abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84289985
En a weer deel 65!

De geschiedenis:

'Huizenprijzen dalen 20%'
'Huizenprijzen dalen 20%' #2
'Huizenprijzen dalen 20%' #3
Huizenprijzen dalen 20% deel 3
'Huizenprijzen dalen 20%' #4
'Huizenprijzen dalen 20%' #5: De daling is begonnen
Huizenmarkt #6: kopers staken, verkopers geven niet toe.
Huizenmarkt #7: waar de markt muurvast zit
Huizenmarkt # 8: Woningmarkt totaal ingestort
De huizenmarkt #9: *pop* goes the bubble.
Huizenmarkt #10 waar nog steeds een stijging waarneembaar is
Huizenmarkt #11 Woningen in de ramsj?
Huizenmarkt #12 Stevige fundering of door en door rot?
Huizenmarkt #13 Ongeluksgetal? Of blijft het nog stabiel?
Huizenmarkt #14 Waar de meningen verdeeld zijn...
Huizenmarkt #15 Is 't al tijd voor stimuleringsmaatregelen?
Huizenmarkt #16: Waar makelaars hun aanbod photoshoppen
Huizenmarkt 17. Is er verschil in Koop en Huur?
De Huizenmarkt #18: Waar de tophypotheken worden afgeschaft
De Huizenmarkt #19: Waar de tophypotheken toch nog mogen
De Huizenmarkt #20: Waar de bubble in stand moet blijven
De Huizenmarkt #21 Over sukkels en fundimentalisten
De Huizenmarkt #22: waar het CDA de de HRA wil beperken
De Huizenmarkt #23: Waar het er heet aan toe gaat
De Huizenmarkt #24
Huizenmarkt deeltje 25
De Huizenmarkt #26: De discussie gaat door
De Huizenmarkt #27: Fundamenteel discusiėren
Huizenmarkt #28: Stilte voor de storm?
Huizenmarkt #29: Stilstand is achteruitgang!
Huizenmarkt #30: Waar er nog steeds mensen in fase 2 zitten
De Huizenmarkt #31 - Waar de koopjes worden gevonden
De Huizenmarkt 32: Waar 6% in 18 maanden een bubble is
Huizenmarkt #33: Waar de boerderijen in Brabant nog verkopen
Huizenmarkt# 34: De woningmarkt vrij maken of niet?
Huizenmarkt #35: Speculeer hier over wijzigingen HRA
Huizenmarkt #36: Vol verwachting klopt ons hart
Huizenmarkt #37: Waar we ingesneeuwd raken
Huizenmarkt #38 Waar we bullshit verkopen, en anderen dissen
Huizenmarkt #39: Waar aflossen weer de norm wordt?
Huizenmarkt #40: Vals plat
Huizenmarkt #41: Waar heen leidt de weg...
Huizenmarkt #42: 'Geen verdere prijsdaling woningen'
Huizenmarkt #43: Wat doet de lokale politiek aan de crisis?
Huizenmarkt #44: We waar we vrolijk van baan wisselen
Huizenmarkt #45: Bevinden we ons in het oog van de storm?
Huizenmarkt #46: Waar de hippies het nog niet kunnen
Huizenmarkt deeltje 47: Waar de prijzen 50% dalen
Huizenmarkt #48: Waar de HRA-beperking in zicht is
Huizenmarkt #49: Afschaffen HRA? Huizenprijs -13%!
huizenmarkt #50: Jubileum uitgave
Huizenmarkt deeltje 51: -51% wordt gehaald. Let maar op!!!!
Huizenmarkt # 52: Waar de politieke strijd losbarst?
Huizenmarkt #53: Het word in ieder geval een mooie zomer
huizenmarkt #54: Groene blaadjes aan de bomen
Huizenmarkt deel 55: EU wil de sociale huursector beperken
Huizenmarkt #56: Rabo ziet ´t helemaal zitten.
Huizenmarkt #57: waar de prijs harder daalt dan de euro
Huizenmarkt #58: Duizenden gaan in de problemen komen
Huizenmarkt #59: De huizenprijzen blijven nog jaren dalen
Huizenmarkt #60: Waar de bouwproductie is gehalveerd.
Huizenmarkt #61: Troll country
Huizenmarkt #62: nieuw kabinet ver weg, onzekerheid troef.
Huizenmarkt #63: Het word een hete zomer, koop een caravan!
Huizenmarkt #64: Hoe stevig is de fundering?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_84290026
Lapo:
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:46 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Soms is economie een harde wetenschap. En dat het ongewijzigd laten van de HRA niet duurzaam mogelijk is, daar zijn economen het over eens.

De kogel gaat door de kerk. De vraag is alleen wanneer en hoe. Welk moment kiest de politiek en voor welke manier gaan ze dan? Of korter: Wie wordt wanneer de lul? Pas als de HRA is aangepakt, is er zekerheid en durven mensen weer in te stappen. Tot die tijd is scheefwonen het enige economische alternatief.
Scheefwonen bestaat niet, de HRA nog wel... pas als de overheid stopt met het afgeven van subsidies die het huizenbezit moeten stimuleren zal de markt zijn plekje gaan vinden.
I'll sing you a lullaby.
pi_84290158
Scheefhuren bestaat nog wel helaas, maar na 4 jaar een flinke scheut VVD niet meer gelukkig
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 20 juli 2010 @ 21:14:58 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84290633
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:03 schreef xenobinol het volgende:
Lapo:
[..]

Scheefwonen bestaat niet, de HRA nog wel... pas als de overheid stopt met het afgeven van subsidies die het huizenbezit moeten stimuleren zal de markt zijn plekje gaan vinden.
Scheefwonen is inderdaad een politiek-correcte uitdrukking die alleen bestaat bij de gratie van het huizentekort. Het huizenbezit kan maar op 1 manier toenemen: meer huizen bouwen. Er zijn tenslotte geen huizen zonder eigenaar.
censuur :O
pi_84290648
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Scheefhuren bestaat nog wel helaas, maar na 4 jaar een flinke scheut VVD niet meer gelukkig
blijf je erover doorgaan? als je een liberale markt wilt zul je ook de grond moeten liberaliseren. dat is haast communistisch geregeld in nederland. en daar ligt onderdeel van het probleem.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 21:16:17 #6
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_84290707
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:03 schreef xenobinol het volgende:
Lapo:
[..]

Scheefwonen bestaat niet,...
Ah, als geuzennaam toch wel? Voor gedrag dat erop gericht is om zo weinig mogelijk geld in die woningmarkt te steken.

Hoe meer politici hiertegen ageren, hoe slimmer het moet zijn :-) Want wie bij het barsten van de zeepbel het laatste is ingestapt, is de grootste sigaar!
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_84290729
Scheefhuren is er nog genoeg als je ziet wat je hier kan krijgen tot ruim 40k inkomen per jaar.. Dat het afschaffen van de HRA de enige optie is ben ik het niet mee eens, het is vandaag de dag dusdanig moeilijk om een hypotheek te krijgen dat je ook zonder die HRA af kan en tevens gaat die HRA uiteindelijk ook grotendeels de economie weer in dus de netto kosten zijn zeker niet gelijk aan de bruto kosten.
pi_84290781
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

blijf je erover doorgaan? als je een liberale markt wilt zul je ook de grond moeten liberaliseren. dat is haast communistisch geregeld in nederland. en daar ligt onderdeel van het probleem.
Ik wil een liberale huurmarkt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 20 juli 2010 @ 21:18:31 #9
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_84290815
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik wil een vrije markt.
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_84290841
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:14 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Scheefwonen is inderdaad een politiek-correcte uitdrukking die alleen bestaat bij de gratie van het huizentekort. Het huizenbezit kan maar op 1 manier toenemen: meer huizen bouwen. Er zijn tenslotte geen huizen zonder eigenaar.
pi_84290849
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:16 schreef Stokkie_ het volgende:
Scheefhuren is er nog genoeg als je ziet wat je hier kan krijgen tot ruim 40k inkomen per jaar.. Dat het afschaffen van de HRA de enige optie is ben ik het niet mee eens, het is vandaag de dag dusdanig moeilijk om een hypotheek te krijgen dat je ook zonder die HRA af kan en tevens gaat die HRA uiteindelijk ook grotendeels de economie weer in dus de netto kosten zijn zeker niet gelijk aan de bruto kosten.
hra aanhouden is op termijn onhaalbaar. er zijn teveel krachten die hier mee bezig zijn, onder andere de eu. in basis vindt de vvd de hra ook ongewenst, alleen politiek is het verhaal niet haalbaar. vvd is immers nieuw liberaal, rijk liberaal, en niet zozeer liberaal.
pi_84290905
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:18 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Ik wil een vrije markt.
Dus ben je voorstander van het vrijgeven van de huurmarkt want de koopmarkt is allang vrij
  dinsdag 20 juli 2010 @ 21:21:14 #13
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_84290963
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dus ben je voorstander van het vrijgeven van de huurmarkt want de koopmarkt is allang vrij
Voor jou is "vrije markt" slechts een gelegenheidsargument.
pi_84291028
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

hra aanhouden is op termijn onhaalbaar. er zijn teveel krachten die hier mee bezig zijn, onder andere de eu. in basis vindt de vvd de hra ook ongewenst, alleen politiek is het verhaal niet haalbaar. vvd is immers nieuw liberaal, rijk liberaal, en niet zozeer liberaal.
Politiek en economisch niet haalbaar, door alle rotte hypotheken die afgegeven zijn het laatste decennia zou je massaal kapitaalvernietiging op gang brengen met het stopzetten van de HRA. Op termijn moet het wel maar we zijn al goed bezig door de afgifte van hypotheken goed moeilijk te maken. De benodigde en gebruikte HRA wordt daarmee ook minder of tenminste getemperd op termijn.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 21:23:29 #15
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_84291082
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:22 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Politiek en economisch niet haalbaar, door alle rotte hypotheken die afgegeven zijn het laatste decennia zou je massaal kapitaalvernietiging op gang brengen met het stopzetten van de HRA. Op termijn moet het wel maar we zijn al goed bezig door de afgifte van hypotheken goed moeilijk te maken. De benodigde en gebruikte HRA wordt daarmee ook minder of tenminste getemperd op termijn.
Dat is geen kapitaalvernietiging. Dat is het opschonen van economische ruis.
pi_84291275
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

de koopmarkt is zeker niet vrij. zolang gemeentes zelf bepalen hoeveel grond ze verkopen, ze baat hebben bij hoge grondprijzen (woz) en samenwerken met woningbouwbedrijven, ze een grote partij zijn en lagere grondprijzen geven aan bouwprojecten dan waar jij en ik grond voor kunnen kopen, zolang is de bouwmarkt zeker nog niet 'liberaal'.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 21:33:30 #17
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_84291662
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

de koopmarkt is zeker niet vrij. zolang gemeentes zelf bepalen hoeveel grond ze verkopen, ze baat hebben bij hoge grondprijzen (woz) en samenwerken met woningbouwbedrijven, ze een grote partij zijn en lagere grondprijzen geven aan bouwprojecten dan waar jij en ik grond voor kunnen kopen, zolang is de bouwmarkt zeker nog niet 'liberaal'.
QFT

De aanbodzijde is een staatsmonopolie. De vraagzijde wordt gesubsidieerd met huurtoeslag en HRA. Hoe erg kan een staat marktwerking verkrachten?
  dinsdag 20 juli 2010 @ 21:49:42 #18
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_84292443
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:24 schreef pberends het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)rs-plus-mislukt.html
[..]

Het is toch niet te geloven met de VVD, 18 miljard euro willen bezuinigen, maar de HRA compleet ongemoeid laten. Dat heet met recht de meest asociale partij van Nederland .
De extra verkoop van 1.000.000 huurwoningen zal nog eens een extra beslag van 5 miljard leggen op de HRA
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
  dinsdag 20 juli 2010 @ 22:04:07 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84293290
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Jij wil anderen laten opdraaien voor het redden van je eigen hachie!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 22:05:06 #20
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84293351
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:22 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Politiek en economisch niet haalbaar, door alle rotte hypotheken die afgegeven zijn het laatste decennia zou je massaal kapitaalvernietiging op gang brengen met het stopzetten van de HRA.
Welk "kapitaal" wordt vernietigd? Dat argument komt zo vaak langs, dat "kapitaal" bestaat uitsluitend op papier, de huizen blijven gewoon staan.
Met hetzelfde argument kan je zeggen dat inflatie "kapitaal creeert".

[ Bericht 5% gewijzigd door RemcoDelft op 20-07-2010 22:31:12 ]
pi_84293575
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:23 schreef droom_econoom8 het volgende:

Dat is geen kapitaalvernietiging. Dat is het opschonen van economische ruis.
Precies, maar zo legt men het vaak niet uit. De huizen blijven gewoon bestaan, dat is het werkelijke kapitaal.
I'll sing you a lullaby.
pi_84293589
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:05 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Welk "kapitaal" wordt vernietigd? Dat argument komt zo vaak langs, dat "kapitaal" bestaat uitsluitend op papier, de huizen blijven gewoon staan.
'

Veel mensen kunnen het niet meer opbrengen zonder HRA en zullen noodgedwongen moeten verkopen, vaak met verlies. Dit kost een hoop geld wat toch ergens vandaan moet komen.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 22:19:01 #23
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84294113
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:09 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

'

Veel mensen kunnen het niet meer opbrengen zonder HRA en zullen noodgedwongen moeten verkopen, vaak met verlies. Dit kost een hoop geld wat toch ergens vandaan moet komen.
De 35 miljard euro bezuiniging moet ook ergens vandaan komen... Is nog veel meer geld ook...
pi_84294399
quote:

Veel mensen kunnen het ook niet meer opbrengen om nu nog een huis te kopen, vandaar dat de markt volkomen tot stilstand komt. Nog meer subsidie geven zal de boel alleen maar erger maken.
I'll sing you a lullaby.
pi_84294722
quote:

[..]

'

Deze mensen hebben dit zelf gedaan en hebben hiervoor zelf gekozen. Dat geld hoeft nergens vandaan te komen want deze mensen gaan de schuldsanering in en na 3 jaar zijn ze schuldenvrij. De banken schrijven dit geld gewoon af en gaan hiervoor evt failliet of de overheid red hun door geld te laten maken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')