abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80770399
Welkom in deel 53, we gaan vrolijk door! Hier bespreken we de huizenmarkt en ook het koop- en huurbeleid in Nederland. Eigenlijk alles wat scheef zit aan de woningmarkt. En ook bedenken we zelf oplossingen voor deze problemen.

Hoe is het zover gekomen:

'Huizenprijzen dalen 20%'
'Huizenprijzen dalen 20%' #2
'Huizenprijzen dalen 20%' #3
Huizenprijzen dalen 20% deel 3
'Huizenprijzen dalen 20%' #4
'Huizenprijzen dalen 20%' #5: De daling is begonnen
Huizenmarkt #6: kopers staken, verkopers geven niet toe.
Huizenmarkt #7: waar de markt muurvast zit
Huizenmarkt # 8: Woningmarkt totaal ingestort
De huizenmarkt #9: *pop* goes the bubble.
Huizenmarkt #10 waar nog steeds een stijging waarneembaar is
Huizenmarkt #11 Woningen in de ramsj?
Huizenmarkt #12 Stevige fundering of door en door rot?
Huizenmarkt #13 Ongeluksgetal? Of blijft het nog stabiel?
Huizenmarkt #14 Waar de meningen verdeeld zijn...
Huizenmarkt #15 Is 't al tijd voor stimuleringsmaatregelen?
Huizenmarkt #16: Waar makelaars hun aanbod photoshoppen
Huizenmarkt 17. Is er verschil in Koop en Huur?
De Huizenmarkt #18: Waar de tophypotheken worden afgeschaft
De Huizenmarkt #19: Waar de tophypotheken toch nog mogen
De Huizenmarkt #20: Waar de bubble in stand moet blijven
De Huizenmarkt #21 Over sukkels en fundimentalisten
De Huizenmarkt #22: waar het CDA de de HRA wil beperken
De Huizenmarkt #23: Waar het er heet aan toe gaat
De Huizenmarkt #24
Huizenmarkt deeltje 25
De Huizenmarkt #26: De discussie gaat door
De Huizenmarkt #27: Fundamenteel discusiëren
Huizenmarkt #28: Stilte voor de storm?
Huizenmarkt #29: Stilstand is achteruitgang!
Huizenmarkt #30: Waar er nog steeds mensen in fase 2 zitten
De Huizenmarkt #31 - Waar de koopjes worden gevonden
De Huizenmarkt 32: Waar 6% in 18 maanden een bubble is
Huizenmarkt #33: Waar de boerderijen in Brabant nog verkopen
Huizenmarkt# 34: De woningmarkt vrij maken of niet?
Huizenmarkt #35: Speculeer hier over wijzigingen HRA
Huizenmarkt #36: Vol verwachting klopt ons hart
Huizenmarkt #37: Waar we ingesneeuwd raken
Huizenmarkt #38 Waar we bullshit verkopen, en anderen dissen
Huizenmarkt #39: Waar aflossen weer de norm wordt?
Huizenmarkt #40: Vals plat
Huizenmarkt #41: Waar heen leidt de weg...
Huizenmarkt #42: 'Geen verdere prijsdaling woningen'
Huizenmarkt #43: Wat doet de lokale politiek aan de crisis?
Huizenmarkt #44: We waar we vrolijk van baan wisselen
Huizenmarkt #45: Bevinden we ons in het oog van de storm?
Huizenmarkt #46: Waar de hippies het nog niet kunnen
Huizenmarkt deeltje 47: Waar de prijzen 50% dalen
Huizenmarkt #48: Waar de HRA-beperking in zicht is
Huizenmarkt #49: Afschaffen HRA? Huizenprijs -13%!
huizenmarkt #50: Jubileum uitgave
Huizenmarkt deeltje 51: -51% wordt gehaald. Let maar op!!!!
Huizenmarkt # 52: Waar de politieke strijd losbarst?

Last posts:
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:50 schreef xenobinol het volgende:

Nope, wat jij wil, jij bent op je wenken bedient door de 'banksters'.

Wat vind je trouwens van mijn voorstel om je als hypotheeknemer te organiseren om zo een vuist te maken tegen de hoge rentes die je aan de bankiers moet afdragen? Dat moet je toch wel een goed voorstel vinden niet? Kan de HRA eraf en je kan weer meer geld lenen voor nog duurdere huizen, dus de vraagprijs kan weer verder omhoog
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Morgen om 19.00 op het plein van de 2e kamer?

Wel komen he?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_80770487
Ik zelf heb geen belang bij een lage rentestand, ik ben meer van het sparen. Maar daarmee is mijn vraag nog niet beantwoord, waarom zijn er geen belangenorganisaties die lage rentes bedingen voor hypotheken? Je kan je tegenwoordig bij allerlei collectieven aansluiten om een paar tientjes te besparen, waarom dan niet voor hypotheken? Dat is toch verdacht niet
I'll sing you a lullaby.
pi_80774104
Kom je ?

Graag ook met al je verzonnen vriendjes, collega's en bekenden
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_80774659
ipv gelul in de ruimte, grootspraak, kinderachtige zandbakquotes, nu even de realiteit graag

Ik heb vandaag twee verkoopprijzen opgevraagd van de panden hier in de buurt.

Pand 1: Vraagprijs 789k verkocht 762.5, verkoopdoorlooptijd circa 4 mnd
Pand 2: in november geveild voor 528k, verkocht 820k (!), verkoopdoorlooptijd eveneens circa 4 mnd

Kan me nog iemand uitleggen waar die vurig gehoopte crisis is?

Opmerkingen dat ik wel veel geleend zal hebben, of vriendjes van de banken ben kunnen gevoegelijk achterwege blijven, dank u.

Evenals dat ik de rekening mag betalen, want ik ben mans genoeg om te beslissen of ik het vuur uit mijn sloffen wil lopen voor alle beroepsklagers, of dat ik aan de andere kant van de wereld in een hangmatje ga hangen.
pi_80775775
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 17:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kom je ?

Waarvoor?
I'll sing you a lullaby.
pi_80775831
Lees de OP

Ik wil je verzonnen vriendjes ook graag ontmoeten
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_80775901
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 17:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Pand 2: in november geveild voor 528k, verkocht 820k (!), verkoopdoorlooptijd eveneens circa 4 mnd

Dus omdat jij toevallig een paar duur verkochte pandjes kan aanwijzen is er geen crisis?
Waarschijnlijk zijn de mensen die in die categorie kunnen kopen nog niet echt onder de indruk, die hebben nog zat vet aan de botten.
quote:
Opmerkingen dat ik wel veel geleend zal hebben, of vriendjes van de banken ben kunnen gevoegelijk achterwege blijven, dank u.

Evenals dat ik de rekening mag betalen, want ik ben mans genoeg om te beslissen of ik het vuur uit mijn sloffen wil lopen voor alle beroepsklagers, of dat ik aan de andere kant van de wereld in een hangmatje ga hangen.
Waarom ga jij er altijd maar van uit dat het hier allemaal beroepsklagers zijn? Als je kritisch bent ben je meteen een klager?
I'll sing you a lullaby.
pi_80775986
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 18:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lees de OP

Ik wil je verzonnen vriendjes ook graag ontmoeten
Waarschijnlijk krijg je het niet vaak te horen, maar zij jouw niet
I'll sing you a lullaby.
pi_80776119
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 18:36 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dus omdat jij toevallig een paar duur verkochte pandjes kan aanwijzen is er geen crisis?
Waarschijnlijk zijn de mensen die in die categorie kunnen kopen nog niet echt onder de indruk, die hebben nog zat vet aan de botten.
ah, alles wat niet welgevallig is, is natuurlijk toevallig
quote:
[..]

Waarom ga jij er altijd maar van uit dat het hier allemaal beroepsklagers zijn? Als je kritisch bent ben je meteen een klager?
dat gekrijs en gedram noem je kritisch zijn? Aha
pi_80776282
quote:
ipv gelul in de ruimte, grootspraak, kinderachtige zandbakquotes, nu even de realiteit graag

Pand twee is opmerkelijk. Daar is iemand heel ongelukkig en iemand anders héél gelukkig van geworden.
(tvp)
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_80776374
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 18:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

ah, alles wat niet welgevallig is, is natuurlijk toevallig
Ik zeg niet dat het toeval is, uiteraard worden er ook nog dure huizen verkocht, maar dat wil niet zeggen dat er geen problemen zijn lijkt mij.
quote:
dat gekrijs en gedram noem je kritisch zijn? Aha
Och er zijn ook mensen die opera als afschuwelijk gekrijs ervaren, dat is gewoon een kwestie van smaak
I'll sing you a lullaby.
pi_80776455
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 18:50 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het toeval is, uiteraard worden er ook nog dure huizen verkocht, maar dat wil niet zeggen dat er geen problemen zijn lijkt mij.
je weet die problemen nogal te overdrijven. Misschien weet je die niet voldoende in perspectief te zetten?
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 18:50 schreef xenobinol het volgende:

Och er zijn ook mensen die opera als afschuwelijk gekrijs ervaren, dat is gewoon een kwestie van smaak
dan lust ik jouw blinde kruistocht niet zo

Ik hou sowieso niet van dogmatische oogkleppen.
pi_80776721
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 18:39 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Waarschijnlijk krijg je het niet vaak te horen, maar zij jouw niet
Kom je nu of ben je alleen een Internet revolutionair?
pi_80776889
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 18:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

je weet die problemen nogal te overdrijven. Misschien weet je die niet voldoende in perspectief te zetten?
Ik zal ongetwijfeld de plank hier en daar mis slaan, maar daardoor krijg je vaak wel interessante reacties
quote:
dan lust ik jouw blinde kruistocht niet zo
Ik heb niet het idee dat mijn 'kruistocht' blind is, hooguit eenzijdig belicht.
quote:
Ik hou sowieso niet van dogmatische oogkleppen.
Ik sta juist open voor allerlei andere zienswijzen, oogkleppen heb je soms nodig om de focus te houden, althans dat werkt goed voor paarden
I'll sing you a lullaby.
pi_80777059
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 18:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Kom je nu of ben je alleen een Internet revolutionair?
Ben jij irl ook zo charmant dan?
I'll sing you a lullaby.
pi_80777268
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 19:07 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ben jij irl ook zo charmant dan?
Nee, charmanter
pi_80778061
quote:

De crisis zat eerst bij de Amerikaanse huizenbezitter.
Toen bij de wereldwijde banken en verzekeraars die in Amerikaanse schuld belegd waren.
Toen bij de overheden en via hen, de obligatiehouders.

Wat meteen had moeten gebeuren toen mensen hun hypotheek niet meer konden betalen, namelijk hogere rente en dalende huizenprijzen, is door overheidsingrijpen uitgesteld. Die hebben het twee jaar uitgehouden (nog een hele prestatie) maar nu de prijs daarvan gepresenteerd wordt in de vorm van hogere rente gaat de crisis alsnog op het bordje van de belastingbetaler en woningbezitter terechtkomen.
pi_80778674
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 19:34 schreef dvr het volgende:

[..]

Toen bij de wereldwijde banken en verzekeraars die in Amerikaanse schuld belegd waren.

Wat meteen had moeten gebeuren toen mensen hun hypotheek niet meer konden betalen, namelijk hogere rente en dalende huizenprijzen, is door overheidsingrijpen uitgesteld. Die hebben het twee jaar uitgehouden (nog een hele prestatie) maar nu de prijs daarvan gepresenteerd wordt in de vorm van hogere rente gaat de crisis alsnog op het bordje van de belastingbetaler en woningbezitter terechtkomen.
Maarja... na het 'zure' komt "als het goed is" het 'zoete
pi_80778740
quote:

[..]

Waar zijn de mensen die hun rente vast hebben staan in je verhaal?
pi_80778913
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 19:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waar zijn de mensen die hun rente vast hebben staan in je verhaal?
Uiteraard zijn er mensen die hun rente langdurig hebben vastgezet, daar zit het probleem hem ook niet. Maar stel nu dat de rente sterk gaat stijgen, dat gaat gevolgen hebben voor de koopsom van woningen. Daarnaast zullen mensen die een variabele rente hebben of opnieuw moeten onderhandelen over de rente wel een probleem. Ook als de HRA in stand blijft gaat een sterk stijgende rente zwaarder drukken op de overheidsbudgetten m.a.w. schulden maken was de motor van de economie maar het dreigt nu te veranderen in een molensteen om de nek
I'll sing you a lullaby.
pi_80779166
quote:

[..]

da's mooi, maar ik hoor al twee jaar elke keer een ander verhaal met dezelfde clou: nu gaat het echt gebeuren. Ik weet dat als je het maar genoeg blijft herhalen je vanzelf een keer gelijk krijgt, maar tot nu toe zie ik een economie en een huizenmarkt die robuuster blijkt dat je had vermoed.
pi_80779245
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 19:55 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Uiteraard zijn er mensen die hun rente langdurig hebben vastgezet, daar zit het probleem hem ook niet. Maar stel nu dat de rente sterk gaat stijgen, dat gaat gevolgen hebben voor de koopsom van woningen. Daarnaast zullen mensen die een variabele rente hebben of opnieuw moeten onderhandelen over de rente wel een probleem. Ook als de HRA in stand blijft gaat een sterk stijgende rente zwaarder drukken op de overheidsbudgetten m.a.w. schulden maken was de motor van de economie maar het dreigt nu te veranderen in een molensteen om de nek
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

da's mooi, maar ik hoor al twee jaar elke keer een ander verhaal met dezelfde clou: nu gaat het echt gebeuren. Ik weet dat als je het maar genoeg blijft herhalen je vanzelf een keer gelijk krijgt, maar tot nu toe zie ik een economie en een huizenmarkt die robuuster blijkt dat je had vermoed.
pi_80779280
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 19:55 schreef xenobinol het volgende:

[..]

als als als

En als het nou eens gewoon niet gebeurt? Om de kinderlijk simpele reden dat het niet hoeft en een meerderheid er geen behoefte aan heeft? Ik zou serieus niet weten waarom de rente sterk zou stijgen, tenzij de econcomie mee explodeert. Overheidstekorten? De geldpersen draaien op volle toeren.
pi_80779449
Hoeveel procent is de huizenmarkt nu gezakt vanaf de top?
pi_80779914
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

als als als

En als het nou eens gewoon niet gebeurt? Om de kinderlijk simpele reden dat het niet hoeft en een meerderheid er geen behoefte aan heeft? Ik zou serieus niet weten waarom de rente sterk zou stijgen, tenzij de econcomie mee explodeert. Overheidstekorten? De geldpersen draaien op volle toeren.
Dus jij bent van mening dat de schuldenberg maar exponentieel kan blijven groeien zonder dat daar consequenties aan verbonden zijn?
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')