abonnement Unibet Coolblue
pi_76219800


Hoe is het zover gekomen:

'Huizenprijzen dalen 20%'
'Huizenprijzen dalen 20%' #2
'Huizenprijzen dalen 20%' #3
Huizenprijzen dalen 20% deel 3
'Huizenprijzen dalen 20%' #4
'Huizenprijzen dalen 20%' #5: De daling is begonnen
Huizenmarkt #6: kopers staken, verkopers geven niet toe.
Huizenmarkt #7: waar de markt muurvast zit
Huizenmarkt # 8: Woningmarkt totaal ingestort
De huizenmarkt #9: *pop* goes the bubble.
Huizenmarkt #10 waar nog steeds een stijging waarneembaar is
Huizenmarkt #11 Woningen in de ramsj?
Huizenmarkt #12 Stevige fundering of door en door rot?
Huizenmarkt #13 Ongeluksgetal? Of blijft het nog stabiel?
Huizenmarkt #14 Waar de meningen verdeeld zijn...
Huizenmarkt #15 Is 't al tijd voor stimuleringsmaatregelen?
Huizenmarkt #16: Waar makelaars hun aanbod photoshoppen
Huizenmarkt 17. Is er verschil in Koop en Huur?
De Huizenmarkt #18: Waar de tophypotheken worden afgeschaft
De Huizenmarkt #19: Waar de tophypotheken toch nog mogen
De Huizenmarkt #20: Waar de bubble in stand moet blijven
De Huizenmarkt #21 Over sukkels en fundimentalisten
De Huizenmarkt #22: waar het CDA de de HRA wil beperken
De Huizenmarkt #23: Waar het er heet aan toe gaat
De Huizenmarkt #24
Huizenmarkt deeltje 25
De Huizenmarkt #26: De discussie gaat door
De Huizenmarkt #27: Fundamenteel discusiėren
Huizenmarkt #28: Stilte voor de storm?
Huizenmarkt #29: Stilstand is achteruitgang!
Huizenmarkt #30: Waar er nog steeds mensen in fase 2 zitten
De Huizenmarkt #31 - Waar de koopjes worden gevonden
De Huizenmarkt 32: Waar 6% in 18 maanden een bubble is
Huizenmarkt #33: Waar de boerderijen in Brabant nog verkopen
Huizenmarkt# 34: De woningmarkt vrij maken of niet?
Huizenmarkt #35: Speculeer hier over wijzigingen HRA
Huizenmarkt #36: Vol verwachting klopt ons hart
Huizenmarkt #37: Waar we ingesneeuwd raken
Huizenmarkt #38 Waar we bullshit verkopen, en anderen dissen

Laatste post:
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:57 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

Niemand had de crisis toch zien aankomen?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_76219837
Als de aflossingsvrije hypotheek eraan gaat dan moet de prijs wel fors gaan dalen. Want wie kan er dan nog zoveel centjes lenen?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_76219979
En weer wordt de HRA ter discussie gesteld. Ik vind het geen slechte zaak dat aflossingsvrije hypotheken niet meer de gehele looptijd volledige aftrek genieten. Aflossen wordt dus weer de norm. Zet gelijk een maximum op het aftrekbare bedrag en de schatkist raakt iets minder leeg.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_76220053
Trouwens, als de HRA beperkt wordt mag daar best wel een belastingverlaging tegenover staan. Maar daar hoor je natuurlijk niets over.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  woensdag 30 december 2009 @ 14:13:06 #5
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_76220152
Ze gaan de HRA alleen aanpassen op nieuwe hypotheken dus boeiend.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_76220409
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:57 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

Niemand had de crisis toch zien aankomen?
Sindsdien (voorjaar 2003) zijn de prijzen hier dan ook nog stevig gestegen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_76220427
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:13 schreef HugoBaas het volgende:
Ze gaan de HRA alleen aanpassen op nieuwe hypotheken dus boeiend.
Ik denk dat dat zeker boeiend is, dit heeft zeker invloed op het bedrag dat mensen neer willen leggen voor een nieuwe woning. Misschien dat het afschaffen of verlagen van de overdrachtsbelasting het leed kan verzachten.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_76220492
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Sindsdien (voorjaar 2003) zijn de prijzen hier dan ook nog stevig gestegen.
In het artikel stond niet op welke termijn de daling plaats zou vinden. De gegeven analyse klopte wel. Het advies om z.s.m. je huis te verkopen was ietwat voorbarig.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  woensdag 30 december 2009 @ 14:25:07 #9
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_76220641
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:19 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Ik denk dat dat zeker boeiend is, dit heeft zeker invloed op het bedrag dat mensen neer willen leggen voor een nieuwe woning. Misschien dat het afschaffen of verlagen van de overdrachtsbelasting het leed kan verzachten.
Dat is dan alleen maar ongunstig voor mensen die een huis willen kopen, omdat de mensen met een aflossingsvrije hypotheek dan geen winst maken op hun huis en dus niet gaan verkopen.

Dan ontstaat er weer schaarste en blijven de prijzen alsnog hoog.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_76220771
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:11 schreef Prutzenberg het volgende:
Trouwens, als de HRA beperkt wordt mag daar best wel een belastingverlaging tegenover staan. Maar daar hoor je natuurlijk niets over.
Waarom, niet iedereen geniet van de HRA, dus voor veel mensen verandert er niets.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_76220863
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:21 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

In het artikel stond niet op welke termijn de daling plaats zou vinden. De gegeven analyse klopte wel. Het advies om z.s.m. je huis te verkopen was ietwat voorbarig.
Er stond volgens mij 'de komende jaren'. Een jaar of 7 moeten wachten en dan nog een significante daling kunnen zien hier valt volgens mij buiten 'de komende jaren'.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_76220963
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:25 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Dat is dan alleen maar ongunstig voor mensen die een huis willen kopen, omdat de mensen met een aflossingsvrije hypotheek dan geen winst maken op hun huis en dus niet gaan verkopen.

Dan ontstaat er weer schaarste en blijven de prijzen alsnog hoog.
Welnee, want mensen met een aflossingsvrije hypotheek moeten uiteindelijk ook aflossen. De reden dat de overheid wil dat ze gaan aflossen zit hem natuurlijk in het dalen van de HRA. Huizen zijn niet schaars omdat mensen niet verhuizen, huizen zijn schaars omdat er te weinig gebouwd word, in het waanwereldje van veel mensen hebben alleen doorstromers recht op een nieuwe woning i.v.m. hun verdiende overwaarde. Daarom worden er vooral dure huizen gebouwd die betaald kan worden met de overwaarde. Als de doorstroming vast komt te zitten gaan we gewoon weer goedkopere woningen bouwen
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  woensdag 30 december 2009 @ 14:35:34 #13
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_76221132
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:31 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Welnee, want mensen met een aflossingsvrije hypotheek moeten uiteindelijk ook aflossen. De reden dat de overheid wil dat ze gaan aflossen zit hem natuurlijk in het dalen van de HRA. Huizen zijn niet schaars omdat mensen niet verhuizen, huizen zijn schaars omdat er te weinig gebouwd word, in het waanwereldje van veel mensen hebben alleen doorstromers recht op een nieuwe woning i.v.m. hun verdiende overwaarde. Daarom worden er vooral dure huizen gebouwd die betaald kan worden met de overwaarde. Als de doorstroming vast komt te zitten gaan we gewoon weer goedkopere woningen bouwen
Aflossen hoeft niet persee. Die mensen kunnen aan het einde van de looptijd gewoon een nieuwe hypotheek op de woning nemen.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  woensdag 30 december 2009 @ 14:37:57 #14
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_76221245
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:57 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

Niemand had de crisis toch zien aankomen?
Dat de huizen prijzen dramatisch gaan dalen geloof ik niet, wel dat als de rente omhoog gaat in de USA, wegens inflatie, dat wij wel mee zullen gaan, dat samen met een nog stagnerende economie, zal leiden tot dalende prijzen, aan de andere kant worden er in Nederland geen woningen meer gebouwd, ook geen huurwoningen en jongeren zullen langer thuis moeten blijven wonen, dus de schaarste neemt toe.

Ook bejaarden worden gedwongen eenzaam in hun huisje te blijven wonen, want bejaardenhuizen worden er niet meer gebouwd, dat dit per jaar 10 miljard aan extra AWBZ kost deert kennelijk niet

Dat we in Nederland 2.000.000 vervuilende subsidiekoeien hebben die per stuk meer ruimte hebben dan een modaal gezin, dat deert kennelijk ook niet

[ Bericht 5% gewijzigd door Deprater op 30-12-2009 14:49:02 ]
pi_76221409
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:27 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Waarom, niet iedereen geniet van de HRA, dus voor veel mensen verandert er niets.
Ik heb jarenlang meebetaald aan de HRA, daar wil ik wel wat van terugzien.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_76221505
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er stond volgens mij 'de komende jaren'. Een jaar of 7 moeten wachten en dan nog een significante daling kunnen zien hier valt volgens mij buiten 'de komende jaren'.
De 'komende jaren' is niet erg concreet. Het hangt er maar vanaf in welk perspectief je het ziet. Na vijf jaar heeft de schrijver in ieder geval gelijk gekregen wat betreft het VK en de VS.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_76221544
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:41 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Ik heb jarenlang meebetaald aan de HRA, daar wil ik wel wat van terugzien.
Dan stel ik voor dat iedereen die nooit HRA genoten heeft het winnende staatslot kado krijgt
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_76221555
Ik tvp alweer een topic mee....
pi_76221584
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:35 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Aflossen hoeft niet persee. Die mensen kunnen aan het einde van de looptijd gewoon een nieuwe hypotheek op de woning nemen.
Je hebt helemaal gelijk, je kan natuurlijk je leven lang huren van de bank. Ik huur liever op de ouderwetse manier, dan hoef ik niet zelf het onderhoud te regelen.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  woensdag 30 december 2009 @ 14:46:10 #20
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_76221592
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Sindsdien (voorjaar 2003) zijn de prijzen hier dan ook nog stevig gestegen.
Pam Woodwall, de schrijver van het stuk, stelt: “Op enig moment in de komende jaren gaan de prijzen hard naar beneden. De consequenties voor het land en de economie zullen veel erger zijn dan de crisis op de aandelenbeurzen".
quote:
laatst gewijzigd: 02-06-2003 14:50
http://www.rtl.nl/%28/fin(...)_dalen_economist.xml
“Huizenprijzen gaan de komende jaren dramatisch dalen”
De prijzen van woonhuizen zakken de komende jaren dramatisch in de VS, Verenigd Koninkrijk, Spanje, Ierland, Australiė en Nederland. Dat blijkt uit onderzoek van de Economist.
Dat komt dat te veel mensen schapengedrag vertonen, er is niet veel veranderd sinds de tulpenmanie. Nu zullen vele schapen geschoren worden...
pi_76221649
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:46 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]


[..]

Dat komt dat te veel mensen schapengedrag vertonen, er is niet veel veranderd sinds de tulpenmanie. Nu zullen vele schapen geschoren worden...
Ofwel het was wederom een prutsvoorspelling.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_76221651
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:37 schreef Deprater het volgende:

[..]

Dat de huizen prijzen dramatisch gaan dalen geloof ik niet, wel dat als de rente omhoog gaat in de USA, wegens inflatie, dat wij wel mee zullen gaan, dat samen met een nog stagnerende economie, zal leiden tot dalende prijzen, aan de andere kant worden er in Nederland geen woningen meer gebouwd, ook geen huurwoningen en jongeren zullen langer thuis moeten blijven wonen, dus de schaarste neemt toe.
Per saldo zal er weinig gebeuren.

Dat we in Nederland 2.000.000 vervuilende subsidiekoeien hebben die per stuk meer ruimte hebben dan een modaal gezin, dat deert kennelijk niet
Gewoon een verbod op nieuwe bedrijventerreinen in de Randstad invoeren. Dan worden de bestaande daar opgeknapt en komt er meer werkgelegenheid in de rest van het land.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  woensdag 30 december 2009 @ 14:49:54 #23
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_76221764
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ofwel het was wederom een prutsvoorspelling.
studieschuld van meer dan 10000 euro en een tophypotheek. pruts....
  woensdag 30 december 2009 @ 14:50:47 #24
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_76221796
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:45 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk, je kan natuurlijk je leven lang huren van de bank. Ik huur liever op de ouderwetse manier, dan hoef ik niet zelf het onderhoud te regelen.
Daar heb jij dan weer gelijk in.

Of je moet in een flat gaan wonen en vve kosten betalen waar het onderhoud van wordt gedaan.

Ben benieuwd hoe dit allemaal gaat lopen als ze daadwerkelijk overgaan tot afschaffing.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_76221867
Kan iemand mij uitleggen waarom bepaalde (niet alle!) toekomstvisies onzinnig verklaard worden als de termijn waarbinnen ze plaatsvinden niet juist voorspeld is, terwijl het voorziene wel uitkomt?
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')