
Wat snapt u niet van 'overwegen'?quote:Op woensdag 16 december 2009 21:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ga lekker in Veendam wonen dan, dan blijf ik wel op een plek wonen waar mensen graag wonen
En met dalende netto lonen vanwege een geldschrapende overheid zal dat er ook niet meer van komenquote:Op woensdag 16 december 2009 22:16 schreef HarryP het volgende:
Tja de prijzen stijgen niet meer en dalen misschien wel een beetje, maar de salarissen schieten ook niet echt hard omhoog op het moment. De betaalbaarheid van woningen blijft dus onderdruk staan.
Tip 1. Neem een vriendin. Alleen is het wel heel moeilijk om een huis te kopen.
Waar niet?quote:Op woensdag 16 december 2009 22:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar is de overheid dan aan het schrapen bij de lonen?
Blijkbaar kunnen NVM-makelaars niet zo goed verkopen. Dus gaan mensen naar anderen.quote:Op donderdag 17 december 2009 10:12 schreef rogert1 het volgende:
Normaal gesproken ben ik niet zo van de complot-theorieen maar kan het misschien zijn dat de NVM dat cijfertje van te koop staande huizen (nu al enkele maanden iets onder de 200.000 huizen) naar beneden manipuleert? Op Jaap neemt het aanbod alleen maar toe, van 220.000 een maand geleden naar ongeveer 223.000 vandaag...
de vraagprijzen misschien niet maar de daadwerkelijke verkoopprijzen wel (maar die prijzen zie je uiteraard nooit). huizen met hoge vraagprijzen staan nog steeds lang te koop, 25 % zelfs langer dan een jaar.quote:Op donderdag 17 december 2009 11:27 schreef capricia het volgende:
Ik heb ook niet meer de indruk dat de prijzen nog hard aan het dalen zijn. Zie nog wel woningen te koop staan, maar zonder prijsverlaging.
Hoeveel is er nu af gegaan, vanaf de top? 5% gemiddeld of zo?
Dat komt omdat huiseigenaren nog steeds in de illusie leven van de prijzen enkel kunnen stijgen. Ik heb al diverse woningeigenaren gesproken die hun huis al langer dan een jaar te koop hebben staan. Eentje daarvan heeft al 5 keer zijn huis verkocht in het verleden, altijd binnen een maand en met een mooie winst, nu is hij helemaal ontdaan dat het zo lang duurt. Zakken met de vraagprijs komt niet op in zijn gedachte, want in zijn wereld kan de prijs enkel stijgenquote:Op donderdag 17 december 2009 11:27 schreef capricia het volgende:
Ik heb ook niet meer de indruk dat de prijzen nog hard aan het dalen zijn. Zie nog wel woningen te koop staan, maar zonder prijsverlaging.
Hoeveel is er nu af gegaan, vanaf de top? 5% gemiddeld of zo?
Je huis te koop laten staan van 2008 tot 2015 is ook een dure grap. Dan kun je beter snel voor een wat lagere vraagprijs verkopen.quote:Huizenprijs na 2015 op oude niveau'
AMSTERDAM (AFN) - De huizenprijzen in Nederland zullen volgens de economen van ING niet voor 2015 hun oude piekniveau bereiken. Tussen de piek, die halverwege 2008 werd bereikt en de bodem zal er naar verwachting 8 procent van de huizenprijs afgaan. ING denkt dat de huizenmarkt de bodem halverwege volgend jaar bereikt.
,,De huizenprijzen hebben later gepiekt dan de economie, ook het dal komt later '', aldus hoofdeconoom Charles Kalshoven donderdag. ING heeft de raming voor de economische groei in 2010 verhoogd van 1 naar 1,5 procent.
Dat het nu nog zeker vijf jaar duurt voordat de huizenprijs in de buurt komt van het piekniveau van medio 2008, heeft volgens Kalshoven te maken met de verwachting dat de inflatie de komende jaren op een laag niveau zal blijven. ,,Er zal weinig loongroei zijn en daarmee blijft de inflatie laag.''
Denk dat er nogal wat mensen zijn die niet hoeven te verkopen. Net zoals ikzelf. Maar als ik een lekkere prijs kan vangen, dan zeg ik geen nee..quote:Op donderdag 17 december 2009 13:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je huis te koop laten staan van 2008 tot 2015 is ook een dure grap. Dan kun je beter snel voor een wat lagere vraagprijs verkopen.
Verder is het idd wel heel stil op het huizenfront, weinig nieuws te vermelden voor zowel stieren als beren, en nu ik hier gepost heb zal ook #37 weer 2 maanden naar boven komen in mijn AT.
Dat was natuurlijk in de oude verkopersmarkt ook vaak al het geval maar voor de buitenwereld moest men wel verkopen omdat men steeds groter moest gaan wonen.quote:Op donderdag 17 december 2009 15:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk dat er nogal wat mensen zijn die niet hoeven te verkopen. Net zoals ikzelf. Maar als ik een lekkere prijs kan vangen, dan zeg ik geen nee..
En bedenk ook dat je huis te koop zetten niets kost...ik kan mijn stulpje ook voor 5 ton op funda zetten...quote:Op donderdag 17 december 2009 15:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat was natuurlijk in de oude verkopersmarkt ook vaak al het geval maar voor de buitenwereld moest men wel verkopen omdat men steeds groter moest gaan wonen.
De helft van de huizen op Funda zijn huurhuizen die door huurders te koop worden aangeboden om zo de markt de destabiliseren, het is een groot complotquote:Op donderdag 17 december 2009 15:25 schreef capricia het volgende:
[..]
En bedenk ook dat je huis te koop zetten niets kost...ik kan mijn stulpje ook voor 5 ton op funda zetten...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |