Dat dus, en alle belastingen, bijtellingen en aftrekken wegquote:Op zondag 8 november 2009 18:59 schreef RemcoDelft het volgende:
Afschaffen van de zwaar beperkende gemeentelijke bestemmingsplannen, en mensen het recht geven om met eigen grond te doen wat ze willen? In heel veel landen mag dat, en ik denk dat de boeren rondom steden graaaaag een klein stukje weiland verkopen om huizen op te bouwen.
Dat zou 100.000 ontslagen ambtenaren betekenen, dus dat zullen ze wel niet doen...quote:Op zondag 8 november 2009 19:01 schreef henkway het volgende:
[..]
Dat dus, en alle belastingen, bijtellingen en aftrekken weg
Die kunnen betaald worden uit de besparing van loonkostenquote:Op zondag 8 november 2009 19:08 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat zou 100.000 ontslagen ambtenaren betekenen, dus dat zullen ze wel niet doen...
En wat gaan ze dan doen?quote:Op zondag 8 november 2009 19:10 schreef henkway het volgende:
[..]
Die kunnen betaald worden uit de besparing van loonkosten
Wegen verbreden!quote:
Jammer genoeg is het in dit land strafrechterlijk verboden om wegen te verbreden met ambtenaren.quote:
ik moest lachen. Echt.quote:Op zondag 8 november 2009 19:23 schreef antonwachter het volgende:
[..]
Jammer genoeg is het in dit land strafrechterlijk verboden om wegen te verbreden met ambtenaren.
Kaveluitgifte kun je heel goed aan de gemeenteambtenaren over laten.quote:Op zondag 8 november 2009 19:28 schreef Goverman het volgende:
^^ hoezo? Ik ben ambtenaar en ik verbreed wegen...
Overigens vind ik het niet zo'n goed plan om de hele ruimtelijke ordening los te laten.
In de Oekraīne (Kiev) zijn de huren met 30% gedaaldquote:Op zondag 8 november 2009 22:35 schreef Prutzenberg het volgende:
'Scheefhuurder' meldt.
Precies. En een week later kun je ze voor een mooie prijs van hun zwager of neef overnemen.quote:Op zondag 8 november 2009 19:51 schreef henkway het volgende:
Kaveluitgifte kun je heel goed aan de gemeenteambtenaren over laten.
Dat komt ten goede aan de corporatiekoningenquote:Op zondag 8 november 2009 23:05 schreef dvr het volgende:
[..]
. Er lijkt mij veel voor te zeggen om de scheefwoonwinst aan de algemene middelen toe te voegen.
Dan roomt de gemeente de winst afquote:Precies. En een week later kun je ze voor een mooie prijs van hun zwager of neef overnemen.
Ik heb het nergens over het afschaffen van de huursubsidie. Maar wat me wel stoort is dat 40% van de sociale huurwoningen bewoont worden door mensen die een inkomen hebben waarbij ze eigenlijk geen recht meer op een sociale huurwoning hebben. De prijs van dat soort woningen is gereguleerd, en dus veel lager dan wat de marktwaarde van de woning zou zijn. Daar heb ik een probleem mee.quote:Op zondag 8 november 2009 23:05 schreef dvr het volgende:
[..]
Precies. En een week later kun je ze voor een mooie prijs van hun zwager of neef overnemen.
Over de prijsbepaling van huurwoningen, daar bestaat al decennialang een keurig puntenstelsel voor. Geen enkel probleem dus.
Al zullen die prijzen door dit soort marktingrepen (scheefwonen afschaffen) op den duur wel weer gecorrigeerd moeten worden.
Capricia, huurtoeslag geld voor woningen tot 621,78/mnd en daar zullen ook na het bestrijden van scheefwonen nog heel veel mensen onder vallen. Die zullen (zover ze niet meer dan 20300 per alleenstaande of 27575 per gezin verdienen) aanspraak op hogere toeslag kunnen maken. De verrijking van de corporaties zou dus ten laste van ons aller schatkist gaan. Er lijkt mij veel voor te zeggen om de scheefwoonwinst aan de algemene middelen toe te voegen.
Daar kun je als overheid heel goed afspraken over maken met die corporaties.quote:Op zondag 8 november 2009 23:35 schreef henkway het volgende:
[..]
Dat komt ten goede aan de corporatiekoningen
[..]
Ja, en de corporaties maar huizenblokken verpatsen aan goede vrienden en versleten kantoorpanden en boten terugkopen voor drie keer de werkelijke waardequote:Op zondag 8 november 2009 23:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar kun je als overheid heel goed afspraken over maken met die corporaties.
Ja, ik weet dat veel corporaties niet goed functioneren en zich meer druk maken over hun eigen miljoenen dan om het feit dat dat geld bij de huurders vandaan komt en eigenlijk gewoon weer terug die wijken in zou moeten.quote:Op maandag 9 november 2009 00:02 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja, en de corporaties maar huizenblokken verpatsen aan goede vrienden en versleten kantoorpanden en boten terugkopen voor drie keer de werkelijke waarde
En als je scheefwonen gaat belasten dan jaag je de mensen met een baan de slechte wijken uit, dus ghettos en tokkiewijken, krijg je danquote:Op maandag 9 november 2009 00:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor mij is dat ook een van de redenen dat ik niet wil huren: Het zijn vaak gewoon de slechtere wijken omdat er niet in geinvesteerd wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |