quote:Op dinsdag 27 april 2010 15:50 schreef xenobinol het volgende:
Nope, wat jij wil, jij bent op je wenken bedient door de 'banksters'.
Wat vind je trouwens van mijn voorstel om je als hypotheeknemer te organiseren om zo een vuist te maken tegen de hoge rentes die je aan de bankiers moet afdragen? Dat moet je toch wel een goed voorstel vinden niet? Kan de HRA eraf en je kan weer meer geld lenen voor nog duurdere huizen, dus de vraagprijs kan weer verder omhoog
quote:Op dinsdag 27 april 2010 15:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Morgen om 19.00 op het plein van de 2e kamer?
Wel komen he?
Waarvoor?quote:
Dus omdat jij toevallig een paar duur verkochte pandjes kan aanwijzen is er geen crisis?quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik heb vandaag twee verkoopprijzen opgevraagd van de panden hier in de buurt.
Pand 1: Vraagprijs 789k verkocht 762.5, verkoopdoorlooptijd circa 4 mnd
Pand 2: in november geveild voor 528k, verkocht 820k (!), verkoopdoorlooptijd eveneens circa 4 mnd
Kan me nog iemand uitleggen waar die vurig gehoopte crisis is?
Waarom ga jij er altijd maar van uit dat het hier allemaal beroepsklagers zijn? Als je kritisch bent ben je meteen een klager?quote:Opmerkingen dat ik wel veel geleend zal hebben, of vriendjes van de banken ben kunnen gevoegelijk achterwege blijven, dank u.
Evenals dat ik de rekening mag betalen, want ik ben mans genoeg om te beslissen of ik het vuur uit mijn sloffen wil lopen voor alle beroepsklagers, of dat ik aan de andere kant van de wereld in een hangmatje ga hangen.
Waarschijnlijk krijg je het niet vaak te horen, maar zij jouw nietquote:Op dinsdag 27 april 2010 18:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lees de OP
Ik wil je verzonnen vriendjes ook graag ontmoeten
ah, alles wat niet welgevallig is, is natuurlijk toevalligquote:Op dinsdag 27 april 2010 18:36 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus omdat jij toevallig een paar duur verkochte pandjes kan aanwijzen is er geen crisis?
Waarschijnlijk zijn de mensen die in die categorie kunnen kopen nog niet echt onder de indruk, die hebben nog zat vet aan de botten.
dat gekrijs en gedram noem je kritisch zijn? Ahaquote:[..]
Waarom ga jij er altijd maar van uit dat het hier allemaal beroepsklagers zijn? Als je kritisch bent ben je meteen een klager?
Pand twee is opmerkelijk. Daar is iemand heel ongelukkig en iemand anders héél gelukkig van geworden.quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ipv gelul in de ruimte, grootspraak, kinderachtige zandbakquotes, nu even de realiteit graag
Ik heb vandaag twee verkoopprijzen opgevraagd van de panden hier in de buurt.
Pand 1: Vraagprijs 789k verkocht 762.5, verkoopdoorlooptijd circa 4 mnd
Pand 2: in november geveild voor 528k, verkocht 820k (!), verkoopdoorlooptijd eveneens circa 4 mnd
Opmerkingen dat ik wel veel geleend zal hebben, of vriendjes van de banken ben kunnen gevoegelijk achterwege blijven, dank u.
Evenals dat ik de rekening mag betalen, want ik ben mans genoeg om te beslissen of ik het vuur uit mijn sloffen wil lopen voor alle beroepsklagers, of dat ik aan de andere kant van de wereld in een hangmatje ga hangen.
Ik zeg niet dat het toeval is, uiteraard worden er ook nog dure huizen verkocht, maar dat wil niet zeggen dat er geen problemen zijn lijkt mij.quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ah, alles wat niet welgevallig is, is natuurlijk toevallig
Och er zijn ook mensen die opera als afschuwelijk gekrijs ervaren, dat is gewoon een kwestie van smaakquote:dat gekrijs en gedram noem je kritisch zijn? Aha
je weet die problemen nogal te overdrijven. Misschien weet je die niet voldoende in perspectief te zetten?quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het toeval is, uiteraard worden er ook nog dure huizen verkocht, maar dat wil niet zeggen dat er geen problemen zijn lijkt mij.
dan lust ik jouw blinde kruistocht niet zoquote:Op dinsdag 27 april 2010 18:50 schreef xenobinol het volgende:
Och er zijn ook mensen die opera als afschuwelijk gekrijs ervaren, dat is gewoon een kwestie van smaak
Kom je nu of ben je alleen een Internet revolutionair?quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:39 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Waarschijnlijk krijg je het niet vaak te horen, maar zij jouw niet
Ik zal ongetwijfeld de plank hier en daar mis slaan, maar daardoor krijg je vaak wel interessante reactiesquote:Op dinsdag 27 april 2010 18:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
je weet die problemen nogal te overdrijven. Misschien weet je die niet voldoende in perspectief te zetten?
Ik heb niet het idee dat mijn 'kruistocht' blind is, hooguit eenzijdig belicht.quote:dan lust ik jouw blinde kruistocht niet zo![]()
Ik sta juist open voor allerlei andere zienswijzen, oogkleppen heb je soms nodig om de focus te houden, althans dat werkt goed voor paardenquote:Ik hou sowieso niet van dogmatische oogkleppen.
Ben jij irl ook zo charmant dan?quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kom je nu of ben je alleen een Internet revolutionair?
Nee, charmanterquote:
De crisis zat eerst bij de Amerikaanse huizenbezitter.quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Maarja... na het 'zure' komt "als het goed is" het 'zoetequote:Op dinsdag 27 april 2010 19:34 schreef dvr het volgende:
[..]
De crisis zat eerst bij de Amerikaanse huizenbezitter.
Toen bij de wereldwijde banken en verzekeraars die in Amerikaanse schuld belegd waren.
Toen bij de overheden en via hen, de obligatiehouders.
Wat meteen had moeten gebeuren toen mensen hun hypotheek niet meer konden betalen, namelijk hogere rente en dalende huizenprijzen, is door overheidsingrijpen uitgesteld. Die hebben het twee jaar uitgehouden (nog een hele prestatie) maar nu de prijs daarvan gepresenteerd wordt in de vorm van hogere rente gaat de crisis alsnog op het bordje van de belastingbetaler en woningbezitter terechtkomen.
Waar zijn de mensen die hun rente vast hebben staan in je verhaal?quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:34 schreef dvr het volgende:
[..]
Toen bij de wereldwijde banken en verzekeraars die in Amerikaanse schuld belegd waren.
Wat meteen had moeten gebeuren toen mensen hun hypotheek niet meer konden betalen, namelijk hogere rente en dalende huizenprijzen, is door overheidsingrijpen uitgesteld. Die hebben het twee jaar uitgehouden (nog een hele prestatie) maar nu de prijs daarvan gepresenteerd wordt in de vorm van hogere rente gaat de crisis alsnog op het bordje van de belastingbetaler en woningbezitter terechtkomen.
Uiteraard zijn er mensen die hun rente langdurig hebben vastgezet, daar zit het probleem hem ook niet. Maar stel nu dat de rente sterk gaat stijgen, dat gaat gevolgen hebben voor de koopsom van woningen. Daarnaast zullen mensen die een variabele rente hebben of opnieuw moeten onderhandelen over de rente wel een probleem. Ook als de HRA in stand blijft gaat een sterk stijgende rente zwaarder drukken op de overheidsbudgetten m.a.w. schulden maken was de motor van de economie maar het dreigt nu te veranderen in een molensteen om de nekquote:Op dinsdag 27 april 2010 19:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Waar zijn de mensen die hun rente vast hebben staan in je verhaal?
da's mooi, maar ik hoor al twee jaar elke keer een ander verhaal met dezelfde clou: nu gaat het echt gebeuren. Ik weet dat als je het maar genoeg blijft herhalen je vanzelf een keer gelijk krijgt, maar tot nu toe zie ik een economie en een huizenmarkt die robuuster blijkt dat je had vermoed.quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:34 schreef dvr het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:55 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Uiteraard zijn er mensen die hun rente langdurig hebben vastgezet, daar zit het probleem hem ook niet. Maar stel nu dat de rente sterk gaat stijgen, dat gaat gevolgen hebben voor de koopsom van woningen. Daarnaast zullen mensen die een variabele rente hebben of opnieuw moeten onderhandelen over de rente wel een probleem. Ook als de HRA in stand blijft gaat een sterk stijgende rente zwaarder drukken op de overheidsbudgetten m.a.w. schulden maken was de motor van de economie maar het dreigt nu te veranderen in een molensteen om de nek
quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
da's mooi, maar ik hoor al twee jaar elke keer een ander verhaal met dezelfde clou: nu gaat het echt gebeuren. Ik weet dat als je het maar genoeg blijft herhalen je vanzelf een keer gelijk krijgt, maar tot nu toe zie ik een economie en een huizenmarkt die robuuster blijkt dat je had vermoed.
als als alsquote:Op dinsdag 27 april 2010 19:55 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Uiteraard zijn er mensen die hun rente langdurig hebben vastgezet, daar zit het probleem hem ook niet. Maar stel nu dat de rente sterk gaat stijgen, dat gaat gevolgen hebben voor de koopsom van woningen. Daarnaast zullen mensen die een variabele rente hebben of opnieuw moeten onderhandelen over de rente wel een probleem. Ook als de HRA in stand blijft gaat een sterk stijgende rente zwaarder drukken op de overheidsbudgetten m.a.w. schulden maken was de motor van de economie maar het dreigt nu te veranderen in een molensteen om de nek
Dus jij bent van mening dat de schuldenberg maar exponentieel kan blijven groeien zonder dat daar consequenties aan verbonden zijn?quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
als als als
En als het nou eens gewoon niet gebeurt? Om de kinderlijk simpele reden dat het niet hoeft en een meerderheid er geen behoefte aan heeft? Ik zou serieus niet weten waarom de rente sterk zou stijgen, tenzij de econcomie mee explodeert. Overheidstekorten? De geldpersen draaien op volle toeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |