abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74514775
De woningmarkt vrijmaken, dat is dus:

Afschaffen van alle woonbelastingen, woonsubsidies, woonbijtellingen, woonaftrekposten en meer moderne energiezuinige huurwoningen bouwen met geld van de bulkend-rijke corporaties en kaveluitgifte aan particulieren.
Huren vrijgeven en een gewenningsregeling voor mensen die als gevolg van deze wijziging meer dan 50% van hun inkomen aan woonlasten betalen.
En niet nog meer regels, door eerlijke huurders met goed betaald werk, weg te jagen uit de prachtwijken

Hoe is het zover gekomen:

'Huizenprijzen dalen 20%'
'Huizenprijzen dalen 20%' #2
'Huizenprijzen dalen 20%' #3
Huizenprijzen dalen 20% deel 3
'Huizenprijzen dalen 20%' #4
'Huizenprijzen dalen 20%' #5: De daling is begonnen
Huizenmarkt #6: kopers staken, verkopers geven niet toe.
Huizenmarkt #7: waar de markt muurvast zit
Huizenmarkt # 8: Woningmarkt totaal ingestort
De huizenmarkt #9: *pop* goes the bubble.
Huizenmarkt #10 waar nog steeds een stijging waarneembaar is
Huizenmarkt #11 Woningen in de ramsj?
Huizenmarkt #12 Stevige fundering of door en door rot?
Huizenmarkt #13 Ongeluksgetal? Of blijft het nog stabiel?
Huizenmarkt #14 Waar de meningen verdeeld zijn...
Huizenmarkt #15 Is 't al tijd voor stimuleringsmaatregelen?
Huizenmarkt #16: Waar makelaars hun aanbod photoshoppen
Huizenmarkt 17. Is er verschil in Koop en Huur?
De Huizenmarkt #18: Waar de tophypotheken worden afgeschaft
De Huizenmarkt #19: Waar de tophypotheken toch nog mogen
De Huizenmarkt #20: Waar de bubble in stand moet blijven
De Huizenmarkt #21 Over sukkels en fundimentalisten
De Huizenmarkt #22: waar het CDA de de HRA wil beperken
De Huizenmarkt #23: Waar het er heet aan toe gaat
De Huizenmarkt #24
Huizenmarkt deeltje 25
De Huizenmarkt #26: De discussie gaat door
De Huizenmarkt #27: Fundamenteel discusiëren
Huizenmarkt #28: Stilte voor de storm?
Huizenmarkt #29: Stilstand is achteruitgang!
Huizenmarkt #30: Waar er nog steeds mensen in fase 2 zitten
De Huizenmarkt #31 - Waar de koopjes worden gevonden
De Huizenmarkt 32: Waar 6% in 18 maanden een bubble is
Huizenmarkt #33: Waar de boerderijen in Brabant nog verkopen
Laatste posts:
[..]

En weer verder

[ Bericht 1% gewijzigd door henkway op 08-11-2009 20:22:25 ]
pi_74514823
Had er nog eentje geopend, maar die mag dus dicht! Deze was eerder.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 8 november 2009 @ 18:59:33 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74514876
Wat bedoel je met "de woningmarkt vrij maken"? Afschaffen van de zwaar beperkende gemeentelijke bestemmingsplannen, en mensen het recht geven om met eigen grond te doen wat ze willen? In heel veel landen mag dat, en ik denk dat de boeren rondom steden graaaaag een klein stukje weiland verkopen om huizen op te bouwen.
censuur :O
pi_74514956
quote:
Op zondag 8 november 2009 18:59 schreef RemcoDelft het volgende:
Afschaffen van de zwaar beperkende gemeentelijke bestemmingsplannen, en mensen het recht geven om met eigen grond te doen wat ze willen? In heel veel landen mag dat, en ik denk dat de boeren rondom steden graaaaag een klein stukje weiland verkopen om huizen op te bouwen.
Dat dus, en alle belastingen, bijtellingen en aftrekken weg
pi_74514990
tvp
  zondag 8 november 2009 @ 19:08:14 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74515187
quote:
Op zondag 8 november 2009 19:01 schreef henkway het volgende:

[..]

Dat dus, en alle belastingen, bijtellingen en aftrekken weg
Dat zou 100.000 ontslagen ambtenaren betekenen, dus dat zullen ze wel niet doen...
censuur :O
pi_74515285
quote:
Op zondag 8 november 2009 19:08 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat zou 100.000 ontslagen ambtenaren betekenen, dus dat zullen ze wel niet doen...
Die kunnen betaald worden uit de besparing van loonkosten
pi_74515388
quote:
Op zondag 8 november 2009 19:10 schreef henkway het volgende:

[..]

Die kunnen betaald worden uit de besparing van loonkosten
En wat gaan ze dan doen?
  zondag 8 november 2009 @ 19:17:42 #9
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74515554
quote:
Op zondag 8 november 2009 19:13 schreef bouillabaisse het volgende:

[..]

En wat gaan ze dan doen?
Wegen verbreden!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuītief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 8 november 2009 @ 19:17:55 #10
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74515557
Twee problemen in 1x opgelost.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuītief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_74515751
quote:
Op zondag 8 november 2009 19:17 schreef eleusis het volgende:

[..]

Wegen verbreden!
Jammer genoeg is het in dit land strafrechterlijk verboden om wegen te verbreden met ambtenaren.
  zondag 8 november 2009 @ 19:28:19 #13
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_74515937
^^ hoezo? Ik ben ambtenaar en ik verbreed wegen...

Overigens vind ik het niet zo'n goed plan om de hele ruimtelijke ordening los te laten. Ruimte is in Nederland uiterst schaars en er zijn ook gebieden nodig waar niet gewoond of gewerkt wordt. Zoals daar zijn: recreatie, openbaar groen en speelplaatsen in wijken, natuur, infrastructuur en water. Vooral dat laatste (waterberging) wordt de komende decennia belangrijk, maar is niet winstgevend. Naar goed Nederlands gebruik wordt dat dan van overheidswege geregeld (waterschappen hebben het land al eeuwen lang droog gehouden tegen zeer redelijke kosten).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_74515964
quote:
Op zondag 8 november 2009 19:23 schreef antonwachter het volgende:

[..]

Jammer genoeg is het in dit land strafrechterlijk verboden om wegen te verbreden met ambtenaren.
ik moest lachen. Echt.

Overigens hebben ze het in Cambodja geprobeerd met kapitalisten en anti-revolutionairen, maar dit bleek niet zo'n succes. Uiteindelijk bleek grint en beton toch stabieler.

[ Bericht 9% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 08-11-2009 19:36:31 ]
pi_74516885
quote:
Op zondag 8 november 2009 19:28 schreef Goverman het volgende:
^^ hoezo? Ik ben ambtenaar en ik verbreed wegen...

Overigens vind ik het niet zo'n goed plan om de hele ruimtelijke ordening los te laten.
Kaveluitgifte kun je heel goed aan de gemeenteambtenaren over laten.
Er moeten ook straten komen uiteraard

Die doen dat al ontiegelijk veel jaar
pi_74525965
'Scheefhuurder' meldt.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_74527160
quote:
Op zondag 8 november 2009 22:35 schreef Prutzenberg het volgende:
'Scheefhuurder' meldt.
In de Oekraīne (Kiev) zijn de huren met 30% gedaald
pi_74527283
quote:
Op zondag 8 november 2009 19:51 schreef henkway het volgende:

Kaveluitgifte kun je heel goed aan de gemeenteambtenaren over laten.
Precies. En een week later kun je ze voor een mooie prijs van hun zwager of neef overnemen.

Over de prijsbepaling van huurwoningen, daar bestaat al decennialang een keurig puntenstelsel voor. Geen enkel probleem dus.

Al zullen die prijzen door dit soort marktingrepen (scheefwonen afschaffen) op den duur wel weer gecorrigeerd moeten worden.

Capricia, huurtoeslag geld voor woningen tot 621,78/mnd en daar zullen ook na het bestrijden van scheefwonen nog heel veel mensen onder vallen. Die zullen (zover ze niet meer dan 20300 per alleenstaande of 27575 per gezin verdienen) aanspraak op hogere toeslag kunnen maken. De verrijking van de corporaties zou dus ten laste van ons aller schatkist gaan. Er lijkt mij veel voor te zeggen om de scheefwoonwinst aan de algemene middelen toe te voegen.
pi_74528369
quote:
Op zondag 8 november 2009 23:05 schreef dvr het volgende:

[..]

. Er lijkt mij veel voor te zeggen om de scheefwoonwinst aan de algemene middelen toe te voegen.
Dat komt ten goede aan de corporatiekoningen
quote:
Precies. En een week later kun je ze voor een mooie prijs van hun zwager of neef overnemen.
Dan roomt de gemeente de winst af
  Moderator zondag 8 november 2009 @ 23:45:31 #20
236264 crew  capricia
pi_74528686
quote:
Op zondag 8 november 2009 23:05 schreef dvr het volgende:

[..]

Over de prijsbepaling van huurwoningen, daar bestaat al decennialang een keurig puntenstelsel voor. Geen enkel probleem dus.

Al zullen die prijzen door dit soort marktingrepen (scheefwonen afschaffen) op den duur wel weer gecorrigeerd moeten worden.

Capricia, huurtoeslag geld voor woningen tot 621,78/mnd en daar zullen ook na het bestrijden van scheefwonen nog heel veel mensen onder vallen. Die zullen (zover ze niet meer dan 20300 per alleenstaande of 27575 per gezin verdienen) aanspraak op hogere toeslag kunnen maken. De verrijking van de corporaties zou dus ten laste van ons aller schatkist gaan. Er lijkt mij veel voor te zeggen om de scheefwoonwinst aan de algemene middelen toe te voegen.
Ik heb het nergens over het afschaffen van de huursubsidie. Maar wat me wel stoort is dat 40% van de sociale huurwoningen bewoont worden door mensen die een inkomen hebben waarbij ze eigenlijk geen recht meer op een sociale huurwoning hebben. De prijs van dat soort woningen is gereguleerd, en dus veel lager dan wat de marktwaarde van de woning zou zijn. Daar heb ik een probleem mee.
Tevens brengt dit met zich mee dat mensen die wel gewoon een minimum inkomen hebben dus geen geschikte woning meer kunnen vinden, omdat die woningen allemaal bezet zijn door de niet-doelgroep mensen. Gevolg: Ze krijgen meer huursubsidie omdat de woningen die voor die doelgroep bedoeld zijn, niet beschikbaar zijn.

In totaal gaat het hier dus over miljarden per jaar wat wij als Nederland hieraan kwijt zijn.
Volgens het CBS gaat het om evenveel geld als de HRA in zijn totaal.
Los van het geld, is het uiteindelijk ook gewoon asociaal om scheef te wonen. Maar ik neem dat de scheefwoners niet kwalijk...het is het huidige systeem van woningaanbod die dit aanmoedigt.
Wat mij betreft mogen de prijzen voor dit soort mensen gewoon marktconform worden.
Daar zou eigenlijk niet eens een discussie over gevoerd moeten worden.

De prijzen worden kunstmatig laaggehouden zodat mensen met een minimuminkomen ook normaal kunnen wonen. Dit los van de huursubsidie.
Mensen met meer dan dat inkomen horen niet te huren voor minimumprijzen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 8 november 2009 @ 23:46:27 #21
236264 crew  capricia
pi_74528722
quote:
Op zondag 8 november 2009 23:35 schreef henkway het volgende:

[..]

Dat komt ten goede aan de corporatiekoningen
[..]

Daar kun je als overheid heel goed afspraken over maken met die corporaties.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74529213
quote:
Op zondag 8 november 2009 23:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Daar kun je als overheid heel goed afspraken over maken met die corporaties.
Ja, en de corporaties maar huizenblokken verpatsen aan goede vrienden en versleten kantoorpanden en boten terugkopen voor drie keer de werkelijke waarde
  Moderator maandag 9 november 2009 @ 00:12:16 #23
236264 crew  capricia
pi_74529456
quote:
Op maandag 9 november 2009 00:02 schreef henkway het volgende:

[..]

Ja, en de corporaties maar huizenblokken verpatsen aan goede vrienden en versleten kantoorpanden en boten terugkopen voor drie keer de werkelijke waarde
Ja, ik weet dat veel corporaties niet goed functioneren en zich meer druk maken over hun eigen miljoenen dan om het feit dat dat geld bij de huurders vandaan komt en eigenlijk gewoon weer terug die wijken in zou moeten.
Lijkt me idd iets wat aangepakt kan worden met de juiste wetgeving. Zoals het nu gaat, werkt het gewoon niet. Wijken verpauperen en de corporaties worden steeds rijker.

Voor mij is dat ook een van de redenen dat ik niet wil huren: Het zijn vaak gewoon de slechtere wijken omdat er niet in geinvesteerd wordt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74529905
quote:
Op maandag 9 november 2009 00:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Voor mij is dat ook een van de redenen dat ik niet wil huren: Het zijn vaak gewoon de slechtere wijken omdat er niet in geinvesteerd wordt.
En als je scheefwonen gaat belasten dan jaag je de mensen met een baan de slechte wijken uit, dus ghettos en tokkiewijken, krijg je dan

Als men een slechte woning wil huren laat die mensen dan, ze hebben misschien andere hobby's

De overheid moet gewoon de subsidies en HRA afschaffen, en alle huren vrijgeven, en meer weilanden vrijgeven voor woningbouw

[ Bericht 2% gewijzigd door henkway op 09-11-2009 00:38:25 ]
pi_74530136
Leuke discussie over het huren vanavond. Dat hoort namelijk ook bij de huizenmarkt.

En ook hier geldt dat de regio bepalend is. Met name in de randstad komt dit vaker voor, al vind ik het voorbeeld uit de Volkskrant wat vanavond genoemd werd wat overtrokken. Als je vanaf een inkomen van 25k al scheefhuurt dan heb je in mijn gemeente echt een probleem. Koopappartementen voor gezinnen (ex wbv-flats) kosten hier minimaal ¤190.000,-. Dat kan je met een inkomen van 25.000 dus niet betalen. En dan mag je dus wel "marktconforme" huur gaan betalen (waarbij dat marktconforme gebaseerd is op een bubble!).

Ik denk dat het probleem groter gemaakt wordt dan het werkelijk is en een mooie afleidingsmanoeuvre is van het tekort aan huurwoningen wat veroorzaakt is door wanbeleid van overheden en wbv's.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')